MyHeritage ja Geni on täynnä virheitä

SukuSekaisin

Minulla on käytössä kummallekin sivustolle käyttäjätunnukset/salasanat.
En ole tunkenut mitään tietoa omille sivuille.
Joskus aioin, mutta päädyin Sukujutut-ohjelmistoon, joka kelpaa minulle ihan hyvin.

Joitain tietoja pystyy päällisin puolin tsekkailemaan MyHeritagesta ja Genistä.
Olen jo aiemmin löytänyt virheitä.

Nyt löysin kauhukseni isoisäni isän naimisissa ihan väärän naisen kanssa.
Isoisääni ei löytynyt lasten joukosta.
Minulla on isoisäni virkatodistus, jossa isoisäni isän, äidin ja lasten tiedot ovat.

Saako näitä karkeita virheitä korjattua mitenkään?
Henkilöitä matsataan keskenään.
Virhe leviää. Onhan tämä nyt ihan älytöntä sukututkimusta.

88

11966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ObelixTre

      Oletko ihan varma, että kyseessä on sama henkilö?

      • SukuSekaisin2

        Olen ihan varma, että on sama henkilö. Se virkatodistus on aito.
        No ehkä en menetä yöuniani, jos My Heritage / Geni- sivuilla on väärää tietoa.
        Sekoilkoon siellä ihan rauhassa.


      • Anonyymi
        SukuSekaisin2 kirjoitti:

        Olen ihan varma, että on sama henkilö. Se virkatodistus on aito.
        No ehkä en menetä yöuniani, jos My Heritage / Geni- sivuilla on väärää tietoa.
        Sekoilkoon siellä ihan rauhassa.

        Olen törmännyt samaan ongelmaan MyHeritage sivuilla ja sehän johtuu puhtaasti siitä, että sinne saa syöttää jokainen mitä haluaa ja sitten jotkut kopioivat ne väärätkin tiedot omiin sukupuihinsa tarkistamatta tietojen oikeellisuutta? Minun isoisän veljelle on meriktty useissa puissa väärä vaimo ja lapsia vaikka hän meni naimisiin vasta 61-vuotiaana isoisäni lesken kanssa eikä hänellä ollut lapsia. Aluksi yritin ottaa yhteyttä väärän tiedon levittäjiin, mutta kymmenestä vain yksi vastasi ja hän kertoikin kopioineensa tiedot jonkun toisen puusta jne jne. Lopetin yhteydenotot koska kukaan ei vastaa niihin eikä myöskään korjaa virheellisiä tietoja? Toinen "ongelma" on se, että kun saavutat määrätyn kokoisen puun niin sen jälkeen pitää maksaa kaikesta lisää. DNA-testit olen myös teettänyt, mutta en lisännyt niitä puihini koska siellä olisi satoja serkkuja monessa polvessa enkä halua tuhansia tuntemattomia ihmisiä ympäri maailmaan puuhuni. Olen päässyt jo ennen MyHeritagea omassa ja vaimoni suvussa 1700-luvulle ja MyHeritagesta löysin muutaman nimen lisää? Poistun melkovarmasti MyHeritagesta kun tämä vuoden maksullinen sopimus umpeutuu. Olen harrastelija enkä intohimoinen sukututkija eli minulle riittää nykyinen tieto oikein hyvin!


      • Anonyymi
        SukuSekaisin2 kirjoitti:

        Olen ihan varma, että on sama henkilö. Se virkatodistus on aito.
        No ehkä en menetä yöuniani, jos My Heritage / Geni- sivuilla on väärää tietoa.
        Sekoilkoon siellä ihan rauhassa.

        Joo ole törmännyt samalaiseen virheeseen Kaksi henkilöä joilla oli sama nimi on sekoitettu perheet ja kuolinajat non vaihtuneet


      • Anonyymi
        SukuSekaisin2 kirjoitti:

        Olen ihan varma, että on sama henkilö. Se virkatodistus on aito.
        No ehkä en menetä yöuniani, jos My Heritage / Geni- sivuilla on väärää tietoa.
        Sekoilkoon siellä ihan rauhassa.

        Siellähän pyydetään vahvistamaan tai hylkäämään Tee valintasi oikein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ole törmännyt samalaiseen virheeseen Kaksi henkilöä joilla oli sama nimi on sekoitettu perheet ja kuolinajat non vaihtuneet

        Viimeksi eilen törmäsin samaan. Kummassakin tapauksessa henkilöitten tiedot puutteellisia, joten enemmän tai vähemmän arvailuksi taitaa mennä...
        Olipa myös kerran samalla paikkakunnalla syntynyt Juusolle lapsia tuhkatiheään. Neljälle eri naiselle, näytti Hiski. Rippikirjoista selvisi, että olikin neljä eri Juusoa, kaikilla sama sukunimi. Oli isä, poika, vävy ja yksi ihan erisukuinen. Kaikki samalla pikku paikkakunnalla ja samaan aikaan lapsentekoiässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ole törmännyt samalaiseen virheeseen Kaksi henkilöä joilla oli sama nimi on sekoitettu perheet ja kuolinajat non vaihtuneet

        Vuosilukujen kanssa saa olla kyllä tarkkana. Mitä kauemmas taaksepäin ajassa mennään, niin jonkun henkilön syntymävuodesta ja kuolinvuodesta voi olla useita vaihtoehtoisia teorioita. Usein vaihteluväli muutamia vuosia, joskus jopa parikymmentä vuotta. Ja kun suvuissa esiintyy useissa sukupolvissa samoja nimiä, niin sekaannuksen riski on olemassa. Kun käytettiin patronyymeja ja tietyt nimet olivat hyvin yleisiä, niin voi herkästi lähteä seuraamaan väärää haaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellähän pyydetään vahvistamaan tai hylkäämään Tee valintasi oikein

        Juuri näin. Jos olet epävarma tai virkatodistus osoittaa toista, kannattaa hylätä.


    • sitroen.

      Harvassa ovat ne tutkimukset, joissa ei virheitä ole. Kannattaa aina tarkastaa ainakin pistokokeilla ja jos alkaa virheitä löytymään, niin tutkia itse koko roska. Toki muitten tekemiä voi käyttää vihjeinä, mutta ei kopioida tarkastamatta.
      On minunkin sukuani luvatta nettiin pantu ja tehty monta virhettä siinä vaiheessa. Korjata et voi.

    • arvaustako kaikki

      Minunkin tietoni on Genissä, huomasin taannoin. Minulle on lisätty lasteni isän sukunimi ja lapseni ovat isänsä sukunimellä. Emme olleet aviossa.
      Oikeassa elämässä minulla on isäni sukunimi, joka on myös lapsillani.

    • Sursill-kusipää

      Olen Genin mukaan Sursillien jälkeläinen mutsin puolelta,
      kun mennään taaksepäin, sieltä löytyy kuninkaallisia Skandinaviasta, Euroopasta, Ukrainasta, hirveitä määriä. Kusetusta kaikki.
      Miksi kukaan ei puutu tähän?
      Suomessa tuskin on näitä ihmisiä.

      Isän puolelta kuulun toiseen mahtisukuun, Juusten-sukuun.
      Helpompi uskoa, koska isä oli todella lahjakas mm. taiteen puolelta.
      Minäkin olen ammattimuusikko (klass,mus.) ja osaan tehdä muidenkin alojen taidetta-syynä isän verenperintö. Mistä oikein on kyse?

      Mistä nämä tarinat oikein syntyvät?

      • Unohda se

        =D Olet aivan oikeilla raiteilla kun ymmärrät epäillä, että Suomesta tuskin löytyisi jotain vaikka Sursillien sukua. Mitä vittua ne tänne pseudo-indokiinalaisten joukkoon olisi änkeneet hevosnaamaisten arjalaistensa parista ;DDD
        Mikä helvatin Jyysteen-suku?
        Osattu juustaa vähän aikaa jotain ja siinä se, mutta ihan tylsä suomalainen suku, ei edes nimeksi ruotsalainen. Sad...

        No ei vaites.. tekstistäsi päätellen kuulut todellisuuteen. Minkäs sille juurilleen voi.


      • pohjalaisruotsalainen

        Sursillejä löytyy Suomesta. Meillä on jo vuosikymmeniä sitten ihan kirkonkirjoista ne löytyneet, ennen tietokoneohjelmia.


      • Anonyymi
        Unohda se kirjoitti:

        =D Olet aivan oikeilla raiteilla kun ymmärrät epäillä, että Suomesta tuskin löytyisi jotain vaikka Sursillien sukua. Mitä vittua ne tänne pseudo-indokiinalaisten joukkoon olisi änkeneet hevosnaamaisten arjalaistensa parista ;DDD
        Mikä helvatin Jyysteen-suku?
        Osattu juustaa vähän aikaa jotain ja siinä se, mutta ihan tylsä suomalainen suku, ei edes nimeksi ruotsalainen. Sad...

        No ei vaites.. tekstistäsi päätellen kuulut todellisuuteen. Minkäs sille juurilleen voi.

        Sursillien sukua on suomessa , näitä tyttöjä oli viisi ja kaikki pappien kansa naimisissa ja tallä lailla tulleet suomeen. Pappissuku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sursillien sukua on suomessa , näitä tyttöjä oli viisi ja kaikki pappien kansa naimisissa ja tallä lailla tulleet suomeen. Pappissuku

        7 tyttöä?


      • Anonyymi

        Olen isän puolelta Sursillien jälkeläinen, ja löytänyt myös valtavat määrät aatelisia ja kuninkaallisia. Usein nämä haarat löytyvät jonkun naispuolisen kautta. Kun aatelisarvo on periytynyt mieslinjassa, niin tyttäret ovat avioituneet esim. pappien, lakimiesten, kauppiaiden ja jopa varakkaampien talonpoikien kanssa. Näin ainakin niissä ensimmäisenä vastaantulevissa sukupolvissa. Tavikset puolisoina häviävät vähitellen kuvioista, kun siirrytään näitä linjoja taaksepäin.


    • Sursill-kusipää

      Kiitos!!! Pidin vastauksestasi tosi paljon ;D

      • Esi-isä

        Eikö MyHeritagen kautta löydy myös tietojen tallentajat? Ainakin maksullisessa versiossa. Kukaan ei taida omistaa oikeuksia sukuunsa. Esimerkiksi pienellä maalaispaikkakunnalla suvut risteytyvät monella tavalla.


      • mane77
        Esi-isä kirjoitti:

        Eikö MyHeritagen kautta löydy myös tietojen tallentajat? Ainakin maksullisessa versiossa. Kukaan ei taida omistaa oikeuksia sukuunsa. Esimerkiksi pienellä maalaispaikkakunnalla suvut risteytyvät monella tavalla.

        Olen tehnyt 67 markkerin testin,olen sikälik tyytyväinen että on ollut enemmän iloa jos olisin käyttänyt saman rahan johonkin muuhun,on siinä tietysti mutkikkuuttakin ja hullunhällyä,Mitä nuo mainostetut 111 markkerin testit ovat,meikäläisen enkku ei riitä,mitä lisäarvoa ja miten niistä saa,tarkentavatko ne vain jo tehtyjä testejä.


      • mane77
        mane77 kirjoitti:

        Olen tehnyt 67 markkerin testin,olen sikälik tyytyväinen että on ollut enemmän iloa jos olisin käyttänyt saman rahan johonkin muuhun,on siinä tietysti mutkikkuuttakin ja hullunhällyä,Mitä nuo mainostetut 111 markkerin testit ovat,meikäläisen enkku ei riitä,mitä lisäarvoa ja miten niistä saa,tarkentavatko ne vain jo tehtyjä testejä.

        Olen kokeillut tilata noita lisätestejä, mutta tilaus ei mene eteenpäin osaako joku sanoa.


      • Huutolaisiakin

        Ihmiset kopioivat toisiltaan "sukulaistensa" henkilötietoja. Sukulaisina näyttää olevan mm. seitsemänsiä serkkuja. "Sukulaisina" on keisareita ja muita ruhtinaita. Se siitä...


      • niksimiksi

        Osaako joku palstalainen sanoa miksi genin sukupuuni on kadonnut,ennen sitäkin oli se että puun henkilön tunnuksia oli poistettu.En usko että siitä joku olisi löytänyt virheitä, oli ne kirkonkirjoistakin tarkistettua tietoa.Olisikko syy se että keskiaikaiset kirjaimet ovat kirkonkirjoissa erillaita traktaatti kirjaimistoa eikä joku kuraattori sitä ymmärrä,esim H on kuin g ja A on kuin epämääräinen ypyrä ym ym, osa tiedoistahan on vielä mikrofilmillä.Toinen mahdollisuus on tahallinen kiusanteko kun olen kysellyt kuningaslinjoja,joille kohdallani löytyy realistinenkin mahdollisuus.


    • Tarkistajatarkista

      Minulla on se käsitys, että kuka vaan voi lisätä tietoja MyHerítageen. Joskus on ruutuuni lävähtänyt lähes tyhjä sukutaulustoni, ja siihen olisi voinut sitten lisäillä nimiä. En ole siihen tarkemmin perehtynyt kylläkään.
      Mielestäni ei tuollaiseen tutkimukseen voi luottaa mitenkään. Jotkut ottavat surutta His-Kistä Liisa Virtasia ja Matti Korhosia omiin tauluihinsa, jos ja kun ne ovat samoilta seuduilta kuin omat esivanhemmat. Kyllä moni sukututkimuksen nimellä kulkeva ritirampsu on pelkkää huuhaata.

      • Urkintaasyvältä

        Aivan samaa mieltä kanssasi ja onkin tullut mieleen kuka näitä tietoja oikein haluaa kerätä,myheritagehan on amerikkalainen joten joku nsa ne tieot sieltä kai käy tarkistamassa.Houkutin suvun tiedoista on monelle ylipääsemätön tarjous ja auttaa ainakin jotakin tahoa tuntemaan sinut ja sukusi paremmin kuin sinä itse.


      • Sukuhutkijan_serkku
        Urkintaasyvältä kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä kanssasi ja onkin tullut mieleen kuka näitä tietoja oikein haluaa kerätä,myheritagehan on amerikkalainen joten joku nsa ne tieot sieltä kai käy tarkistamassa.Houkutin suvun tiedoista on monelle ylipääsemätön tarjous ja auttaa ainakin jotakin tahoa tuntemaan sinut ja sukusi paremmin kuin sinä itse.

        MyHeritage on itse asiassa israelilainen. Mutta tästäkin huolimatta on erittäin arveluttavaa, että jotkin "sukututkijat" näpyttelevät kaikki sukulaisistaan tietämänsä asiat nettiin koko maailman tutkittavaksi kysymättä lupaa asianomaisilta tai lähiaikoina kuolleiden osalta heidän lähiomaisiltaan. Suomessa kirkonkirjat ym. ovat ei-julkista tietoa yli sata vuotta, joten ulkomaalaisiin nettipalveluihinkaan ei tällaisia tietoja tulisi omin luvin luovuttaa.


      • Jökörri

        Asetuksista voi asettaa itsensä ainoaksi henkilöksi, jota voi täydentää tietoa.


    • sukuhutkija

      Sama se on kaikissa muissakin sukututkimuksissa. Melkein kaikki on tehty nopeasti_paljon_nimiä -tyyliin. Kaikki pitää itse tarkastaa.
      Itseltänikin löytyy joskus mitä ihmeellisimpiä virheitä. Joskus tuntuu, että ohjelma on sekoittanut jotakin. Vaan tiedäpä häntä...

    • Geniton

      Sen lisäksi, että Geni ja MyHeritage ovat täynnä virheitä, siellä on luvatta tallennettuja tietoja nykyisin elävistä ihmisistä - heidän tietämättään. Tietosuojalaki kieltää tällaisen henkilörekisterin pitämisen, mutta käytäntö näyttää olevan aivan toinen. Tiedän sukututkijoita, jotka keräävät KAIKKI tiedot, mitä vain irti saavat - lehtien kuolinilmoituksista, mistä tahansa ja tallentavat ne tuonne ja pahimmassa tapauksessa myyvät tietoja eteenpäin.

      Että näin.

      • Tarkkanaoltava

        Olin vahingossa eräässä sukukokouksessa, jonka oli tempaissut kokoon eräs "sukututkija". Hän jakoi kaikille kaavakkeen, johon piti merkitä nimi ja syntymäaika - ei edes vanhempia kysellyt - ja se oli sitten hänen sukututkimustaan! En antanut tietojani.
        Sukunimi on yksi Suomen yleisimmistä.
        Sukumessuilla joskus tapaa sukututkijoita, jotka kertovat, että on viemättä sukutauluihin satoja uusia nimiä. Voi vain kiitellä luojaa, että ei ole joutanut sitä tekemään, sillä jos sukutaulut vielä nyt ovat jossakin kondiksessa, niin ei enää takuulla sen jälkeen, kun tutkija on napsutellut koneelle 600 uutta Virtasta.


      • Naurattaakin

        Myös virheellisiä ja tarpeettomia tietoja leviää! Ei niitä kukaan viitsi eikä jaksa korjata.


      • niksimiksi

        Osaako joku 24 viisas kommentoida sellaista propleemaa kuin sukupuuni katoaminen genistä ja sen lisäksi geneanetista,lisäksi joku poistaa linjasta sukupuun henkilön tunnuksen,olen varma että niissä ei ole ollut virheitä,eikä niitä ole voitu poistaa siitä syystä.


      • Anonyymi
        Naurattaakin kirjoitti:

        Myös virheellisiä ja tarpeettomia tietoja leviää! Ei niitä kukaan viitsi eikä jaksa korjata.

        Niin kun virhe voi lähteä liikkeele kirkonkirjoista.Olen tavannut useita,


    • Sukututkija

      Geni.comista itselläni on paljon ristiriitaisia tuntemuksia. Yksi on kuitenkin varmaa: En luota koko konseptiin, sillä taustaryhmä muodostuu sellaisista henkilöistä, joita ei kiinnosta tippaakaan koko sukututkimus. Kukaan ei valvo, kukaan ei vastaa, jos kirjoittaa jostakin väärästä tiedosta. Sukutaulut ovat puhdasta puppua monelta osin. Tauluihin ilmestyy yhtäkkiä henkilö, joka ei varmasti kuulu esimerkiksi johonkin perheeseen. Itse luin juuri äsken, että isoisäni isällä on seitsemän sisarusta. Tuli vaan mieleen,että mistä nämä "yhdistelijät" löytävät tietonsa, kun suvunjäsenet tietävät heitä olleen vain neljä. Loppupäätelmä: puhdasta sitä itseään ja tyhmä kansa maksaa, mukaan lukien minä itse, en tosin enää. Genillä ja sukututkinuksella ei ole mitään yhteistä.

      • Serkkuvainaita

        Amerikan serkuista on myös vaikea saada mitään tietoja. Vuosisadan vaihteessa oli tehty asukastutkimus N.Y:ssa ja suvun jäsenelle oli sinne merkitty 7 uutta lasta. Amerikkaan muuttaessaan hänellä oli kaksi tytärtä, jotka olivat jo kouluikäiset. Nyt tässä väestölaskennassa oli siis 7 Amerikassa syntynyttä lasta, jotka kaikki kuolivat pois, ja kun perhe palasi Suomeen, oli mukana vain ne kaksi alkuperäistä tytärtä. Kukaan ei ollut koskaan kuullutkaan näistä lapsista, jotka syntyivät yhtenä putkena heti N.Y:ssä, koska perhe ei siellä edes monta vuotta asunut.
        Ei tällaista asiaa voi mistään tarkistaa. Mistä tuo numero 7 oli ilmestynyt?


      • EiKaiNytSentään

        Voi hyvä ihminen sentään ? Eihän Geni ole mikään tietolähde vaan vain ohjelma jota monet käyttävät tutkiessaan omaa sukuaan. Tuntuisi että sinulla on käsitys että Geni tutkii ihmisten sukuja - mikä ei ole totta . Aatus on että monet voisivat yhteistyössä tutkia ja silloin on KÄYTTÄJÄLLÄ VASTUU SIITÄ MITÄ TAULUUNSA KIRJOITTAA.


      • sukujuttu
        EiKaiNytSentään kirjoitti:

        Voi hyvä ihminen sentään ? Eihän Geni ole mikään tietolähde vaan vain ohjelma jota monet käyttävät tutkiessaan omaa sukuaan. Tuntuisi että sinulla on käsitys että Geni tutkii ihmisten sukuja - mikä ei ole totta . Aatus on että monet voisivat yhteistyössä tutkia ja silloin on KÄYTTÄJÄLLÄ VASTUU SIITÄ MITÄ TAULUUNSA KIRJOITTAA.

        Kylläpä on huonoja kokemuksia. En kyllä syyttäisi pelkästään Geniä, ehkä on ollut käyttäjässäkin tietämättömyyttä. Virheitä toki löytyy, mutta ei ollenkaan sellaisella tavalla kuin täällä väitetään. Tervetuloa vain tekemään tunnollista selvitys- ja korjaustyötä ja kirkonkirjoja tutkimaan, ei kopioimaan muiden tutkimuksia. Huom. Ns. suku ei suinkaan aina ole se kaikkitietävä taho. Paljon halutaan myös unohtaa ja kieltää. Aviottomat lapset helposti kielletään yms.


      • Anonyymi
        sukujuttu kirjoitti:

        Kylläpä on huonoja kokemuksia. En kyllä syyttäisi pelkästään Geniä, ehkä on ollut käyttäjässäkin tietämättömyyttä. Virheitä toki löytyy, mutta ei ollenkaan sellaisella tavalla kuin täällä väitetään. Tervetuloa vain tekemään tunnollista selvitys- ja korjaustyötä ja kirkonkirjoja tutkimaan, ei kopioimaan muiden tutkimuksia. Huom. Ns. suku ei suinkaan aina ole se kaikkitietävä taho. Paljon halutaan myös unohtaa ja kieltää. Aviottomat lapset helposti kielletään yms.

        Tottavieköön "jätöksistä"puhutaan.kukaan ei ole koehedelmöity vielä 1800 luvulla siis biologiseksi isäksi vasten tahtoa


    • Tanya15

      Onko Geni ja Myheritage sama? Tein tilit molempiin ja nyt pitäisi maksaa laajemmasta åalvelusta, mutta tuntuu Genin kautta menevän myheritagen maksusivulle? Joten kysymys kuuluu, pitääkö molemmista maksaa erikseen vai riittääkö yksi maksu? T. stupid

    • luvattalaitettu

      Pääseekö myheritagea katsomaan ilman kirjautumista? Yksi sukulainen vahingossa paljasti laittaneensa minun tietoni sinne. Haluan tiedot pois.

      • ei_hätää

        Pääsee jos tietää suoran linkin 'perhesivulle', mutta ei näytä kirjautumattomalle, elossa olevista henkilöistä kuin pelkän sukunimen.


    • Kirstikki

      Muutama kysymys MyHeritagesta. Mistä tiedot sinne on kerätty? Onko ne virkatodistuksista, henkilöiden itsensä ilmoittamia vai mistä? Pääseekö katsomaan sukua esim Hannunen jos kirjautuu järjestelmään. Näkeekö kirjautumalla kohdat "Yksityinen".

    • henhrich

      Kattelin Genistä erästä sukulaistani, Miehen puolisolle oli pistetty tyttären nimi, ja muutenkaan yksikään tieto koko perheessä ei ollut oikein, veli merkitty vanhemmaksi, yms. pisti kyllä naurattamaan, toivottavasti kukaan ei ota omiin tutkimuksiinsa tuon perheen tietoja :)

      • gila-s

        Eräs herra oli tehnyt pienimuotisen sukupuun Genea.nettiin. ihan kiva mutta isoäidin isäksi oli merkitty isoäidin veljen nimi, miten pihalla voi olla ettei tunne isovanhempiaan...


    • Epäillyttävää

      MyHeritagessa on todella paljon virheitä. Itse olen 1995 -2000 välisenä aikana tehnyt omaksi ilokseni sukujeni tutkimusta vanhojen virkatodistusten perusteella ja paikallisessa kirkkoherran virastossa mikrokorteilta etsien. Paikkakunnan sukututkijoilta olen myös saanut tietoa sukuihini.
      Nyt olen käynyt ko. ohjelmassa katselemassa sukujani. Siellä on merkitty kuolleiksi vielä elossa olevia, muutaman vuoden ikäinen ja lapsena kuollut on merkitty naimisiin menneeksi. Ja paljon muuta virhettä.
      Oikein tulin vihaiseksi siitä että itse olen tehnyt tutkimustyötä arkistoissa, kirkkoherran virastossa ja nyt joku sukulainen/sukulaiset mahtailevat tutkimuksillaan ko. ohjelmassa joissa on paljon virheitä.
      Kyllä kirkonkirjoihinkin on tullut virheitä kirjaajilla mutta niitä pystyy monesta kohtaa tarkastelemaan jos jokin tieto alkaa epäillyttämään.
      Ei herranen aika sukututkimuksen tarkoitus ole kuinka paljon saat nimiä sukuusi, tärkeää on löytää todenperäistä tietoa.
      Tämä nettiaika pilaa kaiken.

    • Järki_käteen

      Aika koomista lukea täällä valittavien kommentteja. Ensinnäkin, Geni ja My Heritage on tietokanta jonne _käyttäjät_ lisäävät itse tietoa ja ovat tiedon oikeellisuudesta itse vastuussa. Jos linkityksiä tehdään muiden käyttäjien lisäämiin aineistoihin, on linkittäjä eli tiedon tuoja vastuussa aineiston tuomisesta omaan sukupuuhunsa.

      Ei nämä palvelut ole mitään sellaisia jotka tekisivät virheettömän sukututkimuksen jokaiselle automaattisesti ilman minkäänlaista selvitystyötä. Nämä ovat palveluita jotka hyödyntävät jo tehtyjä ja julkaistuja sukututkimuksia/-historiaa ja jotka mahdollistavat koko suvun osallistumisen tiedon keräämiseen. Palveluun kirjatut tiedot eivät tietenkkään ole automaattisesti faktoja, kuten ei internetissä muutenkaan tieto ole aina faktaa. Tiedon kerääjän tulee osoittaa lähde perinteisessä sukututkimuksessa kuin näissäkin palveluissa. Jos ei ole lähdettä niin on lukijan itsensä vastuulla luottaa tai olla luottamatta tarjottuun tietoon.

      Nettiaika ei todellakaan pilaa mitään vaan digitalisuus on todella hieno juttu tiedon saamisen helppouden kannalta. Kirkonkirjojen digitalisointikin tarkoittaa sitä, että kirjoja voi selata kotona kotikoneella eikä tartte juosta eri kirjastoissa etsimässä kirjoja. Medialukutaitoa tottakai tarvitaan internetin ja digitalisuuden aikaudella jotta osataan löytää faktat fiktiosta. Tätä taitoa ei valitettavasti vanhalla sukupolvella yleensäkään ole.

      Tosi outoa miten ihmisillä on niin väärät oletukset ja odotukset näistä palveluista. Ehkä ihmisten pitäisi ensin ymmärtää miten sukututkimusta tehdään, miten digitalinen maailma ja internet toimii tiedon jakamisen kannalta, ja vasta sitten käyttää näitä työvälineitä helpottamaan työn tekemistä ja julkaisemaan työn tuloksia.

    • niksimiksi

      Saanko lainata kaalia,miten myheritagen sukupuun saa siirrettyä esim geneanetiin tai geniin,onko ohjelmistoa.

    • Nmetön

      Omaa sukunimeäni ei löydy 1890-luvulle tultaessa rippikirjoissa ollenkaan. Silti netistä löytyy nimenkantajina 1800-luvun alussa syntyneitä henkilöitä!

    • Tutkimustako

      Itse olen löytänyt myös näitä yhdistelemällä saatuja tietoja!
      Tällainen heikentää tutkimuksen arvoa ja vie pohjan vakavalta tutkimukselta . Geneanetissä ihminen (kopioija) esiintyy "sukupuun omistajana"

    • jamo12

      Rupesin miettimään myheritagea tehdessäni, että tässähän on kyseessä tavallaan julkinen henkilörekisteri. Eikös sellaisen ylläpitäminen ole nykyään luvanvaraista?

      • Anonyymi

        Ottakaa huomioon, että nämä ns. rekisterit eli tiedot ovat tallennettuina Israelilaiselle ja Yhdysvaltalaiselle palvelemillille ja siellä on vähän erilaiset lait kuin meillä Suomessa? Yksi juttu muuten tuosta "jenkkitouhusta" jo paljon ennen näitä MyHeritagea ja Geniä elikkä Suomeen tulevilla nuorilla mormooneilla oli tehtävänä suomessa...tehdä sukututkimus yhdestä suvusta ja ne tiedot ovat myöskin jossain Utahissa vai lieko CIA:lla vai missä lie? Olen vuosia sitten kerran törmännyt tietokantaan jossa tutkimuksen tekijäksi oli merkitty mormooniseurakunta? Tietääkö joku enemmän tästä asiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottakaa huomioon, että nämä ns. rekisterit eli tiedot ovat tallennettuina Israelilaiselle ja Yhdysvaltalaiselle palvelemillille ja siellä on vähän erilaiset lait kuin meillä Suomessa? Yksi juttu muuten tuosta "jenkkitouhusta" jo paljon ennen näitä MyHeritagea ja Geniä elikkä Suomeen tulevilla nuorilla mormooneilla oli tehtävänä suomessa...tehdä sukututkimus yhdestä suvusta ja ne tiedot ovat myöskin jossain Utahissa vai lieko CIA:lla vai missä lie? Olen vuosia sitten kerran törmännyt tietokantaan jossa tutkimuksen tekijäksi oli merkitty mormooniseurakunta? Tietääkö joku enemmän tästä asiasta?

        Kyllä mormoonit on tehneet sukututkimusta, Olen kuulut väittämän että CIA olisi rahoittanut sitä


    • Järkyttynyt

      Muutama vuosi kuolleesta isästäni on tehty sukututkimusta netissä, jossa hänelle on kirjattu äitipuoli. Todellisuudessa sellaista ei ole. Ukkini oli kaksi kertaa naimisissa ja oli eronnut, joka oli siihen aikaan kauhea häpeä ja skandaali. Nyt tämä erokin on sinne laitettu kaiken kansan nähtäväksi. Jos isäni tietäisi hän kääntyisi haudassaan moisista tiedoista. Mitään lupaa ei ole kysytty keneltäkään sisarukseltani ja muutenkin siellä on vääriä nimiä ja henkilö merkitty ukin siskopuoleksi, josta en edes tiedä ketä hän tarkoittaa. Kuvakin oli laitettu isästäni. Suren isääni ja koen todella loukkaavaksi, että tuollaisia kirjoittaa joku kaukainen sukulainen isästäni ja suvustani. Mitään lupaa ei ole kysytty. Koska suren isääni niin paljon olen järkyttynyt, että tällä lailla kajotaan meidän isämme tietoihin. Isäni oli hyvin tarkka kaikesta, eikä hän olisi hyväksynyt vääriä tietoja. Eikö ihmisillä ole mitään käytöstapoja, että kysyisivät luvan voiko tehdä sukututkimusta toisen ihmisen suvusta ja edes tarkastuttaa tiedot, että ne ovat oikein. Olen aivan järkyttynyt, että isälleni on kirjattu äitipuoleksi ukkini ensimmäinen vaimo, jota hän ei ole koskaan edes tavannut. En halua, että isäni mainetta ikään kuin loataan tällaisilla tiedoilla. Kuolleet eivät voi enää puolustaa itseään, heistä voi kai kirjoittaa mitä soopaa tahansa. En koskaan voisi ajatellakkaan, että laittaisin nettiin tietoja toisen suvun asioista vieläpä ilman lupaa. Todella loukkaavaa isääni ja sukuani kohtaan. Ei mitään kunnioitusta toista ihmistä kohtaan.
      Jos mummoni ja ukkini tietäisivät, he myös kääntyisivät haudassaan. Herää kysymys, onko tällainen ihminen, joka luvatta tällaista tekee tervejärkinen? Ei hän ainakaan tiedä mitään käytöstavoista, hänellä ei ole mitään oikeutta kajota sukuni asioihin.

      • ampua_sanansaattaja

        No on ne papit penteleet sitten yksiä, kun tuommoisia ylös kirjailevat, jokuhan saattaa ne vielä lukeakin. :D


      • Anonyymi

        Tämä vaimojen ja lasten sekoaminen saataa johtua pappien epämääräisistä merkinnöistä, Joilakin papeilla on sellainen merkintätäpä ette niisyä ota "erkkikää" selvää


    • Yksityinen_suku

      Törkeää - ihmisisten kuolleista sukulaisista etsitään tietoja ja retostellaan sillä. Mikä näiden sukututkijoiden tarkoitus on oikeastaan? Aiheuttaa mielipahaa ihmisille. Minun esivanhempiani ei kukaan saa tutkia! Ne on pidettävä yksityisinä ja piste.

    • Justnii_on

      Minun kaikki esivanhempani pitää myös olla salaiset! Toiset ei saa niitä tutkia. Tutkikaa oma esivanhempi. Piste.

      Miksi israelilaiset joka välissä haluavat tutkia minun esivanhempani?

      • rikosluettelosta

        Ovatko he kaikki rikollisia?


      • Salaliittoa_on

        Kyllä he ovat rikollisia. Suomalaisten tiedot saa näkyä netissä vain suomalaiselle. Piste.


      • Käytännösäännöt

        Käytännösäännöt kieltävät sukututkimustiedon välittämisen ulkomaille! Poistakaa heti.


      • Epeli123456

        Voi pyhä yksinkertaisuus!!!


      • leima_otsaan
        Salaliittoa_on kirjoitti:

        Kyllä he ovat rikollisia. Suomalaisten tiedot saa näkyä netissä vain suomalaiselle. Piste.

        Jos kaikki esivanhempasi tosiaan ovat rikollisia, ei olisi kannattanut kirjata heidän tietojaan tutkimukseen. Nyt leimaudut itsekin samaan sakkiin.


      • Anonyymi

        Suomaalaiset niitä tutkii ja laittaa Geniin ja MyHeritageen! Esivanhempien tutkimusta ei voi kieltää!


    • omaparastieto

      Suurin syy Genin virheisiin on ns. moderaattorit, jotka yhdistelee näitä sukuja. Sitten ne kysyy joltakin ns. Sukuun kuuluvalta mikä on oikea, ja samalla tämä ns. Sukulainen poistaa esim. Minut kokonaan tilistäni, eli joudun uudelleen rekisteröitymään. Kysyisivät edes siltä joka on itse laatinut oman sukupuunsa. Nyt näitä alustoja alkaa olla joka suomen maakunnalle ja ehdottelevat jo jpa kunnillekin. Minä ainakin olen päättänyt etten kohta uskalla antaa kenellekkään etsimiäni tai saamiani tarkistettuja tietoja kenellekään antamaan, kun ne löytyvät kohta Genistä tai MyHeritagesta jonkin toisen ylläpitäjän nimissä. Humpuukkia ja rahastusta nämä molemmat ns. Sukututkimusalustat. Rahat menee Israeliin ja kuka tietää mihin tietomme menevät

      • Sukutukijoille

        Höpöhöpö - ei tuo ole totta . Jokainen itse omaa sukuaan ja tekee omat internetti sivunsa ja vastaa niistä siihen "moderaattoreilla" ole mitään osaa. Tietoja on saatavilla mutta kaikki tiedot eivät ole luonnollisesti kaikille.


      • Anonyymi
        Sukutukijoille kirjoitti:

        Höpöhöpö - ei tuo ole totta . Jokainen itse omaa sukuaan ja tekee omat internetti sivunsa ja vastaa niistä siihen "moderaattoreilla" ole mitään osaa. Tietoja on saatavilla mutta kaikki tiedot eivät ole luonnollisesti kaikille.

        Kyllä siellä on tämä vertailu johon vastaanja josta voi siirtää omaan ohjelmaan täydentäviä tietoja. Minä en kirjaa ammateja kuin aivan joissain erikoistapauksessa. Samoi kuolinsyytä en kirjaa kuin joku erikoinen onnettomuus. Ole harrastanut sukututkimusta muutaman kymmentä vuotta


    • Näin-on-Israeli

      Kyllä vain - kaikki rahat menevät Israeliin, eivät anna rahaa muualle ja ottavat kaiken tiedon rahan lisäksi. Varokaa israelilaisia!

    • sukututkimus

      Genissä rakennetaan yhtä yhteistä puuta, MH:ssa taas jokainen tekee omaansa.
      https://www.facebook.com/groups/yhteissukututkimus/
      Naamakirjassa ryhmä Yhteiset sukujuuret - sukututkimus nykypäivän työkaluin
      Genissä yhdistellään puita. Jokaisen tulisi laittaa kaikkiin profiileihin lähde linkit mistä tieto on peräisin.

    • Genissä_mukana

      Genissä nimet, Suomi välilehdelle suomenkielinen nimi, Engl. tai Ruotsi välilehdelle nimi jonka saanut kasteessa. Kukaan ei omista sukuaan. 1900-luvulle saakka kaikki on nähtävissä netissä kaikkien luettavissa.

      • Sukutukijoille

        Taitaa olla niin että ne "suomenkieliset" nimet vaihtelevat eri tutkijoilla niin paljon että niitä on aika turha edes käyttää, ovat vain omiaa sotkemaan omaa tutkimista, liian usein ihmisille annetaan väärä nimi, se voi olla esimerkiksi "Talon" nimi, koska ajatellaan että se on sama kuin sukunimi (mikä ei useinkaan ole totta - ei ainakaan länsisuomessa) ja kun ihminen sitten on muuttanut toiseen taloon .. niin silloin sitten muuttuu helposti se nimikin, Tai sitten "käännetään" ihmisten nimet suomenkielelle omasta päästä, yksi yhdellä tavalla ja toinen toisella (kirkonkirjojen Henric onkin monissa sukututkimuksissa Heikki, Matts on Matti ja niin edelleen) löytyy jos jonkinlaista, Joku sitten siinä välissä saattaa käyttää jopa sitä todellista nimeä.
        Itse käytän kirkonkirjoissa olevia nimiä aina kun se on mahdollista (mitä se tosiasiassa on lähes aina), on paljon mukavampaa kun tietää että sukulinjat on asiallisesti tehtyjä. DNA testit voi sitten tehdä ikäänkuin lopulliseksi todisteeksi siitä että ollaan oikealla tiellä.
        Nyt täytyy kuitenkin samalla sanoa että vanhat kirkonkirjat voivat olla aika suttuisia ja vaikeasti luettavia ja usein on kirjoitettu ruotsiksi ja jopa osittain muillakin kielillä joita ei kieltä taitamattoman ole helppo lukea .. ja silloin kai helposti käytetään näitä muiden tutkijoiden tuloksia jotka sitten vievät harhaan . Olen nähnyt netissä kuinka sama "Gård" on suomennettu eritavalla jopa virallisilla sivuilla oska ennenvanhaa papit kirjoittelivat näitä kirkonkirjoja omalla "käsialallaan" ja ne voi helposti tulkita väärin jos ei vertaile useampia kirkonkirjoja keskenään johon hommaan esimerkiksi MyHeritage on hyvänä apuna koska se hakee kirkonkirjoja suoraan koneeseen.

        Hyvin tehty sukututkimus maksaa aika paljon, valitettavasti.


      • Anonyymi
        Sukutukijoille kirjoitti:

        Taitaa olla niin että ne "suomenkieliset" nimet vaihtelevat eri tutkijoilla niin paljon että niitä on aika turha edes käyttää, ovat vain omiaa sotkemaan omaa tutkimista, liian usein ihmisille annetaan väärä nimi, se voi olla esimerkiksi "Talon" nimi, koska ajatellaan että se on sama kuin sukunimi (mikä ei useinkaan ole totta - ei ainakaan länsisuomessa) ja kun ihminen sitten on muuttanut toiseen taloon .. niin silloin sitten muuttuu helposti se nimikin, Tai sitten "käännetään" ihmisten nimet suomenkielelle omasta päästä, yksi yhdellä tavalla ja toinen toisella (kirkonkirjojen Henric onkin monissa sukututkimuksissa Heikki, Matts on Matti ja niin edelleen) löytyy jos jonkinlaista, Joku sitten siinä välissä saattaa käyttää jopa sitä todellista nimeä.
        Itse käytän kirkonkirjoissa olevia nimiä aina kun se on mahdollista (mitä se tosiasiassa on lähes aina), on paljon mukavampaa kun tietää että sukulinjat on asiallisesti tehtyjä. DNA testit voi sitten tehdä ikäänkuin lopulliseksi todisteeksi siitä että ollaan oikealla tiellä.
        Nyt täytyy kuitenkin samalla sanoa että vanhat kirkonkirjat voivat olla aika suttuisia ja vaikeasti luettavia ja usein on kirjoitettu ruotsiksi ja jopa osittain muillakin kielillä joita ei kieltä taitamattoman ole helppo lukea .. ja silloin kai helposti käytetään näitä muiden tutkijoiden tuloksia jotka sitten vievät harhaan . Olen nähnyt netissä kuinka sama "Gård" on suomennettu eritavalla jopa virallisilla sivuilla oska ennenvanhaa papit kirjoittelivat näitä kirkonkirjoja omalla "käsialallaan" ja ne voi helposti tulkita väärin jos ei vertaile useampia kirkonkirjoja keskenään johon hommaan esimerkiksi MyHeritage on hyvänä apuna koska se hakee kirkonkirjoja suoraan koneeseen.

        Hyvin tehty sukututkimus maksaa aika paljon, valitettavasti.

        Sukunimilaki on vuodelta 1920 sitä vanhemmat enimäkseen on talojen nimiä. Sukunimi oli vain virkamiehillä joka on sitten saattanut periytyä. Itäsuomessa oli sukunimiä, koska he olivat kaskenviljelijöitä ja vaihtoivat paikkakuntaa


    • aamen2

      Joo, huh huh, miten riemu revitään jonkun asian demonisoinnista. Hipoo aika lailla vainoharhaisuutta ja rankkaa yleistämistä jotklin kommentit. Näissä teemoissahan on joitakin ihmisiä, joiden pääaikainen työ vaikuttaa olevan itse ehkä omiski kilpailijoikseen tai herraties mitä nälkyttäminen. Pikkusieluista touhua.

      On näissä jutuissa paljon hyvää ja oikeinkin. Ehkä kannattaisi nähdä myös se hyvä ja anti, mitä on.

      Itse olen pitänyt kädessä mm. erittäin arvostun ja kallispalkkaisen sukututkijan perinteistä sukututkimusnivaskaa, missä ylläty yllätys, on virheitä. Kuin myös painotuoretta ammattitutkijan tekemää pitäjähistoriikkia sukutietoineen, missä myöskin virheitä sekä laajaa historiateosta, useiden akateemisten ammattilaisten tekemänä, missä virheitä, jossain arvovaltaisen porukan julkaisemassa paksussa tutkimusessa lähdetiedoissa vibaa jne. SILTI en mene räkyttämään näitä maan rakoon tai menetä uskoani muutoin eri asioiden arvoon, mitä nämä tekevät ja ovat näihinkin julkaisuihinsa kovalla työllä tehneet. Onko käynyt mielessä, että itsekin kitisijät saatatte joskus elämässänne tehdä virheitä? Tässä maassa pääpointti tuntuu usein olevan, kuka kykenee muka älykkäimpään kritiikillä survomiseen. Ja auta armis, jos joku tekee virheen, koko junttakunta haalitaan kokoon, jotta saadaan mahdollimman paljon puhuttua potaskaa.

    • ruhtinassukuako

      Monet kopioivat toisten sukupuista itselleen tietoja joita eivät pysty edes osoittamaan omaan sukupuuhunsa. Näin heidän sukupuunsa sitten leviää kun he ostavat oikeudet rakentaa niitä hyvinkin laajoiksi.

      Itsekin sukututkimusta tehneenä tunnistan muiden kopioinnit omasta puustani mutta niiden korjaaminen tai poistaminen on mahdotonta ellei osta maksullista lisäosaa esim. MyHeritagen laajentamiseen. Tosin jos löytää yhteyden henkilöön jonka puussa on omat sukupuusta otetut tiedot he eivät vaivaudu vastaamaan tai korjaamaan niitä. Virheitä tosin sattuu kenelle tahansa kirjaamisissa mutta ne on usein helpompi tarkistaa jos laittaa lähteet ja kuvat esim. kuvapaikkaan henkilön kohdalle josta ne tiedot löytyy. Siinä esim. voi olla lasten nimet ja syntymä-ajat sekä isän nimi jolloin monet jotka ottaa niitä omaan sukupuuhunsa voidaan katsoa seuraavista tauluista onko lapset sitten jatkossa olleet elossa esim. 7 ikävuoden jälkeen kun heistäkin löytyy sukuhaaroja joita oikeasti ei ole olemassa kun kuolivat jo pieninä. Monet rakentavat sukupuitaan myös Hiskin kautta. Ongelma on ettei kaikki ole asuneet samassa torpassa montaa sukupolvea kun osa on muuttanut muualle ja menneet naimisiin muualla kuten heidän lapsetkin ovat syntyneet muualla mistä heidät löytää jos on vaivautunut asioita tutkimaan. Laiskuus on helpoin tapa rakentaa sukupuu MyHeritagen ym. kautta. Tutkijoita on siis montaa sorttia.

    • Sukutukijoille

      Aivan, kun ihmiset tekevät näitä sukututkimuksiaan (oli ohjelma sitten mikä vain) niin ne sitten näkyvät netissä kaikkine virheineen . Aika turha niistä virheistä on MyHeritagea tai Geniä syyttää jotka ovat vain ohjelmia joita on ilmaiseksi tai maksua vastaan tarjolla.
      Muutamia syitä miksi ihmiset (ei sen enempää MyHeritage kuin Geni) näitä virheitä tekevät voi luonnollisesti katsoa ja yhden syyn voisi sanoa olevan "laiskuus", kun halutaan edetä (liian) nopeasti omissa tutkimuksissa ja sen tähden kopioidaan toisten tutkijoiden kirjoituksia ilman että asia tarkistetaan. Toinen syy on väärien sukunimien antaminen, kun ihmisille (esivanhemmille) annetaan sukum´´nimiä joita ei sitten löydy vanhoista kirkonkirjoista ja tällä tavalla sitten samoille ihmisille luodaan monta erilaista sukulinjaa. Sukututkijoiden olisi paneuduttava vanhoihin kirkon- ja muihin kirjoihin aina kun se on mahdollista ja siihen on MyHeritage extra ohjelmineen erittäin hyvä apu. Sen tiedän minä jolla on kirkonkirjat lähes jokaiselle henkilölle sukutauluissani aina tuonne 1600 luvulle asti. Suomi on muuten tosi harvinainen maa juuri siinä suhteessa että täällä on useimmiten vanhat kirkonkirjat saatavissa ja usein jopa digi-muodossa.
      Siis mitä opimme tästä? No ainakin sen että on väärin syyttää MyHeritagea tai mitään muutakaan sukututkimusohjelmaa koska syy virheisiin on niiden käyttäjissä, ei ohjelmissa.

      • Anonyymi

        Ei minun varsinainen sukututkimus näy netissä. Käytän minäkin tuota amerikkalaista ohjelmaa, mutta tarkista ne virallisista lähteistä ja hyvä näin. Kirkonkirjoissakin on kopiointivirheitä, näin voi niitäkin tarkistella


    • Selvisi

      P.s Näitä kiusaajia voi olla muitalin. Ilmoittakaa joka sorkka poliisille. Ei ole enää mitään laitaa että nuo riehuvat siellä.

    • Anonyymi

      Minulla on erillinen sukuohjelma johon täydennän mikäli tuosta amerkkalaisessa ohjemassa on luotettavaa tietoa

    • Anonyymi

      Israeli ei kuulu sukutukilukseen

    • Anonyymi

      Löytyykö Kekki-sukua

    • Anonyymi

      Israeli lla ei ole GDPR-sopimusta Suomen kanssa. Se kattaa sukutiedot. Sinne ei saa laittaa suomalaisia sukupuita. Tämä on vakava rikos. Tarvitaan sopimus.

      • Anonyymi

        GDPR koskee eurooppalaisten tietojen käsittelyä, ja tätä asetusta on kaikkien, myös Israelin ja USAn, noudatettava, erillisiä sopimuksia ei tarvita. Geni ja My Heritage ovat samaa firmaa, nykyään amerikkalaisen pääomasijoittajafirman omistama, päätoimipaikka Israelissa.


    • Anonyymi

      Genissä sukujohtoja, joista ei ole mitään varmuutta. Lähinnä jonkun kirkonmiehen mutuiluja.

    • Anonyymi

      Muistakaa GDPR. Sen mukaan ei saa laittaa tietoja ylös sukupuuhun!

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Luepa Suomen Sukututmusseuran päivittämät ohjeet https://www.genealogia.fi/tietosuoja/


    • Anonyymi

      Voin vain suositella netin sukututkimusta vastustavia järjestäytymään ja tekemään asialle jotakin, Yksi keino on paras, mutta sitä ei voi julkisesti mainita.

    • Anonyymi

      Myheritagea jonkin aikaa seurasin. Korjauksia tai päivityksiä en kuitenkaan tehnyt. Kun olisi pitänyt alkaa maksamaan palvelusta, lopetin viestien vastaanoton varsinkin kun kertoi äitini olleen isäni serkku...

      • Anonyymi

        Minulla oli vuoden se kallein MyHeritagen versio eikä silläkään päässyt korjaamaan toisten syöttämiä virheellisiä tietoja? Lopetin Heritagen ja siirsin puun omalle koneelleni ja poistin sen Heritagesta, mutta yllätys yllätys puun tiedot ja kuvat oli kopioitu Geniin eli jatkan seuraavaksi kun ehdin Genissä, kun sielä voi korjata ainakin ne lähimpien tiedot…kaukaisimmista en välitä.


    • Anonyymi

      Samanlaisia kokemuksia isälleni laitettu aivan väärä henkilö isäksi,en ymmärrä kuka näitä vääriä tietoja
      läjettää ?

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe