Kirkon tohtorit

Gradina

Erikoista että kirkon tohtorit karttavat raamattukeskusteluja sillä aika menee adventismin ja Ellenin puolustamiseen.

6

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

      Erikoista että kaikki aikasi menee valehtelemiseen korvat heiluen.

    • Hei-

      Ihmisiin pettyy aina. Jeesus Kristus on ainoa esimerkiksi kelpaava ja esimerkiksi sopiva. Matt 11:27-30.

      Jos tohtori-sedillä ei ole aikaa niin heillä on kiirettä. Jotakin muuta kiirettä.

      Kirkolla on varsin korkea professionaalisuus- on teologeja teologin päälle. Maisterintutkinto riittää ilman muuta että on "teologi."

      Tohtori on 300 opintopistettä yliopistokursseja lukenut maisteri joka on tehnyt lisäksi väitöksen eli osoittanut kykenevänsä tekemään tieteellistä tutkimustyötä itsenäisesti.

      Jokainen yliopistotutkinnon suorittanut lukee aina hyvät perustiedot ja hän kvalifikoituu johonkin asiaan joka sitten voi olla hyvinkin suppea näkökulma koko alaan mutta tietää siitä sitten suurinpiirtein kaiken ja osaa tutkia lisää.
      Jokainen yliopistokursseja lukenut oppii hakemaan tietoa.

      Kyselepä joltakin maisterilta tai kandidaatilta tietoa- ja täällä palstallakin saa vastauksia mutta ne pitää osata itse arvioida, 1 Tess 5:19-23-
      Palstalla on kovin sekalaista heterogeenista joukkoa palstan aiheeseen nähden.
      Kirkon lausuntoja ei anna koskaan kukaan täällä. Kirkon lausunnot annetaan kirkosta- ja kirkon web- sivut edustavat kirkon lausuntoja. http://www.adventtikirkko.fi
      - Katsele lukuisat linkit eri sivuilta siellä ja lisäksi seurakuntien omat web-sivut.

      Adventtikirkossa kirkon arvoihin liittyy "adventismi" eli "adventus" = latinaa= Jeesuksen II tulo., Tässä on koko kristinuskon ydin.
      "Adventismiin" on työnantajankin vuoksi tietenkin sitouduttava- eli Kristus II adventin mission asioihin, Ilm 1:7-8.
      Profetian hengen lahja on sekin kristinuskon ydintä, 2 Piet 1 :21, Ilm 19:10, 1 Kor 12:10, mm.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija


      Siunauksia
      Jari Laurila

    • muista sapatti

      "Adventus" on katolilaista kirkkolatinaa pimeältä keskiajalta.
      Miksi Suomen Adventtikirkko ei käytä SDA:n suomennusta ja on jättänyt sapatin pois nimestään?

      • pyh!

        Olet potaskanpuhuja.

        adventus on muinaislatinaa ja tarkoittaa tulemusta.


      • pyh! kirjoitti:

        Olet potaskanpuhuja.

        adventus on muinaislatinaa ja tarkoittaa tulemusta.

        pyh! herttaisesti kirjoitti: «Olet potaskanpuhuja.

        adventus on muinaislatinaa ja tarkoittaa tulemusta.»

        Kyllä adventus on niin peruslatinaa, että ei ole tarvis laittaa latinan eteen muinais- tai kirkko-.

        Advenire on suomeksi saapua tai lähestyä ja siitä muodostettu substantiivi on adventus.

        Potaskanpuhuja puolestaan on latinaksi orator potassae.

        Siis mitä se nyt ikinä tarkoittaneekaan. Ilmeisesti aika emäksisiä lausahduksia tuottaa moinen.


      • Iloinen lukija
        v.aari kirjoitti:

        pyh! herttaisesti kirjoitti: «Olet potaskanpuhuja.

        adventus on muinaislatinaa ja tarkoittaa tulemusta.»

        Kyllä adventus on niin peruslatinaa, että ei ole tarvis laittaa latinan eteen muinais- tai kirkko-.

        Advenire on suomeksi saapua tai lähestyä ja siitä muodostettu substantiivi on adventus.

        Potaskanpuhuja puolestaan on latinaksi orator potassae.

        Siis mitä se nyt ikinä tarkoittaneekaan. Ilmeisesti aika emäksisiä lausahduksia tuottaa moinen.

        Kiitos v.aari, illan parhaista nauruista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe