Onko Jeesus Jumala?

Jeesus, Jumalan poik

Ei varmasti ole, eikä ole sitä koskaan ollutkaan

8

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo on

Kristinuskon mukaan Jeesus on Jumala. Jumala on kolmiyhteinen persoona, johon kuuluu Isä, Poika ja Pyhä henki.

Ajattele apilanlehteä. Kolme osaa muodostavat yhden lehden.

• Jeesus on Herra

Ennustus Jeesuksesta:
      Miika 5:2
      (5:1) Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelille hallitsija. Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana.

Joh. 8:58 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin."

Jeesus on siis ollut aina.

Matt. 1:23 -- Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel -- se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme.

Vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi, Jeesus antoi syntejä anteeksi, Jeesus on siis Jumala:

Matt. 9:6
      Mutta jotta te tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle - - "nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

Mark. 2:7
      "Miten hän tuolla tavalla puhuu? Hän herjaa Jumalaa. Kuka muu kuin Jumala voi antaa syntejä anteeksi?"

Joh. 5:21 Niin kuin Isä herättää kuolleet ja antaa heille elämän, niin antaa myös Poika elämän kenelle tahtoo.

Vain Jumala voi sanoa:
      Joh. 11:25 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin,"

Esim. Tuomaksen sanat Jeesukselle:
      Joh. 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"

Matt. 28
      18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. [Dan. 7:14; Matt. 11:27 ]
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
      20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

• Aamen

Jumala on yksi ja hänen nimensä on: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

• a-nonyymi

Juutalaisten, Vanhan Testamentin ja Jeesuksen Jumala on mielestäni se ainoa oikea Jumala.

Tämä kolmiyhteinen Jumala on ihmisten järkeilyn tulos. Tätä järkeilyä löytyy jo Uudesta Testamentista.

Gnostilaiset elivät alkukristittyjen maailmassa ja uskoivat myös Jeesuksen sanaan. Wikipedia kertoo heidän jumalastaan seuraavaa:>

Minä henkilökohtaisesti uskon, että Jumala on yksi ja läsnä kaikkialla.

• +++

On olemassa yksi Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki, kolmen yhtä iankaikkisen persoonan ykseys.

Jumala on kuolematon, kaikkivoipa, kaikkitietävä, kaikkea korkeampi ja aina läsnä oleva.

Hän on ääretön ja ylittää ihmisen käsityskyvyn; kuitenkin hän on tehnyt itsensä tunnetuksi ilmoittamalla itsensä.

Hän on arvollinen saamaan koko luomakunnan ikuisen ylistyksen, palvonnan ja palveluksen. (5.Moos. 6:4; Matt. 28:19; 2.Kor. 13:13; Ef. 4:4-6; 1.Piet. 1:2; 1.Tim. 1:17; Ilm. 14:7.)

• On täysin turha kirjoituksesi sen suhteen,tyhjäksi et sitä saa koskaan ettei olis Jumlan poika. Joka kerran on tuomitseva sitä en tiedä kummaalla puole silloin olet.

• a-nonyymi

Luuk. 3

23 Jeesus oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen aloittaessaan työnsä. Hän oli -- näin luultiin -- Joosefin poika. Joosefin isä oli Eeli,...
      38 tämän Enos, tämän Set, tämän Aadam, tämän Jumala

Eli Aadam oli myös Jumalan poika aivan kuten Jeeuskin.

Jumalalla ei ole kirjaimellista vaimoa, jonka kanssa hän olisi saanut lapsen. Hän on kuitenkin kaiken elämän Luoja (Ilmestys 4:11). Siksi ensimmäistä Jumalan luomaa ihmistä, Aadamia, sanotaan ”Jumalan pojaksi” (Luukas 3:38). Raamattu opettaa, että myös Jeesus on Jumalan luoma, ja siksi häntäkin kutsutaan ”Jumalan Pojaksi” (Johannes 1:49).

Jumala loi Jeesuksen ennen Aadamin luomista. Apostoli Paavali kirjoitti Jeesuksesta: ”Hän on näkymättömän Jumalan kuva, koko luomakunnan esikoinen.” (Kolossalaisille 1:15.) Jeesuksen elämä alkoi kauan ennen kuin hän syntyi tallissa Betlehemissä. Raamattu sanoo, että hänen ”alkuperänsä on varhaisista ajoista, ajan hämärän päivistä” (Miika 5:2). Jeesus oli Jumalan esikoispoika, ja hän eli henkiluomuksena taivaassa ennen kuin syntyi ihmiseksi maan päälle. Hän itse sanoi: ”Olen tullut alas taivaasta.” (Johannes 6:38; 8:23.)

• *Eli Aadam oli myös Jumalan poika aivan kuten Jeeuskin.* Oli luotu maailmaan Jeesus oli syntynyt Aadam lankeis vaikka oli hetken aike vanhurskas ilma syntiä Jeesus ei koskaan langennut mihinkään.

a-nonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      162
      12387
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5436
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4640
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      139
      3659
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2758
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1656
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      364
      1617
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      102
      1516
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1461
    Aihe