Väärin

Mika

Miesten ei pidä mennä armeijaan koka naisetkaan ei mene. Tätsä pitäisi tehdä uusi laki.

-BOYPOWER-

36

1635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kessu superhessu

Totta. Kannatan

• Hah heh hih hoh huh hyh häh...

...koska miehetkään eivät niin tee.

=D

• Kii

Harva nainen kuolee synnytykseen, mutta mites käy miesten sodan syttyessä?

• Zack

Lähes kaikille naisille tulee jossain vaiheessa vauvakuume, miksei miehillekin. Harvalle kuitenkaan tulee samassa mielessä inttikuume :) Paitsi naisille, joille homma on vapaaehtoista.

Asevelvollisuudella ja rajoittamattomalla oikeudella tulla raskaaksi, ei ole mitään vertailupohjaa. Miehille muutenkin asiat ovat pakkoja, naisille vapaavalintaisia oikeuksia. Tämä jos jokin on epätasa-arvoa.

• peruste

Vaikka rakastan lapsia ja erityisesti omaa ihanaa lastani. Toteamme, ettei yhteiskunta velvota yhtään naista synnyttämään vankilan uhella. Kuten velvoittaa armeijaan. Kyse on siis eri asiasta.

Äiti ja iskä yhdessä

• Kysyn vaan
        Kii kirjoitti:

Harva nainen kuolee synnytykseen, mutta mites käy miesten sodan syttyessä?

Mites käy naisten ja lasten sodan syttyessä?

• rajaton
        Zack kirjoitti:

Lähes kaikille naisille tulee jossain vaiheessa vauvakuume, miksei miehillekin. Harvalle kuitenkaan tulee samassa mielessä inttikuume :) Paitsi naisille, joille homma on vapaaehtoista.

Asevelvollisuudella ja rajoittamattomalla oikeudella tulla raskaaksi, ei ole mitään vertailupohjaa. Miehille muutenkin asiat ovat pakkoja, naisille vapaavalintaisia oikeuksia. Tämä jos jokin on epätasa-arvoa.

Ei ole olemassa rajoittamatonta oikeutta/mahdollisuutta tulla raskaaksi.
        Va onko?

• Zack
        rajaton kirjoitti:

Ei ole olemassa rajoittamatonta oikeutta/mahdollisuutta tulla raskaaksi.
        Va onko?

Mahdollisuudet ei.

• fantom
        Zack kirjoitti:

Mahdollisuudet ei.

Niin, tosin jos tästä halutaan saivarrella niin ne mahdollisuudet ylipäätään vanhemmuuteen (ilman minkäänlaisia toiselle vanhemmalle asetettuja kriteerejä) ovat naisilla käytännössä huomattavan paljon suuremmat kuin miehillä, noin yleensä ottaen.

• fantom
        Kysyn vaan kirjoitti:

Mites käy naisten ja lasten sodan syttyessä?

todennäköisesti ovat selvästi paremmassa turvassa kuin miehet.

• Lastensaaja
        peruste kirjoitti:

Vaikka rakastan lapsia ja erityisesti omaa ihanaa lastani. Toteamme, ettei yhteiskunta velvota yhtään naista synnyttämään vankilan uhella. Kuten velvoittaa armeijaan. Kyse on siis eri asiasta.

Äiti ja iskä yhdessä

Juu, armeija ja lapsen saaminen on kax eri juttuu. Täällä tunnutaan olevan sitä mieltä että miehiä kohtaan maailman suurin vääryys on pakollinen asevelvollisuus. Ja vertaillaan kumpi on pahempi juttu, intti miehelle vai lapsen saaminen naiselle. En kyllä tajuu tota ajattelutapaa. Lapsen saaminen on ihana asia naiselle, luulen tai toivon että isällekin.
        Ei lapsen saamista ja inttiin joutumista voi verrata toisiinsa, ei tosiaankaan.

• Zack
        fantom kirjoitti:

Niin, tosin jos tästä halutaan saivarrella niin ne mahdollisuudet ylipäätään vanhemmuuteen (ilman minkäänlaisia toiselle vanhemmalle asetettuja kriteerejä) ovat naisilla käytännössä huomattavan paljon suuremmat kuin miehillä, noin yleensä ottaen.

"rajoittamattomalla oikeudella tulla raskaaksi"

Mies ei voi tulla raskaaksi/kantavaksi. Mahdollisuudesta vanhemmuuteen olet oikeassa, eikä se ole mitään saivartelua vaan fakta.

• Zack
        Lastensaaja kirjoitti:

Juu, armeija ja lapsen saaminen on kax eri juttuu. Täällä tunnutaan olevan sitä mieltä että miehiä kohtaan maailman suurin vääryys on pakollinen asevelvollisuus. Ja vertaillaan kumpi on pahempi juttu, intti miehelle vai lapsen saaminen naiselle. En kyllä tajuu tota ajattelutapaa. Lapsen saaminen on ihana asia naiselle, luulen tai toivon että isällekin.
        Ei lapsen saamista ja inttiin joutumista voi verrata toisiinsa, ei tosiaankaan.

"Täällä tunnutaan olevan sitä mieltä että miehiä kohtaan maailman suurin vääryys on pakollinen asevelvollisuus."

Ei kai, vaan kysymys on eri sukupuolten tasa-arvoisesta kohtelusta. Asioiden käsittelymallia on lainattu Feministeiltä. No nyt Feministit tarjoavat vertailukohdaksi raskautta ja synnytystä. Aika mielenkiintoinen rinnastus. Sehän on vähän sama kun verrattaisiin sitä, että sodan syttyessä miehet pääsevät rintamalle ja naiset joutuvat jäämään parkuvan kakaran kanssa kotiin.

"Lapsen saaminen on ihana asia naiselle, luulen tai toivon että isällekin.
        Ei lapsen saamista ja inttiin joutumista voi verrata toisiinsa, ei tosiaankaan."

No ei ainakaan, jos yritetään peilata asioita sp. tasa-arvon kannalta. Lisäksi olen itse asiastakin samaa mieltä.

Tasa-arvoa pitäisi kyetä tutkimaan kokonaisuutena. Miehet ovat menestyneet jollain alueella sukupuolena paremmin ja naiset vastaavasti taas jollain toisella alueella. Kun nämä asiat lasketaan yhteen niin huomataan, että sukupuolet ovat Suomessa hyvin tasa-arvoisessa asemassa. Saattaapa jopa olla niin, että naiset vetävät sen pidemmän korren.

• Nytpä vitsin murjaisit
        fantom kirjoitti:

todennäköisesti ovat selvästi paremmassa turvassa kuin miehet.

Ydinpommilla päähän tai jos ei niin raiskataan kumminkin.

• fantom
        Nytpä vitsin murjaisit kirjoitti:

Ydinpommilla päähän tai jos ei niin raiskataan kumminkin.

Ehkä sinä vielä joskus jotain tajuat, en nyt jaksa muuta vastata noin hölmöön viestiin.

• rose66

myös naisille asevelvollisuus pakolliseksi. Mieluummin naisille asevelvollisuus pakolliseksi! Oikeassa olet, tasa-arvoa myös asepalvelusasiaan!

• Giganticus

....emäntäkoulu pakolliseksi naisille:)

Ku ei se oikein ainakaan toisinpäin
        toimisi..Tai oha se kutkuttava ajatus..
        Miehet emäntäkouluun, ja naiset armeijaan:))

• rose66
        Giganticus kirjoitti:

....emäntäkoulu pakolliseksi naisille:)

Ku ei se oikein ainakaan toisinpäin
        toimisi..Tai oha se kutkuttava ajatus..
        Miehet emäntäkouluun, ja naiset armeijaan:))

ei se emäntäkoulu tekisi pahaa kummillekaan - oppisivat sielläkin monia hyödyllisiä taitoja.

Paljon on uusavutomia, jotka eivät osaa keittää edes perunoita tai virittää tulta puuhellaan

• Giganticus
        rose66 kirjoitti:

ei se emäntäkoulu tekisi pahaa kummillekaan - oppisivat sielläkin monia hyödyllisiä taitoja.

Paljon on uusavutomia, jotka eivät osaa keittää edes perunoita tai virittää tulta puuhellaan

.... mutta minun mielestä,
        armeija on niin perinteinen
        poikien leikkikenttä:) että,
        en mä näe sitä sillee naisten
        paikkana...Ja jos kerran joku
        "äitinpoika",(no kaikkihan me
        ollaan:))nyt sitten "tasa-arvon"
        nimissä vaatii että,

"perkelekumunkinpitäämennäkyllänaistenkinsitte"

niin sillai tuli emäntäkoulu
        ensmäisenä mieleen:))

Kuh...plääh..täs mennään nyt
        vähä niinku mettään..Oletaan
        että, sota tulee..niin eihän
        me kaikki siellä eturintamassa
        voida olla, ja koska naisilla
        on luontaista taitoa..hmm...
        olikohan toi nyt fiksusti...
        no hoitaa se kotijuttu paremmin.

Nyt tähän joku tarttuu että,
        "kyllä mä ainakin osaan kotia
        hoitaa", "tai mun mies imuroi
        ilman eri käskyä"...Noh,
        poikkeus vahvistaa säännön:)

Eli kriisitilanteessa molempia
        tarvitaan, ja koska on pieni
        kansa niin, se pitää organisoida
        mahdollisimman tehokkaasti.

• Lastensaaja
        Giganticus kirjoitti:

.... mutta minun mielestä,
        armeija on niin perinteinen
        poikien leikkikenttä:) että,
        en mä näe sitä sillee naisten
        paikkana...Ja jos kerran joku
        "äitinpoika",(no kaikkihan me
        ollaan:))nyt sitten "tasa-arvon"
        nimissä vaatii että,

"perkelekumunkinpitäämennäkyllänaistenkinsitte"

niin sillai tuli emäntäkoulu
        ensmäisenä mieleen:))

Kuh...plääh..täs mennään nyt
        vähä niinku mettään..Oletaan
        että, sota tulee..niin eihän
        me kaikki siellä eturintamassa
        voida olla, ja koska naisilla
        on luontaista taitoa..hmm...
        olikohan toi nyt fiksusti...
        no hoitaa se kotijuttu paremmin.

Nyt tähän joku tarttuu että,
        "kyllä mä ainakin osaan kotia
        hoitaa", "tai mun mies imuroi
        ilman eri käskyä"...Noh,
        poikkeus vahvistaa säännön:)

Eli kriisitilanteessa molempia
        tarvitaan, ja koska on pieni
        kansa niin, se pitää organisoida
        mahdollisimman tehokkaasti.

Mun mielestä tää keskustelu tällä palstalla on täyttä prvoilua koko juttu. Kukaan ei voi oikeesti verrata lapsen saamista ja inttiä toisiinsa. Että kumpi on suurempi vääryys, pyh.
        Kaks ihan eri juttuu, mitä niissä on semmosta että pitäis vertailla kumpi on suurempi vääryys?
        Mä en tänne enää tule, moi!

• Giganticus
        Lastensaaja kirjoitti:

Mun mielestä tää keskustelu tällä palstalla on täyttä prvoilua koko juttu. Kukaan ei voi oikeesti verrata lapsen saamista ja inttiä toisiinsa. Että kumpi on suurempi vääryys, pyh.
        Kaks ihan eri juttuu, mitä niissä on semmosta että pitäis vertailla kumpi on suurempi vääryys?
        Mä en tänne enää tule, moi!

...ihan oikeeseen viestiin...

Tai siiten joudun jälleen kerran
        pyytämään anteeksi tahdittomuuttumani.

Ei ainakaan ollut tarkotus verrata inttiä,
        ja synnyttämistä.

• Lastensaaja
        Giganticus kirjoitti:

...ihan oikeeseen viestiin...

Tai siiten joudun jälleen kerran
        pyytämään anteeksi tahdittomuuttumani.

Ei ainakaan ollut tarkotus verrata inttiä,
        ja synnyttämistä.

Sorry, en tarkottanut sitä sulle vaan yleensä tällä palstalla keskusteleville.
        Otti vaan aivoon keskustelutyyli täällä, en tarkottanut sitä erityisesti sulle, sorry.
        Sä oot jutellut mun mielestä ihan järkeviä.
        Mulla oli vaan huono hetki, sorry, sorry ja
        hyvät jatkot sulle. Ja jos mun mielestä ei ole järkeviä juttuja niin muitten mielstä voi ja saa olla.

• Zack
        rose66 kirjoitti:

Elämisen käytännöntaitoja pitäisi opettaa peruskoulussa huomattavasti enemmän:

1) Perusjuttuja kodi- ja lastenhoidosta
        2) -"- auton käytöstä, huollosta ja hoidosta
        3) -"- liikenne käyttäytymisestä
        4) -"- kodin tekniikan käytöstä
        5) -"- paperiasioiden hoidosta ( laskujen maksu, veroilmoituksen täyttö, asiointi virastoissa, äänestys ...)
        6) -"- kiinteistön huolto ja hoito
        7) -"- asumismuodoista ja niiden eroista

Listaa voisi jatkaa, mutta kaikki nämä voitaisiin sisällyttää vaikkapa "elämisen perustaidot" nimikkeen alle. Painotus käytännön harjoitteluun, teoria minimiin.

• Giganticus
        Zack kirjoitti:

Elämisen käytännöntaitoja pitäisi opettaa peruskoulussa huomattavasti enemmän:

1) Perusjuttuja kodi- ja lastenhoidosta
        2) -"- auton käytöstä, huollosta ja hoidosta
        3) -"- liikenne käyttäytymisestä
        4) -"- kodin tekniikan käytöstä
        5) -"- paperiasioiden hoidosta ( laskujen maksu, veroilmoituksen täyttö, asiointi virastoissa, äänestys ...)
        6) -"- kiinteistön huolto ja hoito
        7) -"- asumismuodoista ja niiden eroista

Listaa voisi jatkaa, mutta kaikki nämä voitaisiin sisällyttää vaikkapa "elämisen perustaidot" nimikkeen alle. Painotus käytännön harjoitteluun, teoria minimiin.

...herättää oikestaan, tai
        ainakin minulla herätti
        semmosen kysymyksen että,
        jos koulussa aletaan noita
        opettamaan niin, mitenkäs
        huonoja vanhempia me oikein
        ollaankaan??

Tai eikös noi asiat pitäs
        tulla kotoota isän ja äidin
        esimerkkien kautta??

• Pepper
        Giganticus kirjoitti:

ainakin minulla herätti
        ollaankaan??

esimerkkien kautta??

Ei kaikki vanhemmat ole hyviä ja esimerkillisiä.

• Zack
        Giganticus kirjoitti:

ainakin minulla herätti
        ollaankaan??

esimerkkien kautta??

"Tai eikös noi asiat pitäs tulla kotoota isän ja äidin esimerkkien kautta??"

Siinäpä se. Uusavuttomuus lisääntyy. Näin ainakin olen ymmärtänyt. Mikäli kotona ei ole opetettu elämisen perustaitoja, ihmiset asettuvat jo lähtökohtaisesti erilaiseen asemaan. Lisäksi, kotona naisille opetetaan "naisten töitä" ja miehille "miesten töitä". Peruskoulu olisi juuri oikea paikka tasoittamaan näitä eroja. Olisi se mukava katsella keittiön ikkunasta, siinä kokkaillessa, kun vaimo vaihtaa autoon talvirenkaita räntäsateessa :)

• Lastensaaja
        Zack kirjoitti:

Siinäpä se. Uusavuttomuus lisääntyy. Näin ainakin olen ymmärtänyt. Mikäli kotona ei ole opetettu elämisen perustaitoja, ihmiset asettuvat jo lähtökohtaisesti erilaiseen asemaan. Lisäksi, kotona naisille opetetaan "naisten töitä" ja miehille "miesten töitä". Peruskoulu olisi juuri oikea paikka tasoittamaan näitä eroja. Olisi se mukava katsella keittiön ikkunasta, siinä kokkaillessa, kun vaimo vaihtaa autoon talvirenkaita räntäsateessa :)

Jaa sitäkös se tasa-arvo onkin että vaihdetaan työt, naisille ne mitä miehet nykyään tekee ja miehille ne mitä naiset nykyään tekee. Hah-haa.
        No vauvan imetyshommia ei vissiin, paitsi jos annetaankin tuttipullosta keinomatoa, tai no voishan sitä äiti lypsää pulloon ja isä imettäis, juuh. Hahhaa.

• Zack
        Lastensaaja kirjoitti:

Jaa sitäkös se tasa-arvo onkin että vaihdetaan työt, naisille ne mitä miehet nykyään tekee ja miehille ne mitä naiset nykyään tekee. Hah-haa.
        No vauvan imetyshommia ei vissiin, paitsi jos annetaankin tuttipullosta keinomatoa, tai no voishan sitä äiti lypsää pulloon ja isä imettäis, juuh. Hahhaa.

Mies kokkailisi kettiössä sillä aikaa, kun nainen vaihtaisi perheen autoon talvirenkaita. No, se olikin vain sellainen kuvitelma :) Eihän miehet osaa kokata.

"Jaa sitäkös se tasa-arvo onkin että vaihdetaan työt, naisille ne mitä miehet nykyään tekee ja miehille ne mitä naiset nykyään tekee. Hah-haa."

Ei vaan naiset ja miehet tekisivät kaikkia töitä tasapuolisesti. Ei kai voi olla oikein, että ainoastaan "naisten" työt jaetaan.

"juuh. Hahhaa."

Mitä imettämiseen tulee, kyllä minä voin imettää ja vaikka synnyttääkin. Biologisesti se vain ei ole mahdollista. Pitäisikö kuitenkin tasapuolisuuden nimissä tehdä niin, että mies on synnyttävinään ja imettävinään. Työn määrähän tässä on tärkein. Miehelle voitaisiin laittaa tasapuolisuuden nimissä jonkinlainen reppu äidin raskauden ajaksi, johon lisättäisiin painoja raskauden edetessä :))))))))))))))

• Giganticus
        Zack kirjoitti:

....sitä mieltä taas että,
        kokkaaminen kyllä onnistuu,
        mutta kuinka moni miehistä
        sais vaimonsa vaihtamaan
        talvirenkaat, vaiks hän
        osaiskii?:)))

• Giganticus
        Pepper kirjoitti:

Ei kaikki vanhemmat ole hyviä ja esimerkillisiä.

...varmasti ihan totta,
        Mutta kyllähän muksut
        kuitenkin haluaa ammentaa
        esikuvansa omista
        vanhemmistaan.

Oma isä on aina paras isä,
        ja oma äiti on aina paras äiti,
        oli sit minkälaisia tahansa..
        no ei ehkä aivan..Ja semmoset
        asiathan selviää vasta sitten
        kun se "elämäntyyli" on niiltä
        omilta vanhemmilta opittu..
        Ja sillai:)

• carma.
        Zack kirjoitti:

Mies kokkailisi kettiössä sillä aikaa, kun nainen vaihtaisi perheen autoon talvirenkaita. No, se olikin vain sellainen kuvitelma :) Eihän miehet osaa kokata.

"Jaa sitäkös se tasa-arvo onkin että vaihdetaan työt, naisille ne mitä miehet nykyään tekee ja miehille ne mitä naiset nykyään tekee. Hah-haa."

Ei vaan naiset ja miehet tekisivät kaikkia töitä tasapuolisesti. Ei kai voi olla oikein, että ainoastaan "naisten" työt jaetaan.

"juuh. Hahhaa."

Mitä imettämiseen tulee, kyllä minä voin imettää ja vaikka synnyttääkin. Biologisesti se vain ei ole mahdollista. Pitäisikö kuitenkin tasapuolisuuden nimissä tehdä niin, että mies on synnyttävinään ja imettävinään. Työn määrähän tässä on tärkein. Miehelle voitaisiin laittaa tasapuolisuuden nimissä jonkinlainen reppu äidin raskauden ajaksi, johon lisättäisiin painoja raskauden edetessä :))))))))))))))

Tää on tosi juttu.
        Miehille on keksitty eräänlaiset pussit, jotka täytetään maidolla, ne laitetaan kaulan ympärille ja siten mies voi saada kokea myös imetyksen ihanuuden, pointtina tässä kai on ollut se, että vauva kiintyy yhtälailla isäänsä jo alusta lähtien.

• carma.
        Giganticus kirjoitti:

....sitä mieltä taas että,
        kokkaaminen kyllä onnistuu,
        mutta kuinka moni miehistä
        sais vaimonsa vaihtamaan
        talvirenkaat, vaiks hän
        osaiskii?:)))

Vaihdetaan vain kaksi kertaa vuodessa, ei siinä mitään ihmeellistä ole, eri juttu on kokata joka päivä ja monta kertaa päivässä ja tottakai mieskin osaa kokata, onhan, tai ainakin oli omina kouluaikoinani köksän tunnit yhtälailla pojille.
        Eikös sitä sanota, että maailman parhaat kokit ovat miehiä.

• Giganticus
        carma. kirjoitti:

Vaihdetaan vain kaksi kertaa vuodessa, ei siinä mitään ihmeellistä ole, eri juttu on kokata joka päivä ja monta kertaa päivässä ja tottakai mieskin osaa kokata, onhan, tai ainakin oli omina kouluaikoinani köksän tunnit yhtälailla pojille.
        Eikös sitä sanota, että maailman parhaat kokit ovat miehiä.

...edes pelkkä sanonta:)))

Jooh, ite olen ajanut
        jo monta vuotta laiskuuttani
        kitkarenkailla, ku siinä jää
        se renkaanvaihto kulumisen
        vuoksi yhteenkertaan
        vuodessa. Ja senkin hoitaa
        rengasliike:))

• Zack
        carma. kirjoitti:

Tää on tosi juttu.
        Miehille on keksitty eräänlaiset pussit, jotka täytetään maidolla, ne laitetaan kaulan ympärille ja siten mies voi saada kokea myös imetyksen ihanuuden, pointtina tässä kai on ollut se, että vauva kiintyy yhtälailla isäänsä jo alusta lähtien.

"Tää on tosi juttu."

Täytyy sanoa, että aika uskomatonta. No ei kai kuitenkaan ole kehitetty mitään vatsan päälle laitettavaa reppua, joka toimisi ns. raskaus-/ tasa-arvosimulaattorina. Toisaalta, toisilla miehillä aika hyvä simulaattori ihan omasta takaa.

• rose66
        Zack kirjoitti:

"juuh. Hahhaa."

Täytyy sanoa, että monet isät hoitavat jälkikasvuaan esimerkillisen hienosti - syöttävät vauvaa tuttipullosta ja vaihtavat niitä kakkavaippojakin.

Ja mitä tulee muihin hommiin niin tiedän monia miehiä, jotka osaavat kokata ja leipoa tosi hyvin - heiltä luonnistuu myös muut kotityöt. Eräs mies kokkasi kaikki safkat aikanaan häihini ja ruoka oli tosi hyvää!

Naisille tekisi hyvää osata vaihtaa talvirenkaat autoonsa ja ymmärtää hieman enemmän autostaan.

• solveig
        rose66 kirjoitti:

Täytyy sanoa, että monet isät hoitavat jälkikasvuaan esimerkillisen hienosti - syöttävät vauvaa tuttipullosta ja vaihtavat niitä kakkavaippojakin.

Ja mitä tulee muihin hommiin niin tiedän monia miehiä, jotka osaavat kokata ja leipoa tosi hyvin - heiltä luonnistuu myös muut kotityöt. Eräs mies kokkasi kaikki safkat aikanaan häihini ja ruoka oli tosi hyvää!

Naisille tekisi hyvää osata vaihtaa talvirenkaat autoonsa ja ymmärtää hieman enemmän autostaan.

Miksi oletat kakkavaippojen vaihdon kuuluvan pelkästään naisille? Vai ajattelitko tekijänä kenties jotain "hoitohenkilökuntaa? Viitaten ihastelevaan sävyysi kirjoittaessasi miesten panoksesta ihan tavallisten hommien yhteydessä. Ironiaa?? Mieshän tekee mitä haluaa -ei se osaamisesta ole kiinni. Niinkuin nainenkin. Auton renkaatkin saa vaihdettua, kunhan on riittävän pitkä varsi mutterinavaajassa ja tunkin alla lujaa maata.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2511
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe