Uskossa ja masennus, ironiantäytteinen kombo

kgkrnhohnro

Haluan ensiksi sanoa kaikille, jotka tämän lukevat, että kyllä, meitäkin on olemassa, nimittäin vakaumuksellisia kristittyjä, joitten maanpäällinen elämä vaan syystä tai toisesta on ylivoimaista. Usko ei oo mikään pikatie maanpäälliseen autuuteen tai poista menneisyyden traumoja. Mutta toivo paremmasta kuoleman jälkeen on.

Juuri tästä haluaisin puhua. Vaikka asiaa pidetään jonain kauheena tabuna usein, niin se ei poista sen olemassaoloa. Mä olen pienen ikäni ollu uskossa, mutta jatkuva paha koulukiusaaminen, asperger-piirteitten takia koettu halveksunta, perhettä terrorisoivan veljen kanssa eläminen (kotonakin veli useesti vaan kehottanu tappamaan itseni erinäisil tavoil, häirinnyt seksuaalisesti) ja kaikesta tästä seurannu masennus, dissosiaatio ja tunteitten ailahtelevuus saa mut haluamaan kuolla.

Lääkkeet ei oikeesti juurikaan oo parantanu oloa ja tuntuu, että mun terapeuttikin on aika neuvoton mun suhteen. Mä haluan vaan kuolla. Olis niin helppoa hypätä jonkin junan alle ja se kaikki olis ohi. Silti pelottaa se, että itsemurha tosiaan on aika paha synti. Jotkut selittää kauheesti, että tänkaltasen teon takii joutuis helvettiin, mut toisaalta miks se olis muka anteeksantamaton synti? Mä haluan päättää tän kaiken. Oon ihan loppu. Muitten takii (Jumalan ja läheisten ihmisten) oon vaan sinnitelly.

Onko kellään mitään neuvoja tähän? On niin paha olla.

6

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa kokeilla

Estääkö uskosi tietoisen läsnäolon harjoitteet esim. Mindfulnessin tai joogan avulla? Niistähän on olemassa myös kristilliset versiot. Olennaista on saada jatkuva asioiden kelaaminen loppumaan ja rauhoittua tähän hetkeen.

• kannattaa kokeilla

• kannattaa kokeilla kirjoitti:

Mainitsit aspergerin. Mindfulnessia käytetään siihen hoitona, eli sinulla olisi ihan lääketieteellisetkin perusteet kokeilla asiaa, jos et ole sitä jo tehnyt.

http://autismisaatio.wordpress.com/tag/asperger/

N. 8 vuotta reiki-meditaatiota harrastaneena katson sen auttaneen minua sopeutumisessa lähiympäristtööni. Olen ison perheen ainoa asperger. Pikkuveljen syntyminen aiheutti kaaoksen. Ilmiötä sanotaan sisarkateudeksi. Käyttäytymiseni piirteet olisi ilman muuta luokiteltu lapsipsykopatiaksi, jos jos sieltä korvesta sota-aikana ja sen jälkeen olisi sellaista asiantuntija-apua ollut saatavissa.

Minulla oli verisiä fantasioita vielä kansakouluun päästyäni. Niistä seurasi erittäin pahoja syyllisyydentuntoja.
        Edistyminen koulussa melkein tyssäsi 12 vuotiaana puberteettivaikeuksiin uskonnollismielisessä kodissa.
        Pystyin kuitenkin suorittamaan asevelvollisuuteni. "Loppusotaharjoituksen" jälkeen sain sotilaspassiini sotamies-statuksen.

Kun isovelikin pystyi irtautumaan kodin rautapaidasta, niin päätin itsekin maailmalla selvitä. Duunit olivat niitä, joihin toiset eivät halunneet.
        Pisimmän ajan kuitenkin työskentelin satamassa purkaus- ja lastaustöissä. Siellä työkaverien arvostus on vain ansaittava kovalla työllä.

Pyrin purkamaan ahdistusta ja masennuksiani melkein asumalla töissä. Keski-ikäisenä olin jo burn'out-tilassa. Tapaturmat katkaisivat "kamikazelennot".

Henkinen luhistumiseni saavutti jostain syystä pohjakosketukseni jo vuosia eläkkeellä ja aviossa olleena. Se tapahtui yllättäen kauppareisulla aivan spontaanisti kenenkään ulkopuolisen vaikuttamatta asiaan.

Tuttumaisema, sisäinen ja ulkoinen tuttuus vaan romahti. Ihmiset, talot ja puut vaativat vain yhtä, pakoa, pois.

Toivo Lång
        Inkeroinen

• hyvät kärsii ja kuo

Toinen asperger-ihminen, jonka tapaan elämässä ja kuulostatte vieläkin niin mahtavilta ihmisiltä

• Keissa

Ei usko poista ajallista kärsimystä ja tavallaan kärsimys kuuluu tähän langenneen maailman kuvioihin.
      Hienoa että omistat tuon iankaikkisen toivon: kerran kärsimys lakkaa. Jokin tarkoitus tuolla kaikella on.
      Muistan sinua rukouksin, rakas kärsivä kanssamatkaaja.

• Elämäsi on sinun

Eiväthän nuo ole sinun syytäsi! Sinua on kohdeltu väärin. Yritä olla vihainen, koska sinulla on siihen syytä ja oikeus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11362
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      100
      5771
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5141
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4301
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4009
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3521
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3055
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3030
    Aihe