Toasin asunnot!

Kyllästynyt tappelemaan

Haluaisin varoittaa Toasiin muuttavia asuntojen kunnosta...Itse muutimme pois joku aika sitten niistä koska epäilimme että asunnossa oli hometta (vaikka sitä ei "löydettykään" eikä pahemmin tutkittu siis).Toas ei kerro totuutta asuntojen kunnosta tai että onko edellisiltä asukkailta tullut mitään valituksia sairastumisista tai eläinten sairastumisita jossa olisi epäilty hometta..Meidän tapauksessamme sekä itse sairastelimme että koiramme sairasteli mutta mitään ei ollut tehtävissä joten päätimme muuttaa pois. Kuulin myös naapurilta joka hänkin muutti pois että hänellä oli myös hengitys ongelmia ja flunssan tuntua vaikka ei ollut kun hetken aikaa kerinnyt asumaan kyseisessä asunnossa. Joten ennenkö muutatte Toasille, pyytäkää saada nähdä asunto ensin ja tutkikaa kaikki mahdolliset nurkat yms näkyykö niissä kosteuden merkkejä sekä haistelkaa ja kyselkää kaikki mitä vähänkin , mieleen juolahtaa! Toivottavasti teette parempia valintoja kun me! Ja muistakaa että alimmissa sekä ylimmissä asunnoissa on isompi mahdollisuus olla hometta sekä metsäisellä alueella!

9

2037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfdgfdtreter

Tuskin voi yleistää jos yhdessä talossa on hometta. Toki se yhtiön toimintatavoista jotenkin kertoo jos siihen ei mitenkään puututa.

• remppaaja

Sisäpiirintietona voin kertoa että osassa on hometta. Myös remontit tehdään huonosti. Eräskin kerrostalo meni täys remonttiin mutta vahaa huonolaatuista materiaalia vain peitettiin uudella. Missäs aloittaja asui?

• Kyllästynyt tappelemaan

Asuimme itse Hallilassa ja olen kyllä kuullut muistakin asunnoista ja taloista samaa vikaa...Ja tosiaan paras oli että he toimistolla sanoivat että ei ole heidän ongelmansa jos joku muuttaa asuntoihin joten siinä näkee myös sen rahan himon..:/ Ihmisten terveydellä ei ole mitään merkitystä heille.

• Qikoisia juttuja
        Kyllästynyt tappelemaan kirjoitti:

Asuimme itse Hallilassa ja olen kyllä kuullut muistakin asunnoista ja taloista samaa vikaa...Ja tosiaan paras oli että he toimistolla sanoivat että ei ole heidän ongelmansa jos joku muuttaa asuntoihin joten siinä näkee myös sen rahan himon..:/ Ihmisten terveydellä ei ole mitään merkitystä heille.

Rahanhimon? Tuohan on säätiö! Ei metsäisyys vaikuta homeen syntyyn. Itse ollut todella tyytyväinen Tampellan asuntooni.

• ....

Itse asuin muutama vuosi sitten TOAS:in asunnossa, eikä siellä mitään hometta ollut. Neljä vuotta ehdin asumaan, enkä sairastunut. Vaikka jossain olisi hometta, ei kaikki TOAS:in asunnot ole homekämppiä.

Pois muuttoni syy oli asumisoikeuden päättyminen, koska en enää ollut opiskeluja.

• ....

Luuletko TOAS:in kämppien olevan ainoita, joissa voi hometta esiintyä? Voin kertoa, ettei ole. Kyllä muiltakin vuokraamalla voi päästyä homekämppään.

Joo enkä sitä tarkoittanutkaan että olisivat ainoita home asuntoja enkä sanonutkaan että kaikki asunnot olisivat homeessa mutta kirjoitinkin alussa että ne jotka muuttavat Toasin asuntoihin tulevaisuudessa, kannattaa katsoa tarkkaan asunnon kunto sisä ja ulkopuolelta sekä kysellä mahdollisimman paljon jotta mahdollinen kosteus ilmenisi ajoissa eikä sitten vasta kun on monta vuotta on sairastellut putkeen! Ja monesta asunnosta olen kuullut että on hometta epäilty. Myöskin se että Toas ei ole halukas etsimään syitä sairasteluille tai asunnosta löytyneille muille merkeille jotka viittaavat kosteuteen, on mielestäni ihmeellistä ja välinpitämätöntä.

• AAasdasd
        Kyllästynyt tappelemaan kirjoitti:

Joo enkä sitä tarkoittanutkaan että olisivat ainoita home asuntoja enkä sanonutkaan että kaikki asunnot olisivat homeessa mutta kirjoitinkin alussa että ne jotka muuttavat Toasin asuntoihin tulevaisuudessa, kannattaa katsoa tarkkaan asunnon kunto sisä ja ulkopuolelta sekä kysellä mahdollisimman paljon jotta mahdollinen kosteus ilmenisi ajoissa eikä sitten vasta kun on monta vuotta on sairastellut putkeen! Ja monesta asunnosta olen kuullut että on hometta epäilty. Myöskin se että Toas ei ole halukas etsimään syitä sairasteluille tai asunnosta löytyneille muille merkeille jotka viittaavat kosteuteen, on mielestäni ihmeellistä ja välinpitämätöntä.

Tuo homeen hoitamisen haluttomuus on kyllä ihan totta. Asuimme itse Lukonmäessä Toasin kämpässä ja siellä oli mittava homevaurio. Osa homeesta oli vedetty ilmastointiteipillä piiloon! Ilmoitimme asiasta ja vaihtoivat vaan uuden muovimaton homeisen kohdan päälle. Itse homeellehan ei tehty mitään. Kyllästyin jatkuvaan sairasteluun siinä asunnossa ja muutimme pois. Vuosi muuton jälkeen enkä ole ollut kertaakaan kipeänä! Puhumattakaan että tuo Lukonmäen asunto oli tuholaisten valtaama kun sinne muutimme :/ onneksi eivät tulleet muutossa mukana.

Mielenkiinnosta, asuitteko Männikössä vai Leenanlinnassa? Asumme nyt Leenanlinnan kohteessa, eikä onneksi tässä kämpässä ole hometta tullut vastaan.

AAasdasd kirjoitti:

Tuo homeen hoitamisen haluttomuus on kyllä ihan totta. Asuimme itse Lukonmäessä Toasin kämpässä ja siellä oli mittava homevaurio. Osa homeesta oli vedetty ilmastointiteipillä piiloon! Ilmoitimme asiasta ja vaihtoivat vaan uuden muovimaton homeisen kohdan päälle. Itse homeellehan ei tehty mitään. Kyllästyin jatkuvaan sairasteluun siinä asunnossa ja muutimme pois. Vuosi muuton jälkeen enkä ole ollut kertaakaan kipeänä! Puhumattakaan että tuo Lukonmäen asunto oli tuholaisten valtaama kun sinne muutimme :/ onneksi eivät tulleet muutossa mukana.

Mielenkiinnosta, asuitteko Männikössä vai Leenanlinnassa? Asumme nyt Leenanlinnan kohteessa, eikä onneksi tässä kämpässä ole hometta tullut vastaan.

Leenanlinnassa...Hyvä jos teillä terve asunto! Ei niissä kaikissa vielä välttämättä hometta ole, mutta ainakin alimman ja ylimmän kerroksen asunnot ovat kuulemma riskialttiita..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe