Uusi vm. 2014 Forester bensa-automaatti

Juuso2

Uusi Forester bensa-automaatti kiinnostaa mutta hieman arveluttaa nämä tälläkin palstalla olevat kirjoitukset. Varsinkin dieseleiden ongelmista on ollut paljon puhetta, runkolaakereiden ja kiertokankien rikkoutumiset. Mutta onko bensakoneissa ollut ongelmia vai onko tuollainen bensa-automaatti ongelmaton valinta? Toivon asiantuntevia ja todellisia kommentteja autoa käyttäviltä, en trolleilta. Kiitos.

7

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen omistaja

      Saat luotettavan vastauksen sitten, kun joku saksalaisautojen ihailija tulee palstalle kertomaan omia, omasta mielestään oikeita totuuksiaan..........

      Ja ps. jos arveluttaa, niin älä osta uutta, kolmen vuoden takuusta huolimatta. Niin yksinkertaista se on.

    • for forre

      Nyt vasta ajettu n 30 tkm, vain normaalit määräaikaishuollot. Ei mitään vikaa. 2014 bensa cvt.

      • for forre

        Siis 2013 mallinen. Tuntuu niin uudelta vielä...


    • Yx vaan

      Diesel, ajettu 168 tkm. Ei ole vielä laakerivika iskenyt. Muutama muistettava asia näissä laakerivikakertomuksissa:
      - lähinnä 2008 mallit
      - kävitkö Kuopiossa tai vast. virittämässä..
      - öljyn liika täyttö ja väärälaatuinen öljy

      Ja tietysti aina VAG-palstalta tänne tulee joku katkera aukomaan...

    • VAG TSI DSG onnela

      Unohda jo , ne 2008 muutama diesel oli ne josta nyt puhut.

      Toimii varmasti subarut.

      Hmm voi tiestysti ostaa sen dsg ja tsi koneisen....

    • bensa automaatti 98D

      Luulin niiden olevan bensa yhtiöiden käytössä nuo bensa automaatit.

    • Subarista

      En osaa noin tuoreista autoista mitään kommentoida, mutta tässä jotain vm. 2006 2.5 bensaturbosta:

      - Ostin 80 tkm ajettuna
      - Olen ajellut tuohon päälle reilut satatuhatta

      Moottorissa ei mitään ongelmia. Normaalit huollot ohjelman mukaan; joka toinen pikkuhuolto (öljyt), joka toisessa jotain muutakin (voimansiirron öljyt jne). Remmi vaihdettu 105 tkm kohdalla.

      Muita juttuja: Tasosäätyvät takaiskarit tulevat tiensä päähän noin 150 .. 200 tkm iässä. Kultaakin kalliimmat, noin 600 eur. Sama homma kaikilla merkeillä jotka näitä käyttävät (Nivomat)

      Toiseen etuvaloumpioon pääsi vettä ja xenon sammui. Uusi umpio olisi ollut kai melkein tonnin, ehdottelivat sitä huollossa. Avasin umpion, otin vedessä uivan ballastin ulos (joka jostain syystä on sijoitettu umpion pohjalle) ja kuivasin; taas valkeaa piisaa. Porasin umpion pohjaan 2 mm reiän, jotta vesi ei pääse kerääntymään ballastin päälle ja sen koommin ei ongelmaa. Tämä on joku tyyppivika. Ei ole toistunut tämän jälkeen; tein itse ja säästin.

      Keskilukko alkaa olla hieman kankea parkkpaikkapyörittelyssä, mutta tämä on oma vika. Auto kaivoi itsensä mahasta kiinni, ei siinä auttanut vaikka kaikki renkaat pyöri. No siinä irrotellessa kytkin kuumeni niin että savu nousi; auto haisi palaneelle villasukalle monta viikkoa. Visko ilmeisesti ylikuumui tässä rytäkässä ja vähän tiukkeni; mutta toimii siis silti.

      Muuten autossa ei vian vikaa; mitä nyt jotain kuluvia osia (polttimot) lukuunottamatta. Mielestäni paras auto mitä minulla on ollut, ja huoleton. Ollut kovalla käytöllä ja saanut runtua, mutta toimii kuin unelma. Monipuolinen käyttöauto joka kulkee aivan riittävästi.

      Luulen että Subarun suunnittelufilosofiaan kuuluu tietynlainen luotettavuus. Esim. TM:n talvitestissähän Legacy sai huonot pisteet hiilivetypäästöistä kylmänä. No tuleehan niitä päästöjä, kun katalysaattori on kylmä ja ruiskunohjaus lisää PA-syöttöä venttiilien suojelemiseksi. Kyllähän Subarun pakokaasu haiseekin bensalle kylmästartin jälkeen. Eli tässä on insinööri laittanut moottorin eliniän "vihreiden arvojen" edelle, josta sitten TM talvitestissään sakottaa. Pointti on kuitenkin se, että se moottori sitten kestää sen mitä pitääkin.

      Yleensähän Subarussa on "vanhanaikaista" ja koeteltua tekniikkaa, joka osaltaan parantaa luotettavuutta. Nuo dieseleiden ongelmat olivat lastentauteja uudessa moottorityypissä, jota koko tehdas ei ollut aiemmin tehnyt. Kaipa nuokin ongelmat on nyt jo saatu korjattua; mutta henkilökohtainen mielipiteeni on että autot kulkevat bensiinillä ja työkoneet kaasuöljyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

      Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      114
      1755
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

      Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      20
      1442
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

      Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      214
      1414
    4. Jos nainen harrastaa seksiä

      Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      214
      1352
    5. Naiset, naiset

      Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      180
      1217
    6. Oikeasti, voitais mennä kahville

      ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      84
      1098
    7. Pihlaja-puulle

      Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1079
    8. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

      mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      34
      936
    9. No mitä nyt

      Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      74
      889
    10. Leton rannan kakat - hys hys hiljaa!

      Hienolle rannalle on jostain ilmeisen selvästi tullut ulostusjätteitä. Mistään tutkimuksista ei ole vielä tietoa ja kuka
      Kalajoki
      68
      829
    Aihe