Uusi vm. 2014 Forester bensa-automaatti

Juuso2

Uusi Forester bensa-automaatti kiinnostaa mutta hieman arveluttaa nämä tälläkin palstalla olevat kirjoitukset. Varsinkin dieseleiden ongelmista on ollut paljon puhetta, runkolaakereiden ja kiertokankien rikkoutumiset. Mutta onko bensakoneissa ollut ongelmia vai onko tuollainen bensa-automaatti ongelmaton valinta? Toivon asiantuntevia ja todellisia kommentteja autoa käyttäviltä, en trolleilta. Kiitos.

7

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen omistaja

      Saat luotettavan vastauksen sitten, kun joku saksalaisautojen ihailija tulee palstalle kertomaan omia, omasta mielestään oikeita totuuksiaan..........

      Ja ps. jos arveluttaa, niin älä osta uutta, kolmen vuoden takuusta huolimatta. Niin yksinkertaista se on.

    • for forre

      Nyt vasta ajettu n 30 tkm, vain normaalit määräaikaishuollot. Ei mitään vikaa. 2014 bensa cvt.

      • for forre

        Siis 2013 mallinen. Tuntuu niin uudelta vielä...


    • Yx vaan

      Diesel, ajettu 168 tkm. Ei ole vielä laakerivika iskenyt. Muutama muistettava asia näissä laakerivikakertomuksissa:
      - lähinnä 2008 mallit
      - kävitkö Kuopiossa tai vast. virittämässä..
      - öljyn liika täyttö ja väärälaatuinen öljy

      Ja tietysti aina VAG-palstalta tänne tulee joku katkera aukomaan...

    • VAG TSI DSG onnela

      Unohda jo , ne 2008 muutama diesel oli ne josta nyt puhut.

      Toimii varmasti subarut.

      Hmm voi tiestysti ostaa sen dsg ja tsi koneisen....

    • bensa automaatti 98D

      Luulin niiden olevan bensa yhtiöiden käytössä nuo bensa automaatit.

    • Subarista

      En osaa noin tuoreista autoista mitään kommentoida, mutta tässä jotain vm. 2006 2.5 bensaturbosta:

      - Ostin 80 tkm ajettuna
      - Olen ajellut tuohon päälle reilut satatuhatta

      Moottorissa ei mitään ongelmia. Normaalit huollot ohjelman mukaan; joka toinen pikkuhuolto (öljyt), joka toisessa jotain muutakin (voimansiirron öljyt jne). Remmi vaihdettu 105 tkm kohdalla.

      Muita juttuja: Tasosäätyvät takaiskarit tulevat tiensä päähän noin 150 .. 200 tkm iässä. Kultaakin kalliimmat, noin 600 eur. Sama homma kaikilla merkeillä jotka näitä käyttävät (Nivomat)

      Toiseen etuvaloumpioon pääsi vettä ja xenon sammui. Uusi umpio olisi ollut kai melkein tonnin, ehdottelivat sitä huollossa. Avasin umpion, otin vedessä uivan ballastin ulos (joka jostain syystä on sijoitettu umpion pohjalle) ja kuivasin; taas valkeaa piisaa. Porasin umpion pohjaan 2 mm reiän, jotta vesi ei pääse kerääntymään ballastin päälle ja sen koommin ei ongelmaa. Tämä on joku tyyppivika. Ei ole toistunut tämän jälkeen; tein itse ja säästin.

      Keskilukko alkaa olla hieman kankea parkkpaikkapyörittelyssä, mutta tämä on oma vika. Auto kaivoi itsensä mahasta kiinni, ei siinä auttanut vaikka kaikki renkaat pyöri. No siinä irrotellessa kytkin kuumeni niin että savu nousi; auto haisi palaneelle villasukalle monta viikkoa. Visko ilmeisesti ylikuumui tässä rytäkässä ja vähän tiukkeni; mutta toimii siis silti.

      Muuten autossa ei vian vikaa; mitä nyt jotain kuluvia osia (polttimot) lukuunottamatta. Mielestäni paras auto mitä minulla on ollut, ja huoleton. Ollut kovalla käytöllä ja saanut runtua, mutta toimii kuin unelma. Monipuolinen käyttöauto joka kulkee aivan riittävästi.

      Luulen että Subarun suunnittelufilosofiaan kuuluu tietynlainen luotettavuus. Esim. TM:n talvitestissähän Legacy sai huonot pisteet hiilivetypäästöistä kylmänä. No tuleehan niitä päästöjä, kun katalysaattori on kylmä ja ruiskunohjaus lisää PA-syöttöä venttiilien suojelemiseksi. Kyllähän Subarun pakokaasu haiseekin bensalle kylmästartin jälkeen. Eli tässä on insinööri laittanut moottorin eliniän "vihreiden arvojen" edelle, josta sitten TM talvitestissään sakottaa. Pointti on kuitenkin se, että se moottori sitten kestää sen mitä pitääkin.

      Yleensähän Subarussa on "vanhanaikaista" ja koeteltua tekniikkaa, joka osaltaan parantaa luotettavuutta. Nuo dieseleiden ongelmat olivat lastentauteja uudessa moottorityypissä, jota koko tehdas ei ollut aiemmin tehnyt. Kaipa nuokin ongelmat on nyt jo saatu korjattua; mutta henkilökohtainen mielipiteeni on että autot kulkevat bensiinillä ja työkoneet kaasuöljyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2846
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

      Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      127
      2736
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      78
      1783
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

      Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1342
    5. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      64
      1324
    6. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

      Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

      Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      866
    9. Sä tiedät rakas

      Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

      Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      833
    Aihe