Vanha herra Carter näyttää mallia nuoremmilleen:
http://www.huffingtonpost.com/2014/09/24/jimmy-carter-gay-rights_n_5878250.html?utm_hp_ref=religion
Tämän soisi yleistyvän kaikissa kirkoissa. Meikäläinen luterilaisuus on pitkälti samoilla linjoilla, katolisilla on vielä pitkä tie.
Fiksu Carter
6
72
Vastaukset
- siinäpä sitä
Meikälainen luterilaisuus ei kuitenkaan halua millään antaa homoille samoja oikeuksia kuin heteroille. Eikä riitä, että omissa rituaaleissa vedettäisiin omaa linjaa, vaan sama pakotetaan kirkon ulkopuolellekin. Että siinä sitä.
- en eroa
Olipa järkevä avaus.
- Hyhhyhhuijaaa
Kirkon virallisessa lausunnossa vastustetaan avioliittolain tasa-arvoistamista. Kaksinaamaista toisaalla pyydellä anteeksi homoseksuaalien huonoa kohtelua vuosien varrealla, kun NYT olennaisessa asiass ajatka ahuonoa kohtelua.
Paljonkohan Jani Toivola saa palkkaa, kun suostui kirkon seurakuntavaalien "mannekiiniksi"? (Plus ilmainen "mainos" eduskuntavaalien edellä?)- täältärivistä
Näin kirkon työntekijänä en näe tuossa mitään uutta, Minulla on ollut vähemmistöihin kuuluvia työtekijöitä ja ystäviä 20 vuotta, eikä aihe ole koskaan ollut suuri, tunteita herättävä asia. Ihmiset ovat erilaisia. Työyhteisössä muut asiat ovat tärkeämpiä.
- toinen oikea muutos
Kirkko näyttää mallia yhteiskunnalle mitä tulee nuorten äänestämismahdollisuuteen:
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1411786727917"Tämän syksyn seurakuntavaaleissa 16-vuotiaat pääsevät jo toista kertaa käyttämään äänioikeuttaan. Oppi edelliskerrasta oli, ettei muutoksella ole suurta vaikutusta äänestysaktiivisuuteen."
Nuoria ei siis juurikaan kirkon asiat kiinnosta.
Kirkko jalosti antaa nuorille oikeuden äänestää vaaleissaan - mutta niin paljon luottoa nuoriin ei löydy että näille voisi antaa suoraan oikeuden päättää kirkon jäsenyydestään ihan itse. Saavat siis äänestää järjestössä, josta eivät saa itse erota ja johon ovat tulleet liitetyksi ilman omaa suostumustaan. Oivallista ja todella edistyksellistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833922
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342883Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992223Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?281806Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian211714- 311710
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell481544Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261518- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464