Annetaan Tampereen päättäjille leikkiratikat lahjaksi, niin Tampereen kaupunki säästää 400 miljoonaa euroa oikean ratikan kustannuksia.
Päättäjät voivat illat pitkät ajeluttaa olohuoneidensa lattioilla leikkiratikkaa ja päästää suustaan ratikkamaisia kiljahduksia.
Ratikkainnosta puhkuvat päättäjät saadaan leikkiratikoiden avulla niin hyvälle tuulelle, että Tampereen veroprosentti laskee ensi vuonna 18:aan ja seuraavana 17:ään.
Päättäjille leikkiratikat lahjaksi
16
70
Vastaukset
- äänisenaalto
Leikkiautot tulisivat halvemmiksi.
- Hanu hanuritehtaalta
Leikkiratikkaidea on kiva. Valitettavasti sitten veroprosentti nousee tulevaisuudessa, koska joukkoliikenteen toimintamenot kasvavat. Dieseli maksaa, bussikuskit maksavat, 12 vuodessa hajoavat bussit maksavat. Enemmän kuin raitiotie, joka on tehokkaampi käyttää.
- säästettäis
Sinut kun kuohittaisiin niin olisi vähemmän väkeä tulevaisuudessa sossun luukulla.
- Hanu hanuritehtaalta
säästettäis kirjoitti:
Sinut kun kuohittaisiin niin olisi vähemmän väkeä tulevaisuudessa sossun luukulla.
"Säästettäis", et vastannut väitteisiini, vaan keksit ihan oman. Voisitko kokeilla uudestaan?
- Ymmärrä se!
Hanu hanuritehtaalta kirjoitti:
"Säästettäis", et vastannut väitteisiini, vaan keksit ihan oman. Voisitko kokeilla uudestaan?
Ei tarvitse keksiä omaa kun minulle jää oma kun sinut kuohitaan.
- Soopi
Höpö, höpö.
Kun laitettaisin älyttömät hankkeet jäihin ja ylimääräiset byrokraatit pellolle niin veroprosentti laskisi varmasti useita äyrejä. - ????
Mikä ihmeen mottipäisyyden linnake tämä Tampere oikein on.
Koko Suomi on romahduspisteessä, ja esim. BKT tulee laskemaan seuraavan kuluvan vuoden aikana ainakin 10%.
Tampereen työttömyysaste on nyt yli 15%, ja sekin tulee nousemaan sen 10%, mutta nyt vaan 10% yksikköä, eli yli puolitoistakertaistuu.
Verotulot romahtavat, valtion sosiaalimenoja siirretään kunnille, valtio lisäksi kuppaa muutenkin entistä enemmän, ennestään on isot sairaalainvestoinnit, susitunnelin maksamiset ja kyllä sille maakaasuriippuvuudellekin on jotakin tehtävä.
Tämmöisessä tilanteessa, joka pahenee ihan joka päivä maailman tappiin asti, täällä mouhutaan täysin järjettömien projektien kanssa, eikä ymmärretä, että koko Suomi, mutta Tampere erityisesti, on pysyvästi poissa pelissä ja edessä on Baltian sarja. - piristykää!
Aika synkissä tunnelmissa jotkut on päivästä toiseen. Auttaako tuo mariseminen pahaan oloon?
- ????
Ei tämä mitään marisemista ole vaan etuviisautta. Se on jälkiviisauden vastakohta, ja se jälkiviisaus on sitten sitä marisemista , joka ei auta siinä tulevaisuudessa tulevassa pahassa olossa.
Nyt vielä voitaisiin tulla järkiinsä. - Tsemppiä sulle
???? kirjoitti:
Ei tämä mitään marisemista ole vaan etuviisautta. Se on jälkiviisauden vastakohta, ja se jälkiviisaus on sitten sitä marisemista , joka ei auta siinä tulevaisuudessa tulevassa pahassa olossa.
Nyt vielä voitaisiin tulla järkiinsä.Ei ylitsevuotava masentunut lannistuneisuus ole etuviisautta. Pessimisti ei tietty pety, mutta on hölmöä pelätä asioita, joita ei ole olemassa.
- Ratapölkky
Onhan siinä sekin puoli, että ihmiset tarvitsevat työtä. Ja sellaista toimivan raitiotiejärjestelemän rakentaminen antaisi pitkäksi ajaksi.
Puhumattakaan siitä, että tulevaisuuden lapsille jätettäisiin ympäristöystävällinen joukkoliikenne, jonka kustannukset ovat ehkä helpommin hallittavissa, kuin fossiilisten polttoaineiden hinta ja teiden ylläpitokustannukset?- Joku voi paksusti
Kyllä ihmisille voi järjestää työtä tolkullisistakin projekteista. Ihmeellistä, jos pitää tehdä varta vasten älytön ja kannattamaton eilispäiväinen liikenneratkaisu vain sitä varten, että joku saisi töitä.
Joo, jätetään vaan tulevaisuuden lapsille! Jätetään lapsille ratikan maksut hoidettavaksi, heillehän ne jäävät: se oli sellaiset 600 miljoonaa euroa ihan perustettaessa ja siihen päälle käyttökulut. Näyttää siltä, että ei edes jää näihin. Valtion ehto osittaiselle tuelle oli, että kaupunkirakennetta tiivistetään. Eli ratikka vetää perässään rakennusprojekteja, jotka ovat ihan vain sitä varten, että saadaan ratikkaan rahaa. Rahaa menee, rahaa menee ja rahaa menee vielä lisää. Ja saadaan pöpipäinen ratikka ja kaupunki rakennettua tukkoon.
Ja hei! Eivät ne valtionkaan rahat muualta tule kuin veronmaksajan kukkarosta. Että maksat, maksat, maksat. - ei pikkusumma
Joku voi paksusti kirjoitti:
Kyllä ihmisille voi järjestää työtä tolkullisistakin projekteista. Ihmeellistä, jos pitää tehdä varta vasten älytön ja kannattamaton eilispäiväinen liikenneratkaisu vain sitä varten, että joku saisi töitä.
Joo, jätetään vaan tulevaisuuden lapsille! Jätetään lapsille ratikan maksut hoidettavaksi, heillehän ne jäävät: se oli sellaiset 600 miljoonaa euroa ihan perustettaessa ja siihen päälle käyttökulut. Näyttää siltä, että ei edes jää näihin. Valtion ehto osittaiselle tuelle oli, että kaupunkirakennetta tiivistetään. Eli ratikka vetää perässään rakennusprojekteja, jotka ovat ihan vain sitä varten, että saadaan ratikkaan rahaa. Rahaa menee, rahaa menee ja rahaa menee vielä lisää. Ja saadaan pöpipäinen ratikka ja kaupunki rakennettua tukkoon.
Ja hei! Eivät ne valtionkaan rahat muualta tule kuin veronmaksajan kukkarosta. Että maksat, maksat, maksat.Jos nyt laskettaisiin veronmaksajiksi T:reella 220000 hlöä, niin ratikan perustaminen olisi nokkaa päälle yli 2700 euron pieti. En nyt sano, että luvut ovat oikeat, koska voidaan kiistellä ja laskea monellakin tavalla. Tarkoitan vain sitä, että se, joka veroja maksaa, tulee aikuisten oikeasti huomaamaan lompsassaan, että ratikkaa pukkaa.
Olisiko päättäjille tarjolla huokeampia leluja? - 4+11
ei pikkusumma kirjoitti:
Jos nyt laskettaisiin veronmaksajiksi T:reella 220000 hlöä, niin ratikan perustaminen olisi nokkaa päälle yli 2700 euron pieti. En nyt sano, että luvut ovat oikeat, koska voidaan kiistellä ja laskea monellakin tavalla. Tarkoitan vain sitä, että se, joka veroja maksaa, tulee aikuisten oikeasti huomaamaan lompsassaan, että ratikkaa pukkaa.
Olisiko päättäjille tarjolla huokeampia leluja?Mistä tuo 600 miljoonaa on löydetty Tampereen kustannusvastuuksi?
- varma tiato
Ratikan vastustajille hinta voi olla vaikka miljaarti. Perusteluita kun ei tarvita. kyä näi o.
- golffiin taloja
Ratikkaahan puolustetaan sillä , että radan varteen voi rakentaa kerrostaloja ja asukkaat sitten käyttävät sitä ratikkaa. Mutta aika täynnä on jo Hervannasta keskustaan oleva maa. Vapaata tilaa on kyllä siinä Iidesjärven kulmilla ja Hervannan valtaväylän itäpuolella ja nimenomaan Messukylän Golf kentällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa
Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.1881512RIP Lauri Paavola
Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek271247Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle
Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj3161162- 1441094
En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.
Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.98977Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet
Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi105960Ehdin aamulla
ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje131948Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin
Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.228932- 61910
Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen
Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok86895