Saako narsisti koskaan ansionsa mukaan,mitä hän on tehnyt todella toiselle?
Tunntuu vain,että he vain jatkavat elämää hymyilen ja nauttien.......kuin mitään ei olisikaaan tapahtunnutkaan. Eivät tunnu kärsivän mistään.....Ja miksi hänen ympärillä ei "HOVI" näe todellisuutta. Miksi moni lähtee siihen narskun juttuihin mukaan? Kukaan ei kysen alasta hänen tekoja ja sanoja.
SAAKO NARSISTI KOSKAAN "PALKANSA?
61
1797
Vastaukset
- huh, huh
ja hovikin haukkuu narsistin uhria, ainakin alussa, kunnes huomaa olevansa samassa tilanteessa kun aiempi uhri
- aiempi uhri
ei voi mitään, mutta joskus kantapää on ainoa hetki, milloin ihmiset oikeasti ymmärtävät ja sisäistävät.
- Kyllä se kyseenal.
Kyllä se kyseenalaistetaan, ja narsisti elää koko elämänsä viidakossa, missä hän taistelee kuin huono-onninen Tarzan kiinni tarttuvien ja katkeilevien liaaniensa kanssa. Hän kohtaa koko ajan ihmisiä, jotka eivät usko häneen ja joutuu olemaan tekemisissä heidän kanssaan.
Joku tuolla kirjoitti, että hänen narsistinsa oli masentunut. Samoin minun, sen nauravan narsistin ulkokuoren takana on masentunut yksilö. Silti en kehoita heitä säälimään sen enempää, kunhan tuon tiedostaa. He tarttuvat sääliin kiinni ja käyttävät sitä heti hyväkseen. He saattavat myös kertoa nyyhkytarinoitaan ja syvästi huoaten vaikuttavat todellisilta tuossakin roolissaan. Kaikki on heille näytelmää.
Uskon hovin todellisuudessa tietävän enemmän kuin näyttävät tietävän. Eivät he tietenkään muodostu niistä, keillä on kaikkein suorin selkäranka silti.
Minä ainakin olen kyseenalaistanut aivan täysin hänen sanansa ja tekonsa. Mihinkään en sen enempää lähtenyt mukaan. - yksi vain
Silti minun on aikeata uskoo.....että narsku koskaan tulee kärsimään omasta minästään.....vaikka on jo menettännyt esim. talonsa,luottotiedot,yms. Ja siksi en voi edes todistaa kellekään mitä kaikkia narsku on tehnyt.....kun narsku on puhunnut jo heti alussa minusta niin paljon p.....kaa,että yökyttää. Ja suhde kesti noin 5vuotta.Ja hänen "hovinsa" vain uskoo silti sen tajuaa lapsikin.....Onhan hän taas pienen lapsen isä! Jolla näytellä miten hän on "aikuinen".Ja jos kertosin hoville,että tämä narsku on myös lähetellyt facessa alaikäiselle tytölle alastomia kuvia ja erittäin pervoja juttuja. Niin mulle naurattisiin.Josta tämän tyttö kertoi vanhemmalle,mutta eivät uskaltaneet tehdä mitään asialle..Sain tiedon asiasta vasta sit kun erosin. Joten todisteet olivat jo poissa. Tapaus tapahtui 2vuotta ennen eroa.Siksi ihmittelenkin miksi ei nostettu syytettä?
- ole varma sanoistasi
Rankkoja väitteitä,toivottavasti tosia ettet joudu pulaan kunnianlouk-
kauksista. - yksi vain
ole varma sanoistasi kirjoitti:
Rankkoja väitteitä,toivottavasti tosia ettet joudu pulaan kunnianlouk-
kauksista.Toruus ei katoa koskaan minnekään........
- HOHOp
Taas on lukihäiriöisen, harhaluuloisen ja katkeran uhriutujan yksinpuhelua koko yllä oleva. Tällaisia sekopäitä tämä palsta vetää.
- surullista
Juuri noin. Täällä näitä uhreja riittää ketkä tietävät kaiken.
- 9+13
Hohop ja surullista....mitäs sitten itse roikutta täällä jos pitää valittaa toisen juttuja?
Jokaisella on oikeus tuoda asian tänne jos niin tahtoo ja omana itsenään.
Ja onneksi te tiedätte sitten kaiken ja olette muita viisaampia. Joten ei ole pakko olla täällä! - harharakkaus
nimerkille yksi vain.
samanlainen tarina minulla..minun narstini teki minusta myös huonon ihmisen hovissaan ja yritän vaan silti elää omaa elämääni eteenpäin ja luotan että kyllä aika jossain kohti näyttää jotain totuuksia asioista lisää koska niitä on puolentoista vuoden aikana tipahtanut pikku hiljaa muiden tietoon.
nyt omani elää samankaltaisen kanssa "onnea" ja on vähän niinkuin umpikujassa.
ja vierestä olen nyt nähnyt että sama soppa kun minunkin kanssa.
se on vienyt minua eteenpäin.
mustamaalaaminen on pahinta mutta jaksan luottaa.
ja itse olen ollut hiljaa ja suosittelen sitä, se antaa näissä tilanteissa paljon.
hiljaa olo on myös mahdollisuuden antaminen sille sairaalle yksilölle että voi muuttaa käytöstään jos suinkin on halua ja tahtoa ja alkaa elää ns normaalia elämää.
omalla kohdallani se puhumattomuuteni ja nieleminen kaikelle mitä on itsestään kuullut on anteeksiantoa.unohtaa ei koskaan voi mutta anteeksi täytyy yrittää antaa itselle ja toiselle niin ei jää katkeruuden loukkuun.
manipulointi ja lahjominen yms valhellinen salaileva elämä oli viisivuotinen helvetti josta narsisti syytti vaan minua ja se jätti rauniot kun viimeisen kerran sanoi heippa.
raunioista kuitenkin voi alkaa rakentamaan pienellä vauhdilla suurta ja niin kävi itsellenikin. hain apua heti ja olen puolentoista vuoden jälkeen eri ihminen.
myös ystävistä olen kiitollinen jotka ovat jaksaneet kuunnella toistotarinaa vuosia mutta ilman heitä en olisi tässä. ja siksi tuntuu kamalalta ajatella jos ystävänsä olisi hylännyt narsistin takia niinkuin olen kuullut esim vertaistukiryhmän muilta jäseniltä niin selviäminen on tuskallista jos ei ole ketään enää ympärillä..
omaa narsistiani joskus mietin ja joudun kohtaamaankin mutta helpotus on suuri kun on irti koukusta päässyt ja koskaan en enää ole missään tekemisissä muuten hänen kanssaan enkä halua olla.
hän porskuttaa nyt kovaa eteenpäin ja välillä taaksepäin mutta se ei ole enää minun elämääni vaan minulla on oma ehjä elämä.
voimia siis kaikille saman kokeneille kovasti. - harharakkaus
lisäisin vielä tuohon äskeiseen kirjoitukseeni että se mustamaalaaminen ja valheiden kertominen minusta alkoi hoville siinä vaiheessa kun en suostunut enää olemaan lähde hänelle.
en vastannut mihinkään vaikka keinoja oli narsistilla monia.
olla mukava,lahjoa,kertoa omaa nyyhkytarinaa yms ihan sairasta.
se viha minua kohtaan nousi tietenkin sitten hänellä koska en suostunut tosiaan olemaan enää hänen tunnepelinsä pelinappula.
ja sen kun oivaltaisi kaikki jotka narsismin piireissä olevat ja elävät että mikä se lähde on narsistiselle persoonalle.
huomionhakua keinoa millä hyvänsä ja se on huume heille.
ja jos ei sitä saa riittävästi niin se masennus yleensä puhkeaa siinä kohti ja narsisti alkaa toimia pakonomaisesti halutessaan lähdettä. - Masa18
Olen nähnyt erään narsistin nousun ja tuhon ja kaiken tuon hän itse järjesti. Hoviaan hän piti pihdeissään sanonnalla "tiedän sinusta sitä ja tätä ja kerron sen eteenpäin jos et...". Useimmilla ihmisillä on ns luurankoja kaapeissaan ja jos ne on aikoinaan mennyt kertomaan narsistille, niin hän takuuvarmasti käyttää niitä jossain kohtaan sinua vastaan. Kun hän tapasi uuden ihmisen, niin hän valjasti hovin hankkimaan tästä kaiken mahdollisen tiedon. Yleensä se oli negatiivista, mitä narsisti käytti kumppaniaan vastaan. Yhdessä hän hovin kanssa ajoi uhrin sairaalakuntoon. Kun uhri selvisi siitä kaikesta ja alkoi syytää narsistia fyysisistä oireistaan, narsisti meni lääkäriin ja sai lääkärinkin uskomaan, että hän se oikeasti olikin uhri. Lopulta oikea uhri otti käyttöönsä narsistin keinot eli viestitti, soitti, seurasi ja kertoi kaikki "päin naamaa", mitä narsistista ja hänen hovistaan ajatteli. Sitten sulki kaikki yhteydet ja piti täysin hiljaisuutta. Siinä kohtaa narsisti masentui täysin, kun hän huomasi saavansa omaa lääkettään eikä hovikaan pystynyt häntä auttamaan. Nyt hän on lataamossa.
- simputettu
Minun narsistini tuli saamaan opetuksen,että sitä saa,mitä tilaa...
Vuoden päivät seurustelimme ja hän syytti minua mitä ihmeellisimmistä asioista, teki riidan aikaiseksi mistä vain ja sen päätteeksi katkaisi suhteen. Tätä kuviota toistui lukemattomia kertoja suhteemme aikana. Minussa oli vain ja ainoastaan syytä, ei koskaan hänessä.
Hän sinnikkäästi syytti minua valehtelusta ja mustasukkaisuudesta,vaikka itse teki tätä päivittäin. Haukkumista ja syyttelyä muutaman päivän ajan, parhaillaan 200 tekstiviestiä vuorokaudessa, jotka oli vain nimittelyä,haukkumista ja syyttelyä... Tämän jälkeen alkoi liehittely ja uudelleen manipulointi,että nyt aloitetaan kunnolla seurustelu,jollen heti suostunut, niin uusi suuttumus päälle.
Minä olin tyhmä ja rakastunut, joten halusin uskoa,että se onnistuu,kunnes viimeiseltä oli pakko ymmärtää ja hyväksyä,ettei se tule onnistumaan.
Itse olin mielessäni jo hyväksynyt tämän asian,ettei suhde voi jatkua, vaikka välillä oli myös todella hienoja aikojakin hänen kanssaan.
Viimeinen niitti tuli siinä vaiheessa,kun löysin laskupinosta hänen senssipalstamaksun. Kysyin,että mitä tämä tarkoitti? Hän kirkkain silmin vastasi,että mitä siitä? Hänellä on ollut kuulemma ollut niitä ilmoituksia monta vuotta ja luetteli kaikki palstat,joissa on ollut. Kysyin, mikä motiivi niitä on maksaa ja ylläpitää samaan aikaan,kuin seurustellaan?? Hän ilmoitti,ettei ole niissä käynyt kertaakaan katsomassa seurustelun aikana, eikä käy, ei kuulemma kiinnostanut...(hahhah, mutta kiinnostaa maksaa jäsenyys kuitenkin...)
Silloin päätin ottaa asiasta lopullisen selvän!
Kirjauduin itse eräälle senssipalstalle ja etsin hänet sieltä sopivien tuntomerkkien perusteella,laitoin viestiä hänelle ja tunnin päästä hän jo vastasi!! Hän ehdotti kuvien vaihtoa samantien ja minä pyysin kauniilta ystävältäni kuvaa,jonka sain hänelle lähettää ja hän laittoi tietysti omansa takaas... Hän kertoi pitkään olleen sinkku,eikä ketään mieleistä ollut kuulemma tavannut...jne... saman tarinan,kun aikoinaan häneen tutustuessani sain kuulla...
( Samaan aikaan me seurustelimme edelleen ja tapailimme,kun hän viestitteli minun kanssa senssilinjoilla. Kysyin häneltä jossain välissä,onko hän poistanut profiilit ja vakuutti ehdottomasti niin tehneen... Jatkoin suhdetta kaikessa rauhassa parin viikon ajan,kunnes olin valmis iskemään hänet alas. Pieniä riidan poikasia hän yritti kehittää koko ajan ja uhosi,että hän löytää kyllä vielä naisen, joka ei valehtele hänelle koko ajan ja on aidosti hänestä kiinnostunut...jne... tätä samaa mitä olin jo vuoden päivät kuunnellut.)
Senssipalstan kirjoittelussa tulimme siihen vaiheeseen,että teimme treffit... Samalle päivälle tarkoituksella tein yhteisiä suunnitelmia ja menoja,jotta kuulisin millaisella tekosyyllä hän niistä kieltäytyy... Ei tullut tekosyytä, vaan hän keksi kunnon riidan aikaiseksi,jotta hyvällä syyllä voi lähteä vetämään suutuspäissään...vakuuttavan teatterikohtauksen saikin aikaiseksi!
Treffi hetki lähestyi ja minä "sattumalta" kuljinkin kahvilan ohi,jossa hän odotteli uutta uhrian...poikkesin hänen luo ja ihmettelin mitä hän siinä istuskelee? Selitys oli heti valmiina,kun minä olin haastanut hänelle aiemmin riitaa,hän oli lähtenyt rauhoittumaan... samaan aikaan vilkuili ympärilleen hermostuneen oloisena... kysyin, että odotteletko kenties jotain? Ei tietenkään hän ketään odottanut... Kunnes sitten viimeiseltä kerroin,että hänen treffiseuransa ei tulisi saapumaan lainkaan!! Hänelle paljastui kertarysäyksellä pelin henki,kuinka hän jäi selvästä valheesta kiinni :D Tyynesti lähdin kävelemään pois,lopullisesti hänen elämästään!! Hän tietysti laittoi solvaavia viestejä perääni useaan kertaan,mutta mihinkään en enää vastannut, pikkuhiljaa hän tyytyi kohtaloon,ettei minua enää voi kyykyttää. Uudet uhrit ovat hänellä vuorossa,nekin tulevat huomaamaan ajan kanssa, mikä hän on... Mutta MINÄ OLEN VAPAA HÄNESTÄ!!! - hilu j
hieno tarina ja juuri tuon uskon olevan ihan todellisuutta narsistin kanssa.
omani jätin viiden vuoden jälkeen kun rysän päältä periaatteessa jäi kiinni.
en vaan kertonut sitä että kävin toteamassa että hän pettää erään tuttavani kanssa vaan vähän niinku stalkkasin ja sitten oli helppo sanoa lopullinen hyvästi.
kipeää ja tuskaa se oli vuoden päivät eron jälkeen mutta ei enää.
ruikutti vajaan vuoden nyyhkytarinoita, sitten raivoa ja syyttelyä, lähetti lahjoja ja yritti keinoin millä hyvänsä saada minua takaisin lähteekseen.
sitten kun en vastannut enää koskaan mitään alkoi mustamaalaaminen ja valheet minusta.tietenkin.viha minun vahvaa päätöstäni kohtaan.
hovilleen hän tietenkin on valheet minusta ja kamaluudestani kertonut mutta itse tiedän minkä pedon kanssa elin ja olen suunnattoman onnellinen että pääsin irti siitä.enkä jaksa välittää mitä hän tarinoi.
pidän suuni kiinni.materiaaliahan olis todistaa itsensä tästä valheesta pois ja kertoa totuus tietyille mutta en jaksa ja haluan antaa mahdollisuuden muuttua jos kykenee siihen,narsisti meinaa.
minulla on oma elämä ja en enää elä narsistin lähteenä.
hullun rakastunut olin mutta harhakuva rakkaushan se oli.- Kylmä narsistinainen
Tapasin miehen täysin yllättäen. Olin jäänyt leskeksi,ja mies pyysi kahville.
Mies asui naapurissa. Oli hiljan muuttanut. Rauhallinen,miellyttävä,charmikas. Raitis,ei tupakoinut. Tai,niin kertoi.
Menin hänen luokseen ja kaikki meni hienosti. Hän oli mukava.
Hän soitteli,tuli käymään minun luonani.
Kerran tulin bussilla kotiin,ja tämä mies oli kaatokännissä ulkona.
Selitti jotain,miten otti saunakaljaa jne. Hyvä että pystyssä pysyi.
Pyysi syömään,kun oli kokannut. Otin riskin ja menin. Mies tarjosi ruokaa,veti viinaa,ja oli,kumma kyllä,ihan asiallinen,jopa huumorintajuinen.
Nyt aloin tarkastelemaan paremmin tätä miestä. Kännissä puhui,että vihasi isäänsä ja menneisyydessä oli vain pelkkää epäonnistumista. Naiset oli petollisia jne.
Kun kosketin miestä hartioista,hän vetäytyi. Hän ei koskenut minua,eikä häneen saanut koskea.
Tätä aloin ihmettekemään. Olen ihan simpsakka nainen,ja saanut helpostikin miesseuraa.
Ajattelin iskeä hänet. Mies oli taas ryypännyr monta päivää. Hän pyysi kylään. Otin kaikki keinot käyttöön. Ja sänkyyn päädyttiin. Tosi hyvää seksiä.
Kun kaikki oli ohi,mies kylmeni. Katsoi minua kuin halpaa makkaraa.
Halusi minusta eroon. Lähdin pois.
Ei soittanut,ei vastannut puhelimeen,ei mitään. Karttoi seuraani.
Toi oveni taakse lainaamansa esineen.
Pudotin hänen postiluukkuunsa hänen avaimensa. Hän palautti avaimeni postilaatikkooni.
Tähän loppui kaikki. Ei sanaakaan ole vaihdettu.
Tiedän itse,olen absolutisti,että minä en tehnyt tavallaan mitään virhettä. Hän aloitti alunperin treffailun. Hän ryyppäsi ja sekoili ja paljasti mustan sisimpänsä. Oivalsin silloin,että hän on henkisesti sairas,narsisti tai muu persoonallisuushäiriöinen.
Itsessäni on myös narsismia. Halusin sen sänkyhomman. Halusin raavasta miestä ja sain.
Mies halusi rikkaan naisen,joka en ole. Minä halusin muuta.
Kahden narsistin halut ja hyödyt eivät kohdanneet.
Nyt,ilmeisesti,mies on löytänyt uuden lähteen.
Minä olen sitä hakemassa.
En enää etsi sänkykaveria,vaan rikasta sänkykaveria.
Kylmetin itseni ja näillä mennään. - Hyi. Olet ällötys.
Kylmä narsistinainen kirjoitti:
Tapasin miehen täysin yllättäen. Olin jäänyt leskeksi,ja mies pyysi kahville.
Mies asui naapurissa. Oli hiljan muuttanut. Rauhallinen,miellyttävä,charmikas. Raitis,ei tupakoinut. Tai,niin kertoi.
Menin hänen luokseen ja kaikki meni hienosti. Hän oli mukava.
Hän soitteli,tuli käymään minun luonani.
Kerran tulin bussilla kotiin,ja tämä mies oli kaatokännissä ulkona.
Selitti jotain,miten otti saunakaljaa jne. Hyvä että pystyssä pysyi.
Pyysi syömään,kun oli kokannut. Otin riskin ja menin. Mies tarjosi ruokaa,veti viinaa,ja oli,kumma kyllä,ihan asiallinen,jopa huumorintajuinen.
Nyt aloin tarkastelemaan paremmin tätä miestä. Kännissä puhui,että vihasi isäänsä ja menneisyydessä oli vain pelkkää epäonnistumista. Naiset oli petollisia jne.
Kun kosketin miestä hartioista,hän vetäytyi. Hän ei koskenut minua,eikä häneen saanut koskea.
Tätä aloin ihmettekemään. Olen ihan simpsakka nainen,ja saanut helpostikin miesseuraa.
Ajattelin iskeä hänet. Mies oli taas ryypännyr monta päivää. Hän pyysi kylään. Otin kaikki keinot käyttöön. Ja sänkyyn päädyttiin. Tosi hyvää seksiä.
Kun kaikki oli ohi,mies kylmeni. Katsoi minua kuin halpaa makkaraa.
Halusi minusta eroon. Lähdin pois.
Ei soittanut,ei vastannut puhelimeen,ei mitään. Karttoi seuraani.
Toi oveni taakse lainaamansa esineen.
Pudotin hänen postiluukkuunsa hänen avaimensa. Hän palautti avaimeni postilaatikkooni.
Tähän loppui kaikki. Ei sanaakaan ole vaihdettu.
Tiedän itse,olen absolutisti,että minä en tehnyt tavallaan mitään virhettä. Hän aloitti alunperin treffailun. Hän ryyppäsi ja sekoili ja paljasti mustan sisimpänsä. Oivalsin silloin,että hän on henkisesti sairas,narsisti tai muu persoonallisuushäiriöinen.
Itsessäni on myös narsismia. Halusin sen sänkyhomman. Halusin raavasta miestä ja sain.
Mies halusi rikkaan naisen,joka en ole. Minä halusin muuta.
Kahden narsistin halut ja hyödyt eivät kohdanneet.
Nyt,ilmeisesti,mies on löytänyt uuden lähteen.
Minä olen sitä hakemassa.
En enää etsi sänkykaveria,vaan rikasta sänkykaveria.
Kylmetin itseni ja näillä mennään."En enää etsi sänkykaveria,vaan rikasta sänkykaveria. Kylmetin itseni ja näillä mennään."
Hyi. Olet ällötys. - Totuus tekee kipeää
Hyi. Olet ällötys. kirjoitti:
"En enää etsi sänkykaveria,vaan rikasta sänkykaveria. Kylmetin itseni ja näillä mennään."
Hyi. Olet ällötys.Kumpi on ällötys. Mies vai naisnarsisti?
- Voin tässä tapauks.
Totuus tekee kipeää kirjoitti:
Kumpi on ällötys. Mies vai naisnarsisti?
Voin tässä tapauksessa osoittaa paheksuntani vain toiselle heistä.
- Who cares
Voin tässä tapauks. kirjoitti:
Voin tässä tapauksessa osoittaa paheksuntani vain toiselle heistä.
Vahvalla itsetunnolla varustettu ihminen ei välitä toisten paheksumisista.
- Masa18
Who cares kirjoitti:
Se vasta onkin vaarallinen yhdistelmä ja itsensä pettämistä. Minäkin menin viimeiset vuodet suhteessani niin, että annoin exän haukkua ja huutaa rauhassa siihen sen enempiä hermostumatta. Kaikki meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos eli minusta tuli välinpitämätön. Tein rauhassa omia töitäni, eikä minua enää vaivannut hänen juonensa. Itsensä vain nolasi monessa paikassa, mitä ei koskaan ymmärtänyt. Se oli minun tapani selviytyä.
- Ja tuolla narsist.
Who cares kirjoitti:
"Vahvalla itsetunnolla varustettu ihminen ei välitä toisten paheksumisista. "
Ja tuolla narsistiksikin taipuneellako sellainen on?
- Realisti XY
Karman laki toimii satavarmasti myös narsistin kohdalla ja paha tulee saamaan palkkansa.
Toivon vain, että näkisin hänen tuhoutumisensa omin silmin.- vaikuttaa siltä
Et kai vaan itse ole se sairas narsisti? Mielenterveysapua on saatavilla kun sitä ymmärtää hakea ja rehellisesti tunnustaa omat pahat tekonsa, virheensä, toiselle pahan toivomisen sijaan.
- 9+5
vaikuttaa siltä kirjoitti:
Et kai vaan itse ole se sairas narsisti? Mielenterveysapua on saatavilla kun sitä ymmärtää hakea ja rehellisesti tunnustaa omat pahat tekonsa, virheensä, toiselle pahan toivomisen sijaan.
Taidat puhua itsestäsi ja omasta kokemuksestasi.
- Ankeuttaja
Kaipa se, ankeuttajaksi kasvaminen on jo itsessään oma palkkansa. Onneton, masentunut ja ahdistunut ihminen oli oma narsistini. Itse kestin tyyppiä vuoden. Hän joutuu kestämään itseään koko elämänsä. Eipä käy kateeksi. Aina oli negatiivinen ja toivoton näkökulma tarjolla. Ei sellaisella päällä onnea, iloa tai tasapainoa löydy koskaan.
- yksi vain
Kiitos monelle näistä kirjoituksesta......monet ovat hyviä.
Sanotaan,että totuus ei "pala koskaan"......vaikka kuinka pysysi vaiti. Eli valheella on kuitenkin lyhyet jäljet ennen pitkään.......vaikka menisi aikaakin.....
Ja vanha sananlasku on,että minkä taakse "narsku" jättää,niin myöhemmin hän ne edestään löytää.......Eli oman valheensa,yms. pahuuden......
Joten totean,että narsku itse tekee omasta elämästään "ikäväksi"(ruman),jota hän vetää loppuun saaakka......tai ellei tule elämään sellainen tilanne joka hänet pysäyttää totallisesti......Narsku nähtävästi ihanoi itseään ja omaa mahtavaa olemustaan,jota se ei näe muuta......"Liekö sitten se viimeinen tuomio olemassa"?Jolloin narsku "maksaa" omat virheensä itse?- elämä jatkuu
Oma narskuni sairastui vakavasti lähtöni jälkeen. Itsestäni tuntui kauhelta kun olin sanonut, että paha saa palkkansa ja näin kävi.
nyt pystyn puhumaan hänen kanssaan ihan normaalisti hänen sairaudestaan ja elämästään. Aikaisemmin en olisi pystynyt kun olin henkisesti aivan loppu. En välitä miten hän elämänsä elää, Se on hänen ongelmansa. Olen kuitenkin empaattinen ihminen ja haluan tukea ihmistä, joka sitä tarvitsee, kuten jokaista ystävää.
mutta, niin Se vain on, että edestämme löydämme sen minkä taakse jätämme, valitettavasti. - yksi vain
elämä jatkuu kirjoitti:
Oma narskuni sairastui vakavasti lähtöni jälkeen. Itsestäni tuntui kauhelta kun olin sanonut, että paha saa palkkansa ja näin kävi.
nyt pystyn puhumaan hänen kanssaan ihan normaalisti hänen sairaudestaan ja elämästään. Aikaisemmin en olisi pystynyt kun olin henkisesti aivan loppu. En välitä miten hän elämänsä elää, Se on hänen ongelmansa. Olen kuitenkin empaattinen ihminen ja haluan tukea ihmistä, joka sitä tarvitsee, kuten jokaista ystävää.
mutta, niin Se vain on, että edestämme löydämme sen minkä taakse jätämme, valitettavasti.On aika harvinaista,että narsku itse sairastuu......nähtävästi sait hänet pysähtymään kunnolla?Eli elämä opettaa narskuakin joskus. Ja hyvä,että voit antaa anteeksi hänelle,mutta ole varovainen silti.....Sillä taittava narsku osaa..........
- "Sairastaminen" on
yksi vain kirjoitti:
On aika harvinaista,että narsku itse sairastuu......nähtävästi sait hänet pysähtymään kunnolla?Eli elämä opettaa narskuakin joskus. Ja hyvä,että voit antaa anteeksi hänelle,mutta ole varovainen silti.....Sillä taittava narsku osaa..........
"Sairastaminen" on yksi narsistien temppu temppuradalla.
- elämä jatkuu
yksi vain kirjoitti:
On aika harvinaista,että narsku itse sairastuu......nähtävästi sait hänet pysähtymään kunnolla?Eli elämä opettaa narskuakin joskus. Ja hyvä,että voit antaa anteeksi hänelle,mutta ole varovainen silti.....Sillä taittava narsku osaa..........
Narskuni on saanut niin vakavan sairauden, että joutuu sairaseläkkeelle. Hänellä on uusi suhde kierroksessa joten sama peli jatkuu nyt uuden kanssa. Minun kanssani hän haluaa jutella sairaudestaan, koska tunnen hänet. Muuten hän tuskin olisikaan kanssani tekemisissä. Onneksi asumme kaukana toisistamme, ettemme tapaa. Huolehtikaa todella siitä, että teillä on ystäviä ja läheisiä olemassa. He ovat meidän uhrien tärkein tuki ja turva kun pääsemme pois narskun luota.
yksi vain kirjoitti:
"On aika harvinaista,että narsku itse sairastuu......nähtävästi sait hänet pysähtymään kunnolla?"
No tähän kohtaan tekee mieli sanoa, että narsisti ei ole ihmistä kummempi ja sairastuu siinä kuin muutkin ihmiset.
Tuossa vaan kiinnitti huomiota tuo jatko jossa ikäänkuin "narsistin"sairastumiseen vielä olisi vaikuttanut toinen ihminen (sait hänet pysähtymään)
En tiedä millaisesta sairaudesta tuossa on kyse, mutta pikkusen vieroksun ajatusta, että toinen ihminen pelkästään aiheuttaa sairastumisen jos ja kun puhutaan normi aikuisista ihmisistä...
Ymmärrän kyllä, että narsisti tietyllä tavalla sairastuttaa uhrinsa, mutta tuossa ny ikäänkuin annettiin ymmärtää, että ns. uhri olisi saanut narsistin sairastumaan...
No joo, tää on tämmöstä, hieman ny kuitenkin jäitä hattuun siltä osin, että sairautta ei pidä pitää rangaistuksena, ikäänkuin ihminen itse olisi syyllinen siihen...
On totta että elämäntavoillaan ja valinnoillaan voi yrittää vaikuttaa, mutta loppujen lopuksi vakava sairastuminen on elämän arpapeliä ja kohtaa niin hyviä kuin pahojakin ihmisiä...yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"On aika harvinaista,että narsku itse sairastuu......nähtävästi sait hänet pysähtymään kunnolla?"
No tähän kohtaan tekee mieli sanoa, että narsisti ei ole ihmistä kummempi ja sairastuu siinä kuin muutkin ihmiset.
Tuossa vaan kiinnitti huomiota tuo jatko jossa ikäänkuin "narsistin"sairastumiseen vielä olisi vaikuttanut toinen ihminen (sait hänet pysähtymään)
En tiedä millaisesta sairaudesta tuossa on kyse, mutta pikkusen vieroksun ajatusta, että toinen ihminen pelkästään aiheuttaa sairastumisen jos ja kun puhutaan normi aikuisista ihmisistä...
Ymmärrän kyllä, että narsisti tietyllä tavalla sairastuttaa uhrinsa, mutta tuossa ny ikäänkuin annettiin ymmärtää, että ns. uhri olisi saanut narsistin sairastumaan...
No joo, tää on tämmöstä, hieman ny kuitenkin jäitä hattuun siltä osin, että sairautta ei pidä pitää rangaistuksena, ikäänkuin ihminen itse olisi syyllinen siihen...
On totta että elämäntavoillaan ja valinnoillaan voi yrittää vaikuttaa, mutta loppujen lopuksi vakava sairastuminen on elämän arpapeliä ja kohtaa niin hyviä kuin pahojakin ihmisiä..."No joo, tää on tämmöstä, hieman ny kuitenkin jäitä hattuun siltä osin, että sairautta ei pidä pitää rangaistuksena, ikäänkuin ihminen itse olisi syyllinen siihen..."
Pikkusen lisään vielä, kun tuolla ylempänä oli teksti jossa asiaa lähestyttiin tähän tapaan...
" Itsestäni tuntui kauhelta kun olin sanonut, että paha saa palkkansa ja näin kävi. "
Jossa ikäänkuin viitattiin samaan asiaan, että koetaan/tunnetaan syyllisyyttä siitä että ehkä itse manasi sille narsistille pahaa palkaksi omista kokemistaan vääryyksistä...
Että edelleen jäitä hattuun myös sen asian suhteen, ettei uhritkaan syyllistä itseään moisella, saati kuvittele, että elämä rankaisee narsistia sairaudella nimenomaan siitä pahasta mitä minä sain osakseni hänen taholtaan...
Kyllä minäkin joiltain osin uskon ajatukseen että ihminen niittää sitä mitä kylvää, mutta nuo asiat sitten taas ovat ns. "korkeimman" kädessä, eivät meidän hallussamme...
Aika ja aavistamattomat tapahtumat kohtaavat kaikkia, ilman että meillä välttämättä on osaa arpaa niihin...
Kuten tuossa jälkimmäisessä linkissäkin todetaan...
vuosikin on lyhyt aika jona aikana voi tapahtua monenlaista itsekullekkin niin hyvää tai pahaa...
http://www.voice.fi/suhteet/ihmiselle-joka-olet-vuoden-paasta/4/66145- 17+8
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"No joo, tää on tämmöstä, hieman ny kuitenkin jäitä hattuun siltä osin, että sairautta ei pidä pitää rangaistuksena, ikäänkuin ihminen itse olisi syyllinen siihen..."
Pikkusen lisään vielä, kun tuolla ylempänä oli teksti jossa asiaa lähestyttiin tähän tapaan...
" Itsestäni tuntui kauhelta kun olin sanonut, että paha saa palkkansa ja näin kävi. "
Jossa ikäänkuin viitattiin samaan asiaan, että koetaan/tunnetaan syyllisyyttä siitä että ehkä itse manasi sille narsistille pahaa palkaksi omista kokemistaan vääryyksistä...
Että edelleen jäitä hattuun myös sen asian suhteen, ettei uhritkaan syyllistä itseään moisella, saati kuvittele, että elämä rankaisee narsistia sairaudella nimenomaan siitä pahasta mitä minä sain osakseni hänen taholtaan...
Kyllä minäkin joiltain osin uskon ajatukseen että ihminen niittää sitä mitä kylvää, mutta nuo asiat sitten taas ovat ns. "korkeimman" kädessä, eivät meidän hallussamme...
Aika ja aavistamattomat tapahtumat kohtaavat kaikkia, ilman että meillä välttämättä on osaa arpaa niihin...
Kuten tuossa jälkimmäisessä linkissäkin todetaan...
vuosikin on lyhyt aika jona aikana voi tapahtua monenlaista itsekullekkin niin hyvää tai pahaa...
http://www.voice.fi/suhteet/ihmiselle-joka-olet-vuoden-paasta/4/66145Yhteenlaskutoimitus!
Taidat liikaa anasoida/pähkäillä/takertua/yms. toisten kirjoituksia......vaikka jokaisella on sananvapaus......liika pähkäily ei ole hyväksi.... 17+8 kirjoitti:
Yhteenlaskutoimitus!
Taidat liikaa anasoida/pähkäillä/takertua/yms. toisten kirjoituksia......vaikka jokaisella on sananvapaus......liika pähkäily ei ole hyväksi...."Taidat liikaa anasoida/pähkäillä/takertua/yms. toisten kirjoituksia."
No kuule kun tähän ikään mennessä on jo tullut kohdatuksi jo moniakin esim. syöpään sairastuneita/heidän läheisiin ja kuunneltua/ jollain tavalla keskusteluakin heidän kanssaan...
Niin ei ole tavatonta, että ihmiset syyllistävät itseään tai ajattelevat maagisesti sairauden tulleen menneiden "pahojen" tekojen/ajatusten takia/ kokevat että heitä rangaistaan sairaudella tai kokevat, että sairaus on jonkun toisen ihmisen/tapahtuman aiheuttama tai että itse on aiheuttanut toisen sairastumisen...
Ettei nämä mielipiteeni ny kummunneet tässä kohtaa pelkästään toisten kirjoituksista vaikka ne ny toimivatkin ns. aasinsiltana aiheeseen...
Vaan ihan siihen tosiasiaan, että vakavaan sairastumiseen liittyy hyvinkin usein ainakin alussa syyn etsimistä ja sitä kautta ns. maagisia ajatuksiakin...Eikä mielestäni taas "ei sairastuneen" pidä ajatella, että ko. ihminen on itse aiheuttanut jollei peräti ansainnut sairastumisensa...- Narsistin ihanneuhri
17+8 kirjoitti:
Yhteenlaskutoimitus!
Taidat liikaa anasoida/pähkäillä/takertua/yms. toisten kirjoituksia......vaikka jokaisella on sananvapaus......liika pähkäily ei ole hyväksi....17 18
Narsistin ihanneuhri on juuri kohtalonuskovainen, fatalisti jonka mieli taipuu maagiseen ajatteluun.
On todella paikallaan ottaa kantaa juuri senlaiseen kirjoitukseen. Miksi ihmeessä sinua vaivaa, jos senlaiseen kirjoitteluun osallistuu "järjen ääni"?
Täällä palstalla on vähän liikaakiin nykyään vain sellaisia perustelemattomia kommentteja, kuin että "narsistilla on koira", tai "narsistilla on likaiset kynnenaluset". Kohta ei kukaan asioista enemmän perillä oleva enää edes jaksa osallistua näihin keskusteluihin. - elämä jatkuu
Narsistin ihanneuhri kirjoitti:
17 18
Narsistin ihanneuhri on juuri kohtalonuskovainen, fatalisti jonka mieli taipuu maagiseen ajatteluun.
On todella paikallaan ottaa kantaa juuri senlaiseen kirjoitukseen. Miksi ihmeessä sinua vaivaa, jos senlaiseen kirjoitteluun osallistuu "järjen ääni"?
Täällä palstalla on vähän liikaakiin nykyään vain sellaisia perustelemattomia kommentteja, kuin että "narsistilla on koira", tai "narsistilla on likaiset kynnenaluset". Kohta ei kukaan asioista enemmän perillä oleva enää edes jaksa osallistua näihin keskusteluihin.En todellakaan usko minkään yliluonnollisen saaneen otetta narskustani tai omasta toivomuksestani. Hänelle kävi Se klassinen eli perintötekijät lisättynä huonoihin elämäntapoihin, aiheutti hänelle vakavan sairastumisen.
Mutta meidän tulee aina muistaa millaisen ihmisen kanssa olemme tekemisissä. Ei koskaan kannata olla tekemisissä ex narskunsa kanssa, jos siihen ei todellakaan ole valmis! - m nvcmxckl99
"Sairastaminen" on kirjoitti:
"Sairastaminen" on yksi narsistien temppu temppuradalla.
Vaikutta siltä ettei se narsistiksi merkitty elä olenkaan vaan on kuin katsoisi televisiota jos kerran sairastuminenkin on temppu, useat jutut näistä vaikuttavat siltä että kyseessä on suurin osa tavallisia ihmisiä joilla on omat ongelmansa, olleet jättäneet haavansa, sekä ongelmia mitä tällä hetkellä on.
Jos nimeäisin jokaisen narsistiksi joka juo, valehtelee tai tekee molempia sekä monia muitakin ikäviä juttuja en löytäisi yhtään ihmistä joka ei olisi narsisti, yksi olisi erittäin läheinen sellainen, ei tarvitse kun kävellä peilin eteen siellä valehteleva joskus reilustikin juonut, varastellut osa taidetaan nimetä jopa ryöstöiksi ja montaa muutakin pahaa tehnyt.
Sekä v****lut ihmisille heitellyt kylmiä ja kuumia totuuksia, nolannut ihmisiä niin yksin kuin porukassa, ns. kivitellyt, tapellut, kartellut naisen läheisyyttä, sekä myös saman sukupuolen kun alkanut liian lähelle tungettelemaan, mutta saanut myös maistaa näitä itse, olisikohan aika käydä peilin edessä ja vaikka nauhoitta omat puheensa ja ajatuksensa, mitkä niistä toteuttaa, tarkastella sitä omaa valoisaa sisintään.
- minskis*
minäkin voin sanoa anteeksiannon tulleen juuri ymmärtämällä toisen sairaus.
naamion takana on rankkaa elää, sen olen nähnyt omasta ex miehestäni joka on pahemmasta päästä oleva narsisti.
ja ajattelen vaan nyt omaa helppoa elämääni ja oloa kun ei siinä vuoristorata tyyppisessä tarvitse enää elää.
kauhua herättää se kuinka energiaa kuluu näillä naamion takana elävillä hurjasti siihen, että saa jälkiä ja tekemisiään seliteltyä ja paikkailtua.
huh huh ei se varmaan helppoa ole mutta ulkokuorihan on pidettävä hienona :)
ettei kenelläkään vaan paljastu liikoja mitä siellä sisällä on.
kaksi narsistia yhdessä onkin sitten hurjempi kuvio ja sitä saa nyt seurailla sivusta ja kyllähän ne koittaa yhdessä saada näytellyksi paljon hienoutta.
(exäni- uusi nainen kuvio) ja minä olen tietenkin ihan hirviö :)
karman laki oikeesti kyllä toimii.
antaa vain ajan kulua niin palasia loksahtelee pikku hiljaa ja nyt voi jo huokaista isosti helpotuksesta.
voimia kuitenkin toivotan kaikille ja muistutan että älkää koskaan hylätkö ystäviänne suhteen takia.
jos olisin itse hylännyt ja eron jälkeen niitä ei olisi ollut, en tiedä missä olisin.
ammattiapu on myös todella hyvä olla kun narsistista haluaa eroon. - narskutirallaa
Mitä sitä jonkun omissa fantasioissaan elävän narsisitin elämässä elää, kipeää se vain tekee. Sitähän se narsismi justiinsa on, toisten, oli sitten narsisti tai ei, elämissä elämistä... Jos et narsistia miellytä, niin mitä sitten? Entä sitten?
Mieluummin kannattaa katsoa, että miten itse voi omaa itsetuntoaan parantaa, välttäen epäterveen narsismin ansat, olla empaattinen sekä rakastava.. Elää omana itsenään. - Aivosyöpä
Kyllähän se jatkuva vihassa, katkeruudessa ja itsesäälissä kieriskely ja myrkyn kylväminen sairastuttaa. Aivosyöpä tuli pahimmalle tuntemalleni narskulle, mutta eipä tuo herännyt edes kuolinvuoteellaan. Samaa linjaa veti loppuun asti ja oli itseensä tyytyväinen. Syyn ja seurauksen laki koskee myös narskuja.
- 19+4
Taisipä olla aikamoinen "luupää" sitten!
- -tytär-
Moni täällä kirjoittaa hartaan toiveen siitä, että vapautuisi "narsistinikeestä". Ainoa mahdollinen vapautuminen tapahtuu silloin, kun lopettaa yhteydenpidon kyseiseen henkilöön. Tai, että narsisti poistuu ajasta ikuisuuteen.
Olen narsistivanhempien nuorin lapsi. Kylläkin jo ihan aikuisen ikäinen nyt. Siis elänyt koko elämäni narsistisessa vaikutuspiirissä. Eroon narsistista ei pääse, jos ei tee kovasti töitä sen asian eteen.
Mustamaalausta ja valehtelua narsisti jatkaa koko elämänsä ajan. En edes uskalla ajatella sitä, miten minun maineeni on mustamaalattu. Saatan olla vaikka tietämättäni "rikollinen" hovin silmissä. Ainakaan elossaolevan narsistivanhemman lähipiiri (hovi), siis minunkin nuoruusaikaiset tuttavani. Ja heidän lapsensa, eivät pidä minuun minkäänlaista yhteyttä. Joskus ajottain tämä tilanne vielä surettaa minua. Koska syytön minä olen tähän tilanteeseen.
Mutta helpompaa on näin.
Nyt "hovinpiirissä" on hautajaiset tulossa. Minunkin hyvin tuntema henkilö siunataan viimeiselle matkalle. Tunteet ovat melko ristiriitaiset. Helpon tapa lienet lähettää kukat siunaustilaisuuteen ja toivoa, että joku laskisi ne arkulle. Narsistivanhempaa on turha yrittää valtuuttaa tähän tehtävään. Kun hänet tunnen, hän luutavasti kieltäytyisi tehtävästä.Koska tilannehan "inhimillistäisi" minua hovin silmissä.- narskuhammas
Narsistinikeestä vapautuu, kun päästää irti, elää omaa elämää, eikä sitä narsistin elämää, noin karrikoiden. E
Ei se sitä tarkoita, ettei hädässä olevaa naristia voisi auttaa, mutta ongelmahan on siinä että sitä tekee helposti karhunpalveluksen narsistille tarjoutumalla taas hänen pelinappulakseen, narsismin lähteeksi... Eli jäätä jäätyneelle.
Eli paras varmaankin on vaan päästää irti, elää omaa elämää. Kun joillekin asioille ei vaan nyt voi.
Helpommin sanottu kuin tehty. Päästää irti ja sanoa että tervemenoa, soommoro. Lisäksi apuakin on saatavilla.
- mietin vain
Kuinka moni "oikea" narsisti lukee näitä juttuja täältä saadakseen uusia oman ideoitaan/fantastian/oivalluksen/tyydytyksen toteuttaa "lähteeseen"?Sillä eikös narskut ole kovinkin kiinnostuneita kaiken tiedon itselleen.......esim.netistä?
- Dippa daa
Kyllä he ovat. Nykyisin on narsunkin elämä hankaloitunut, kun joutuu hoveineen nettiä kahlaamaan ja arvuuttelemaan. Ennen heillä oli helpompaa, kun puskaradion ohella tarvitsi kontrolloida vain paikallisten lehtien yleisönosastoja.
- w d
Karman laki toimii aina oikeudenmukaisesti jos anteeksianto ei muuta tilannetta toiseksi.
- Narsisimista tietävä
Kyllä narsistikin saa palkkansa ajan myötä. Kun hovi jonkin ajan kuluttua tajuaa tilanteen se irtautuu niin narsisti joutuu etsimään uuden hovin ja luomaan taas kulisseja.
- Narsistin elämä on
Narsistin elämä on kuin yrittäjän elämä. Pitää polkea kokoajan, muuten kaatuu.
- kylmät väreet
Ketjua silmäillessä mieleen nousi narsisti vuosien takaa. Eräs hänen hokemistaan oli "sitä saa mitä tilaa". Se oli perustelu hänen p*skamaisuuksilleen. Hän koki olevansa kohtalon voima, jolla oli valta ylentää ja alentaa ihmispoloja. Narsisti hoveineen oli suuri ja mahtava.
Sittemmin tuolle köörille on tapahtunut ikäviä asioita. Ehkä he todellakin ovat saaneet sen, mitä tilasivat.- ....................
Narsisti t ovat kaiken ilkeän puheuun lisäksi , ainakin osa heistä, kovia pahoinpitelijöitä.
Monet poliisin kanssa tekemiseen joutuneita. Kumma kyllä siitäkin"verkosta" pois päässeet, ilmeisesti puhujan lahjoillaan.
Uskovainen nainen heitäkö voi auttaa, tai uskovainen mies?
Mielenkiintoinen kysymys.
Auttaako usko narsisteja? - .................
.................... kirjoitti:
Narsisti t ovat kaiken ilkeän puheuun lisäksi , ainakin osa heistä, kovia pahoinpitelijöitä.
Monet poliisin kanssa tekemiseen joutuneita. Kumma kyllä siitäkin"verkosta" pois päässeet, ilmeisesti puhujan lahjoillaan.
Uskovainen nainen heitäkö voi auttaa, tai uskovainen mies?
Mielenkiintoinen kysymys.
Auttaako usko narsisteja?Korjaus edelliseen: uuden uhrin usko.
Auttaako se?
- maksavat koko ajan
Narsisti on itse itsensä pahin vihollinen ja siinä on rangaistusta tarpeeksi kelle tahansa. Olen huono selittämään, mutta koitetaan. Eli narsisti EI rakasta itseään vaan sitä kuvaa minkä näkee itsestään muissa. Pitääkseen heikon egonsa kasassa N:n on PAKKO saada huomiota muilta. Koska narsistin itsetunto on äärimmäisen huono vaikkei hän itse tätä näytäkkään pyrkii hän siirtämään pahaa oloaan muille. Vaikken narsisti olekkaan huomaan tämän itsessänikin, että mitä paremmin muilla tuntuu menevän niin sitä enemmän itseä vituttaa asia kuin asia.
Mutta mikähän itse sitten olen? Pääsääntöisesti kärsin huonosta itsetunnosta mutta onnistuessa jossain ollaan vähän aikaa kukkulan kuningas, olen kateellinen (miksi aina muut onnistuvat), epäonnistuminen on kova paikka joten en uskalla edes yrittää, ajattelen koko ajan mitä minusta ajatellaan, ärsyynnyn helposti yms.. Eli olen itsekin itseni pahin vihollinen ja näin ollen ymmärrän ettei näillä ihmisraunioilla ole helppoa. - UHRINA OLLUT MIES
Kyllä narsisti saa palkkansa, mutta se vaatii uhrilta kärsivällisyyttä ja taitoa. Minua neuvottiin pitämään päiväkirjaa. Kun jälkeenpäin olen lukenut sitä, ihmettelen miksi suostuin uhriksi. Kun kiusaaminen ja henkinen väkivalta muuttui myös fyysiseksi lähdin suhteesta pois. Meillä on yhteinne tyttö ja kun hain häntä tapaamisiin alkoi huoltajuuskiusaaminen. Minulla oli taskussa kännykkä nauhoittamassa ja sinne taltioitui narsistin raivo. Parissa tapauksessa "pimahtanut" narsisti syyllistyi myös fyysiseen väkivaltaan ja huom! myös lasta kohtaan. Näillä eväillä vein asian viranomaisille. Nyt ei enää silmien räpsyttely ja p..kapuheet auta! poliisi keskittyy vain faktoihin. Narsisti polttaa päreensä myös kuulusteluissa. Narsisti ei koskaan voi myöntää, että hän on toiminut ja toimii väärin. Syy on aina muissa. Hovilleen tietysti narsisti kertoo miten on joutunut syyttömästi syytetyksi ja saa sitä kautta hetken lohdun, mutta totuutta ja lakia ei edes narsisti pääse karkuun. Vuoden 2014 alusta tuli saamani tiedon mukaan henkinen väkivalta rikoslain piiriin. Näyttö tietysti on hankalaa, mutta suosittelen nauhoittamaan narsistin tekemiset ja pitämään päiväkirjaa. Kun ja jos tilanne sitten vaatii viranomaistoimenpiteitä on helpompi näyttää asiat toteen. Laittakaa kiusaajat kuriin, se on terveyden säilymisen ja ihmisarvoisen elämän ehto. Jos puolisonne on narsisti on ainoa keino lähteä helvetistä pois. Toipuminen vie aikaa ja narsisti tekee kaikkensa, että saa lähteensä takaisin. Varsinkin jätetylle narsistille on todella tiukka paikka, että hänet jätetään. Narsku tekee mitä vain saadakseen sinut takaisin ja sitten hän jättää. Se on valuvikaiselle narsistille todella tärkeätä. EIhän niin erinomaista ihmistä voida jättää ja silloinhan valtasuhteet menevät v -ralleen jos narsku jätetään.
- Yeaaaaah
Kun väärälle ihmiselle rupeaa kaivamaan kuoppaa niin totta helvetissä se saa palkkansa mukaan, ainakin jos se ihminen on itsekin narsisti koska narsisti tunnistaa kyllä juuri häntä kohden kohdistuvat riipivät uhat ja laittaa kampoihin, siitä seuraa että kun kumpikaan ei tunne empatiaa, beginning of the end. Olen nähnyt yhden narsistiyhteenoton ja loppupeleissä he eivät voi olla puheväleissä.
- jep!
Narsisti on henkisesti "rikkinäinen" ihminen ja uudella suhteella hän taas nostaa egoaan. Jopa tekee uuden suhteessa lisää lapsia,että hänen egonsa taas nousee muiten silmissä." Ainahan on vika vain uhreissa"......ei narskussa!
- Aivan totta
Aivan totta, että narsisti haluaa uhrin takaisin, jos uhri on lähtenyt suhteesta. Omani yritti aivan vimmalla saada minut takaisin, onneksi en suostunut. Nyt hänellä on uusi uhri kynsissä, joten saan olla rauhassa. Mutta niin se vain menee, että hän haluaa olla se joka jättää, eikä tulla jätetyksi.
- kertokaa!
Lisää kertomuksia aiheesta.
- ENTINEN M-UHRI
Kyllä saa palkkansa. Jouduin jättämään narsistin, jotta pääsin hengittämään. Oli todella masentavaa olla narsistin kanssa samassa tilassa. Alkoi narsistinen raivo ja mollamiseni. Kun kävin hakemassa pientä lastani tapaamisiin, lapsi joutui kuuntelemaan hirvittävää huutoa ja jouduin fyysisen väkivallan kohteeksi lapsi sylissäni. Onneksi minua oli neuvottu. Laitoin aina nauhoituksen päälle kun menin hakemaan lastani. Sinne taltioitui narsistin raivo ja tekemiset. Nyt asia on poliisilla tutkinnassa. Nämä nauhoitukset ovat kullanarvoisia, jotta totuus tulee ilmi. Ei minua olisi kukaan muuten uskonut. Narsisti osaa olla todella juoni ja esiintyy muille mitä hurmaavampana, läheisrakkaana ja rakastavana ihmisenä. Neljän seinän sisällä alkoi aina helvetti, josta kärsi koko perhe. Hovin kanssa narsisti käyttää projektiota, mutta faktiohin ja todistajan lausuntoihin ei edes narsisti pysty asiansa tuntevaa poliisimiestä harhauttamaan. Kyllä narsisti saa palkkansa. Se vaan vaatii uhrilta asian toteamista, myöntämistä itselleen ja määrätietoisia toimia, joilla narsistin valheet tulee esille. Minä ainakin onnistuin. Osaan myös olla varovainen ja pelätä kosto kun liikun kaupungilla
- -tytär-
Erittäin harvoin narsistin naamio tippuu väärässä paikassa. Mutta joskus kumminkin. Useinmiten nämä solvaukset ja mitätöinti tapahtuu juuri kahdenkesken. Mutta olen nähnyt senkin, kun lipsahdus tapahtuu. Ja tuolloin narsisti on kuin kolttosista kiinni jäänyt pieni lapsi. Ohittaa asian pikaisesti ympärille vilkuillen ja yrittää hädissään etsiä syyllistä tekemälleen mokalle.
Minua tämä enää huvittaa. Kun muutkin, kuten "hoviväki" on alkanut huomaamaan höpertelyt. Valheidenverkko on jo niin sotkussa, että meinaa viedä narsistinkin mennessään.
- luottamusmiess
Eiköhän niille palkka makseta samoin kuin muillekin.
- usko mennyt
Minun narsku oli niin taittava,että en voi enää tehdä asialle mitään ja aikaa on kulunnut liian kauan. Enkä voi todistaa mitään. Narskuni rakensi niin hienon "hovin" itselleen niin,että suuri joukko "hovia" uskoo täysin narskua.Se valheiten verkko on niin suuri. Nyt narskulla on "hovi" ja uusi elämä.Narsku elää nyt niin,kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan koskaan.En enää usko,että narsku joutuu koskaan vastuseen teostaan.eikä narsku kärsi mitenkään omista kamalista teostaan jopa lapsellenikin teki.Tämä narsku on todella sairas.Lapsia useammelle naiselle.Hän yritti saada minutkin tekemään lapsia,mutta onneksi en lähtenyt siihen.Ja on ainoa onni,että ei ole hänen kanssa lapsia.Ja nyt hän on taas pienen onnellinen isä.Sillä narskulla on myös taustalla lasten ja nuoriin "pervosiot".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2752460Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001324- 1081221
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831211Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581165Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi811106- 44972
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67907Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22860- 33777