Kotimaa24:n uutinen toteaa Espoon seurakuntien lehdestä "Lehti jaetaan osoitteellisena jäsentalouksiin kuten tähänkin asti." En tiennyt tätä. Sen tiesin, että Helsingin seurakuntien lehti jaetaan näin.
Mikä on tilanne muissa kaupungeissa?
Jakohan on varmasti halvempaa osoitteetta kaikille kuin vaikka 95 prosentille osoitteellisena. Mutta missä prosentissa raja menee?
Seurakuntalehdet vain kirkon jäsenille?
14
72
Vastaukset
- Nasse..
Ongelmana on ettei posti voi jakaa osoitteettomasti talouksiin joihin ilmaisjakelu on kielletty.
Monella ihmisellä, myös hihhuleilla, on tuo kielto. Näin ollen propagandaläpyskät jäisivät toimittamatta sille ryhmälle joka on lahkon jäsen muttei halua ilmaisjakeluja.
Seikkoja on muitakin, mm. halutaanko jakelu tiettynä päivänä vai esim. viikon sisään jne jne.- Terveiset Vantaalta
Tämä on minusta harmillista täällä Vantaalla. Vantaan paikallislehti on varsin laadukas ja itse luen sitä mielelläni. Sen sijaan kirkollisesta lehdestä (Vantaan Lauri) en niinkään välittäisi, enkä varsinkaan siitä valtavasta mainosvuoresta, joka niiden kyljessä joka talouteen jaetaan. Mainoskielto ovessa aikaansaa sen, ettei myöskään paikallislehtiä tule.
Minä annan kaiken tulla aina toisinaan ja sitten kun kyllästyn raahaamaan niitä mainoksia roskiin, laitan joksikin aikaa mainoskieltolapun oveen. Olispa kiva jos oikeasti toimisi vaikka tällainen ohjeistus ovessa: "Ei mainoksia eikä uskonnollisia julkaisuja. Kyllä paikallislehdet."
- Huhhahheijaaa
Vantaan Lauri on jaettu joka luukkuun. Se siirtyy Essen tavoin viikottaisuudesta kahden viikon väleihin. Niin se menee pikku hijaa...
- Nasse..
Kohta rapsahtaa A% kokoinen vuosikertomus...... :D
- Hevarilta
Vantaan Lauri -lehti on siirtynyt 2015 srk-jäsenten osoitteelliseen jakeluun - eli ei tule enää meidän kotiin. Hyvä niin. Koitetaan pärjäillä, vaikka toki antoikin joskus virikettä keskusteluun... Ja on siellä ollut pari tuttua kirjoittajaakin. Mutta ei ole tullut netistä vilkuiltua.
Minulle ei ole täällä Vantaalla asuessani koskaan tullut Vantaan Lauria kun on ovessa ollut "Ei Mainoksia". Teillä on ollut hassuja postinjakajia...
rainbowshy kirjoitti:
Minulle ei ole täällä Vantaalla asuessani koskaan tullut Vantaan Lauria kun on ovessa ollut "Ei Mainoksia". Teillä on ollut hassuja postinjakajia...
Tuohan on eri asia. Lehti on kuitenkin jaettu osoitteetta, ts. kaikkiin talouksiin joissa ei ole mainoskieltoa.
Mutta mikä se raja on, koska tulee halvemmaksi jakaa osoitteella kuin osoitteetta? 75%?Ei se ole edes pelkästä jakamisesta kiinni, vaan myös lehtien painokustannuksista. Jos lehden painokustannuksissa voi säästää jättämällä vaikka 25 % painamatta niin kyllähän se hintaan vaikuttaa ihan selvästi.
rainbowshy kirjoitti:
Ei se ole edes pelkästä jakamisesta kiinni, vaan myös lehtien painokustannuksista. Jos lehden painokustannuksissa voi säästää jättämällä vaikka 25 % painamatta niin kyllähän se hintaan vaikuttaa ihan selvästi.
Toki. Mutta missä menee raja? Voinee olettaa, että esim. 50000 lehden painatus maksaa jo varsin tarkkaan kaksi kertaa 25000 lehden verran. Vaan mikä on absoluuttinen summa? Entä jakelu?
Olennaistahan ei ole kirkkoon kuuluvien osuus, vaan niiden kotitalouksien osuus, joissa on ainakin yksi kirkon jäsen.Absoluuttista yhtä oikeaa vastausta tuskin on tyyliin "72,4%", kun erikokoisia seurakuntia ja seurakuntalehtiä on laidasta laitaan. Yhtälössä on monta muuttujaa: monisivuinen lehti on, paljonko paikkakunnalla on yksinasuvia/perheitä, paljonko ykkösosoitteeton jakelu maksaa, miten suuri paikkakunta/seurakunta ylipäänsä on kyseessä...
rainbowshy kirjoitti:
Absoluuttista yhtä oikeaa vastausta tuskin on tyyliin "72,4%", kun erikokoisia seurakuntia ja seurakuntalehtiä on laidasta laitaan. Yhtälössä on monta muuttujaa: monisivuinen lehti on, paljonko paikkakunnalla on yksinasuvia/perheitä, paljonko ykkösosoitteeton jakelu maksaa, miten suuri paikkakunta/seurakunta ylipäänsä on kyseessä...
Joo, mutta voisi kuvitella silti löytyvän edes sinnepäin olevia vastauksia. Jos vaikka joku lukijoista olisi tekijänä tai tilaajana mukana jonkin lehden painatuksessa tms.
- miksi.kysyt
Kaikkea sitä kysellään. Raja menee juuri siinä, missä homma lakkaa kannattamasta.
Ei tämä ole itsestäänselvää. Seurakunnalle lienee hyödyksi kertoa mahdollisimman laajasti toiminnastaan. Kannattavuusrajan ja todellisen rajan ero voi kertoa talouden niukkuudesta ja halusta suuntautua sisään- tai ulospäin.
- huhhahheijaaa
se on se lähetyskäsky, niin sisälähetystyö kuin pakanalähetys ulkomailla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602