Vaimeaa rahinaa kuuluu vaihteistosta ajossa ja paikallaan käytettäessä ja erityisesti kun paikat lähdössä ovat vielä kylmät. Kytkimen painaminen pohjaan poistaa tämän vaimean rahinan.
Onko kokemusta mistä ääni voisi tulla. Hesarin käytettyjen koeajoissa Felicialla mainittiin olevan vaihteistovikoja. Auto on huollettu Haynesin korjausoppaan mukaan ja nytkin vaihteistoöljyt on juuri vaihdettu ja vaihteet toimivat muuten hyvin.
Elikkä autolla olisi tarkoitus ajella ainakin vielä pitkään, n. 200tkm, moottori ja kori ovat vielä siinä kunnossa. Mitä kannattaisi tehdä ?
Vaihteiston äänet
6
1452
Vastaukset
Vaikuttais noin yhtäkkiä painelaakerin ääntelyltä taikka sitten kytkinakselin laakerista.
Mun mielestä ei kyllä kaikkiin pikku ääntelyihin kannata kiinnittää suurta huomiota ainakaan vanhemmissa pirsseissä.Kyllä sen sitten tietää mistä se ääni tuli,kun se hajoaa, tapaa isäukkokin 78v sanoa ja on yleensä helvatin oikeassa.Pistä vaan ratiota hiukan kovemmalle ettei kaikki nitinät ja natinat kuulu.Niin minäkin teen.- fellussa
mun kokemuksen mukaan KOVA vinkuva ääni 5-vaihteella on yleisin vaihteisto-ongelma feliciassa. Sekin on helposti korjattavissa, noin 100 euron juttu.
- Felicia D
Mielenkiintoa löytyy mikä pulikka tuon vinkuvan äänen poistaa, jos tulee joskus vastaan. Kerro jos muistat?
Tässä vaan korjausopas kertoo vika-analyysiksi tälle omalle vialle "input shaft bearings". Itselle se kertoo, että mennään käsittääkseni vaihdelaatikkoon sisälle pidemmälle kuin vetoakselin stefa. No aika ilmeisesti näyttää kuinka syvältä lompakkoa kouraisee.
Joka tapauksessa kiitokset asiallisista vastauksista. - Koora
Felicia D kirjoitti:
Mielenkiintoa löytyy mikä pulikka tuon vinkuvan äänen poistaa, jos tulee joskus vastaan. Kerro jos muistat?
Tässä vaan korjausopas kertoo vika-analyysiksi tälle omalle vialle "input shaft bearings". Itselle se kertoo, että mennään käsittääkseni vaihdelaatikkoon sisälle pidemmälle kuin vetoakselin stefa. No aika ilmeisesti näyttää kuinka syvältä lompakkoa kouraisee.
Joka tapauksessa kiitokset asiallisista vastauksista.Aikaisempaa keskustelua:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=588&posting=22000000004482360#22000000004482360
- Raksu
Kytkimen painelaakeria epäilen
- Fellu 623000 tkm
Painelaakeri ei pyöri kytkimen ollessa ylhäällä, tuola linkissä diaknoosi olikin. Eikös Felisia olekkin parhaasta päästä talviautoja,ainakin mun mielestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä722104- 1291416
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321403- 1431092
- 105967
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten364893Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673