Uskovaisen ei tarvitse koskaan langeta syntiin

Kalle Lehtonen

Raamatun mukaan uskovaisen ei tarvitse koskaan langeta syntiin, koska uudestisyntymän kautta ihminen saa voiman elää synnittömästi. Syntiin lankeaminen merkitsee pelastuksesta pois joutumista. Synnitön elämä on velvollisuus, johon uskovainen on kutsuttu ja vapautettu.

Kukaan ei kykene osoittamaan uskoani tyhjäksi Raamatun avulla. Raamattu osoittaa kaikki vastaväitteet tyhjiksi.

Kuulostan ylpeältä ja väittelynhimoiselta, mutta en ole sitä, vaan tarkoitukseni on ainoastaan provosoida herättääkseni keskustelua. Ainoa motiivini on se, että saisin Jumalan armosta herättää totuuden siemenen eloon sinussa joka tätä keskustelua luet.

6

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkijukkiju

      on se hyvä että synnittömiä löytyy..harhaisessa ajattelussani luulin jeesuksen olevan ainoa.harmi kun et elänyt parituhatta vuotta sitten olisit voinut mennä jeesuksen sijasta ristille ja senhän sinä tietenkin olisit tehnyt koska olet niin pyhä.itse olen muiltakohdin täydellinen mutta tuota lakihenkisyyttä on vaikea saada kuriin olisiko neuvoa asiaan?ja rehellisyyden nimissä on tunnustettava että välillä ulkokultaisuuskin vaivaa.mitä tekisin asialle?

    • JSK2015

      Näytä minulle ensimmäinen synnitön ihminen, uskovainen tai jumalaton, joka ei koskaan sorru syntiin teoissaan, sanoissaan tai edes ajatuksissaan tämän elämän aikana. Et pysty näyttämään yhtäkään sellaista! Vai oletko kenties sinä sellainen?

      Tälläiseen suoritukseen pystyi vain Jumalan Poika Jeesus Kristus ja Hän antoi elämänsä ja vuodatti verensä syntiemme sovitukseksi että jos me tunnustamme syntimme ja pyydämme anteeksiantoa niin Hän pelastaa meidät. Uudestisyntyneinäkin voimme vain yrittää elää kunnollisesti, mutta pelastus on vain Jeesuksessa, ihmisen pitää kääntyä Hänen puoleensa pelastuakseen. Kunniaa ei voi antaa itselleen, kunnia kuuluu Herralle.

      Luottakaamme Jumalan Sanaan tässäkin asiassa.

      Johanneksen 3:16
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

      2 Korinttilaisille 5:21
      21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

      Johanneksen 8:5-7
      5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
      6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
      7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".

      Johanneksen 9:41
      41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".

      1 Johanneksen 1:9
      9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

      1 Johanneksen 5:12
      12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

      Titukselle 3:5
      5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

      Efesolaisille 2:8-9
      8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
      9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

      Roomalaisille 7:14-25
      14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
      15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

      Johanneksen 5:35-44
      35 Hän oli palava ja loistava lamppu, mutta te tahdoitte ainoastaan hetken iloitella hänen valossansa.
      36 Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt.
      37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
      38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
      39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
      40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
      41 En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
      42 mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
      43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
      44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?

    • Saarnaaja_7.16

      ´Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi?´

    • Tietysti.Jumalassa

      Isä tahtoo täydellisyyttä Jeesuksen opetuslapsilta, ja näin Jeesus opetti.

      Kun ihminen saa elää Pyhän Hengen täyteydessä maan päällä, niin pystyy elämään ilman syntiä.

      Kiitetään Isää Jeesuksen nimessä, että on sovittanut syntimme, amen, halleluja!

    • HerranARMOSSA

      Me kaikki olemme syntisiä ja joudumme myöntämään sen, että ei ole synnitöntä ihmistä - Jos väitämme että emme syntiä tee, silloin Jumalasta teemme valehtelijan. Me olemme syntisiä ja olemme vastuussa kaikesta elävän Jumalan edessä, siis kaikesta. Tämä kaikki löytyy raamatusta. Parannusta joudumme tekemään joka päivä. Emme voi kuin mennä itseemme ja katsoa Jumalan edessä, mikä on tärkeintä. Jumala antaa Jeesuksessa armon sitä etsivälle ja voiman jokaiseen päivään. Jumala itse tekee työtä meissä, kun annetaan tila. Meidän on tehtävä parannusta ja siihen tulee elävän Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa. Tästä ajastamme puuttuu Jumalan pelko ja kunnioitus. Armahda meitä.

    • grgg3g

      Emme ole syntisiä vaan vapaita sieluja !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe