Tampereen keskustassa asuville kysymys

manse2

Hei,

haaveeni on asua keskustassa tai sen läheisyydessä mutta kuitenkin rauhallisesti. Onnistuukohan ja se ja jos, missä päin kaupunkia? Asuin Satamakadun loppupäässä ja liikenteen meteli oli tuskallista, nyt Hallituskadulla ja vieläkin hirvittää.

Onko siis mahdollista asua keskustassa rauhallisessa ympäristöstä? Kerrothan kokemuksistasi ja missä päin kaupunkia asustelelet... Etsin parhaillaan uutta asuntoa ja tahtoisin kuulla mielipiteenne, kiitos!

(Ja niille jotka sanovat, että keskustassa on pakko sietää mökää ja voi muuttaa pois, niin juu tiedetään)

38

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parhaista parhain

      Varala, Tahmela, ei melua ei turhaa liikennette jne.

      • 1955

        "parhaista parhain"Eikös joku puhunut keskustasta,teiltä on keskusta kaukana.Vieläkö tahmelassa haisee ohramallas,jos kysymys ihmetyttää
        et tunne tahmelan historiaa.


      • -nykyhistoriaa
        1955 kirjoitti:

        "parhaista parhain"Eikös joku puhunut keskustasta,teiltä on keskusta kaukana.Vieläkö tahmelassa haisee ohramallas,jos kysymys ihmetyttää
        et tunne tahmelan historiaa.

        Siellä ei haise kuin "raha" tänäpäivänä ja menneitähän ei kannata muistella kun eletään tätä päivää ja tässä ajassa.


    • etsintään

      Tammela, pieni kävelymatka voi olla keskustaan (katso fonectan kartan matkalaskurilla, alareunasta - vedetään sellaista viivaa paikasta a paikkaan b), siellä on silti pari ruokakauppaa. Saattaa olla, ettei siellä viihty pitkän päälle, liikaa varjostavia kivitaloja (iäkästä väestöä naapurina, joskus nuorempaa väkeä). Bussiaikatauluja saa lukea. Armonkallion hiljaisemmat osat, Näsinkallion seutu, Pyynikki, Amurin sivukujat. Pispala, Hyhky, siellä kulkee busseja. Kannattaa itse kävellen varmistaa mikä osuus on meluttomampi ja kysellä. Ydinkeskustassa voit myös katsoa, kuunnella eri kadut ruuhka-aikaan, missä ei ole tietä ihan vieressä tai vilkasta tietä. Ja kuuluuko melu kauempaa. Ratinan lähellä melu tulee olemaan ongelma, koska siellä on konsertteja. Se voi kuulua Kaakinmaalle saakka ja Pyynikin suuntaan. Jos kaipaat järveä, sen mukaan miettii suuntaa. Hallituskatu on keskustan ydin, väärä valinta jos etsii rauhaa. Kannattaa hankkia iso pakkaus korvatulppia, niin minäkin teen täällä lähiössä. Silti etsin rauhaa jyrinältä ja naapureilta.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Tampereen_kaupunginosat

      • korjaus

        "viihty".. piti kirjoittaa viihdy. Tamperetalon kulma ja tullintori ovat liian vilkkaita alueita.


      • manse2

        Kiitos hyvästä vastauksesta! Olen noista jo ehtinyt miettiä Tammelaa (vaikka onhan sielläkin vilkkaita katuja, kuten Tammelan puistokatu), Pyynikkiä ja Amurin sivukujia, joita olen käynyt vakoilemassakin :)

        Amuri on vain niin pieni alue, jonka ydin Satakunnankatu on supervilkas. Mutta varmaan esim. Niemikatu, Amurinkuja jne. voisivat olla rauhaisia. Mustalahdenkatu ja Kortelahdenkatukin taitavat olla aika vilkkaita?

        Nykyinen osoitteeni Hallituskadulla sijaitsee sen loppupäässä eli Pyynikillä, mutta Mariankatu on turhan vilkas. Ongelma on myös talon rauhattomuus.

        Mutta pistäkää lisää vaan vinkkiä ja kokemuksia tulemaan, arvostan! Luen niitä innolla ennen kuin tästä pakenen jonnekin saarelle asumaan :)


      • Eimelua
        manse2 kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta! Olen noista jo ehtinyt miettiä Tammelaa (vaikka onhan sielläkin vilkkaita katuja, kuten Tammelan puistokatu), Pyynikkiä ja Amurin sivukujia, joita olen käynyt vakoilemassakin :)

        Amuri on vain niin pieni alue, jonka ydin Satakunnankatu on supervilkas. Mutta varmaan esim. Niemikatu, Amurinkuja jne. voisivat olla rauhaisia. Mustalahdenkatu ja Kortelahdenkatukin taitavat olla aika vilkkaita?

        Nykyinen osoitteeni Hallituskadulla sijaitsee sen loppupäässä eli Pyynikillä, mutta Mariankatu on turhan vilkas. Ongelma on myös talon rauhattomuus.

        Mutta pistäkää lisää vaan vinkkiä ja kokemuksia tulemaan, arvostan! Luen niitä innolla ennen kuin tästä pakenen jonnekin saarelle asumaan :)

        Asun tammelan puistokadulla ja mitään melua ei kuulu.


      • etsintään
        manse2 kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta! Olen noista jo ehtinyt miettiä Tammelaa (vaikka onhan sielläkin vilkkaita katuja, kuten Tammelan puistokatu), Pyynikkiä ja Amurin sivukujia, joita olen käynyt vakoilemassakin :)

        Amuri on vain niin pieni alue, jonka ydin Satakunnankatu on supervilkas. Mutta varmaan esim. Niemikatu, Amurinkuja jne. voisivat olla rauhaisia. Mustalahdenkatu ja Kortelahdenkatukin taitavat olla aika vilkkaita?

        Nykyinen osoitteeni Hallituskadulla sijaitsee sen loppupäässä eli Pyynikillä, mutta Mariankatu on turhan vilkas. Ongelma on myös talon rauhattomuus.

        Mutta pistäkää lisää vaan vinkkiä ja kokemuksia tulemaan, arvostan! Luen niitä innolla ennen kuin tästä pakenen jonnekin saarelle asumaan :)

        Tammelassa voi olla erilaisia katuja ja taloyhtiöitä. Jos ei ole tietä ihan vieressä tai lähellä, sitä parempi. On Mustalahdenkatu ja Kortelahdenkatu ehkä vilkkaita. Pitäisi olla sivummalla kaiketi. Puistokatu kuulostaa vilkkaalta.


      • keltainen auto
        manse2 kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta! Olen noista jo ehtinyt miettiä Tammelaa (vaikka onhan sielläkin vilkkaita katuja, kuten Tammelan puistokatu), Pyynikkiä ja Amurin sivukujia, joita olen käynyt vakoilemassakin :)

        Amuri on vain niin pieni alue, jonka ydin Satakunnankatu on supervilkas. Mutta varmaan esim. Niemikatu, Amurinkuja jne. voisivat olla rauhaisia. Mustalahdenkatu ja Kortelahdenkatukin taitavat olla aika vilkkaita?

        Nykyinen osoitteeni Hallituskadulla sijaitsee sen loppupäässä eli Pyynikillä, mutta Mariankatu on turhan vilkas. Ongelma on myös talon rauhattomuus.

        Mutta pistäkää lisää vaan vinkkiä ja kokemuksia tulemaan, arvostan! Luen niitä innolla ennen kuin tästä pakenen jonnekin saarelle asumaan :)

        (manse 2)Jokos tämä kiintesitövälittäja voisi lopettaa nämä typereät viestit.


      • gues who

        "etsintään"Josko pikkurouva taas laittaisi läppärinsä kiinni ja lopettaisi punaviinin latkimisen.On elämää läppärin ulkopuolella.Tunnen tekstisi
        kirjoitustyylisi perusteella.


      • yellow
        manse2 kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta! Olen noista jo ehtinyt miettiä Tammelaa (vaikka onhan sielläkin vilkkaita katuja, kuten Tammelan puistokatu), Pyynikkiä ja Amurin sivukujia, joita olen käynyt vakoilemassakin :)

        Amuri on vain niin pieni alue, jonka ydin Satakunnankatu on supervilkas. Mutta varmaan esim. Niemikatu, Amurinkuja jne. voisivat olla rauhaisia. Mustalahdenkatu ja Kortelahdenkatukin taitavat olla aika vilkkaita?

        Nykyinen osoitteeni Hallituskadulla sijaitsee sen loppupäässä eli Pyynikillä, mutta Mariankatu on turhan vilkas. Ongelma on myös talon rauhattomuus.

        Mutta pistäkää lisää vaan vinkkiä ja kokemuksia tulemaan, arvostan! Luen niitä innolla ennen kuin tästä pakenen jonnekin saarelle asumaan :)

        Kuules nyt kiinteistövälittäjä älä enää viitsi uunottaa ihmisiä kalastamalla
        mielipiteitä "parhaista asuinalueista",joita voit esittää asiakkaillesi,ehkä
        olen väärässä,mutta,...


      • kuri ja järjestys
        manse2 kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta! Olen noista jo ehtinyt miettiä Tammelaa (vaikka onhan sielläkin vilkkaita katuja, kuten Tammelan puistokatu), Pyynikkiä ja Amurin sivukujia, joita olen käynyt vakoilemassakin :)

        Amuri on vain niin pieni alue, jonka ydin Satakunnankatu on supervilkas. Mutta varmaan esim. Niemikatu, Amurinkuja jne. voisivat olla rauhaisia. Mustalahdenkatu ja Kortelahdenkatukin taitavat olla aika vilkkaita?

        Nykyinen osoitteeni Hallituskadulla sijaitsee sen loppupäässä eli Pyynikillä, mutta Mariankatu on turhan vilkas. Ongelma on myös talon rauhattomuus.

        Mutta pistäkää lisää vaan vinkkiä ja kokemuksia tulemaan, arvostan! Luen niitä innolla ennen kuin tästä pakenen jonnekin saarelle asumaan :)

        Mitä talon rauhattomuuteen tulee, sitä voi olla missä vain, maalla tai kaupungissa.

        Siihen tulee puuttua. Kirjallista varoitusta plakkariin niin eiköhän ala tapahtua. Poliisit apuun soittakaa kun meteli on akuuteimmillaan.

        Kokemusta on ja taas saan asua hiljaisessa talossa. Ellei meteliin puutu niin häiriköillehän se on selkeä viesti että näin saa jatkua ja ryyppy remmiä tulee kauempaakin mellastamaan.

        Aina kun on seinänaapureita eli kun asut rivarissa, tai kerrostalossa, sielä on järjestys säännöt ja niitä tulee noudattaa. Noudattamatta jättämisestä tulee seurata rangaistus.


      • etsint

        Etsintään, kammottava myyntipuhe kiinteitövälittäjältä.Kammottavaa,että oikein
        täällä lähiössä,kirjoita kirja tampereen asuinalueista,myyntimenestys.Pidätkö mei
        tä ihmisiä idiootteina.


      • etsint
        manse2 kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta! Olen noista jo ehtinyt miettiä Tammelaa (vaikka onhan sielläkin vilkkaita katuja, kuten Tammelan puistokatu), Pyynikkiä ja Amurin sivukujia, joita olen käynyt vakoilemassakin :)

        Amuri on vain niin pieni alue, jonka ydin Satakunnankatu on supervilkas. Mutta varmaan esim. Niemikatu, Amurinkuja jne. voisivat olla rauhaisia. Mustalahdenkatu ja Kortelahdenkatukin taitavat olla aika vilkkaita?

        Nykyinen osoitteeni Hallituskadulla sijaitsee sen loppupäässä eli Pyynikillä, mutta Mariankatu on turhan vilkas. Ongelma on myös talon rauhattomuus.

        Mutta pistäkää lisää vaan vinkkiä ja kokemuksia tulemaan, arvostan! Luen niitä innolla ennen kuin tästä pakenen jonnekin saarelle asumaan :)

        Manse 2 toinen kiinteistövälittäjä,ei mene läpi.Oliskohan että "etsintään" vastaa
        itselleen,ei millään pahalla työtähän tekin vain teette.Olisit edes koittanut muutta
        kirjoitustyyliäsi.)(:::(:Ei niiden kiinteistöjen arvo täällä nouse.


      • Saareen tak
        manse2 kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta! Olen noista jo ehtinyt miettiä Tammelaa (vaikka onhan sielläkin vilkkaita katuja, kuten Tammelan puistokatu), Pyynikkiä ja Amurin sivukujia, joita olen käynyt vakoilemassakin :)

        Amuri on vain niin pieni alue, jonka ydin Satakunnankatu on supervilkas. Mutta varmaan esim. Niemikatu, Amurinkuja jne. voisivat olla rauhaisia. Mustalahdenkatu ja Kortelahdenkatukin taitavat olla aika vilkkaita?

        Nykyinen osoitteeni Hallituskadulla sijaitsee sen loppupäässä eli Pyynikillä, mutta Mariankatu on turhan vilkas. Ongelma on myös talon rauhattomuus.

        Mutta pistäkää lisää vaan vinkkiä ja kokemuksia tulemaan, arvostan! Luen niitä innolla ennen kuin tästä pakenen jonnekin saarelle asumaan :)

        Hieno tampereen tuntemus,oliskohan jotain tekemistä ammatin kanssa,niinkuin
        esim kiinteistövälittäjä."manse2"


      • Löytyikö

        Yksi hienoimpia kiinteistövälittäjän kirjoituksista.Mikä Tampereen tuntemus.Toivot
        tavasti kauppoja syntyy.Ei muuta kuin ETSINTÄÄN.


    • täällä on hipi

      Postikatu on kuin maalla asuisi. Mutta ei ihan siinä tunnelin vieressä, siihen kuuluu Rautatienkadulta.

      Luulen, etttä myös suurin osa Tammelaa on hyvin hiljaista, varsinkin siellä torin itäpuolella. Eihän siellä mitään ole, aivan kuollutta seutua.

      • manse2

        Kiitos, tuosta Postikadusta olen kuullut muiltakin hyvää. Nyt kyttäämään asuntoja sieltä. Niiin ja mielestäni Tammela on kyllä aika vilkas paikka nykyään, nuorethan ihan suosivat sitä rokkibaarienkin takia. Mutta kai riippuu vähän siitä missä kohtaa asuu, kertokaahan lisää kokemuksianne!


    • refdsfsd

      Muuta ylimpiin kerroksiin nin ei ainakaan liikenteenmelun pitäisi olla ongelma. Naapurit ja mahdolliset baarit samassa rakennuksessa onkin sitten asia erikseen.

      Voithan sinä ihan mennä talon rappukäytävässä käymään ja kuunnella, että miltä kuulostaa. Harvoin nuo ovat päivällä lukossa.

      • trgfdgfd

        Lisäisin vielä, että rappukäytävä ei toki kerro kaikkea, koska asunnon äänieristys on usein parempi. On kuitenkin niitä rappukäytäviä, joissa kerran käymällä tietää jo välittömästi ettei tämä ole minun asuinpaikkani. Vastaantulevilta asukkailtakin voi kysäistä, että onko rauhallista porukkaa vai onko ongelmia. Tuon tekisin joka kerta jos asuntoa on ostamassa. Vuokrakämpästä on toki helppo lähteä kunhan ei kirjoita vuoden sitoumusta asuntoon.


    • ,.oi987

      Kuitenkin eikun maalle takaisin.Kaupunki on aina ääniä täynnä.Kuinka
      olisi korvatulpat.Miksi yleensä tunget keskustaan jos elämä siellä vaivaa
      sinua.On sinulla kauheita ongelmia,otan osaa.Toivottavasti löydät ratkai
      sun "ongelmiisi".

    • asunut

      Kuninkaankatu oli rauhallinen siellä alarannan päässä. Suosittelen.

    • Koemakuuta

      Hyvän asunnon ja kodin löytäminen on aina onnenkauppaa. Koskaan ei voi tietää naapureita ja muista, vaikka asuisi jossain lähiössäkin. Asunnot pitäisi saada "koemaata" ensin. Onnea etsintään!

    • Ei ole kokemusta mut

      Miten ois Amuri?

    • Ndnos

      Tampella ylivoimainen ykkönen.

      • Pirkkela

        Pirkkala on paras kaupunginosa. Suunnittelin sinne muuttoa aikoinani, mutta köyhänä ei voi kaikkea saada.


      • sinne vaan joo
        Pirkkela kirjoitti:

        Pirkkala on paras kaupunginosa. Suunnittelin sinne muuttoa aikoinani, mutta köyhänä ei voi kaikkea saada.

        Ei kuule kyllä Teisko ja siellä Viitapohja on hiljaisinta mestaa. Mee sinne, ei ole kovin kaukana keskustastakaan, siis maantieteellisestä.


      • tyytyväinen
        sinne vaan joo kirjoitti:

        Ei kuule kyllä Teisko ja siellä Viitapohja on hiljaisinta mestaa. Mee sinne, ei ole kovin kaukana keskustastakaan, siis maantieteellisestä.

        Ratinanraitilla, rannalla on hiljaista ja kaunista.


    • tässä yx

      Palatsinraitti , finlaysonin alue . Ei sitten kuulu muutakuin juna menee joskus , mutta muuten kuin mailla olis .

    • armoa_vuodesta80

      Amuri, Tammela, Tampella.. miksei juurikin Postikatukin. Talot vain ovat kovin erilaisia kaikissa näistä, vaikka hintataso ei välttämättä kovin paljoa toisitaan poikkeakaan (ainakaan asunnon kunto jos pidetään samana).

      Amurissa paljon myös 80 luvun tuotantoa, saunallisia koteja. Ongelmaksi sanoisin sitten esim. auton säilityksen. -Pihassa olevat autorivit ei myöskään ole kovin esteettisiä.

      Tammelassa on monenlaista tarjontaa, on vähän vanhempaa, ja hiukan sitten uudempaakin tavaraa. Joukossa on myös vuokramaalle rakennettuja taloja, ja tämä näkyy sitten korkeampana vastikkeena (usein). Autoille ei välttämättä myöskään ole pihapaikkaa kummempaa tarjolla, ellei sitten satu saamaan samaan kauppaan hankittua omaa autotallia / hallia. Tammelan isoksi eduksi voisi tosin vielä huomioida Tammelan runsaat palvelut keskustan läheisyyden lisäksi..

      Tampellassa vain 2000 luvun taloja, joten talot ovat vielä uudehkoja, ja monessa talossa vielä "takuu" voimassa. Kosteat tilat ovat asialliset, on parveketta, on sauna, suurin osa peltilehmistäkin poissa silmistä parkkihalleissa. Hintakaan ei välttämättä kovinkaan paljoa ole kalliimpaa kuin vastaavan kuntoinen asunto Tammelassa taikka Amurissa.

      Lisäisin vielä loppuun Armonkallion. -Alueella tosin suuria eroja talojen kunnossa, talo t myös usein varsin vanhoja, eikä lasitettu, iso parvekekaan ole itsestäänselvyys. Auton säilytys varmasti kaikkein ongelmallisinta. Hintataso jostain syystä erittäin kohtuullinen. Sijaitsee sopivasti Tammelan-Keskustan välimaastossa, joten palveluja on paljon tyrkyllä pienen kävelymatkan päässä. Taloyhtiöt erityisen pieniä, joten vastikkeet ovat ikävän kalliita varsin monessa talossa. Suosittelisin silti tutkimaan tätäkin aluetta.. Autotalleja/hallipaikkoja voi löytää alueen muista taloista.

      • armoa123

        ARMOA näistä kiinteistövälittäjien vuodatuksista,vai oletko asunut kaikissa näissä
        paikoissa.Anna meille armoa.


      • manse2

        Kiitos! Tammelaa olen nyt alkanut kovasti harkitsemaan... autoa minulla ei ole, joten autopaikasta ei tarvitse onneksi huolehtia.

        Onko täällä Tammelassa asuvia?

        Ja niille, joita tämä ketju ärsyttää tai ei kiinnosta, niin ei ole mikään pakko lukea tai kommentoida. Kiinteistönvälittäjä en ole.


      • mielipide8
        manse2 kirjoitti:

        Kiitos! Tammelaa olen nyt alkanut kovasti harkitsemaan... autoa minulla ei ole, joten autopaikasta ei tarvitse onneksi huolehtia.

        Onko täällä Tammelassa asuvia?

        Ja niille, joita tämä ketju ärsyttää tai ei kiinnosta, niin ei ole mikään pakko lukea tai kommentoida. Kiinteistönvälittäjä en ole.

        Tammela on okei mutta sitten kivenheiton päässä on Kaleva. Eli jos mielit vanhoja perinteisiä tiilitaloja, sieltä löytyy niitä. On niitä Tammelassakin joitain, enemmän tosin 70-kuvun ja sitä tuoreempia elementtitaloja.

        Itse miellyin Kalevaan. Matkaa kaupunkiin on enemmän kuin Tammelasta.


    • 38-vuotta kokemusta

      Pyynikiltä löytyy vielä rauhaisia paikkoja.

    • silence12

      Voi sinua raukkaa kiinteistövälittäjää,toivottvasti löydät rauhallisen paikan keskeltä
      Tamperetta.juu muuta maalle.Muuta sinne parkkihalliin,siellä on kuulemma hiljais
      ta.Siellä ei ole ketään,tai mitään.

    • Naaliainen

      Tampere on aika rauhallinen paikka. Lämpimin syksyöin örinäporukka joskus laskettelee laulujaan pikkutunneilla juomapaikan sulkeuduttua koskipuiston nurkilla.
      Mutta muuten on kyllä hiljaista kuin huopatossutehtaalla.

      Mutta muuten meno, varsinkin siinä rautatieaseman nurkilla on vähentynyt. Ja kuitenkin siinä on jonkinverran palvejukin vieressä. Että siitä kannatta hankkia asunto.

      Se on kuitenkin vähän sellainen kaupunginomainen ja kaupunkimainen ympäristökin.
      Että siinä voi viihtyä helposti.

    • f---

      Voi näitä k-välittäjiä,onnea,ehkä joku hölmö tarttuu koukkuun.(:)((()))

    • Heh heh

      Hei sinä, joka olvaat ketjuun osallistujia kiinteistövälittäjiksi! Tiesitkö, että joka kerran kun kirjoitat tänne öisin raivona ja kännissä, ketju nousee ylimmäksi? Kiitos siitä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      510
      3668
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      177
      3486
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2694
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2469
    6. 276
      2106
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1553
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe