Fiksu Carter

oikea muutos

6

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinäpä sitä

Meikälainen luterilaisuus ei kuitenkaan halua millään antaa homoille samoja oikeuksia kuin heteroille. Eikä riitä, että omissa rituaaleissa vedettäisiin omaa linjaa, vaan sama pakotetaan kirkon ulkopuolellekin. Että siinä sitä.

• en eroa

Olipa järkevä avaus.

• Hyhhyhhuijaaa

Kirkon virallisessa lausunnossa vastustetaan avioliittolain tasa-arvoistamista. Kaksinaamaista toisaalla pyydellä anteeksi homoseksuaalien huonoa kohtelua vuosien varrealla, kun NYT olennaisessa asiass ajatka ahuonoa kohtelua.

Paljonkohan Jani Toivola saa palkkaa, kun suostui kirkon seurakuntavaalien "mannekiiniksi"? (Plus ilmainen "mainos" eduskuntavaalien edellä?)

• täältärivistä

Näin kirkon työntekijänä en näe tuossa mitään uutta, Minulla on ollut vähemmistöihin kuuluvia työtekijöitä ja ystäviä 20 vuotta, eikä aihe ole koskaan ollut suuri, tunteita herättävä asia. Ihmiset ovat erilaisia. Työyhteisössä muut asiat ovat tärkeämpiä.

• toinen oikea muutos
      • "Tämän syksyn seurakuntavaaleissa 16-vuotiaat pääsevät jo toista kertaa käyttämään äänioikeuttaan. Oppi edelliskerrasta oli, ettei muutoksella ole suurta vaikutusta äänestysaktiivisuuteen."
        Nuoria ei siis juurikaan kirkon asiat kiinnosta.

Kirkko jalosti antaa nuorille oikeuden äänestää vaaleissaan - mutta niin paljon luottoa nuoriin ei löydy että näille voisi antaa suoraan oikeuden päättää kirkon jäsenyydestään ihan itse. Saavat siis äänestää järjestössä, josta eivät saa itse erota ja johon ovat tulleet liitetyksi ilman omaa suostumustaan. Oivallista ja todella edistyksellistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      57
      6033
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      57
      5462
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      113
      3925
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      54
      3802
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3745
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3176
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2914
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59