Guten Tag Saksasta!
Moottoriveneilyn osien noutomatkalta. Taitaa olla jo poikani hommia seuraavat, kun alkavat nämä matkat puuduttaa, väsyttää ja tympäistäkin.
Se, joka on nyt ostamassa teräsvenettä (miksei guttabergaakin) niin käteinen mukaan ja laivakyydillä Saksaan. Siellä on hintataso 8-12 vuotiaisen veneiden kohdalla pudonnut huimasti. Yksi syy on, että talvehtimispaikat ovat ympäristölain muutoksen jälkeen vähissä. Määräyksiä tiukennettiin viemäröinnin, jäteveden ja paloturvallisuuden vuoksi paljon.
Niinpä 8-12 metristä löytyy 35 -70 tuhanteen. On pyörimässä BMWtä ja isommissa MANia sisällä herkkuja ilmastoinnista isoihin keittiöihin ja vieraskammareihin, vai mitä koijia ne nyt onkaan? Vielä sieltä tosi mies ajaakin rannikkoja pitkin Baltiaa seuraten Suomeen veneensä. Stralsundissa siinä tien varressa ennen siltaa Rügeniin oli sellaisia välittäjiä.
Tuotiin koko auton kantavuus nyt mukana vetolaitetta, 1990-2000 luvun perämoottorin aihiota purkuun, potkureita ja elektroniikkaa. En mainosta, kun menevät tässä syksyn aikana muutenkin hyllystä kaupaksi korjaamoille ja omassakin toiminnassa. Jotakin Saksassa on tapahtunut vajaassa vuodessa. Veneilyharrastus on hiipunut ja myytävää on paljon. Siksi kannatti halpaa osaa ottaa ja nyt. Tullimmekin ymmärtää, että 15 vuotta vanha Honda on jo romurautaa. Se jalostuu purettuna osissa vasta taas rahaksi!
Poika on sitten kesän käyttänyt keväällä tuomani wankel-perämoottoriaan. Ei häikkää, ei syynättävää, eikä muutakaan moitittavaa viidessä kuukaudessa! Laittakaa kuulkaa nähdessänne kohtuuhintainen Sachs wankeli omistukseenne! Männänrenkaat, tiivisteet ja muut kamat eivät rahassa päätä huimaa (koko satsi 80 €) siihen! Vantaalla on koneistamo, joka osaa kammiot hioa mittoihinsa.
Sitten niille, jotka haluaa karikossa ja välillä maallakin mennä, niin voin auttaa tuomaan ilmatyynyaluksia. Käytettyjä on kahta laatua. Pieniä kaksipaikkaisia löytyy alta kymppitonnin ja sitten 50 -70 tonniin jo kahdeksan paikkaisia, joista saa neljät istuimet pois ja tilalle sängyt, keittiön ja säilytystilaa. Subaru- luki moottorissa,mutta jäi epäselväksi oliko se venäläisvalmisteinen, vai Puolasta. Jälkimmäisessä on korkeatasoinen lujitekuitutekniikan osaaminen. Tekevät maailman parhaat purjekoneetkin.
Onnea sitten valvojallekin! Yleensä saan kirjoituksiini 2-3 lapsenmielistä ja jäsentymätöntä vajaaihmisoksennusta, joista pää kohdat ovat "mene hoitoon! lääkkeet! olet trollihomo!"
Neljännesvuosikatsaus Saksan reissusta
13
308
Vastaukset
- Risto Nurmi
Onko se teidän suvun koneistamo siellä Vantaalla? Olitko se sinä joka myit suuria 90-100 hv, vanhoja, peruskorjattuja kaksitahtimoottoreita Kaarinaan ja Turkuun puolen tusinaa? Mullakin oli tilaus,muta ei tullut tietoa koskaan, mistä sai noutaa!! Ootko hieman konkelojätkä?
- Se moottorimies
Kauppa nyt on sellaista, että tavaraa menee. Kuusi kunnostettua kaksitahtimoottoria ei kauaa haise nurkissani! Siinä tinkijät ja vetkuttelijat, sekä "laita mulle varaukseen" jäävät nuolemaan tyhjää. Niitä moottoreita oli muuten yhdeksän!
On, On vastaus mainostamatta. - Aaterri Niinistö
Se moottorimies kirjoitti:
Kauppa nyt on sellaista, että tavaraa menee. Kuusi kunnostettua kaksitahtimoottoria ei kauaa haise nurkissani! Siinä tinkijät ja vetkuttelijat, sekä "laita mulle varaukseen" jäävät nuolemaan tyhjää. Niitä moottoreita oli muuten yhdeksän!
On, On vastaus mainostamatta.Miten sitä tavaraa niin vain saa halvalla tuoda Saksasta? Eikö kateus ja jotkut saatanalliset tullisäännöt nosta kympin kaman vähintäänkin sataseen`
- Se Moottorimies
Aaterri Niinistö kirjoitti:
Miten sitä tavaraa niin vain saa halvalla tuoda Saksasta? Eikö kateus ja jotkut saatanalliset tullisäännöt nosta kympin kaman vähintäänkin sataseen`
Vielä 2010 jouduimme tekemään kantelun jokaisesta kuormasta ja selvittämään potkuri kerrallaan miksi pidämme niitä "romurautana". Kahdeksan valitusta hallinto-oikeuteen ja kolme kanslerille saakka teki meistä vihdoin "tuontikelpoisia".
Tullis siis itkee ja mölisee henkilökuntapuutteesta, mutta miestä riittää nuuskimaan perämoottorien alapäitä päivä tolkulla. Vieressä tuo isot liikkeet konttitolkulla tavaraa ja se vain häviää samana päivänä "merkkiliikkeiden" varastoihin. Emme voisi harrastaa tätä, jos ei saatanallisella sitkeydellä ja fittumaisuudellani olisi tapellut oikeuttani itselle vasten Suomen valtiota!
Ei silti! Ovathan nuo ajaneet Saksasta veneitä Suomeen suoraan kotisatamaan ja kukaan ei ole kukkunut perään. - einkaufer
Se moottorimies kirjoitti:
Kauppa nyt on sellaista, että tavaraa menee. Kuusi kunnostettua kaksitahtimoottoria ei kauaa haise nurkissani! Siinä tinkijät ja vetkuttelijat, sekä "laita mulle varaukseen" jäävät nuolemaan tyhjää. Niitä moottoreita oli muuten yhdeksän!
On, On vastaus mainostamatta.Tarjoatko takuun kuonnostetuille koneillesi, liikkeenharjoittajana? Olisin kiinnostunut parista vanhan mallin 2T koneesta, luokkaa 25 ja 90 hv.
- Se Moottorimies
einkaufer kirjoitti:
Tarjoatko takuun kuonnostetuille koneillesi, liikkeenharjoittajana? Olisin kiinnostunut parista vanhan mallin 2T koneesta, luokkaa 25 ja 90 hv.
Kaikki koneet ovat tuossa ulkoaltaassa ajettu kolmeen kertaan lämpimäksi ja ostaja saa ajaa siinä niitä eestaas vaikka puoli tuntia.
Kaikki korjaukset tehdään vanhoilla käytetyillä vaihto-osilla. Ei niihin mitään viiden vuoden takuuta anneta! Sama, kuin autopuolella B-osat, joissa vain asennusvirheet ja välittömät rikkoutumiset uusitaan.
Uutta laitetaan yleensä metritavarasta tulpanjohdot, tulpat, suotimet, öljyt, katsotaan sytytys kohdalleen ja alapäähän stefat ja siipipumppukumi.
Meillä on melko uusiakin moottoreita, joista alapää ajettu sököksi. Haen uuden alapään. Uskon yläpään olevan kunnossa. Öljy ja suodin vaihtoon.
Oli asiakas, joka koneesta vaati 80% osista uusia. Laskin osahinnat alvin työn ja ilmoitin hinnan.
Sehän on melkein uuden hinta!! Karjui asiakas ja oli oikeassa. Neuvoinkin käymään merkkiliikkeestä noutoreissulle uuden yksilön, niin saa takuunkin. Lopulta siinä päädyttiin käytettyihin B-osiin ja hinta on 45% uudesta.
En mainosta yhtiötä, joten joudut kaivamaan esiin yhteystiedot. Joku 90 - 100 löytynee nytkin. - Kiintoisaa
Se Moottorimies kirjoitti:
Kaikki koneet ovat tuossa ulkoaltaassa ajettu kolmeen kertaan lämpimäksi ja ostaja saa ajaa siinä niitä eestaas vaikka puoli tuntia.
Kaikki korjaukset tehdään vanhoilla käytetyillä vaihto-osilla. Ei niihin mitään viiden vuoden takuuta anneta! Sama, kuin autopuolella B-osat, joissa vain asennusvirheet ja välittömät rikkoutumiset uusitaan.
Uutta laitetaan yleensä metritavarasta tulpanjohdot, tulpat, suotimet, öljyt, katsotaan sytytys kohdalleen ja alapäähän stefat ja siipipumppukumi.
Meillä on melko uusiakin moottoreita, joista alapää ajettu sököksi. Haen uuden alapään. Uskon yläpään olevan kunnossa. Öljy ja suodin vaihtoon.
Oli asiakas, joka koneesta vaati 80% osista uusia. Laskin osahinnat alvin työn ja ilmoitin hinnan.
Sehän on melkein uuden hinta!! Karjui asiakas ja oli oikeassa. Neuvoinkin käymään merkkiliikkeestä noutoreissulle uuden yksilön, niin saa takuunkin. Lopulta siinä päädyttiin käytettyihin B-osiin ja hinta on 45% uudesta.
En mainosta yhtiötä, joten joudut kaivamaan esiin yhteystiedot. Joku 90 - 100 löytynee nytkin.Taitaa käydä kauppa nihkeästi, kun täytyy tulla tänne mainostamaan ja rehentelemään.
Se Moottorimies kirjoitti:
Vielä 2010 jouduimme tekemään kantelun jokaisesta kuormasta ja selvittämään potkuri kerrallaan miksi pidämme niitä "romurautana". Kahdeksan valitusta hallinto-oikeuteen ja kolme kanslerille saakka teki meistä vihdoin "tuontikelpoisia".
Tullis siis itkee ja mölisee henkilökuntapuutteesta, mutta miestä riittää nuuskimaan perämoottorien alapäitä päivä tolkulla. Vieressä tuo isot liikkeet konttitolkulla tavaraa ja se vain häviää samana päivänä "merkkiliikkeiden" varastoihin. Emme voisi harrastaa tätä, jos ei saatanallisella sitkeydellä ja fittumaisuudellani olisi tapellut oikeuttani itselle vasten Suomen valtiota!
Ei silti! Ovathan nuo ajaneet Saksasta veneitä Suomeen suoraan kotisatamaan ja kukaan ei ole kukkunut perään.Saksa on EU maa, joten mitään tulliselvityksiä ei tarvitse tehdä.
- Lipsahdusko ?
"Yleensä saan kirjoituksiini 2-3 lapsenmielistä ja jäsentymätöntä vajaaihmisoksennusta, joista pää kohdat ovat "mene hoitoon! lääkkeet! olet trollihomo!" "
Sinä siis olet ollut niiden kirjoitusten takana, jotka ovat saaneet kyseiset kommentit ? - Wankkelia ?
Toimittaako se Vantaalainen koneistamo ylikoko männänkin kammion hionnan jälkeen ja mitä se maksaa ?
- Kammion hiontaa
Taitaapa romukauppias vain brassailla, tuskin edes tietää mikä on Wankelmoottori.
- Merenkyntäjä.
Ehkä luotsi on havainnut sen, että sä avaat ketjun ja vastailet itsellesi "Kuitunen Wikström"
- yiyikiu
Mikset Männäntappi Mace66 pyyhi?
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei91792- 891175
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1181166Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51973Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli220891Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63884Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253756- 81753
- 35699
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42653