Uusi vm. 2014 Forester bensa-automaatti

Juuso2

Uusi Forester bensa-automaatti kiinnostaa mutta hieman arveluttaa nämä tälläkin palstalla olevat kirjoitukset. Varsinkin dieseleiden ongelmista on ollut paljon puhetta, runkolaakereiden ja kiertokankien rikkoutumiset. Mutta onko bensakoneissa ollut ongelmia vai onko tuollainen bensa-automaatti ongelmaton valinta? Toivon asiantuntevia ja todellisia kommentteja autoa käyttäviltä, en trolleilta. Kiitos.

7

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen omistaja

      Saat luotettavan vastauksen sitten, kun joku saksalaisautojen ihailija tulee palstalle kertomaan omia, omasta mielestään oikeita totuuksiaan..........

      Ja ps. jos arveluttaa, niin älä osta uutta, kolmen vuoden takuusta huolimatta. Niin yksinkertaista se on.

    • for forre

      Nyt vasta ajettu n 30 tkm, vain normaalit määräaikaishuollot. Ei mitään vikaa. 2014 bensa cvt.

      • for forre

        Siis 2013 mallinen. Tuntuu niin uudelta vielä...


    • Yx vaan

      Diesel, ajettu 168 tkm. Ei ole vielä laakerivika iskenyt. Muutama muistettava asia näissä laakerivikakertomuksissa:
      - lähinnä 2008 mallit
      - kävitkö Kuopiossa tai vast. virittämässä..
      - öljyn liika täyttö ja väärälaatuinen öljy

      Ja tietysti aina VAG-palstalta tänne tulee joku katkera aukomaan...

    • VAG TSI DSG onnela

      Unohda jo , ne 2008 muutama diesel oli ne josta nyt puhut.

      Toimii varmasti subarut.

      Hmm voi tiestysti ostaa sen dsg ja tsi koneisen....

    • bensa automaatti 98D

      Luulin niiden olevan bensa yhtiöiden käytössä nuo bensa automaatit.

    • Subarista

      En osaa noin tuoreista autoista mitään kommentoida, mutta tässä jotain vm. 2006 2.5 bensaturbosta:

      - Ostin 80 tkm ajettuna
      - Olen ajellut tuohon päälle reilut satatuhatta

      Moottorissa ei mitään ongelmia. Normaalit huollot ohjelman mukaan; joka toinen pikkuhuolto (öljyt), joka toisessa jotain muutakin (voimansiirron öljyt jne). Remmi vaihdettu 105 tkm kohdalla.

      Muita juttuja: Tasosäätyvät takaiskarit tulevat tiensä päähän noin 150 .. 200 tkm iässä. Kultaakin kalliimmat, noin 600 eur. Sama homma kaikilla merkeillä jotka näitä käyttävät (Nivomat)

      Toiseen etuvaloumpioon pääsi vettä ja xenon sammui. Uusi umpio olisi ollut kai melkein tonnin, ehdottelivat sitä huollossa. Avasin umpion, otin vedessä uivan ballastin ulos (joka jostain syystä on sijoitettu umpion pohjalle) ja kuivasin; taas valkeaa piisaa. Porasin umpion pohjaan 2 mm reiän, jotta vesi ei pääse kerääntymään ballastin päälle ja sen koommin ei ongelmaa. Tämä on joku tyyppivika. Ei ole toistunut tämän jälkeen; tein itse ja säästin.

      Keskilukko alkaa olla hieman kankea parkkpaikkapyörittelyssä, mutta tämä on oma vika. Auto kaivoi itsensä mahasta kiinni, ei siinä auttanut vaikka kaikki renkaat pyöri. No siinä irrotellessa kytkin kuumeni niin että savu nousi; auto haisi palaneelle villasukalle monta viikkoa. Visko ilmeisesti ylikuumui tässä rytäkässä ja vähän tiukkeni; mutta toimii siis silti.

      Muuten autossa ei vian vikaa; mitä nyt jotain kuluvia osia (polttimot) lukuunottamatta. Mielestäni paras auto mitä minulla on ollut, ja huoleton. Ollut kovalla käytöllä ja saanut runtua, mutta toimii kuin unelma. Monipuolinen käyttöauto joka kulkee aivan riittävästi.

      Luulen että Subarun suunnittelufilosofiaan kuuluu tietynlainen luotettavuus. Esim. TM:n talvitestissähän Legacy sai huonot pisteet hiilivetypäästöistä kylmänä. No tuleehan niitä päästöjä, kun katalysaattori on kylmä ja ruiskunohjaus lisää PA-syöttöä venttiilien suojelemiseksi. Kyllähän Subarun pakokaasu haiseekin bensalle kylmästartin jälkeen. Eli tässä on insinööri laittanut moottorin eliniän "vihreiden arvojen" edelle, josta sitten TM talvitestissään sakottaa. Pointti on kuitenkin se, että se moottori sitten kestää sen mitä pitääkin.

      Yleensähän Subarussa on "vanhanaikaista" ja koeteltua tekniikkaa, joka osaltaan parantaa luotettavuutta. Nuo dieseleiden ongelmat olivat lastentauteja uudessa moottorityypissä, jota koko tehdas ei ollut aiemmin tehnyt. Kaipa nuokin ongelmat on nyt jo saatu korjattua; mutta henkilökohtainen mielipiteeni on että autot kulkevat bensiinillä ja työkoneet kaasuöljyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      128
      11168
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      156
      10334
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      26
      8040
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      196
      6572
    5. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      53
      5671
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      73
      5081
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      151
      4424
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      25
      4246
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      71
      4079
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      134
      3637
    Aihe