Mitä syntiä suosit?

Sinä itse, nääs?

- Väärää todistusta lähimmäisestä.
- Lähimmäisten tuomitsemista.
- Vikojen etsimistä toisista uskonsisarista ja- veljistä?
- Jumalan kieltämistä.
- Jotain muuta, mitä?

15

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semmosta vaan

      Rehellisiä vastauksia pyydetään, muuten tulee analyysi palstan otsikoista Hesariin.

    • Ei uskalla vastata

      Valehtelu ja solvaamisketjut näyttää vetävän pisimmän tikun hellaripalstalla.

    • 10 käskyssä kielletään himoitsemasta toisen karjaa. Mutta minä himoitsen niitä lehmiä itselleni.

      Ois kiva olla maanviljelijä.

      Eiks oo hirvee synti?

      10 käskyä vastaan.

      • Jeesuksen nimessä...

        Kyllä se HIMOITSEMIN on hirvee synti. Voi voi , mihin se on monet vienyt!!


      • Jeesuksen nimessä... kirjoitti:

        Kyllä se HIMOITSEMIN on hirvee synti. Voi voi , mihin se on monet vienyt!!

        Sul ei oo kyl yhtään huumorin tajua


    • leeviläinen

      Kyllä varmaan itsekukin suosii, vaikka mitä syntiä elämässään, koska nykyajanmuodon trendikkäät tiedonsiirtovälineet: tietokone, ipod, tai tablet ovat oivallinen kanava kaikenlaiseen katseluun ja viestintään. Ja siinähän ne viestien ohessa listaamasi asiat tulee noin puol'huolimattomasti sanottua.

      Vaan kun meillä ei ole sitä synnintuntoa, koska omatunto on jotenkin hämärtynyt, niin se jokin tietty synti pysyy kaikenaikaa elämässä kiinni kuin täi tervassa.

      En osaa sanoa, kuinka paljon asiaan vaikuttaa ihmisen perusluonteenlaatu.

      Meinaan jos ihminen on ennen uskoon tuloaan ollut varsinainen juoruämmä tai lähimmäistensä tuomari ja pahan puhuja; ja sitten, kun on uskoon tullut, sitä luulisi, että moiset venkkulanpelit ovat jääneet syntien anteeksisaamisen jälkeen elämästä pois; sillä eiväthän uuden uskonelämän kurveihin ja kuvioihin em. omituisuudet loogisesti ajatellen enää kuulu, Jeesuksen elämää itsessämme kuutioidessamme.

      Olen elämäni aikana tavannut joitakin todella pahansuopaisia 'uskovaisia', niin helluntailaisissa kuin vapaakirkolisissakin.
      Mutta onneksi heidät voi laskea yhden käden sormilla. Se huono puoli asiassa kuitenkin on, että koska kyseiset pahansuopaiset uskovaiset ovat sukukuntansa päämiehiin ja naisiin kuuluvia, niin se heidän pahansuopaisuutensa ikäänkuin periytyy tai tarttuu näitten lapsiin ja vävyihinkin..

    • nyrkkikyllikki

      Pimpsaa kokovuorokausitoimisesti.

    • Rehellisesti !

      Konjakkia tulee otettua, eipä oikein muuta. Pahaakaan en oikein kenestäkään puhu enkä himoitse toisen omaisuutta. Naapurin Rouva on kyllä viehättävä mutta en kyllä voisi häntä rakastella. Yritän torjua pahat ajatukset.

    • Minä näin

      Hyviä vastauksia ja todellisilta tuntuvatkin vielä. Sellaistahan se meidän elämä on. Onko siinä vara paljon toisille otsikoita kirjoitella.

    • Paimenetkin sortuvat

      Niin mikä ettei lampaatkin.

      • tyllikki

        Mitä isot edellä sitä pienet perässä.


    • Minä oon iso

      Onko se sitten nim. hurskas kurjuus, vai mitenkä pitäisi ymmärtää?
      Minä elän kiltisti.

    • ädjklö

      Haluatko päästä vapaaksi synneistäsi?

    • ---

      Kertokaa.

    • Missä ne syntiset?

      Kovinpa on synnitöntä porukkaa palstalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5679
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      486
      3615
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      162
      3422
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      171
      2657
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2449
    6. 273
      2072
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1527
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1452
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe