Päivää taas tähän päivään,
Tuos kun lueskelin noita eilisiä, josta aiheen tähän nyt otinkin kun kiinnitin huomiota kommenttin, ettei uhrit oikein saa oikeanlaista apua ja palasin myös tuohon samassa ketjussa mainittuun "älä ota uhria", kuin myös tuohon aiempaan omaan aloitukseeni, miten auttaa/tukea narsistia...
Aiheeseen liittyen muistan useinkin lukeneeni täällä uhrien kertomana sellaisiakin terapia kokemuksia, joiden pääasiallinen sisältö on tuntunut olevan ei niinkään avun hakeminen itselle vaan sen toisen diagnosoiminen narsistiksi...
Aiheeseen liittyen muistin jostain sellaista lukeneeni ja ja löysinkin artikkelin jossa asia mainitaan...
"Hän kohtaa työssään todellisia narsistien ja psykopaattien uhreja, mutta paljon myös niitä, jotka eivät hae niinkään apua vaan sairaan leimaa puolisolleen.
– Usein puolisolleen diagnoosia hakeva asiakas on itse persoonaltaan vaativa, manipuloiva ja hän oireilee itse narsistisesti.
Narsistiseen oireilun yksi ilmenemistapa on se, että oireilija voi kokea itsensä kaltoinkohtelun uhriksi. Vika ei ole koskaan hänessä itsessään, vaan aina toisissa
http://www.kauneusjaterveys.fi/artikkeli/sina-mina-psykopaatti
Ja jos ny joku kritisoi lähdettä tyyliin naisten lehden artikkeli, niin linkki vielä siihen, kuka kyseisen mielipiteen on ilmaissut...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Helinä_Häkkänen-Nyholm
Mitäkö tällä ny sitten taas haen...
Ihan vaan jotain sellaista, että jos ei tiedä tunne ihmisiä pitemmältä ajalta niin hyvin vaikea on tietää kuka/mikä kukin on liittyen tähän aiheeseen, jolla viittaan ny näihin nettikeskusteluihin kuin myös reality elämässä kuultuihin tuntemattomien ihmisten tarinoihin...
Josta ajatuksesta sitten jäin miettimään, että minkälaista on oikeanlainen apu/tuki narsistin uhrille jos ja kun hän hakee anonyymina sitä esim. tällaisilta palstoilta...
Sen narsistin leimaaminen ja haukkuminenkin puolustaa paikkansa varsinkin alkuvaiheessa, mutta en usko sellaisesta olevan apua pitkässä juoksussa joten mielestäni sellaiseenkaan ei ole tarvis kannustaa...
Enkä oikein jaksa uskoa siihenkään, kohtalotoveri tukee narsistiin kohdistettua ikäävää ja kaihoa mm. kertomalla miten itsekin on samassa jamassa korostaen sitä että miten vaikeaa siitä narsistista on päästä eroon...
Noissa molemmissa tavoissa mielestäni tuetaan vaan sitä uhriutta ja ylläpidetään sen narsistin haamua uhrin ajatuksissa/elämässä, vaikka sitä narsistia ei enää konkreettisesti olisi olemassakaan...
No joo, tämmöstä pohdintaa tuli taas tähän uhri vs. narsisti aiheesta...
Sekalaista pohdintaa vain...
91
331
Vastaukset
Vielä palaan aiheeseen siltä pohjalta, että tuossa eilen monenkin nimimerkin voimalla kerrottiin ettei minulla ole/minulta puuttuu subjektiivinen kokemus aiheeseen liittyen...
Mitä sitten tarkoitetaan subjektiivisella kokemuksella
"Filosofiassa subjektiivisuus viittaa tulkintoihin, jotka liittyvät kunkin henkilön henkilökohtaisiin ja ainutkertaisiin kokemuksiin ja ovat läsnä vain hänen omassa tietoisuudessaan."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Subjektiivisuus
Että tuolta pohjalta voisin ajatella, että nuo ko. henkilöt ikäänkuin pyrkivät mitätöimään minun subjektiivisen kokemukseni...
Ikäänkuin he tietäisivät paremmin mitä/miten minä olen itselleni omassa elämässäni tapahtuneet asiat kokenut/miltä ne ovat minusta tuntuneet missäkin vaiheessa...
Mikä tuntuu minusta hyvin kummalliselta...
Mitä muuten tulee tuohon termiin subjektiivinen kokemus, niin se ei tarkoita mitään yleispätevää totuutta vaan jokaisen kokemus on erilainen ja siihen vaikuttavat monet tekijät, eikä tuon kokemukseen liittyvät tunteetkaan välttämättä jää asumaan...
Asiat, ihmiset, elämäntilanteet muuttuvat ja sen myötä kokemuksetkin, huonotkin ja niihin liittyvät ikävät tunteetkin ajan saatossa haalistuvat, eikä välttämättä enää tunne itseään enää siten uhriksi, että näistäkin asioista voi keskustella ilman suurta tunnekuohua varsinkin tällaisilla palstoilla...
Ymmärrän kyllä, että heille jotka ovat vielä haavoilla/kokemus on vielä tuore ja tunteet vielä pinnassa tämänkaltainen keskustelu voi tuntua uhrien kiusaamiselta...
Sellaista en tarkoita, enkä edelleenkään ole täällä mollaamassa uhreja vaan tarkoitus ny vaan keskustella siitä valitettavasta tosiasiasta, että joissain tapauksissa uhrikin voi olla jos ei varsinaisesti narsisti, niin omata narsistisia piirtetä/käyttätymiskuvioita ja pyrkiä leimaamaan sen uhrin narsistiksi...
Mitä tulee tuohon sanaan narsisti, niin siitäkin tunnutaan tehdyn jotain aivan yliluonnollisen hirvittävää pahaa ja pelottavaa, joka pitää kaikin tavoin itsessään kieltää, vaikka meissä kaikissa sitä on, kaikki me joskus käyttäydymme narsistisesti...- Niin, sikäli kun on
" ja pelottavaa, joka pitää kaikin tavoin itsessään kieltää, vaikka meissä kaikissa sitä on, kaikki me joskus käyttäydymme narsistisesti... "
Niin, sikäli kun on kyse narsistisesta persoonallisuushäiröstä, niin häiriö on tavallaan "yliluonnollisen suuri", ja on poikkeavuutena nimenomaan tulkittu häiriöksi. Ei siis normaalissa määrin, vaan poikkeavan suuressa määrin, nimenomaan.
Ja nimenomaan "yliluonnollisen suurena" narsismi on pelottava ja hirvittävä. - Ennemminkin obj.
"Mitä muuten tulee tuohon termiin subjektiivinen kokemus, niin se ei tarkoita mitään yleispätevää totuutta vaan jokaisen kokemus on erilainen ja siihen vaikuttavat monet tekijät, eikä tuon kokemukseen liittyvät tunteetkaan välttämättä jää asumaan..."
Ennemminkin objektiivisillä mittareilla mitataan yleispätevää totuutta. Subjektiiviset kokemukset kun tuppaavat vaihtelemaan kunkin persoonan mukaan samasta asiasta.
- Yes! Valitettavasti
"Sen narsistin leimaaminen ja haukkuminenkin puolustaa paikkansa varsinkin alkuvaiheessa,"
Yes! Valitettavasti asiasta enempiä tietämättömän uhrin on turvauduttava siihen ns. kansankieleen minkä hän asian tiimoilta hallitsee.
" mutta en usko sellaisesta olevan apua pitkässä juoksussa "
Sillä voi ja ilmeisesti on erittäin suuri merkitys uhrin selviytymiselle ja eroprosessissa, jossa käydään läpi muutkin normaalinkin eron tunteet.
Mikä sitten on "pitkä juoksu" ja kuinka kauan se kunkin uhrin kohdalla kestää. Ei voida olettaa, että uhrit jäävät kokopäivätoimisesti asiaa pohtimaan, vaan on ymmärrettävä, että työ, lapset yms. vaativat osansa. Noin ei oikein ulkopuolelta tuota aikaa voi määritellä.
" joten mielestäni sellaiseenkaan ei ole tarvis kannustaa..."
Tuo ei ehkä pidä paikkaansa. Voi olla erittäin tärkeää kannustaa uhria ilmaisemaan itseään edes nimettömänä täällä palstalla avoimesti ja rohkaista häntä purkamaan tuntemuksiaan. Oikea perspektiivi sinne vaaleanpunaiseen rakkausmaailmaan, joka on saanut äärettömän kovia ja sairaita iskuja sairaan henkilön taholta on hyvin tärkeää. Tuossa ei linnunlaulu auta.
Jos on sitä mieltä, että pieni soperrus tai leperrys auttaa, niin jatkan ajatusta vielä, että olisi ehkä viisainta hankkia itselleen kanarianlintu.
Nytkö ylt, ensin myönsit ja sitten kielsit? - Tuossakin lajissa on
"Enkä oikein jaksa uskoa siihenkään, kohtalotoveri tukee narsistiin kohdistettua ikäävää ja kaihoa mm. kertomalla miten itsekin on samassa jamassa korostaen sitä että miten vaikeaa siitä narsistista on päästä eroon..."
Tuossakin lajissa on monta kirjoittajaa. Osa kohtalotovereista yrittää luultavimmin tukea sitä ajatusta, että tietää, mistä on kyse. Uhrin voi olla vaikea uskoa, että suuresti rakastettu kumppani voi olla narsisti, vaikka kaikki oireet viittaavat siihen.
Uhri voi kokea ja ilmeisesti kokeekin, että oma rakkaus narsistiin toimii tunnuksena siitä, että kaveri ei ole narsisti, ja näinhän tämä ei mene. Monilla on valtava halu kokea oma rakkaus parantavaksi voimaksi ja myös uskoa, että ei ole voinut erehtyä niin pahoin.
Jos tuosta rakkausasiasta ei ole hajuakaan, niin miten tuohon puutut, muuta kuin kysymällä kokeneelta?
Ei syöpälääkärin ole tarvis todellakaan olla sairastanut itse syöpää, mutta pitää sitten kyllä olla se lääkäri... Sama tässä narsismiasiassa, voi pystyäkin auttamaan, vaikka ei ole kokenut, mutta pitää sitten osata auttaminen ja tuntea asia... Että kaikkien yrittävien kyvyt eivät aina täysin vakuuta.
Olen sitä mieltä, että tämä kirjoittaminen täällä palstalla on yhteisytötä, ja noista itsekin mainitsemistasi syistä sinulla on varmasti paikka kirjoittajana siinä kuin muillakin. Olet perehtynyt omalla tavallasi aiheeseen, mutta oikeasti, niin valmista ei varmaan tule, että ihan yksin tästäkään edes haluat seviytyä.
Jostakin voi tuntua pahalta empatiaton tyyli, vaikka joku toinen taas sanoi, että sinulla täytyy olla valtavasti empatiaa, kun jaksat tänne noin paljon linkittää ja kommentoida.
Minä en tuohon ota kantaa, mutta ei narsismikokemus tee nokkelasta ihmisestä idioottia muuta kuin osittain tilapäisesti. Että en nyt aliarvioisi kokemuksen syvää rintaääntä. En ollenkaan. En ymmärrä pointtiasi siinä. Miksi olisi huonompi auttaja, jos on kokenut itse.
Oletko sitä mieltä, että esim. kätilöllä ei saisi olla omia synnytyksiä? Tämä nyt vain vertauksena : )."Jos tuosta rakkausasiasta ei ole hajuakaan, niin miten tuohon puutut, muuta kuin kysymällä kokeneelta?"
Noh, riippuu siitä mitä itsekukin rakkauden määrittelee...
Jos lähdetään siitä ajatuksesta, että rakkauteen kuuluu suhteeseen sitoutuminen , luottamus, toisen hyväksyminen ja arvostaminen sellaisena hän on...- Minä tarkoitin t u o
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Jos tuosta rakkausasiasta ei ole hajuakaan, niin miten tuohon puutut, muuta kuin kysymällä kokeneelta?"
Noh, riippuu siitä mitä itsekukin rakkauden määrittelee...
Jos lähdetään siitä ajatuksesta, että rakkauteen kuuluu suhteeseen sitoutuminen , luottamus, toisen hyväksyminen ja arvostaminen sellaisena hän on..."Noh, riippuu siitä mitä itsekukin rakkauden määrittelee..."
Minä tarkoitin t u o l l a rakkausasialla nimenomaan sitä valtavaa kokonaisvaltaista riipivää ja kipeää kokonaisvaltaista tunnetta, johon don juan -narsistit tapaavat uhrinsa kietoa.
En lähtenyt määrittelemään rakkautta mitenkään todellisen hyödyn kannalta. Minä tarkoitin t u o kirjoitti:
"Noh, riippuu siitä mitä itsekukin rakkauden määrittelee..."
Minä tarkoitin t u o l l a rakkausasialla nimenomaan sitä valtavaa kokonaisvaltaista riipivää ja kipeää kokonaisvaltaista tunnetta, johon don juan -narsistit tapaavat uhrinsa kietoa.
En lähtenyt määrittelemään rakkautta mitenkään todellisen hyödyn kannalta."nimenomaan sitä valtavaa kokonaisvaltaista riipivää ja kipeää kokonaisvaltaista tunnetta,"
Jaa noh, ehkei itsellä ole kokemusta ihan tuollaiseta rakkaudesta, mutta siltikin ihmettelen sitäkin, että miksi sitä rakkauden kohdetta ihmisenä sitten pitää mitätöidä ja arvostellla halveksunnasta puhumattakaan...
Osa tuntuu tekevän sitä jo suhteessa ollessaan ja osa sitten jälkeenpäin, ei kai se kohde/ihminen miksikään muuttunut, että enemmänkin ajattelisin sitten että rakastettiin henkilöä jota ei ollut olemassakaan tai ehdollisesti, toisen pitää muuttua sellaiseksi kuin haluan tai kumppanin harteille sälytetään jopa vastuu omasta hyvinvoinnista/onnellisuudesta...
"En lähtenyt määrittelemään rakkautta mitenkään todellisen hyödyn kannalta."
Tuota komenttiasi en ny ymmärrä ollenkaan, miten yhdistät rakkauden/sen että rakastat jotakuta hyötyyn...- Ilman muuta uhri
"nimenomaan sitä valtavaa kokonaisvaltaista riipivää ja kipeää kokonaisvaltaista tunnetta,"
Jaa noh, ehkei itsellä ole kokemusta ihan tuollaiseta rakkaudesta, mutta siltikin ihmettelen sitäkin, että miksi sitä rakkauden kohdetta ihmisenä sitten pitää mitätöidä ja arvostellla halveksunnasta puhumattakaan...
Osa tuntuu tekevän sitä jo suhteessa ollessaan ja osa sitten jälkeenpäin, ei kai se kohde/ihminen miksikään muuttunut, että enemmänkin ajattelisin sitten että rakastettiin henkilöä jota ei ollut olemassakaan tai ehdollisesti, toisen pitää muuttua sellaiseksi kuin haluan tai kumppanin harteille sälytetään jopa vastuu omasta hyvinvoinnista/onnellisuudesta...
"En lähtenyt määrittelemään rakkautta mitenkään todellisen hyödyn kannalta."
Tuota komenttiasi en ny ymmärrä ollenkaan, miten yhdistät rakkauden/sen että rakastat jotakuta hyötyyn..."Olisi ihanteellista, jos uhri häipyisi ajoissa ja jo kauan ennen, kuin hänestä on tullut uhri. Elämäni huonolla hetkellä minäkin narsistin elämääni päästin. Silti pidin puoleni, mutta narsisti näytteli kahta tehokkaammin, vain nauraakseen lopulta "onnistumiselleen"... Naruttamista se on vastikkeeton naruttaminenkin. Ja saihan hän sitä lähdettään.
Ilman muuta uhri herää tilanteeseen liian myöhään. Itse elin vuosia eräänlaista kahden kerroksen elämää (hih). Toisessa kerroksessa tiedettiin varsin hyvin, missä mennään, mutta sitten oli se alakerran spa, jossa hämyisessä kosteassa huurussa vain nautittiin lämpimistä kylvyistä. Ja sieltä nouseminen oli työn takana."
Lainaus omaa tekstiä ketjusta "olenko itse narsisti".
"siltikin ihmettelen sitäkin, että miksi sitä rakkauden kohdetta ihmisenä sitten pitää mitätöidä ja arvostellla halveksunnasta puhumattakaan..."
Vastaan siis tuohon lainauksellani. Eli sitä vain tietää, että asiat ovat hullusti, mutta ei lopultakaan vielä pitkään aikaan pysty aivan järjellisesti toimimaan. Kaipaus vetää kuin avaruuden musta aukko, vaikka näkee paljon särkynyttä. Juuri tuo pitää itse kokea, ennenkuin voi ymmärtää, miten voimakkaasti taitava manipuloija pystyy uhrin itseensä kietomaan aivan muilla keinoin, kuin mitä järjellä yleensä pyritään rakkaussuhteesta ajattelemaan.
Mitä tulee kommenttiini hyödystä ja rakkaudesta, niin onhan tunnettua, että nykyaikainenkin rakkaus on instituoitunutta ja pitää sisällään suuren määrän järjellistä elementtiä ja ajatusta, joita sitten yhteiskunta voi hyödyntää omalla tavallaan.
Ja vaikka ihan subjektiivisena kokemuksena, niin onhan rakkaus narsistiin juuri sitä hyödyttömintä, kun narsisti itsekin inhoaa rakastetuksi tulemista... - Sen verran korjaan
Ilman muuta uhri kirjoitti:
"Olisi ihanteellista, jos uhri häipyisi ajoissa ja jo kauan ennen, kuin hänestä on tullut uhri. Elämäni huonolla hetkellä minäkin narsistin elämääni päästin. Silti pidin puoleni, mutta narsisti näytteli kahta tehokkaammin, vain nauraakseen lopulta "onnistumiselleen"... Naruttamista se on vastikkeeton naruttaminenkin. Ja saihan hän sitä lähdettään.
Ilman muuta uhri herää tilanteeseen liian myöhään. Itse elin vuosia eräänlaista kahden kerroksen elämää (hih). Toisessa kerroksessa tiedettiin varsin hyvin, missä mennään, mutta sitten oli se alakerran spa, jossa hämyisessä kosteassa huurussa vain nautittiin lämpimistä kylvyistä. Ja sieltä nouseminen oli työn takana."
Lainaus omaa tekstiä ketjusta "olenko itse narsisti".
"siltikin ihmettelen sitäkin, että miksi sitä rakkauden kohdetta ihmisenä sitten pitää mitätöidä ja arvostellla halveksunnasta puhumattakaan..."
Vastaan siis tuohon lainauksellani. Eli sitä vain tietää, että asiat ovat hullusti, mutta ei lopultakaan vielä pitkään aikaan pysty aivan järjellisesti toimimaan. Kaipaus vetää kuin avaruuden musta aukko, vaikka näkee paljon särkynyttä. Juuri tuo pitää itse kokea, ennenkuin voi ymmärtää, miten voimakkaasti taitava manipuloija pystyy uhrin itseensä kietomaan aivan muilla keinoin, kuin mitä järjellä yleensä pyritään rakkaussuhteesta ajattelemaan.
Mitä tulee kommenttiini hyödystä ja rakkaudesta, niin onhan tunnettua, että nykyaikainenkin rakkaus on instituoitunutta ja pitää sisällään suuren määrän järjellistä elementtiä ja ajatusta, joita sitten yhteiskunta voi hyödyntää omalla tavallaan.
Ja vaikka ihan subjektiivisena kokemuksena, niin onhan rakkaus narsistiin juuri sitä hyödyttömintä, kun narsisti itsekin inhoaa rakastetuksi tulemista...Sen verran korjaan, että eihän siinä mitään valtavan taitavaa manipuloijaa aina tarvita, jos rakkaudennälkäisen vetää suhteeseen. Mutta koko kuvioon narsisti käyttää valtavasti omia voimavarojaan. Näin siis ainakin meillä.
"Että en nyt aliarvioisi kokemuksen syvää rintaääntä. En ollenkaan. En ymmärrä pointtiasi siinä. Miksi olisi huonompi auttaja, jos on kokenut itse. "
Niin, heitinkin jo tuon kysymyksen pohdittavaksi, " että minkälaista on oikeanlainen apu/tuki narsistin uhrille jos ja kun hän hakee anonyymina sitä esim. tällaisilta palstoilta.."
Ihan en ole varma siitä, että jos ja kun auttajalla on omat tunteet vielä niin pinnassa asian suhteen ja auttaja itse kokee valtavaa tarvetta puhua/kerrata/elää uudelleen ja uudelleen omaa kokemustaan, johon toisen tarina/kokema hätä antaa ikäänkuin mahdollisuuden , että hän olisi ns. paras auttaja...
Sen vuoksi en pidä tätä palstaa ihan minään tuki/auttamispalstana sinällään jos ja kun tavoite on päästä siitä narsistista eroon...
Vertaukseesi liittyen, kätilökään tuskin auttaessaan synnyttävää äitiä puhuu omasta synnytyksestään...
Sen vuoksi kannustankin heitä jotka todella tarvitsevat apua hakemaan sitä muista paikoista. Uskoisin, että he jotka toimivat koulutettuina vertaistukihenkilöinä ovat toipuneet jo siinä määrin, että pääpaino ei ole siinä narsistissa/heillä ei ole niin suurta tarvetta vertailla/puhua omasta kokemuksestaan vaan pääpaino on siinä autettavassa ihmisessä/hänen omissa ongelmissaan ja elämässä ilman sitä narsistia...
No tämä on ny vaan mun mielipide ja itselläni on kokemus terapiasta, mikä ny ei liity siihen suhteeseen jonka vuoksi tämän aiheen piiriin olen tullut vaan siihen menneen avioliittoni jälkimaininkeihin, jolloin tajusin, että mussa itsessänikin on "jokuvika", tarvitsen apua...
Muistan kyllä sen terapian alkuvaihesta, että itse olisin halunnut enimmäkseen puhua, pohtia puolisoani/hänen ongelmaansa, mutta hyvin hienovaraisesti se psykologi käänsi aina puheen minuun itseeni ja tulevaisuuteen ilman ko. ongelman jatkuvaa läsnäoloa...
Empatiaan liittyen, siitäkin voi olla montaa mieltä, itse olen sitä mieltä ettei se aina tarkoita sellaista, että samaistuu toiseen/alkaa ns. kanssa tuntemaan...
Vaikka totta sekin on että tunteet myös toisinaan tarttuvat, toisen ilo saa omankin mielen iloiseksi ja toisen surukin vetää oman mielen apeaksi...- Ikäväkin totuus on,
"Että en nyt aliarvioisi kokemuksen syvää rintaääntä. En ollenkaan. En ymmärrä pointtiasi siinä. Miksi olisi huonompi auttaja, jos on kokenut itse. "
Niin, heitinkin jo tuon kysymyksen pohdittavaksi, " että minkälaista on oikeanlainen apu/tuki narsistin uhrille jos ja kun hän hakee anonyymina sitä esim. tällaisilta palstoilta.."
Ihan en ole varma siitä, että jos ja kun auttajalla on omat tunteet vielä niin pinnassa asian suhteen ja auttaja itse kokee valtavaa tarvetta puhua/kerrata/elää uudelleen ja uudelleen omaa kokemustaan, johon toisen tarina/kokema hätä antaa ikäänkuin mahdollisuuden , että hän olisi ns. paras auttaja...
Sen vuoksi en pidä tätä palstaa ihan minään tuki/auttamispalstana sinällään jos ja kun tavoite on päästä siitä narsistista eroon...
Vertaukseesi liittyen, kätilökään tuskin auttaessaan synnyttävää äitiä puhuu omasta synnytyksestään...
Sen vuoksi kannustankin heitä jotka todella tarvitsevat apua hakemaan sitä muista paikoista. Uskoisin, että he jotka toimivat koulutettuina vertaistukihenkilöinä ovat toipuneet jo siinä määrin, että pääpaino ei ole siinä narsistissa/heillä ei ole niin suurta tarvetta vertailla/puhua omasta kokemuksestaan vaan pääpaino on siinä autettavassa ihmisessä/hänen omissa ongelmissaan ja elämässä ilman sitä narsistia...
No tämä on ny vaan mun mielipide ja itselläni on kokemus terapiasta, mikä ny ei liity siihen suhteeseen jonka vuoksi tämän aiheen piiriin olen tullut vaan siihen menneen avioliittoni jälkimaininkeihin, jolloin tajusin, että mussa itsessänikin on "jokuvika", tarvitsen apua...
Muistan kyllä sen terapian alkuvaihesta, että itse olisin halunnut enimmäkseen puhua, pohtia puolisoani/hänen ongelmaansa, mutta hyvin hienovaraisesti se psykologi käänsi aina puheen minuun itseeni ja tulevaisuuteen ilman ko. ongelman jatkuvaa läsnäoloa...
Empatiaan liittyen, siitäkin voi olla montaa mieltä, itse olen sitä mieltä ettei se aina tarkoita sellaista, että samaistuu toiseen/alkaa ns. kanssa tuntemaan...
Vaikka totta sekin on että tunteet myös toisinaan tarttuvat, toisen ilo saa omankin mielen iloiseksi ja toisen surukin vetää oman mielen apeaksi...Ikäväkin totuus on, tahdoimmepa tai emme, että tämä palsta on monelle ensimmäinen paikka, mistä löytää edes vähän tukea omille pohdinnoilleen. Ikävä totuu se on siksi, että täällä kirjoittaa niin paljon niitä trolleja...
Ikävä totuus se ei ole siksi, että täällä kirjoittaa toisia saman kokeneita. Hyvin ikävää on, jos täällä ei saisi vaihtaa mielipiteita toisten kanssa. Suorastaan outoa.
Minun on kyllä sanottava, että itse olen saanut parhainta tukea parilta kolmelta empaattiselta maallikolta, jotka ovat uskaltaneet kertoa samassa yhteydessä omasta kokemuksestaan. Se tuo uskottavuutta. Narsismikokemus on niin valtavan epäuskottava... Se pointti on siinä.
Kyllä se kätilönkin osaaminen on peräisin kokemuksista, vaikkakin toisten. Voi se olla mahdollista, että hänestä tulee parempi kätilö, kun hänellä on omaakin kokemusta...
Jos jostain syystä joutuisin itse synnyttämään maallikon avustamana (mitä tapauksia sattuu), niin toivoisin, että minua avustaisi joku järkevä henkilö, jolla olsi omaa kokemusta synnyttämisestä (jos siis saisin valita).
Kyllä ne ammattiterapeutitkin voivat kertoa, jos heillä on oma kokemus. Ei se ihan niin ole, että heidän kuuluu tuppisuita olla. Omanikin sanoi, että ei ole kokemusta heikäläisistä, kun eivät juuri terapiaan tule...
Hän kivasti tuki minua, mutta jouduin kyllä etsimään toisen auttajan, että sain tukea juurikin siihan riitävän vihan kehittämiseen, ikään kuin luvan. Toinen antoi selvästi enemmän tilaa ja tiesi selvästi paremmin, mistä puhuin.
Ihan en ymmärrä, mitä ajat takaa. Olet minullekin sanonut, että en olisi hyvä tukihenkilö. Saat olla herttaisen mitä mieltä tahdot, mutta joku muu voi olla eri mieltä. Sinullehan en ole juurikaan mitään kaveritukea tarjonnut, kun olit jo pitkään kirjoitellut ja olit niin paljon voiton puolella asiassasi, kun minä aloin kirjoittamaan.
Tuolla joku mainitsikin kyllä, että olet jumittunut johonkin vaiheeseen. Ehkä hän on jonkun sortin ammattilainen ja paremmin selvillä asioista. Minäkin olen kyllä huomannut, että jotenkin et ole avautunut ihmisenä... näistä teksteistäsi päätellen.
Sitten aliarvioit todellakin toisia kirjoittajia.
Olet kovasti jäänyt pohtimaan tuotakin, että aletaan tuntemaan toisen kanssa... Ihan kuin muut kuin sinä olisivat ääliöitä. Mielestäni on ääliömäistä kuvitella, että muut ajattelisivat asian noin.
Toisaalta, voin sanoa, että mikään ei voita hyvää ystävää kuuntelijana. Valitettavasti monet aikuisena katkaisevat ja etääntyvät ystävyydestä. Varsisnkin suomalasten ystävätaidot ovat huonot. Siksi tarvitsemme niin paljon terapeutteja. Jäämme huonoissa elämäntilanteissa liian yksin.
Rinnalla kulkevia ystäviä ei voita mikään. Ehkä tämä medikailisoituminen lisää sitä ajattelua, että ystäviä ei tarvita ja niin ystävät sitten lasketaan turhiksi.
Olet siinä väärillä jäljillä, kun luulet, että jokin "auttaja" voisi tehdä ratkaisun uhrin puolesta. Kyllä jokaisen on tehtävä omat ratkaisunsa.
Kyllä meidän ihmisten pitäisi niitä puolisoitamme ja ystäviämmekin ajatella ja auttaakin sikäli mikäli se on mahdollista. Joskus vain hinta on liiallinen ja auttaminen karhunpalvelus, kuten alkoholistin kohdalla usein on.
Et kyllä itsekään ole päässyt siitä ajatuksesta, että kun rakastaa jotakuta, niin sen rakkauden pitäsi joko jatkua ta loppua... Noin ei vain voi narsistin kanssa yleensä käydä, ei ainakaan vauhdilla silloin, kuin se narsisti on toisesta sellaisen rakkausuhrin tehnyt.
Se narsisti on tehnyt sen rakkausuhrin sellaiseksi, että sen on tarkoitus olla siinä asemassa hamaan loppuun asti.
Tulee nyt sellainen olo, että miksi kirjoitan sinulle, kun et kuitenkaan ymmärrä. Ikäväkin totuus on, kirjoitti:
Ikäväkin totuus on, tahdoimmepa tai emme, että tämä palsta on monelle ensimmäinen paikka, mistä löytää edes vähän tukea omille pohdinnoilleen. Ikävä totuu se on siksi, että täällä kirjoittaa niin paljon niitä trolleja...
Ikävä totuus se ei ole siksi, että täällä kirjoittaa toisia saman kokeneita. Hyvin ikävää on, jos täällä ei saisi vaihtaa mielipiteita toisten kanssa. Suorastaan outoa.
Minun on kyllä sanottava, että itse olen saanut parhainta tukea parilta kolmelta empaattiselta maallikolta, jotka ovat uskaltaneet kertoa samassa yhteydessä omasta kokemuksestaan. Se tuo uskottavuutta. Narsismikokemus on niin valtavan epäuskottava... Se pointti on siinä.
Kyllä se kätilönkin osaaminen on peräisin kokemuksista, vaikkakin toisten. Voi se olla mahdollista, että hänestä tulee parempi kätilö, kun hänellä on omaakin kokemusta...
Jos jostain syystä joutuisin itse synnyttämään maallikon avustamana (mitä tapauksia sattuu), niin toivoisin, että minua avustaisi joku järkevä henkilö, jolla olsi omaa kokemusta synnyttämisestä (jos siis saisin valita).
Kyllä ne ammattiterapeutitkin voivat kertoa, jos heillä on oma kokemus. Ei se ihan niin ole, että heidän kuuluu tuppisuita olla. Omanikin sanoi, että ei ole kokemusta heikäläisistä, kun eivät juuri terapiaan tule...
Hän kivasti tuki minua, mutta jouduin kyllä etsimään toisen auttajan, että sain tukea juurikin siihan riitävän vihan kehittämiseen, ikään kuin luvan. Toinen antoi selvästi enemmän tilaa ja tiesi selvästi paremmin, mistä puhuin.
Ihan en ymmärrä, mitä ajat takaa. Olet minullekin sanonut, että en olisi hyvä tukihenkilö. Saat olla herttaisen mitä mieltä tahdot, mutta joku muu voi olla eri mieltä. Sinullehan en ole juurikaan mitään kaveritukea tarjonnut, kun olit jo pitkään kirjoitellut ja olit niin paljon voiton puolella asiassasi, kun minä aloin kirjoittamaan.
Tuolla joku mainitsikin kyllä, että olet jumittunut johonkin vaiheeseen. Ehkä hän on jonkun sortin ammattilainen ja paremmin selvillä asioista. Minäkin olen kyllä huomannut, että jotenkin et ole avautunut ihmisenä... näistä teksteistäsi päätellen.
Sitten aliarvioit todellakin toisia kirjoittajia.
Olet kovasti jäänyt pohtimaan tuotakin, että aletaan tuntemaan toisen kanssa... Ihan kuin muut kuin sinä olisivat ääliöitä. Mielestäni on ääliömäistä kuvitella, että muut ajattelisivat asian noin.
Toisaalta, voin sanoa, että mikään ei voita hyvää ystävää kuuntelijana. Valitettavasti monet aikuisena katkaisevat ja etääntyvät ystävyydestä. Varsisnkin suomalasten ystävätaidot ovat huonot. Siksi tarvitsemme niin paljon terapeutteja. Jäämme huonoissa elämäntilanteissa liian yksin.
Rinnalla kulkevia ystäviä ei voita mikään. Ehkä tämä medikailisoituminen lisää sitä ajattelua, että ystäviä ei tarvita ja niin ystävät sitten lasketaan turhiksi.
Olet siinä väärillä jäljillä, kun luulet, että jokin "auttaja" voisi tehdä ratkaisun uhrin puolesta. Kyllä jokaisen on tehtävä omat ratkaisunsa.
Kyllä meidän ihmisten pitäisi niitä puolisoitamme ja ystäviämmekin ajatella ja auttaakin sikäli mikäli se on mahdollista. Joskus vain hinta on liiallinen ja auttaminen karhunpalvelus, kuten alkoholistin kohdalla usein on.
Et kyllä itsekään ole päässyt siitä ajatuksesta, että kun rakastaa jotakuta, niin sen rakkauden pitäsi joko jatkua ta loppua... Noin ei vain voi narsistin kanssa yleensä käydä, ei ainakaan vauhdilla silloin, kuin se narsisti on toisesta sellaisen rakkausuhrin tehnyt.
Se narsisti on tehnyt sen rakkausuhrin sellaiseksi, että sen on tarkoitus olla siinä asemassa hamaan loppuun asti.
Tulee nyt sellainen olo, että miksi kirjoitan sinulle, kun et kuitenkaan ymmärrä."Ihan en ymmärrä, mitä ajat takaa."
No lueppas tuo uudestaan...
"Ihan en ole varma siitä, että jos ja kun auttajalla on omat tunteet vielä niin pinnassa asian suhteen ja auttaja itse kokee valtavaa tarvetta puhua/kerrata/elää uudelleen ja uudelleen omaa kokemustaan, johon toisen tarina/kokema hätä antaa ikäänkuin mahdollisuuden , että hän olisi ns. paras auttaja.."
Jossa kerroin pohtivani, että jos ja kun auttajalla on omat tunteet vielä pinnassa ja hän kokee valtavaa tarvetta puhua /kerrata ja sen kautta elää uudelleen ja uudelleen omaa kokemustaan, jonka perusteella ilmaisin mielipiteenäni että en ole ihan varma siitä, että tuollainen auttaja olisi paras mahdollinen...
Mitä tulee tuohon muuhun, että mukamas joku voisi tehdä ratkaisun toisen puolesta jne...
Niin turhaan lykkäät sellaista luulemista minun suuhuni. Koska kuinkahan monta kertaa olen tämänkin lauseen tänne kirjoittanut, että pitädyttäköön siinä asiassa että kukin ihminen on itse itsensä ja oman elämänsä paras asiantuntija...
Mitä tulee tuohon...
"Tuolla joku mainitsikin kyllä, että olet jumittunut johonkin vaiheeseen. Ehkä hän on jonkun sortin ammattilainen ja paremmin selvillä asioista."
Niin hänkin tunnustaa kuitenkin tuon että ihminen itse on itse itsensä ja oman elämänsä paras asiantuntija...
"Vain sinä tiedät, ilmennätkö ja osoitatko tunteitasi elämässäsi.
Edelleen hän kunnioittaa minun valintojani...
"Se, millä tasolla tahdot täällä keskustelua käydä ja kuinka vähän antaa persoonastasi on, kuten totesitkin, oma asiasi, "
Ovat asioita joihin minä itse kiinnitin tuossa huomiota ja joiden perusteella voin itsekin arvostaa myös hänen näkemystään/mielipidettään koska hän kohdisti kritiikkinsä repliikkeihini, ei minuun persoonana/ihmisenä...
Vaikkakin kritisoinkin jo hänen tietämystään siinä kohtaa jossa hänkin arveli että minulta puuttuu subjektiivinen kokemus tähän aiheeseen...- Ihan täysin sinun
"Ihan en ymmärrä, mitä ajat takaa."
"Ihan en ole varma siitä, että jos ja kun auttajalla on omat tunteet vielä niin pinnassa asian suhteen ja auttaja itse kokee valtavaa tarvetta puhua/kerrata/elää uudelleen ja uudelleen omaa kokemustaan, johon toisen tarina/kokema hätä antaa ikäänkuin mahdollisuuden , että hän olisi ns. paras auttaja.."
Jossa kerroin pohtivani, että jos ja kun auttajalla on omat tunteet vielä pinnassa ja hän kokee valtavaa tarvetta puhua /kerrata ja sen kautta elää uudelleen ja uudelleen omaa kokemustaan, jonka perusteella ilmaisin mielipiteenäni että en ole ihan varma siitä, että tuollainen auttaja olisi paras mahdollinen...
Mitä tulee tuohon muuhun, että mukamas joku voisi tehdä ratkaisun toisen puolesta jne...
Niin turhaan lykkäät sellaista luulemista minun suuhuni. Koska kuinkahan monta kertaa olen tämänkin lauseen tänne kirjoittanut, että pitädyttäköön siinä asiassa että kukin ihminen on itse itsensä ja oman elämänsä paras asiantuntija...
Mitä tulee tuohon...
"Tuolla joku mainitsikin kyllä, että olet jumittunut johonkin vaiheeseen. Ehkä hän on jonkun sortin ammattilainen ja paremmin selvillä asioista."
Niin hänkin tunnustaa kuitenkin tuon että ihminen itse on itse itsensä ja oman elämänsä paras asiantuntija...
"Se, millä tasolla tahdot täällä keskustelua käydä ja kuinka vähän antaa persoonastasi on, kuten totesitkin, oma asiasi, "
Ovat asioita joihin minä itse kiinnitin tuossa huomiota ja joiden perusteella voin itsekin arvostaa myös hänen näkemystään/mielipidettään koska hän kohdisti kritiikkinsä repliikkeihini, ei minuun persoonana/ihmisenä...
Vaikkakin kritisoinkin jo hänen tietämystään siinä kohtaa jossa hänkin arveli että minulta puuttuu subjektiivinen kokemus tähän aiheeseen...Ihan täysin sinun repliikkeihisi nojaavat minunkin ajatukseni sinusta. Ovathan kirjoituksesi sinun nyt varmaakin varmemmin, kun kerran olet rekatun nm:n kanssa liikkeellä.
Kovasti nyt tulee sellainen olo, että tässä joko saadaan a r v o s t u s t a tai ei saada. Ihan en tuota pysty nyt analysoimaan, että pitääkö tuo peruste, että minä arvostelisin s i n u a enemmin kuin joku toinen, ja toinen kritisoisi v a i n sinun repliikkeijäsi... Olen yleensä itse sitä mieltä, että noilla kahdella on joku ero, mutta ehkä minulla on kokemus sitten sinusta jonkinlaisena persoonana tekstiesi takana, koska luultavasti olen pitempään sinun kanssasi sanaillut.
Tai sitten tuo on vain sinun kokemuksesi.
Minusta se aiempi arvostelija pisteli aika kovaa kyllä...
Minäkö en ole kunnioittanut sinun valintojasi? Tämä jatkaa samaa linjaa, jota olet kohdistanut minuun aina... siitä asti, kun tulin palstalle vaikeudestani avautumaan.
Edelleenkin ajattelen, että "kunnioituksesi" kohdistuu ainoastaan tuon toisen ammattiin, joten haet ehkä tukea ammatilliseen näkökulmaan tätäkin kautta.
Luon sen kyseisen ketjun läpi, eikä minulta jäänyt huomiotta asiat, joita siinä puhuttiin... joista yksi seikka oli hyvinkin sen suuntainen, että keräät täältä palstalta ainoastaan tietoa toisista kirjoittajista jne...
Uskon, että olet itse saanut arvostelua tuosta aiheesta, mitä nyt yrität minulle jakaa. Äläkä lähde nyt turhaan teilaamaan tätä sanomistani, pysyn tässä uskossa, kunnes toisin todistetaan.
Sinun uskottiin olevan jopa paksunahkainen narsisti, joka seikka on minullakin käynyt mielessä. Toisaalta ajattelen, että ohutnahkaisetkin yltyvät paksunahkaisen tavoin röyhkeilemään... - Oletko oikeasti sitä
"Ihan en ymmärrä, mitä ajat takaa."
Mitä tulee tuohon...
Vaikkakin kritisoinkin jo hänen tietämystään siinä kohtaa jossa hänkin arveli että minulta puuttuu subjektiivinen kokemus tähän aiheeseen..."koska hän kohdisti kritiikkinsä repliikkeihini, ei minuun persoonana/ihmisenä..."
Oletko oikeasti sitä mieltä, että s i n ä et kohdista etkä ole kohdistanut tuossa mielessä kritiikkiäsi minuun persoonana/ihmisenä, kun olet jopa reippaasti pistellyt vit*tuilua, jossa suoraakin suoremmin olet verrannut minua vihjailevasti omaan ännääsi...
Nämä jutut eivät nyt ihan täsmää... - Viimeisessäkin kom.
Oletko oikeasti sitä kirjoitti:
"koska hän kohdisti kritiikkinsä repliikkeihini, ei minuun persoonana/ihmisenä..."
Oletko oikeasti sitä mieltä, että s i n ä et kohdista etkä ole kohdistanut tuossa mielessä kritiikkiäsi minuun persoonana/ihmisenä, kun olet jopa reippaasti pistellyt vit*tuilua, jossa suoraakin suoremmin olet verrannut minua vihjailevasti omaan ännääsi...
Nämä jutut eivät nyt ihan täsmää...Viimeisessäkin kommentissasi epäsuorasti sanoit, että koska kritiikki kohdistuu sinuun persoonana, et voi arvostaa sellaista????? Phöh.
- Eikä ole mitenkään
Oletko oikeasti sitä kirjoitti:
"koska hän kohdisti kritiikkinsä repliikkeihini, ei minuun persoonana/ihmisenä..."
Nämä jutut eivät nyt ihan täsmää...Eikä ole mitenkään uutta, että yrität kerätä kirjoittajia puolellesi mielistelemällä ja vääristelemällä, olit sitten oikeassa tai et.
- empatia ja kutsumus
Vaikka totta sekin on että tunteet myös toisinaan tarttuvat, toisen ilo saa omankin mielen iloiseksi ja toisen surukin vetää oman mielen apeaksi..."Muistan kyllä sen terapian alkuvaihesta, että itse olisin halunnut enimmäkseen puhua, pohtia puolisoani/hänen ongelmaansa, mutta hyvin hienovaraisesti se psykologi käänsi aina puheen minuun itseeni ja tulevaisuuteen ilman ko. ongelman jatkuvaa läsnäoloa..."
Mitä ajattelit tuosta, että noin teki? Tuntuiko se ahdistavalta, jos/kun olitkin hakeutunut terapiaan osin muut ajatukset mielessäsi - en voi tosiaan tietää, mutta tuli vain mieleen.
Itsellänikin on kokemus ammattilaistuesta, johon pääsin vasta, kun olin jo itse mielessäni purkanut ongelmaa. Hieno kokemus vaikeassa tilanteessa. Itselläni ei ole tuota kokemusta, että olisi kääntänyt puhetta minuun itseeni, vai pohdinko jo siinä vaiheessa riittävästi omaa osuuttani siihen, miksi vaikeaan tilanteeseen parisuhteessa ajauduttiin.
Ja vielä kirjoitat tuesta/auttamisesta, mutta tiedätkö oikeasti mitä vertaistuki tarkoittaa? Huomasin myöhemmin ketjua lukiessani, että olet hoitoalalla, joten jo siihen nähden olen aika kysymysmerkkinä sen suhteen, mitä kirjoitat vertaistuesta ja empatiasta. Mutta onhan niin, että kaikilla aloilla on heitä, joille oma työ on kutsumus ja heitä, joille oma työ on vain keino elättää itsensä ja perheensä.Haluan vain sanoa, että hyvä vertaistukija antaa itsestään kaiken ja on koko sielulla mukana, tukee vierellä, vaikka ei hyväksyisikään autettavastaan kaikkia asioita Eikä ole mitenkään kirjoitti:
Eikä ole mitenkään uutta, että yrität kerätä kirjoittajia puolellesi mielistelemällä ja vääristelemällä, olit sitten oikeassa tai et.
"Eikä ole mitenkään uutta, että yrität kerätä kirjoittajia puolellesi mielistelemällä ja vääristelemällä, olit sitten oikeassa tai et."
Niimpä niin, tuostahan ny periaatteeessa onkin kysymys tässäkin jupakassa kuten monessa aiemmassakin...
Aikoinaan Narsismi kookospähkinänkuoressa ketjussa se jupakka lähti tästä...
"sinä olet täällä kyllä tehnyt oivalluksia, monia ja vielä oikein hyviäkin."
Tällä kertaa tämä jupakka tästä...
"On todella paikallaan ottaa kantaa juuri senlaiseen kirjoitukseen. Miksi ihmeessä sinua vaivaa, jos senlaiseen kirjoitteluun osallistuu "järjen ääni"?" nimerkillä narsistin ihanneuhri
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12568802
Josta seurasi tuo "kuninkuuskirjoittajan" kommentti
"Tuo yhteenlaskutoimitus on ärsyttävä, koska hän kommentoi joka viestiketjuun ja jotenkin tuntuu että hän uskoisi liikaa omiin kantoihinsa. Hän ei ikäänkuin anna tilaa muille kommentoijille ja aina hän on siellä, missä muutama toinen kommentoija voisi olla kertomassa eri näkökulmiaan. En haluaisi hänen olevan kommentoimassa omia tekstejäni, koska en muutamaan otteeseen lämmennyt hänen kirjoituksilleen"
Ja jatkoa seuraa nimimerkillä - ...
"Huomaan että et oikeasti ole joutunut kokemaan vastaavaa joten sinuna en edes keskustelisi asiasta. "
Enkä ymmärrä miksi sinua asia niin paljon kiinnostaa jos sinulla ei ole omia kokemuksia millään tasolla. Sinun kommentteja on koko "narsisti" palsta täynnä, Suoraan sanoen en ymmärrä siis miksi tulet tietojasi tänne jakamaan?"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12555383
No silloin aikoinaan tuon taannoisen nimissäni kirjoitetun viestin jälkeen keskustelua jatkettiin myöhemmin tähän tapaan..
nimerkki henkistä väkivaltaa..."Mitäpä, jos sinä jättäisit kavereinesi rauhaan minun aloittamani keskustelut?
"Sovitaan vaikka, että kaikki ovat minun nimimerkkejä paitsi se noita, sinä, -- ja elisa kettu..."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11260871#comment-59957114
Mitäkö tällä ny sitten haen, ihan vaan sitä, että tosiaan jotakuta ilmeisesti kovin vaivaa minun kirjoittamiseni täällä ja jos ny joku vahingossa laukaisee jotain positiivisen tapaista jostain mielipiteestäni kuten tuo ihanneuhri teki viittaamalla "järjen ääneen"
Niin sitten aletaan kyseenalaistaa minua/kirjoituksiani oikein urakalla ja ilmeisesti jollekkin on hyvin pelottavaa tuon tiedon jakaminenkin
Tuossa kun tätä juttua pohdin niin luin uudestaan aikoinaan tuon Veli siittiön kirjoituksen...
"Valta, illuusio, omistaa? Tuntemani psykopaatin sanastoa, muistaakseni.
Mutta asiaan. Onko runkkupukuinen läskimooses milloinkaan tullut ajatelleeksi, että valtaa ei pyydetä?
Tällaisilla paikoilla se vain otetaan juuri niin kuin sinäkin kaikilla altereillasi teet. Sinä OLET jotain, sinulla ON tarve tyydyttää se, mikä OLET ja käytät siinä palstalla olevia henkilöitä hyväksesi - yksi toisensa jälkeen.
Lapsi, jota ei lapsena kukaan rakastanut, ei vanhempana etsi rakkautta vaan alistettavaa. Jos sellaista ei löydy, sellainen tehdään.
Tämän tyyppiset palstat tarjoavat heille oivan paikan käyttää valtaansa. Täällä KENESTÄ TAHANSA paikalla olevasta kirjoittajasta voi tehdä heikomman kuin itse on. Ei tarvitse muuta kuin väittää, että hän on sellainen. Ja varmaan tekee mannaa sille alistustarpeiselle sielulle. Valheilla voi yrittää sitten pitää hänet otteessa. Huonoin puoli on, että alistettu saattaa lähteä pois.
Vaikka voihan sitä ihan lähteä siitäkin, että kuvittelee jokaisen uuden aina vaan samaksi, ei tartte niin paljoa sitten keksiä "uusia kikkojakaan" alistamiseen kun vanhat on kerran kunnolla opetellut."
Tässä edelleen kun näitä pohdin niin mieleen tuli sellainenkin ajatus, että mitähän jos oikeasti tavattaisiin reality elämässä...
Millaisen ihmisen minä tapaisin ilman tätä nettipalstan suomaa naamioitumista milloin minkäkinlaiseksi...
En tiedä, mutta tosi surullinen/kummallinen/vaikeasti ymmärrettävä kokonaisuus tämä aihe ja kaikki tähän liittyvä kaiken kaikkiaan on...- Niin se taisin olla
"Eikä ole mitenkään uutta, että yrität kerätä kirjoittajia puolellesi mielistelemällä ja vääristelemällä, olit sitten oikeassa tai et."
Niimpä niin, tuostahan ny periaatteeessa onkin kysymys tässäkin jupakassa kuten monessa aiemmassakin...
"On todella paikallaan ottaa kantaa juuri senlaiseen kirjoitukseen. Miksi ihmeessä sinua vaivaa, jos senlaiseen kirjoitteluun osallistuu "järjen ääni"?" nimerkillä narsistin ihanneuhri
"Tuo yhteenlaskutoimitus on ärsyttävä, koska hän kommentoi joka viestiketjuun ja jotenkin tuntuu että hän uskoisi liikaa omiin kantoihinsa. Hän ei ikäänkuin anna tilaa muille kommentoijille ja aina hän on siellä, missä muutama toinen kommentoija voisi olla kertomassa eri näkökulmiaan. En haluaisi hänen olevan kommentoimassa omia tekstejäni, koska en muutamaan otteeseen lämmennyt hänen kirjoituksilleen"
"Huomaan että et oikeasti ole joutunut kokemaan vastaavaa joten sinuna en edes keskustelisi asiasta. "
Enkä ymmärrä miksi sinua asia niin paljon kiinnostaa jos sinulla ei ole omia kokemuksia millään tasolla. Sinun kommentteja on koko "narsisti" palsta täynnä, Suoraan sanoen en ymmärrä siis miksi tulet tietojasi tänne jakamaan?"
No silloin aikoinaan tuon taannoisen nimissäni kirjoitetun viestin jälkeen keskustelua jatkettiin myöhemmin tähän tapaan..
nimerkki henkistä väkivaltaa..."Mitäpä, jos sinä jättäisit kavereinesi rauhaan minun aloittamani keskustelut?
"Sovitaan vaikka, että kaikki ovat minun nimimerkkejä paitsi se noita, sinä, -- ja elisa kettu..."
Mitäkö tällä ny sitten haen, ihan vaan sitä, että tosiaan jotakuta ilmeisesti kovin vaivaa minun kirjoittamiseni täällä ja jos ny joku vahingossa laukaisee jotain positiivisen tapaista jostain mielipiteestäni kuten tuo ihanneuhri teki viittaamalla "järjen ääneen"
Niin sitten aletaan kyseenalaistaa minua/kirjoituksiani oikein urakalla ja ilmeisesti jollekkin on hyvin pelottavaa tuon tiedon jakaminenkin
Tuossa kun tätä juttua pohdin niin luin uudestaan aikoinaan tuon Veli siittiön kirjoituksen...
Mutta asiaan. Onko runkkupukuinen läskimooses milloinkaan tullut ajatelleeksi, että valtaa ei pyydetä?
Tällaisilla paikoilla se vain otetaan juuri niin kuin sinäkin kaikilla altereillasi teet. Sinä OLET jotain, sinulla ON tarve tyydyttää se, mikä OLET ja käytät siinä palstalla olevia henkilöitä hyväksesi - yksi toisensa jälkeen.
Lapsi, jota ei lapsena kukaan rakastanut, ei vanhempana etsi rakkautta vaan alistettavaa. Jos sellaista ei löydy, sellainen tehdään.
Tämän tyyppiset palstat tarjoavat heille oivan paikan käyttää valtaansa. Täällä KENESTÄ TAHANSA paikalla olevasta kirjoittajasta voi tehdä heikomman kuin itse on. Ei tarvitse muuta kuin väittää, että hän on sellainen. Ja varmaan tekee mannaa sille alistustarpeiselle sielulle. Valheilla voi yrittää sitten pitää hänet otteessa. Huonoin puoli on, että alistettu saattaa lähteä pois.
Vaikka voihan sitä ihan lähteä siitäkin, että kuvittelee jokaisen uuden aina vaan samaksi, ei tartte niin paljoa sitten keksiä "uusia kikkojakaan" alistamiseen kun vanhat on kerran kunnolla opetellut."
Tässä edelleen kun näitä pohdin niin mieleen tuli sellainenkin ajatus, että mitähän jos oikeasti tavattaisiin reality elämässä...
Millaisen ihmisen minä tapaisin ilman tätä nettipalstan suomaa naamioitumista milloin minkäkinlaiseksi...
En tiedä, mutta tosi surullinen/kummallinen/vaikeasti ymmärrettävä kokonaisuus tämä aihe ja kaikki tähän liittyvä kaiken kaikkiaan on..."Mitäkö tällä ny sitten haen, ihan vaan sitä, että tosiaan jotakuta ilmeisesti kovin vaivaa minun kirjoittamiseni täällä ja jos ny joku vahingossa laukaisee jotain positiivisen tapaista jostain mielipiteestäni kuten tuo ihanneuhri teki viittaamalla "järjen ääneen""
Niin se taisin olla minä, joka kirjoitin tuon puolustuksen sinulle nimierkillä: narsistin ihanneuhri...
En oikein käsitä sitä, että olisi sitten mitä mieltä tahansa, niin eikö täällä palstalla ole megatavuja riittämiin ja kuhunkin linkkiin mahtuu 500 kommenttia, ennen kuin tulee täyteen. Ainoastaan ei ole ihan normaalin ketju oli niin pitkällä (yli 400) että kävi mielessä täyttyykö tuo. Niin se taisin olla kirjoitti:
"Mitäkö tällä ny sitten haen, ihan vaan sitä, että tosiaan jotakuta ilmeisesti kovin vaivaa minun kirjoittamiseni täällä ja jos ny joku vahingossa laukaisee jotain positiivisen tapaista jostain mielipiteestäni kuten tuo ihanneuhri teki viittaamalla "järjen ääneen""
Niin se taisin olla minä, joka kirjoitin tuon puolustuksen sinulle nimierkillä: narsistin ihanneuhri...
En oikein käsitä sitä, että olisi sitten mitä mieltä tahansa, niin eikö täällä palstalla ole megatavuja riittämiin ja kuhunkin linkkiin mahtuu 500 kommenttia, ennen kuin tulee täyteen. Ainoastaan ei ole ihan normaalin ketju oli niin pitkällä (yli 400) että kävi mielessä täyttyykö tuo."En oikein käsitä sitä, että olisi sitten mitä mieltä tahansa, niin eikö täällä palstalla ole megatavuja riittämiin ja kuhunkin linkkiin mahtuu 500 kommenttia, ennen kuin tulee täyteen. Ainoastaan ei ole ihan normaalin ketju oli niin pitkällä (yli 400) että kävi mielessä täyttyykö tuo. "
Niin kirjoitit minulle ikäänkuin puolustuskommentin, josta käsittääkseni tämä jupakka sai alkunsa alkaen "kuninkuuskirjoittajan" kommentista, jossa hän kertoi ärsyyntyvänsä kun hänen mielestään kirjoitan liikaa ja toivoi etten vastaisi hänen aloituksiinsa...
Tuohon sinun liittyen, ihan kaikkea en ny ymmärrä, en tiedä mitä tarkoittaa megatavu, enkä käsitä oikein sitäkään mitä merkiystä on yleensä viestiketjujen pituudella. Jos ny jotain mieltä niistä pitää olla niin mielestäni ne ovat hankaliaja tosiaan monet väliin laitetut kommentit jäävät lukematta kun itse yleensä vieritän pitkät ketjut alas ja etsin ikäänkuin uusinta komennttia loppupäästä...Asia jonka vuoksi minut sitten leimattiin jopa todella julmaksi ihmiseksi, kun en ollut tietoinen väliin laitetusta anteeksipyynnöstä...
Mutta toki aivoni raksuttavat, miten tuo sinun tässä esille ottamasi asia liittyy minuun...Mitä ny yrität sanoa tällä, sitäkö että mielestäsi tuo palstan "kuninkuuskirjoittaja" on tuo "ei ollut normaalityyppi", koska hän pitää hallussaan tuota "ennätystä"...- Ei vaan en vain ihan
"En oikein käsitä sitä, että olisi sitten mitä mieltä tahansa, niin eikö täällä palstalla ole megatavuja riittämiin ja kuhunkin linkkiin mahtuu 500 kommenttia, ennen kuin tulee täyteen. Ainoastaan ei ole ihan normaalin ketju oli niin pitkällä (yli 400) että kävi mielessä täyttyykö tuo. "
Niin kirjoitit minulle ikäänkuin puolustuskommentin, josta käsittääkseni tämä jupakka sai alkunsa alkaen "kuninkuuskirjoittajan" kommentista, jossa hän kertoi ärsyyntyvänsä kun hänen mielestään kirjoitan liikaa ja toivoi etten vastaisi hänen aloituksiinsa...
Tuohon sinun liittyen, ihan kaikkea en ny ymmärrä, en tiedä mitä tarkoittaa megatavu, enkä käsitä oikein sitäkään mitä merkiystä on yleensä viestiketjujen pituudella. Jos ny jotain mieltä niistä pitää olla niin mielestäni ne ovat hankaliaja tosiaan monet väliin laitetut kommentit jäävät lukematta kun itse yleensä vieritän pitkät ketjut alas ja etsin ikäänkuin uusinta komennttia loppupäästä...Asia jonka vuoksi minut sitten leimattiin jopa todella julmaksi ihmiseksi, kun en ollut tietoinen väliin laitetusta anteeksipyynnöstä...
Mutta toki aivoni raksuttavat, miten tuo sinun tässä esille ottamasi asia liittyy minuun...Mitä ny yrität sanoa tällä, sitäkö että mielestäsi tuo palstan "kuninkuuskirjoittaja" on tuo "ei ollut normaalityyppi", koska hän pitää hallussaan tuota "ennätystä"...Ei vaan en vain ihan ymmärtänyt, miksi sinua arvosteltiin runsaasta osallistumisesta, koska tänne palstalle voi kirjoittaa lähes rajattomasti. Niin voihan sitä ohittaa ne kirjoitukset, joista ei pidä. Minusta olet nykyään pidättäytynyt laittamaan enimmäkseen niitä linkkejä ja jättänyt omat mielipiteesi tosiaan vähemmälle...
Ei, olen varma, että "kuninkuuskijoittaja" ei ollut "ei ollut normaali". Enkä usko "ei ollut normaalin" tavoittelevan ennätystä. Ei vaan en vain ihan kirjoitti:
Ei vaan en vain ihan ymmärtänyt, miksi sinua arvosteltiin runsaasta osallistumisesta, koska tänne palstalle voi kirjoittaa lähes rajattomasti. Niin voihan sitä ohittaa ne kirjoitukset, joista ei pidä. Minusta olet nykyään pidättäytynyt laittamaan enimmäkseen niitä linkkejä ja jättänyt omat mielipiteesi tosiaan vähemmälle...
Ei, olen varma, että "kuninkuuskijoittaja" ei ollut "ei ollut normaali". Enkä usko "ei ollut normaalin" tavoittelevan ennätystä."Ei vaan en vain ihan ymmärtänyt, miksi sinua arvosteltiin runsaasta osallistumisesta, koska tänne palstalle voi kirjoittaa lähes rajattomasti. "
Niin, kummeksuin vain miksi otit tuon "ei ollut normaalin" ketjun pituuden ikäänkuin juttuusi mukaan ja ajattelin, että pidetäänkö häntä ny sitten ns. "kuninkuuskirjoittajana" jonka aloituksiin en saisi vastata...
Tosiaan tuota juttua, että joku välillä toivoo etten vastaisi "hänen " aloituksiiinsa t on ollut usein aiemminkin, yhteen aikaan tosiaan oli ketjujakin joissa oli merkki (ei )
Mutta hankalaahan täällä on kenenkään toivomuksia noudattaa kun selkeästi tunnistettavia nimmareita ei juuri minun lisäkseni ole kuin tuo sinun tässä esille ottamasi "ei ollut normaali"
No joo tää on tämmöstä, mutta kummastuttaahan tämä kaikki, kun sitä jatkuu vuodesta toiseen...- Minä ajattelin, että
"Ei vaan en vain ihan ymmärtänyt, miksi sinua arvosteltiin runsaasta osallistumisesta, koska tänne palstalle voi kirjoittaa lähes rajattomasti. "
Niin, kummeksuin vain miksi otit tuon "ei ollut normaalin" ketjun pituuden ikäänkuin juttuusi mukaan ja ajattelin, että pidetäänkö häntä ny sitten ns. "kuninkuuskirjoittajana" jonka aloituksiin en saisi vastata...
Tosiaan tuota juttua, että joku välillä toivoo etten vastaisi "hänen " aloituksiiinsa t on ollut usein aiemminkin, yhteen aikaan tosiaan oli ketjujakin joissa oli merkki (ei )
Mutta hankalaahan täällä on kenenkään toivomuksia noudattaa kun selkeästi tunnistettavia nimmareita ei juuri minun lisäkseni ole kuin tuo sinun tässä esille ottamasi "ei ollut normaali"
No joo tää on tämmöstä, mutta kummastuttaahan tämä kaikki, kun sitä jatkuu vuodesta toiseen...Minä ajattelin, että "kuninkuuskirjoittaja":lla tarkoitettiin sinua...
Minä ajattelin, että kirjoitti:
Minä ajattelin, että "kuninkuuskirjoittaja":lla tarkoitettiin sinua...
"Minä ajattelin, että "kuninkuuskirjoittaja":lla tarkoitettiin sinua..."
Niin voihan sen niinkin ajatella, josta voi sitten vetäistä niin halutessaan ajatuskuvion, että kateus on kavala tauti, joka sitten laittaa mustamaalaamaan ko. henkilöä...
Mutta joo, tuossa kun esiin nostettiin tähän aiheeseen liittyen tuo "ei ollut normaalin" ketjun ikäänkuin ennätyksellinen pituus
Niin se taas johti minussa muistikuvaan, että joku maininnut jossain senkin, että miten monta lukukertaa hänen ketjunsa on saanut
Joka taas johti muistikuvaan, että joku sellainen aloituskin on tehty, jossa joku kertoi haluavansa taata palstalla uhreille kirjoitusrauhan, sitä en muista millaisia keinoja hänellä oli siihen esittää...
Tuohon toiveeseen liittyen tällä hetkellä ny ei liene muita niin tunnistettavia uhreja palstalla kuin tuo tässä esiin otettu "ei ollut normaali"
Mitä tuo kirjoitusrauha sitten ikinä sitten tarkoittaakin, sitäkö, että saadaan mahdollisimman paljon tietoa uhrin kokemuksesta/hänen narsististaan vaiko jotain sellaista kuin tuossa "kuninkuuskirjoittajan" toiveessa...
"Hän ei ikäänkuin anna tilaa muille kommentoijille ja aina hän on siellä, missä muutama toinen kommentoija voisi olla kertomassa eri näkökulmiaan."
Että tiedä sitten onko minun kirjoittamiseni täällä ongelma nimenomaan jollekkin ns. uhrille, hän ei halua minun kommentoivan...
Vaiko onko ongelma sitten niiden muiden kommentoijen jotka haluavat ikäänkuin varata itselleen oikeuden johonkin uhriin...- Tuokin on vähän kumm
"Minä ajattelin, että "kuninkuuskirjoittaja":lla tarkoitettiin sinua..."
Niin voihan sen niinkin ajatella, josta voi sitten vetäistä niin halutessaan ajatuskuvion, että kateus on kavala tauti, joka sitten laittaa mustamaalaamaan ko. henkilöä...
Mutta joo, tuossa kun esiin nostettiin tähän aiheeseen liittyen tuo "ei ollut normaalin" ketjun ikäänkuin ennätyksellinen pituus
Niin se taas johti minussa muistikuvaan, että joku maininnut jossain senkin, että miten monta lukukertaa hänen ketjunsa on saanut
Joka taas johti muistikuvaan, että joku sellainen aloituskin on tehty, jossa joku kertoi haluavansa taata palstalla uhreille kirjoitusrauhan, sitä en muista millaisia keinoja hänellä oli siihen esittää...
Tuohon toiveeseen liittyen tällä hetkellä ny ei liene muita niin tunnistettavia uhreja palstalla kuin tuo tässä esiin otettu "ei ollut normaali"
Mitä tuo kirjoitusrauha sitten ikinä sitten tarkoittaakin, sitäkö, että saadaan mahdollisimman paljon tietoa uhrin kokemuksesta/hänen narsististaan vaiko jotain sellaista kuin tuossa "kuninkuuskirjoittajan" toiveessa...
"Hän ei ikäänkuin anna tilaa muille kommentoijille ja aina hän on siellä, missä muutama toinen kommentoija voisi olla kertomassa eri näkökulmiaan."
Että tiedä sitten onko minun kirjoittamiseni täällä ongelma nimenomaan jollekkin ns. uhrille, hän ei halua minun kommentoivan...
Vaiko onko ongelma sitten niiden muiden kommentoijen jotka haluavat ikäänkuin varata itselleen oikeuden johonkin uhriin..."Vaiko onko ongelma sitten niiden muiden kommentoijen jotka haluavat ikäänkuin varata itselleen oikeuden johonkin uhriin... "
Tuokin vain on vähän kummallista, koska edelleen... tänne palstalle mahtuu tekstiä. Toisaalta, jos joku lukee ne kaikki sinun linkityksesi, niin hänellä voi tehdä tiukkaa ehtiä mitään muuta.
Ehkä jotakuta on sitten häirinnyt, jos olisi tahtonut keskustella itse syvemmin. yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
En tiedä, mutta tosi surullinen/kummallinen/vaikeasti ymmärrettävä kokonaisuus tämä aihe ja kaikki tähän liittyvä kaiken kaikkiaan on..."En tiedä, mutta tosi surullinen/kummallinen/vaikeasti ymmärrettävä kokonaisuus tämä aihe ja kaikki tähän liittyvä kaiken kaikkiaan on.."
Huomenta vaan tähänkin päivään...
Aamuni aloitin tämän kaltaisella lukemisella jota voin suositella kaikille luettavaksi, liityy ihan aiheeseen...
http://hidastaelamaa.fi/2014/09/aaro-lof-10-nakokulmaa-oman-elamansa-omistamiseen/
Joka sopinee jatkoksi hyvinkin tämänkertaisen jupakan myötä tulleisiin ajatuksiini, joita virisi kun tuli lueskeltua/palatuksi noihin vanhempiinkin ketjuihin samasta aiheesta(vouhkaamiseen minun kirjoittamisestani)
Niin useinkin välissä oleva kannustava kirjoitus jää vähemmälle huomiolle kun kiinnittää huomionsa vain "niihin tyhmiin juttuihin" ja taistelujen tuoksinassa sen kannustavan puheen jopa unohtaa, jonka myötä saattaa unohtaa jopa sen asian mihin sitä itse "kaikella tällä" loppujen lopuksi pyrkii/mikä on tärkeintä itsen/oman elämän kannalta...
Kopioin tähän ny parkin tuntemattomaksi jääneen kirjoittajan lausetta tuosta "narsismi kookospähkinänkuoressa ", jotka ny vasta jäivät aktiivisemmin elämään ajatuksiini...
"kun tämä n-suhde on jättänyt sinut rauhaan. Se aika nimittäin tulee. Ihan varmasti. Se saattaa pamahtaa päälle äkkiä tai vähitellen. Nähtäväksi jää, miten sun kohdallasi.............. "Kaikki oli selvää ja vaikka kaikkea ei toisen tekemisistä voikaan ymmärtää, niin ei minun tarviksekaan"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11162973#comment-59376236- kiitos elämästä
"En tiedä, mutta tosi surullinen/kummallinen/vaikeasti ymmärrettävä kokonaisuus tämä aihe ja kaikki tähän liittyvä kaiken kaikkiaan on.."
Huomenta vaan tähänkin päivään...
Aamuni aloitin tämän kaltaisella lukemisella jota voin suositella kaikille luettavaksi, liityy ihan aiheeseen...
http://hidastaelamaa.fi/2014/09/aaro-lof-10-nakokulmaa-oman-elamansa-omistamiseen/
Joka sopinee jatkoksi hyvinkin tämänkertaisen jupakan myötä tulleisiin ajatuksiini, joita virisi kun tuli lueskeltua/palatuksi noihin vanhempiinkin ketjuihin samasta aiheesta(vouhkaamiseen minun kirjoittamisestani)
Niin useinkin välissä oleva kannustava kirjoitus jää vähemmälle huomiolle kun kiinnittää huomionsa vain "niihin tyhmiin juttuihin" ja taistelujen tuoksinassa sen kannustavan puheen jopa unohtaa, jonka myötä saattaa unohtaa jopa sen asian mihin sitä itse "kaikella tällä" loppujen lopuksi pyrkii/mikä on tärkeintä itsen/oman elämän kannalta...
Kopioin tähän ny parkin tuntemattomaksi jääneen kirjoittajan lausetta tuosta "narsismi kookospähkinänkuoressa ", jotka ny vasta jäivät aktiivisemmin elämään ajatuksiini...
"kun tämä n-suhde on jättänyt sinut rauhaan. Se aika nimittäin tulee. Ihan varmasti. Se saattaa pamahtaa päälle äkkiä tai vähitellen. Nähtäväksi jää, miten sun kohdallasi.............. "Kaikki oli selvää ja vaikka kaikkea ei toisen tekemisistä voikaan ymmärtää, niin ei minun tarviksekaan"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11162973#comment-59376236Aikansa kun tutkii ja asiaa kääntelee, voi tulla sellaiseen lopputulemaan, ettei ex narsisti ollutkaan, vaikka sellaiseksi tuli leimattua. Aika valuu tiimalasissa ja tulee siten huomanneeksi, että lähettelee signaaleja, joihin tarttuvat tietynlaiset ihmiset. Matkalla törmäsi vaikea luonteiseen ihmiseen vain sen vuoksi, että oppisi itsestään enemmän, haastavaksi tilanne muuttui, koska oli itse eräässä elämän kriisissä ja oli ikäänkuin sokeutunut todellisuudelle. Mutta mistäpä tietää, ettei matkakumppani ollut vielä pahemmassa kriisissä ja siksi ajautui käyttäytymään niin vaikealuonteisesti.
Vähemmän tulkintaa ja enemmän elämää.En jaksanut lukea linkittämääsi oman elämän omistamis top kymppi juttua vielä. Rankkojen elämän kokemusten myötä uskon, että kaikki on korkeimman kädessä ja sen edessä on nöyrtyminen, ja siksi on oltava kiitollinen jokaisesta aamusta, johon saa vielä herätä. kiitos elämästä kirjoitti:
Aikansa kun tutkii ja asiaa kääntelee, voi tulla sellaiseen lopputulemaan, ettei ex narsisti ollutkaan, vaikka sellaiseksi tuli leimattua. Aika valuu tiimalasissa ja tulee siten huomanneeksi, että lähettelee signaaleja, joihin tarttuvat tietynlaiset ihmiset. Matkalla törmäsi vaikea luonteiseen ihmiseen vain sen vuoksi, että oppisi itsestään enemmän, haastavaksi tilanne muuttui, koska oli itse eräässä elämän kriisissä ja oli ikäänkuin sokeutunut todellisuudelle. Mutta mistäpä tietää, ettei matkakumppani ollut vielä pahemmassa kriisissä ja siksi ajautui käyttäytymään niin vaikealuonteisesti.
Vähemmän tulkintaa ja enemmän elämää.En jaksanut lukea linkittämääsi oman elämän omistamis top kymppi juttua vielä. Rankkojen elämän kokemusten myötä uskon, että kaikki on korkeimman kädessä ja sen edessä on nöyrtyminen, ja siksi on oltava kiitollinen jokaisesta aamusta, johon saa vielä herätä."Vähemmän tulkintaa ja enemmän elämää.En jaksanut lukea linkittämääsi oman elämän omistamis top kymppi juttua vielä. Rankkojen elämän kokemusten myötä uskon, että kaikki on korkeimman kädessä ja sen edessä on nöyrtyminen, ja siksi on oltava kiitollinen jokaisesta aamusta, johon saa vielä herätä."
Niin ehkei sinun tarvitsekkaan lukea tuota linkkiä "sillä silmällä" kun kirjoituksestasi päätelleen sinä et tunnu etsivän syitä kaikkeen siitä/toisesta itsesi ulkopuolelta...
Loppulauseeseesi...
"siksi on oltava kiitollinen jokaisesta aamusta, johon saa vielä herätä."
On helppo yhtyä
- Onko sinulla ylt
Onko sinulla ylt tietoa esim. aa:n historiasta? Senhän on perustanut joukko juomareita, jotka halusivat pysytellä kuivilla, lopettaa juomisen. He olivat sitä mieltä, että ilman kaveritukea se ei onnistu.
Käsittääkseni ryhmä toimii edelleen samoin periaattein. Heillä ei ole johtajaa eikä tominta ole ylhäältä johdettua.
Alkoholismihan on vaikea sairaus, johon ei niin kovin kauaa ole vielä suhtauduttu sen vaatimalla tavalla. On ollut enemmänkin naureskelun, salailun, pelon ja häpeän aihe.
Käsittääkseni yksi AA:n toimintatapa on jakaa tietoa, myös hoitolaitoksiin.
http://www.aatieto.info/db_pikasilmays.html- Sen lisäksi, että
Sen lisäksi, että uhri on rakastunut narsistiin, asiaan liittyy monenlaista riippuvuutta, millä narsisti sen uhrin koukuttaa. Minun mielestäni sinä et ole koskaan ollut tuossa riippuvuudessa, etkä ymmärrä miten se asia on.
Tämä ei tarkoita, etteikö sinusta olisi paljonkin apua.
Tämä on vapaan jutustelun palsta, mutta lähdin nyt pohtimaan asiaa tältä kannalta, että kun tulee fiilis, että sinä jotenkin tiedät parhaiten, mikä on parasta ja muita ei niinkuin edes tarvita tässä kirjoittelemaan... Vai olenko nyt ihan väärässä?
Ja että ainakaan muut eivät saisi vakavissaan yrittää ottaa kantaa jos joku pyytää tai tarvitsee apua. - Sehän voi olla niin,
Sehän voi olla niin, että narsistiin jumittunut on riippuvainen samoin mekanismein, kuin alkoholisti alkoholista tai peliriippuvainen peleistä. Silloin homma menee niin, että riippuvuus on täysin tunneperäistä ja sosiaalista, eikä siihen auta täydellinenkään t i e t o asiasta.
Riippuvuus ei ole sitä, että ihminen ei t i e t ä i s i riiputtajansa vahingollisuudesta. Hän on tunneperäisessä ja sosiaalisessa koukussa.
http://saasuomi.ning.com/page/mitae-on-seksiriippuvuus "Onko sinulla ylt tietoa esim. aa:n historiasta?"
Kyllä on ja uskoisin, että minulla on tietoa ehkä keskivertoa enemmänkin tuosta aiheesta...
Jos ny tätä asiaa verrataan tuohon...
Niin usempien hoitolaitosten työntekijät ovat toipuneita alkoholisteja, painotus sanalla toipunut...
Mikä mielestäni on lähellä ajatusta joka itsellänikin on tähän aiheeseen liittyen, että edelleen kovin uhriksi itsensä kokeva ei välttämättä ole paras auttaja, kuten ei juova alkoholistikaan..
Mitä tulee tuohon viittaukseesi että toipuneet alkoholistit jakavat tietoa niin uskoisin sitä kyllä täällä tehneeni,
Syystä, että täällä jaetaan myös hyvin paljon sellaista tietoakin, millä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa...- Syystä, että täällä
"Onko sinulla ylt tietoa esim. aa:n historiasta?"
Kyllä on ja uskoisin, että minulla on tietoa ehkä keskivertoa enemmänkin tuosta aiheesta...
Niin usempien hoitolaitosten työntekijät ovat toipuneita alkoholisteja, painotus sanalla toipunut...
Mikä mielestäni on lähellä ajatusta joka itsellänikin on tähän aiheeseen liittyen, että edelleen kovin uhriksi itsensä kokeva ei välttämättä ole paras auttaja, kuten ei juova alkoholistikaan..
Mitä tulee tuohon viittaukseesi että toipuneet alkoholistit jakavat tietoa niin uskoisin sitä kyllä täällä tehneeni,
Syystä, että täällä jaetaan myös hyvin paljon sellaista tietoakin, millä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa..."Mitä tulee tuohon viittaukseesi että toipuneet alkoholistit jakavat tietoa niin uskoisin sitä kyllä täällä tehneeni,
Syystä, että täällä jaetaan myös hyvin paljon sellaista tietoakin, millä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa... "
Niin. Olet siis toipunut alkoholisti.
Niin. Niin mitä tietoa tarkoitat, että täällä jaetaan, millä ei ole mitään tekemistä siis m i n k ä aiheen kanssa? - Tiedän kyllä sair.
Syystä, että täällä jaetaan myös hyvin paljon sellaista tietoakin, millä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa..."Niin usempien hoitolaitosten työntekijät ovat toipuneita alkoholisteja, painotus sanalla toipunut..."
Tiedän kyllä sairaanhoitajia, jotka eivät ole toipuneet yhtään mistään vaan ovat matkalla omaan alkoholismiinsa yha syvemmälle, että nimenomaan hoitajan ammatti ei sitä raittiutta kyllä saa aikaiseksi, mutta siihen uskon, että kokemus antaa varmasti pontta ja jaksamista tuolla uralla.
Mitä sanot siihen, että monet jättävät sen AAn käymättä, koska siellä on "niitä muita alkoholisteja" ja puhuvat vain kuulemma juomisesta. Minun mielestäni se on tekosyy jättää oma raitistumispäätös tekemättä.
Toipuneilla alkoholisteilla on yleensä empatiahäiriö tuloksena juomisestaan. Se on se huono juttu heissä.
En tiedä, mikä nykyään on tilanne, mutta vuosikymmen sitten taisi olla niin, että noista laitoksista ei tullut tuloksia lainkaan. Kun hoito loppui, niin alkoi ryyppääminen. Vertaistukiryhmät toivat jatkuvuutta ja olivat ainoita tuloksentekijöitä. Alkoholismiin liittyy se sosiaalinen puoli nimittäin... - Tuo selittääkin kaun
Syystä, että täällä jaetaan myös hyvin paljon sellaista tietoakin, millä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa..."Mitä tulee tuohon viittaukseesi että toipuneet alkoholistit jakavat tietoa niin uskoisin sitä kyllä täällä tehneeni,"
Tuo selittääkin kaunaisuutesi minua kohtaan. Mutta sanoisin sitten niin, että olet tavallaan huuhdellut lapsen viemäristä kohdistaessasi minuun kritiikkiä tuon seikan pohjalta. Tällä palstalla keskustellaan narsismista.
Olet siis sitä mieltä, että olet itse loistava tukihenkilö ja tiedon jakaja, -ehdolla että uhri hyväksyy alkoholistit ja puhuu heistä kauniisti. - Lisään tuohon kys.
Syystä, että täällä kirjoitti:
"Mitä tulee tuohon viittaukseesi että toipuneet alkoholistit jakavat tietoa niin uskoisin sitä kyllä täällä tehneeni,
Syystä, että täällä jaetaan myös hyvin paljon sellaista tietoakin, millä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa... "
Niin. Niin mitä tietoa tarkoitat, että täällä jaetaan, millä ei ole mitään tekemistä siis m i n k ä aiheen kanssa?"Niin. Olet siis toipunut alkoholisti. " ?
Lisään tuohon kysymysmerkin siltä varalta, että kyse on tekstilipsahduksesta... jonka perusteella ajatuksen muodostin. Syystä, että täällä kirjoitti:
"Mitä tulee tuohon viittaukseesi että toipuneet alkoholistit jakavat tietoa niin uskoisin sitä kyllä täällä tehneeni,
Niin. Niin mitä tietoa tarkoitat, että täällä jaetaan, millä ei ole mitään tekemistä siis m i n k ä aiheen kanssa?"Niin. Olet siis toipunut alkoholisti. "
Jahas, en malttanutkaan olla kurkistamatta vielä tänne ja tuo komennti ny sitten aiheutti vastaamisen tarvetta, koska tuota roolia ny on tarjoiltu ny minulle tosi montakin kertaa tällä palstalla...
Mutta totuus on etten ole entinen enkä nykyinenkään alkoholisti, käytän kyllä alkoholia silloin tällöin, ihan tänäänkin kävimme Alkossa haimme pullon punaviinia , erilaisia juustoja ja suolapaloja iltaa varten...
Sitä että olen olen alkoholistin läheinen, niin lapsuudessa kuin sitten avioliiton myötä olen kyllä täällä käsitellyt, liittyen juurkin niihin tekijöihin, miksi minusta mahdollisesti on tullut läheisriippuvainen jos ei peräti ohutnahkainen narsisti...
että siltä osin on kokemusta ja tietoa tuostakin aiheesta/alkoholimista karttunut ehkä jo keskivertoa enemmän...Koska jo nuorena kävin äitini mukana silloisen kotikaupunkini A-killan toiminnoissa mukana kuin myös avioliittoni loppuvaiheissa osallistuin puolisoni mukana ns. verkostopalavereihin vielä senkin jälkeen vaikka asuimme jo erillämme...
Niinikään olen tehnyt ammattiini liittyvän opinäytetyöni ko. aiheesta/sairaudesta, johon pyysin materiaalia, tiedollista apua mm. sininauhaliitolta...
En ny tiedä sitten, ilmaisinko asian nyt sillä tavoin, että tuosta lauseestani päätellä, että olisin toipunut alkoholisti vai onko tämä ny taas tarkoituksellista vääristelyä...
"Mitä tulee tuohon viittaukseesi että toipuneet alkoholistit jakavat tietoa niin uskoisin sitä kyllä täällä tehneeni,"
Jolla tarkoitin että niinkuin toipuneet alkoholistit jakavat tietoa alkoholismista , niin samoin minä pyrin jakamaan tietoa tästä narsismi aiheesta täällä, josta esimerkkinä ovat lukuisat linkit, kuin myös kehoitukset hakea apua ns. virallisilta tahoilta jos tuntuu ettei pääse toipumisen alkuun omin neuvoin...
Mitä taas tuohon tulee...
"Niin mitä tietoa tarkoitat, että täällä jaetaan, millä ei ole mitään tekemistä siis m i n k ä aiheen kanssa?"
niin tuolla tarkoitan niitä sen kaltaisia asioita joihin on monesti täällä viitattu, jos juo piimää on narsisti, jos on koira, on narsisti , silmistä narsistin tuntee, narsistit käyvät hautausmaalla jne...Tuo selittääkin kaun kirjoitti:
"Mitä tulee tuohon viittaukseesi että toipuneet alkoholistit jakavat tietoa niin uskoisin sitä kyllä täällä tehneeni,"
Tuo selittääkin kaunaisuutesi minua kohtaan. Mutta sanoisin sitten niin, että olet tavallaan huuhdellut lapsen viemäristä kohdistaessasi minuun kritiikkiä tuon seikan pohjalta. Tällä palstalla keskustellaan narsismista.
Olet siis sitä mieltä, että olet itse loistava tukihenkilö ja tiedon jakaja, -ehdolla että uhri hyväksyy alkoholistit ja puhuu heistä kauniisti.Vielä vastaan , että voi perse, miten joku voikin vääristellä kaikki asiat...
Mutta ny täytyy taas lopettaa, mutta tuohon liittyen...
"Tuo selittääkin kaunaisuutesi minua kohtaan."
Niin , kun olet hyvä keksimään noita syitä ja motiiveja niin keksippäs tälle henkilölle motiivi/syy, joka taannoin yritti täällä palstalla esiintyä minuna ja kirjoittaen tähän tapaan...
"14 2 = 1612.1.2013 14:08
0
Sulje
Ja sen verran ehdin ny vielä kirjoitaa....että mä oon jääny niin heikoksi et tarviin kokoajan ihmisiä, ihan keitä vaan...et ne tukis mua...onneks niitä löytyy pilvin pimein...jotka alkaa kavereiksi parin kirjoituksen perusteella....
pääasia kuitenkin on.....että haukutaan yhdessä ihan ketä vaan...ja mollataan...Sit mua harmittaa...kun joku on fiksumpi kun me, vaikka kaiken kaikesta tiedämmekin...kun kerran rajattomia olemme...
mut pääasia et pohditaan....oli ne asiat ny niin tai näin...ja suu käy. Meillä on siellä työpaikallakin yksi kiusaamisjuttu meneillä...siks sinne kiirehdin, etten vaan mistään jää paitsi...hihi. kaikessa kiusaamisessa oon mukana ja mukaan tuun... Että kertokaa mulle vaan... itse olen mukana kaikessa missä haukutaan ja ilkeillään. Oli tuttuja tai tuntemattomia."- Hitto soikoon. Tuo
"Niin. Olet siis toipunut alkoholisti. "
Jahas, en malttanutkaan olla kurkistamatta vielä tänne ja tuo komennti ny sitten aiheutti vastaamisen tarvetta, koska tuota roolia ny on tarjoiltu ny minulle tosi montakin kertaa tällä palstalla...
Mutta totuus on etten ole entinen enkä nykyinenkään alkoholisti, käytän kyllä alkoholia silloin tällöin, ihan tänäänkin kävimme Alkossa haimme pullon punaviinia , erilaisia juustoja ja suolapaloja iltaa varten...
Sitä että olen olen alkoholistin läheinen, niin lapsuudessa kuin sitten avioliiton myötä olen kyllä täällä käsitellyt, liittyen juurkin niihin tekijöihin, miksi minusta mahdollisesti on tullut läheisriippuvainen jos ei peräti ohutnahkainen narsisti...
että siltä osin on kokemusta ja tietoa tuostakin aiheesta/alkoholimista karttunut ehkä jo keskivertoa enemmän...Koska jo nuorena kävin äitini mukana silloisen kotikaupunkini A-killan toiminnoissa mukana kuin myös avioliittoni loppuvaiheissa osallistuin puolisoni mukana ns. verkostopalavereihin vielä senkin jälkeen vaikka asuimme jo erillämme...
Niinikään olen tehnyt ammattiini liittyvän opinäytetyöni ko. aiheesta/sairaudesta, johon pyysin materiaalia, tiedollista apua mm. sininauhaliitolta...
En ny tiedä sitten, ilmaisinko asian nyt sillä tavoin, että tuosta lauseestani päätellä, että olisin toipunut alkoholisti vai onko tämä ny taas tarkoituksellista vääristelyä...
Jolla tarkoitin että niinkuin toipuneet alkoholistit jakavat tietoa alkoholismista , niin samoin minä pyrin jakamaan tietoa tästä narsismi aiheesta täällä, josta esimerkkinä ovat lukuisat linkit, kuin myös kehoitukset hakea apua ns. virallisilta tahoilta jos tuntuu ettei pääse toipumisen alkuun omin neuvoin...
Mitä taas tuohon tulee...
"Niin mitä tietoa tarkoitat, että täällä jaetaan, millä ei ole mitään tekemistä siis m i n k ä aiheen kanssa?"
niin tuolla tarkoitan niitä sen kaltaisia asioita joihin on monesti täällä viitattu, jos juo piimää on narsisti, jos on koira, on narsisti , silmistä narsistin tuntee, narsistit käyvät hautausmaalla jne..."narsistit käyvät hautausmaalla jne... "
Hitto soikoon. Tuo liittyy siihen, että kun he tekevät kokonaisvaltaista vaikutusta uhriin, niin uhrin koko elämänkaari on käsittelyssä. Siellä hautasmaalla narsisti taluttaa uhrejaan, että nämä ottaisivat koko tunnearsenaalinsa narsistin kanssa käyttöön, myös kuolemaan liittyvät. Omani kysyi, tulenko hänen kanssaan samaan perhehautaan, jota sitten käytiin katsomassa.
Sellaisia epeleitä. Samoin koiria käytetään välikappaleena uhrin kaikkien tunteiden saamiseksi peliin.
Joskin nuo kommentit yksinään ovatkin aivan puppua ja huonoja otsikoita. - Olen ulkopuolisena
Vielä vastaan , että voi perse, miten joku voikin vääristellä kaikki asiat...
Niin , kun olet hyvä keksimään noita syitä ja motiiveja niin keksippäs tälle henkilölle motiivi/syy, joka taannoin yritti täällä palstalla esiintyä minuna ja kirjoittaen tähän tapaan...
0
Sulje
Ja sen verran ehdin ny vielä kirjoitaa....että mä oon jääny niin heikoksi et tarviin kokoajan ihmisiä, ihan keitä vaan...et ne tukis mua...onneks niitä löytyy pilvin pimein...jotka alkaa kavereiksi parin kirjoituksen perusteella....
pääasia kuitenkin on.....että haukutaan yhdessä ihan ketä vaan...ja mollataan...Sit mua harmittaa...kun joku on fiksumpi kun me, vaikka kaiken kaikesta tiedämmekin...kun kerran rajattomia olemme...
mut pääasia et pohditaan....oli ne asiat ny niin tai näin...ja suu käy. Meillä on siellä työpaikallakin yksi kiusaamisjuttu meneillä...siks sinne kiirehdin, etten vaan mistään jää paitsi...hihi. kaikessa kiusaamisessa oon mukana ja mukaan tuun... Että kertokaa mulle vaan... itse olen mukana kaikessa missä haukutaan ja ilkeillään. Oli tuttuja tai tuntemattomia."Olen ulkopuolisena tehnyt tuostakin arvailun, mutta nyt minäkään en ehdi sitä uusimaan. Palaan asiaan.
- Tuossa "Narsismi koo
0
Sulje
mut pääasia et pohditaan....oli ne asiat ny niin tai näin...ja suu käy. Meillä on siellä työpaikallakin yksi kiusaamisjuttu meneillä...siks sinne kiirehdin, etten vaan mistään jää paitsi...hihi. kaikessa kiusaamisessa oon mukana ja mukaan tuun... Että kertokaa mulle vaan... itse olen mukana kaikessa missä haukutaan ja ilkeillään. Oli tuttuja tai tuntemattomia."http://keskustelu.suomi24.fi/node/11162973#comment-59376236
Tuossa "Narsismi kookospähkinän kuoressa" eräässä repliikissä, vaikkei se sinun yleisesti käyttämällä nimimerkilläsi olekaan kirjoitettu, minun mielestäni hyvin kiteytyy se tyyli, miten tuot nimimerkkiä "Jotain ymmärtämättä" kohdeltiin tuohon aikaan, kun hän ilmeisesti uutena aloitti kertomaan omaa tarinaansa.
Hän ilmestyi ja sittemmin katosi, ilmeisesti tuon kovan arvostelun jälkeen. Erittäin terapeuttista, erittäin terapeuttista... - Tuossa tyylinäyte
Tuossa "Narsismi koo kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11162973#comment-59376236
Tuossa "Narsismi kookospähkinän kuoressa" eräässä repliikissä, vaikkei se sinun yleisesti käyttämällä nimimerkilläsi olekaan kirjoitettu, minun mielestäni hyvin kiteytyy se tyyli, miten tuot nimimerkkiä "Jotain ymmärtämättä" kohdeltiin tuohon aikaan, kun hän ilmeisesti uutena aloitti kertomaan omaa tarinaansa.
Hän ilmestyi ja sittemmin katosi, ilmeisesti tuon kovan arvostelun jälkeen. Erittäin terapeuttista, erittäin terapeuttista..."sekö on seksuaalista väkivaltaa, että toteaa sinun hengailevan narsistina pitämäsi ihmisen kanssa vain munanpuutteen takia? Tarpeet ne voi olla iäkkäämmälläkin naisella, onhan se niin. Ja kun s"
Tuossa tyylinäyte joltakin tuntemattomaksi jääneltä todessa viisaalta "terapeutilta"
Tuon tapaista tekstiä, kuten myös narsistiksi leimaamista oli tuohon aikaan runsaasti.
Mielestäni palsta on muuten noilta osin tullut parempihenkiseksi, vaikka täällä turvallisuussyistä ja mukavuussyistä ilmeisesti kirjoitellaankin pääasiassa rekkaamattomilla nimimerkeillä. - Ei minulla nyt mit.
0
Sulje
mut pääasia et pohditaan....oli ne asiat ny niin tai näin...ja suu käy. Meillä on siellä työpaikallakin yksi kiusaamisjuttu meneillä...siks sinne kiirehdin, etten vaan mistään jää paitsi...hihi. kaikessa kiusaamisessa oon mukana ja mukaan tuun... Että kertokaa mulle vaan... itse olen mukana kaikessa missä haukutaan ja ilkeillään. Oli tuttuja tai tuntemattomia.""Vielä vastaan , että voi *****, miten joku voikin vääristellä kaikki asiat..."
Ei minulla nyt mitenkään ole ollut tarkoitus sinun mieltäsi pahoittaa... Ikävä jos tämä kirjoittelu tosiaan vaikuttaa negatiivisesti fiilikseen. Toivottavasti ei nyt sentään sen enempää.
Ollaanhan tässä tosiaan haastettu toisiamme pidemmän aikaa. Mutta ihan voisi hyvässä hengessä keskustelua käydä edelleen.
Haluan kyllä toisaalta jatkaa tuon asian pohdintaa, että mikä teki tuosta "Jotain ymmärtämättä" -nimimerkistä niin epäsuositun... Ja mikä häntä mahdollisesti harmitti noina aikoina.
Asia liittyi ainakin osittain siihen, että hän suoraan kertoi, että oli sellaisen Don Juan -tyyppisen erittäin komean narsistin kanssa edelleen suhteessa... Se aiheutti pahksuntaa... Hassua, samanlainen tapaus kuin minulla : ). Voisin sitä jotenkin ymmärtääkin tästä perspektiivistä, mikä minulla nykyään on.
Tuota aihetta on tosiaan puitu moneen otteeseen ja se on aika vaikea, kieltämättä.
- narsknarsk
Itse inhoan sitä kun ihmisiä lokeroidaan ja omassa liitossa (nyt onneksi jo lähes entisessä) en missään tapauksessa halunnut nimittää puolisoa narsistiksi...
minulle ei ole diagnoosista mitään hyötyä...
olen tyytyväinen kun lopulta sain riuhtaistua itseni irti suhteesta
Oikeastaan sen "sairauden" nimeäminen tuottaa vielä enemmän pahaa oloa koska eihän toinen voinut toiminnalleen mitään! Koska on ns sairas...
Mutta sitten taas toisaalta kun pohdin itseäni ja omia tuntemuksia on hyvä tietää että en oikeasti ollutkaan sekoamassa vaan on ihmisiä jotka käyttäytyvät läheisiään kohtaan arvelluttavasti, eivätkä ymmärrä sitä itse
On tämä ollut sellaista vuoristorataa...mutta "keittiöpsykologin diagnoosin" ansiosta olen saanut itseni jaloilleen ja elämä voittaa taas!- 15+2
Milloin ymmärsit puolisosi narsistiksi? Mistä tiedät ettei voinut toiminnalleen mitään?
Mistä päättelit että olet sekoamassa?
Miten toimit itse suhteessa?
Konkreettisia esimerkkejä ei juuri löydä näistä kirjoituksista.. - Kyllä niitä löytää.
15+2 kirjoitti:
Milloin ymmärsit puolisosi narsistiksi? Mistä tiedät ettei voinut toiminnalleen mitään?
Mistä päättelit että olet sekoamassa?
Miten toimit itse suhteessa?
Konkreettisia esimerkkejä ei juuri löydä näistä kirjoituksista.."Konkreettisia esimerkkejä ei juuri löydä näistä kirjoituksista.. "
Kyllä niitä löytää. Sinulla on paljon kysymyksiä, mutta yksikään ei ole velvollinen täällä kirjoittamaan kuin mitä aivan vapaaehtoisesti haluaa kirjoittaa.
Mielestäni täällä palstalla on siitä hyvä tilanne, että tänne voi kirjoittaa ilman, että tulee tyrmätyksi, kun muutenkin on kestämistä.
Miten sinun empatiasi laita? Vastaapa sinä siihen. - 15+2
Kyllä niitä löytää. kirjoitti:
"Konkreettisia esimerkkejä ei juuri löydä näistä kirjoituksista.. "
Kyllä niitä löytää. Sinulla on paljon kysymyksiä, mutta yksikään ei ole velvollinen täällä kirjoittamaan kuin mitä aivan vapaaehtoisesti haluaa kirjoittaa.
Mielestäni täällä palstalla on siitä hyvä tilanne, että tänne voi kirjoittaa ilman, että tulee tyrmätyksi, kun muutenkin on kestämistä.
Miten sinun empatiasi laita? Vastaapa sinä siihen.Empatiaa tuntee ihmisiin joista välittää..miksi muihin?
- Mielestäni emp.
"Empatiaa tuntee ihmisiin joista välittää..miksi muihin? "
Mielestäni empatia ei ole vain tunne, vaan myös osa elämänaikana kertynyttä asennetta.
Jotenkin tuntuu hyvin narsistieslta ajatus, että tuntisi empatiaa vain niitä ihimisiä kohtaan, joista välittää... Tuosta on hyvin lyhyt matka siihen, että on tuntevinaan empatiaa niitä kohtaan, joista on juuri minulle hyötyä.- 15+2
Elämän aikana olen kokenut empatiaa ihmisä kohtaan hyvinkin paljon ja kuunnellut milloin kenenkin tilitystä ongelmistaan ja yrittänyt ymmärtää ja tukea..olen huomannut että suurin osa näistä tilittäjistä häipyy kun asiat ovat taas hyvin..jos itselläni on ollut ongelma on auttajia hyvin harvassa..se etten tunne enää empatiaa kuin kaikkein parhaita ystäviäni kohtaan on mielestäni aivan oikea asenne olkoonkin vaikka narsismia..
- Tuota samaa olen
15+2 kirjoitti:
Elämän aikana olen kokenut empatiaa ihmisä kohtaan hyvinkin paljon ja kuunnellut milloin kenenkin tilitystä ongelmistaan ja yrittänyt ymmärtää ja tukea..olen huomannut että suurin osa näistä tilittäjistä häipyy kun asiat ovat taas hyvin..jos itselläni on ollut ongelma on auttajia hyvin harvassa..se etten tunne enää empatiaa kuin kaikkein parhaita ystäviäni kohtaan on mielestäni aivan oikea asenne olkoonkin vaikka narsismia..
Tuota samaa olen hyvinkin pohtinut juuri näinä päivinä... En tiedä, miksi juuri nyt tuntuu nousseen ajankohtaiseksi minullakin.
Yritän ottaa tuossakin pohdinnassani käyttöön empaattisen asenteen ja ajatella niitä vaikuttimia, mitä noilla kadonneilla "tilittäjillä" on ja on ollut. Eli empatia ei ole vain se välitön tunne, mitä tunnen esim. juuri kuunnellessani muiden ongelmia, vaan asenne.
Uskon, että ne "tilittäjät" eivät välttämättä aina ymmärrä eivätkä jaksa ajatella olevansa vastavuoroisessa tilanteessa, jossa joskus voisi olla heidänkin vuoronsa. Se, että kuitenkin useammin itse on se, kenelle kerrotaan, kuin se, kuka kertoo, osoittaa kyllä mielestäni pitkässä juoksussa vain omaa voimaa selviytyä elämän koittelemuksista.
Toisaalta ymmärrän sinun katsantosi, jos sinulle kovin paljon on kertynyt tuollaista kokemusta. Mutta siinäkin on jotain outoa. Miksi juuri sinulle on tuollainen osa tullut, että sinä vain kuuntelet? Ota hyvä ihminen puheenvuoro itsellesikin, juuri niiden ihmisten seurassa, jotka sinua noin kohtelevat. Vai onko niin, että "ne" ovat niin heikoilla, että heiltä ei tuota oikein voi edes vaatia? Silloinkin voisi ajatella, että miksi juuri sinulla on niin paljon sellaista väkeä ympärilläsi?
Itse muistan jonkun tuttavistani joskus keränneen itselleen, tulomuuttaja kun oli paikkakunnalla, itselleen ystäviä tuolla konstilla, että oli kuunteleva korva...
Tämä palsta nyt kuitenkin on narsismipalsta, jossa kirjoittelevat narsistien uhrit enimmäkseen, myös narsistit joskus. Ongelma on sen verran kimurantti, että mieluusti pysyttelemme tuossa asiassa. Lienee yksi tämän palstan ansioistakin, verrattuna joihinkin muihin palstoihin. Tämä on myös terveys -otsikon alla, joten terveydestä on kyse. Turhaa epäilyä ja kyräilyä en kannata. - 15+2
Tuota samaa olen kirjoitti:
Tuota samaa olen hyvinkin pohtinut juuri näinä päivinä... En tiedä, miksi juuri nyt tuntuu nousseen ajankohtaiseksi minullakin.
Yritän ottaa tuossakin pohdinnassani käyttöön empaattisen asenteen ja ajatella niitä vaikuttimia, mitä noilla kadonneilla "tilittäjillä" on ja on ollut. Eli empatia ei ole vain se välitön tunne, mitä tunnen esim. juuri kuunnellessani muiden ongelmia, vaan asenne.
Uskon, että ne "tilittäjät" eivät välttämättä aina ymmärrä eivätkä jaksa ajatella olevansa vastavuoroisessa tilanteessa, jossa joskus voisi olla heidänkin vuoronsa. Se, että kuitenkin useammin itse on se, kenelle kerrotaan, kuin se, kuka kertoo, osoittaa kyllä mielestäni pitkässä juoksussa vain omaa voimaa selviytyä elämän koittelemuksista.
Toisaalta ymmärrän sinun katsantosi, jos sinulle kovin paljon on kertynyt tuollaista kokemusta. Mutta siinäkin on jotain outoa. Miksi juuri sinulle on tuollainen osa tullut, että sinä vain kuuntelet? Ota hyvä ihminen puheenvuoro itsellesikin, juuri niiden ihmisten seurassa, jotka sinua noin kohtelevat. Vai onko niin, että "ne" ovat niin heikoilla, että heiltä ei tuota oikein voi edes vaatia? Silloinkin voisi ajatella, että miksi juuri sinulla on niin paljon sellaista väkeä ympärilläsi?
Itse muistan jonkun tuttavistani joskus keränneen itselleen, tulomuuttaja kun oli paikkakunnalla, itselleen ystäviä tuolla konstilla, että oli kuunteleva korva...
Tämä palsta nyt kuitenkin on narsismipalsta, jossa kirjoittelevat narsistien uhrit enimmäkseen, myös narsistit joskus. Ongelma on sen verran kimurantti, että mieluusti pysyttelemme tuossa asiassa. Lienee yksi tämän palstan ansioistakin, verrattuna joihinkin muihin palstoihin. Tämä on myös terveys -otsikon alla, joten terveydestä on kyse. Turhaa epäilyä ja kyräilyä en kannata.Itse olen sitä mieltä että ystäviä ei saa olemalla se kuuntelija tai ymmärtäjä..näihin tilittäjiin väsyy ja heitä kohtaan muuttuu kylmäksi.
Ja mitä narsismiin tulee olen kehittänyt itselleni hyvin itsekkään ja hyökkäävän,narsistisen asenteen etten enään vedä puoleeni ihmisiä joilla on paha olla tai seuran kaipuu etc..
Olen sitä mieltä että narsistisen luonteen voi kehittää puolustuskeinona parisuhteessa tai työpaikalla enkä koe sitä negatiivisena asiana ollenkaan, jos joku tuppautuu väkisin narsistin seuraan on vastuu hänen..
Eli olen omasta mielestäni narsisti ja hyvin valikoiva ihminen mitä tulee empatiaan ja ymmärtämiseen..epäilyä tai kyräilyä tähän ei liity..heh..ihan vaan mielenkiinnosta asiaan.
- Ja sitten>
"Eli olen omasta mielestäni narsisti ja hyvin valikoiva ihminen mitä tulee empatiaan ja ymmärtämiseen.."
Ja sitten>
"Ja mitä narsismiin tulee olen kehittänyt itselleni hyvin itsekkään ja hyökkäävän,narsistisen asenteen etten enään vedä puoleeni ihmisiä joilla on paha olla tai seuran kaipuu etc.."
Ei narsismia voi kehittää itselleen... persoonallisuushäirömielessä... Se tulee jo varhaislapsuudessa erinäisten tekijöiden seurauksena.
Oletko siis itse ollut narsistin uhri jossain elämänvaiheessa?
Mielestäni voisit fiksata tuota ajatustasi hilkun verran terveempään suuntaan, mitä tulee niihin puolustuskeinoihin. Tuo vain sellaisen vähän kömpelön tunteen kun joku ei narsisti käyttää noita konsteja, aiheuttaa ehkä täysin sivulliselle ja asiaan täysin syyttömälle henkilölle turhaan häkellystä ja pahaa oloakin.
Mikä oikeus esim. työpaikalla on aiheuttaa tahallaan pahaa oloa kenellekään? Se on henkistä väkivaltaa, eikä tee sen harjoittajasta parempaa ihmistä, vaan ehkä jossain mielessä vielä narsistiakin huonomman, koska hän on moraalisessa mielessä kykenevä ymmärtämään tekonsa. Narsisti taas ei oikeastaan taida olla.
Jos käytät parisuhteessa niin kovia keinoja puolustukseksi, niin saanen kysyä enemmän parisuhteesi luonteesta?- Niin eikö olisi viis
Niin eikö olisi viisaampaa pyrkiä parempaan parisuhteeseen, kuin sellaiseen, jossa joutuu käyttämään henkistä väkivaltaa?
- 15+2
Narsismini on siis noussut pintaan kun olen tarpeeksi kyllästynyt ymmärrettäviin ja ihmisiin jotka etsivät oikeutusta pahaan oloonsa muista..
En aiheuta pahaa oloa kenellekkään joka pysyy tarpeeksi kaukana,haluan olla tekemisissä vain ihmisten kanssa jotka ovat mielestäni sen arvoisia..muut ovat saman tekeviä.
Kyllä,olen ollut parisuhteessa narsistin kanssa ja mielestäni ne vuodet olivat turhaa valta taistelua ja nimenomaan kyräilyä.
Narsisti ymmärtää tekonsa aivan yhtä hyvin kuin kuka tahansa..miksei?
Niin narsisti kuin hänen uhrinsa ovat henkilökohtaisesti vastuussa valinnoistaan ja teoistaan eli kummankaan on turha syyttää ketään muuta pahasta olostaan..
Läpeensä pahoja ihmisiä on historia täynnä..ihmisiä jotka ovat tuhonneet miljoonia muita ihmisiä ilman katumusta..narsisteja? Aivan varmasti!
Minulle narsistina suurin osa ihmisistä on saman tekeviä mutten halua heille pahaa,haluan heidän hoitavan omat asiansa ja sillä selvä.
Omasta mielestäni ajatusmaailmani on ok,elä ja anna elää mutta pyri rakastamaan vain itseäsi. - 10-10=10
Niin eikö olisi viis kirjoitti:
Niin eikö olisi viisaampaa pyrkiä parempaan parisuhteeseen, kuin sellaiseen, jossa joutuu käyttämään henkistä väkivaltaa?
Itse odotin toisen muuttuvan ja kun hän ei muuttunut oltiin jo niin syvällä taloudellisesti ettei lähteminen onnistunut noin vain..joten puolustauduin olemalla ns. narsisti,on aivan oikein antaa toisen maistaa omaa lääkettään..jos joku tekee sinulle väärin tee hänelle enemmän väärin.
- : /, riippuu vähän
10-10=10 kirjoitti:
Itse odotin toisen muuttuvan ja kun hän ei muuttunut oltiin jo niin syvällä taloudellisesti ettei lähteminen onnistunut noin vain..joten puolustauduin olemalla ns. narsisti,on aivan oikein antaa toisen maistaa omaa lääkettään..jos joku tekee sinulle väärin tee hänelle enemmän väärin.
"jos joku tekee sinulle väärin tee hänelle enemmän väärin. "
: /, riippuu vähän siitä, mistä on kyse. Miksi turhaan alentaa omaa tasoaan? Jos pystyy kehittyneempään toimintaankin. Eihän se narsisti tietenkään kaikkia hienouksia ymmärrä, mutta hätäkeinonan vain itse olen ensiavuksi käyttänyt raippaa... Sen jälkeen kuuluu nostaa leuka pystyyn ja vetäytyä parempaan seuraan.
- Surullista
On hyvin surullista ja säälittävää, ettet koskaan tule kokemaan rakastamisen ja vastarakkauden tunteita, ekät vilpittömän, aidon ystävyyden vuorovaikutusta ja kotoisaa turvallisuutta. Surullista, ettet voi koskaan kokea pyyteettömyydestä ja myötätunnosta syntyvää yhteyttä muihin ihmisiin ja elollisiin olentoihin. Minun mielestäni juuri siinä on oman elämäni tarkoitus ja se mielekkyys, joka selittää ja yhdistää mystisesti kaiken ja tekee elämästä ihmeellisen seikkailun. Myötätunto ja rakkaus, jotka ovat koko ihmisyyden ja elämisen ydin - sen kauneus ja sielu. Ne kantavat ja nostavat oman elämisen ja olemisen korkeammalle tasolle, primitiivisen ja karkean egoismin yläpuolelle.
Juuri se kokemus, ymmärrys ja yhteys toisiin ihmisiin auttaa kasvamaan ja kypsymään ja avartamaan omaa maailmankuvaa.
Onneksi et tiedä, mitä menetät, koska kuvailemasi näkökulma on se, joka minullakin oli teini-ikäsenä. Silloinhan sitä itsekin kuvitteli tietävänsä jo kaiken kaikesta, vaikka oikeasti olikin aivan pihalla ja matkansa alussa.
Olen pahoillani puolestasi, siitä ettet tahdokaan kasvaa ihmisenä ja persoonana.
On varmasti tuskallista nähdä kaikki asiat ja ihmiset noin negatiivisesti ja rajoittuneesti katkeruuden ja pikkusieluisen egoismin läpi.
Mutta ehkä et vaan ole löytänyt ulospääsyä tuosta nihilistisestä pienestä onkalostasi.
Luultavasti etsisit sitä kiivaasti, jos tietäisit, kuinka kaunista elämä sen ulkopuolella on.- 15+2
No niin,nyt tuli vastaus jossa on järkeä..
Elämässä on todella paljon asioita joista olla tyytyväinen..työssä onnistuminen,hyvä musiikki,ulkoileminen jne..
Kaikista asioista voi nauttia yksin tai niiden muutaman hyvän ystävän kanssa..miksi pilata asioita tekemällä niitä ihmisten kanssa joista ei pidä?
Olen omasta mielestäni kasvanut ihmisenä juuri siinä vaiheessa kun myönsin itselleni olevani itsekäs ja narsistinen ihminen,pois jäi turha pohtiminen ja toisten huomioon ottaminen,edelleen korostan sitä etten loukkaa muita ennen kuin minua loukataan.
Itse en pidä tätä negatiivisena asenteena vaan hyvin realistisena ja omalta kannalta positiivisena.
En sulje elämästäni asioita enkä ihmisiä ennakkoluulojen perusteella vaan sen perusteella miten ihmiset käyttäytyvät tai ovatko uudet asiat minusta kiinnostavia..miksen tekisi niin..en enään yritä ymmärtää muita vaan annan heidän mennä ja siirryn uusien asioiden pariin..niin elämä pysyy kiinnostavana.
Esim. Ihastuminen on aina jännittävä asia,se johtaako se mihinkään on toinen asia jota ei kannata tuumia,antaa mennä vaan. - Kuten myös työp.
15+2 kirjoitti:
No niin,nyt tuli vastaus jossa on järkeä..
Elämässä on todella paljon asioita joista olla tyytyväinen..työssä onnistuminen,hyvä musiikki,ulkoileminen jne..
Kaikista asioista voi nauttia yksin tai niiden muutaman hyvän ystävän kanssa..miksi pilata asioita tekemällä niitä ihmisten kanssa joista ei pidä?
Olen omasta mielestäni kasvanut ihmisenä juuri siinä vaiheessa kun myönsin itselleni olevani itsekäs ja narsistinen ihminen,pois jäi turha pohtiminen ja toisten huomioon ottaminen,edelleen korostan sitä etten loukkaa muita ennen kuin minua loukataan.
Itse en pidä tätä negatiivisena asenteena vaan hyvin realistisena ja omalta kannalta positiivisena.
En sulje elämästäni asioita enkä ihmisiä ennakkoluulojen perusteella vaan sen perusteella miten ihmiset käyttäytyvät tai ovatko uudet asiat minusta kiinnostavia..miksen tekisi niin..en enään yritä ymmärtää muita vaan annan heidän mennä ja siirryn uusien asioiden pariin..niin elämä pysyy kiinnostavana.
Esim. Ihastuminen on aina jännittävä asia,se johtaako se mihinkään on toinen asia jota ei kannata tuumia,antaa mennä vaan."miksi pilata asioita tekemällä niitä ihmisten kanssa joista ei pidä?"????? Kuka on käskenyt? Ainoastaan silloin, jos edustat jotain ryhmää, pitää ottaa enemmän huomioon.
Kuten myös työpaikkakiusaamisesta edelleen käy liian tiukka ryhmäytyminen, josta työilmapiiri kärsii. Muistutan sinua kuitenkin vanhalla sananlaskulla: Ylpeys käy lankeemuksen edellä.
Kaikesta päätellen tuo mitä yrität hakea, ei ole sinun ominta itseäsi, vaan harjoittelet sitä jopa täällä palstalla : D : D
"Olen pahoillani puolestasi, siitä ettet tahdokaan kasvaa ihmisenä ja persoonana."
Tuossa olen edellisen kirjoittajan kanssa erittäin samaa mieltä. Uskon, että hän ei pyörrä mielipidettään sinun mielistelemisesi vuoksi... ; D.
Etsi kuitenkin harjoittelupaikkasi muualta. - 15+2
Kuten myös työp. kirjoitti:
"miksi pilata asioita tekemällä niitä ihmisten kanssa joista ei pidä?"????? Kuka on käskenyt? Ainoastaan silloin, jos edustat jotain ryhmää, pitää ottaa enemmän huomioon.
Kuten myös työpaikkakiusaamisesta edelleen käy liian tiukka ryhmäytyminen, josta työilmapiiri kärsii. Muistutan sinua kuitenkin vanhalla sananlaskulla: Ylpeys käy lankeemuksen edellä.
Kaikesta päätellen tuo mitä yrität hakea, ei ole sinun ominta itseäsi, vaan harjoittelet sitä jopa täällä palstalla : D : D
"Olen pahoillani puolestasi, siitä ettet tahdokaan kasvaa ihmisenä ja persoonana."
Tuossa olen edellisen kirjoittajan kanssa erittäin samaa mieltä. Uskon, että hän ei pyörrä mielipidettään sinun mielistelemisesi vuoksi... ; D.
Etsi kuitenkin harjoittelupaikkasi muualta.Hah hah..tämän palstan sekalaista pohdintaa on siis tarkoitettu vain ja ainoastaan sille narsisti roisto ruikutukselle jossa kuka tahansa petetty tai jätetty voi tehdä exästään pedon...
Uskon lukemani perusteella että täällä on oikeasti ihmisiä jotka ovat kärsineet..voimia heille.
Sekalaista pohdintaa otsikon alle kirjoitin kun asia kiinnostaa ja on laiska lauantai..vastauksista päätellen ei voi saada asiallisia kommentteja jos kirjoittaa olevansa itsekäs narsistinen ihminen..miksei?
Onko vaikea ymmärtää se että joku voi myöntää olevansa tyytyväinen pienessä narsisti maailmassaan..tämän arvostelu tai vähättely on aika...narsistista..eikö? - Mielestäni vastasin
15+2 kirjoitti:
Hah hah..tämän palstan sekalaista pohdintaa on siis tarkoitettu vain ja ainoastaan sille narsisti roisto ruikutukselle jossa kuka tahansa petetty tai jätetty voi tehdä exästään pedon...
Uskon lukemani perusteella että täällä on oikeasti ihmisiä jotka ovat kärsineet..voimia heille.
Sekalaista pohdintaa otsikon alle kirjoitin kun asia kiinnostaa ja on laiska lauantai..vastauksista päätellen ei voi saada asiallisia kommentteja jos kirjoittaa olevansa itsekäs narsistinen ihminen..miksei?
Onko vaikea ymmärtää se että joku voi myöntää olevansa tyytyväinen pienessä narsisti maailmassaan..tämän arvostelu tai vähättely on aika...narsistista..eikö?".vastauksista päätellen ei voi saada asiallisia kommentteja jos kirjoittaa olevansa itsekäs narsistinen ihminen..miksei?"
Mielestäni vastasin sinulle niin asiallisesti, kuin voin, ottaen huomioon sinun omat näkemyksesi, joihin minun mielestäni olet sortunut... Välttääksesi oman henkisen kasvusi, joka kysyisi tietenkin voimia myöntää edes itselleen oma erehtyväisyytesi.
Et mielestäni poikkea oikeastaan noista kuvailemistasi ruikuttajista eduksesi, vaan olet toisin kuin suurin osa heistä, jotka haluavat takaisin omiin mittoihinsa ja kasvaa ehkä enemmänkin, päätynyt juuri kuvailemaasi narsistimaailmaan... Ymmärtämättä itsekään, mitä puhuu...
Olet sortunut halpaa jäljittelemiseen ymmärtämättä edes mitä jäljittelet. En sinua nyt enempää opeta, koska itse en vietä laiskaa lauantaita.
Mutta en koe sinua itseäsi kovin asiallisena. Miksi esim. minun pitäisi myöntää sinunu olevan tyytyväinen... Etsit hyväksyntää itsellesi ja valinnallesi, joka minusta on keskeneräinen ja vaatisi kohennusta vielä huomattavasti. - 15+2
Mielestäni vastasin kirjoitti:
".vastauksista päätellen ei voi saada asiallisia kommentteja jos kirjoittaa olevansa itsekäs narsistinen ihminen..miksei?"
Mielestäni vastasin sinulle niin asiallisesti, kuin voin, ottaen huomioon sinun omat näkemyksesi, joihin minun mielestäni olet sortunut... Välttääksesi oman henkisen kasvusi, joka kysyisi tietenkin voimia myöntää edes itselleen oma erehtyväisyytesi.
Et mielestäni poikkea oikeastaan noista kuvailemistasi ruikuttajista eduksesi, vaan olet toisin kuin suurin osa heistä, jotka haluavat takaisin omiin mittoihinsa ja kasvaa ehkä enemmänkin, päätynyt juuri kuvailemaasi narsistimaailmaan... Ymmärtämättä itsekään, mitä puhuu...
Olet sortunut halpaa jäljittelemiseen ymmärtämättä edes mitä jäljittelet. En sinua nyt enempää opeta, koska itse en vietä laiskaa lauantaita.
Mutta en koe sinua itseäsi kovin asiallisena. Miksi esim. minun pitäisi myöntää sinunu olevan tyytyväinen... Etsit hyväksyntää itsellesi ja valinnallesi, joka minusta on keskeneräinen ja vaatisi kohennusta vielä huomattavasti.Kirjoitin aikaisemmin että koin kasvaneeni ihmisenä henkisesti kun myönsin olevani itsekäs ja narsisti..se on mahdollista..koittakaa..suosittelen.
Ihmisten mielipiteet ovat mielenkiintoisia ei muuta..eikö? - Ensinnäkin, sinulla
15+2 kirjoitti:
Kirjoitin aikaisemmin että koin kasvaneeni ihmisenä henkisesti kun myönsin olevani itsekäs ja narsisti..se on mahdollista..koittakaa..suosittelen.
Ihmisten mielipiteet ovat mielenkiintoisia ei muuta..eikö?"koin kasvaneeni ihmisenä henkisesti kun myönsin olevani itsekäs ja narsisti..se on mahdollista..koittakaa..suosittelen."
Ensinnäkin, sinulla ei ole hajuakaan, mitä tuo "narsismi" pitää sisällään.
Toiseksi kysyt, miksi muut eivät tee noin. No, minä en viitsi tehdä suurta persliukua alamäkeen johonkin kuraprunniin. Olen terveellä itsekkyydella saanut itselleni suht mukavan elämän. Miksi vaihtaisin sen epätoivoiseen... niin, mihin?
Minkä ikäinen muuten olet?
- Niin sain sen käsit.
"En aiheuta pahaa oloa kenellekkään joka pysyy tarpeeksi kaukana,haluan olla tekemisissä vain ihmisten kanssa jotka ovat mielestäni sen arvoisia..muut ovat saman tekeviä."
Niin sain sen käsityksen, että nimenomaan e i v ä t ole samantekeviä, vaan kohdistat heihin jotain.... huonoa käytöstä lähinnä. Sen verran vain, että jos keräät jonkinlaista joukkoa, niin tuollainen joukko voi jo toimia yhdessä syrjivästi, jolloin se on henkistä väkivaltaa, sikäli kun yhdessä syrjitte.
"Narsisti ymmärtää tekonsa aivan yhtä hyvin kuin kuka tahansa..miksei?"
Jossakin mielessä varmasti. Mutta koska hän ei itse kykene tuntemaan empatiaa eikä rakkautta, ja on oman persoonallisuushäiriönsä vuoksi erittäin vinoutunut niin monin tavoin, niin miten vaatii kauhalla, kun on lusikalla annettu.
"Narsismini on siis noussut pintaan kun olen tarpeeksi kyllästynyt ymmärrettäviin ja ihmisiin jotka etsivät oikeutusta pahaan oloonsa muista.."
Niin. Mikäli ovat tuollaisia, että etsivät syyllisiä, niinkuin olet vähän toisin maininnut, niin... hmm. Ihmisiä on niin monenlaisia, toiset tuntevat itsensä ja toiset ovat vasta matkalla. Jos on odotettavissa, että itselle seuraa jotain kökköä noista, niin silloin tietenkin, mutta muuten on ylimielistä olla kopea, jos jollain on ihan oikeutetusti vaikeaa omien elämänkäänteiden vuoksi.
Sellaiset, jotka elävät omasta pahasta olostaan, ovat tietenkin asia erikseen.
En nyt tiedä taustojasi, kuinka olet joutunut "hoitamaan"... Itsekin olen ajatellut, että joskus on kertynyt sellaisia "hoidettavia" niin paljon, että pitäisi saada palkkaa että viitseisi enempää enää hoitaa. Tai jokin prinikka rintaan vapaaehtoistyöstä... Kukin miettii itse.
Miten minusta nyt vain kuulostaa siltä, että sinä olet ajatellut liittyä noihin, ainakin joiltain osin, joka etsii oikeutusta pahaan oloonsa muista. Kuten myös olet ottanut tyttöystävältäsi vinkkejä, miten homma hoidetaan..
Oikeasti et ole selviytynyt narsistista ja hänen aiheuttamista ongelmista, ennenkuin olet antanut anteeksi ja pystynyt myös näkemään hänen toimintansa viallisuuden, jonkalaiseen et itse alentuisi suin surminkaan.
Tietenkin narsistillakin on ihan normaaleja tapoja toimia, joskin hänen tapansa poikkeavat normaalien tavoista tietyin merkityin tavoin, jolla hänen on noreerattu persoonallisuushäiriöiseksi.- 15+2
En kohdista huonoa enkä hyvää käytöstä kehenkään,annan muiden vain mennä menojaan.
Ei ole mitään joukkoa joka halveksii muita,on vain ystäviä joiden maailma on samanlainen ja jotka keskittyvät siihen mikä on oleellista ,osaaminen,uusien asioiden opettelu,harrastaminen..kun on tyytyväinen omaan osaamiseen ei tarvitse halveksia muita ihmisiä..he vain ovat ulkona.
Oikeutus pahaan oloon tulee vain itseltä ei keneltäkään muulta koska jokainen tekee valintansa itse..jos väittää tulleensa manipuloiduksi tai hyväksikäytetyksi on syy itsessä ei missään mystisessä narsistissa tai lapsuudessa tms.
Jos on tarpeeksi tyhmä elämään muiden käsikirjoittamaa elämää on oikeasti itsetutkiskelun paikka..niin tein minäkin. - Voit keskittyä miett
15+2 kirjoitti:
En kohdista huonoa enkä hyvää käytöstä kehenkään,annan muiden vain mennä menojaan.
Ei ole mitään joukkoa joka halveksii muita,on vain ystäviä joiden maailma on samanlainen ja jotka keskittyvät siihen mikä on oleellista ,osaaminen,uusien asioiden opettelu,harrastaminen..kun on tyytyväinen omaan osaamiseen ei tarvitse halveksia muita ihmisiä..he vain ovat ulkona.
Oikeutus pahaan oloon tulee vain itseltä ei keneltäkään muulta koska jokainen tekee valintansa itse..jos väittää tulleensa manipuloiduksi tai hyväksikäytetyksi on syy itsessä ei missään mystisessä narsistissa tai lapsuudessa tms.
Jos on tarpeeksi tyhmä elämään muiden käsikirjoittamaa elämää on oikeasti itsetutkiskelun paikka..niin tein minäkin."En kohdista huonoa enkä hyvää käytöstä kehenkään,annan muiden vain mennä menojaan."
Voit keskittyä miettimään tuota. Että onko noin ja mitä teet saadaksesi aikaan tuota liikettä. - 15+2
Voit keskittyä miett kirjoitti:
"En kohdista huonoa enkä hyvää käytöstä kehenkään,annan muiden vain mennä menojaan."
Voit keskittyä miettimään tuota. Että onko noin ja mitä teet saadaksesi aikaan tuota liikettä.Voin keskittyä olennaiseen eli omiin tekemisiin ja niihin ihmisiin jotka merkitsevät jotain..
En suhtaudu merkityksettömiin ihmisiin..he vain ovat..menevät menojaan..
Mitään ei tarvi tehdä näiden ihmisten suhteen..liikkuvat,ovat,elävät..hyvä niin. - Miten operoit tuota
15+2 kirjoitti:
Voin keskittyä olennaiseen eli omiin tekemisiin ja niihin ihmisiin jotka merkitsevät jotain..
En suhtaudu merkityksettömiin ihmisiin..he vain ovat..menevät menojaan..
Mitään ei tarvi tehdä näiden ihmisten suhteen..liikkuvat,ovat,elävät..hyvä niin."omiin tekemisiin ja niihin ihmisiin jotka merkitsevät jotain.."
Miten operoit tuota systeemiä? Eli miten saat ne, jotka "merkitsevät jotakin" tekemään jotenkin tahtosi mukaan?
Muutenhan kävisi normaalisti niin, että noilla, jotka sinulle merkitsevät jotain, olisi ulkopuolisia suhteita taas ihmisiin, jotka merkitsevät heille jotain, mutta eivät sinulle.
Jos nyt ajattelet tuota, niin mahdatko olla mahtava vain omissa kuvitelmissasi, koska eihän tuollainen haave omasta valtakunnasta voi ihmisten kanssa onnistua. Ihmiset tekevät omia valintojaan kysymättä sinulta. - 15+2
Miten operoit tuota kirjoitti:
"omiin tekemisiin ja niihin ihmisiin jotka merkitsevät jotain.."
Miten operoit tuota systeemiä? Eli miten saat ne, jotka "merkitsevät jotakin" tekemään jotenkin tahtosi mukaan?
Muutenhan kävisi normaalisti niin, että noilla, jotka sinulle merkitsevät jotain, olisi ulkopuolisia suhteita taas ihmisiin, jotka merkitsevät heille jotain, mutta eivät sinulle.
Jos nyt ajattelet tuota, niin mahdatko olla mahtava vain omissa kuvitelmissasi, koska eihän tuollainen haave omasta valtakunnasta voi ihmisten kanssa onnistua. Ihmiset tekevät omia valintojaan kysymättä sinulta.Ei hyviä ystäviä tarvitse hallita..miksi pitäisi?
Ei tarvitse olla mahtava ihmisten kanssa jotka ovat samalla tasolla kuin sinä..ihmiset hyväksyvät toisensa yhteisten kokemusten kautta,tekevät asioita joista ovat kiinnostuneet,miksi joka paikassa pitäisi olla kilpailutilanne siitä joka hallitsee tms..
Tavallaan huvittavaa nämä maailmaa syleilevät empatian tuntijat jotka tosiasiassa tuntevat empatiaa yhtälailla rajoitetusti kuin esim. minä.
Yllättävää miten vaikea on ymmärtää mielipidettä joka lähtee rehellisestä toteamuksesta että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia mutta minun ei vain tarvitse välittää kuin ihmisistä joista pidän. - Juuri minä en hae
15+2 kirjoitti:
Ei hyviä ystäviä tarvitse hallita..miksi pitäisi?
Ei tarvitse olla mahtava ihmisten kanssa jotka ovat samalla tasolla kuin sinä..ihmiset hyväksyvät toisensa yhteisten kokemusten kautta,tekevät asioita joista ovat kiinnostuneet,miksi joka paikassa pitäisi olla kilpailutilanne siitä joka hallitsee tms..
Tavallaan huvittavaa nämä maailmaa syleilevät empatian tuntijat jotka tosiasiassa tuntevat empatiaa yhtälailla rajoitetusti kuin esim. minä.
Yllättävää miten vaikea on ymmärtää mielipidettä joka lähtee rehellisestä toteamuksesta että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia mutta minun ei vain tarvitse välittää kuin ihmisistä joista pidän."miksi joka paikassa pitäisi olla kilpailutilanne siitä joka hallitsee tms.."
Juuri minä en hae hallitsijaa. Mutta olen vain sitä mieltä, että pysyäkseen kasassa tuollainen "samanlaisten joukko" ei paljoa ulkopuolista ihmissuhdetta kestä. Eli kysyn sinulta, miten pidät tuon toivejoukkiosi kasassa, turvassa ulkopuolisilta vaikutteilta ja miten estät kavereitasi, että he eivät tuo joukkoonne oman makunsa mukaisia kavereita, jotka eivät kuitenkaan ole sinun makusi mukaisia, ja siitä taas eteenpäin, jolloin vapaassa joukossa lopulta on paljonkin väkeä, joka ei enää miellytä sinua ilmeisesti lainkaan. - Vai vannotteko jot.
15+2 kirjoitti:
Ei hyviä ystäviä tarvitse hallita..miksi pitäisi?
Yllättävää miten vaikea on ymmärtää mielipidettä joka lähtee rehellisestä toteamuksesta että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia mutta minun ei vain tarvitse välittää kuin ihmisistä joista pidän.Vai vannotteko jotenkin vapaaehtoisesti toisillenne valoja... joiden mukaan olette aina yhdessä ja ulkopuoliset suhteet katkaistaan?
- 15+2
Juuri minä en hae kirjoitti:
"miksi joka paikassa pitäisi olla kilpailutilanne siitä joka hallitsee tms.."
Juuri minä en hae hallitsijaa. Mutta olen vain sitä mieltä, että pysyäkseen kasassa tuollainen "samanlaisten joukko" ei paljoa ulkopuolista ihmissuhdetta kestä. Eli kysyn sinulta, miten pidät tuon toivejoukkiosi kasassa, turvassa ulkopuolisilta vaikutteilta ja miten estät kavereitasi, että he eivät tuo joukkoonne oman makunsa mukaisia kavereita, jotka eivät kuitenkaan ole sinun makusi mukaisia, ja siitä taas eteenpäin, jolloin vapaassa joukossa lopulta on paljonkin väkeä, joka ei enää miellytä sinua ilmeisesti lainkaan.Ei ole mitään toivejoukkiota,ei mitään sääntöjä siihen kuka on ihmisenä hyvä.
Ihmisillä joilla on samat arvot kuin sinulla on yleensä puolisot ja ystävät hyvin samankaltaisia..tässä ei edellenkään ole mitään ongelmaa..kaikki ihmiset ovat yleensä osa jotain ryhmää.
Olen kirjoittanut jo useamman kertaa ettei ole ihmisiä jotka eivät miellytä minua..on vain hyviä tyyppejä ja niitä jotka vain ovat katsomatta rotuun,sukupuoleen tms.
Hyväksyn periaatteessa kaikki ihmiset ja heidän näkemyksensä..en vaan ole kiinnostunut kuin asioista jotka kohtaavat minun maailmani. - Avarra maailmaasi
15+2 kirjoitti:
Ei ole mitään toivejoukkiota,ei mitään sääntöjä siihen kuka on ihmisenä hyvä.
Ihmisillä joilla on samat arvot kuin sinulla on yleensä puolisot ja ystävät hyvin samankaltaisia..tässä ei edellenkään ole mitään ongelmaa..kaikki ihmiset ovat yleensä osa jotain ryhmää.
Olen kirjoittanut jo useamman kertaa ettei ole ihmisiä jotka eivät miellytä minua..on vain hyviä tyyppejä ja niitä jotka vain ovat katsomatta rotuun,sukupuoleen tms.
Hyväksyn periaatteessa kaikki ihmiset ja heidän näkemyksensä..en vaan ole kiinnostunut kuin asioista jotka kohtaavat minun maailmani."en vaan ole kiinnostunut kuin asioista jotka kohtaavat minun maailmani. "
Avarra maailmaasi sellaiseksi, että se on sinulle sopivan kokoinen. Jotenkin tuntuu, että olet vaarassa tehdä siitä itsellesi liian pienen. Ihan vain tuli sellainen fiilis kirjoituksestasi. Huomio oma kasvun tarpeesi. Et edelleen maininnut omaa ikääsi edes suurinpiirtein... mikä haarukka. - 15+2
Avarra maailmaasi kirjoitti:
"en vaan ole kiinnostunut kuin asioista jotka kohtaavat minun maailmani. "
Avarra maailmaasi sellaiseksi, että se on sinulle sopivan kokoinen. Jotenkin tuntuu, että olet vaarassa tehdä siitä itsellesi liian pienen. Ihan vain tuli sellainen fiilis kirjoituksestasi. Huomio oma kasvun tarpeesi. Et edelleen maininnut omaa ikääsi edes suurinpiirtein... mikä haarukka.Se että hyväksyn ihmiset ja heidän mielipiteensä tekee maailmastani hyvin laajan..korostan sitä että valitsen näistä asioista vain MINULLE mielenkiintoiset asiat ja jaan ne niiden kanssa jotka ovat kiinnostuneita näistä asioista.
Etsin koko ajan uusia asioita ja ihmisiä,joka viikko löytyy uusi asia jonka voin oppia..
Olen kasvanut tähän enkä halua muuttua,voin olla yksin kun sopivaa seuraa ei ole mutta kun sitä löytyy olen enemmän kuin tyytyväinen,juuri näihin ihmisiin kannattaa panostaa. - Minkä ikäinen olet?
15+2 kirjoitti:
Se että hyväksyn ihmiset ja heidän mielipiteensä tekee maailmastani hyvin laajan..korostan sitä että valitsen näistä asioista vain MINULLE mielenkiintoiset asiat ja jaan ne niiden kanssa jotka ovat kiinnostuneita näistä asioista.
Etsin koko ajan uusia asioita ja ihmisiä,joka viikko löytyy uusi asia jonka voin oppia..
Olen kasvanut tähän enkä halua muuttua,voin olla yksin kun sopivaa seuraa ei ole mutta kun sitä löytyy olen enemmän kuin tyytyväinen,juuri näihin ihmisiin kannattaa panostaa.Minkä ikäinen olet?
- Surullista
Aivan totta on se, että kun kasvamme ja ymmärryksemme asioista kasvaa, alamme tehdä tietoisia valintoja. Tarkoitus kai olisi, että mitä kypsemmiksi kasvamme (jos ikä on muutakin kuin numeroita), sitä parempia, viisaampia ja rakentavampia valintoja pystymme tekemään.
Menneisyyden kokemuksemme ja perspektiivimme, näkökulmiemme moninaisuus ja kykymme reflektoida niitä kulloisenkin uuteen tilanteeseen mahdollistaa tämän.
Meillä on vapaa tahto valita.
Niin sinulla, kuin minullakin.
Oman vapaan tahtoni mukaan en tahdo olla, enempää kuin pakollista, tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat tehneet tuollaisen narsistisen päätöksen ja valinneet näkökulmakseen nihilismin ja itsekkyyden.
Minun näkökulmastani se on alhaisin mahdollinen valinta.
Senpä takia, kaikella kunnioituksella, en tahdokaan enää jatkaa tätä keskustelua kanssasi.- 15+2
Itsekkyys ei poista elämästä asioita vaan se auttaa keskittymään itselle olennaiseen.
Itsekkyys ei estä rakastamasta terveellä tavalla.
Itsekkyys ei estä auttamasta ihmisiä joista välität..
Itsekkyys ei estä tutustumista uusiin asioihin ja ihmisiin..itsekkyys auttaa tekemään viisaat valinnat.
Mitä vikaa? 15+2 kirjoitti:
Itsekkyys ei poista elämästä asioita vaan se auttaa keskittymään itselle olennaiseen.
Itsekkyys ei estä tutustumista uusiin asioihin ja ihmisiin..itsekkyys auttaa tekemään viisaat valinnat.
Mitä vikaa?"Itsekkyys ei poista elämästä asioita vaan se auttaa keskittymään itselle olennaiseen.
Mitä vikaa?"
Mielenkiintoista keskustelua/pohdintaa/mielipiteitä näköjään syntynyt vapaamuotoisen otsikon "sekalaista pohdintaa", hyvä niin...
Itselle tuo nihilismi ei ole aatteena niin ymmärrettävä, käsitän sen jonkinlaisena arvottomuutena, mutta en osaa ajatella/kuvitella sellaista ihmistä, mitä se ns. käytännössä tarkoittaisi, miten näkyisi elämässä, ihmissuhteissa...
Ihan kertalukemalla ny en lähde sen kummemmin kommentoimaan puolesta tahi vastaan, kuhan lisäisin tuon itsekkyys sanan eteen sanan terve itsekkyys...
Syystä että puhutaan myös terveen narsismista...
Läheisriippuuvuuteen liittyen ainakin kun ko. henkilö alkaa oppia laittamaan rajoja/olemaan terveen itsekäs, niin ympäristö saattaa kyllä olla leimaamassa hänet oitis itsekkääksi jos ei peräti narsistiksi, jos sana on tuttu...- 15+2
"Itsekkyys ei poista elämästä asioita vaan se auttaa keskittymään itselle olennaiseen.
Mitä vikaa?"
Mielenkiintoista keskustelua/pohdintaa/mielipiteitä näköjään syntynyt vapaamuotoisen otsikon "sekalaista pohdintaa", hyvä niin...
Itselle tuo nihilismi ei ole aatteena niin ymmärrettävä, käsitän sen jonkinlaisena arvottomuutena, mutta en osaa ajatella/kuvitella sellaista ihmistä, mitä se ns. käytännössä tarkoittaisi, miten näkyisi elämässä, ihmissuhteissa...
Ihan kertalukemalla ny en lähde sen kummemmin kommentoimaan puolesta tahi vastaan, kuhan lisäisin tuon itsekkyys sanan eteen sanan terve itsekkyys...
Syystä että puhutaan myös terveen narsismista...
Läheisriippuuvuuteen liittyen ainakin kun ko. henkilö alkaa oppia laittamaan rajoja/olemaan terveen itsekäs, niin ympäristö saattaa kyllä olla leimaamassa hänet oitis itsekkääksi jos ei peräti narsistiksi, jos sana on tuttu...Läheisriippuuvuuteen liittyen ainakin kun ko. henkilö alkaa oppia laittamaan rajoja/olemaan terveen itsekäs, niin ympäristö saattaa kyllä olla leimaamassa hänet oitis itsekkääksi jos ei peräti narsistiksi, jos sana on tuttu...
Ehkä tämä on sitä lähellä mitä olen kirjoittanut itsekkyydestä/narsismista pois lukien sen etten välitä ympäristön mielipiteistä..
Nihilismi on kai jotain ettei voi tuntea mitään mitään kohtaa? Ei näin..vaan elämässä opittu suhtautuminen ihmisiin jotka kituvat,ruikuttavat,valittavat ja etsivät hyväksyntää keinolla millä hyvänsä..halusin tälläisistä eroon yksinkertaisesti siksi ettei jaksa jatkuvaa valitusta tai on vaara muuttua samanlaiseksi..silloin tein päätöksen etten koskaan ota huomioon ihmisiä jotka ruopivat muiden elämää omaamatta mitään muuta kuin sohvalta huutelun..
Mielestäni narsismiin tai itsekkyyteen ei synnytä tai se ei ole vanhempien vika,sen voi oppia aikuisenakin ja hyvä niin. - Kukaan ei vain ole
15+2 kirjoitti:
Läheisriippuuvuuteen liittyen ainakin kun ko. henkilö alkaa oppia laittamaan rajoja/olemaan terveen itsekäs, niin ympäristö saattaa kyllä olla leimaamassa hänet oitis itsekkääksi jos ei peräti narsistiksi, jos sana on tuttu...
Ehkä tämä on sitä lähellä mitä olen kirjoittanut itsekkyydestä/narsismista pois lukien sen etten välitä ympäristön mielipiteistä..
Nihilismi on kai jotain ettei voi tuntea mitään mitään kohtaa? Ei näin..vaan elämässä opittu suhtautuminen ihmisiin jotka kituvat,ruikuttavat,valittavat ja etsivät hyväksyntää keinolla millä hyvänsä..halusin tälläisistä eroon yksinkertaisesti siksi ettei jaksa jatkuvaa valitusta tai on vaara muuttua samanlaiseksi..silloin tein päätöksen etten koskaan ota huomioon ihmisiä jotka ruopivat muiden elämää omaamatta mitään muuta kuin sohvalta huutelun..
Mielestäni narsismiin tai itsekkyyteen ei synnytä tai se ei ole vanhempien vika,sen voi oppia aikuisenakin ja hyvä niin."Mielestäni narsismiin tai itsekkyyteen ei synnytä tai se ei ole vanhempien vika,sen voi oppia aikuisenakin ja hyvä niin. "
Kukaan ei vain ole kiinnostunut sinun mielipiteestäsi, muuta kuin siinä kohtaa, että se on yksinkertaisesti väärä. Et nyt ole maailman ainut yksinkertainen ihminen...
Narsismi on määritelty toisin.
Kieli on sosiaalinen väline, etkä sinä voi sohvaltasi huudella sitä uudestaan. Sinä et pysty muuttamaan kieltä, tuossakaan kohtaa. Yksinkertaisesti päädyt vain olemaan väärässä. Tässä tapauksessa mitä suurimmassa määrin sinun omassa elämässäsi. Muuta ulottuvuutta mielipiteelläsi ei ole.
Minua oikeastaan kiukuttaa hiukan sinun ajattelemattomuutesi. Tuollainen on yleensä aina ärsyttävää. 15+2 kirjoitti:
Läheisriippuuvuuteen liittyen ainakin kun ko. henkilö alkaa oppia laittamaan rajoja/olemaan terveen itsekäs, niin ympäristö saattaa kyllä olla leimaamassa hänet oitis itsekkääksi jos ei peräti narsistiksi, jos sana on tuttu...
Mielestäni narsismiin tai itsekkyyteen ei synnytä tai se ei ole vanhempien vika,sen voi oppia aikuisenakin ja hyvä niin."Mielestäni narsismiin tai itsekkyyteen ei synnytä tai se ei ole vanhempien vika,sen voi oppia aikuisenakin ja hyvä niin."
Niin, jos puhutaan ns. terveestä itsekkyydestä ja terveestä narsismista tuo lauseesi pitää paikkansa ja nimenomaan narsistien "uhrien" olisi syytä sisästää nuo asiat, mitä on terve itsekkyys, mitä on terve narsismi...
Että taas minä sitten näitä linkkejä, joiden pohjalta itsekukin miettiä omia rajojaan ja sitä mihin kohtaan narsismin akselilla itse asettuu liittäen noihin terve itsekkyys/terve narsismi teemoihin...
http://www.naistenkartano.com/artikkelit/ihmissuhteet/terve-ja-epaterve-narsismi-ihmis/
http://www.naistenkartano.com/artikkelit/ihmissuhteet/omien-tunteiden-oikeutus-ja-suoj/
Mutta tuota yllä olevaa lausettasi sellaisenaan en pidä ihan oikeana määrittelynä jos ja kun puhutaan narsistisesta persoonallishäiriöstä...
Mutta muuten kyllä terveen itsekkyyden, terveen narsismin ja omien rajojen tiedostaminen ovat tärkeitä asioita nimenomaan naristien uhreille...
Ne ovat asioita joita voi oppia aikusenakin...
Lopuun tekee vielä mieli laittaa tähän aiheeseen liittyen mieleen juolahtanut Tabermannin aforismi
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä
siinä on haastetta kylliksi yhteen elämään...- 15+2
Kukaan ei vain ole kirjoitti:
"Mielestäni narsismiin tai itsekkyyteen ei synnytä tai se ei ole vanhempien vika,sen voi oppia aikuisenakin ja hyvä niin. "
Kukaan ei vain ole kiinnostunut sinun mielipiteestäsi, muuta kuin siinä kohtaa, että se on yksinkertaisesti väärä. Et nyt ole maailman ainut yksinkertainen ihminen...
Narsismi on määritelty toisin.
Kieli on sosiaalinen väline, etkä sinä voi sohvaltasi huudella sitä uudestaan. Sinä et pysty muuttamaan kieltä, tuossakaan kohtaa. Yksinkertaisesti päädyt vain olemaan väärässä. Tässä tapauksessa mitä suurimmassa määrin sinun omassa elämässäsi. Muuta ulottuvuutta mielipiteelläsi ei ole.
Minua oikeastaan kiukuttaa hiukan sinun ajattelemattomuutesi. Tuollainen on yleensä aina ärsyttävää.Tietenkään kukaan ei ole kiinnostunut mielipiteestä joka on erilainen kuin omasi..narsismia?
Kenenkään maailmankuva tai mielipide ei ole vain yksinkertaisesti väärin,jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee,jokainen kohtelee muita niinkuin haluaa,jokainen ottaa vastaan tekojensa seuraukset..hyvät ja huonot..ajattelemattomuus..? Olen ajatellut hyvinkin paljon omia mielipiteitäni ja ne sopivat elämääni,en siis ole väärässä. - Uskon sinua siinä,
15+2 kirjoitti:
Tietenkään kukaan ei ole kiinnostunut mielipiteestä joka on erilainen kuin omasi..narsismia?
Kenenkään maailmankuva tai mielipide ei ole vain yksinkertaisesti väärin,jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee,jokainen kohtelee muita niinkuin haluaa,jokainen ottaa vastaan tekojensa seuraukset..hyvät ja huonot..ajattelemattomuus..? Olen ajatellut hyvinkin paljon omia mielipiteitäni ja ne sopivat elämääni,en siis ole väärässä."Kenenkään maailmankuva tai mielipide ei ole vain yksinkertaisesti väärin,jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee,jokainen kohtelee muita niinkuin haluaa,jokainen ottaa vastaan tekojensa seuraukset.."
Uskon sinua siinä, että jotenkin olet kietoutunut täysin itseesi. Voi olla hyvä, että aloitat vyyhtisi selvittämisen vaikka netinkin kautta. Kuulostat todella yksinäiseltä. Voit hakea ammattiapua itsellesi myös. Kannatan sitä. Tämä netin ulottuvuus on niin rajallinen, ja täältä käsin pystyy niin vähän saamaan käsitystä ja ottamaan kantaa. Kantaa ottamainen ei ehkä auta mitään...
Maailmankuva... se voi pahimmassa tapauksessa olla hyvinkin harhainen. Noista tekojen seurauksista... ei niitä aina ole. Kuulostat jopa hiukan vaaralliselta. Mitä tuo kaikki mahtaa pitää sisällään?
Kehoitan sinua avautumaan enemmän ulospäin. Voi olla, että koska itsekin koet muuttuneesi, niin ehkä narsismisuhteesi on vahingoittanut sinua jotenkin enemmän kuin koet. Olitko hänen kanssaan kuinka kauan? - 15+2
Uskon sinua siinä, kirjoitti:
"Kenenkään maailmankuva tai mielipide ei ole vain yksinkertaisesti väärin,jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee,jokainen kohtelee muita niinkuin haluaa,jokainen ottaa vastaan tekojensa seuraukset.."
Uskon sinua siinä, että jotenkin olet kietoutunut täysin itseesi. Voi olla hyvä, että aloitat vyyhtisi selvittämisen vaikka netinkin kautta. Kuulostat todella yksinäiseltä. Voit hakea ammattiapua itsellesi myös. Kannatan sitä. Tämä netin ulottuvuus on niin rajallinen, ja täältä käsin pystyy niin vähän saamaan käsitystä ja ottamaan kantaa. Kantaa ottamainen ei ehkä auta mitään...
Maailmankuva... se voi pahimmassa tapauksessa olla hyvinkin harhainen. Noista tekojen seurauksista... ei niitä aina ole. Kuulostat jopa hiukan vaaralliselta. Mitä tuo kaikki mahtaa pitää sisällään?
Kehoitan sinua avautumaan enemmän ulospäin. Voi olla, että koska itsekin koet muuttuneesi, niin ehkä narsismisuhteesi on vahingoittanut sinua jotenkin enemmän kuin koet. Olitko hänen kanssaan kuinka kauan?Pointti yksinäisyydestä on oikein..se on valinta siinä kuin mikä muu tahansa.
Mielestäni ihminen on oikeutettu tulemaan toimeen juuri sillä tavalla kuin haluaa.
Tulen toimeen kaikkien kanssa 10 tuntia päivässä jonka jälkeen haluan tulla toimeen vain ja ainoastaan mielestäni mielenkiintoisten ihmisten kanssa.
Kiinnosti kirjoittaa juuri tänne narsisti keskusteluun ja lukea ihmisten mielipiteitä henkilöstä joka on avoimen itsekäs ja narsistinen..kommenteista olen huomannut sen että yhtälailla täällä on itsekkäitä ja hyvin ahdasmielisiä ihmisiä..hyvä niin mutta ehkä teidän pitäisi myöntää se itsellenne. - Et nyt kauheasti
15+2 kirjoitti:
Pointti yksinäisyydestä on oikein..se on valinta siinä kuin mikä muu tahansa.
Mielestäni ihminen on oikeutettu tulemaan toimeen juuri sillä tavalla kuin haluaa.
Tulen toimeen kaikkien kanssa 10 tuntia päivässä jonka jälkeen haluan tulla toimeen vain ja ainoastaan mielestäni mielenkiintoisten ihmisten kanssa.
Kiinnosti kirjoittaa juuri tänne narsisti keskusteluun ja lukea ihmisten mielipiteitä henkilöstä joka on avoimen itsekäs ja narsistinen..kommenteista olen huomannut sen että yhtälailla täällä on itsekkäitä ja hyvin ahdasmielisiä ihmisiä..hyvä niin mutta ehkä teidän pitäisi myöntää se itsellenne.".kommenteista olen huomannut sen että yhtälailla täällä on itsekkäitä ja hyvin ahdasmielisiä ihmisiä..hyvä niin mutta ehkä teidän pitäisi myöntää se itsellenne. "
Et nyt kauheasti avautunut kuitenkaan, vaan halusit vain hyväksyntää aivan tuntemattomaan kohteeseen?
Tiedät kai, että on olemassa monenlaisia rikollisjengejä ja huumeiden käyttäjiä ja ties mitä. Et kertonut, mitä puuhailette. Et myöskään vastannut olennaisiin kysymyksiin mitä tulee keinoihisi...
Sinua on arvosteltu vain logiikkasi puutteellisuudesta ja filosofiasi vajavaisuuksista... Teoriasi ei siis kestä lähempää tarkastelua, vaan hajoaa, koska se ei ole pitävä.
Turhaan nyt kohdistat arvostelujasi avoimesti kirjoittaviin palstalaisiin, joiden lähes elämäntarinan voit täältä halutessasi lukea.
Minkä ikäinen olet? - Miksi yleensä tulit
15+2 kirjoitti:
Pointti yksinäisyydestä on oikein..se on valinta siinä kuin mikä muu tahansa.
Kiinnosti kirjoittaa juuri tänne narsisti keskusteluun ja lukea ihmisten mielipiteitä henkilöstä joka on avoimen itsekäs ja narsistinen..kommenteista olen huomannut sen että yhtälailla täällä on itsekkäitä ja hyvin ahdasmielisiä ihmisiä..hyvä niin mutta ehkä teidän pitäisi myöntää se itsellenne.Miksi yleensä tulit palstalle? Mikä on tarkoituksesi? Haluat tosiaan hyväksyntäleiman, vaikka et edes kerro mihin.
Tämä on vuorovaikutteinen keskustelupalsta. Ja saa kirjoittaa yksinpuheluakin. Mutta yleensä jompikumpi. Mikä on ilmeisesti sinun tuntemasi kolmas vaihtoehto? Ajatuksenlukuko?
Onko niin, että persoonana et kestä yhtään haastetta? Luovutat, pakenet... haukut muut... tms. - 15+2
Miksi yleensä tulit kirjoitti:
Miksi yleensä tulit palstalle? Mikä on tarkoituksesi? Haluat tosiaan hyväksyntäleiman, vaikka et edes kerro mihin.
Tämä on vuorovaikutteinen keskustelupalsta. Ja saa kirjoittaa yksinpuheluakin. Mutta yleensä jompikumpi. Mikä on ilmeisesti sinun tuntemasi kolmas vaihtoehto? Ajatuksenlukuko?
Onko niin, että persoonana et kestä yhtään haastetta? Luovutat, pakenet... haukut muut... tms.Hyväksyntää ei voi hakea tuntemattomilta.
Miksi tulin palstalle..mielenkiinnosta.
Vuorovaikutus tällä palstalla toimii vain ihmisten kesken jotka ovat samaa mieltä.
Kenenkään elämäntarinaa en ole täältä löytänyt enneminkin vain tilityksiä siitä kuinka joku on ollut huono tai paha kun ei ollut sitä mitä halusin..sitä kautta hyväksyntää?
Miksi luovuttaisin,pakenisin tms..? tämä on vain keskustelupalsta.
Haukun muita?
Haastetta? Elämässä on haasteita ei netissä.
Keinoja? Logiikkaa?
Kaikessa yksinkertaisuudessaan kirjoitin ihmisestä joka on narsisti..jos se on vaikea ymmärtää ei voi mitään.. - -mielenkiinnosta mit
15+2 kirjoitti:
Hyväksyntää ei voi hakea tuntemattomilta.
Miksi tulin palstalle..mielenkiinnosta.
Vuorovaikutus tällä palstalla toimii vain ihmisten kesken jotka ovat samaa mieltä.
Kenenkään elämäntarinaa en ole täältä löytänyt enneminkin vain tilityksiä siitä kuinka joku on ollut huono tai paha kun ei ollut sitä mitä halusin..sitä kautta hyväksyntää?
Miksi luovuttaisin,pakenisin tms..? tämä on vain keskustelupalsta.
Haukun muita?
Haastetta? Elämässä on haasteita ei netissä.
Keinoja? Logiikkaa?
Kaikessa yksinkertaisuudessaan kirjoitin ihmisestä joka on narsisti..jos se on vaikea ymmärtää ei voi mitään.."Miksi tulin palstalle..mielenkiinnosta." -mielenkiinnosta mitä kohtaan. Palstalaisten mielipiteistä et ainakaan ole kiinnostunut. Tyylisi on muut lysäävä ja ylimielinen. Et anna mitään sisältöä keskusteluun. Oikeasti, sinun tekstisi sisältää vain ennätysmäärän moitetta, koska sinua ei hyväksytä karvoinesi päivinesi, olit sitten mikä tahansa ja oli aatteesi mikä tahansa. Et ole edes esittäytynyt alustavasti. Et kertonut asiaasi.
"Kenenkään elämäntarinaa en ole täältä löytänyt enneminkin vain tilityksiä siitä kuinka joku on ollut huono tai paha kun ei oll" -Ovat elämänkertoja verrattuna sinun sulkeutumiseesi.
"Vuorovaikutus tällä palstalla toimii vain ihmisten kesken jotka ovat samaa mieltä."-Vuorovaikutus toimii niiden kesken, jotka haluavat keskustella. Yleensä pisimmät keskustelut käydään niiden kesken, jotka ovat erimieltä, joten olet tuossa väitteessäsi väärässä.
"Haastetta? Elämässä on haasteita ei netissä." -Et ole kirjoittajaihmisiä. Kyllä jotkut ottavat kirjoittamisessakin haasteita. Et ole tainnut kirjoitella pahemmin. Ehkä et ole edes keskustellut livenäkään pahemmin. Ehkä et ole kiinnostunut ihmisistä sen enempää.
"Kaikessa yksinkertaisuudessaan kirjoitin ihmisestä joka on narsisti.."
En kyllä ole mitään kuvausta löytänyt. Olet lähinnä vain tyytynyt toteamaan, että sinä olet alkanut ajatella tuolla tavoin uudestioppineena. Mutta ei mitään sen enempää.
Olet hyvin suppeasanainen. Olen kysynyt ikääsi useamman kertaa. Siitä voisi löytyä jotain selitystä asiaan. Saisi jonkinlaisen kuvan, mistä on kysymys.
- tiistai 14.10
Joo maailmassa on paljon hyviä lauluja ja laulujen aiheita, itse viehätyn ja kuuntelen paljon sanoituksia...
Tuota Edeniä jo taannoin tyrkytin tuolle "ei ollut normaalille", joka tuntuu pitävän kynsin hampain kii siittä narsististaan...
No sopii toivoa, ettei se hänen narsistinsa narsisti olekkaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2221935Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541206Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801045Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17988TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89834- 70792
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784