Mistä sinä olet kiitollinen?

kuunteleva_kirkko

Tänään on 15. sunnuntai helluntaista. Sunnuntain aihe on kiitollisuus. "Tämä pyhä puhuu kiitollisuudesta ja kiittämättömyydestä. Jeesus teki hyvää erityisesti muiden hylkäämille ihmisille. Niistä ihmisistä, joita hän auttoi, vain harvat palasivat kiittämään häntä ja tunnustamaan uskonsa häneen. Toisia kiusasi se, ettei Jeesus toiminut heidän tahtomallaan tavalla, mutta hän halusi tehdä hyvää erotuksetta kaikille."

Mistä sinä olet kiitollinen? Tai mitä ajatuksia päivän aihe sinussa herättää?

Sinikka-pappi

21

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieman kevennystä

Nyt on väärä päivä kysyä. Sunnuntai-ilta lähenee loppuaan, ja apatia vallitsee kaikkialla, sillä rankat velvollisuudet jälleen odottavat ihmisiä. Puhumattakaan siitä, että huomiseksi on luvattu kylmää ilmaa...Talvi siis tulossa. Iänikuinen kärsimyksemme kohti pimeyttä alkaa ja muutumme murahteleviksi ja ärtyneiksi....

• hieman kevennystä

Huvittavinta tässä on se, että kirkkokalenterissakin on tuomiopäivä muistaakseni jossain marraskuun tienoilla, sopivasti synkentämässä lisää....

Onneksi on vielä (toivottavasti) kaunis syksy edessä.

• Hiljaakin iloiten

Siitä että Pyhä Henki ja Jumalan sana johdattivat minut eroamaan kirkosta heti uskoontoloni jälkeen. Sitä minun ei ole tarvinnut koskaan katua, vaan jopa nimenomaan juuri päinvastoin, siitä on aina vaan enemmän syitä kiittää.

• Uskova

Komppaan edellistä. Raamattua pidetään vielä vapaissa suunnissa auktoriteettina. Evlut kirkko on luopunut Raamatun sanasta ja myynyt itsensä humanismille.

• Jeesus on Herra!
        Uskova kirjoitti:

Komppaan edellistä. Raamattua pidetään vielä vapaissa suunnissa auktoriteettina. Evlut kirkko on luopunut Raamatun sanasta ja myynyt itsensä humanismille.

Olen kiitollinen siitä, että olen uskossa ja ettei seurakuntani ikinä järjestäisi homoseksuaalista elämäntapaa ihannoivaa ja markkinoivaa "sateenkaarimessua."

• Evita-

Olen kiitollinen uskostani. Sitä toivon, etten uskossani ylpistyisi, ja alkaisi luulemaan, että olisin nyt jotenkin parempi ihminen " kuin nuo toiset", jotka eivät vielä ole tulleet uskosta osattomiksi. Usko antaa nöyryyttä.

Sitten olen kiitollinen läheisistäni, ystävistäni ja sukulaisistani.

Luonnosta, lemmikeistäni, terveydestäni. Oikeastaan on paljon asioita, mistä olen kiitollinen.

Myös isänmaasta ja rauhasta, joka toivottavasti pysyy, ja toivon että myös muuhun maailmaan tulisi rauha, ihmiset lopettaisivat sotimisen, kansojen alistamisen ja sorron

• Tuohon ei juuri lisättävää ole!

Kiitollisuus kasvaa sitä mukaa, kun ikää tulee. Kun mikään ei ole itsestään selvää ja on huomannut miten pienestä voi kaikki olla kiinni.

• mitenmahtaa olla

Olikos sinikkapapin uudestisyntymä miten kovan painin takana?

vai oletko pelkkä koulun läpäissyt ja virkaan valittu virkaihminen?

• Maisalis

Olen kiitollinen siitä, että kirkossa on nyt enemmän tilaa moninaisuudelle. Suvaitsevaisuutta on enemmän kuin ennen, koska myös seksuaalivähemmistöihin kuuluvat seurakuntalaiset on tunnustettu samanarvoisiksi jäseniksi monissa seurakunnissa. Tasa-arvon ja ihmisoikeuksien lisääntyminen on aina suuri kiitollisuuden aihe.

• Itse olen kiitollinen siitä, että elämäni on järjestynyt, joka antaa minulle samalla paremmat mahdollisuudet auttaa vähäosaisia. Lisäksi lämpimästä kesästä voi olla kiitollinen, sekä siitä, että lapseni ovat saaneet työpaikat.

Myös rakkaudesta ja siitä, että tasa-arvoiset avioliitot ovat edistyneet maailmalla. Tosin Suomi kuuluu siinä samaan sarjaan kuin Pohjois-Korea ja Keski-Afrikan tasavalta.

• Paistaahan se aur.risuk
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Itse olen kiitollinen siitä, että elämäni on järjestynyt, joka antaa minulle samalla paremmat mahdollisuudet auttaa vähäosaisia. Lisäksi lämpimästä kesästä voi olla kiitollinen, sekä siitä, että lapseni ovat saaneet työpaikat.

Myös rakkaudesta ja siitä, että tasa-arvoiset avioliitot ovat edistyneet maailmalla. Tosin Suomi kuuluu siinä samaan sarjaan kuin Pohjois-Korea ja Keski-Afrikan tasavalta.

Tän kaiken paskan keskellä on myös jotain hyvää. Nimittäin juuri tuli astma-mittauksen tulokset eikä astmaa ole ja vielä se että vaikka minulla onkin koira-allergia, lääkäri jopa suositteli minulle koirien kanssa olemista. Niistä olen kiitollinen, ja siitä, että ainakaan juuri nyt ei ahdista nää kouluasiat. Kiitos Jumalalle! :)

• Twitterissä on twaarnoja, joissa on kiteytetty 140 merkkiin pyhän sanoma. Ne ovat mielenkiintoisia. Kannattaa tutustua ja ne löytyvät #-merkillä #twaarna.

Tässä muutama poiminta kiitollisuudenpyhän twaarnoista:

-Jeesus toimii yhä tänä päivänäkin meidän keskellämme. Kiitos, Jeesus!
      -Kiitollisuus on itsestä poispäin suuntaava asenne. Se ei ole vain sana tai teko, vaan kyky nähdä ympärillä olevat Jumalan lahjat.
      -Parhaiten ympäristöään valaisee kiitollisuus, jota ei havaita pelkästään sanoissa tai tunnetiloissa vaan elämänasenteessa.
      -Jumalan lahjojen vastaanottaminen avaa suun kiitokseen, kädet auttamaan ja kukkaron omasta jakamaan. Hän on Antaja, köyhien Apu.

Hyvää alkanutta viikkoa!

Antti-pappi

• Jumalalle kiitoooss!!

Lasken päiviä perjantaihin, että pääsen kotiin.. Kiitos Jumala, että oot antanu tänne samaan perhekotiin mun kaverin, että mulla ei ois nii vaikeeta sopeutuu tähän. Tosin porukka täällä on sellasta saatanaa palvovaa, mut onneeks tän pitäjät ei oo pakanoita. Ja onhan mulla täällä Jumala aina turvana :) . Ja pääsenhän mä täältä frendin kaa pois jo ens keväällä :D ;P Onneeks kohta on syysloma, sit joululoma ja sit viel hiihtoloma.

• Rahasta virassaan

Näin kirjoittelee pappi joka pitää Jeesusta äpäränä ja hänen perhettään salkkariperheenä.

• Väärin vastattu!

Onko osa meistä vastanneista vastannut väärin eli ollut "väärällä tavalla" kiitollisia?

• onko vai ei

"Tässä muutama poiminta kiitollisuudenpyhän twaarnoista:"
        Eli nekin muilta lainatua..ko ?

"Jeesus toimii yhä tänä päivänäkin meidän keskellämme. "
        Miten Jeesus on toiminut Antin elämässä ?

• Amandax

Minä olen kiitollinen kaikesta elämässäni, kun ei ole mitään pahaa tai muutenkaan negatiivista asiaa, on paljon hyviä asioita ja tapahtuu kaikkea mielenkiintoista. Siitäkin olen kiitollinen kun voin tehdä mitä huvittaa enkä elä jossakin ahdistavassa paikassa jossa on kaikkia rajoituksia.

• höh höh

No joo mutta uskomisesta et tiedä höykäsen pöläystä.

eli juttusi sopisivat paremmin johonkin muualle.

• Amandax

Siis oliko tämä vastaus minulle? Olen luterilainen joten juttuni sopivat hyvin juuri tänne, jos et halua lukea niitä niin ohita. Eikä kukaan voi arvostella toisten uskoa.

• Ei pidä olla töykeä. Amandax on ajatteleva ihminen ja joka kirjoittaa viisaita ja hänellä on selvästi kokemusta elämästä. Kiva lukea.

• Amandax
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Ei pidä olla töykeä. Amandax on ajatteleva ihminen ja joka kirjoittaa viisaita ja hänellä on selvästi kokemusta elämästä. Kiva lukea.

Ai kiva kun joku sanoo jotain positiivista, ei minulla niin kauheasti ole kokemusta mutta jotain on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      14
      1993
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      183
      1534
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      149
      1362
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      97
      1308
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1188
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      928
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      49
      882
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      813
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      807
    10. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      126
      800
    Aihe