Hei kaikille!
Onko totta, että Venäjä on jo kertaalleen antanut itsenäisyyden Tshetsenialle (en tiedä miten kirjoitetaan), mutta ne ovat jatkaneet taistelua siitä huolimatta? Tarvisin kovasti tätä tietoa.
Itsenäisyys?
16
504
Vastaukset
- nimierkki
Tsetseenien muslimiterroristit vaan ei malttaneet olla jatkamatta jihadia vaan jatkoivat hyökkäilyään venäläisten kimppuun, räjäyttelivät mm. pari kerrostaloa. Näitä äärimuslimeita Venäjä lähti taltuttamaan sinne takaisin ja sillä tiellä ne ovat siellä yhä.
- alkuperäinen kirjoittaja
eli itsenäisyys todellakin annettiin? ja siitä huolimatta vain jatkettiin sotimista? minä vuonna tämä tapahtui? hmm, menipä nyt kyllä sympatiat tsetseeneiltä..
- raksu
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
eli itsenäisyys todellakin annettiin? ja siitä huolimatta vain jatkettiin sotimista? minä vuonna tämä tapahtui? hmm, menipä nyt kyllä sympatiat tsetseeneiltä..
"ja siitä huolimatta vain jatkettiin sotimista? minä vuonna tämä tapahtui? hmm, menipä nyt kyllä sympatiat tsetseeneiltä.. "
Niin no siis ketkä jatko sotimista? Tshetseenit vai? Niinhän ne venäläiset väittää, mutta... - Kerettiläinen
Ei kannata uskoa aivan varauksetta tuota, että tsetseenit aina ovat kerrostaloräjäytysten takana.
On viitteitä siitä, että ns Kerrostalojutun takana onkin venäläisten itsensä suunnittelema operaatio, jonka tarkoituksena oli syyllistää tsetseenejä ja saada perustelut aloittaa ns. Toinen Tsetsenian sota, jonka tavoitteena oli tietysti Tsetsenian itsenäisyyden täysi nujertaminen.
Intensiivisestä työskentelystä huolimatta Venäjällä ei onnistuttu osoittamaan tsetseenitaistelijoita Kerrostalojutun syypäiksi.
Ps. Nimimerkki "nimierkin" väittämiin ei yleensäkään kannata luottaa. Ne ovat yksipuolisen venäläismielisiä.
Kannattaa ottaa selvää mahdollisimman monista lähteistä. Lähdetyöskentelyssä on siis opittava myös epäilemään. - myd,,
Vitun ääliö eu Tsetsenia oo mikään muslimi valtio
- myd,,n
Vitun ääliö ei Tsetsenia oo mikään muslimi valtio
- Nimierkki
Kerettiläinen kirjoitti:
Ei kannata uskoa aivan varauksetta tuota, että tsetseenit aina ovat kerrostaloräjäytysten takana.
On viitteitä siitä, että ns Kerrostalojutun takana onkin venäläisten itsensä suunnittelema operaatio, jonka tarkoituksena oli syyllistää tsetseenejä ja saada perustelut aloittaa ns. Toinen Tsetsenian sota, jonka tavoitteena oli tietysti Tsetsenian itsenäisyyden täysi nujertaminen.
Intensiivisestä työskentelystä huolimatta Venäjällä ei onnistuttu osoittamaan tsetseenitaistelijoita Kerrostalojutun syypäiksi.
Ps. Nimimerkki "nimierkin" väittämiin ei yleensäkään kannata luottaa. Ne ovat yksipuolisen venäläismielisiä.
Kannattaa ottaa selvää mahdollisimman monista lähteistä. Lähdetyöskentelyssä on siis opittava myös epäilemään."On viitteitä siitä, että ns Kerrostalojutun takana onkin venäläisten itsensä suunnittelema operaatio"
Totta kai se oli.
Samoin oli Moskovan teatterikaappaus, lentokonekaappaukset ja Beslanin koulukaappaus, kaikki on FSB:n suunnittelemia, jotta saataisiin ymmärrystä sille, että Venäjä tappaa ja raiskaa Tsetseniaa. Kavkazcenterkö näin kertoo vai mistä nämä totuudet onkaan lähtöisin?
Sekin teoria lienee totta, että CIA räjäytti WTC-tornit, kauko-ohjattavilla matkustajakoneilla oli vain tehosteen osa.
"Ps. Nimimerkki "nimierkin" väittämiin ei yleensäkään kannata luottaa. Ne ovat yksipuolisen venäläismielisiä. "
Dniih.
Minä olen niin venäläismielinen, etten halua Suomeen lisää venäläisiä toisin kuin kerettiläinen. - Kerettiläinen
Nimierkki kirjoitti:
"On viitteitä siitä, että ns Kerrostalojutun takana onkin venäläisten itsensä suunnittelema operaatio"
Totta kai se oli.
Samoin oli Moskovan teatterikaappaus, lentokonekaappaukset ja Beslanin koulukaappaus, kaikki on FSB:n suunnittelemia, jotta saataisiin ymmärrystä sille, että Venäjä tappaa ja raiskaa Tsetseniaa. Kavkazcenterkö näin kertoo vai mistä nämä totuudet onkaan lähtöisin?
Sekin teoria lienee totta, että CIA räjäytti WTC-tornit, kauko-ohjattavilla matkustajakoneilla oli vain tehosteen osa.
"Ps. Nimimerkki "nimierkin" väittämiin ei yleensäkään kannata luottaa. Ne ovat yksipuolisen venäläismielisiä. "
Dniih.
Minä olen niin venäläismielinen, etten halua Suomeen lisää venäläisiä toisin kuin kerettiläinen.Nimim. nimierkki listaa tuossa kaikki maailman terroriteot kärsineen osapuolen itsensä masinoimiksi.
Siis 9/11 eli New Yorkin WTC:N torneihinkin lensi CIA ?
Tällä lailla sitä pyritään hämärtämään asioita.
Ja lopuksi hän kirjoittaa: "Dniih. Minä olen niin venäläismielinen, etten halua Suomeen lisää venäläisiä toisin kuin kerettiläinen"
Allekirjoittanut l. nimim. Kerettiläinen ei erityisesti halua Suomeen lisää venäläisiä, toteaapahan vain että niitä tulevaisuudessa lisää tullee ja samalla surkuttelee, miten kauas asiasta tällainen vanha setä kuin nimim. Nimierkki on tämänkin keskustelun alkuperäisaiheesta eksynyt.
Nimim. nimierkin tapaa käydä keskustelua kutsutaan disinformaatioksi, eli tarkoitukselliseksi väärän tiedon antamiseksi. Väärää tietoa voidaan antaa myös pelkän hämmingin aikaansaamiseksi. Toivottavasti alkuperäisen viestin kirjoittaja sai tarvitsemansa tiedon hämmingistä huolimatta. - Nimierkki
Kerettiläinen kirjoitti:
Nimim. nimierkki listaa tuossa kaikki maailman terroriteot kärsineen osapuolen itsensä masinoimiksi.
Siis 9/11 eli New Yorkin WTC:N torneihinkin lensi CIA ?
Tällä lailla sitä pyritään hämärtämään asioita.
Ja lopuksi hän kirjoittaa: "Dniih. Minä olen niin venäläismielinen, etten halua Suomeen lisää venäläisiä toisin kuin kerettiläinen"
Allekirjoittanut l. nimim. Kerettiläinen ei erityisesti halua Suomeen lisää venäläisiä, toteaapahan vain että niitä tulevaisuudessa lisää tullee ja samalla surkuttelee, miten kauas asiasta tällainen vanha setä kuin nimim. Nimierkki on tämänkin keskustelun alkuperäisaiheesta eksynyt.
Nimim. nimierkin tapaa käydä keskustelua kutsutaan disinformaatioksi, eli tarkoitukselliseksi väärän tiedon antamiseksi. Väärää tietoa voidaan antaa myös pelkän hämmingin aikaansaamiseksi. Toivottavasti alkuperäisen viestin kirjoittaja sai tarvitsemansa tiedon hämmingistä huolimatta.Keskustelunavaukseen: "pääsikös SDP n venäläiset lävitse vaaleissa Hesassa ja muualla? " osallistuu nimim. kerettiläinen mm. tähän tapaan: "Mitä miehitetyillä alueilla asuvien, Suomen yhteyteen palaavien alueiden sijoilleen jäävien tai muuhun Suomeen muuttavien asukkaiden äänestysmahdolisuuksiin tulee, täytyy sellaista myös pystyä suunnittelemaan toimivasti."
Hassusti nämä aiheet aina kääntyvät Karjalan mäntyyn aina kun kerettiläinen osallistuu :)
"Allekirjoittanut l. nimim. Kerettiläinen ei erityisesti halua Suomeen lisää venäläisiä"
Juu ei. Miksi sitten vaahtoat sellaisen puolesta?
- jee jee mies
Venäläiset kärsivät Jeltsinin aikana vuonna 1994 nöyryyttävän tappion Tshetsheniassa jonka seurauksena he joutuivat vetäytymään maasta. Muutaman vuoden Tshetshenia oli käytännössä itsenäinen vaikkei kansainvälinen yhteisö eikä Venäjä sitä muodollisesti tunnustanutkaan.
Tämän jälkeen seuraa hieman kiistanalainen episodi. Moskovan kerrostaloräjäytysten sekä parin naapuritasavaltaan tehdyn terrorihyökkäyksen jälkeen Venäjän armeija hyökkäsi uudelleen kapinatasavaltaan ja miehitti sen. Hyökkäyksen seurauksena oli vähintään kymmeniätuhansia siviiliuhreja sekä venäläisten toimeenpanema täydellinen uutissulku. Sota jatkuu edelleen...
Muutama venäläinen kansanedustaja on epäillyt Moskovan kerrostaloräjäytysten olleen tiedustelupalvelu FSB:n suorittamia tarkoituksena pönkittää uuden presidentin Putinin valtaa sekä antaa tälle syy miehittää Tshetshenia uudestaan. Ensimmäinen tappio oli kenraaleille ja Putinille liian kova pala nieltäväksi.
Luepa Amnesty Internationalin sivut hakusanalla chechnya. Viimeisellä haulla sain kolme sivua raportteja venäläisten joukkojen suorittamasta kansanmurhasta ja rikoksista ihmisyyttä vastaan.
Ei kannata olla naivi.- tiia
kiitos tiedoista! =)
- raksu
tiia kirjoitti:
kiitos tiedoista! =)
Kerro mullekin, että mistä tiedoista oikein kiitit?
Mä en löytäny mitään tiedoks luokiteltavaa tästä ketjusta. Pelkkää arvailua...
- surfer
Löydätkö CIA factbookista sellaisen itsenäisen valtion kuin Tsetsenia? Minusta se näyttäisi sijaitsevan Venäjän rajojen sisällä.
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/rs.html- Kerettiläinen
... useitakin maita, jotka olivat eri kartoissa Venäjän rajan sisällä.
Vaan eivät ole enää.
Siihen se Tsetseniankin itsenäisyystaistelu tähtää. Vapauteen.
- Hitman
Koska moni on vastannut sinun kysymykseesi pelkillä arvailuilla tai poliittisen propagandan sävyttämillä mielipiteilään, annan sinulle tiedoksi pelkät faktat, joiden nojalla voit muodostaa mielipiteesi.
Venäjä vetäytyi viimeksi Tsetseniasta vuonna 1996. Vuosien 1996-1999 välisenä aikana uutistoimistot raportoivat Tsetsenian puolelta tapahtuvista Venäjän rajaloukkauksista sekä aluevaltauksista. Esim. Helsingin Sanomien kuukausiliitteessä oli tuona aikana raportti, jossa Hesarin tomittaja oli käynyt paikan päällä tutustumassa tilanteeseen. Helsingin Sanomien artikkelissa kerrottiin, että Tsetsenian puolelta toimivat ääri-islamilaiset ryhmät olivat vallanneet Venäläisiä kyliä ja alistivat näiden kansalaiset tiukan islamilaisen vallan alle.
Vuonna 1999 räjäytettiin Moskovassa kaksi kerrostaloa, joiden tekijät olivat tsetseniterroristeja tämän hetkisen tiedon mukaan, perustuen Venäjän turvallisuuslähteisiin ja tehtyihin pidätyksiin.
Venäjä palasi Tsetseniaan 1999 omien sanojensa mukaan luomaan järjestystä, jotta tämän alueelta tapahtuvat Venäjän alueen valtaukset ja terroritoiminta saataisiin loppumaan.
Siinä on tämän hetken tiedot. Jokainen voi toki kyseenalaistaa kaikki tietolähteet ja tapahtumat, jos ei halua uskoa joko Venäjän viranomaisten antamia tietoja tai esim. Helsingin Sanomien artikkeleita.Luottaisitko henkilöön, joka kirjoittelee toisen henkilön nikin suojista?
Tämä ns. Hitman on minun vastakkaispersoonani, sillä minä olen vilpitön USA/Israel-ystävä, kun taas feikkaajani on vannoutunut antiamerikkalainen ja -juutalainen.
Hänelle näyttää olevan elintärkeää pestä N-liitto/Venäjän likapyykit täällä Suomessa niin puhtaaksi kuin kykenee, mutta sortuu näissä yrityksissään totuuden vääristelyyn ja valehteluun, mikäli se hänen asiaansa edesauttaa.
Kukaan ei ole todistanut kerrostaloräjäytyksiä tshetsheenien tekemiksi, mutta nyt varjo-Hitman esittää asian ikäänkuin faktana.
Koko otsikkokin "Tässä pelkät faktat" on paradoksaalinen, kun kukaan maailmassa ei tiedä varmasti niistä asioista, joita kirjoittaja väittää "faktoiksi"!
Yksipuolinen maailmankatsomus kaimani kirjoituksissa on ainoa fakta, mitä hänen kirjoituksistaan tiedän! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915906
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754