Narsismi kookospähkinänkuoressa

Psyko-Proffan kaveri

Palstalle on ilmestynyt ihmisiä joilla on vaikeuksia sisäistää narsismin käsitettä ulkoistamalla negatiivisuudet minuutensa ulkopuolelle.

Todellisuudessa ei ole olemassa 'meitä hyviä ihmisiä' ja 'ihmisrotuun kuulumattomia narskuja' vaan olemme kaikki ihmisiä jossain elämämme vaiheessa. Joskus ymmärrämme muita ja joskus meitäkin ymmärretään.

Yksinäinen ihminen ei ole koskaan narsisti. Että jostain ihmisestä tulisi narsisti, tarvitaan toinen ihminen joka ei pidä hänen keinoistaan elää elämäänsä. Tästä seuraa vääristynyt ajattelutapa missä uhri määrittelee narsistin ja narsistiksi. Uhrin määrittelykyky kärsii lukuisista häiriöistä. Että saavuttaisi riittävän kompetenssin arvioida elämänkuvaansa, on päästävä eroon - ei suinkaan narsistista - vaan omasta uhriutumisestaan.

Itsevastuu. Se ei ole kaikille helppoa. Sen luulisi olevan, ja sen pitäisi olla. Narsismin kokeminen maailmassa loppuisi itsevastuun löytymisen myötä. Ihmiset jotka sysäävät vastuun toisten harteille, ovat äärimmäisen rasittavia ja energiasyöppöja

Terve narsismi on minuuden kokemista, tarvehierarkin toteutumista sekä itsensä ja elämän rakastamista. Toivottavasti me kaikki parannumme mahdollisista häiriöistämme ja saavuttaisimme tuon narsismin asteen.

Palstan eräs kirjoittaja kommentoi taannoin osuvasti että uhri ja narsisti ovat kolikon kääntöpuolet. Lisään tuohon ajatukseen että nimenomaan saman kolikon kääntöpuolet.

Ollessaan uhrin roolissa ihminen ei näe omia haitallisen narsistisia ominaisuuksiaan, mutta toisen itsekeskeinen ja itsekäs käyttäytyminen kyllä antaa siitä kipeän muistutuksen.

Ollessaan narsistin roolissa, itseoikeutettuna väärinkohteluun, ihminen ei näe omia uhripiirteitään vaan halveksuu ja mitätöi toisen heikkoutta.

Kukaan ihminen ei synny assertiiviseksi ja jämäkäksi, toimivaksi vastuulliseksi aikuiseksi. Tuollainen terveen narsistinen ymmärrys löytyy vain elämänkokemuksen myötä, tarpomalla läheisriippuvan antautumis-suossa,
ja kompastelemalla ylikompensoinnin ihmeellisessä ilkeilymaailmassa.

Tasapaino löytyy jokaisen ihmisen sielullisen maailman ääripäiden kohtauspisteestä.

Miksi pahuutta on olemassa. Yksi selitys voisi olla että ihminen ei ymmärrä hyvyyden merkitystä ilman pahuutta. Lisäksi ihminen oppii parhaiten kantapään kautta. Siperia on myös hyvä opettaja, mutta älkää silti muuttako sinne asumaan.

Palsta tulee lopettaa koska te vatipäät (vaikka suloisia olettekin) teette yksinkertaisesta asiasta monimutkaisen ilmiön. Katsokaa peiliin ja hävetkää.

144

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+4=8

      "Palsta tulee lopettaa koska te vatipäät (vaikka suloisia olettekin) teette yksinkertaisesta asiasta monimutkaisen ilmiön. Katsokaa peiliin ja hävetkää."

      Naurattaa...niin viisaita sanoja...komppaan tätä satakympillä...tätä me tarvitsemme...varsinkin me uhrit...jollaisiksi varmaan voi kutsua kaikkia täällä kirjoittavia...

      • Huonottaja

        "Naurattaa...niin viisaita sanoja...komppaan tätä satakympillä...tätä me tarvitsemme...varsinkin me uhrit...jollaisiksi varmaan voi kutsua kaikkia täällä kirjoittavia... "

        Että oikeen proffa saatiin tänne sanomaan mielipiteensä, niin viisaita sanoja, vaikken niitä oikein ymmärtänytkään. Mutta ainakin tämä on niin ihanaa, kun voi tuntea itsensä ihan syylliseksi, estoitta. Olen niin syyllinen, niin syyllinen, että.

        Niin paljon minussa on vikaa, ja kaikissa jotka ovat narsistien kanssa olleet. Hyi meitä hyi. Olisiko jossain ruoskintaryhmiä, joissa me hirveät uhrit voisimme toisisamme ja itseämme ruoskia?

        Ja häpeässä rypeminen, missä voisimme työstää lapsuuden häpeitä, joihin tietysti olemme syypäitä itse. Ja voisimme palvoa narsisteja Jumalina, jotka meille tämän häpeän esiinkaivamisen valoon suovat. Aamen. Kiitos pahantekijöillemme. Herra olkoon heidän kanssamme. Me uhrit häpeästä päämme painamme ja käymme kohti kadotusta.

        Hyi hyi meitä. Ja kiitos viisas proffa sanoistasi, joilla suurena ja ylistettävänä tuit meidän matkaamme manalaan, meidän, joilla niin huono itsetunto on, ettemme oikeen olisi mihinkään muualle kelvanneetkaan.

        Minäkin tällä palstalla olen jo vuosia jahdannut ureja löytämään oman tyhmyytensä. Tyhmähän minä olen, ja kaikki muutkin ovat tyhmiä. Hyi meitä ja aamen. Ja ylistys sinulle yläproffa. Ja alistus meille muille. Tästä näkökulmasta en luovu. Olen niin huono ja tiedän sen.

        Minä olen sairas ja minä olen sairas. Niin sairas olen että. Olen ansainnut kurjan kohtaloni. Narsisti tämän näki ja sen minulle kertoi. Sitten sen tajusin, että puhui totta. Narsisti on niin viisa. Ukko ylijumala on narsisti. Olen ajatellut kirjoittaa uuden kalevalan aiheesta Ukko Narsisti. Viisa laulaja iänikuinen. Lauloi naiset tyhmät ja heikot ja vialliset suohon. JNE.

        Kiitos ja kumarrus, ablodeja kiitos.


      • Täänkylänämmä1

        "Naurattaa...niin viisaita sanoja..."

        Oon niin ruskeakiälinen. Täällä peräkylillä tulee niin harvoin viaraita miähiä. Hihii. (hihittää kamarissa piilossa), kun viaras on kyäkissä.


      • Täänkylänämmä2

        "...komppaan tätä satakympillä..."

        Oon aina samaa miältä ku miähet, varsinki komeet. Tykkään nii miähistä.


      • Täänkylänämmä3

        "...tätä me tarvitsemme..."

        Oih, jokos me pian saamme...


      • Täänkylänämmä4

        "...varsinkin me uhrit..."

        Nii, huamaatko nyt meirät? Ette vaa mee naapurii, ei ne siällä, niil on se ukkokii...


      • Täänkylänämmä5

        "jollaisiksi varmaan voi kutsua kaikkia täällä kirjoittavia... "

        Nii, ja huamaa munt varsinkii, mää tiärä kaik asiat täs kyläs, ainaki meirä viire.


      • 16+18=34
        Huonottaja kirjoitti:

        "Naurattaa...niin viisaita sanoja...komppaan tätä satakympillä...tätä me tarvitsemme...varsinkin me uhrit...jollaisiksi varmaan voi kutsua kaikkia täällä kirjoittavia... "

        Että oikeen proffa saatiin tänne sanomaan mielipiteensä, niin viisaita sanoja, vaikken niitä oikein ymmärtänytkään. Mutta ainakin tämä on niin ihanaa, kun voi tuntea itsensä ihan syylliseksi, estoitta. Olen niin syyllinen, niin syyllinen, että.

        Niin paljon minussa on vikaa, ja kaikissa jotka ovat narsistien kanssa olleet. Hyi meitä hyi. Olisiko jossain ruoskintaryhmiä, joissa me hirveät uhrit voisimme toisisamme ja itseämme ruoskia?

        Ja häpeässä rypeminen, missä voisimme työstää lapsuuden häpeitä, joihin tietysti olemme syypäitä itse. Ja voisimme palvoa narsisteja Jumalina, jotka meille tämän häpeän esiinkaivamisen valoon suovat. Aamen. Kiitos pahantekijöillemme. Herra olkoon heidän kanssamme. Me uhrit häpeästä päämme painamme ja käymme kohti kadotusta.

        Hyi hyi meitä. Ja kiitos viisas proffa sanoistasi, joilla suurena ja ylistettävänä tuit meidän matkaamme manalaan, meidän, joilla niin huono itsetunto on, ettemme oikeen olisi mihinkään muualle kelvanneetkaan.

        Minäkin tällä palstalla olen jo vuosia jahdannut ureja löytämään oman tyhmyytensä. Tyhmähän minä olen, ja kaikki muutkin ovat tyhmiä. Hyi meitä ja aamen. Ja ylistys sinulle yläproffa. Ja alistus meille muille. Tästä näkökulmasta en luovu. Olen niin huono ja tiedän sen.

        Minä olen sairas ja minä olen sairas. Niin sairas olen että. Olen ansainnut kurjan kohtaloni. Narsisti tämän näki ja sen minulle kertoi. Sitten sen tajusin, että puhui totta. Narsisti on niin viisa. Ukko ylijumala on narsisti. Olen ajatellut kirjoittaa uuden kalevalan aiheesta Ukko Narsisti. Viisa laulaja iänikuinen. Lauloi naiset tyhmät ja heikot ja vialliset suohon. JNE.

        Kiitos ja kumarrus, ablodeja kiitos.

        "Että oikeen proffa saatiin tänne sanomaan mielipiteensä, niin viisaita sanoja, vaikken niitä oikein ymmärtänytkään. Mutta ainakin tämä on niin ihanaa, kun voi tuntea itsensä ihan syylliseksi, estoitta. Olen niin syyllinen, niin syyllinen, että"

        Niin myönsitkin jo ettet ymmärtänyt...koitas lukea uudelleen...josko sitten ymmärtäisit...etkä kuvittelisi olevasi syyllinen kaikkeen...

        Mutta joo...ei meidän uhrien ole silti mitään syytä masentua eikä vaipua epätoivoon...meillä sentäs on mahdollsuus muuttua...narsistille sitä muuttumisen mahdollisuutta ei ole suotu jos puhutaan narsistisesta persoonallisuushäiriöstä...


      • Jotain ymmärtämättä
        16+18=34 kirjoitti:

        "Että oikeen proffa saatiin tänne sanomaan mielipiteensä, niin viisaita sanoja, vaikken niitä oikein ymmärtänytkään. Mutta ainakin tämä on niin ihanaa, kun voi tuntea itsensä ihan syylliseksi, estoitta. Olen niin syyllinen, niin syyllinen, että"

        Niin myönsitkin jo ettet ymmärtänyt...koitas lukea uudelleen...josko sitten ymmärtäisit...etkä kuvittelisi olevasi syyllinen kaikkeen...

        Mutta joo...ei meidän uhrien ole silti mitään syytä masentua eikä vaipua epätoivoon...meillä sentäs on mahdollsuus muuttua...narsistille sitä muuttumisen mahdollisuutta ei ole suotu jos puhutaan narsistisesta persoonallisuushäiriöstä...

        "Palstalle on ilmestynyt ihmisiä joilla on vaikeuksia sisäistää narsismin käsitettä ulkoistamalla negatiivisuudet minuutensa ulkopuolelle."

        Tarkoittaako tämä, että x ei ymmärrä narsismia, koska hän ei kykene näkemään narsismia itsessään?

        Vai tarkoittaako tämä, että x ei ymmärrä narsismia, koska hän näkee narsismin itsessään?

        "kuulumattomia narskuja' vaan olemme kaikki ihmisiä jossain elämämme"

        Olen luopunut tuosta ajatuksesta, koska se ajatuksena on narsistin kanssa kamppailevalle ihmiselle lopulta tarpeeton. Jossain kamppailun vaiheissa toki käyttökelpoinen.

        " Yksinäinen ihminen ei ole koskaan narsisti."

        Yksinäinen ihminen sinänsä ei yleensä liene paljoa muutakaan.

        "seuraa vääristynyt ajattelutapa missä uhri määrittelee narsistin ja narsistiksi"

        Sellainen ihminen, joka ei määrittele narsistia narsistiksi, ei ainakaan minun kokemukseni mukaan tyydytä narsistia, vaan narsisti hakee asemaansa niinkauan, että hänen narsistiutensa pääsee esiin. Hän tekee sen tavalla tai toisella, vie se sitten minkä ajan tahansa, jos hän on sen päättänyt tehdä.

        "Narsismin kokeminen maailmassa loppuisi itsevastuun löytymisen myötä."

        Viittaan edelliseen kappaleeseen. Narsisti ei hyväksy itsevastuun löytämistä.

        "Kolikon kääntöpuolet, narsistin rooli, uhrin rooli."

        Toisella näistä puuttuu riittävä hoiva varhaisessa lapsuudessa. Se ei ole rooli, eikä se ole vaihdettavissa.

        "Kukaan ihminen ei synny assertiiviseksi ja jämäkäksi, toimivaksi vastuulliseksi aikuiseksi."

        Onneksi suuri osa lapsista saa vahvan ja hyvän pohjan kasvulleen, joka on tervetullut edellytys suotuisaan jatkokehitykseen. Kaikilla syntyvillä lapsilla pitäisi olla siihen oikeus.

        "ihminen oppii parhaiten kantapään kautta. "

        Usein vain kokemus on kampa, jonka saamme, kun olemme jo kaljuja.

        Huonottaja, alias Jotain ymmärtämättä


    • mikä on vatipää?

      Narsismi on aina sairasta, tervettä narsismia ei ole olemassa. Psyko-proffan kaveri on narsisti, tietysti narsistit seikkailevat tällä palstalla kuten uhritkin ja suurin osa ei ole koskaan kohdannut ainoatakaan narsistia, heillä onni on ollut myötä.

      Narsistille kaikki ihmiset ovat uhreja. Osa uhreista ovat uhreja tiedostamattaan. Narsisti käyttää ihmisiä omiin tarkoituksiin ja joka ei suostu, häipyköön.

      "Terve narsismi" = yksi "terve" narsisti ja 10-1000 "sairasta" vatipäätä. Sinun mielestäsi, niinkö?

      • 11+15=26

        "Narsismi on aina sairasta, tervettä narsismia ei ole olemassa."

        noh...tuohon vastaan, että jospa päivittäisit tietosi narsimista...tervettä narsismia on olemassa ja voidaan jop ajatella, että ..."Terveen narsismin puutetta voidaan pitää lähes yhtä haitallisena asiana kuin narsistista luonnehäiriötä"

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi#Terve_narsismi

        Enkä usko, että ns. riittävän terveen narsismin omaava ihminen...edes joutuu ns. narsistin uhriksi...

        "Narsistille kaikki ihmiset ovat uhreja. Osa uhreista ovat uhreja tiedostamattaan."

        niin uskoisin kyllä, että suurin osa uhreista on ns. oman elämänsä, omien valintojensa, takia uhreja...ja kyllä usein tiedostamattomuuttaan...jos kaikkeen löytyy aina syy itsen ulkopuolelta...

        http://www.city.fi/artikkeli/Oman el%E4m%E4ns%E4 uhrit/4623/

        Mutta itse ajattelen...että kaikista suurin uhri on kyllä narsisti itse ..koska hän tuskin kykenee muuttamaan itsessään mitään...koska ei edes uskalla katsoa itseään...hän on itse itsensä uhri...


      • turskun natti
        11+15=26 kirjoitti:

        "Narsismi on aina sairasta, tervettä narsismia ei ole olemassa."

        noh...tuohon vastaan, että jospa päivittäisit tietosi narsimista...tervettä narsismia on olemassa ja voidaan jop ajatella, että ..."Terveen narsismin puutetta voidaan pitää lähes yhtä haitallisena asiana kuin narsistista luonnehäiriötä"

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi#Terve_narsismi

        Enkä usko, että ns. riittävän terveen narsismin omaava ihminen...edes joutuu ns. narsistin uhriksi...

        "Narsistille kaikki ihmiset ovat uhreja. Osa uhreista ovat uhreja tiedostamattaan."

        niin uskoisin kyllä, että suurin osa uhreista on ns. oman elämänsä, omien valintojensa, takia uhreja...ja kyllä usein tiedostamattomuuttaan...jos kaikkeen löytyy aina syy itsen ulkopuolelta...

        http://www.city.fi/artikkeli/Oman el%E4m%E4ns%E4 uhrit/4623/

        Mutta itse ajattelen...että kaikista suurin uhri on kyllä narsisti itse ..koska hän tuskin kykenee muuttamaan itsessään mitään...koska ei edes uskalla katsoa itseään...hän on itse itsensä uhri...

        Enpä lukenut noita linkkejä, mutta TIEDÄN että yksi tuttu 100% perusnarsisiti on mitä innokkain kirjoittamaan ja täydentämään wikipedian tietoja; hänhän tietää KAIKEN muita paremmin.


    • Jotain ymmärtämättä

      "Narsismin kokeminen maailmassa loppuisi itsevastuun löytymisen myötä. Ihmiset jotka sysäävät vastuun toisten harteille, ovat äärimmäisen rasittavia ja energiasyöppöja"

      Niinpä niin. En ole narsistin harteille sysännyt mitään. Ja muistan hetken, kun narsisti huomasi vahvuuteni, etten aio sysyätä hänen hartioilleen mitään.

      Tämä "maailma" oli asuntoni kirjastonurkkaus. Siinä halailimme seurustelumme huippuhetkinä, kun en vielä tiennyt, mitä oli tulossa. Yhtäkkiä narsisti vetäytyi taaksepäin ja sanoi: "Hei, ihan selvästi mä tukeudun sunhun enemmän kuin sä munhun". Sen hetken jälkeen hän alkoi luultavasti "järjestämään" asioita toiseen suuntaa. Tämä johti lopulta meidän suhteemme kariutumiseen. Ei suinkaan se, että hän oli ja on niin heikko.

      Ja, narsismi on selvä vamma, joka syntyy "hoitovirheestä" varhaisessa lapsuudessa.

      Ole hyvä, Psyko-Proffan kaveri

    • terapeutti sauli

      Olet todella vakavasti häiriintynyt yksilö.

    • enpä usko

      Narsisti syntyy äidistä. Narsistiksi ei tulla enää myöhemmin, esim aikuisiällä. Ihmistä voi sanoa jopa sairaan itsekkääksi, mutta silti kyseessä ei ole narsisti. Narsistin toiminta on sitä vastoin niin näkymättömän sadistista, ettei sitä tavallinen silmä meinaa nähdä. Narsistin lähellä saa huonot fiilikset. Narsismi ei ole itsekkyyttä, vaan toisten kautta elämistä. Narsisti matkii elämää, tunteita ja olemista. Koska hän epäonnostuu matkimaan täydellisesti, hän pettyy itseensä ja siksi muut saavat kärsiä.

      Narsistin kateus on outoa. Narsisti on kateellinen niin epärealistisille asioille, ettei mitään järkeä.

      Mielenterveysongelmaisetkin ovat selkeämpiä ja johdonmukaisempia kuin narsistit, paljon helpompia ihmisinä.
      Hulluinkin hullu on avoimesti hullu, mutta narsisti on sitä salakavalasti, jonka heijastaa ulos toisista. Siksi kukaan ei näe pahuutta itse narsistista, koska se tulee ulos toisista erilaisina tunteenpurkauksina.

      • -t-

        oman näkemykseni mukaan narsistisesti vammautunut ihminen on kykenemätön näkemään erilaisia ajatusprosessejaan toiminnan taustalla olevana motivoivana voimana, esim. on kykenemätön tunnistamaan omaa kateudentunnettaan, mikä johtaa toistuvaan näennäisen epäloogiseen käyttäytymiseen, kiitollisuuden puutteeseen ja kyvyttömyyteen nähdä itseään tai oppia omista virheistään


      • -t-
        -t- kirjoitti:

        oman näkemykseni mukaan narsistisesti vammautunut ihminen on kykenemätön näkemään erilaisia ajatusprosessejaan toiminnan taustalla olevana motivoivana voimana, esim. on kykenemätön tunnistamaan omaa kateudentunnettaan, mikä johtaa toistuvaan näennäisen epäloogiseen käyttäytymiseen, kiitollisuuden puutteeseen ja kyvyttömyyteen nähdä itseään tai oppia omista virheistään

        onko edellinen vamma sitten synnynnäinen siis geneettinen vai epäonnistuneen primäärin narsismin häirinnän tulos vai kenties molempia? voisi kuvitella, että edellinen johtaa jälkimmäiseen, sanokaapa se ... itse en tiedä


      • -t-
        -t- kirjoitti:

        onko edellinen vamma sitten synnynnäinen siis geneettinen vai epäonnistuneen primäärin narsismin häirinnän tulos vai kenties molempia? voisi kuvitella, että edellinen johtaa jälkimmäiseen, sanokaapa se ... itse en tiedä

        viimeaikoina olen miettinyt henkisen kiduttamisen merkitystä ja tarkoitusta, minkä vuoksi sellaista tapahtuu ja mihin sellainen johtaa? omien narsististen piirteiden totaalinen kieltäminen johtaa alistumiseen ja lopulta elämänilon ja tahdon katoamiseen, ellei sitten hyväksy itsessään olevia narsistisia piirteitä työvälineiksi, joiden avulla voi vaikkapa riuhtaista itsensä irti kaltoinkohtelevista suhteista


      • - -
        -t- kirjoitti:

        viimeaikoina olen miettinyt henkisen kiduttamisen merkitystä ja tarkoitusta, minkä vuoksi sellaista tapahtuu ja mihin sellainen johtaa? omien narsististen piirteiden totaalinen kieltäminen johtaa alistumiseen ja lopulta elämänilon ja tahdon katoamiseen, ellei sitten hyväksy itsessään olevia narsistisia piirteitä työvälineiksi, joiden avulla voi vaikkapa riuhtaista itsensä irti kaltoinkohtelevista suhteista

        Kaikki ihmiset syntyvät äideistään. Nainen on biologinen synnyttäjä. Mutta ei synnytä ilman miestä. Moni elämän varrella kohdattu asia ja miehiltä erityisesti saatu kohtelu, saattaa vaikuttaa naisen suhtautumiseen lapseensa.

        Mikäli miehellä ei ole taitoa olla ihminen naiselle, jättäkää siittämättä, niin ei tule äitejä, jotka poikkeuksetta yksin tekevät tämän maailman kaikki narsistit,.


      • - - kirjoitti:

        Kaikki ihmiset syntyvät äideistään. Nainen on biologinen synnyttäjä. Mutta ei synnytä ilman miestä. Moni elämän varrella kohdattu asia ja miehiltä erityisesti saatu kohtelu, saattaa vaikuttaa naisen suhtautumiseen lapseensa.

        Mikäli miehellä ei ole taitoa olla ihminen naiselle, jättäkää siittämättä, niin ei tule äitejä, jotka poikkeuksetta yksin tekevät tämän maailman kaikki narsistit,.

        En usko äitien olevan yksin syypää tähän. Lapsi oppii/tuntee/kokee saa vaikutteita koko ympäristöstään. Niin kielteisiä kuin myönteisiä. Monella kp.llä tuntuu olevan usein välittävä äiti. Ja kehnomman tai välittävän kasvatuksen puuttuessa seurauksena ei aina ole narsisti. Tunne-elämältään vammautunut ehkä, mutta ns "parannettavissa". Monen kp:n perheessä olen havainnut taustalla dominoivan tai aggressiivisen isän.

        Mutta en pidä järkevänä yleistää naisten tai miesten roolia miten kaltoinkohtelija kasvatetaan. Jokaisenhan tässä pitäisi kantaa vastuunsa. Vanhempien ohessa myös muiden läheisten ja yhteisön tulisi tehdä velvollisuutensa. Nykyisin vain suljetaan silmät niltä perheen sisäisiltä ongelmilta eikä kukaan todella välitä muusta kuin omasta hyvinvoinnista.


      • - -
        elisakettu kirjoitti:

        En usko äitien olevan yksin syypää tähän. Lapsi oppii/tuntee/kokee saa vaikutteita koko ympäristöstään. Niin kielteisiä kuin myönteisiä. Monella kp.llä tuntuu olevan usein välittävä äiti. Ja kehnomman tai välittävän kasvatuksen puuttuessa seurauksena ei aina ole narsisti. Tunne-elämältään vammautunut ehkä, mutta ns "parannettavissa". Monen kp:n perheessä olen havainnut taustalla dominoivan tai aggressiivisen isän.

        Mutta en pidä järkevänä yleistää naisten tai miesten roolia miten kaltoinkohtelija kasvatetaan. Jokaisenhan tässä pitäisi kantaa vastuunsa. Vanhempien ohessa myös muiden läheisten ja yhteisön tulisi tehdä velvollisuutensa. Nykyisin vain suljetaan silmät niltä perheen sisäisiltä ongelmilta eikä kukaan todella välitä muusta kuin omasta hyvinvoinnista.

        :) Sinä se aina löydät sen olennaisimman asian kirjoituksestani vaikka heittelenkin näennäisiä päättömyyksiä välillä urakalla ja toisinaan hieman laiskemmin.

        Viime aikoina laiskemmin.

        Ja vieläpä niin, että ei se yhteisöllisyys yksistään, vaan aito yhteisöllisyys saattaisi olla paljolta pahalta suojeleva tekijä.

        Tosin hieman hukassa näin nykypäivänä on se.


      • - - kirjoitti:

        :) Sinä se aina löydät sen olennaisimman asian kirjoituksestani vaikka heittelenkin näennäisiä päättömyyksiä välillä urakalla ja toisinaan hieman laiskemmin.

        Viime aikoina laiskemmin.

        Ja vieläpä niin, että ei se yhteisöllisyys yksistään, vaan aito yhteisöllisyys saattaisi olla paljolta pahalta suojeleva tekijä.

        Tosin hieman hukassa näin nykypäivänä on se.

        Kaltoinkohtelijat halutaan vastuuseen. Moni kitenkin ymmärtää, ettei se ehkei ole mahdollista. Mikä on se maailman kahdeksas ihme, että ihmiset välittäisivät enemmän yksilöllisestä ja yhteisöllisestä vastuusta sen sijaan, että teot tai noiden korjaaminen jätetään kykenemättömien harteille? Milloin vastuu-sanan merkitys oivalletaan toden teolla? Narsistisesti ongelman ratkaisu olisi juuri niiden ei-itseään-narsisteina-pitävien keskuudessa, joilla olisi edellytykset (terveempi itsetunto), moraali (välittäminen, arvot) ja mahdollisuudet (eheä minäkuva, työkykyisyys) vaikuttaa parempiin kasvuolosuhteisiin ja opastaa/auttaa osaamattomia kasvattajia/vanhempia tehtävässään.

        *senkin laiskimus Mää. Tosin laiskottelu on meidän kaikkien oikeus. Sun kirjoituksia on aina ilo lukea*


      • - -
        elisakettu kirjoitti:

        Kaltoinkohtelijat halutaan vastuuseen. Moni kitenkin ymmärtää, ettei se ehkei ole mahdollista. Mikä on se maailman kahdeksas ihme, että ihmiset välittäisivät enemmän yksilöllisestä ja yhteisöllisestä vastuusta sen sijaan, että teot tai noiden korjaaminen jätetään kykenemättömien harteille? Milloin vastuu-sanan merkitys oivalletaan toden teolla? Narsistisesti ongelman ratkaisu olisi juuri niiden ei-itseään-narsisteina-pitävien keskuudessa, joilla olisi edellytykset (terveempi itsetunto), moraali (välittäminen, arvot) ja mahdollisuudet (eheä minäkuva, työkykyisyys) vaikuttaa parempiin kasvuolosuhteisiin ja opastaa/auttaa osaamattomia kasvattajia/vanhempia tehtävässään.

        *senkin laiskimus Mää. Tosin laiskottelu on meidän kaikkien oikeus. Sun kirjoituksia on aina ilo lukea*

        Hauskaa, minullakin on oma perässähiihtäjämiinustelija :D


      • - - kirjoitti:

        Hauskaa, minullakin on oma perässähiihtäjämiinustelija :D

        Paikoilleen (ihan itse) jämähtäneet koettavat kivittää edistyksen tietä kulkevia. ;)

        Kaikkea se kateus teettää, huoh..


      • - - kirjoitti:

        Hauskaa, minullakin on oma perässähiihtäjämiinustelija :D

        Me ollaan tunteensiirron kohteita. Ehkä hyvä niin.


      • eräs vakkari
        elisakettu kirjoitti:

        Me ollaan tunteensiirron kohteita. Ehkä hyvä niin.

        Todentotta!

        Jos olet onnellinen, saat kimppuusi onnesi kadehtijoita. Tunteensiirtoa.

        Jos olet ystävällinen ihmiselle, josta joku toinen ei pidä, sinut luokitellaan myös viholliseksi, kuulut vihollisen leiriin (hoviin). Tunteensiirtoa.

        Palstalla myös välinpitämättömyys ja ignooraus on jotain mitä 'tehdään' (teen edes jotain siirtääkseni negatiivisuuteni itsen ulkopuolelle). Tunteensiirtoa.

        Voi elämän kevät.


    • Jotain ymmärtämättä

      "Olet todella vakavasti häiriintynyt yksilö."

      Unohdit mainita, että olen myös "vatipää"... Onneksi ehätin lisäämään.
      Minne joutuimme ilman Sinun viisauttasi oi pyhän kolminaisuuden neljäs jatke.

      • Jotain ymmärtämättä

        "terapeutti sauli" vai kenelle tarkoitit viestisi?


    • *****

      Asiaa.

      Niiden, joiden käämit kärähti, pitäisi vetää henkeä muutama kerta ja lukea aloitus uudelleen ja ajatella, mistä siinä kerrotaan. Ja ajatella.

      • 3+7=10

        "Asiaa.

        Niiden, joiden käämit kärähti, pitäisi vetää henkeä muutama kerta ja lukea aloitus uudelleen ja ajatella, mistä siinä kerrotaan. Ja ajatella."

        Niin komppaan edelleen aloittajaa...kuin myös sinuakin ja tätäkin nimimerkki t:n näkemystä..

        ."oman näkemykseni mukaan narsistisesti vammautunut ihminen on kykenemätön näkemään erilaisia ajatusprosessejaan toiminnan taustalla olevana motivoivana voimana, esim. on kykenemätön tunnistamaan omaa kateudentunnettaan, mikä johtaa toistuvaan näennäisen epäloogiseen käyttäytymiseen, kiitollisuuden puutteeseen ja kyvyttömyyteen nähdä itseään tai oppia omista virheistään"

        ja kiitos toki myös "tään kylän ämmälle"...joka on nostanut hauskoilla lyhyillä kommenteillaan keskustelua ylemmäs...


    • 18+19=37

      "Terve narsismi on minuuden kokemista, tarvehierarkin toteutumista sekä itsensä ja elämän rakastamista. Toivottavasti me kaikki parannumme mahdollisista häiriöistämme ja saavuttaisimme tuon narsismin asteen."

      Jos ny taas jotain järkevämpääkin nostan aiheeseen liittyen...
      periaatteella kertaus on opintojen äiti...

      Että tuon ylläolevan paranemisen toteutumista ja terveemmän narsismin saavuttamista...on kaikkien meidän syytä toivoa omalle kohdallemme...

      • Jotain ymmärtämättä

        "periaatteella kertaus on opintojen äiti..."

        Ainakin yksinkertaisimmilla.

        Siis teidän, joilla on ongelmia sen kanssa. Unelmasi siitä, etteivät muutkaan olisi terveitä, ei toteudu.


      • 14+4=18
        Jotain ymmärtämättä kirjoitti:

        "periaatteella kertaus on opintojen äiti..."

        Ainakin yksinkertaisimmilla.

        Siis teidän, joilla on ongelmia sen kanssa. Unelmasi siitä, etteivät muutkaan olisi terveitä, ei toteudu.

        "periaatteella kertaus on opintojen äiti..."

        niin aloituksen sanoma on tarkoitettu meille kaikille täällä olijoille...

        "Toivottavasti me kaikki parannumme mahdollisista häiriöistämme ja saavuttaisimme tuon narsismin asteen."

        "Siis teidän, joilla on ongelmia sen kanssa. Unelmasi siitä, etteivät muutkaan olisi terveitä, ei toteudu."

        Mitä taas tuohon tulee...niin en millään voi uskoa, että kukaan "täysin terve"...edes täällä narsismi palstalla kirjoittelisi...

        Mitä taas tulee unelmiini...niin ne eivät koske mitenkään täällä palstalla kirjoittelevia täysin tuntemattomia ihmisiä...joille tämä aloitus oli tarkoitettu...

        Mutta tunnen kyllä useitakin käsittääkseni suurin piirtein terveen narsismin omaavia henkilöitä...joilla ei suurempia vaikeuksia itsensä tai kanssaihmistensä kanssa...tavallisia elämän harmeja/vastoinkäymisiä lukuunottamatta...jotka elävät suht onnellisina ja tyytyväisinä...


      • Jotain ymmärtämättä
        14+4=18 kirjoitti:

        "periaatteella kertaus on opintojen äiti..."

        niin aloituksen sanoma on tarkoitettu meille kaikille täällä olijoille...

        "Toivottavasti me kaikki parannumme mahdollisista häiriöistämme ja saavuttaisimme tuon narsismin asteen."

        "Siis teidän, joilla on ongelmia sen kanssa. Unelmasi siitä, etteivät muutkaan olisi terveitä, ei toteudu."

        Mitä taas tuohon tulee...niin en millään voi uskoa, että kukaan "täysin terve"...edes täällä narsismi palstalla kirjoittelisi...

        Mitä taas tulee unelmiini...niin ne eivät koske mitenkään täällä palstalla kirjoittelevia täysin tuntemattomia ihmisiä...joille tämä aloitus oli tarkoitettu...

        Mutta tunnen kyllä useitakin käsittääkseni suurin piirtein terveen narsismin omaavia henkilöitä...joilla ei suurempia vaikeuksia itsensä tai kanssaihmistensä kanssa...tavallisia elämän harmeja/vastoinkäymisiä lukuunottamatta...jotka elävät suht onnellisina ja tyytyväisinä...

        "Mitä taas tuohon tulee...niin en millään voi uskoa, että kukaan "täysin terve"...edes täällä narsismi palstalla kirjoittelisi..."

        Kärsit harhaisesta maailman omistamisesta. Ei ole kiinni sinun uskomisestasi.


      • 16+3=19
        Jotain ymmärtämättä kirjoitti:

        "Mitä taas tuohon tulee...niin en millään voi uskoa, että kukaan "täysin terve"...edes täällä narsismi palstalla kirjoittelisi..."

        Kärsit harhaisesta maailman omistamisesta. Ei ole kiinni sinun uskomisestasi.

        "Kärsit harhaisesta maailman omistamisesta. Ei ole kiinni sinun uskomisestasi."

        Niin tuo on sinun ajatuksesi...kun taas itse en koe omistavani tätä narsistipalstaa...jossa käsittääkseni mielipiteidensä ilmaisu on sallittu...

        Jos ei ny ihan suoranaisia törkeyksiä ala latelemaan...pääsääntöisesti yritän olla arvostelematta kenenkään yksittäisen kirjoittajan fyysistä/psyykkistä olemusta...kun en niistä mitään tiedä...

        sen paremmin kuin luulla tietäväni hänestä tai hänen asioistaan/maailmastaan...muuta kuin mitä hän itse kertoo...

        Yrtän ny vaan ottaa kantaa/keskustella niistä asioista/ongelmista joista kirjoittaja itse kertoo...ja vastata niihin, millaisia ajatuksia ne minussa herättävät...

        "niin en millään voi uskoa, että kukaan "täysin terve"...edes täällä narsismi palstalla kirjoittelisi.."

        Tuokaan lause ei ollut tarkoitettu yksinomaan sinulle...kuten ei aloittajankaan toive siittä, että ...

        "Toivottavasti me kaikki parannumme mahdollisista häiriöistämme ja saavuttaisimme tuon narsismin asteen."

        saman narsismi ongelman kanssahan me kaikki täällä kamppailemme...niin omamme kuin sen toisen...


      • Jtoain ymmärtämättä
        16+3=19 kirjoitti:

        "Kärsit harhaisesta maailman omistamisesta. Ei ole kiinni sinun uskomisestasi."

        Niin tuo on sinun ajatuksesi...kun taas itse en koe omistavani tätä narsistipalstaa...jossa käsittääkseni mielipiteidensä ilmaisu on sallittu...

        Jos ei ny ihan suoranaisia törkeyksiä ala latelemaan...pääsääntöisesti yritän olla arvostelematta kenenkään yksittäisen kirjoittajan fyysistä/psyykkistä olemusta...kun en niistä mitään tiedä...

        sen paremmin kuin luulla tietäväni hänestä tai hänen asioistaan/maailmastaan...muuta kuin mitä hän itse kertoo...

        Yrtän ny vaan ottaa kantaa/keskustella niistä asioista/ongelmista joista kirjoittaja itse kertoo...ja vastata niihin, millaisia ajatuksia ne minussa herättävät...

        "niin en millään voi uskoa, että kukaan "täysin terve"...edes täällä narsismi palstalla kirjoittelisi.."

        Tuokaan lause ei ollut tarkoitettu yksinomaan sinulle...kuten ei aloittajankaan toive siittä, että ...

        "Toivottavasti me kaikki parannumme mahdollisista häiriöistämme ja saavuttaisimme tuon narsismin asteen."

        saman narsismi ongelman kanssahan me kaikki täällä kamppailemme...niin omamme kuin sen toisen...

        "yritän olla arvostelematta kenenkään yksittäisen kirjoittajan fyysistä/psyykkistä olemusta...kun en niistä mitään tiedä.."

        Mutta et ole yltänyt tuohon tavoitteeseesi.

        Vähän väliä tulee tuota -me, yms. kökköä. Et voi puhua kuin itsestäsi. Et tunne, et tiedä, etkä osaa.


      • 2+5=7
        Jtoain ymmärtämättä kirjoitti:

        "yritän olla arvostelematta kenenkään yksittäisen kirjoittajan fyysistä/psyykkistä olemusta...kun en niistä mitään tiedä.."

        Mutta et ole yltänyt tuohon tavoitteeseesi.

        Vähän väliä tulee tuota -me, yms. kökköä. Et voi puhua kuin itsestäsi. Et tunne, et tiedä, etkä osaa.

        "yritän olla arvostelematta kenenkään yksittäisen kirjoittajan fyysistä/psyykkistä olemusta...kun en niistä mitään tiedä"

        niin tuo on minun kirjoittamaani mihin pyrin...josta sinä olet tätä mieltä...

        "Mutta et ole yltänyt tuohon tavoitteeseesi.

        Vähän väliä tulee tuota -me, yms. kökköä. Et voi puhua kuin itsestäsi. Et tunne, et tiedä, etkä osaa. "

        että joo...jos aloitajan kanssa samaa mieltä...ja koen kuuluvani tähän joukkoon..

        "Toivottavasti me kaikki parannumme mahdollisista häiriöistämme ja saavuttaisimme tuon narsismin asteen.."

        niin miten se on mielestäsi ristiriidassa tuon tavoitteeni kanssa...etten sortuisi henk. kohtaisuuksiin...syytämään herjauksia...

        Tuskin se ny ketään henkilökohtaisesti loukkaa...jos olen jostain yleisestä kaikille tarkoitetusta mielipiteestä samaa mieltä...


    • Jotain ymmrätämättä

      "Tuokaan lause ei ollut tarkoitettu yksinomaan sinulle...kuten ei aloittajankaan toive siittä, että ..."

      Tuon lauseen ei pitäisi olla lainkaan minulle.

      "saman narsismi ongelman kanssahan me kaikki täällä kamppailemme...niin omamme kuin sen toisen..."

      Sinä ja joku muu. Kenet katsot kuuluvan sinun leiriisi, niin, että voit käyttä usein sanaa ME. Sanoudun tiukasti irti sinusta. Ja sanon tiukasti narsistini irti sinun narsististasi. Ei ole samanlainen ollenkaan. Olet kuin murrosikäinen, joka on vielä me-vaiheessa, eikä uskaltaudu irrottautumaan omaksi itsekseen. Puhuisit vain itsestäsi. Ts. puhu vain itsestäsi. Ja omista kokemuksistasi.

      • 4+1=5

        "Puhuisit vain itsestäsi. Ts. puhu vain itsestäsi. Ja omista kokemuksistasi."

        Niinhän minä puhunkin...mutta katson kuuluvani kyllä tuohon aloittajan tarkoittamaan joukkoon...

        ."Terve narsismi on minuuden kokemista, tarvehierarkin toteutumista sekä itsensä ja elämän rakastamista. Toivottavasti me kaikki parannumme mahdollisista häiriöistämme ja saavuttaisimme tuon narsismin asteen.

        Palstan eräs kirjoittaja kommentoi taannoin osuvasti että uhri ja narsisti ovat kolikon kääntöpuolet. Lisään tuohon ajatukseen että nimenomaan saman kolikon kääntöpuolet.

        Ollessaan uhrin roolissa ihminen ei näe omia haitallisen narsistisia ominaisuuksiaan, mutta toisen itsekeskeinen ja itsekäs käyttäytyminen kyllä antaa siitä kipeän muistutuksen.

        Ollessaan narsistin roolissa, itseoikeutettuna väärinkohteluun, ihminen ei näe omia uhripiirteitään vaan halveksuu ja mitätöi toisen heikkoutta

        "saman narsismi ongelman kanssahan me kaikki täällä kamppailemme...niin omamme kuin sen toisen..."

        kuin myös tähänkin...

        mutta en katso kuuluvani, enkä halua kuulua tähän joukkoon...joita aloittaja kuvaa tähän tapaan...

        "Palstalle on ilmestynyt ihmisiä joilla on vaikeuksia sisäistää narsismin käsitettä ulkoistamalla negatiivisuudet minuutensa ulkopuolelle."


    • Jotain ymmärtämättä

      "Palstan eräs kirjoittaja kommentoi "

      Kirjoitus sai purevan ja pitävän kritiikin, jota sinä et ole vaivautunut huomiomaan lainkaan. Sinulle riittää, että olet samaa mieltä kuin joku muu.

      - Se vaan ei tarkoita, että olet oikeassa tai että tulet koskaan olemaankaan oikeassa.

      • 14+9=23

        "Kirjoitus sai purevan ja pitävän kritiikin, jota sinä et ole vaivautunut huomiomaan lainkaan. Sinulle riittää, että olet samaa mieltä kuin joku muu."

        niin jos olen samaa mieltä asiasta...ja olen senkin jo omana mielipiteenäni ilmaissut...niin en katso tarpeelliseski kaikkea kritiikkiä sentäs kommentoida...

        hyväksyn kyllä toisten näkemykset...erilaise mielipiteet...siitäkin onko tervettä narsismia olemassa...ei minun tarvitse välittää niistä...

        "- Se vaan ei tarkoita, että olet oikeassa tai että tulet koskaan olemaankaan oikeassa."

        Niin varsinainen tarkoitus ei ny ole yrittää olla oikeassa...kunhan ny vaan ilmaisen mielipiteeni/otan kantaa asioihin...ei tarkoita että mielipiteeni olisi joku ainoa oikea tai totuus...

        net on vaan mielipiteitä...joko puolesta tai vastaan...keskustelua..ei sen kummempaa...


    • Jotain ymmätämättä

      "net on vaan mielipiteitä...joko puolesta tai vastaan...keskustelua..ei sen kummempaa... "

      Kirjoittaja itse voi myös antaa kirjoituksilleen arvon. Voi olla kirjoitustensa takana. Itse en ymmärrä niitä, joilla ei tunnut olevan mitään asiaa, ja silti vain kirjoittelevat. Jotkut ilmeisesti vain jopa loukatakseen toisia...?

      • 20+13=33

        "Voi olla kirjoitustensa takana"

        Niin kyllä minäkin olen kirjoitusteni/mielipiteitteni takana...

        "Itse en ymmärrä niitä, joilla ei tunnut olevan mitään asiaa, ja silti vain kirjoittelevat"

        noh...ensinnäkin käsittääkseni netin keskustelupalstoilla ny voi kirjoittaa kuka tahansa...omasta/itselleen tärkeäksi kokemastaan asiasta...ja tulla siten "kuulluksi"...

        sinä ny vaan yrität mitätöidä tuolla lauseellasi toisten kirjoituksia...

        "Jotkut ilmeisesti vain jopa loukatakseen toisia...?2

        ja tuohon vastaan, että täällä ollaan omalla vastulla...kaikesta ei tarvi loukkaantua...

        esim...sinäkin jossain yritit loukata minua...uskomalla, että olen ruma..

        noh...se sinun uskosi minusta...mutta järkevä ihminen käsittää kyllä ettei tuntemattoman nettikirjoittajan mielipiteellään hänen ulkonäöstään...tarvitse antaa minkäänlaista arvoa...

        siis oikeesti...

        ja mitä tulee siihen Ännäni mielipiteeseen...hän esitti sen ihan mielipiteenään syistä...miksi nitä seksikumppaneita oli niin paljon...

        En ny ihan siten tuotakaan itseeni sillä tavoin ottanut, että minun pitäisi kulkea säkki päässä, että olen niin ruma...

        Siis haloo...se oli vain kertomus/kuvaus elävästä elämästä...yhden narsistin ajattelumaailmasta...että hän koki auttavansa rumia naisia...tarjotessaan heille seksiä...kunnei ne muuten saa miestä...

        minun mielestäni on hyvinkin oiva ja yhteensopiva sen ajatuksen kanssa...että narsisteilla on valtava tarve mitätöidä kumppaneitaan...kokea heidät itseään alempiarvoisiksi...nekin joilta haluavat seksiä...

        Siitähän me täällä puhumme...millaisia ovat noin niinku arjen tasolla...jos sellaisen kanssa joutuu tekemisiin...


    • takes 1 to know 1

      tappeletteko ittenne kans useastiki

      • 19+13=32

        "tappeletteko ittenne kans useastiki"

        nauraa...
        juu kyllä...ihan oikeilla jäljillä olet...

        netti ny vaan mahdollistaa senkin jakamisen...vielä jos löytyy kumppaniksi samanlaisten ongelmien kanssa painiva ihminen...


      • Jotain ymmärtämättä
        19+13=32 kirjoitti:

        "tappeletteko ittenne kans useastiki"

        nauraa...
        juu kyllä...ihan oikeilla jäljillä olet...

        netti ny vaan mahdollistaa senkin jakamisen...vielä jos löytyy kumppaniksi samanlaisten ongelmien kanssa painiva ihminen...

        "juu kyllä...ihan oikeilla jäljillä olet..."

        Onneksi ei tunneta ihan oikeasti. En voi taata, etten olisi vetänyt daijuun... Tällä kypsällä yli 50:n iällä. Kun en tuollaista ole eläissäni harrastanut.


      • Jotain ymmärtämättä kirjoitti:

        "juu kyllä...ihan oikeilla jäljillä olet..."

        Onneksi ei tunneta ihan oikeasti. En voi taata, etten olisi vetänyt daijuun... Tällä kypsällä yli 50:n iällä. Kun en tuollaista ole eläissäni harrastanut.

        Aika purkavia kommentteja heität.


      • Jotain ymmärtämättä
        yxex kirjoitti:

        Aika purkavia kommentteja heität.

        "Onneksi ei tunneta ihan oikeasti"

        Purkavat kommentit selittyvät tuolla. Emme tunne oikeasti. Ei minulle oikeassa elämässä kukaan tuollatavoin "vittuile". Eikä johdu koosta, olen vain hento nainen. Siis ynnäilijä vittuilee, jatkuvasti, voisin sanoa.

        Häntä harmittaa, kun minun n-suhteeni jatkuu, mikä taas ei minun mieletäni ole mikään vittuilua kaipaava asia. Edes täällä palstalla. Kun eihän ynnäilijä meitä tunne.


      • täältä sivusta
        Jotain ymmärtämättä kirjoitti:

        "Onneksi ei tunneta ihan oikeasti"

        Purkavat kommentit selittyvät tuolla. Emme tunne oikeasti. Ei minulle oikeassa elämässä kukaan tuollatavoin "vittuile". Eikä johdu koosta, olen vain hento nainen. Siis ynnäilijä vittuilee, jatkuvasti, voisin sanoa.

        Häntä harmittaa, kun minun n-suhteeni jatkuu, mikä taas ei minun mieletäni ole mikään vittuilua kaipaava asia. Edes täällä palstalla. Kun eihän ynnäilijä meitä tunne.

        asiat näyttäytyvät hiukan toisenlaisilta... Olet täällä minusta hyvinkin aggressiivinen ja hyökkäävä suorastaan. Ylennät itsesi ja yrität alentaa muita kirjoittajia ja myös niitä tosielämän ihmisiä (olethan niin paljon parempi ja viisaampi ja vahvempi kuin kukaan muu irl tai täälläkään). Ja se, että sun täytyy munanpuutteessasi vielä olla kiinni "narsistissasi", ei vaikuta oikein sellaisen järkevän ihmisen toiminnalta. Puhumattakaan sitten kaikista kostofantasioistasi, joista olet kertonut. Ehkä sinä kuitenkin tarvitset kaikkea sitä ja kaikkea tätä.

        Moinesti olen ajatellutkin, että nimimerkkisi on erittäin osuva: jotain sulta jää aina ymmärtämättä. Mutta ei kukaan muukaan voi saada toista ymmärtämään ennen kuin halu ymmärtää syttyy.

        Jatkoja vain itse valitsemallasi tiellä.


      • jotain ymmärtämättä
        täältä sivusta kirjoitti:

        asiat näyttäytyvät hiukan toisenlaisilta... Olet täällä minusta hyvinkin aggressiivinen ja hyökkäävä suorastaan. Ylennät itsesi ja yrität alentaa muita kirjoittajia ja myös niitä tosielämän ihmisiä (olethan niin paljon parempi ja viisaampi ja vahvempi kuin kukaan muu irl tai täälläkään). Ja se, että sun täytyy munanpuutteessasi vielä olla kiinni "narsistissasi", ei vaikuta oikein sellaisen järkevän ihmisen toiminnalta. Puhumattakaan sitten kaikista kostofantasioistasi, joista olet kertonut. Ehkä sinä kuitenkin tarvitset kaikkea sitä ja kaikkea tätä.

        Moinesti olen ajatellutkin, että nimimerkkisi on erittäin osuva: jotain sulta jää aina ymmärtämättä. Mutta ei kukaan muukaan voi saada toista ymmärtämään ennen kuin halu ymmärtää syttyy.

        Jatkoja vain itse valitsemallasi tiellä.

        "Moinesti olen ajatellutkin, että nimimerkkisi on erittäin osuva: jotain sulta jää aina ymmärtämättä"

        Kuinkahan monta avioliittoa ja muuta suhdetta maailmassa on. En ole mistään sen kummemmasta syystä olevani suhteessa kuin kukaan muukaan, joka on suhteessa. Sinä tiedät omat syysi olla suhteissa, jotka jo mainitsitkin. Eli olet ymmärtänyt oman syysi!

        Agressiivisuudesta voi aina valittaa ja syytellä, vaikka se on tervettä. On sairas, jos ei ole lainkaan agressiivinen. Lue joku opas asiasta.

        En ole missään sanonut, kehen ja mihin "nimimerkki" kohdistuu. Kuten jo huomasit, vaikka luulit olevasi kovin viisas, et ollutkaan.


      • Jotain ymmärtämättä
        täältä sivusta kirjoitti:

        asiat näyttäytyvät hiukan toisenlaisilta... Olet täällä minusta hyvinkin aggressiivinen ja hyökkäävä suorastaan. Ylennät itsesi ja yrität alentaa muita kirjoittajia ja myös niitä tosielämän ihmisiä (olethan niin paljon parempi ja viisaampi ja vahvempi kuin kukaan muu irl tai täälläkään). Ja se, että sun täytyy munanpuutteessasi vielä olla kiinni "narsistissasi", ei vaikuta oikein sellaisen järkevän ihmisen toiminnalta. Puhumattakaan sitten kaikista kostofantasioistasi, joista olet kertonut. Ehkä sinä kuitenkin tarvitset kaikkea sitä ja kaikkea tätä.

        Moinesti olen ajatellutkin, että nimimerkkisi on erittäin osuva: jotain sulta jää aina ymmärtämättä. Mutta ei kukaan muukaan voi saada toista ymmärtämään ennen kuin halu ymmärtää syttyy.

        Jatkoja vain itse valitsemallasi tiellä.

        "täältä sivusta"

        Asiat näyttävät paljonkin toisenlaisilta. Sinä taas olet sairaalla tavalla agressiivinen. Tekstisi sisältää mm. seksuaalista väkivaltaa.

        Ynnäilijän teksteissä on käytetty paljon tuollaista samanlaista rumaa kieltä, kuin sinä, että oletan sinun olevankin ynnäilijä itse.

        Yhä sitkeästi uskot, että minulla on samanlaisia ongelmia kuin sinulla.

        Ei ole, usko jo, olen erilainen kuin sinä.


      • no se
        Jotain ymmärtämättä kirjoitti:

        "täältä sivusta"

        Asiat näyttävät paljonkin toisenlaisilta. Sinä taas olet sairaalla tavalla agressiivinen. Tekstisi sisältää mm. seksuaalista väkivaltaa.

        Ynnäilijän teksteissä on käytetty paljon tuollaista samanlaista rumaa kieltä, kuin sinä, että oletan sinun olevankin ynnäilijä itse.

        Yhä sitkeästi uskot, että minulla on samanlaisia ongelmia kuin sinulla.

        Ei ole, usko jo, olen erilainen kuin sinä.

        oli väärin oletettu.

        Ja minulla ei todellakaan ole samanlaisia ongelmia kuin sinulla. :) Koita pärjätä!


      • juu,
        jotain ymmärtämättä kirjoitti:

        "Moinesti olen ajatellutkin, että nimimerkkisi on erittäin osuva: jotain sulta jää aina ymmärtämättä"

        Kuinkahan monta avioliittoa ja muuta suhdetta maailmassa on. En ole mistään sen kummemmasta syystä olevani suhteessa kuin kukaan muukaan, joka on suhteessa. Sinä tiedät omat syysi olla suhteissa, jotka jo mainitsitkin. Eli olet ymmärtänyt oman syysi!

        Agressiivisuudesta voi aina valittaa ja syytellä, vaikka se on tervettä. On sairas, jos ei ole lainkaan agressiivinen. Lue joku opas asiasta.

        En ole missään sanonut, kehen ja mihin "nimimerkki" kohdistuu. Kuten jo huomasit, vaikka luulit olevasi kovin viisas, et ollutkaan.

        tietenkin nimimerkki on tarkoittanut jotakuta toista kirjoittelijaa, siitä ei ole minulla epäilystäkään,sinähän ymmärrät ja tiedät kaiken ja vielä paremmin kuin kukaan muu täälläkään, se on tulut selväksi. Se vain niin mainiosti sopii sinulle.


      • 18+17=35
        no se kirjoitti:

        oli väärin oletettu.

        Ja minulla ei todellakaan ole samanlaisia ongelmia kuin sinulla. :) Koita pärjätä!

        "Ynnäilijän teksteissä on käytetty paljon tuollaista samanlaista rumaa kieltä, kuin sinä, että oletan sinun olevankin ynnäilijä itse"

        Noh...ynnäilijä ny kuitenkin kirjoittaa aina tuolla koneen tyrkkäämällä yhteenlaskutoimituksella...

        eikä minulla ole minkäänlaista tarvetta ns. puskista huudella tai vaihtaa nimimerkkiä...voidakseni ns. ilkeillä toisille...en ole sitä varten tullut tänne...

        Tiedän, että täälllä tuota on vaikea uskoa...eikä sitä voi millään tavalla todistaa...mutta totuus se ny kuitenkin on...

        Että nimimerkin jotain ymmärtämättä oletus oli ny väärä...

        ehkä sen taustalla on ajatus...ettei kukaan muu voi täällä ajatella hänestä mitään negatiivista...kuin pelkästään ynnäilijä...

        ja siitä syystä kuvittelee ynnäilijän olevan joka ainoan nimimerkin takana jonka kokee sanovan jotain negatiivista häneen tai hänen asiaansa liittyen...

        Mutta jos ny täällä olen ja haluan johonkin jotain kommentoida, jopa ilkeillä teen sen kyllä omana itsenäni...en irrallaan asia yhteydestä puskista huutelemalla...

        Mutta joo...netti saa joskus vainoharhaiseksi...itsekin joskus huomaan jopa miettiväni, että voisiko olla mahdollista että minun Ännänikin täällä kirjoittelisi...kun joidenkin ajatukset ovat hyvin samankaltaisia kuin hänen...

        Että tarkkanakin sitä olla myös itsensä suhteen...ettei se todellisuudentaju petä...kuten ny ilmeisesti jotain ymmärtämättömälle on käynyt...

        jos hän uskoo jokaisen sivusta seuraajankin olevan sama ihminen, kuin minä...jota täällä ynnäilijäksikin nimitetään...


      • 14+8=22
        18+17=35 kirjoitti:

        "Ynnäilijän teksteissä on käytetty paljon tuollaista samanlaista rumaa kieltä, kuin sinä, että oletan sinun olevankin ynnäilijä itse"

        Noh...ynnäilijä ny kuitenkin kirjoittaa aina tuolla koneen tyrkkäämällä yhteenlaskutoimituksella...

        eikä minulla ole minkäänlaista tarvetta ns. puskista huudella tai vaihtaa nimimerkkiä...voidakseni ns. ilkeillä toisille...en ole sitä varten tullut tänne...

        Tiedän, että täälllä tuota on vaikea uskoa...eikä sitä voi millään tavalla todistaa...mutta totuus se ny kuitenkin on...

        Että nimimerkin jotain ymmärtämättä oletus oli ny väärä...

        ehkä sen taustalla on ajatus...ettei kukaan muu voi täällä ajatella hänestä mitään negatiivista...kuin pelkästään ynnäilijä...

        ja siitä syystä kuvittelee ynnäilijän olevan joka ainoan nimimerkin takana jonka kokee sanovan jotain negatiivista häneen tai hänen asiaansa liittyen...

        Mutta jos ny täällä olen ja haluan johonkin jotain kommentoida, jopa ilkeillä teen sen kyllä omana itsenäni...en irrallaan asia yhteydestä puskista huutelemalla...

        Mutta joo...netti saa joskus vainoharhaiseksi...itsekin joskus huomaan jopa miettiväni, että voisiko olla mahdollista että minun Ännänikin täällä kirjoittelisi...kun joidenkin ajatukset ovat hyvin samankaltaisia kuin hänen...

        Että tarkkanakin sitä olla myös itsensä suhteen...ettei se todellisuudentaju petä...kuten ny ilmeisesti jotain ymmärtämättömälle on käynyt...

        jos hän uskoo jokaisen sivusta seuraajankin olevan sama ihminen, kuin minä...jota täällä ynnäilijäksikin nimitetään...

        "Että tarkkanakin sitä olla myös itsensä suhteen...ettei se todellisuudentaju petä...kuten ny ilmeisesti jotain ymmärtämättömälle on käynyt...

        jos hän uskoo jokaisen sivusta seuraajankin olevan sama ihminen, kuin minä...jota täällä ynnäilijäksikin nimitetään.."

        Niin...tuosta tulee vielä mieleen tämäkin asia...jota myös Vaknin on kuvannut teksteissään...

        "Narsisti elää "kaikki tai ei mitään" maailmassa, jatkuvassa "ollako vai eikö olla" tilassa. Jokainen keskustelu, johon hän osallistuu, jokaisen ohikulkijan jokainen katse vakuuttaa häntä hänen olemassaolostaan tai kyseenalaistaa sen. Tämän takia narsistin reaktiot vaikuttavat niin suhteettomilta: hän reagoi siihen, minkä hän kokee vaarantavan hänen itseytensä olemassaoloa. Niinpä narsisti tulkitsee jokaisen pienenkin ristiriidan Narsistisen Lähteen kanssa - siis toisen ihmisen kanssa - uhkana hänen itsensä määrittelylle.

        Tämä on niin olennainen asia, että narsisti ei voi ottaa riskejä. Hän olisi mieluummin väärässä kuin jäisi ilman Narsistista Lähdettä. Hän näkee mieluummin hyväksymättömyyttä ja perustelematonta kritiikkiä siellä missä sitä ei ole - kuin kohtaisi varuillaan olonsa menetyksen seuraukset.

        Narsistin täytyy totuttaa lähellään olevat ihmiset siihen, että he pidättyvät antamasta kritiikkiä ja osoittamasta hyväksynnän puutetta häntä ja hänen tekojaan ja päätöksiään kohtaan. Hänen on opetettava lähellään oleville ihmisille, että tällaiset teot provosoivat hänet pelottaviin mielen ja raivon ilmauksiin ja muuttavat hänet jatkuvasti riidanhaluiseksi ja kiivaaksi ihmiseksi. Hänen liioitellut reaktionsa ovat rangaistus heidän ajattelemattomuudestaan, ja siitä että he ovat tietämättömiä hänen todellisesta psykologisesta tilastaan.

        Narsisti syyttää tästä käyttäytymisestään muita ihmisiä. Hän syyttää heitä siitä, että he provosoivat häntä mielenilmauksiin, ja uskoo lujasti, että "heitä" tulee rangaista heidän "väärinkäytöksistään". Anteeksipyynnöt - ellei niihin liity verbaalista tai muuta nöyryyttämistä - eivät ole tarpeeksi. Narsistin raivo ilmenee useimmiten myrkyllisinä verbaalisina nuolina, joita hän ampuu (usein kuviteltua) vainoojaansa kohti niiden (usein kuviteltujen) loukkausten takia, joita tämä on osoittanut."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Sielu.html


      • j lehtinen
        14+8=22 kirjoitti:

        "Että tarkkanakin sitä olla myös itsensä suhteen...ettei se todellisuudentaju petä...kuten ny ilmeisesti jotain ymmärtämättömälle on käynyt...

        jos hän uskoo jokaisen sivusta seuraajankin olevan sama ihminen, kuin minä...jota täällä ynnäilijäksikin nimitetään.."

        Niin...tuosta tulee vielä mieleen tämäkin asia...jota myös Vaknin on kuvannut teksteissään...

        "Narsisti elää "kaikki tai ei mitään" maailmassa, jatkuvassa "ollako vai eikö olla" tilassa. Jokainen keskustelu, johon hän osallistuu, jokaisen ohikulkijan jokainen katse vakuuttaa häntä hänen olemassaolostaan tai kyseenalaistaa sen. Tämän takia narsistin reaktiot vaikuttavat niin suhteettomilta: hän reagoi siihen, minkä hän kokee vaarantavan hänen itseytensä olemassaoloa. Niinpä narsisti tulkitsee jokaisen pienenkin ristiriidan Narsistisen Lähteen kanssa - siis toisen ihmisen kanssa - uhkana hänen itsensä määrittelylle.

        Tämä on niin olennainen asia, että narsisti ei voi ottaa riskejä. Hän olisi mieluummin väärässä kuin jäisi ilman Narsistista Lähdettä. Hän näkee mieluummin hyväksymättömyyttä ja perustelematonta kritiikkiä siellä missä sitä ei ole - kuin kohtaisi varuillaan olonsa menetyksen seuraukset.

        Narsistin täytyy totuttaa lähellään olevat ihmiset siihen, että he pidättyvät antamasta kritiikkiä ja osoittamasta hyväksynnän puutetta häntä ja hänen tekojaan ja päätöksiään kohtaan. Hänen on opetettava lähellään oleville ihmisille, että tällaiset teot provosoivat hänet pelottaviin mielen ja raivon ilmauksiin ja muuttavat hänet jatkuvasti riidanhaluiseksi ja kiivaaksi ihmiseksi. Hänen liioitellut reaktionsa ovat rangaistus heidän ajattelemattomuudestaan, ja siitä että he ovat tietämättömiä hänen todellisesta psykologisesta tilastaan.

        Narsisti syyttää tästä käyttäytymisestään muita ihmisiä. Hän syyttää heitä siitä, että he provosoivat häntä mielenilmauksiin, ja uskoo lujasti, että "heitä" tulee rangaista heidän "väärinkäytöksistään". Anteeksipyynnöt - ellei niihin liity verbaalista tai muuta nöyryyttämistä - eivät ole tarpeeksi. Narsistin raivo ilmenee useimmiten myrkyllisinä verbaalisina nuolina, joita hän ampuu (usein kuviteltua) vainoojaansa kohti niiden (usein kuviteltujen) loukkausten takia, joita tämä on osoittanut."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Sielu.html

        Yhteenlasku: Huomaatko omassa käytöksessäsi seuraavia kohtia:

        raivo ilmenee useimmiten myrkyllisinä verbaalisina nuolina, joita hän ampuu (usein kuviteltua) vainoojaansa kohti niiden (usein kuviteltujen) loukkausten takia, joita tämä on osoittanut.

        syyttää tästä käyttäytymisestään muita ihmisiä. Hän syyttää heitä siitä, että he provosoivat häntä mielenilmauksiin.

        ..pidättyvät antamasta kritiikkiä ja osoittamasta hyväksynnän puutetta häntä ja hänen tekojaan ja päätöksiään kohtaan.

        provosoivat hänet pelottaviin mielen ja raivon ilmauksiin ja muuttavat hänet jatkuvasti riidanhaluiseksi ja kiivaaksi ihmiseksi.


      • 18+14=32
        j lehtinen kirjoitti:

        Yhteenlasku: Huomaatko omassa käytöksessäsi seuraavia kohtia:

        raivo ilmenee useimmiten myrkyllisinä verbaalisina nuolina, joita hän ampuu (usein kuviteltua) vainoojaansa kohti niiden (usein kuviteltujen) loukkausten takia, joita tämä on osoittanut.

        syyttää tästä käyttäytymisestään muita ihmisiä. Hän syyttää heitä siitä, että he provosoivat häntä mielenilmauksiin.

        ..pidättyvät antamasta kritiikkiä ja osoittamasta hyväksynnän puutetta häntä ja hänen tekojaan ja päätöksiään kohtaan.

        provosoivat hänet pelottaviin mielen ja raivon ilmauksiin ja muuttavat hänet jatkuvasti riidanhaluiseksi ja kiivaaksi ihmiseksi.

        "Yhteenlasku: Huomaatko omassa käytöksessäsi seuraavia kohtia"

        Joo kyllä minä huomaan...
        en ole koskaan väittänytkään olevani mikään täydellinen ihminen...

        mutta senkin olen pannut merkille, että kaikki ns. samaan syyllistyvät eivät huomaa...


      • Jotain ymmärtämättä
        no se kirjoitti:

        oli väärin oletettu.

        Ja minulla ei todellakaan ole samanlaisia ongelmia kuin sinulla. :) Koita pärjätä!

        On ihan sama, kuka se seksuaalista väkivaltaa harjoittava kirjoittaja on, jos huomautan siitä, niin huomautan. Voitta sitten kumpikin miettiä.


      • no,
        Jotain ymmärtämättä kirjoitti:

        On ihan sama, kuka se seksuaalista väkivaltaa harjoittava kirjoittaja on, jos huomautan siitä, niin huomautan. Voitta sitten kumpikin miettiä.

        sekö on seksuaalista väkivaltaa, että toteaa sinun hengailevan narsistina pitämäsi ihmisen kanssa vain munanpuutteen takia? Tarpeet ne voi olla iäkkäämmälläkin naisella, onhan se niin. Ja kun sinä olet niin vahva ja viisas ja narsisti on niin heikko, niin voit turvallisin mielin hakea tyydytyksesi vaikka tältä kauhealta narstilta. Mutta ei se järkevältä kuulosta millään muotoa.


      • Jotain ymmärtämättä
        no, kirjoitti:

        sekö on seksuaalista väkivaltaa, että toteaa sinun hengailevan narsistina pitämäsi ihmisen kanssa vain munanpuutteen takia? Tarpeet ne voi olla iäkkäämmälläkin naisella, onhan se niin. Ja kun sinä olet niin vahva ja viisas ja narsisti on niin heikko, niin voit turvallisin mielin hakea tyydytyksesi vaikka tältä kauhealta narstilta. Mutta ei se järkevältä kuulosta millään muotoa.

        "sekö on seksuaalista väkivaltaa, että toteaa sinun "

        Kyllä. Seksuaalisen ahdistelun kokeminen on subjektiivinen tunne (vaikka ala-arvoisesta tyylistäsi päättelen, ette tiedä, mitä se tarkoittaa). Eli ahdistelun kohde voi itse päättää, mikä on ahdistelua.

        Kielesi on rumaa ja alatyylistä. Sillä ei ole informaatioarvoa. Jos sinulla itselläsi on tapana heittää läppää tyyliin NOLLA, (tuollainen puhehan ei tarkoita mitään) heitä sitä niiden samanlaisten älykääpiöden kanssa, joilta kielesi olet oppinutkin. Minua ei kiinnosta.

        Jos haluat sanoa itsestäsi, että elämäsi on nolla, sinun kumppanisi on nolla, sinun seksielämäsi on nolla, sinulla ei ole elämässäsi muuta kuin sukuelimet (ja niissäkin ilmeisesti jotain vikaa, kun noin rumasti puhut), se on ihan sinun oma yksityinen ongelmasi. Ja niiden muiden iljetysten, joiden kanssa hengailet.

        Minua ei kiinnosta.

        Et ilmeisesti ole edes työelämässä, kun et tiedä, mitä on seksuaalinen ahdistelu, tai sitten työpaikkasikin on ala-arvoinen, jossa ahdistellaan vapaasti, säännöistä piittaamatta.

        Kyllä, rivot kirjoitukset voivat olla seksuaalista väkivaltaa.


      • Jotain ymmärtämättä
        no, kirjoitti:

        sekö on seksuaalista väkivaltaa, että toteaa sinun hengailevan narsistina pitämäsi ihmisen kanssa vain munanpuutteen takia? Tarpeet ne voi olla iäkkäämmälläkin naisella, onhan se niin. Ja kun sinä olet niin vahva ja viisas ja narsisti on niin heikko, niin voit turvallisin mielin hakea tyydytyksesi vaikka tältä kauhealta narstilta. Mutta ei se järkevältä kuulosta millään muotoa.

        Plus

        Minäkin olen näköjään juuttunut tänne kouluttamaan teitä. Jos te ette pysty tuntemaan rakkautta, ja jos teitä itseänne ei rakasteta, se ei tarkoita, että munulla olisi rakkauden puutetta elämässäni.

        Teidän tunteenne on teidän omanne, minun tunteeni on minun omani. Olen eri henkilö kuin te. Onko teillä vaikeuksia erottaa toisten ihmisten persoona ja olento omastanne? Onko teillä eräänlaista rajattomuuden tunnetta? Aikuisella ihmisellä kuuluisi olla selvä minä, ja muut koetaan erillisinä, ei itsen jatkeina.


      • 9+18=27
        Jotain ymmärtämättä kirjoitti:

        "sekö on seksuaalista väkivaltaa, että toteaa sinun "

        Kyllä. Seksuaalisen ahdistelun kokeminen on subjektiivinen tunne (vaikka ala-arvoisesta tyylistäsi päättelen, ette tiedä, mitä se tarkoittaa). Eli ahdistelun kohde voi itse päättää, mikä on ahdistelua.

        Kielesi on rumaa ja alatyylistä. Sillä ei ole informaatioarvoa. Jos sinulla itselläsi on tapana heittää läppää tyyliin NOLLA, (tuollainen puhehan ei tarkoita mitään) heitä sitä niiden samanlaisten älykääpiöden kanssa, joilta kielesi olet oppinutkin. Minua ei kiinnosta.

        Jos haluat sanoa itsestäsi, että elämäsi on nolla, sinun kumppanisi on nolla, sinun seksielämäsi on nolla, sinulla ei ole elämässäsi muuta kuin sukuelimet (ja niissäkin ilmeisesti jotain vikaa, kun noin rumasti puhut), se on ihan sinun oma yksityinen ongelmasi. Ja niiden muiden iljetysten, joiden kanssa hengailet.

        Minua ei kiinnosta.

        Et ilmeisesti ole edes työelämässä, kun et tiedä, mitä on seksuaalinen ahdistelu, tai sitten työpaikkasikin on ala-arvoinen, jossa ahdistellaan vapaasti, säännöistä piittaamatta.

        Kyllä, rivot kirjoitukset voivat olla seksuaalista väkivaltaa.

        "sinun seksielämäsi on nolla, sinulla ei ole elämässäsi muuta kuin sukuelimet (ja niissäkin ilmeisesti jotain vikaa, kun noin rumasti puhut),"

        miten minusta tuntuu, että tässä on jotain samaa kuin tuossa...

        "Puuma on kiukkuinen kuin faan ja huutaa, eipä noussut teltta pystyyn.
        Sininuttu kiroo, on varman turhan kiree pipo kun veri ei kulje missään päässä..."

        "Kyllä, rivot kirjoitukset voivat olla seksuaalista väkivaltaa."

        Että syyllistyy niihin joku muukin...kuin pelkästään joku sivusta seuraaja...jonka kanssa ny keskustelet...


      • 9+3=12
        9+18=27 kirjoitti:

        "sinun seksielämäsi on nolla, sinulla ei ole elämässäsi muuta kuin sukuelimet (ja niissäkin ilmeisesti jotain vikaa, kun noin rumasti puhut),"

        miten minusta tuntuu, että tässä on jotain samaa kuin tuossa...

        "Puuma on kiukkuinen kuin faan ja huutaa, eipä noussut teltta pystyyn.
        Sininuttu kiroo, on varman turhan kiree pipo kun veri ei kulje missään päässä..."

        "Kyllä, rivot kirjoitukset voivat olla seksuaalista väkivaltaa."

        Että syyllistyy niihin joku muukin...kuin pelkästään joku sivusta seuraaja...jonka kanssa ny keskustelet...

        "Että syyllistyy niihin joku muukin...kuin pelkästään joku sivusta seuraaja...jonka kanssa ny keskustelet... "

        Lisättynä vielä tiedolla, että narsisti hyvinkin käyttävät projektiota... projiosoi omat ongelmansa, vikansa ja vammansa muihin...

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Projektio_(psykologia)


      • no,
        Jotain ymmärtämättä kirjoitti:

        "sekö on seksuaalista väkivaltaa, että toteaa sinun "

        Kyllä. Seksuaalisen ahdistelun kokeminen on subjektiivinen tunne (vaikka ala-arvoisesta tyylistäsi päättelen, ette tiedä, mitä se tarkoittaa). Eli ahdistelun kohde voi itse päättää, mikä on ahdistelua.

        Kielesi on rumaa ja alatyylistä. Sillä ei ole informaatioarvoa. Jos sinulla itselläsi on tapana heittää läppää tyyliin NOLLA, (tuollainen puhehan ei tarkoita mitään) heitä sitä niiden samanlaisten älykääpiöden kanssa, joilta kielesi olet oppinutkin. Minua ei kiinnosta.

        Jos haluat sanoa itsestäsi, että elämäsi on nolla, sinun kumppanisi on nolla, sinun seksielämäsi on nolla, sinulla ei ole elämässäsi muuta kuin sukuelimet (ja niissäkin ilmeisesti jotain vikaa, kun noin rumasti puhut), se on ihan sinun oma yksityinen ongelmasi. Ja niiden muiden iljetysten, joiden kanssa hengailet.

        Minua ei kiinnosta.

        Et ilmeisesti ole edes työelämässä, kun et tiedä, mitä on seksuaalinen ahdistelu, tai sitten työpaikkasikin on ala-arvoinen, jossa ahdistellaan vapaasti, säännöistä piittaamatta.

        Kyllä, rivot kirjoitukset voivat olla seksuaalista väkivaltaa.

        kyllä se näyttää kovastikin kiinnostavan, kun noin monta sanaa tähänkin uhrasit, oikein useamman viestin voimalla.

        Joo, rumaa ja alatyylistä, jotain siihen suuntaan, sen myönnän. Sen tarkoitushan oli ärsyttää sinua, mikä onnistuikin. Mutta itse sinä olet täällä kertonut "suheestasi", joka perustuu vain erittäin tyydyttävään seksiin. Se n-mies kun on siinä hommassa kaikkein paras ja vielä aivan äärettömän hyvännäköinenkin (ethän muunlaisten kanssa olisikaan). Ei siinä mitään.

        Minä taas en ala omaa seksielämääni, sen laatua ja määrää sen kummemmin tällä palstalla setvimään, enkä sukuelimieni kuntoakaan, vaikka sinulla onkin niitä vakaa näkemys, mutta se olkoon näkemyksesi, saat sen pitää kaikin mokomin.

        Sen voin myös myöntää, että luen kirjoituksiasi mielenkiinnolla, koska olen kiinnostunut ihmismielestä ja psykologiasta eli siitä, miten ihmiset käyttäytyvät ja ajattelevat, tuntevat ja toimivat. Luen palstaa siis huvikseni ja kenties hyödyksenikin, onhan kaiken uuden oppiminen erittäin hyödyllistä.

        Jatka vaan, täällä lueskellaan kahvikupin kanssa. :)


      • 2+15=17
        no, kirjoitti:

        kyllä se näyttää kovastikin kiinnostavan, kun noin monta sanaa tähänkin uhrasit, oikein useamman viestin voimalla.

        Joo, rumaa ja alatyylistä, jotain siihen suuntaan, sen myönnän. Sen tarkoitushan oli ärsyttää sinua, mikä onnistuikin. Mutta itse sinä olet täällä kertonut "suheestasi", joka perustuu vain erittäin tyydyttävään seksiin. Se n-mies kun on siinä hommassa kaikkein paras ja vielä aivan äärettömän hyvännäköinenkin (ethän muunlaisten kanssa olisikaan). Ei siinä mitään.

        Minä taas en ala omaa seksielämääni, sen laatua ja määrää sen kummemmin tällä palstalla setvimään, enkä sukuelimieni kuntoakaan, vaikka sinulla onkin niitä vakaa näkemys, mutta se olkoon näkemyksesi, saat sen pitää kaikin mokomin.

        Sen voin myös myöntää, että luen kirjoituksiasi mielenkiinnolla, koska olen kiinnostunut ihmismielestä ja psykologiasta eli siitä, miten ihmiset käyttäytyvät ja ajattelevat, tuntevat ja toimivat. Luen palstaa siis huvikseni ja kenties hyödyksenikin, onhan kaiken uuden oppiminen erittäin hyödyllistä.

        Jatka vaan, täällä lueskellaan kahvikupin kanssa. :)

        "Luen palstaa siis huvikseni ja kenties hyödyksenikin, onhan kaiken uuden oppiminen erittäin hyödyllistä. "

        Noh...minä olen täällä syystä, että jollain lailla saisin kaiken sen...mikä liittyi suhteeseeni sen Ännäksi nimeämäni henkilön kanssa...itselleni ymmärrettävään muotoon...

        ja nimenomaan liittyen enemmänkin itseeni liittyen...ja taisin äsken oivaltaa jotain oikeasti...liittyen tuohon projektiion...ja sen seurannaiseen..projektiiviseen identifikaatioon...

        Minun Ännä suhteeni oli ns. seksisuhde...ja jotenkin minusta tuntui, että minusta yritettiin tehdä sen suhteen jotain mitä en ihan alunperin ollut...

        Ennen Ännä suhdettani minulla oli ollut vain kokemusta yhdestä miehestä...joka oli aviomieheni...että siltä osin olin hyvinkin vihreä...

        ja täytyy kyllä myöntää, että osin hän onnistuikin...ylilyöntejä ja itselleni asettamieni rajojen ylittämistä kyllä tapahtui...

        mutta noh...jossain kohtaa sitten kuitenkin tuli se raja...
        jonka yli en halunnut mennä...

        En tiedä...olenko väärässä...jos ny ajattelen, että hän yritti tehdä minusta itsensä kaltaista...mm. vihjailessaan usein ,lähtiessäni hänen luotaan... että joku muu pääsee samoille liukkaille tms....kun hänllä itsellään oli useita seksikumppaneita...

        Alun alkaenkin...jo häneen tutuessani...hän antoi kyllä ymmärtää että kaikki naiset on "sellaisia"...ja minä tyhmä kuvitelin kaiketi todistavani ettei ole...ja melkein meinasin joiltain osin muuttua itsekin "sellaiseksi"....

        kun luulin, että hänen ajatuksensa oli peräisin hänen avioeronsa jälkeen, jonka syyksi sanoi vaimonsa pettäneen häntä...josta olen sivusta kuullut toisenkinlaisen version...

        Täyttä totuutta tuostakaan en tiedä...pitäisi kaiketi kysyä hänen vaimoltaan...mutta voiin ajatella...että ainakin hän itse oli itselleen hyväksynyt tuon syyn...pitää useita naisia samanaikasesti seksikumppaneina...

        että jonkinlaista kostoa...naisen aiheuttamaan pettymykseen...voisin ajatella taustalla olevan...tiedä sitten...vaimonko...vai onko siihen sitten syynä...meidän kaikkien elämän ensimmäinen nainen...se äiti...

        Noh...tää ny vaan tätä mun keittiöpsykologiaa...

        eikä muuta sitä tosiasiaa...että minä olin siinä suhteessa vapaaehtoisesti...ja ne syyt miksi...minun täytyy löytää itsestäni...en voi syyttää kaikesta yksinomaan häntä...


      • Jotain ymmärtämättä
        no, kirjoitti:

        kyllä se näyttää kovastikin kiinnostavan, kun noin monta sanaa tähänkin uhrasit, oikein useamman viestin voimalla.

        Joo, rumaa ja alatyylistä, jotain siihen suuntaan, sen myönnän. Sen tarkoitushan oli ärsyttää sinua, mikä onnistuikin. Mutta itse sinä olet täällä kertonut "suheestasi", joka perustuu vain erittäin tyydyttävään seksiin. Se n-mies kun on siinä hommassa kaikkein paras ja vielä aivan äärettömän hyvännäköinenkin (ethän muunlaisten kanssa olisikaan). Ei siinä mitään.

        Minä taas en ala omaa seksielämääni, sen laatua ja määrää sen kummemmin tällä palstalla setvimään, enkä sukuelimieni kuntoakaan, vaikka sinulla onkin niitä vakaa näkemys, mutta se olkoon näkemyksesi, saat sen pitää kaikin mokomin.

        Sen voin myös myöntää, että luen kirjoituksiasi mielenkiinnolla, koska olen kiinnostunut ihmismielestä ja psykologiasta eli siitä, miten ihmiset käyttäytyvät ja ajattelevat, tuntevat ja toimivat. Luen palstaa siis huvikseni ja kenties hyödyksenikin, onhan kaiken uuden oppiminen erittäin hyödyllistä.

        Jatka vaan, täällä lueskellaan kahvikupin kanssa. :)

        "koska olen kiinnostunut ihmismielestä ja psykologiasta "

        Ei riitä kokonaisvaltaisten mielikuvien luomiseen. Huomautan, että nykypsykologit ovat entisiä koulumenestyjiä hyvin arvosanoin. Ja että opiskellessaan psykologiksi, opinnot sisältävät vielä muutakin. Omasta kiinnostuksesta sitten riippuu, miten muuten sivistää itseään. Onhan leipäpappejakin.

        Minulle tuli sellainen mielikuva sinusta, että olet kiinnostunut nyrkkeilystä, ja olit ajatellut lyödä vyön alle, ja vielä joku asekin ehkä kädessä....

        Olen uhrannut paljonkin sanoja ja aikaa kirjoitellessani tänne, että ei tämä nyt mitään. Ole hyvä vain.


      • juu,
        2+15=17 kirjoitti:

        "Luen palstaa siis huvikseni ja kenties hyödyksenikin, onhan kaiken uuden oppiminen erittäin hyödyllistä. "

        Noh...minä olen täällä syystä, että jollain lailla saisin kaiken sen...mikä liittyi suhteeseeni sen Ännäksi nimeämäni henkilön kanssa...itselleni ymmärrettävään muotoon...

        ja nimenomaan liittyen enemmänkin itseeni liittyen...ja taisin äsken oivaltaa jotain oikeasti...liittyen tuohon projektiion...ja sen seurannaiseen..projektiiviseen identifikaatioon...

        Minun Ännä suhteeni oli ns. seksisuhde...ja jotenkin minusta tuntui, että minusta yritettiin tehdä sen suhteen jotain mitä en ihan alunperin ollut...

        Ennen Ännä suhdettani minulla oli ollut vain kokemusta yhdestä miehestä...joka oli aviomieheni...että siltä osin olin hyvinkin vihreä...

        ja täytyy kyllä myöntää, että osin hän onnistuikin...ylilyöntejä ja itselleni asettamieni rajojen ylittämistä kyllä tapahtui...

        mutta noh...jossain kohtaa sitten kuitenkin tuli se raja...
        jonka yli en halunnut mennä...

        En tiedä...olenko väärässä...jos ny ajattelen, että hän yritti tehdä minusta itsensä kaltaista...mm. vihjailessaan usein ,lähtiessäni hänen luotaan... että joku muu pääsee samoille liukkaille tms....kun hänllä itsellään oli useita seksikumppaneita...

        Alun alkaenkin...jo häneen tutuessani...hän antoi kyllä ymmärtää että kaikki naiset on "sellaisia"...ja minä tyhmä kuvitelin kaiketi todistavani ettei ole...ja melkein meinasin joiltain osin muuttua itsekin "sellaiseksi"....

        kun luulin, että hänen ajatuksensa oli peräisin hänen avioeronsa jälkeen, jonka syyksi sanoi vaimonsa pettäneen häntä...josta olen sivusta kuullut toisenkinlaisen version...

        Täyttä totuutta tuostakaan en tiedä...pitäisi kaiketi kysyä hänen vaimoltaan...mutta voiin ajatella...että ainakin hän itse oli itselleen hyväksynyt tuon syyn...pitää useita naisia samanaikasesti seksikumppaneina...

        että jonkinlaista kostoa...naisen aiheuttamaan pettymykseen...voisin ajatella taustalla olevan...tiedä sitten...vaimonko...vai onko siihen sitten syynä...meidän kaikkien elämän ensimmäinen nainen...se äiti...

        Noh...tää ny vaan tätä mun keittiöpsykologiaa...

        eikä muuta sitä tosiasiaa...että minä olin siinä suhteessa vapaaehtoisesti...ja ne syyt miksi...minun täytyy löytää itsestäni...en voi syyttää kaikesta yksinomaan häntä...

        sinä olet täällä kyllä tehnyt oivalluksia, monia ja vielä oikein hyviäkin. Varmasti olet täältä saanut pohtimisapua, mitä olet kaivannut. Voisitpa melkein tuosta projektiivisesta identifikaatiosta aloitaa uuden keskustelun, jos se tuntuu tärkeältä oivallukselta.

        Sinulta haluaisin kysyä sellaista, että millaiselta ajattelet tai kuvittelet sen sitten tuntuvan, kun sinulla ei enää ole tarvetta muistella n-suhdettasi, eikä miettiä sen tarkoitusta? Mitä tulee tämän miettimisen sijaan? Miltä silloin tuntuu, kun voit sanoa itsellesi, että tämä n-suhde on nyt loppuunkäsitelty?


      • 11+12=23
        juu, kirjoitti:

        sinä olet täällä kyllä tehnyt oivalluksia, monia ja vielä oikein hyviäkin. Varmasti olet täältä saanut pohtimisapua, mitä olet kaivannut. Voisitpa melkein tuosta projektiivisesta identifikaatiosta aloitaa uuden keskustelun, jos se tuntuu tärkeältä oivallukselta.

        Sinulta haluaisin kysyä sellaista, että millaiselta ajattelet tai kuvittelet sen sitten tuntuvan, kun sinulla ei enää ole tarvetta muistella n-suhdettasi, eikä miettiä sen tarkoitusta? Mitä tulee tämän miettimisen sijaan? Miltä silloin tuntuu, kun voit sanoa itsellesi, että tämä n-suhde on nyt loppuunkäsitelty?

        "Sinulta haluaisin kysyä sellaista, että millaiselta ajattelet tai kuvittelet sen sitten tuntuvan, kun sinulla ei enää ole tarvetta muistella n-suhdettasi, eikä miettiä sen tarkoitusta? Mitä tulee tämän miettimisen sijaan? Miltä silloin tuntuu, kun voit sanoa itsellesi, että tämä n-suhde on nyt loppuunkäsitelty?"

        Kysymyksesi on mielenkiintoinen ja haluan siihen vastausta pohtiakkin...olen jo yrittänyt pohtiakkin, mutta nyt minun täytyy ottaa tämä oma todellisuuteni huomioon ja lähteä töihin...

        Kun se töissäkäynti ny tosiaan osa tätä reality elämäänikin...
        viikonloppuisinkin joskus...

        mahtaneeko tuokin..."Et ilmeisesti ole edes työelämässä," olla sen ko. henkilön todellisuuden heijastamista toiseen...vaiko vain pelkkä yritys silläkin tavalla mitätöidä/loukata toista...

        Kun tulee mieleen jo lastenkin suusta kuultu totuus..."itte oot sitä, miksi toista haukut"...

        Me aikuiset ehkä jossain vaiheessa hylkäämme tuonkin yksinkertaisen totuuden...yriettäessämme olla liian fiksuja...ja hakiessamme vastauksia toisen käytökseen liian kaukaa...

        mutta joo...kysymystäsi...minun lie hyvä pohtia hyvinkin tarkkaan...toivottavasti löydän sihen myös vastauksen...jonknlaisen ratkaisun...koskien itseäni ja omaa elämääni...


      • :*)
        11+12=23 kirjoitti:

        "Sinulta haluaisin kysyä sellaista, että millaiselta ajattelet tai kuvittelet sen sitten tuntuvan, kun sinulla ei enää ole tarvetta muistella n-suhdettasi, eikä miettiä sen tarkoitusta? Mitä tulee tämän miettimisen sijaan? Miltä silloin tuntuu, kun voit sanoa itsellesi, että tämä n-suhde on nyt loppuunkäsitelty?"

        Kysymyksesi on mielenkiintoinen ja haluan siihen vastausta pohtiakkin...olen jo yrittänyt pohtiakkin, mutta nyt minun täytyy ottaa tämä oma todellisuuteni huomioon ja lähteä töihin...

        Kun se töissäkäynti ny tosiaan osa tätä reality elämäänikin...
        viikonloppuisinkin joskus...

        mahtaneeko tuokin..."Et ilmeisesti ole edes työelämässä," olla sen ko. henkilön todellisuuden heijastamista toiseen...vaiko vain pelkkä yritys silläkin tavalla mitätöidä/loukata toista...

        Kun tulee mieleen jo lastenkin suusta kuultu totuus..."itte oot sitä, miksi toista haukut"...

        Me aikuiset ehkä jossain vaiheessa hylkäämme tuonkin yksinkertaisen totuuden...yriettäessämme olla liian fiksuja...ja hakiessamme vastauksia toisen käytökseen liian kaukaa...

        mutta joo...kysymystäsi...minun lie hyvä pohtia hyvinkin tarkkaan...toivottavasti löydän sihen myös vastauksen...jonknlaisen ratkaisun...koskien itseäni ja omaa elämääni...

        Ajattelin, että olisit voinut ihan vapaasti fiilistellä ja kuvitella sitä tunnetta, kun tämä n-suhde on jättänyt sinut rauhaan. Se aika nimittäin tulee. Ihan varmasti. Se saattaa pamahtaa päälle äkkiä tai vähitellen. Nähtäväksi jää, miten sun kohdallasi...

        Itselleni järisyttävintä (hm, ehkä hieman liian jykevä ilmaus, mutta menköön) oli vapaus. Siis se, että ei enää tarvinnut ajatella asiaa (siis sitä, miksi hän sitä ja miksi minä tätä jne). Kaikki oli selvää ja vaikka kaikkea ei toisen tekemisistä voikaan ymmärtää, niin ei minun tarviksekaan. Se oli jakso elämässäni ja siinäkin kokemuksessa kehityin ihmiseksi, joka olen nyt. Ja kehityn edelleenkin, tavalla jos toisellakin. Liityi siihen itsensä hyväksymistä sellaisena kuin sitten onkin, vikoineen päivineen ja kehittymishaluineen. Tähänastisen elämäni hyväksymistä: en ihan tällaiseksi sitä suunnitellut, mutta sitä se on, menneisyyttäni, joka osaltaan myös on minua muokannut. Itselleen on osattava olla armollinen.

        Jälkeen päin sitä ajattelee, että olisihan kaiken sen voinut tajuta nopamminkin, mutta se nyt vain otti sen aikansa, mitä vaati. Joskus sitä voi jäädä liiaksikin kiinni joihinkin ajatuksiin ja pohdintoihin ja jää ikään kuin polkemaan paikoilleen. Osaltaan nämä nettipalstatkin auttoivat minuakin aikoinaan.

        Sinä löydät oman täydellisen elämäsi. Ja se täydellinen sisältää myös kaiken epätäydellisen. :)


      • Jotain ymmärtämättä
        no, kirjoitti:

        sekö on seksuaalista väkivaltaa, että toteaa sinun hengailevan narsistina pitämäsi ihmisen kanssa vain munanpuutteen takia? Tarpeet ne voi olla iäkkäämmälläkin naisella, onhan se niin. Ja kun sinä olet niin vahva ja viisas ja narsisti on niin heikko, niin voit turvallisin mielin hakea tyydytyksesi vaikka tältä kauhealta narstilta. Mutta ei se järkevältä kuulosta millään muotoa.

        "että toteaa sinun hengailevan narsistina pitämäsi ihmisen kanssa vain munanpuutteen takia? "

        Vaikka nyt molemmat, ynnäilijä ja ynnäilijän ihailija lähditte työhön sopivasti, kun epäilin, että ette ehkä ole työssä, niin vastaan teille vielä:

        Minulla ei ole tuollaista ilmiötä, mistä te puhutte. Siinä on ainakin yksi asia, mitä en olekaan ymmärtänyt. Ja minkä niin moni moukka on ilmeisesti ainakin ottanut omakseen. Hyvää matkaa vain teille molemmille saaliinne kera. Muistakaa rikkoa ja poistaa kuori ennenkuin syötte.

        Nyt kun teitä on kaksi, vaikka massasieluja olettekin, voinette nauttia munistanne yhdessäkin. (Kaikesta ne tykkää ja kaikki niille kelpaa, hohhohhoijaa.)


      • :*) kirjoitti:

        Ajattelin, että olisit voinut ihan vapaasti fiilistellä ja kuvitella sitä tunnetta, kun tämä n-suhde on jättänyt sinut rauhaan. Se aika nimittäin tulee. Ihan varmasti. Se saattaa pamahtaa päälle äkkiä tai vähitellen. Nähtäväksi jää, miten sun kohdallasi...

        Itselleni järisyttävintä (hm, ehkä hieman liian jykevä ilmaus, mutta menköön) oli vapaus. Siis se, että ei enää tarvinnut ajatella asiaa (siis sitä, miksi hän sitä ja miksi minä tätä jne). Kaikki oli selvää ja vaikka kaikkea ei toisen tekemisistä voikaan ymmärtää, niin ei minun tarviksekaan. Se oli jakso elämässäni ja siinäkin kokemuksessa kehityin ihmiseksi, joka olen nyt. Ja kehityn edelleenkin, tavalla jos toisellakin. Liityi siihen itsensä hyväksymistä sellaisena kuin sitten onkin, vikoineen päivineen ja kehittymishaluineen. Tähänastisen elämäni hyväksymistä: en ihan tällaiseksi sitä suunnitellut, mutta sitä se on, menneisyyttäni, joka osaltaan myös on minua muokannut. Itselleen on osattava olla armollinen.

        Jälkeen päin sitä ajattelee, että olisihan kaiken sen voinut tajuta nopamminkin, mutta se nyt vain otti sen aikansa, mitä vaati. Joskus sitä voi jäädä liiaksikin kiinni joihinkin ajatuksiin ja pohdintoihin ja jää ikään kuin polkemaan paikoilleen. Osaltaan nämä nettipalstatkin auttoivat minuakin aikoinaan.

        Sinä löydät oman täydellisen elämäsi. Ja se täydellinen sisältää myös kaiken epätäydellisen. :)

        Kiitos meidän kaikkien puolesta hienosta ja valoisasta kommentoinnistasi sinä tuntematon :*)


      • - -
        9+3=12 kirjoitti:

        "Että syyllistyy niihin joku muukin...kuin pelkästään joku sivusta seuraaja...jonka kanssa ny keskustelet... "

        Lisättynä vielä tiedolla, että narsisti hyvinkin käyttävät projektiota... projiosoi omat ongelmansa, vikansa ja vammansa muihin...

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Projektio_(psykologia)

        Ihmettelen tuota (taas puolestani), että jos ensin huutaa joutuneensa seksuaalisen ahdistelun uhriksi jonkun taholta, niin sitten yks kaks onkin ihan oikeutettu käyttämään puolustautumisekseen niitä keinoja, jotka täyttävät ihan yhtä lailla seksuaalisen väkivallan merkit.

        Vai hyökkäykseen. Toisinaan puolustautuminen täyttää hyökkäyksen tuntomerkit.

        Mutta minulla onkin omituiset käsitykset asioista. Jos käyttää samoja keinoja kuin toinen, mielestäni ei vaan voi valittaa toisen käyttämistä keinoista. Koska lopputulos tuollaisessa on plusmiinusnolla.

        Mutta aika pitkän keskustelullisen tien olette käyneet, yhteenlasku ja jotain ymmärtämättä. Nyt olette ilmeisesti kyllääntyneet toisiinne?


      • Jotain ymmärtämättä
        - - kirjoitti:

        Ihmettelen tuota (taas puolestani), että jos ensin huutaa joutuneensa seksuaalisen ahdistelun uhriksi jonkun taholta, niin sitten yks kaks onkin ihan oikeutettu käyttämään puolustautumisekseen niitä keinoja, jotka täyttävät ihan yhtä lailla seksuaalisen väkivallan merkit.

        Vai hyökkäykseen. Toisinaan puolustautuminen täyttää hyökkäyksen tuntomerkit.

        Mutta minulla onkin omituiset käsitykset asioista. Jos käyttää samoja keinoja kuin toinen, mielestäni ei vaan voi valittaa toisen käyttämistä keinoista. Koska lopputulos tuollaisessa on plusmiinusnolla.

        Mutta aika pitkän keskustelullisen tien olette käyneet, yhteenlasku ja jotain ymmärtämättä. Nyt olette ilmeisesti kyllääntyneet toisiinne?

        "Vai hyökkäykseen. Toisinaan puolustautuminen täyttää hyökkäyksen tuntomerkit."

        Täällä voi tehdä arvion "vastaväittelijästä" tai sparraajasta, mitä sitten toisistaan ajatellankin. Mutta olet, - -, oikeassa siinä tavallaan, että huomiotta jätetään muut lukijat, jos kiivaannutaan pitkään väittelemään keskenään. Joukossa voi olla mitä vain, lähes lapsiakin. Ja jos kaksi yli 50v väittelee kiivaasti keskenään, ei ole epäilystäkään siitä, että heikompia hirvittää.

        Siitä olen aidosti pahoillani, jos näin on käynyt.

        "Jos haluat sanoa itsestäsi, että elämäsi on nolla, sinun kumppanisi on nolla, sinun seksielämäsi on nolla,"

        Voitte kuitenkin tehdä asian eteen jotain muutakin, kuin muistuttaa olemassaolostanne. Kiinnittäkää teksteissä huomiota tuollaisiin "jos haluat sanoa itsestäsi" -tyyppisiin ilmauksiin. Ne tavallaan jättävät sen tien auki, ettei "vastaväittelijä" olekaan halunnut sanoa itsestään mitään, ja siksi lause voidaan vesittää kokonaan, myös "vastakinaaja", jos niin haluaa.

        Toivottavasti jaksatte pohtia tätä, mitä tähän kirjoitin. Voitte itse sitten toimia samoin, kun kirjoittelette ja puhutte toisten kanssa. Aina ei olekaan pakko lähteä sanomaan tyyliin: "Sää oot...!" Mitä sitten halusittekaan sanoa.

        Noissa väitteissä, joita tähän minun kuviteltuun "hahmooni" taas on kohdistettu, ei tuollaisia "pehmentäviä" seikkoja ole jätetty.

        " että toteaa sinun hengailevan narsistina pitämäsi ihmisen kanssa vain munanpuutteen"

        Tuollaisissa toteamuksissa ei ole paljoa tulkinnanvaraa.

        Toivottavasti jaksatte miettiä, ettekä vain syyttele, vaikka jonkun "ymmärtäminen" tuottaisikin vaikeuksia.

        "


      • .........
        9+18=27 kirjoitti:

        "sinun seksielämäsi on nolla, sinulla ei ole elämässäsi muuta kuin sukuelimet (ja niissäkin ilmeisesti jotain vikaa, kun noin rumasti puhut),"

        miten minusta tuntuu, että tässä on jotain samaa kuin tuossa...

        "Puuma on kiukkuinen kuin faan ja huutaa, eipä noussut teltta pystyyn.
        Sininuttu kiroo, on varman turhan kiree pipo kun veri ei kulje missään päässä..."

        "Kyllä, rivot kirjoitukset voivat olla seksuaalista väkivaltaa."

        Että syyllistyy niihin joku muukin...kuin pelkästään joku sivusta seuraaja...jonka kanssa ny keskustelet...

        Olet jättänyt taas tuosta lauseesta poi OLEELLISEN, eli "Jos haluat sanoa itsestäsi, että..."

        On ihan eri lause, kuin tuo, jonka olet kopioinut.

        Taas vääristelyä.


      • 2+5=7
        :*) kirjoitti:

        Ajattelin, että olisit voinut ihan vapaasti fiilistellä ja kuvitella sitä tunnetta, kun tämä n-suhde on jättänyt sinut rauhaan. Se aika nimittäin tulee. Ihan varmasti. Se saattaa pamahtaa päälle äkkiä tai vähitellen. Nähtäväksi jää, miten sun kohdallasi...

        Itselleni järisyttävintä (hm, ehkä hieman liian jykevä ilmaus, mutta menköön) oli vapaus. Siis se, että ei enää tarvinnut ajatella asiaa (siis sitä, miksi hän sitä ja miksi minä tätä jne). Kaikki oli selvää ja vaikka kaikkea ei toisen tekemisistä voikaan ymmärtää, niin ei minun tarviksekaan. Se oli jakso elämässäni ja siinäkin kokemuksessa kehityin ihmiseksi, joka olen nyt. Ja kehityn edelleenkin, tavalla jos toisellakin. Liityi siihen itsensä hyväksymistä sellaisena kuin sitten onkin, vikoineen päivineen ja kehittymishaluineen. Tähänastisen elämäni hyväksymistä: en ihan tällaiseksi sitä suunnitellut, mutta sitä se on, menneisyyttäni, joka osaltaan myös on minua muokannut. Itselleen on osattava olla armollinen.

        Jälkeen päin sitä ajattelee, että olisihan kaiken sen voinut tajuta nopamminkin, mutta se nyt vain otti sen aikansa, mitä vaati. Joskus sitä voi jäädä liiaksikin kiinni joihinkin ajatuksiin ja pohdintoihin ja jää ikään kuin polkemaan paikoilleen. Osaltaan nämä nettipalstatkin auttoivat minuakin aikoinaan.

        Sinä löydät oman täydellisen elämäsi. Ja se täydellinen sisältää myös kaiken epätäydellisen. :)

        "Sinä löydät oman täydellisen elämäsi. Ja se täydellinen sisältää myös kaiken epätäydellisen. :) "

        kiitos myös minulta noista sanoista...

        Mutta ny ihan ei ole oikea hetki fiilistellä...kun tuossa tuota lokaa tullut niskaan...tavalla, että joku on ikäänkuin esiintynyt minuna ja kirjoittanut tuollaisen typerän viestin...

        Että minulla tuntuu olevan todella joku vihamies täällä...ilmeisesti itsestään ja omasta elämästään totta puhujaa täällä ei suvaita...vaan pitäisi pysytellä vaan mielikuvitus tarinoissa..

        Mutta sen verran töihin menomatkalla tuo asia jäi mieleen...että ehdin ajatella juurikin tuota vapauden kokemusta...

        Mutta sitten ehdin myös ajatella...ettei omiin ongelmiini...ole yksin syyllinen tuo Ännä suhde...

        jotenkin sitä tuntee eläneensä ikäänkuin itselleenkin vääränlaisena...niiden lapsuudessa opittujen selvitymiskeinojen vuoksi...

        Että siitä kuka minä olen , millainen minä olen...mitä haluan/tarvitsen...omien rajojen etsimisestä kaiketi tässä pohjimmaltaan on kysymys...

        Tuo Ännä suhde ny erityisesti sai aikaan sen...että noita joutuu pohtimaan perin pohjin...ettei vastaavanlainen kokemus toistuisi ja osaisin/voisin...elää itseni näköistä elämää...

        Että tämmöstä ny tähän kohtaan...vaikka ajatukset ny välillä käy tuossa toisessakin jutussa...miksi, kuka minua täällä noin paljon vihaa...nimimerkkejä on useita, mutta uskon, että taustalla on kyllä yksi ja sama henkilö...


      • 2+4=6
        Jotain ymmärtämättä kirjoitti:

        "että toteaa sinun hengailevan narsistina pitämäsi ihmisen kanssa vain munanpuutteen takia? "

        Vaikka nyt molemmat, ynnäilijä ja ynnäilijän ihailija lähditte työhön sopivasti, kun epäilin, että ette ehkä ole työssä, niin vastaan teille vielä:

        Minulla ei ole tuollaista ilmiötä, mistä te puhutte. Siinä on ainakin yksi asia, mitä en olekaan ymmärtänyt. Ja minkä niin moni moukka on ilmeisesti ainakin ottanut omakseen. Hyvää matkaa vain teille molemmille saaliinne kera. Muistakaa rikkoa ja poistaa kuori ennenkuin syötte.

        Nyt kun teitä on kaksi, vaikka massasieluja olettekin, voinette nauttia munistanne yhdessäkin. (Kaikesta ne tykkää ja kaikki niille kelpaa, hohhohhoijaa.)

        "että toteaa sinun hengailevan narsistina pitämäsi ihmisen kanssa vain munanpuutteen takia?"

        Edelleen...ynnäilijä ei ole tuota "munanpuute" tekstiä kirjoittanut...enkä tiedä kuka kirjoituksen takana on...

        ja ynnäilijä ny tosiaan meni töihin iltavuoroon...ja työvuoroni alkoi klo 14...

        mutta mietin kyllä...että onko jotain ymmärtämättä siten tuon ikäänkuin minun nimissäni kirjoitetun viestin takana...


      • eräs vakkari
        elisakettu kirjoitti:

        Kiitos meidän kaikkien puolesta hienosta ja valoisasta kommentoinnistasi sinä tuntematon :*)

        Suloista palautetta :)


    • ei nimimerkkiä

      Aivan naurettava kirjoitus. Narsismi voi johtua monesta syystä. Eikä se ole yleisest uhrin syytä.

      • Olen varma että pakkanen on narsisti. Käydessäni pihalla paitasillani minä palelen ihan uhrina. Villapaitaa en suostu panemaan päälleni sillä minulla on oikeus lämpöön muuttamatta itseäni. Ilmaston ON MUUTUTTAVA! Pekka Pouta kuuluu narsistin hoviin koska lupasi lisää kylmää.

        *vetää narsistisen loukkauksen jäisen herneen nenään* ;D


      • - -
        yxex kirjoitti:

        Olen varma että pakkanen on narsisti. Käydessäni pihalla paitasillani minä palelen ihan uhrina. Villapaitaa en suostu panemaan päälleni sillä minulla on oikeus lämpöön muuttamatta itseäni. Ilmaston ON MUUTUTTAVA! Pekka Pouta kuuluu narsistin hoviin koska lupasi lisää kylmää.

        *vetää narsistisen loukkauksen jäisen herneen nenään* ;D

        *koputtelee hyhmettynyttä hahmoa*

        Kas, täällä parrasta roikkuvien jääpuikkojen lomassa on pakasteherneitä..

        *pussittaa herneitä ronkkien niitä varovaisesti nenästä*

        Oi ihmettä, joku toinen olisi astunut avoimesta ovesta sisään. Tämä on jäänyt portaalle ja päästänyt pakkasen luikertelemaan ovan raosta.. Koko talohan on ihan jähmeä!!

        *kaappaa sininuttuisen hahmon kenolleen ja alkaa varovasti siirtää tätä kohti avolava-autoa*

        KETTUUUU!!! Tuu auttaan, tää tyyppi on jäässä, ajelutetaan se kuumalle rommille!!


      • - - kirjoitti:

        *koputtelee hyhmettynyttä hahmoa*

        Kas, täällä parrasta roikkuvien jääpuikkojen lomassa on pakasteherneitä..

        *pussittaa herneitä ronkkien niitä varovaisesti nenästä*

        Oi ihmettä, joku toinen olisi astunut avoimesta ovesta sisään. Tämä on jäänyt portaalle ja päästänyt pakkasen luikertelemaan ovan raosta.. Koko talohan on ihan jähmeä!!

        *kaappaa sininuttuisen hahmon kenolleen ja alkaa varovasti siirtää tätä kohti avolava-autoa*

        KETTUUUU!!! Tuu auttaan, tää tyyppi on jäässä, ajelutetaan se kuumalle rommille!!

        *tulla viuhtoo paikalle raahaten hampaat irvessä jumalottaman isoa rommilekkeriä ja nakkaa selästä repun, jossa on kuumaa kaakaota, kahvia ja voileipiä ja pakastepusseja herneitä varten.

        "jassoo. prhan ye, mitä mänit pakkasessa tekemään? Nyt sua saa hoivata ja huoltaa koko viikonlopun jotta saadaan sut taas vetreäksi"

        yhdessä Karitsan kanssa raahaavat sininuttuisen ruhon mossen kyytiin (prkl että on painava ja makaa kuin jäykkä seipäänniellyt kynttilä tuossa) ja kyytiin perään retkieväät.

        heittää viltin mäkkärän ja yxän päälle. "Lämmitelkää murut. Ottakaa kaikki herneet talteen. Saadaan hyvä soppa pyhäksi" painelee itte rattiin ja hoilottelee iloisena "maanantai ei mittään, tiistai ei mittään, keskiviikko torstai ei..." *


      • elisakettu kirjoitti:

        *tulla viuhtoo paikalle raahaten hampaat irvessä jumalottaman isoa rommilekkeriä ja nakkaa selästä repun, jossa on kuumaa kaakaota, kahvia ja voileipiä ja pakastepusseja herneitä varten.

        "jassoo. prhan ye, mitä mänit pakkasessa tekemään? Nyt sua saa hoivata ja huoltaa koko viikonlopun jotta saadaan sut taas vetreäksi"

        yhdessä Karitsan kanssa raahaavat sininuttuisen ruhon mossen kyytiin (prkl että on painava ja makaa kuin jäykkä seipäänniellyt kynttilä tuossa) ja kyytiin perään retkieväät.

        heittää viltin mäkkärän ja yxän päälle. "Lämmitelkää murut. Ottakaa kaikki herneet talteen. Saadaan hyvä soppa pyhäksi" painelee itte rattiin ja hoilottelee iloisena "maanantai ei mittään, tiistai ei mittään, keskiviikko torstai ei..." *

        :DD

        *oonkohan lopultakin heittänyt veivini? Ensin palelin kuistilla, nyt herään avolavamossen lavalla rommilekkeri kainalossa, vieressä virnistelee lammas, ja autoa ajaa kettu*

        *klunk klunk klunk hööörpps..AAAH * (:


      • - -
        yxex kirjoitti:

        :DD

        *oonkohan lopultakin heittänyt veivini? Ensin palelin kuistilla, nyt herään avolavamossen lavalla rommilekkeri kainalossa, vieressä virnistelee lammas, ja autoa ajaa kettu*

        *klunk klunk klunk hööörpps..AAAH * (:

        Tänne se lekkeri välillä, että saa kaakaoon lämmikettä, senkin jästi..

        *repaisee lekkerin YE:n kourista ja katselee kun suu jää hamuamaan kuin lapsella tutin peränn*

        Ah-haa, etpäs tiennytkään, että lampaatkin tarvitsevat toisinaan tujauksen rommia!!

        O-hops ja heijakkaa..

        Joku astuu kaasupolkimelle kaksin jaloin :D Herneet suorastaan lentävät mutkissa ulos YE:n nenästä!! Lissää vauhtia. lissää vauhtia..!! Soppa tulille soppatulilla..


      • j lehtinen
        - - kirjoitti:

        Tänne se lekkeri välillä, että saa kaakaoon lämmikettä, senkin jästi..

        *repaisee lekkerin YE:n kourista ja katselee kun suu jää hamuamaan kuin lapsella tutin peränn*

        Ah-haa, etpäs tiennytkään, että lampaatkin tarvitsevat toisinaan tujauksen rommia!!

        O-hops ja heijakkaa..

        Joku astuu kaasupolkimelle kaksin jaloin :D Herneet suorastaan lentävät mutkissa ulos YE:n nenästä!! Lissää vauhtia. lissää vauhtia..!! Soppa tulille soppatulilla..

        Onko perheessä terveitäkin lapsia?


      • - -
        j lehtinen kirjoitti:

        Onko perheessä terveitäkin lapsia?

        Sinä?

        Pelkkä villi veikkaus.. joten älä loukkaanu jos ei osunu kohilleen..


      • 5+19=24
        j lehtinen kirjoitti:

        Onko perheessä terveitäkin lapsia?

        "Onko perheessä terveitäkin lapsia?"

        Noh...lapset on aina terveitä kun ne leikkii..

        Mutta ottakaas ny Juhanikin matkalle mukaan...vaikka se tykkääkin vissiin enemmänän "sellaisista" leikistä...mutta talvella on Mossen avolavalla on viisain pitää vaatteet päällä...

        Äh, hyi hyi minua...

        katkera vanha parhaat päivänsä aikoja sitten nähnyt puumanainen...jota Ännä, vaikka ei nuori ollutkaan... käytti hyväkseen ja lemppas pellolle...

        ei muuta kuin lisää mattopiiskaa vaan...kunnei ymmärrä suutaankaan pitää kiinni...


      • - - kirjoitti:

        Sinä?

        Pelkkä villi veikkaus.. joten älä loukkaanu jos ei osunu kohilleen..

        Dopplerin ilmiönä vilahti joku ohi

        ooonkoo peerheessää terveitäkiin laaappssiiiiiiaaaaaaa

        Koittikohan kettu ajaa sen yli? Tiämmä joku rommirosvo, hähä >(;


      • 5+19=24 kirjoitti:

        "Onko perheessä terveitäkin lapsia?"

        Noh...lapset on aina terveitä kun ne leikkii..

        Mutta ottakaas ny Juhanikin matkalle mukaan...vaikka se tykkääkin vissiin enemmänän "sellaisista" leikistä...mutta talvella on Mossen avolavalla on viisain pitää vaatteet päällä...

        Äh, hyi hyi minua...

        katkera vanha parhaat päivänsä aikoja sitten nähnyt puumanainen...jota Ännä, vaikka ei nuori ollutkaan... käytti hyväkseen ja lemppas pellolle...

        ei muuta kuin lisää mattopiiskaa vaan...kunnei ymmärrä suutaankaan pitää kiinni...

        *ketun hidastaessa mutkassa tempaisee mattoja tomuttavan YLT.n mukaan kyytiin*

        *tosh lekherissä on sulle kunnon shiiderrii* ;D


      • - -
        yxex kirjoitti:

        Dopplerin ilmiönä vilahti joku ohi

        ooonkoo peerheessää terveitäkiin laaappssiiiiiiaaaaaaa

        Koittikohan kettu ajaa sen yli? Tiämmä joku rommirosvo, hähä >(;

        *vilkuttaa ilmiölle ja ojentaa lekkerin takaisin*

        Hei Kettu, ajoit kuulemma herra Dopplerin yli, tuliko kaaraan lommoja?!

        Ainahan ne terveimmät lapset tiellä leikkii ja huutelevat vain kurjuuksia vanhemmilleen, jotka yrittävät opastaa pois ajokaistoilta leikkimästä..


      • j lehtinen
        - - kirjoitti:

        *vilkuttaa ilmiölle ja ojentaa lekkerin takaisin*

        Hei Kettu, ajoit kuulemma herra Dopplerin yli, tuliko kaaraan lommoja?!

        Ainahan ne terveimmät lapset tiellä leikkii ja huutelevat vain kurjuuksia vanhemmilleen, jotka yrittävät opastaa pois ajokaistoilta leikkimästä..

        "Sinä?
        Pelkkä villi veikkaus.. joten älä loukkaanu jos ei osunu kohilleen.. "

        No en ole, sehän on jo tullut selväksi?

        no tulen mukaan tarinaan ja hyppään lavalle. Olen niin paksu että taka-akseli laukes....
        The end.


      • 14+18=32
        yxex kirjoitti:

        *ketun hidastaessa mutkassa tempaisee mattoja tomuttavan YLT.n mukaan kyytiin*

        *tosh lekherissä on sulle kunnon shiiderrii* ;D

        *ketun hidastaessa mutkassa tempaisee mattoja tomuttavan YLT.n mukaan kyytiin*

        joo AINA mulle käy näin, ku olen niin vietävissä...

        nykkin jouduin puhtaan valkoisen lumen sokaisemana kokemaan kylmää kyytiä umpitunnelissa olevan narskulauman keskellä...

        jokka tuputtaa mulle siideriä, vaikka juon vaan lonkeroa ja jos haluan hienostella...viiniä hienosta lasista...


      • - -
        j lehtinen kirjoitti:

        "Sinä?
        Pelkkä villi veikkaus.. joten älä loukkaanu jos ei osunu kohilleen.. "

        No en ole, sehän on jo tullut selväksi?

        no tulen mukaan tarinaan ja hyppään lavalle. Olen niin paksu että taka-akseli laukes....
        The end.

        :D Ai jaa..

        Mulle mikään ei ole koskaan selvää, ei ees ne itsestäänselvyydet..

        Jahas Kettu. Tää mister Doppler valitsi meille leiripaikan. Alahan kömpiä sieltä ratin takaa lämpimästä ulos tänne pakkaseen meidän seuraksi, tarttis tota telttaa pystyttää ja klapeja latoa nuotioon..

        Mihin se YE katos sen puuman kanssa... Käsipareja leirinpystytykseen..!!! NYT EIKÄ VIIDESTOISTA PÄIVÄ..

        *huutaa kuin äitinsä aikoinaan*


      • - -
        14+18=32 kirjoitti:

        *ketun hidastaessa mutkassa tempaisee mattoja tomuttavan YLT.n mukaan kyytiin*

        joo AINA mulle käy näin, ku olen niin vietävissä...

        nykkin jouduin puhtaan valkoisen lumen sokaisemana kokemaan kylmää kyytiä umpitunnelissa olevan narskulauman keskellä...

        jokka tuputtaa mulle siideriä, vaikka juon vaan lonkeroa ja jos haluan hienostella...viiniä hienosta lasista...

        Ei meil oo ku korvattomia mukeja joissa on reikä pohjassa..


      • 16+11=27
        - - kirjoitti:

        Ei meil oo ku korvattomia mukeja joissa on reikä pohjassa..

        "Ei meil oo ku korvattomia mukeja joissa on reikä pohjassa.."

        Just joo...AINA mulle käy näin...
        eihän kannettu vesikään kaivossa pysy...


      • 17+7=24
        - - kirjoitti:

        :D Ai jaa..

        Mulle mikään ei ole koskaan selvää, ei ees ne itsestäänselvyydet..

        Jahas Kettu. Tää mister Doppler valitsi meille leiripaikan. Alahan kömpiä sieltä ratin takaa lämpimästä ulos tänne pakkaseen meidän seuraksi, tarttis tota telttaa pystyttää ja klapeja latoa nuotioon..

        Mihin se YE katos sen puuman kanssa... Käsipareja leirinpystytykseen..!!! NYT EIKÄ VIIDESTOISTA PÄIVÄ..

        *huutaa kuin äitinsä aikoinaan*

        "Mihin se YE katos sen puuman kanssa..."

        YE:stä en tiedä...
        mutta minä taisin juuttua rytäkässä sen paksun mattokasan alle...

        Ei pitäisi koskaan lähteä leikkimään narskujen kanssa...
        AINA joutuu kokemaan syyllisyyttä...


      • j lehtinen
        - - kirjoitti:

        :D Ai jaa..

        Mulle mikään ei ole koskaan selvää, ei ees ne itsestäänselvyydet..

        Jahas Kettu. Tää mister Doppler valitsi meille leiripaikan. Alahan kömpiä sieltä ratin takaa lämpimästä ulos tänne pakkaseen meidän seuraksi, tarttis tota telttaa pystyttää ja klapeja latoa nuotioon..

        Mihin se YE katos sen puuman kanssa... Käsipareja leirinpystytykseen..!!! NYT EIKÄ VIIDESTOISTA PÄIVÄ..

        *huutaa kuin äitinsä aikoinaan*

        kiva kun tarina jatkuukin ja pääseen viettämään leirielämää.

        No tonne ne meni puuman kanssa telttaa pystyttämään. Mut jättivät kuitenkin oikean teltan lavalle??
        Ahaa, sininuttu tykkääkin kypsemmistä naisista :-)
        1/2 h päästä -> sieltä he tulevatkin takaisin autolla. Puuma on kiukkuinen kuin faan ja huutaa, eipä noussut teltta pystyyn.
        Sininuttu kiroo, on varman turhan kiree pipo kun veri ei kulje missään päässä...

        J lehtisen painon alla laukee myös etuakseli ja kettu jää auton alle -> roadkill.
        Lehtinen pelästyy ja saa sydärin. Ylipainoinen kun on, niin näin voi käydä. Sininuttu huomaa parhaan kaverinsa menehtyneen ja kuolee suruun.
        Puuma päästää piiiitkän pierun ja jatkaa matkaa....

        LÄÄKKEET


      • 4+14=18
        j lehtinen kirjoitti:

        kiva kun tarina jatkuukin ja pääseen viettämään leirielämää.

        No tonne ne meni puuman kanssa telttaa pystyttämään. Mut jättivät kuitenkin oikean teltan lavalle??
        Ahaa, sininuttu tykkääkin kypsemmistä naisista :-)
        1/2 h päästä -> sieltä he tulevatkin takaisin autolla. Puuma on kiukkuinen kuin faan ja huutaa, eipä noussut teltta pystyyn.
        Sininuttu kiroo, on varman turhan kiree pipo kun veri ei kulje missään päässä...

        J lehtisen painon alla laukee myös etuakseli ja kettu jää auton alle -> roadkill.
        Lehtinen pelästyy ja saa sydärin. Ylipainoinen kun on, niin näin voi käydä. Sininuttu huomaa parhaan kaverinsa menehtyneen ja kuolee suruun.
        Puuma päästää piiiitkän pierun ja jatkaa matkaa....

        LÄÄKKEET

        "Ylipainoinen kun on, niin näin voi käydä."

        Noh...tarinalla näyttää olevan kaikkea muuta kuin happy end...

        Mutta itseäni jäi eniten askarruttamaan...miksi Lehtinen otti itselleen tuon ylipainoisen roolin...

        kun minun muistikuvani mukaan hän on kertonut ulkoisesta olemuksestaan vallan muuta...


      • 10+20=30
        4+14=18 kirjoitti:

        "Ylipainoinen kun on, niin näin voi käydä."

        Noh...tarinalla näyttää olevan kaikkea muuta kuin happy end...

        Mutta itseäni jäi eniten askarruttamaan...miksi Lehtinen otti itselleen tuon ylipainoisen roolin...

        kun minun muistikuvani mukaan hän on kertonut ulkoisesta olemuksestaan vallan muuta...

        "Ylipainoinen kun on, niin näin voi käydä."

        Edelleen pakostakin jäin miettimään...että loukkasinko minä ny jotakuta täällä...kertomalla toisaalla Ännäni ulkoisesta olemuksesta...

        En jaksa ny kaivaa miten hänestä kerroin...mitä sanoja käytin...mutta Juhani Lehtisen toisaalla minun suuhunu tyrkyttämiä sanoja en käyttänyt...

        ja syy miksi kerroin Ännäni ulkoisesta olemuksesta oli, että täällä halutaan antaa kuvaa että kaikki narsistit olisivat jotenkin ylivertaisen kauniita ja komeita...

        ja halusin kumota sen luulon...käsittääkseni ulkoisella olemuksella ja narsistisella persoonallisuushäiriöllä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa...

        niin että narsistit olisivat todellisuudessa jotenkin tietynlaisia...rikkaita ja kauniita...sen paremmin kuin rumia ja köyhiäkään...


      • - -
        10+20=30 kirjoitti:

        "Ylipainoinen kun on, niin näin voi käydä."

        Edelleen pakostakin jäin miettimään...että loukkasinko minä ny jotakuta täällä...kertomalla toisaalla Ännäni ulkoisesta olemuksesta...

        En jaksa ny kaivaa miten hänestä kerroin...mitä sanoja käytin...mutta Juhani Lehtisen toisaalla minun suuhunu tyrkyttämiä sanoja en käyttänyt...

        ja syy miksi kerroin Ännäni ulkoisesta olemuksesta oli, että täällä halutaan antaa kuvaa että kaikki narsistit olisivat jotenkin ylivertaisen kauniita ja komeita...

        ja halusin kumota sen luulon...käsittääkseni ulkoisella olemuksella ja narsistisella persoonallisuushäiriöllä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa...

        niin että narsistit olisivat todellisuudessa jotenkin tietynlaisia...rikkaita ja kauniita...sen paremmin kuin rumia ja köyhiäkään...

        No eihän ulkoisella olemuksella ja narsistisella peehoolla olekaan mitään riippuvaisuussuhdetta sinänsä.

        Yksinkertaistaen voisi sanoa, että joku on läski pennusta pitäen ja sitä kiusataan siitä asiasta ja kuitenkin lopputuloksena on terve ja tasapainoinen, itsensä hyväksyvä aikuinen, joka näkee oman rajallisuutensa terveiden linssien läpi.

        Samalla tavalla joku kauniiksi syntynyt saattaa kasvaa aikuiseksi, jonka seurassa kukaan ei viihdy.

        Huvittavaa kyllä, nämä kaksi saattavat tuntea kaunaa ja katkeruutta toistensa edessä, tuntematta toisen henkilöhistoriaa, vetäen koko katkeruuden ja kaunan lonkalta, ennakko-olettamusten perusteella.

        Ja voivat myös vähätellä toistensa kokemuksia saadessaan niihin tutustua.

        Ihmiselämää ei ole voittanutta :) Parasta draamaa.


      • 2+8=10
        - - kirjoitti:

        No eihän ulkoisella olemuksella ja narsistisella peehoolla olekaan mitään riippuvaisuussuhdetta sinänsä.

        Yksinkertaistaen voisi sanoa, että joku on läski pennusta pitäen ja sitä kiusataan siitä asiasta ja kuitenkin lopputuloksena on terve ja tasapainoinen, itsensä hyväksyvä aikuinen, joka näkee oman rajallisuutensa terveiden linssien läpi.

        Samalla tavalla joku kauniiksi syntynyt saattaa kasvaa aikuiseksi, jonka seurassa kukaan ei viihdy.

        Huvittavaa kyllä, nämä kaksi saattavat tuntea kaunaa ja katkeruutta toistensa edessä, tuntematta toisen henkilöhistoriaa, vetäen koko katkeruuden ja kaunan lonkalta, ennakko-olettamusten perusteella.

        Ja voivat myös vähätellä toistensa kokemuksia saadessaan niihin tutustua.

        Ihmiselämää ei ole voittanutta :) Parasta draamaa.

        "Ihmiselämää ei ole voittanutta :) Parasta draamaa"

        Jäin miettimään tuota...
        että onhan se tosiaan niinkin, ihmiselämä tuntuu tosiaan olevan jonkinlaista draamaa...

        Kun ihminen itsessään on aina jotenkin pyrkimässä johonkin etsiessään jonkinlaista onnellisuuden ja tasapainoisuuden tilaa...uskoisin, että tuo pyrkimys on ikäänkuin ihmisen osa...voisko tuota pyrkimystä sitte pyrkimykseksi terveen narsismin tilaan...

        Ja elämän ongelmat ja vastoinkäymiset ja pettymykset sitten aiheuttavat häiriöitä tuohon tilaan, että pomppii lähes äärilaidasta toiseen...

        Olen hyvin usein miettinyt sitäkin jostain lukemaani lausetta...että toiset ihmiset tulevat elämäämme...jostain syystä...joko auttaakseen, tukeakseen meitä tai opettaaksemme meille jotain...itsestämme ja omasta elämästämme...

        Itseäni ajatellen...alkoholistin puolisona ollessani...opin kyllä, ns. teorian tasolla että olen läheisriippuvainen...ja ymmärsin, miksi olin valinnut sellaisen keinon...

        mutta Ännä suhteeseeni liittyen...ehkä minun piti jotenkin vielä elää tuokin uudelleen...ns. käytännön tasolla...että opin miten lujassa tuokin keino minussa istuu...silloin kun olen ns. läheisessä suhteessa toiseen ihmiseen...

        Noh..nykyyän mietin hyvin paljon tuota omaa elämääni siltäkin pohjalta...että toden totta elämäni on ollut jos jonkinlaista draamaa...lapsuus, avioliitto alkoholistin puolisona, yksinhuoltajavuodet, viidenkympin villityksen mukanaan tuoma Ännä suhde...

        Tässä elämänvaiheessa minulle on kyllä tarjolla mahdollisuus elää ns. normaaliakin elämää...

        Mutta tuhannen taalan kysymys itselleni onkin...että osaanko minä elää sellaista...vai tarvitsenko minä jatkuvasti jos jonkinlaista draamaa tunteakseni itseni eläväksi...


      • j lehtinen kirjoitti:

        kiva kun tarina jatkuukin ja pääseen viettämään leirielämää.

        No tonne ne meni puuman kanssa telttaa pystyttämään. Mut jättivät kuitenkin oikean teltan lavalle??
        Ahaa, sininuttu tykkääkin kypsemmistä naisista :-)
        1/2 h päästä -> sieltä he tulevatkin takaisin autolla. Puuma on kiukkuinen kuin faan ja huutaa, eipä noussut teltta pystyyn.
        Sininuttu kiroo, on varman turhan kiree pipo kun veri ei kulje missään päässä...

        J lehtisen painon alla laukee myös etuakseli ja kettu jää auton alle -> roadkill.
        Lehtinen pelästyy ja saa sydärin. Ylipainoinen kun on, niin näin voi käydä. Sininuttu huomaa parhaan kaverinsa menehtyneen ja kuolee suruun.
        Puuma päästää piiiitkän pierun ja jatkaa matkaa....

        LÄÄKKEET

        Hyvä että muistit lääkkeet, kun näet jo vallan harhoja.

        *ihmettelee, mikä iso muovilaatikko on remmeillä kiinni lehtisen selässä*

        Ai, sulla on dosetissa noin mahtava kokoelma erikokoisia ja värisiä tabuja. MT-pillereistä saa vallan kauhian mielenkiintoisen matkan alkoholin kanssa ;D

        *tarjoo lekkeristä kyytipojaksi*

        ps, ketulla on enemmän elämiä ku kepardilla. ;)


      • ........
        yxex kirjoitti:

        Hyvä että muistit lääkkeet, kun näet jo vallan harhoja.

        *ihmettelee, mikä iso muovilaatikko on remmeillä kiinni lehtisen selässä*

        Ai, sulla on dosetissa noin mahtava kokoelma erikokoisia ja värisiä tabuja. MT-pillereistä saa vallan kauhian mielenkiintoisen matkan alkoholin kanssa ;D

        *tarjoo lekkeristä kyytipojaksi*

        ps, ketulla on enemmän elämiä ku kepardilla. ;)

        Otat kuivia?


      • j lehtinen kirjoitti:

        kiva kun tarina jatkuukin ja pääseen viettämään leirielämää.

        No tonne ne meni puuman kanssa telttaa pystyttämään. Mut jättivät kuitenkin oikean teltan lavalle??
        Ahaa, sininuttu tykkääkin kypsemmistä naisista :-)
        1/2 h päästä -> sieltä he tulevatkin takaisin autolla. Puuma on kiukkuinen kuin faan ja huutaa, eipä noussut teltta pystyyn.
        Sininuttu kiroo, on varman turhan kiree pipo kun veri ei kulje missään päässä...

        J lehtisen painon alla laukee myös etuakseli ja kettu jää auton alle -> roadkill.
        Lehtinen pelästyy ja saa sydärin. Ylipainoinen kun on, niin näin voi käydä. Sininuttu huomaa parhaan kaverinsa menehtyneen ja kuolee suruun.
        Puuma päästää piiiitkän pierun ja jatkaa matkaa....

        LÄÄKKEET

        *herää tavattoman pahantuulisena uppotuneena mutaiseen ja lumisohjoiseen saveen* "ei multa henki niin helposti lähde, mutisee kettu joka ensimmäisen yritettiin surmata ennen kuin oli syntynykkään". Ihmettelee viimeistä muistikuvaansa ennen rysähdystä, joka oli Mään äänen ilmiselvästi muuttunut omaksi emokseen karjumalla"..nyt eikä viidestoista päivä!"

        Jaahas; tilannetsekkaus: juhani makaa x-files-asennossa hangessa ja yxä retkottaa vieressä. Eikun mac-gyver-hommiin...
        ,
        * pari puhallusta kavereitten suuhun (hui stana miten haisette vanhalle viinalle...), pari napakkaa painallusta rintakehiin, käynnistää mossen moottorin, kytkee akun kaapelit paikoileen ja kiinnittää virtajohdot päihin ja nasauttaa johtopäillä pari kertaa lehtisen ja merlinin rinnuksia. Kaivaa sytkärin taskusta ja sytyttää kavereitten paidat ja pöksyt palaamaan ensilämmikkeeksi*

        Sitten onkin aika herätellä lammas sammuneesta unestaan, joka ei ole tottunut väkijuomiin näköjään ollenkaan. Kettu silmittelee puumaa, joka onkin paennut paikalta mutta älynnyt jättää mattorullan hankeen. Ek sammuttaa matolla hakkaamalla kytevät äijät ja komentaa karitsaa kahvin keittoon, alkutulen nuotioon saa vaikka lehtisen ja ye:n pöksyistä.

        "Kuulkaas pojat; teitä molempia tarvitaan. Ihan aluksi voisitte korjata tuon taka-akselin jotta päästään täältä metiköstä tämän päivän aikana pois. Me mäkkärän kanssa keitetään lämmin soppa sillä aikaa"


      • - -
        elisakettu kirjoitti:

        *herää tavattoman pahantuulisena uppotuneena mutaiseen ja lumisohjoiseen saveen* "ei multa henki niin helposti lähde, mutisee kettu joka ensimmäisen yritettiin surmata ennen kuin oli syntynykkään". Ihmettelee viimeistä muistikuvaansa ennen rysähdystä, joka oli Mään äänen ilmiselvästi muuttunut omaksi emokseen karjumalla"..nyt eikä viidestoista päivä!"

        Jaahas; tilannetsekkaus: juhani makaa x-files-asennossa hangessa ja yxä retkottaa vieressä. Eikun mac-gyver-hommiin...
        ,
        * pari puhallusta kavereitten suuhun (hui stana miten haisette vanhalle viinalle...), pari napakkaa painallusta rintakehiin, käynnistää mossen moottorin, kytkee akun kaapelit paikoileen ja kiinnittää virtajohdot päihin ja nasauttaa johtopäillä pari kertaa lehtisen ja merlinin rinnuksia. Kaivaa sytkärin taskusta ja sytyttää kavereitten paidat ja pöksyt palaamaan ensilämmikkeeksi*

        Sitten onkin aika herätellä lammas sammuneesta unestaan, joka ei ole tottunut väkijuomiin näköjään ollenkaan. Kettu silmittelee puumaa, joka onkin paennut paikalta mutta älynnyt jättää mattorullan hankeen. Ek sammuttaa matolla hakkaamalla kytevät äijät ja komentaa karitsaa kahvin keittoon, alkutulen nuotioon saa vaikka lehtisen ja ye:n pöksyistä.

        "Kuulkaas pojat; teitä molempia tarvitaan. Ihan aluksi voisitte korjata tuon taka-akselin jotta päästään täältä metiköstä tämän päivän aikana pois. Me mäkkärän kanssa keitetään lämmin soppa sillä aikaa"

        Öyhmh... Mihin se klapisäkki lennähti rysähdyksessä, eihän näistä pöksyistä ole kuin ydinräjähdykseen.. Tainnu poikia pelottaa Ketun kyydissä..

        *roikottaa pöksyjä käsivarren mitan päässä pihtiotteella ja nipistelee toisen käden etusormella ja peukalolla nenäänsä*

        Silmäilee risukkoa ympärillään kuivien oksien toivossa


      • - -
        16+11=27 kirjoitti:

        "Ei meil oo ku korvattomia mukeja joissa on reikä pohjassa.."

        Just joo...AINA mulle käy näin...
        eihän kannettu vesikään kaivossa pysy...

        No onneksi nuo reiät on niin pieniä, että nehän tukkii ensihätään vaikka sormellaan. Pysyy sisältö kupissa kunnes kurkkuun kilahtaa.


      • - - kirjoitti:

        Öyhmh... Mihin se klapisäkki lennähti rysähdyksessä, eihän näistä pöksyistä ole kuin ydinräjähdykseen.. Tainnu poikia pelottaa Ketun kyydissä..

        *roikottaa pöksyjä käsivarren mitan päässä pihtiotteella ja nipistelee toisen käden etusormella ja peukalolla nenäänsä*

        Silmäilee risukkoa ympärillään kuivien oksien toivossa

        Polta ne haisevat kalsarit. Saavat pojat pärjätä ilman housujaan...

        Lava-auton pohja on osittain vaneria. Revitään se irti. Museoauto on aina museoauto. Mutta käytännöllisyys ennen tunteita, eiks jeh?


      • - -
        elisakettu kirjoitti:

        Polta ne haisevat kalsarit. Saavat pojat pärjätä ilman housujaan...

        Lava-auton pohja on osittain vaneria. Revitään se irti. Museoauto on aina museoauto. Mutta käytännöllisyys ennen tunteita, eiks jeh?

        *alaleuka väpättäen ja kyynel silmäkulmassa lammas nyökkää*

        Käytännöllisyys ennen tunteita...

        JA MISSÄ SE ON SE SAAKUTIN SORKKARAUTA, nyt pilkotaan auto!!


      • - - kirjoitti:

        *alaleuka väpättäen ja kyynel silmäkulmassa lammas nyökkää*

        Käytännöllisyys ennen tunteita...

        JA MISSÄ SE ON SE SAAKUTIN SORKKARAUTA, nyt pilkotaan auto!!

        Reipas likka. Nonni, saparo pystyyn lampaani. Auto se vaan on. Eläimet ja ihmiset ovat kuitenkin tärkeämpiä.

        *aloittaa julman ja tarkoituksellisen sodankäynnin kylmää ja kuolemaa vastaan hakkaamalla paloja irti lavasta*

        "Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta!"


      • 16+14=30
        elisakettu kirjoitti:

        *herää tavattoman pahantuulisena uppotuneena mutaiseen ja lumisohjoiseen saveen* "ei multa henki niin helposti lähde, mutisee kettu joka ensimmäisen yritettiin surmata ennen kuin oli syntynykkään". Ihmettelee viimeistä muistikuvaansa ennen rysähdystä, joka oli Mään äänen ilmiselvästi muuttunut omaksi emokseen karjumalla"..nyt eikä viidestoista päivä!"

        Jaahas; tilannetsekkaus: juhani makaa x-files-asennossa hangessa ja yxä retkottaa vieressä. Eikun mac-gyver-hommiin...
        ,
        * pari puhallusta kavereitten suuhun (hui stana miten haisette vanhalle viinalle...), pari napakkaa painallusta rintakehiin, käynnistää mossen moottorin, kytkee akun kaapelit paikoileen ja kiinnittää virtajohdot päihin ja nasauttaa johtopäillä pari kertaa lehtisen ja merlinin rinnuksia. Kaivaa sytkärin taskusta ja sytyttää kavereitten paidat ja pöksyt palaamaan ensilämmikkeeksi*

        Sitten onkin aika herätellä lammas sammuneesta unestaan, joka ei ole tottunut väkijuomiin näköjään ollenkaan. Kettu silmittelee puumaa, joka onkin paennut paikalta mutta älynnyt jättää mattorullan hankeen. Ek sammuttaa matolla hakkaamalla kytevät äijät ja komentaa karitsaa kahvin keittoon, alkutulen nuotioon saa vaikka lehtisen ja ye:n pöksyistä.

        "Kuulkaas pojat; teitä molempia tarvitaan. Ihan aluksi voisitte korjata tuon taka-akselin jotta päästään täältä metiköstä tämän päivän aikana pois. Me mäkkärän kanssa keitetään lämmin soppa sillä aikaa"

        "Kettu silmittelee puumaa, joka onkin paennut paikalta"

        niin kuten jo alussa sanoin kylmä kyyti umptunnelissa olevien narskujen kanssa...saattaa heikompaa hirvittää...


      • puumalle
        16+14=30 kirjoitti:

        "Kettu silmittelee puumaa, joka onkin paennut paikalta"

        niin kuten jo alussa sanoin kylmä kyyti umptunnelissa olevien narskujen kanssa...saattaa heikompaa hirvittää...

        Luottamuksesi ihmisiin on kärsinyt. Eikä se ihme olekaan.

        Mieti miten tunnistat "narsistin" ja narsistin.

        Olet viime päivinä "oppinut" paljon :) Kaikki oppiminen ei tunnu aina kivalta.


      • 11+17=28
        puumalle kirjoitti:

        Luottamuksesi ihmisiin on kärsinyt. Eikä se ihme olekaan.

        Mieti miten tunnistat "narsistin" ja narsistin.

        Olet viime päivinä "oppinut" paljon :) Kaikki oppiminen ei tunnu aina kivalta.

        "Mieti miten tunnistat "narsistin" ja narsistin.
        Olet viime päivinä "oppinut" paljon :) Kaikki oppiminen ei tunnu aina kivalta. "

        noh, se kaiketi tuli selväksi, että narsisti kostaa...kun siihen osuu...
        ja sekin että narsisti on niin typerä, että kirjoittaa jopa toisen nimissä...


      • 5+8=13
        11+17=28 kirjoitti:

        "Mieti miten tunnistat "narsistin" ja narsistin.
        Olet viime päivinä "oppinut" paljon :) Kaikki oppiminen ei tunnu aina kivalta. "

        noh, se kaiketi tuli selväksi, että narsisti kostaa...kun siihen osuu...
        ja sekin että narsisti on niin typerä, että kirjoittaa jopa toisen nimissä...

        "Olet viime päivinä "oppinut" paljon :) Kaikki oppiminen ei tunnu aina kivalta. "

        Lisään vielä jotain narsisteista oppimaani...

        että narsisti luulee ilmeisesti, että kaikki tekevät samoin kuin hän...kirjoittelevat jos jonkinlaisen nimimerkin takaa...ja luulevat ynnäilijänkin tekevän samoin ja syyttä suotta syyttelevä toisiakin...

        ja se mikä täällä on vaarallista...on totuuden puhuminen itsestään , omasta elämästään ja omista kokemuksistaan...liittyen narsistiin...

        Että eiköhän tuossa tullut oppia narsisteista aivan tarpeeksi tähän kohtaan...täytyy sulatella...


      • 10+10=20
        - - kirjoitti:

        *koputtelee hyhmettynyttä hahmoa*

        Kas, täällä parrasta roikkuvien jääpuikkojen lomassa on pakasteherneitä..

        *pussittaa herneitä ronkkien niitä varovaisesti nenästä*

        Oi ihmettä, joku toinen olisi astunut avoimesta ovesta sisään. Tämä on jäänyt portaalle ja päästänyt pakkasen luikertelemaan ovan raosta.. Koko talohan on ihan jähmeä!!

        *kaappaa sininuttuisen hahmon kenolleen ja alkaa varovasti siirtää tätä kohti avolava-autoa*

        KETTUUUU!!! Tuu auttaan, tää tyyppi on jäässä, ajelutetaan se kuumalle rommille!!

        *pussittaa herneitä ronkkien niitä varovaisesti nenästä2

        tähän kohtaan...mun on aivan pakko sanoa...etten ole tiennytkään miten iso rooli herneillä voi olla ihmisen elämässä...


      • 4+9=13
        elisakettu kirjoitti:

        *tulla viuhtoo paikalle raahaten hampaat irvessä jumalottaman isoa rommilekkeriä ja nakkaa selästä repun, jossa on kuumaa kaakaota, kahvia ja voileipiä ja pakastepusseja herneitä varten.

        "jassoo. prhan ye, mitä mänit pakkasessa tekemään? Nyt sua saa hoivata ja huoltaa koko viikonlopun jotta saadaan sut taas vetreäksi"

        yhdessä Karitsan kanssa raahaavat sininuttuisen ruhon mossen kyytiin (prkl että on painava ja makaa kuin jäykkä seipäänniellyt kynttilä tuossa) ja kyytiin perään retkieväät.

        heittää viltin mäkkärän ja yxän päälle. "Lämmitelkää murut. Ottakaa kaikki herneet talteen. Saadaan hyvä soppa pyhäksi" painelee itte rattiin ja hoilottelee iloisena "maanantai ei mittään, tiistai ei mittään, keskiviikko torstai ei..." *

        "Ottakaa kaikki herneet talteen. Saadaan hyvä soppa pyhäksi"

        tästä tulee mieleen vielä yks soppalaulu jossa maku karvas..,

        http://www.youtube.com/watch?v=uuVg4AQFxYU

        lasten suusta kuulee totuuden vai miten se meni...


      • elisakettu kirjoitti:

        Reipas likka. Nonni, saparo pystyyn lampaani. Auto se vaan on. Eläimet ja ihmiset ovat kuitenkin tärkeämpiä.

        *aloittaa julman ja tarkoituksellisen sodankäynnin kylmää ja kuolemaa vastaan hakkaamalla paloja irti lavasta*

        "Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta!"

        *Selvä..henki on lähtenyt, ja manalassa ollaan. Housutkin on tulessa. Ja hullut oliot pilkkoo museorekisterissä olevaa avolava-mossee minkä kerkee*

        *yx juo kaikkien puolesta koko lekkerin tyhjäksi* ;D


      • eräs vakkari
        5+8=13 kirjoitti:

        "Olet viime päivinä "oppinut" paljon :) Kaikki oppiminen ei tunnu aina kivalta. "

        Lisään vielä jotain narsisteista oppimaani...

        että narsisti luulee ilmeisesti, että kaikki tekevät samoin kuin hän...kirjoittelevat jos jonkinlaisen nimimerkin takaa...ja luulevat ynnäilijänkin tekevän samoin ja syyttä suotta syyttelevä toisiakin...

        ja se mikä täällä on vaarallista...on totuuden puhuminen itsestään , omasta elämästään ja omista kokemuksistaan...liittyen narsistiin...

        Että eiköhän tuossa tullut oppia narsisteista aivan tarpeeksi tähän kohtaan...täytyy sulatella...

        Hyvin olet reflektoinut omakohtaisia kokemuksiasi.


      • 4+10=14
        eräs vakkari kirjoitti:

        Hyvin olet reflektoinut omakohtaisia kokemuksiasi.

        "Hyvin olet reflektoinut omakohtaisia kokemuksiasi."

        noh...jouduin googlettamaan tuon hienon sanasi...reflektoida...mitä se tarkoittaa...

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Reflektio#cite_note-verkkotutor-2

        Niin kaiketi noinkin voi sanoa...en tiedä...itselleni oli/on ollut tärkeää edes jollain tasolla ymmärtää "mitä se kaikki oli "...liittyen Ännä suhteeseeni..löytää asialle jokin "järkevä" selitys...

        Etten ole "hullu" vaan jouduin Ännä suhteeni myötä osaksi tosi kummallista elämää....mitä en ny vieläkään täysin ymmärrä...mutta tässä kohtaa itselleni riittää...että olen löytänyt tuolle kaikelle nimen...

        Jonka nimeäminen saa kyllä hyvinkin hiljaiseksi...lähettämään sen hiljaisen huokauksen jonnekkin...meidän kaikkien ihmisten puolesta...

        mutta vielä tässä riittää oppimista ihmisenä olemisesta..
        liittyen myös itseeni ja omaan elämääni...


      • 16+20=36
        - - kirjoitti:

        *alaleuka väpättäen ja kyynel silmäkulmassa lammas nyökkää*

        Käytännöllisyys ennen tunteita...

        JA MISSÄ SE ON SE SAAKUTIN SORKKARAUTA, nyt pilkotaan auto!!

        "Käytännöllisyys ennen tunteita..."

        Niin lukaisin tämän viestiketjun läpi...ja juutuin tuohon kohtaan...sanaan käytänöllisyys....ilman tunteita...


        muistikuvista omaan Ännääni liittyen...tulee mieleen miten hän juurkin kuvasi yhtä naisistaan...sanalla käytännöllinen...

        liekö tarkoittanut samaa kuin hyödyllinen....asia tais tulla esille...kun mietti kuka keräisi "jätteet" pensasaidan leikkuun jälkeen...


    • Tuo asioiden sisäistäminen vaatii itsetutkiskelua.

      Sisäinen tutkimusmatka on loistava tie. Kun sille lähtee, ei paluuta ole, ja se valaisee kaikkea tulevaa elämässä.

      • 10+13=23

        "Sisäinen tutkimusmatka on loistava tie. Kun sille lähtee, ei paluuta ole, ja se valaisee kaikkea tulevaa elämässä. "

        Noh...tunnelin päässä kyllä näkyy valoa...että sitä kohti...kaks askelta eteen ja yksi taakse...mutta kaikesta huolimatta matka taittuu...hitaasti mutta varmasti...


      • vaknin
        10+13=23 kirjoitti:

        "Sisäinen tutkimusmatka on loistava tie. Kun sille lähtee, ei paluuta ole, ja se valaisee kaikkea tulevaa elämässä. "

        Noh...tunnelin päässä kyllä näkyy valoa...että sitä kohti...kaks askelta eteen ja yksi taakse...mutta kaikesta huolimatta matka taittuu...hitaasti mutta varmasti...

        "Noh...tunnelin päässä kyllä näkyy valoa...että sitä kohti...kaks askelta eteen ja yksi taakse...mutta kaikesta huolimatta matka taittuu...hitaasti mutta varmasti... "

        Kun korvastasi katsoo sisälle, niin sieltä näkyy valoa. Tällä en tarkoita että ajutuksesi olisi valoisia, vaan siellä on suora tunneli.....


      • 12+12
        10+13=23 kirjoitti:

        "Sisäinen tutkimusmatka on loistava tie. Kun sille lähtee, ei paluuta ole, ja se valaisee kaikkea tulevaa elämässä. "

        Noh...tunnelin päässä kyllä näkyy valoa...että sitä kohti...kaks askelta eteen ja yksi taakse...mutta kaikesta huolimatta matka taittuu...hitaasti mutta varmasti...

        "Sisäinen tutkimusmatka on loistava tie. Kun sille lähtee, ei paluuta ole, ja se valaisee kaikkea tulevaa elämässä. "

        Koska te kaksi penaalin ei niin terävää kynää aloitatte matkan :-)
        Vai onko valo niin kirkas ettei enää näy mitään?


    • naapuria naurattaa

      Naapurin narsismi naurattaa tasan niin kauan, kun hän on jonkun muun naapuri.

      • kun kukaan ei usko

        Narsisti sekoittaa jokaisen yhteisön johon hän kuuluu, kunnes hänet potkitaan yhteisöstä ulos.
        Erehdyksiäkin sattuu, niin taitavasti narsisti toimii. Kuten
        eräässä tarinassa, jossa työyhteisö kärsi kaaottisesta tilanteesta työntekijöiden välisen kitkan takia, firma tulos jopa heikkeni sen takia. Sormi osoitti syyttävästi yhtä työntekijää kohti, joka saikin tilanteen korjaamiseksi potkut.

        Kului vuosi, irtisanottu sai yhteydenoton kyseisestä firmasta, viesti kertoi, että ongelma taisikin jäädä firmaan kun sinä lähdit.


    • Aloitus oli hienosti kirjoitettu mutmut.....viimeiset terveiset olivat osoitettu varmaankin aloittajal` jaja.....esim. miul`...........
      Meissä kaikissa asuu se pienoinen narsku.......

      • t e r v e

        sishill tunnustautuu oikein kuvallaan mielenvikaiseksi.


      • t e r v e kirjoitti:

        sishill tunnustautuu oikein kuvallaan mielenvikaiseksi.

        Katsos kun on varaa tehdä mitä haluaa.....ja todisteenakin on oikein aivoistani magneetti kuvat joissa on kolme arpea......muistona aivohalvauksestain parikymmentä vuotta sitten.........


      • t e r v e kirjoitti:

        sishill tunnustautuu oikein kuvallaan mielenvikaiseksi.

        Vielä piti jatkaa henkilölle kuka mielevikaisuuden diaknosoi minulle niin kannattaisi ensin yleensä lukea kirjoitukset ajatuksella....ja jos ei ymmärrä niin kysyä vaik` mitä se tarkoitti jos ei ymmärrä!!!!!
        "OmanSiperian" matkani tein parikymmentä vuotta sitten.....pienoinen"narsistisuus" auttoi että selvisin yleensäkin tähän elämään takaisin työkuntoiseksi asti.....täysiä työ vuosia on takanani 36 vuotta!!!!!
        Nyt olen ollut pois työelämästä n. viisi vuotta......


      • sishill kirjoitti:

        Vielä piti jatkaa henkilölle kuka mielevikaisuuden diaknosoi minulle niin kannattaisi ensin yleensä lukea kirjoitukset ajatuksella....ja jos ei ymmärrä niin kysyä vaik` mitä se tarkoitti jos ei ymmärrä!!!!!
        "OmanSiperian" matkani tein parikymmentä vuotta sitten.....pienoinen"narsistisuus" auttoi että selvisin yleensäkin tähän elämään takaisin työkuntoiseksi asti.....täysiä työ vuosia on takanani 36 vuotta!!!!!
        Nyt olen ollut pois työelämästä n. viisi vuotta......

        Tervetuloa palstalle sishill. Kyllä, jokaisen sisällä asuu pieni narsku. Mieleeni tulee kuva lehdestä missä aku ankan olkapäillä oli korvaan kehoituksia kuiskuttelemassa pikkuruiset hahmot, pirunsarvi-aku ja nuhteeton pyhimys-aku. ;)


      • yxex kirjoitti:

        Tervetuloa palstalle sishill. Kyllä, jokaisen sisällä asuu pieni narsku. Mieleeni tulee kuva lehdestä missä aku ankan olkapäillä oli korvaan kehoituksia kuiskuttelemassa pikkuruiset hahmot, pirunsarvi-aku ja nuhteeton pyhimys-aku. ;)

        Kiitos sinulle "yxex" tervetuloa toivotuksistasi.....olisi mielenkiintoinen aihe keskustella. Olen lueskellut eri ketjuja tästä aiheesta ja muistin erään ajatelman: " luoja varjele että en sanoisi jokaiseen asiaan omaa mielipidettäni".
        "Pikkunarskuni" kuiskii korvaani et` "pidä mielenrauhasi jonka olet itsellesi löytänyt"......se mielenrauhani ei ole rahalla saatu...ei ulkopuoleltani saatu......
        "Itseänsä on helpompi muuttaa kuin toisia"......joten olen ottanut helpomman tien....
        Hyvää kirjoittelu päiviä teille kaikille ja terveiset täältä Gran Canarialta jossa talvehdin neljättä talvea......


      • sishill kirjoitti:

        Kiitos sinulle "yxex" tervetuloa toivotuksistasi.....olisi mielenkiintoinen aihe keskustella. Olen lueskellut eri ketjuja tästä aiheesta ja muistin erään ajatelman: " luoja varjele että en sanoisi jokaiseen asiaan omaa mielipidettäni".
        "Pikkunarskuni" kuiskii korvaani et` "pidä mielenrauhasi jonka olet itsellesi löytänyt"......se mielenrauhani ei ole rahalla saatu...ei ulkopuoleltani saatu......
        "Itseänsä on helpompi muuttaa kuin toisia"......joten olen ottanut helpomman tien....
        Hyvää kirjoittelu päiviä teille kaikille ja terveiset täältä Gran Canarialta jossa talvehdin neljättä talvea......

        Joka pojan/tytön unelma...viettää talvet saarilla. Jos luet tätä älypuhelimestasi tms, niin suomessa on pakkasta paikoitellen -30 ja lunta piisaa.

        Olin kerran La Gomeralla, sieltä jäi mieleen vihellys-kieltä (silbo) käyttävät ja laurisilva-metsä, joka oli aika mykistävä. Vain raptorit puuttui ;)


      • yxex kirjoitti:

        Joka pojan/tytön unelma...viettää talvet saarilla. Jos luet tätä älypuhelimestasi tms, niin suomessa on pakkasta paikoitellen -30 ja lunta piisaa.

        Olin kerran La Gomeralla, sieltä jäi mieleen vihellys-kieltä (silbo) käyttävät ja laurisilva-metsä, joka oli aika mykistävä. Vain raptorit puuttui ;)

        Ei ole älypuhelinta vaan istun koneeni ääres naputtelemassa sitä sun tätä välillä....
        Tv-kaista on edullinen josta näen uutisia sun muita ohjelmia jos aika käy pitkäksi....
        Lunta ja pakkasta on kuulemani mukaan kertovatten tututkin jotka tulevat tänne lyhyimmiksi lomiksi....
        Olen joskus lukenut tuosta vihellyskielestä.....
        Teretulemast tännekii....


      • sishill kirjoitti:

        Ei ole älypuhelinta vaan istun koneeni ääres naputtelemassa sitä sun tätä välillä....
        Tv-kaista on edullinen josta näen uutisia sun muita ohjelmia jos aika käy pitkäksi....
        Lunta ja pakkasta on kuulemani mukaan kertovatten tututkin jotka tulevat tänne lyhyimmiksi lomiksi....
        Olen joskus lukenut tuosta vihellyskielestä.....
        Teretulemast tännekii....

        Ehkä jonain päivänä me saavumme, ystävä hyvä. Ehkä jonain päivänä.. :)

        Inglesin hiekkaranta on kiva kävelypaikka.


    • en usko

      Hyvisnäkökulmasta
      -Olisiko Hitler ollut fiksu ja hyvä sälli, jos olisi saanut elää metsän kätkössä yksin?

      Pahisnäkökulmasta
      -Hitlerillä oli iso hovi, jotka pitivät häntä "fiksuna ja hyvänä" sällinä.

      • - -

        Jos Hitler olisi elänyt metsän kätkössä yksinäisessä ylhäisyydessään, hän ei olisi päässyt historian kirjoihin ihmislahtauksesta. Se, että olisiko ollut ihmisenä yhtään parempi metsän kätkössä yksikseen lienee sivuseikka tapahtuneeseen nähden.

        Saattaahan olla, että joku toinen olisi tehnyt saman Hitlerin asustellessa metsäänsä.


      • jos..
        - - kirjoitti:

        Jos Hitler olisi elänyt metsän kätkössä yksinäisessä ylhäisyydessään, hän ei olisi päässyt historian kirjoihin ihmislahtauksesta. Se, että olisiko ollut ihmisenä yhtään parempi metsän kätkössä yksikseen lienee sivuseikka tapahtuneeseen nähden.

        Saattaahan olla, että joku toinen olisi tehnyt saman Hitlerin asustellessa metsäänsä.

        hän vain olisi päässyt sinne taideakatemiaan...

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010040411415732_ul.shtml


      • - -

      • ei...
        - - kirjoitti:

        Vaikka törmääkin elämässä omaan keskinkertaisuuteensa, ei se oikeasti oikeuta tappamaan toisia ihmisiä..

        mutta taiteilijana hän olisi tappanut vain muutana kriitikon tai galleristin. :)


      • j lehtinen
        ei... kirjoitti:

        mutta taiteilijana hän olisi tappanut vain muutana kriitikon tai galleristin. :)

        Natsikortti vedetty esiin, niin pitää vähän kommentoida:

        “Hitlerillä oli iso hovi, jotka pitivät häntä "fiksuna ja hyvänä" sällinä”

        Varmaan pitää paikkaansa, että sodan alussa furerillä oli iso hovi, koska aatu sai valloitettetua monia naapurivaltiota vain röyhkeästi ”neuvottelemalla”. Eipä tainnut neuvottelujen vastapuolet ymmärtävän aatun pyyhkivän takapuoltaan noilla sopimuksilla ja vain ”ostavan” lisäaikaa oman sotateollisuuden kehittämiseen. Ei aatukaan tyhmä ollut, vaan kiristi, teki katteettomia lupauksia ja pyrki valtaamaan mahdollisimman paljon maita ilman sotaa.

        Sodan loppupuolella taisi olla aika pieni hovi, koska lähes kaikki kenraalit olivat aatua vastaan. Poikkeavaa mielipidetta he eivät aatulle uskaltaneet kertoa, koska sitten olisi varmaan päässeet pianonkielestä tehtyyn kaulakiikkuun. Liittoituneet olivat suunnitelleet aatun salamurhaa, mutta jättivät sen toteuttamatta, koska aatun sodanjohdossa ei ollut mitään järkeä ja siksi liitoutuneet pitivät aatua heidän ”hyvänä apurina”.

        Aatuhan oli hullu ja aivan varmasti oli henkisesti häiriöinen.
        SS:n riveissa pääsi nopeasti ylenemään, jos oli valmis noudattamaan kyselemättä käskyjä ilman omatuntoa. Otollinen paikka narsisteille, sosiopaateille ja henkisesti häiriintyneille. Esim Schindlerin listassa oleva sadistinen SS-upseeri Amon Göth, joka todettiin kärsivän mielenterveys ongelmista sodan loputtua....
        Varmaankin sota aiheutti osan noista mielenterveys ongelmista, mutta tuntui saksasta löytyvät henkilöitä jotka ilman omantunnon tuskia hoitivat ali-ihmis ongelmaa...

        Saksalaiset suorittivat holokaustin teollisesti, joka poikkeaa muista kansanmurhista. Stalin laittoi kylmäksi ihmisia varmaan yhtä paljon kuin aatu, esim. baltian maissa ennen saksalaisten miehitystä kuoli miljoonia ihmisiä nälkään ”setä aurinkoisen” huolehtivaisessa alaisuudessa. Sodan jälkeen sedän lämmin syli otti taas vastaan baltian kansat....
        Oppiko ihmiskunta jotain aatun ”opetuksesta”?

        Ei ole paljoakaan aikaa kun esim. Ruandan ja Bosnian kansanmurhat tapahtui....
        Onko noi valtiaat olleet narsisteja, sosiopaatteja vai sumentaako valta, vaiko sekä että????
        Kyllä noita ”hitlereitä” on ollut kautta aikojen ja ilmeisesti tulee olevan.....


      • j lehtinen kirjoitti:

        Natsikortti vedetty esiin, niin pitää vähän kommentoida:

        “Hitlerillä oli iso hovi, jotka pitivät häntä "fiksuna ja hyvänä" sällinä”

        Varmaan pitää paikkaansa, että sodan alussa furerillä oli iso hovi, koska aatu sai valloitettetua monia naapurivaltiota vain röyhkeästi ”neuvottelemalla”. Eipä tainnut neuvottelujen vastapuolet ymmärtävän aatun pyyhkivän takapuoltaan noilla sopimuksilla ja vain ”ostavan” lisäaikaa oman sotateollisuuden kehittämiseen. Ei aatukaan tyhmä ollut, vaan kiristi, teki katteettomia lupauksia ja pyrki valtaamaan mahdollisimman paljon maita ilman sotaa.

        Sodan loppupuolella taisi olla aika pieni hovi, koska lähes kaikki kenraalit olivat aatua vastaan. Poikkeavaa mielipidetta he eivät aatulle uskaltaneet kertoa, koska sitten olisi varmaan päässeet pianonkielestä tehtyyn kaulakiikkuun. Liittoituneet olivat suunnitelleet aatun salamurhaa, mutta jättivät sen toteuttamatta, koska aatun sodanjohdossa ei ollut mitään järkeä ja siksi liitoutuneet pitivät aatua heidän ”hyvänä apurina”.

        Aatuhan oli hullu ja aivan varmasti oli henkisesti häiriöinen.
        SS:n riveissa pääsi nopeasti ylenemään, jos oli valmis noudattamaan kyselemättä käskyjä ilman omatuntoa. Otollinen paikka narsisteille, sosiopaateille ja henkisesti häiriintyneille. Esim Schindlerin listassa oleva sadistinen SS-upseeri Amon Göth, joka todettiin kärsivän mielenterveys ongelmista sodan loputtua....
        Varmaankin sota aiheutti osan noista mielenterveys ongelmista, mutta tuntui saksasta löytyvät henkilöitä jotka ilman omantunnon tuskia hoitivat ali-ihmis ongelmaa...

        Saksalaiset suorittivat holokaustin teollisesti, joka poikkeaa muista kansanmurhista. Stalin laittoi kylmäksi ihmisia varmaan yhtä paljon kuin aatu, esim. baltian maissa ennen saksalaisten miehitystä kuoli miljoonia ihmisiä nälkään ”setä aurinkoisen” huolehtivaisessa alaisuudessa. Sodan jälkeen sedän lämmin syli otti taas vastaan baltian kansat....
        Oppiko ihmiskunta jotain aatun ”opetuksesta”?

        Ei ole paljoakaan aikaa kun esim. Ruandan ja Bosnian kansanmurhat tapahtui....
        Onko noi valtiaat olleet narsisteja, sosiopaatteja vai sumentaako valta, vaiko sekä että????
        Kyllä noita ”hitlereitä” on ollut kautta aikojen ja ilmeisesti tulee olevan.....

        Hyvä pohdiskelma!


    • riipp1

      Kyllä aloituksessa ihan pointti on. Narsismi ja läheisriippuvuus ovat kolikon kaksi puolta. Usein juuri läheisriippuvainen joutuu narsistin uhriksi. Tälläinen suhde toimii niin kauan, kun läheisriippuvainen ei näe omaa osuuttaan vääristyneeseen vuorovaikutukseen. Nimittäin jos ihmisellä on terve itsetunto ja hän on oikealla tavalla itsekäs, niin hän ei anna hyväksikäyttää itseään ihmissuhteissaan, osaa vetää rajat ja ei joudu myöskään ongelmiin narsististen ihmisten kanssa.
      Olen itse tullut hyväksikäytetyksi ja ollut jonkun aikaa ns.uhri. Kun tiedostin oman läheisriippuvaisuuteni, niin jätin elämässäni kaikki epätasapainoiset ihmissuhteet. Ja kas kummaa niitähän olikin usea johtuen omasta minävammastani. Onneksi läheisriippuvuudesta voi parantua. Narsistilla onkin sitten huonommat kortit paranemisen suhteen.
      Ehkä itse ajattelen näitä ihmisiä tunnevammaisina, jonka minäkuva on jo lapsuudessa rikkoutunut. Ja surulllista on ettei ne vammat yleensä parane.

      • lapsi on aina uhri

        Jokainen uhri on uhri siihen saakka, kunnes pääsee narsistista eroon. Kenellä asian toteamiseen vie kauemmin, kenellä vähemmän aikaa. Narsistin suhteet eivät ole kestäviä tai ikuisia.

        Eri syistä narsistien kanssa joudutaan myös olemaan pakosta.
        Yhdestäkään uhrista ei saa syyllistä, narsisti yrittää väittää muuta ja syyllistää uhrin omasta käytöksestään.

        Narsistit syyttävät aina kurjasta kohtalostaan muita. Ensin kaikki on vanhempien syytä, sen jälkeen jokaisen elämänkumppanin, työnantajan, naapureiden jne.
        Vika on aina muissa, jos perhe saa kärsiä ja siksi perhe joutuu kärsimään narsistin taholta lisää.

        Uhria ei saa koskaan syyllistää. Narsisti on aina ainoa syyllinen. Lapsi on viattomin uhri koskaan, syntyessään narsistin perheeseen. Lapsi ei voi koskaan valita vanhempiaan.


      • "Onneksi läheisriippuvuudesta voi parantua. Narsistilla onkin sitten huonommat kortit paranemisen suhteen."

        mukautuva ---> assertiivinen


    • 8+17=25

      "Miksi pahuutta on olemassa. Yksi selitys voisi olla että ihminen ei ymmärrä hyvyyden merkitystä ilman pahuutta. Lisäksi ihminen oppii parhaiten kantapään kautta."

      Noh...tämä taas on tämmönen nosto...

      kun tuossa jälkeenkinpäin on tullut aihe keskusteluun otsikolla...mitä on narsismi..ja siinä keskustelussa sivutaan aihetta uskonnollisuudenkin kautta....

      Että tuohon "kantapään kautta/siperia opettaa"...voisin lisätä jostain lukemani ja itselleni merkitykselliseksi tallennetun ajatuksen,

      "Vanha sanonta toteaa, että Sanassaan Jumala puhuu, rukouksessa kuiskaa ja kärsimyksessä huutaa. Toinen sanonta väittää että kun Jumala silittää päätä vastakarvaan , niin että luu paistaa."

      että ehkä on niin, että me ihmiset opimme vain kivun kautta...mikä on hyvää, mikä pahaa...vielä kun muistaisi aina oppimansa jokaisessa kohtaamisessaan ihmisten kanssa...

      Noh...tuskin tuo toteutuu kun epätäydellisiä olemme ja elämme epätäydellisessä maailmassa...

      mutta ehkä edes jotain sen suuntaista yritystä kuitenkin...ilman että naamioisimme itsemme ns. pyhän kaapuun ja ulkoistaisimme kaiken pahuuden itsemme ulkopuolelle...

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      118
      7299
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      64
      3363
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      72
      1715
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1359
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1283
    6. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      114
      1057
    7. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1050
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      972
    9. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      47
      924
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      55
      907
    Aihe