Maa luotiin

Just us

Raamattu kertoo tarkasti spiraaliradallaan kiertävästä pallosta jonka Jumala loi:

Pallo nimeltä Maa luotiin ensin - ajallista määritystä sille ei ole, arvioita kylläkin.

Millainen se oli, mitä siellä oli - siitä Raamattu antaa vain vihjauksia jotka ovat yhteneviä geologisten kivettymälöydösten kanssa.

"Alussa loi Jumala taivaan ja maan". Lukijasta tuntuu ristiriitaiselta että seuraava jae sanoo näennäisen vastakkaisesti että "maa oli autio ja tyhjä".

Valoa tähän luo Jesaja jonka mukaan maata EI LUOTU TYHJÄKSI:
"Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole." Jes45

Kun ymmärretään että Raamatun tapahtumain ja kirjain väleissä voi olla pitkiä aikakausia tai että niiden järjestys ei ole kronologinen (ajallisesti peräkkäin järjestetty) niin havaitaan että ensimmäisen ja toisen jakeen välissä mitä todennäköisemmin on aukko. Yleensäkään Sanassa ihmiselle ei kerrota miksi, sillä Jumala on salattu Jumala joka vaatii ihmiseltä uskoa siihen että Hän ON, kaikivaltias, ainoa, pelastus. Vain uskon kautta ihmisille tarjotaan pääsy Jumalan tykö, ei tiedon, viisauden tai ymmärryksen kautta.

Niinpä Hesek 28:14 kertoo tuosta ensimmäisen ja toisen jakeen välisestä aukosta näin:

perkele syöstiin tänne taivaasta -vankilaan- nimeltä Maa ...ja maa tuhoutui.. Hesekielissä persoonastaan on tarkka kuvaus kuten Raamatun alussa: autius-tyhjyys-pimeys. [saman tyyppinen kolmirakenne: henki-sielu-ruumis kuin ihmisessä]

Geologit kuvaavat tuota tuhoa: 65 miljoonaa vuotta sitten jokin syöksyi maapallolle tuhoten sen olentoineen täysin. Tästä on todisteena joka puolella palloa löydettävissä oleva hiilikerrostuma.

Nyt astutaan luomiskertomuksessa eteenpäin, tälle voidaan Raamatusta myös laskea aika-arvio:

Maa uudelleenluodaan. Ihmisen tähden! Kristus niin rakasti maailmaa, että halusi meille
paratiisista poisajettavalle sukukunnalle tälläisen ihanan maan antaa. kaikkine herkkuineen. Ja sitäkös tuo 'maan keisari' autius-tyhjyys-pimeys vihaa. Se haluaisi maan ja Aatamin ja Eevan suvun tuhota keinolla millä hyvänsä. Synnissä riippuva aatami onkin siihen oiva kapine...

21

564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elli

syöstä perkele juuri tänne Maahan, missä oli tuhoutuvaa elämää?

Miksei vaikka Plutoon?

Luodaanko muuten aurinkokin uudelleen sitten kun sen paiste alkaa hiipua?

• Just us

Luulenpa että syynsä oli siihenkin. Hirmuliskot ei niin kilteiltä minusta vaikuta.

Olet ensimmäinen joka kysyt moista. Jos mieli piteilläni olisi asiaan jotain vaikutusta, vaikku vaan lisis maanpäällä... olisko se kilttiä?

Hesekiel kertoo Ensimmäisestä Kerubista näin: "Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
        Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä. Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan... Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät. "

Aurinko on hiukkasen moni mut kain jut tu. Mitäpä tyhmä pystyis tuohon vastaamaan, tulisiko edes... Raamattu puhuu paljonkin auringosta, etsippäs.

Tähän hetkeen osuu ainakin tämä ennuste: "Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella."Ilm.16

Kristuksen elämäänsä ottaneelle auringosta ei ainakaan tule ikuista murhetta: "Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle, sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

• Elli
        Just us kirjoitti:

Luulenpa että syynsä oli siihenkin. Hirmuliskot ei niin kilteiltä minusta vaikuta.

Olet ensimmäinen joka kysyt moista. Jos mieli piteilläni olisi asiaan jotain vaikutusta, vaikku vaan lisis maanpäällä... olisko se kilttiä?

Hesekiel kertoo Ensimmäisestä Kerubista näin: "Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
        Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä. Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan... Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät. "

Aurinko on hiukkasen moni mut kain jut tu. Mitäpä tyhmä pystyis tuohon vastaamaan, tulisiko edes... Raamattu puhuu paljonkin auringosta, etsippäs.

Tähän hetkeen osuu ainakin tämä ennuste: "Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella."Ilm.16

Kristuksen elämäänsä ottaneelle auringosta ei ainakaan tule ikuista murhetta: "Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle, sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

on turvallista koota monista eri aineksista. Kuten terveellinen ravintokin.

Kovin suuri raamatun osuus tekee maailmankuvasta joskus ylijännittävän. Profeetatkin olivat vain ihmisiä, joilla saattoi olla omat suorituspaineensa.

• Just us
        Elli kirjoitti:

on turvallista koota monista eri aineksista. Kuten terveellinen ravintokin.

Kovin suuri raamatun osuus tekee maailmankuvasta joskus ylijännittävän. Profeetatkin olivat vain ihmisiä, joilla saattoi olla omat suorituspaineensa.

...turvasta kuului tuskanhuuto.

Turvat vie tulvat tai wiimein syö madot. Oma kehitelmä perustuu omaan wiisauteen, se on tyhjän veroinen ikuisuusakselilla; tuhoutuu varmasti.

Usko annetaan sille joka etsii, ei perustu ihmiswiisauteen. Loppuu jännitys kun sielu saa Levon - ei derivoitavissa. [uskonto rakennellaan tarpeeseen]

Profeetta sai Sanat valkeuksien Isältä: siksi ennustukset toteutu[i]vatkin tuhansin, pilkuntarkasti, vastoin tilastotieteilijöiden wiisaita madonlukuja.

Joka etsii, sille on lupaus. Jos etsit, etsi ikuista.

• tarkoitus

Kaikella on tarkoitus, joka asialla...!

• Elmo

"Raamattu kertoo tarkasti spiraaliradallaan kiertävästä pallosta jonka Jumala loi"
      Kun maailman tähtitieteilijät ovat toista mieltä maan kiertoradasra, voisitko kertoa missä päin Raamattua kieroradan kerrotaan olevan spitaali.

• Just us

Maan kiertorata on auringon ympäri elliptinen rata. Jos huomioidaan samanaikainen maan pyörimisliike ja akselikallistuma rataan nähden, ja piirretään jonkin maan piste [esim. Jerusalem] ja sen reitti kolmiulotteisesti 3D-avaruudessa, kuvasta syntyy elliptinen spiraali.

VT:n Hebreankielen sanojen käännösmahdollisuuksissa löytyy huomattavan monta sisältöä, seuraavat sisällöt tähän aiheeseen löytyvät alkukielen [hebrea] Jesajasta: Maa, pallo, pyörii, kerran vuorokaudessa, spiraali, rata.

Edellinen aihe on yksi parjatuista miljoonista ihmeistä Raamatussa; onhan se Jumalan Sana eikä siten ihmisen järki voi siihen riittää, eikä siten ole selitettävissä: Israelin itsenäistyminenkin [jumalattomain pilkkalaulun kohde ennen vuotta 1948] on ennustettu 3000 vuotta ennen tapahtumaansa -päivälleen-

Eli Raamattu kokonaisuutena on matemaattinen mahdottomuus, järjelle selittämätön teos... Sanansa Jumala antoi ihmisille koodattuna ihmisten kautta, eikä aukene ilman koodia. Jumalan omalle Sana siten avautuu henkilökohtaisesti joka päivä, jumalattomalle sama asia ilman koodia -joka on Pyhä Henki- toimii pilkkaajana seuraavasti:

"Herran kirous on jumalattoman huoneessa, mutta vanhurskasten asuinsijaa hän siunaa. Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon." Snl.3

• Elmo
        Just us kirjoitti:

Maan kiertorata on auringon ympäri elliptinen rata. Jos huomioidaan samanaikainen maan pyörimisliike ja akselikallistuma rataan nähden, ja piirretään jonkin maan piste [esim. Jerusalem] ja sen reitti kolmiulotteisesti 3D-avaruudessa, kuvasta syntyy elliptinen spiraali.

VT:n Hebreankielen sanojen käännösmahdollisuuksissa löytyy huomattavan monta sisältöä, seuraavat sisällöt tähän aiheeseen löytyvät alkukielen [hebrea] Jesajasta: Maa, pallo, pyörii, kerran vuorokaudessa, spiraali, rata.

Edellinen aihe on yksi parjatuista miljoonista ihmeistä Raamatussa; onhan se Jumalan Sana eikä siten ihmisen järki voi siihen riittää, eikä siten ole selitettävissä: Israelin itsenäistyminenkin [jumalattomain pilkkalaulun kohde ennen vuotta 1948] on ennustettu 3000 vuotta ennen tapahtumaansa -päivälleen-

Eli Raamattu kokonaisuutena on matemaattinen mahdottomuus, järjelle selittämätön teos... Sanansa Jumala antoi ihmisille koodattuna ihmisten kautta, eikä aukene ilman koodia. Jumalan omalle Sana siten avautuu henkilökohtaisesti joka päivä, jumalattomalle sama asia ilman koodia -joka on Pyhä Henki- toimii pilkkaajana seuraavasti:

"Herran kirous on jumalattoman huoneessa, mutta vanhurskasten asuinsijaa hän siunaa. Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon." Snl.3

Spiraali on tasokäyrä, joka kiertaa kiinteän pisteen, navan, ympäri siitä loitoten tai sitä läheten. Spiraali ei kohtaa, eikä leikkaa itseään.
        Käsitettä "elliptinen spiraali" ei ole olemassa.
        Palaahan jokainen maan piste [Esim.Jerusalem] kerran vuodessa samaan paikkaan.
        3D- eikä 4D-avaruudessa ei voi esittää elliptistä spiraalia.
        VT:n sanoista muut kelpaavat, mutta ei spiraali. Voisiko olla niin että spiraali on tarkoittanut muuta kun nykyisin.
        "Arkhimedeen spiraali on transsendenttikäyrä, jonka muodostaa tasaisella nopeudella pyörivällä säteellä tasaisella nopeudella liikkuva piste. Arkhimedeen spiraalin napakoordinaattimuotoinen - - -"

• zone
        Elmo kirjoitti:

Spiraali on tasokäyrä, joka kiertaa kiinteän pisteen, navan, ympäri siitä loitoten tai sitä läheten. Spiraali ei kohtaa, eikä leikkaa itseään.
        Käsitettä "elliptinen spiraali" ei ole olemassa.
        Palaahan jokainen maan piste [Esim.Jerusalem] kerran vuodessa samaan paikkaan.
        3D- eikä 4D-avaruudessa ei voi esittää elliptistä spiraalia.
        VT:n sanoista muut kelpaavat, mutta ei spiraali. Voisiko olla niin että spiraali on tarkoittanut muuta kun nykyisin.
        "Arkhimedeen spiraali on transsendenttikäyrä, jonka muodostaa tasaisella nopeudella pyörivällä säteellä tasaisella nopeudella liikkuva piste. Arkhimedeen spiraalin napakoordinaattimuotoinen - - -"

Ny pitäis olla rautalankaa josta vois tehdä korkkiruuvin, korkkiruuvista ellipsin.

Uskokoon ken haluu... Pelastukseen vaikuttaa vain usko Jeesukseen:)

Tällä hetkellä viksummat puhuu huhhhuh 11 dimensiosta ihan 'järkeenkäyvästi' ja jopa Raamattukin vois [ehken ainakin osin] sen todeksi näyttää, ei vaan aleta siitä...

Kukaan ei takaa eikä voi todeksi osoittaa että: "Palaahan jokainen maan piste [Esim.Jerusalem] kerran vuodessa samaan paikkaan. " Kiintopistettä siihen ei ole kun moniaitten mielestä koko avaruus on liikkeessä [myös Raamatun]...

Muualla VT:ssa asiasta todetaan näin:
        1.Chr.16:30 Whirl in a circular or spiral manner before him, all the earth: the world also shall be stable, that it be not be carried, cast, be out of course

• Elmo
        zone kirjoitti:

Ny pitäis olla rautalankaa josta vois tehdä korkkiruuvin, korkkiruuvista ellipsin.

Uskokoon ken haluu... Pelastukseen vaikuttaa vain usko Jeesukseen:)

Tällä hetkellä viksummat puhuu huhhhuh 11 dimensiosta ihan 'järkeenkäyvästi' ja jopa Raamattukin vois [ehken ainakin osin] sen todeksi näyttää, ei vaan aleta siitä...

Kukaan ei takaa eikä voi todeksi osoittaa että: "Palaahan jokainen maan piste [Esim.Jerusalem] kerran vuodessa samaan paikkaan. " Kiintopistettä siihen ei ole kun moniaitten mielestä koko avaruus on liikkeessä [myös Raamatun]...

Muualla VT:ssa asiasta todetaan näin:
        1.Chr.16:30 Whirl in a circular or spiral manner before him, all the earth: the world also shall be stable, that it be not be carried, cast, be out of course

"Ny pitäis olla rautalankaa josta vois tehdä korkkiruuvin, korkkiruuvista ellipsin". Et onnistu siinä vaikka sinulla olisi kuinka paljon tahansa rautalankaa.
        "Tällä hetkellä viksummat puhuu huhhhuh 11 dimensiosta ihan 'järkeenkäyvästi'". Avaruus voi olla n-ulotteinen, jossa n lähestyy äärettömyyttä.
        "Kukaan ei takaa eikä voi todeksi osoittaa että: "Palaahan jokainen maan piste [Esim.Jerusalem] kerran vuodessa samaan paikkaan. " Kiintopistettä siihen ei ole kun- - - ". Nyt ymmärrät asian tahallasi väärin. Käsitetään asia nyt vain oman aurinkokuntamme puitteissa.
        "1.Chr.16:30 Whirl in a circular or spiral manner before him, all the earth: the world also shall be stable, that it be not be carried, cast, be out of course". Kirjoitettiinko VT englanninkielellä.

• epäilijä

>>>Geologit kuvaavat tuota tuhoa: 65 miljoonaa vuotta sitten jokin syöksyi maapallolle tuhoten sen olentoineen täysin. Tästä on todisteena joka puolella palloa löydettävissä oleva hiilikerrostuma.

• aivankaikkee

En tiä

...enempää kuin mitä Raamattu kertoo. Luomiskertomuksesta on myös löydettävissä tieto siitä että maa pallonen on sijainnut joskus jossain muualla kulkien läpi avaruuksien, myöhemmin vasta syöksynyt auringon vetovoimakentän piiriin [siitä nyk. ellipsirata]. Mitä siellä taivaitten taivaissa onkaan tapahtunut, tiiraa niitä ihmeitä esim. www.nasa.gov ...äläkä usko niitäkään mitä ne esittää.

Minäkö viisas? Oh, ei! Nuot asiat vaan on hiukka ihmeellisiä...

Epäilys kuuluu ihmiselle - Raamattu kehoittaa siihen. Liian vähän ihmisiä epäilee kuulemaansa, syö suoraan kaiken mitä wiisaat tuputtaa...
        Sana sanookin: "Koettele kaikki, pidä se mikä hyvä on, vältä pahaa." Ef.

Jumala on salattu Jumala - uskon, ei tiedon Jumala.

Epäilys jatkuu vaikka näkisit Jeesuksen. Usko - siinä ainoa tie:
        Näin opetuslapset:
        "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät. Matt.28"

• epäilijä
        aivankaikkee kirjoitti:

En tiä

...enempää kuin mitä Raamattu kertoo. Luomiskertomuksesta on myös löydettävissä tieto siitä että maa pallonen on sijainnut joskus jossain muualla kulkien läpi avaruuksien, myöhemmin vasta syöksynyt auringon vetovoimakentän piiriin [siitä nyk. ellipsirata]. Mitä siellä taivaitten taivaissa onkaan tapahtunut, tiiraa niitä ihmeitä esim. www.nasa.gov ...äläkä usko niitäkään mitä ne esittää.

Minäkö viisas? Oh, ei! Nuot asiat vaan on hiukka ihmeellisiä...

Epäilys kuuluu ihmiselle - Raamattu kehoittaa siihen. Liian vähän ihmisiä epäilee kuulemaansa, syö suoraan kaiken mitä wiisaat tuputtaa...
        Sana sanookin: "Koettele kaikki, pidä se mikä hyvä on, vältä pahaa." Ef.

Jumala on salattu Jumala - uskon, ei tiedon Jumala.

Epäilys jatkuu vaikka näkisit Jeesuksen. Usko - siinä ainoa tie:
        Näin opetuslapset:
        "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät. Matt.28"

Tiesin jo etukäteen ettet pysty antamaan mitään varmaa tai jo ennelta tulkittua näistä joukkotuhoista jotka ovat maapalloa kohdanneet.

>>>Epäilys kuuluu ihmiselle - Raamattu kehoittaa siihen. Liian vähän ihmisiä epäilee kuulemaansa, syö suoraan kaiken mitä wiisaat tuputtaa...

• aivankaikkee
        epäilijä kirjoitti:

Tiesin jo etukäteen ettet pysty antamaan mitään varmaa tai jo ennelta tulkittua näistä joukkotuhoista jotka ovat maapalloa kohdanneet.

>>>Epäilys kuuluu ihmiselle - Raamattu kehoittaa siihen. Liian vähän ihmisiä epäilee kuulemaansa, syö suoraan kaiken mitä wiisaat tuputtaa...

Raamattu on tarkempi kuin tiede.

Minä? Tuskin omaan tuhannesosaa älykkyydestäsi. Valitettavasti minun polkemisesi ei sua auta, egoa ehkä pöhöttää? Sillä järjestelmän rakentajan rinnalle ei kukaan pääse.

Raamattu on ylivoimaisesti tutkituin opus kautta aikojen, tutustu...

Sana=Tiede=Madda=Logos=Science, Reasoning, Computation=Die Wissenschaft=Vetenskap

Miksi? Pitää sisällään tieteellisen menetelmän tutkia ja todentaa asioita:

"...mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; karttakaa kaikenlaista pahaa." 1Tess.5

"...että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä,
        voidaksenne tutkia, mikä paras on..."Fil.1

• epäilijä
        aivankaikkee kirjoitti:

Raamattu on tarkempi kuin tiede.

Minä? Tuskin omaan tuhannesosaa älykkyydestäsi. Valitettavasti minun polkemisesi ei sua auta, egoa ehkä pöhöttää? Sillä järjestelmän rakentajan rinnalle ei kukaan pääse.

Raamattu on ylivoimaisesti tutkituin opus kautta aikojen, tutustu...

Sana=Tiede=Madda=Logos=Science, Reasoning, Computation=Die Wissenschaft=Vetenskap

Miksi? Pitää sisällään tieteellisen menetelmän tutkia ja todentaa asioita:

"...mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; karttakaa kaikenlaista pahaa." 1Tess.5

"...että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä,
        voidaksenne tutkia, mikä paras on..."Fil.1

egoani pöhöttämässä tai muita polkemassa. Mielestäni jumalaan voi silti uskoa vaikka osan raamatusta hylkää vääränä tietona. Näillä sivuilla on riittävästi kreationisteja jotka jaksavat taittaa peistä turhaan raamatusta tieteellisenä teoksena koska sitä se kirja ei mitenkään voi olla.

• Tai Vasta
        epäilijä kirjoitti:

egoani pöhöttämässä tai muita polkemassa. Mielestäni jumalaan voi silti uskoa vaikka osan raamatusta hylkää vääränä tietona. Näillä sivuilla on riittävästi kreationisteja jotka jaksavat taittaa peistä turhaan raamatusta tieteellisenä teoksena koska sitä se kirja ei mitenkään voi olla.

"sitä se kirja ei mitenkään voi olla."

Ilma-n perusteluja, huhhuh. Aiheetta enempään, hauskaa vappua 'tieteellesi'.

• epäilijä
        Tai Vasta kirjoitti:

"sitä se kirja ei mitenkään voi olla."

Ilma-n perusteluja, huhhuh. Aiheetta enempään, hauskaa vappua 'tieteellesi'.

On sun sitten todisteesi siitä että se on tiedekirja ?

• Galileo ja inkvisitio

"Raamattu kertoo tarkasti spiraaliradallaan kiertävästä pallosta jonka Jumala loi:"

Hyvä että te uskovaiset olette muuttaneet viime vuosisatoina kantaanne.

Ebbebhän teillä kaikki pyöri maapallon ympärillä.

• \\\

Nasse siirtää nyt pullon komeroon ja panee silmälasit päähän.

• Nasse
        \\\ kirjoitti:

Nasse siirtää nyt pullon komeroon ja panee silmälasit päähän.

puhuu puolestaan.

Tosikristityn asenteesta kertoo kirjoituksesi.

• ///
        Nasse kirjoitti:

puhuu puolestaan.

Tosikristityn asenteesta kertoo kirjoituksesi.

Heitä hetipois, näet vain piss teitä ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      88
      5516
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4732
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3047
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      89
      2958
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2584
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1976
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe