Työttömät työllistetään maatiloille

Oikea suunta

45

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienviljelijä

Kätevää juu. Suomesta tehdään suhteessa maailman suurin maatalousmaa. Filatoopin ihailemassa ja Ihalaisen rakastamassa (sydän pamppailee työttömille) reservissä on noin 600.000 maatalousapulaista. Valio voi jaksaa tuotteensa sitten vaikka ilmaiseksi.

• erittäin oikea

Orjatyövoimaa,ei mitään muuta.

• Vapaehtoista
        erittäin oikea kirjoitti:

Luitko edes jutun? Ei sinne ketään pakoteta.

• lonkanvetäjät

Työttömien mielestä tuntuu kaikki työ orjatyöltä. On mukavampaa kelliä kunnan kustantamassa asunnossa valittamassa, että voi voi, kun ei ole työtä. Kyllähän minä menisin työhön, mutta kun ei vain ole. On mukavampaa kuitata päivärahaa tai sossun tiliä. Ei tule pieneen mieleenkään, osallistua mihinkään saadun elätyksen edestä. Kaikessa työssä on jotain, ettei kiinnosta. Työttömänä olosta on tullut ammatti. Ollaan ammattityöttömiä! Pelottaa joutua/päästä työhön, parempi on olla ilman. Se antaa oikeuden valittaa ja sillä saa myötätuntoa ja ymmärrystä. Luulisi, että lisäraha ei olisi pahitteeksi, mutta helpommalla sitä saa sossusta pyytämällä, ei työssä käymällä. Työhän orjuuttaa, sossu ei.

• duunitar
        lonkanvetäjät kirjoitti:

Työttömien mielestä tuntuu kaikki työ orjatyöltä. On mukavampaa kelliä kunnan kustantamassa asunnossa valittamassa, että voi voi, kun ei ole työtä. Kyllähän minä menisin työhön, mutta kun ei vain ole. On mukavampaa kuitata päivärahaa tai sossun tiliä. Ei tule pieneen mieleenkään, osallistua mihinkään saadun elätyksen edestä. Kaikessa työssä on jotain, ettei kiinnosta. Työttömänä olosta on tullut ammatti. Ollaan ammattityöttömiä! Pelottaa joutua/päästä työhön, parempi on olla ilman. Se antaa oikeuden valittaa ja sillä saa myötätuntoa ja ymmärrystä. Luulisi, että lisäraha ei olisi pahitteeksi, mutta helpommalla sitä saa sossusta pyytämällä, ei työssä käymällä. Työhän orjuuttaa, sossu ei.

Huvittaisko sinua tehdä työtä 9 ekellä päivä ? Jos joutuisit tekemään ihan ruumiillista ja henkisesti raskasta työtä ja saisit siitä vain 9 euroa päivässä kun moni saa varmaan tunnissa sen määrän. Minä en ole laiskimus ja lonkan vetäjä mutta kyllä varmaan niskaan pistäis kun tekee työtä samalla lailla kuin muutkin työpisteessä ja saat huomattavasti vähemmän. Onhan se kovasti nöyryyttävää voin kuvitella miltä tuntuu kun itse tekee samalla lailla duunia ja saa paljon vähemmän liksaa.Kokeilisit niin tietäisit miltä tuntuu.Mut onhan se hienoa et on jotain tekemistä ettei vaan pelkkää kotona makailemista.Itse olen paremmassa asemassa mutta kuunnellut sellaisia ihmisiä jotka ovat 9 euron päiväpalkalla.Tuntuu heistä pahalta.Nöyryyttävältä.Ja sitten vielä haukutaan kun eivät tee oikeaa työtä.Samaa työtä se on kuin muillakin työpisteessä,,,arvostus vain todella pienempää.

• vainko 9€?
        duunitar kirjoitti:

Huvittaisko sinua tehdä työtä 9 ekellä päivä ? Jos joutuisit tekemään ihan ruumiillista ja henkisesti raskasta työtä ja saisit siitä vain 9 euroa päivässä kun moni saa varmaan tunnissa sen määrän. Minä en ole laiskimus ja lonkan vetäjä mutta kyllä varmaan niskaan pistäis kun tekee työtä samalla lailla kuin muutkin työpisteessä ja saat huomattavasti vähemmän. Onhan se kovasti nöyryyttävää voin kuvitella miltä tuntuu kun itse tekee samalla lailla duunia ja saa paljon vähemmän liksaa.Kokeilisit niin tietäisit miltä tuntuu.Mut onhan se hienoa et on jotain tekemistä ettei vaan pelkkää kotona makailemista.Itse olen paremmassa asemassa mutta kuunnellut sellaisia ihmisiä jotka ovat 9 euron päiväpalkalla.Tuntuu heistä pahalta.Nöyryyttävältä.Ja sitten vielä haukutaan kun eivät tee oikeaa työtä.Samaa työtä se on kuin muillakin työpisteessä,,,arvostus vain todella pienempää.

Jos olet työtön, ota huomioon, että työttömyyskorvaus tai sossun elätys tai valtion päiväraha on myös palkkaa, jonka päälle saat vielä sen 9€/pv. Esim. nyt syyskuussa saisit 198€ sen päälle ylimääräistä. Eikö kiinnosta? Ei ne korvaukset ole mitään oleskelurahaa, luulisi olevan itsestään selvää, että rahan eteen on tehtävä jotain. Mitenkä paljon olisi työttömälle maksettava, jotta se takapuoli nousisi penkistä? Kyllä jotkut tekevät pienelläkin paikalla töitä ja varmaan suurin osa ihmisistä, elävät omillaan, eivätkä suostu eläteiksi. Toivon todella, että kaikenlainen rahan jakaminen työkykyisille lopetetaan. Jokainen kustantakoon elämänsä itse. Eiköhän pienempikin palkka alkaisi kelvata.

• läskivässykkä

Pelkäätkö yhteiskunnan elätti joutuvasi töihin?

• elivä vain
        duunitar kirjoitti:

Mitenkä ne ihmiset ennen eli kun ei ollut työttömyyskorvauksia eikä sossunluukkua ?

• Ihalaisen mannekiini
        lonkanvetäjät kirjoitti:

Miksi työttömien maatalousaputyötä ei sitten muuteta työsuhteeksi? Palkka sama kuin työttömyyskorvausten taso 9 e, mutta kysymyksessä työsuhde. Kuka hullu lähtee orjuutettavaksi työttömän statuksella ilman työsuhteen oikeuksia?

Miten työtön sitäpaitsi voi lähteä vastaanottamaan palkatonta työtä menettämättä korvauksia? Jos työtön käy auttamassa naapuria rakennuksella ja jää kiinni talkootyöstä, seuraus on työttömyyskorvausten lakkauttaminen ja verottajan sanktiot talkooisännälle. Kuinka työtön voi pystyä olemaan työmarkkinoiden käytettävissä jos lähtee tekemään korvauksetonta työtä?

Jos työtön lähtee tekemään työtä vastikkeettomasti siis pelkällä korvauksella, työtöntä ei koske mitkään työlainsäädännöt. Irtisanomisaika ei ole, ei ole mitään lakisääteistä suojaa muutoinkaan. loukkaat itsesi työkokeilussa => maksat itse hoitokulusi.

• Kyykytys pois!
        vainko 9€? kirjoitti:

Jos olet työtön, ota huomioon, että työttömyyskorvaus tai sossun elätys tai valtion päiväraha on myös palkkaa, jonka päälle saat vielä sen 9€/pv. Esim. nyt syyskuussa saisit 198€ sen päälle ylimääräistä. Eikö kiinnosta? Ei ne korvaukset ole mitään oleskelurahaa, luulisi olevan itsestään selvää, että rahan eteen on tehtävä jotain. Mitenkä paljon olisi työttömälle maksettava, jotta se takapuoli nousisi penkistä? Kyllä jotkut tekevät pienelläkin paikalla töitä ja varmaan suurin osa ihmisistä, elävät omillaan, eivätkä suostu eläteiksi. Toivon todella, että kaikenlainen rahan jakaminen työkykyisille lopetetaan. Jokainen kustantakoon elämänsä itse. Eiköhän pienempikin palkka alkaisi kelvata.

Kyllä varmasti suurin osa työttömistä tekee ihan mielellään työtä jos saa siitä saman tuntiliksan kuin muutkin työpaikalla työskentelevät. Miksi työttömiä nöyryytetään ja sallitaan työnantajan käyttää heitä hyväkseen?

Oikeudenmukaista olisi tarjota vain sen verran työtunteja, joista pystyy maksamaan normaalin palkan.

• töitä olisi

Tuo olisikkin hyvä idea ja silleen että puolet maataloustuesta pantaisiin työllistämiseen maatilalla ja toinenpuoli jäisi isännälle maasturinvaihtoa varten!
      Työtähän maatiloilla olisi! Ja se 9 euron päiväraha olisi vielä sille työllistetylle että saisi ostaa eväät mukaan töihin koska maatilan pitäjät yleensä ei tarjoa mitään jos sinne työkeikalle joutuu! Toisaaltahan sen ymmärtää ettei työläistä kannata arvostaa!

• Ei kirjaoppinut

Hyvän palkan siitä saa jos saa opetella työntekoa. Ei sitä ennenkään ensimmäisenä palkkaa oltu pyytämässä.

• Kyrpä-Jooseppi!

Työtähän suomessa on noin puolelle miljoonalle suomen työttömälle mutta ainut asia mikä mättää on se että palkanmaksajia ei tahdo löytyä! Palataan siis ajassa taaksepäin, huutolaisaikoihin jossa henkilöt pakotetaan orjaksi ! Nuo pakottajat ja ideoitten isät ja äidit ovat itse hyvätuloisia suomen kansalaisia jotka yrittää purkaa, keinoja kaihtamatta, suomen valtavaa työttömien määrää..jopa arveluttavin keinoin !

• Loppuu se makoilu

Ei muuta kun peräkammaripojat vaan maatiloille töihin tai hoiva-avustajaksi opiskelemaan. Näillä aloilla kyllä töitä riittää. Kun on oppinut ammatin saa sitten palkkaakin.

• Valittajakansaa

Ensin täällä valitetaan ettei ole työtä tarjolla. Kun sitä sitten tarjotaan niin alkaa toisenlainen valitus. Jos maltoit edes lukea aloituksen niin moni työllistyy maatiloille oppiajan jälkeen. Lisäksi saat ILMAISEN ohjaajan työhönperehtymiseen. Et siis tarvitse maksaa siitäkään. Joku käyttää omaa aikaansa opettaakseen sinulle kenties ammatin.

• säälittäviä

Saamattomia vätyksiä peräkammarissa sen äitin vellilautasen äärellä.
      Ainoa mitä osataan on silkka paskanpuhuminen. Käsittämättömiä selittäjiä. Aina yritetään selittää itsensä ulos tilanteesta vaikka olisi tekojen aika.

• Jotain mätää

Olihan tuossa taannoin tarjolla lieksalaisille rivakoille miehille yksi vanhan taaton saunaklapitalkoo. Ainoa vastaus minkä ikäihminen sai oli vittuilu.

• inssin klapitalkoot

Sen klapihomman teki koneinsinöörit joutessaan, joten kaikki ovat nyt tyytyväisiä!

• lapsuus muistoja!

Itse olin 43 vuotta yhtämittaa töissä, vai kerran oli lyhyt lomautusjakso, eli minulla oli tuuria kun oli työtä ja olin samassa työpaikassa koko ajan, omistajat tosin vaihtui muutaman kerran.
      Nyt olen eläkkeellä ja todella nautin vapaa ajasta. Mutta ei se 9 euroa päivässä tunnu paljolta, lisänä tietysti sekin.
      Mielestäni jos on maatilalla töissä niin kyllä he voisivat edes ruoan tarjota ilmaisesta työvoimasta!
      Tosin lapsena 12-13 vuotiaana kun piti jelppiä naapureita jotka oli maanviljelijöitä niin rikkaat tilat kuittasi palkan kiitoksella, köyhemmät maanviljelijät antoivat edes muutaman markan karkkirahaa!
      No ne oli muutaman päivän hommia, lähinnä heinien haravoimista ja perunan nostoa, mutta tuli selväksi että rikkaat oli pihejä, ruoan kyllä nekin tarjosivat, kait kyttäsivät että laittaako paljon voita leivän päälle? Paremmat tarjoilut oli niissä köyhemmissä mökeissä.

• Mielenvirkeyttä

Ruokapalkka on hyvä leppoisista maataloushommista.

• katsokaa teeveetä

Töitähän maatilalla on, mutt,

Kaikki vain hakemaan 'maajussille morsianta' ja niiden viikkojen aikana täyteentyöhön, korjaamaan rakennuksia ym ym.

• kuuskulmaa

Mamut vaan töihin, niitähän on niin paljon.

• Kuuskulmalle töitä!
        kuuskulmaa kirjoitti:

Mamut vaan töihin, niitähän on niin paljon.

Mamut kun kuule lähtee ihan mieluusti töihin, toisin kuin peräkammarinpojat!

• ..................

Peräkammarinpojat ovat ihmiskunnan kuonaa.

• melomassa,,,,

Sitten ei tarvita keinosiementäjää kun koneinsinööri hoitaa homman omalla melalla!

• kikkelinvatkaajat

Peräkammarinpojalla taitaa olla kaiken muun kateuden lisäksi vielä peniskateutta. Eipähän se kun peris runkkaa ammatikseen niin katkeraksihan se vetää.

• Haloo!!

Pitäisi jo vanhempien älytä laittaa se vanhapoika maailmalle naisen, asunnon ja työn hakuun.
      Äidit ruokkii kun pientä linnunpoikasta pesään.
      Eihän se kun poika vaan lihoo ja vanhemmat vanhenee. Kuka se sitten pitää huolta äitin pikku möllykästä kun vanhemmat eivät enää kykene.

• melomassa,,,,

Sossu tietysti huolen pitää niinkuin mamuistakin!

• mitäs sitten?

Ei sossu anna kun pienen määrän rahaa välttämättömiin hankintoihin ja ruokaan. Nyt peräkammarinpojat juo rahansa ja syövät äitin paistamia vatruskoja. Kun äiti vanhenee on poika vaikeuksissa.

• jotain vikaa

Mikä se pitää peräkammarinpojan äidin helmoissa. Luulisi olevan vapauden kaipuuta ja luonnon vetävän tikanpojan puuhun.

• vanha isäntä

Onko nää meiän pojat poromunia? Se pitäs suoro kourassa olla niitä tyttöjen haaruksia metästämässä. Ei perkale jos ollaan homoja ja juuvvaan sitä viinnoo vuan.

• homolepakot

Nythän on kaikkialla homoja ja lesboja, elokuvissa, tv-sarjoissa, lehdissä ym.!
      Mikään ei ole mitään ilman tuota ilmiötä, sehän on muotia!

• al Hiludei

9 euroa ! On se aika paljon sen ilmaisen mitään tekemättömän perusrahan päälle.
      Vai kuinka paljon kotisohvalle pitää maksaa?

• asdfasdf

miten meillä voi olla työttömiä ja samaan aikaan mahan otetaan työvoimapulanpaikkaajia jotka eivät kuitenkaan työllisty eikä ole tarviskaan kun valtio maksaa.

• onko hä?

Viljelijän keskituntipalkka huitelee 5 egen nurkilla joten 9 egeä on ruhtinaallinen korvaus siihen verrattuna.

• eget ja eget

Niiin viljelijällä 5 egen tuntipalkka,,kuntouttavassa työtoiminnassa n 2 euroa tunti.Laskeppa siinä. Onko ihan oikein ?

• ei palturia puhuta

Paskapuhetta viljelijän 5e tuntipalkka! Johan ne tukiakin saavat senedestä vaikka pelto olisi kesannolla!

• Ei se maataloustyö ole niin mahdottoman yksinkertaista nykyään, että siihen pystyy kuka vain ilman kokemusta ja koulutusta.
      Onkohan työvoimaviranomaiset ajatelleet sitä puolta?

• Viranomainen

Koulutus tulee tilanomistajan puolelta. Töiden opettelu aloitetaan helpommasta päästä kuten eläinten ruokinnasta jne.
      Tarjotusta työstä ei ole mahdollista kieltäytyä ilman karenssia ja sanktiointia.

• Vai eläintenruokinnasta.
        Pienillä tiloilla ruokinta ei ole kovin automaattista, mutta suurilla lähes kaikki on automatisoitu.
        Jos tilanomistaja joutuu kokematonta kouluttamaan maataloustyöntekijäksi niin siinnä hänen aikansa menee.
        Ei maataloustyöt ole niin mahdottoman yksinkertaisia nykyään.
        Suurin osa tehdään koneilla ja niiden käytön opettelu ei ole aivan yksinkertaista.

• käsin syötetään
        kamuttaja kirjoitti:

Vai eläintenruokinnasta.
        Pienillä tiloilla ruokinta ei ole kovin automaattista, mutta suurilla lähes kaikki on automatisoitu.
        Jos tilanomistaja joutuu kokematonta kouluttamaan maataloustyöntekijäksi niin siinnä hänen aikansa menee.
        Ei maataloustyöt ole niin mahdottoman yksinkertaisia nykyään.
        Suurin osa tehdään koneilla ja niiden käytön opettelu ei ole aivan yksinkertaista.

miten ne muka automaatit kantasi lehmien eteen heiniä, älä sinäkin horise olemattomia. et ole ikin tainnut nähdä navettaakaan livenä komuttaja

• käsin syötetään kirjoitti:

miten ne muka automaatit kantasi lehmien eteen heiniä, älä sinäkin horise olemattomia. et ole ikin tainnut nähdä navettaakaan livenä komuttaja

Joo kädestä pitäen syötetään joka lehmä erikseen, heinät tarjotaan lautasella.

• et tiedä mitään lehm
        kamuttaja kirjoitti:

Joo kädestä pitäen syötetään joka lehmä erikseen, heinät tarjotaan lautasella.

pää kiinni kamu senkin räkänokka

• uygtiuegrioguyeriurg

Eihän nuo nykyviljelijät kynnä edes peltojaan enää vaan keväällä työntävät samalle sängelle jyvänsä! Johan siinäkin syntyy mittavat säästöt jo polttoaineissa!
      Sitten osa vonkuu että ostakaa suomalaisia elintarvikkeita,,, jotka on tuotettu ulkolaisilla koneilla,, ei edes Valmettia suosita! Minä ostan sitä mikä on halvinta vaikka lie tanskasta tai saksasta tuotu, ei sillä väliä! Suomessa sana luomu kolminekrtaistaa hinnan! Esim. syksyllä oli kotimaista omenaa 2.50e kilo ja tanskalaista omenaa 99 senttiä kilo? Rahtiko suomessa maksaa vai mikä?

• paperit mukaan

Miten se palvelee vijelijän tai karjankasvattajan tai maitotilallisen etua tai kenenkään muun jos sinne laitetaan apuvoimiksi koneinsinöörejä?
      Olkoonkin että eivät osaa luke tai kirjoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3432
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      2071
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1939
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1500
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1411
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1348
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1316
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1267
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1207
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1035
    Aihe