Miten ulosotosta saa vapaata? Olen nyt säännöllisesti maksanut kolmanneksen palkasta uo:ole viime marraskuusta lähtien. Saanko ihan uo:lle soittamalla vai miten tapahtuu? Jos uo-mies ei myönny niin vaihdan kirjat työskentely paikkakunnalle, jolloin siellä ei ehkä heti tajuto minun olevan luottotiedoton hulttio ja saisin taas parin kk:n ajan täyttä palkkaa. Voiskohan onnistua? Tai voisko uo-miestä uhata paikkakunnan vauhdilla tehokkaasti.
maksuvapaa kuukausi
5
348
Vastaukset
- Kaikkimaksettu
Kerran vuodessa saa 2 maksutonta kuukautta. Kannattaa ottaa perättäiset kuukaudet koska edellisen maksuttoman kuukauden jälkeen pitää olla 12 kk väliä.Eli jos otat kesä-ja heinäkuun maksuttomaksi niin seuraavaa maksutonta voit anoa vasta seuraavan vuoden elokuulle. Itse otin aina kesällä pari kuukautta niin sain pitää lomarahatkin. Veronpalautuksen vievät suoraan verottajalta.
- dsfh346
Ei välttämättä saa ollenkaan, en nyt tähän hätään muista mikä oli se sääntö mutta esim itse en saa mitään vapauksia ellei ole hyvä syy (maksan 1/3 osan). Olikohan se sääntö juurikin tuo 1/3 osa palkasta..
- -lissu-
höpö höpövapaat kuukaudet saa kun on 2 vuotta yhtäjaksoisesti lyhentänyt yks kolmasosan tuloistaan ja vapaat kuukaudet saa vaikka esim tammi ja heinäkuu ei tarvi olla 12 kk väliä.kantsii soittaa uo.lle ja kysyä tampereella onnistuu,ainakin toiset vaatii kirjallisena,
- tietoa20104
Vain tulorajamittauksessa tulee kaksi maksuvapaata automaattisesti.
Tulorajamittaus tarkoittaa ulosoton näkökulmasta seuraavaa, eli nettopalkka (palkka verojen jälkeen) on maksimissaan kaksikertaa suojaosuuden määrä.
Suojaosuushan on ilman lapsia on tänä vuonna 677,70 euroa, eli jos nettopalkka on alle 1355,40 euroa/kk tulee kaksi maksuvapaata automaattisesti. Jos sinulla on lapsia, tuo suojaosuus on:
Velallinen 1 elatuksen varassa: 921,00 €, eli nettopalkan ollessa pienempi kuin 1842 euroa, tulee maksuvapaat automaattisesti
Velallinen 2 elatuksen varassa: 1164,30 € eli nettopalkan ollessa pienempi kuin 2328,60 euroa, tulee maksuvapaat automaattiseti
Velallinen 3 elatuksen varassa: 1407,60 €, eli nettopalkan ollessa pienempi kuin 2815,20 euroa, tulee maksuvapaat automaattisesti.
Jos nettopalkkasi ylittää yllä mainitut, joudut aina hakemaan maksuavapaata erikseen, Maksuvapaata varten pitää tällöin olla joku hyvä syy, eikä sitä saa automaattisesti. Hyvä syy voi olla vaikka uusien silmälasien tms. hankinta. - Ex UO asiakas
No anomallahan saa. Jos 1/3 menee ulosottoon, vouti ei automaattisesti anna kahta maksuvapaata kuukautta vuodessa. Kun ulosmittauksesi on jatkunut vuoden ajan, voit anoa maksuvapaata kuukautta (kirjeitse tai sähköpostilla) PERUSTELEMALLA hakemuksesi (vakuutusmaksut, autoremontti tai muu välttämätön meno). Vouti saattaa vaatia kuitit noista kuluista. Maksuvapaiden lisäksi voit anoa ulosoton rajoittamista tietyn summan verran samanlaisilla perusteilla (esim. pesukoneen korjaus). Myös näistä tarvitaan kuitit (esim. anon, että minulle jätetään suojaosuuden lisäksi 345 euroa siihen ja siihen menoon...).
Jos jätät nuo kuitit toimittamatta saattaa seuraava maksuvapaa tai rajoitus olla hieman hankalampaa saada.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849