Kuulin äänen

tea

Kaunis ja rauhallinen ääni sanoi minulle toissapäivänä: Minä menen maan alimpiin paikkoihin.

Tiedän 100% varmasti, että tämän sanoi Jeesus Kristus. Olen muistavinani että asia on myös Raamatussa.
Mutta ydinasiani on tätä kirjoitettaessa, että onko sellaisia herätysliikkeitä Suomessa, jotka lähettäisivät työntekijöitä tms maan alimpiin paikkoihin, sillä jos Jeesus sanoo menevänsä niihin paikkoihin, niin sinne tulisi mennä erityisesti niiden, jotka ovat "heränneet" tähän tosiasiaan.
Löytyykö opetuslapsia menemään sinne, minne Jeesus sanoi menevänsä?

14

850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs.

"niin alhaalla kenkään ei kulkea vois

ettei siellä Jeesusta ois"

• tea

Laulun sanojakin ne ovat, mutta asia pitäis olla Raamatussa. Jospa joku minua viisaampi tai muistavampi tietäisi, missä kohtaa Raamatussa...

Minulle tuli ihan tosihätä, että onko ketään enää viemään sanomaa "tämän maan alhaisimmille ihmisille". Raamatussa pyydetään rukoilemaan että työmiehiä lähetettäisiin elopelloille, sillä vilja on vaalennut leikattavaksi eikä työmiehiä ole.

• eräs.
        tea kirjoitti:

Laulun sanojakin ne ovat, mutta asia pitäis olla Raamatussa. Jospa joku minua viisaampi tai muistavampi tietäisi, missä kohtaa Raamatussa...

Minulle tuli ihan tosihätä, että onko ketään enää viemään sanomaa "tämän maan alhaisimmille ihmisille". Raamatussa pyydetään rukoilemaan että työmiehiä lähetettäisiin elopelloille, sillä vilja on vaalennut leikattavaksi eikä työmiehiä ole.

Ef. 4:9
        Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?

• tea
        eräs. kirjoitti:

Ef. 4:9
        Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?

Kiitos, olihan asia Raamatussa.
        Lähdin kohtaa tutkimaan ja hain alajakeetkin, mutta lisäselvennystä en sen kummemmin saanut siihen, miksi tämä sanoma ja miksi tänä ajankohtana. Jakeet puhuvat tapahtuneesta asiasta. Tietty onhan Herramme tänään Sama kuin eilen.
        Täytynee rukoilla viisautta asiaan.

• eräs.
        tea kirjoitti:

Kiitos, olihan asia Raamatussa.
        Lähdin kohtaa tutkimaan ja hain alajakeetkin, mutta lisäselvennystä en sen kummemmin saanut siihen, miksi tämä sanoma ja miksi tänä ajankohtana. Jakeet puhuvat tapahtuneesta asiasta. Tietty onhan Herramme tänään Sama kuin eilen.
        Täytynee rukoilla viisautta asiaan.

Tietyn asian etsimistä sanasta helpottaa ainakin oheinen Raamatunhakuohjelma.

Siunausta elämääsi!

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 5&rnd=1064120989619

• Voisiko olla kyse nöyryydestä?
      "minä menen maan alimpiin paikkoihin"

Meille ihmisille inhimillisesti on mahdotonta mennä "maan alimpiin paikkoihin" ilman jos
      Herra ei sinne itse lähetä Pyhässä Hengessä.

Koska jokainen ihminen on Jumalalle tärkeä
      ja Hän haluaisi että Evankeliumi menisi
      kaikkialle maailmaan, niin tottakai
      myös tämän päivän opetuslapsia tarvitaan
      sillä: "ja kuinka kukaan voi julistaa,
      ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on;
      Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka
      hyvää sanomaa julistavat".Room.10:15

ja armon kautta, nöyryyden ja Rakkauden tietä
      vieden heille jotka eivät tiedä,
      niin voiko olla suurempaa?

Jokainen joka on saanut henk.koht.kutsun
      Jumalalta itseltään, mennä sinne, minne Hän lähettää, niin on tosi tärkeää noudattaa sitä.

Jeesus ohjaa kyllä askeleet
      ja Hänen rakkauden viittansa varjelee.

"Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyötäytynyt.

Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle ja tämä sanoi hänelle: >Herra SINÄKÖ peset minun jalkani?
      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
      Mitä minä nyt teen, sitä et nyt käsitä,
      mutta vastedes sinä sen ymmärrät".
      Joh.13:5-7

*siunausta sinulle, tea*

• tea

Jeesus oli nöyrin maan päällä, ja Hänen seuraajansa tulisi olla kaltaisensa.
        Moosestakin kutsuttiin nöyräksi mieheksi.
        Minun nöyryyteni on niin ja näin, mutta olen kokenut kutsua evankeliumin työhön, en vaan tiedä millaisia askeleita ottaisin.
        Jos se sanoma oli tarkoitettu minulle henkilökohtaisesti, niin joudun nielaisemaan muutaman kerran ja sanomaan, ettei minusta ole siihen, kuten Mooses aikoinaan. No tietty Herra lähetti Mooseksen Egyptiin ja antoi veljensä Aaronin kumppaniksi.

Olet oikeassa Runotyttö, Herra itse kyllä ohjaa ja Hänen Rakkauden viittansa varjelee - sinua lainatakseni.

Eipä tässä auta kuin rukoilla Hänen johdatustaan, tapahtuupa se jonkin herätys- tai lähetysliikkeen kautta, tai sitten ilman liikkeitä. Onhan Herra antanut minulle uskovan puolison, jolle on aikoinaan antanut henkilökohtaisen kutsun Hänen seuraamiseen.
        Tällähetkellä vaan tuntuu olevan kaikessa seinä vastassa, no tosin ei tule elää tuntemuksissa vaan Jumalan Sanan totuudessa, että uskovat on kutsuttu viemään ilosanomaa kaikkialle!

Kiitos sinulle, Runotyttö, ja Siunausta!

• Pähkylä

>>onko sellaisia herätysliikkeitä Suomessa,
      >>jotka lähettäisivät työntekijöitä tms maan
      >>alimpiin paikkoihin

Hmm...vaikea sanoa mikä olisi "maan alimmat paikat". Onko se niiden auttamista, jotka ovat nälästä heikkoja...vai katulasten hoitamista vai huumeiden käyttäjien auttamista pääsemään irti riippuvuudestaan vai orpokodeissa vai auttavassa puhelimessa kuunnellen yksinäisiä...perheväkivallasta kärsivien auttamista, vai sodan, nälän, kylmän ja kodittomuuden keskellä Darfurissa Sudanissa vai aids-orpojen luona Keniassa, Sambiassa, Etiopiassa...

Niin, en tiedä missä ja kenellä olisi kaikkein kurjinta, mutta mielikuvituksen tuo laittaa liikkeelle.

Monet lähetysjärjestöt tekevät esim. katulapsityötä ja orpokotityötä. Monissa osissa Afrikkaa aids-orpoja (= vanhemmat kuolleet aidsiin) on paljon.

esim. Suomen luterilaisen evankeliumiyhdistyksen lähetystyöstä voit lukea täältä:
      http://www.sley.fi/lahetys/sambia.htm
      http://www.sley.fi/lahetys/kenia.htm
      Keniassa ollaan aloittelemassa ns. kummilapsitoimintaa.

Kansan Raamattuseura auttaa Pietarin katulapsia:
      http://www.karas-sana.fi/?sid=179

Suomen lähetysseuralla on myös paljon lähettejä eri puolilla maailmaa: http://www.mission.fi/toimimme/maailmalla/
      esim. Taiwanissa on neljä kristillistä huumevieroituskotia. Yhdellä niistä on ihana nimi kiinaksi: "Paikka, jossa ihmiset kylpevät armossa". Monet siellä tulevat uskoon ja pääsevät irti huumeista.

Patmos tekee myös auttamis- ja lähetystyötä köyhimpien ja huono-osaisimpien parissa:
      http://www.patmos.fi/lähetystyo_ulkokentat.htm
      -esim. Darfurissa Sudanissa:
      http://www.patmos.fi/postitus/07_2004/default.htm
      - ajankohtaisena projektina heillä on "Operaatio Joulun lapsi", jossa viedään joululahjapaketteja Euroopan köyhimpien maiden, Romanian ja Moldovan huono-osaisille lapsille:
      http://www.patmos.fi/postitus/Joulun_lapsi_2004/occ2004.htm

Tänne on koottu erilaisia lähetystyöhön liittyviä linkkejä, mm. lähetysjärjestöjä:
      http://www.co.jyu.fi/~liisa/lahetys/koti.htm

Yksi parhaimpia paikkoja kuulostella omaa paikkaa lähetystyössä on lähetyksen esikoulutuskurssi:
      http://www.mission.fi/toimimme/koulutus/esikoulutus/perusasiat/
      Siellä mm. käy lähettejä kertomasta työstään eri puolilla maailmaa. Seuraava järjestetään keväällä 2005. Siellä näet, että kyllä: on löytynyt paljon ihmisiä, jotka ovat seuranneet Jeesuksen kutsua hyvin monenlaisiin paikkoihin.

Luulen, että kun olet tekemisissä näiden asioiden kanssa, jossain vaiheessa sinulle valkenee mikä/mitkä ovat niitä maan alimpia paikkoja, josta Jeesus sinulle puhui. Tässä pimessä maailmassa niitä alimpia paikkoja on varmaan paljon.

"Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa" Hes. 34:16

Hän siis menee alimpiin paikkoihin, on mennyt ja menee yhä. Sinun ei siis ainakaan tarvitse mennä yksin, sillä Jeesus on siellä varmasti :) Ja missä Hän on, siellä sinulla ei ole mitään pelättävää.

"Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen." Hes. 34:11

"...alhaiset hän korottaa, murheiset saavat pelastuksen riemun." Job 5:11

"Hän nostaa köyhän tomusta, hän kohottaa kurjan loasta" Ps. 113:7

• tea

Täytyypä mennä tutustumaan antamiisi linkkeihin.
        Lähetyksen esikoulutuskurssista en ole koskaan aiemmin kuullutkaan, Patmos sensijaan on melko tuttu, samoin ev.lut.kansanraamattuseura, jonka parissa olen joskus tukenut katulapsityötä Pietarissa.

Hesekiel 34:16 ja Psalmi 113:7 ovat tuttuja Raamatunpaikkoja ja ovat olleet vuosien myötä lohtuna minulle.
        Itse olen pelastunut okkultiikan parista, niin että vääristä siteistä vapautuminen on koettu henkilökohtaisesti.

Minulla on murhe sisimmässäni pelastumattomista ihmisistä. Olen kohdannut sellaisia, joille evankeliumi ei maistu, mutta jospa Herra ohjaa minut sinne, missä evankeliumia tarvitaan ja viesti menee sydämen tasolla perille.
        Rikkaat ja itsessään pärjäävät sylkevät sanomalle, mutta köyhille ja kurjille luulisi sanoman "maistuvan".

Siunausta Sinulle päivääsi, tea

• .................
        tea kirjoitti:

Täytyypä mennä tutustumaan antamiisi linkkeihin.
        Lähetyksen esikoulutuskurssista en ole koskaan aiemmin kuullutkaan, Patmos sensijaan on melko tuttu, samoin ev.lut.kansanraamattuseura, jonka parissa olen joskus tukenut katulapsityötä Pietarissa.

Hesekiel 34:16 ja Psalmi 113:7 ovat tuttuja Raamatunpaikkoja ja ovat olleet vuosien myötä lohtuna minulle.
        Itse olen pelastunut okkultiikan parista, niin että vääristä siteistä vapautuminen on koettu henkilökohtaisesti.

Minulla on murhe sisimmässäni pelastumattomista ihmisistä. Olen kohdannut sellaisia, joille evankeliumi ei maistu, mutta jospa Herra ohjaa minut sinne, missä evankeliumia tarvitaan ja viesti menee sydämen tasolla perille.
        Rikkaat ja itsessään pärjäävät sylkevät sanomalle, mutta köyhille ja kurjille luulisi sanoman "maistuvan".

Siunausta Sinulle päivääsi, tea

"Rikkaat ja itsessään pärjäävät sylkevät sanomalle, mutta köyhille ja kurjille luulisi sanoman "maistuvan"."

Niimpä, eikö Raamatussa mainitakin siitä jotenkin seuraavasti: Minä kutsuin kaikki aterioimaan kanssani, mutta minä sain syödä yksin. Sen tähden minä käsken palvelijani kutsumaan kaikki köyhät ja rammat seuraani. (En muista todellakaan sanoja, mutta ajatus oli tuontapainen. Muistaako joku sanat?)

Uskoisin, että kaikille, joilla on hätä, ilosanoma on enemmän kuin tervetullut. Toki kaikkia muitakin on hyvä muistuttaa, mutta ne jotka kuuntelevat, niille kerrotaan. Lähetystyö on tärkein mielestäni, sillä eikö niinkin ole sanottu, että sen lyhyemmät ovat kärsimystenne päivät, mitä nopeammin tehtävämme on saatu päätökseen.

Suojelusta sinulle, tea.

• kuullut

Itsekin kuulin joskus ääniä - auroraan tosin jouduin vasta kun aloin kameroita etsimään.

noiden äänien kuuleminen saattaa olla merkki alkavasta skitsofreniasta, itselläni oli tosin onneksi kyse vain pikku psykoosista. Mutta kannattaa tosiaankin kiinnittää huomita itseensä jos noita ääniä alkaa kuulumaan useinkin.

aurinkoista syksyä

• voi hyvänen aika

voi hyvänen aika

• Fniss!

Tuli vaan mieleen kun noista kaikkein alhaisimmista ihmisistä oli puhe. Ettei vain ne kaikkein alhaisimmat istu siellä kaikkein kokeimmilla paikoilla.

• ARI TAK

TIEDÄTTEKÖ KUKA SE OLI SIEKKARI,JOKA OLI MENEVÄNSÄ MAAN ALIMPIIN PAIKKOIHIN,SE OSAA JA EKSYTTÄÄ JA PYSTYY MUUNTUUN VAIKKA MIKSI,ELI OLKAA VAROVAISIA KUKA JA MITÄ PUHUUPI JA JEESUS EI MENE ENÄÄN SINNE,VAIN SEN YHDENKERRAN KUN SE SOVITTI SYNTIMME JA JOUTU HETKEKSI HELVETTIIN,VOI SE NÄYTTÄÄ KYLLÄ JOLLEKKIN USKOVAISELLE SEN PAIKAN,ETTÄ SELLASTA VOI KYLLÄ TAPAHTUA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9275
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2859
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      33
      2639
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1945
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1816
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1351
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1211
    Aihe