Lestadiolaisuus on maamme syöpäkasvain. Sisäpiirinen uskonlahko suosii omiaan ja sortaa muita. Pohjois-suomi on menossa kohti henkistä tyhjiötä lestadiolaisten päättäjien tuhotessa vapaan ajattelun ja ihmisyyden. Joissain Poihjois-suomen kunnissa olet lähes lainsuojaton ja vailla ihmisoikeuksia jos et hyväksy tämän lähinnä fasistisen "kultin" johtajien aivoituksia. Oulunsalon yms. kuntien koululaitos on täytetty koulutoimenjohtajien toimesta lestadiolaisilla opettajilla jotka pyyhkivät sananvapaudella, oppilaiden oikeuksilla ja ihmisyydellä pöytää. On tullut aika eliminoida Pohjois-suomea ja ihmisyyttä uhkaava lahkolaisuus ympäristöstämme!
Lestadiolaisuus tuhoaa suomen.
16
1211
Vastaukset
- sony
Ex näil hörhöillä oo TV:kin syntiä...sairasta, kirjaimellisesti. Ja ex tämmöset "syntiset" keskustelukanavat oo kans syntiä... Hajotkaa lahkolaiset ja älkää heiluko kirveittenne kanssa.
- STRIGOI
Mulla on pari lestadiolaiskaveria.
Ne on O.K porukkaa.
T: satanisti/darwinisti - Susanna
No mitä se sun elämää haittaa, vaikka ne ei katokaan telkkaria? On kieltämättä paljon parempiaki tapoja viettää vapaa-aikaa ku töllöttää jotaki MTV3-chattia... Vai kuinka?
En tiedä onko sulla varaa mennä osottaan sormella ketään, koska olet itse noin "epä-avarakatseinen". - Likka
STRIGOI kirjoitti:
Mulla on pari lestadiolaiskaveria.
Ne on O.K porukkaa.
T: satanisti/darwinistiSiis mä ihmettelen.Mikä ihmisillä
on lestadiolaisia vastaan?
johtuuko kaikki kateudesta vai mistä?
Miks ihmiset ottaa esille vain huonot
puolet?eihän kukaan ole täydellinen.
Minulla on monia lestadiolaisia ystäviä
ja voin sanoa et nää on
kaikkein luotettavimpia ihmisiä!
Ei petä ja jätä ystävää hädän tullen.
Miettikää tätä.Tahtoisin kommentteja. - Piukka
Likka kirjoitti:
Siis mä ihmettelen.Mikä ihmisillä
on lestadiolaisia vastaan?
johtuuko kaikki kateudesta vai mistä?
Miks ihmiset ottaa esille vain huonot
puolet?eihän kukaan ole täydellinen.
Minulla on monia lestadiolaisia ystäviä
ja voin sanoa et nää on
kaikkein luotettavimpia ihmisiä!
Ei petä ja jätä ystävää hädän tullen.
Miettikää tätä.Tahtoisin kommentteja.just päinvastaisia kokemuksia niistä lestadiolais"ystävistä"... olen itse kotosin vanhoillislestadiolaisesta perheestä. Kun aikanaan erosin em. uskosta, parhaimmatkin ystäväni (=lestadiolaisia) käänsivät selkänsä, eivätkä olleet enää tuntevinaan minua. Minä olin kuin kasa koirankakkaa kengänpohjassa. Sitten vähän myöhemmin sain vielä selville, että he olivat näiden vuosien aikana kertoneet luottamuksella kertomiani asioita eteenpäin lisäillen niihin vielä vähän omiaan, niin että lopulta paikkakunnan lestat ns. tunsivat asiani paremmin kuin minä itse. Että sellaisia tosi"ystäviä"!
Ainahan v-lestadiolaiset selittävät kaikkea kritiikkiä kateudella, heitä ei kai saisi arvostella, ainakaan ääneen. Meillekin sanottiin lapsena, kun koulussa haukuttiin lestoiksi, että "uskottomat" haukkuvat meitä vain siksi, että ovat kateellisia... ei hyvä päivä! Meissä ei kyllä ollut mitään kadehdittavaa, ison perheen räkänokkaisissa rääsyläisissä, joitten äitikin oli tunnetusti hullu. Luulen, että haukkuminen johtui enimmäkseen tietämättömyydestä ja ns. laumahengestä ("kun muutkin..."), ei muusta.
Valitettavasti lestadiolaiset ovat ihan itse hoitaneet asiansa niin, ettei heistä ole juuri hyvää sanottavaa (esim. toisten tuomitseminen), mikä tulee hyvin esiin täälläkin palstalla. Siitä saavat syyttää vain itseään. - vanhoillislestadiolainen
Piukka kirjoitti:
just päinvastaisia kokemuksia niistä lestadiolais"ystävistä"... olen itse kotosin vanhoillislestadiolaisesta perheestä. Kun aikanaan erosin em. uskosta, parhaimmatkin ystäväni (=lestadiolaisia) käänsivät selkänsä, eivätkä olleet enää tuntevinaan minua. Minä olin kuin kasa koirankakkaa kengänpohjassa. Sitten vähän myöhemmin sain vielä selville, että he olivat näiden vuosien aikana kertoneet luottamuksella kertomiani asioita eteenpäin lisäillen niihin vielä vähän omiaan, niin että lopulta paikkakunnan lestat ns. tunsivat asiani paremmin kuin minä itse. Että sellaisia tosi"ystäviä"!
Ainahan v-lestadiolaiset selittävät kaikkea kritiikkiä kateudella, heitä ei kai saisi arvostella, ainakaan ääneen. Meillekin sanottiin lapsena, kun koulussa haukuttiin lestoiksi, että "uskottomat" haukkuvat meitä vain siksi, että ovat kateellisia... ei hyvä päivä! Meissä ei kyllä ollut mitään kadehdittavaa, ison perheen räkänokkaisissa rääsyläisissä, joitten äitikin oli tunnetusti hullu. Luulen, että haukkuminen johtui enimmäkseen tietämättömyydestä ja ns. laumahengestä ("kun muutkin..."), ei muusta.
Valitettavasti lestadiolaiset ovat ihan itse hoitaneet asiansa niin, ettei heistä ole juuri hyvää sanottavaa (esim. toisten tuomitseminen), mikä tulee hyvin esiin täälläkin palstalla. Siitä saavat syyttää vain itseään.Lestadiolaisuudesta kuten kaikista muistakin uskonnoista voi olla monia eri kokemuksia. On surullista että joillakin on vain negatiivisia. Jos joku kavereistani kieltäisi uskon en voisi kuvitella jättäväni häntä. Olen vilpittömästi pahoillani puolestasi Piukka, että sinun kohdallasi kävi näin. Kavereillasi oli varmaan takana se että he eivät itse halua lähteä "maailmaan", jos ymmärrät mitä tarkoitan, en kuitenkaan mene puolustelemaan heitä koska en tiedä tilannetta tarkemmin.
Me lestadiolaiset emme todellakaan pidä itseämme täydellisinä ja muita parempina ihmisinä, meilläkin on paljon vikoja ja virheitä.
Itselläni ei ainakaan ole tapana mennä tuomitsemaan muita ihmisiä. Mitä tarkoitit sillä että täälläkin foorumissa lestadiolaiset tuomitsevat muita?? En itse ole ainakaan törmännyt vastaavaan...
Sanon vielä kerran että olen pahoillani mitä kaverisi tekivät sulle.. ajattele kuitenki että ei me kaikki lestadiolaisetkaan olla samanlaisia mistä sulla on kokemuksia! :)
- Leo Salmela
Olen evakossa syntymiseni jälkeen asunut jo yli 50 vuotta Lapissa ja tunnen lestadiolaisen herätysliikkeen syntyväiheista nykypäivään. Samoin tunnen monia sekä vanhoillisia että uusheränneitä enkä allekirjoita väitettä, että lestatiolaiset tuhoavat Suomen. Päin vastoin. Ilman sanottua herätystä oltaisiin oltu Lapissa huutavassa hukassa aikapäiviä sitten. Joten niin lestadiainen herätys kuin Herännäisliike ym ovat olleet suoranaisena pelastuksena koko Suomelle.
- muhamedddi
Ei ku sinne ja rauha kukoistaa. Leosta afgaani presidentti
- Leo Salmela
muhamedddi kirjoitti:
Ei ku sinne ja rauha kukoistaa. Leosta afgaani presidentti
Niin, miksi minun pitäisi Afganistaniin mennä kun meillä suomessa asiat menevät päin helvettiä kiihtyvällä vauhdilla ja työtä täällä on enemmän kuin tekemään kerkiää. Varsinkin, kun todellisia oivaltajia ja tekijöitä nyky Suomessa on äärimmäisen vähän.
- lapplalainen
Kyllähän tämä lestadiolaisuus ku se liitetään vielä maalaisliiton politiikkaan täällä Tornionjokilaaksossa on ollut hyvin sisäänpäinlämpiävä ja ahasmielinen aatesuunnistus.
Oikein henkeä ahistaa ku aatteleeki sitä nuoruuen aikaa siellä. - Leo Salmela
lapplalainen kirjoitti:
Kyllähän tämä lestadiolaisuus ku se liitetään vielä maalaisliiton politiikkaan täällä Tornionjokilaaksossa on ollut hyvin sisäänpäinlämpiävä ja ahasmielinen aatesuunnistus.
Oikein henkeä ahistaa ku aatteleeki sitä nuoruuen aikaa siellä.Kyllähän lestadiolaisen herätyksen suurimpia vitsauksia on ollut juuri siinä, että se on ajautunut tietyksi statusarvo-uskonnoksi. Eli on arvostettu rikkaita ja suurten manttaalien tai tittelien omistajia kun taas köyhät ovat olleet halveksittuja jo syntymänsä perusteella. Tämä oli se piirre, joka jo lapsuudessa vieroitti minut niin lestadiolaisesta herätysliikkeestä ja koko länsimaisesta kristillisyydestä.
Elettiin lokakuuta 1954. Kotimökkimme oli pieni musta tilapäisasunnoksi pystytetty mökki, jossa isä yritti savottatuloilla meitä elättää. Niinpä sinäkin lokakuuna hän kulki 5 km päässä metsässä parkkaamassa jäisiä pöllejä, aamulla lähti keppiin nojaten linkuttamaan metsään ja illalla kotiin tultuaan piehtaroi mökin lattialla suurissa tuskissa. Oli kauhea issiastulehdus, oli suuri lapsilauma ja lääkärit kalliita, joten lääkäriin ei pystynyt menemään eikä edes sairaslomaa pitämään. Tilanne oli todella vaikea, mutta ainut, mitä sen ajan uskovaiset pystyivät meille avuksi tarjoaman, oli, että he pystyivät haukkumaan meitä köyhiä.
Niihin aikoihin ajattelin 9 vuotiaan poikaen aivoilla ensinnäkin Jeesuksen opetuksia ja näiden uskovaisten edesottamuksia ja tulin siihen tulokseen, e ttä jos Jeesus tulisi ja eläisi kuin omana aikanaan eli, niin tämän ajan uskovaiset ensimmäisenä huutaisivat: "RISTTIINNAULITTAKOON HÄNET". Nyt näistä ajoista on kulunut yli 40 vuotta, mutta vieläkään minun ei tarvitse tätä käsitystäni korjata.
- Jape
typerälle jutulle!
- Rambou
se on ihan totta se on liian ankara uskonto
- uskovainen
kuinni ankara?!
- Anonyymi
Piiri pieni pyörii... Jos et kuulu aviovaimona samaan lahkoon,niin olet niin sanotusta "perheestä" aivan ulkopuolinen. Ja sen saat tuta kyllä. Niin sairasta.
- Anonyymi
Liperaalit papit tuhoaa kirkoan ja siitä lisää tässä. https://www.youtube.com/watch?v=sTr2d05-12o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138