Miten kauan jaksaa esittää hyvinvoivaa?

17v. Kaipaa apua!

Peitän masennukseni (diagnosoitu kylläkin) tekohymyllä ja siistillä ulkoisella olemuksellani. Ketään ei varmasti uskoisi minun sairastavan masennusta. Haluan olla vahva ihminen, en masentunut. Narsisti äitini on opettanut, etten itsestä saa puhua tai hakea apua ylipäätänsä. Nyt alan olla niin loppu. Käyn lukiota, olen 17-vuotias ja asun yksin. Vapaa-ajat itken, sairastan syömishäiriötä ja viiltelen/poltan ihoani. Vihaan itseäni ja olen tosi väsynyt. Terapiassa olen kaksi vuotta käynyt ja valehdellut hänelle voinnistani (mm ei tiedä itsetuhoisuudesta mitään eikä syömishäiriöstäni) Hoitoon pääsin kun laihdun tosi paljon. Jos ja kun romahdan, tarkoitaakohan se itsemurhaa. Kyllä varmasti.

Miten uskallan pyytää apua?

5

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........---------

      Minullakin on tuo yksi lukuisista ongelmasti, " tuttujen " kesken yritän aina onna niin kuin mitään ei olisi hätänä ja että olisin normaali, mutta pääni sisällä joka hetki haluan vain kuolla pois.

      Pakko sanoa että tuo " teeskentely " on aivan tajuttoman väsyttävää, jo 1-2 tuntia sitä vie voimat viikoksi.

      • ...........---------

        Psykiatrille voi kyllä kertoa noista itsetuhoisista ajatuksista, ei ne sua pakkohoitoon laita ellet sano että tapat itsesi heti kun mahdollista tai jos uhkailet muita tai olet psykoottinen.


    • Hei,

      Vaikeassa elämäntilanteessa kannattaa hakea keskusteluapua auttavilta tahoilta.
      Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

      Alla on muutama vaihtoehto.

      Valtakunnallinen kriisipuhelin, jonka numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15-07. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun.

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos koet, että haluat kertoa olostasi lisää kirjoittamalla voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net
      ). Net-tuki Live päivystää joka arkipäivä klo 15-19. Tukinetissä pääset keskustelemaan kahden kesken tukihenkilön kanssa. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.

      Ystävällisin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

    • rehllisyys maan peri

      Miten kauan kestää? Hipooko jo jaksamisen äärirajoilla, kun tuollaista pohdit. Tosi vahvuus on avoimuutta ja rehellisyyttä. Ihminen on niin vahva kuin on sen heikoin kohta, näytteleminen ei elämässä kovin pitkälle kanna - se on jätettävä teatteriin.
      Jospa alat siitä, että raotat simpäsi verhoa. Rakennat omaa et äitisi elämää ja tulevaisuutta.
      Se ei ole helppoa, mutta kannattaa.

    • elämäpaska

      ite oon jaksanu noin 7 vuotta nyt..itse murha kyllä joka päivä mielessä mutta eipä sitä ole tullu tehtyä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2144
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1298
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      916
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      865
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      75
      851
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      670
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      650
    10. 50
      644
    Aihe