Kävin eilen kaupassa

Hävetkää kaupat

ja huomasin että ruuan hinta oli taas noussut.

Milenkinntoista sikäli, että mediassa oli ilmoitus jossa ruuan hinta laskee tänä vuonna.

Nyt kaupat korottaa ruuan hintaa ovelasti, jotta voivat kohta sitä laksea, niinpä. Ovelaa sikäli, että ruuan hinta siis pysyy samoissa korkeissa hinnoissa ... kikka se on tuokin.

37

404

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se vain on

Sinulle jää 480 euroa kuussa rahaa ruokaan. Jos sillä et saa ruokaa niin se on aivan oma häpeä. Eikä ruoka ole kallista kun itse tekee. Tosin eihän teikäläiset jaksa itse mitään tehdä, sohvalla makaaminen ja kaljan kittaaminen vie kaikki voimat.

Kaupoilla ei ole mitään häpeämistä, kotona makaavat laiskurit saisivat hävetä. Tosin eihän tuo sakki sitä osaa vaan vaatii lisää etuja itselleen.

• melkoista arvailua

Okei... aika hauska, kun noin profiloit ihmisen tietämättä näkemättä, yhden viestin pojhjalta. Oletko näkijä vai arvailija vai miksi sinua voisi kutsua??

Todellakin olen ymmärrä... miksi vastasit noin?

Kerroin että mulle jää 480 e kk... että käytän kaljaa ja makaan sohvalla... heh... olet varmaan elämääsi kyllästynyt...

• Haluaisin tietää mitä tarkoitti "teikäläiset"?

• 4+55

eiköhän tuo liene tarkoittanut yleistäen kaikkia jotka saa sen 480e/kk jotain tukiaisia....luulenpa

• 6+15

Saman huomannut. Ruoan hinta on ihan käsittämättömässä nousussa Suomessa. Yhdessäkin ruokakaupassa, jossa melko paljon asioin, niin lähestulkoon viikoittain on arkipäivässä pakollisia tuotteita kuten leivät, kahvi, tee, juustot, leikkeleet jne. hintoja korotettu.

Aloituksen teksti näyttäis ihan viisaalta kirjoitukselta. Sen sijaan tuo joku yksi häirikkö, joka tällä palstalla mellastaa, niin se nyt jorisee toimeentulotuesta jokaiseen kirjoitukseen vihaa aiheesta riippumatta, nimettömänä kun joistakin on ilmeisen kiva tällaisella nimettömällä palstalla vain häiriköidä. Ja tiedoksi kys. nillittäjälle, jonka mielestä jokainen saa sosiaalitukia vähintään yhteensä 480 euroa kuussa: puhut p*skaa. En viitsi alentua - en halua tulla tunnistetuksi- kertomaan yksityiskohtaisesti, mutta mulla ainakin on sosiaalitoimesta sellaisia kokemuksia, että sosiaalitoimi pikemminkin lainaa toimeentulotukiasiakkailta rahaa, kuin maksavat toimeentulotukeen täysin oikeutetulle välttämättä mitään toimeentulotukea... Se olisikin kyllä eri juttu, enkä alentuisi kokemuksistani kirjoittamaan kuin ehkä joskus maailmassa, jos jaksan, lehteen nimelläni.

Uskon minäkin siihen, että simsalabim Suomessa ruoan hinta "laskee" teknisesti tässä jonkin ajan kuluttua. Ja sitä ennen kaupat hilaavat peruselintarvikkeiden hinnat pilviin, valitettavaa kyllä.

• ei nousua

Kävin minäkin kaupassa, ja ne tuotteet mitä minä ostan eivät olleet nousseet, että lidlissä kävin.

• valinnat

Pitää ostaa niitä tuotteita joiden hinta on laskenut kuten Lohi , sianliha, hedelmät ja kasvikset. Niiden hinta on noussut , jotka myydään valmispakkauksessa . Vaaleeta leipää on helppo itse leipoa. Irtotee on halvempaa, Putin juusto oli edullista.

• Ei ole kallista

Minkä ruuan hinta oli noussut? Minä kun kävin kaupassa, oli tarjolla puolalaisia tomaatteja 0,49€/kg, suomalaisia Velox perunoita 5kg pussi maksoi 1,99€, 30kpl kanamunia maksoi 2,50€, naudanjauhelihaa sai kilon laatikon 5,00€, Putin-juustoa oli tarjolla 3,99€/kg, ruisleipä maksoi 0,20€kpl , kirjolohi oli 4,99€/kg, hernekeittoa sai 7purkkia 5€, litra mustaleimajuustokastiketta maksoi 1€ ja venäläisellä tekstillä olevaa Eila-maitoa http://aijaa.com/2pzX6u ja jogurttia sai ilmaiseksi http://aijaa.com/Q6wViy

Ei minun mielestäni ollut kallista taikka kallistunut. Sitä paitsi ostan tarjouksista!

• ..unohtui vielä

Keräkaali oli 0,69€/kg, siis ei tosiaan voi väittää, että olisi kallista. Noilla hinnoilla kuukauden ruokalasku ei ole kovin suuri. Toi eila-maito säilyy tosi hyvin, yli kuukauden parasta ennen päiväyksestä kylmässä jääkaapissa (tein juuri pannaria 19.08. parasta ennen päiväyksellä olleesta eila-maidosta).

• kallista on ruoka
        ..unohtui vielä kirjoitti:

Keräkaali oli 0,69€/kg, siis ei tosiaan voi väittää, että olisi kallista. Noilla hinnoilla kuukauden ruokalasku ei ole kovin suuri. Toi eila-maito säilyy tosi hyvin, yli kuukauden parasta ennen päiväyksestä kylmässä jääkaapissa (tein juuri pannaria 19.08. parasta ennen päiväyksellä olleesta eila-maidosta).

Harvoin se kaali painaa kilon... yleensä ne on noin 3 kg ja isompia.. eli 3 kilon kaali maksaa jo 2e 10 senttiä... että harvoin siihen on varaa...työttömällä, kun muutakin pitää ostaa. Itse yritän ostaa aina alle euron ruokia.

• Saa sitä halvalla
        kallista on ruoka kirjoitti:

Harvoin se kaali painaa kilon... yleensä ne on noin 3 kg ja isompia.. eli 3 kilon kaali maksaa jo 2e 10 senttiä... että harvoin siihen on varaa...työttömällä, kun muutakin pitää ostaa. Itse yritän ostaa aina alle euron ruokia.

"Itse yritän ostaa aina alle euron ruokia."

No onhan se tuokin logiikka, ihan kuin joku väittää, ettei häntä bensanhinnankorotus kosketa, kun hän ostaa aina kympillä bensaa...

Minä ainakin katson yksikköhintaa ja ostan sen mukaan. Minun mielestäni ruoka ei niin kauheasti maksa, kun ostaa tarjouksista ja tekee itse ruokaa. Toki hinnankorotuksia näkyy kaupoissa, mutta monia tuotteita voi ostaa pelkästään tarjouksista. Juuri nyt oli vehnäjauhoja tarjouksessa 0,79€/2kg pussi, ostin kaksi pussia, maksoi 1,60€. Jos makaroonia myydään yhdellä eurolla 6x400g pussia, ostan muutamalla eurolla muovikassillisen varastoon. Yleensä vien muovikassillisen palautus pulloja ja tölkkejä kauppaan, joita olen kerännyt ja ostan niillä saamillani rahoilla täydennyksiä perusvarastoihin. Leipää haen leipomon myymälästä, ei maksa juuri mitään, kun ostaa edellisen päivän leipää.

• kallist
        Saa sitä halvalla kirjoitti:

"Itse yritän ostaa aina alle euron ruokia."

No onhan se tuokin logiikka, ihan kuin joku väittää, ettei häntä bensanhinnankorotus kosketa, kun hän ostaa aina kympillä bensaa...

Minä ainakin katson yksikköhintaa ja ostan sen mukaan. Minun mielestäni ruoka ei niin kauheasti maksa, kun ostaa tarjouksista ja tekee itse ruokaa. Toki hinnankorotuksia näkyy kaupoissa, mutta monia tuotteita voi ostaa pelkästään tarjouksista. Juuri nyt oli vehnäjauhoja tarjouksessa 0,79€/2kg pussi, ostin kaksi pussia, maksoi 1,60€. Jos makaroonia myydään yhdellä eurolla 6x400g pussia, ostan muutamalla eurolla muovikassillisen varastoon. Yleensä vien muovikassillisen palautus pulloja ja tölkkejä kauppaan, joita olen kerännyt ja ostan niillä saamillani rahoilla täydennyksiä perusvarastoihin. Leipää haen leipomon myymälästä, ei maksa juuri mitään, kun ostaa edellisen päivän leipää.

Varmaan vaikuttaa millä paikkakunnalla asuu hintoihin . Ainakin Tampereella on kallista ruokaa kaupoissa, eli siis normaalihintaista. Viime viikolla oli pieniä Putin juustoja Oltermanni , jonka kilohinnaksi tuli 5€ Ja erä Puolalaisia tomaatteja 1 € kilo ja omenat samoin. Niitä 5 kg peruna säkkejä oli tosiaan mainoslehdessäkin 1.99 € mutta ei maanantaina enää . Oli kyllä 2 kg yleisperuna pusseja , parasta ennen 8.10 ja hinta oli 0,79 € . Leipää halvalla leipomosta, ei tosiaankan Leivon Leipomossa kävin . Kaikki leipä oli myynnissä normaali kaupan hinnalla. Plussaa tietenkin että saa tuoreena.

• Tampereella halpaa
        kallist kirjoitti:

Varmaan vaikuttaa millä paikkakunnalla asuu hintoihin . Ainakin Tampereella on kallista ruokaa kaupoissa, eli siis normaalihintaista. Viime viikolla oli pieniä Putin juustoja Oltermanni , jonka kilohinnaksi tuli 5€ Ja erä Puolalaisia tomaatteja 1 € kilo ja omenat samoin. Niitä 5 kg peruna säkkejä oli tosiaan mainoslehdessäkin 1.99 € mutta ei maanantaina enää . Oli kyllä 2 kg yleisperuna pusseja , parasta ennen 8.10 ja hinta oli 0,79 € . Leipää halvalla leipomosta, ei tosiaankan Leivon Leipomossa kävin . Kaikki leipä oli myynnissä normaali kaupan hinnalla. Plussaa tietenkin että saa tuoreena.

Pitää osata käydä oikeissa kaupoissa Tampereella, niin kyllä löytyy halpaa ruokaa. Kait siellä on muitakin leipomoita.

Tossa listaa:

http://www.vaasan.com/portal/fi/vaasan-konserni/yhteystiedot/vaasan_leipomomyymalat/

http://www.metahaku.com/web?ts=go&q=leipomot tampere

http://www.tehtaanmyymalat.com/nayta.php?kaupunki=Tampere

• älä heitä loppuapois
        kallista on ruoka kirjoitti:

No, siitä kaalista saa jo monenlaista ruokaa moneksi päiväksi ja loput pakkaseen.
        Esim kaalilaatikkoa, kaalikääryleitä ja kaalisoppaa, tee siitä isosta kaalista ruokaa.....

• 15'7

Jopa Lidl käytää tätä, tuote siiretään hyllyssä toiseen kohtaan, myyntipakkauksen hinta nousee 10-30 sentiä.

EU saisi asetaan standarit myyntipakkauksille, nyt alkaa kahvikin muutua epämääräisiksi pakkaus koon kanssa 450g jne.

Tietysti tarkoitus on, ettei kuluttaja kykene hinta vertailuun, eikä osaa laskea kilo tai litra hintaa verratakseen.

• lils10

Lidl saisi mielestäni toteuttaa rehellistä kauppatapaa koska ovat saaneet suomessa hyvän maineen edullisena ostospaikkana.
        Nyt oli uusimmassa tarjouslehdessä Saludo kahvi 2,49e/500 g. Kilohinta oli laskettu tämän mukaan 4,98e/kg. Kuvassa oli kuitenkin 450 g:n paketti? Siis ilmeisesti tarjous koski tätä pakkauskokoa vaikka teksti ilmoitti muuta.
        Kassan päädessä oli kukkakimppuja myytävänä. Kyltti kehoitti osatamaan päivän kimpun 3,95 e. Punainen tarjouskyltti kertoi hinnaksi 2 e. Olivatkin vähän huonon näköisiä jo. Otin kimpun mutta kassa antoi hinnaksi 3,95 e. Sanoin siitä niin poika sanoi että jos se on tarjouksessa niin se tulee automaattisesti kassasta se hinta. Jos ei tule niin tarjous koskee jotain muita kimppuja!

• kallista on

Vanaht lihat laitetaan marinaadiin jotta voi taas myydä uudelleen ja toki hinta nousee koska on "kastike" mukana.

• Osta maustamatonta

osta lihat marinoimattomina. Lihaa voi ostaa halvalla suoraan tuottajilta, itse ostin lammasta lampurilta valmiiksi teurastettuna koko ruhona 2€/kg, siitä saa lampaanviulut ja sisäfileet halvalla, keittolihat ja jauhelihaan jauhettavaa huonommista kohdista. Hukkaan menee lampaasta aika paljon, mutta kaikelle lihalle käsiteltynä jää hintaa alle 4€/kg, nytkin on pakastimessa 10kg hyvää lampaanlihaa valmiiksi käsiteltynä.
        Muuta lihaa ostan vain tarjouksista, teen jauhelihan itse kotona lihamyllyllä.

• gecco11
        Osta maustamatonta kirjoitti:

osta lihat marinoimattomina. Lihaa voi ostaa halvalla suoraan tuottajilta, itse ostin lammasta lampurilta valmiiksi teurastettuna koko ruhona 2€/kg, siitä saa lampaanviulut ja sisäfileet halvalla, keittolihat ja jauhelihaan jauhettavaa huonommista kohdista. Hukkaan menee lampaasta aika paljon, mutta kaikelle lihalle käsiteltynä jää hintaa alle 4€/kg, nytkin on pakastimessa 10kg hyvää lampaanlihaa valmiiksi käsiteltynä.
        Muuta lihaa ostan vain tarjouksista, teen jauhelihan itse kotona lihamyllyllä.

Mä en syö punaista lihaa lainkaan. En vaan tykkää lihasta jostain syystä. Kalaa syön kun pidän "lihansyöntipäivän". Joskus broileria. Tänään popsin vaan kasvisruokaa, ruisleipää ja piimää/rahkaa.

• Onnellinen köyhä
        gecco11 kirjoitti:

Mä en syö punaista lihaa lainkaan. En vaan tykkää lihasta jostain syystä. Kalaa syön kun pidän "lihansyöntipäivän". Joskus broileria. Tänään popsin vaan kasvisruokaa, ruisleipää ja piimää/rahkaa.

Ihan hyvä ratkaisu tuokin. Mekin syödään perheen kanssa kalaa paljon ja kanaa, ei mekään pelkästään punaisella lihalla eletä. Ihmettelen, että punainen liha mielletään vain hyväksi ruuaksi, vaikka paljon muutakin syötävää on tarjolla.
        Ostimme muutamia intialaisia keittokirjoja ja niiden ohjeiden mukaan olemme tehneet perheelle ruokaa monasti, punaisenlihan osuus niissä ohjeissa on todella vähäinen ja hyvin paljon kasvisruokia.

• ÄssäPlussa

Syy kalliiseen ruuan kuluttajahintaan on kilpailun puute Suomen päivittäistavaramarkkinoilla. S ja K -ryhmät hallitsee yli 80% markkinoista ja näin ollen pystyy yhteisellä linjalla ylläpitämään haluamaansa hintatasoa, alle 20% muita ketjuja ei ole riittävä määrä hintakilpailun toteutumiseen.

• longelonge

Kannattaa seurata hintoja ja ostaa tarjouksesta. Minulla ei ole kovin hyvä numeromuisti, joten pidän mukanani vihkoa, johon kerään tiettyjen elintarvikkeiden hintoja, joten saatan kalliimpia elintarvikkeita verrata keskenään ennen kuin käyn ostamassa kyseisen elintarvikkeen. Tietysti jos on töissä, niin ei välttämättä pysty tekemään niin perusteellista hintavertailua.

Totta kai meillä täällä Suomessa on kalliimmat hinnat kuin monessa muussa maassa. Meillä on siistit kaupat, lämmitys maksaa, rakentaminen maksaa, työntekijöille maksetaan palkat ja noudatetaan lakeja jne. Jokaisella kaupalla on mahdollisuus pyytää ihan mitä haluavat, mutta kuluttajat päättävät, että mistä tavarat ostavat. Itse en esimerkiksi osta lähimmästä kaupasta (Valintatalo), koska siellä on kalliimmat hinnat kuin jos menen vähän kauemmaksi kauppaan.

Yleisesti ottaen kilohinnaltaan liha on kallein elintarvike. Lihaa ei ole pakko syödä joka päivä, vaan päinvastoin suositellaan, että pidetään kasvisruokapäiviäkin. Kannattaa opetella syömään kasviproteiinia, joka pitää nälkää esim. papuja. Lihaakaan ei tarvita niin paljon, jos esimerkiksi lihakastikkeeseen, keittoon tai pataan laittaa mukaan edullisia kasviksia (esim. porkkanat, lanttu, selleri).

• aina kilohinta!

Katsokaa aina tuotteen kilohinta ! Kaikessa mistä kilohinta löytyy. Leikkeleet, juustot , lihat , leivät, pullat, korput jne... katson aina kilohinnan ja sitten teen valinnan. Säästää paljon.

• totta tosiaan
        aina kilohinta! kirjoitti:

Katsokaa aina tuotteen kilohinta ! Kaikessa mistä kilohinta löytyy. Leikkeleet, juustot , lihat , leivät, pullat, korput jne... katson aina kilohinnan ja sitten teen valinnan. Säästää paljon.

Todella kannattaa katsoa yksikköhinta, oli sitten kilo- taikka litrahinnasta kyse, koska on uskomattomia eroja hinnoissa.
        Juuri vaimoni toi kaupasta pienen paketin 4 x 50g erästä tuotetta ja maksoi siitä 6,99€, eikä tullut ajatelleeksi, että samaa tuotetta myydään isomassa paketissa 6 x 500g, joka maksaa 16€! Tosin kyseessä oli tuote, jonka yksikköhintaa ei ollut ilmoitettu, mutta voi tuollaisen itsekin laskea helposti

• lils10

Eikö ne viisaat sano että Norjassa, Tanskassa ja Islannissa on viel kalliimpaa kuin Suomessa. Minä katson aina viikon tarjoukset ja kirjoitan kauppalistaan hinnat. Jos jossain kaupassa tulee sama tuote halvemmalla vastaan niin otan sen. Lihat ostan aina vain tarjouksesta. Jos ei ole tarjousta en osta ollenkaan. Jos on oikein hyvä tarjous ostan paljon ja pakastan.

• 12%
    • NinniB

Ostin eilen Lidlistä itselleni 25e:lla ruokaa viikoksi. Kolmelle kissalleni 10e:lla. Äitini, joka asuu myös yksin, käytti viikon ruokaan 62e, koska ei katso mitään kilohintoja! Meillä perhepiirissä aikuinen tyttäreni ja veljeni ostavat myös aina tosi tarkasti, vertailemalla kilohintoja. Säästää pitkän pennin. Lidlissä leivän päälle margariini 0,48e rasia kun aiemmin käyttämäni Flora 1,39e. Onneksi on Lidl olemassa.

• Ostan vain voita

Paljonkohan sen margariinin rasvaprosentti on? Loput on sitten vettä. Miksi maksaa vedestä rasvan kilohintaa, kun voi ostaa koko rahalla oikeaa terveelliseksi havaittua voita!`?

• M-76
        Ostan vain voita kirjoitti:

Paljonkohan sen margariinin rasvaprosentti on? Loput on sitten vettä. Miksi maksaa vedestä rasvan kilohintaa, kun voi ostaa koko rahalla oikeaa terveelliseksi havaittua voita!`?

Rypsiöljyä ja maitojauhetta. Itse käytän myös leikkelettä, juustoa, suolkurkkua näissä leivissä. Tulee ihan hyvä paketti! Tämä Lidlin tuote ei oikein sovellu muuhun kuin voileipä käyttöön. Pitää ostaa eri voit paistamiseen ja ruoanlaittoon. Itse olen ihmetellyt, miksi maidosta pitää erottaa rasva? Sehän on sitten pelkkää vettä jossa vain valkoinen väri, kun siitä siivilöidään rasvat pois. Kansa kuitenkin ostaa tätä just. Itse ostan aina punaista maitoa, vaikka siinä on se 0.2€ "rasvalisä". Eihän se lehmästäkään tule rasvattomana?

• erwin elohiiri
        M-76 kirjoitti:

Rypsiöljyä ja maitojauhetta. Itse käytän myös leikkelettä, juustoa, suolkurkkua näissä leivissä. Tulee ihan hyvä paketti! Tämä Lidlin tuote ei oikein sovellu muuhun kuin voileipä käyttöön. Pitää ostaa eri voit paistamiseen ja ruoanlaittoon. Itse olen ihmetellyt, miksi maidosta pitää erottaa rasva? Sehän on sitten pelkkää vettä jossa vain valkoinen väri, kun siitä siivilöidään rasvat pois. Kansa kuitenkin ostaa tätä just. Itse ostan aina punaista maitoa, vaikka siinä on se 0.2€ "rasvalisä". Eihän se lehmästäkään tule rasvattomana?

Jos et ole oivaltanut miksi "kansa" ostaa rasvatonta maitoa, et varmaan ole koskaan kuullut kovien, eläinperäisten rasvojen haitallisista vaikutuksista elimistöön. Useimmat jotka juovat maitoa, juovat sitä niiden terveellisten aineiden vuoksi jota se sisältää, eivät sen rasvan vuoksi. Rasvattomasta maidosta ei ole poistettu proteiinia, vitamiineja, kalsiumia ja jodia. Lidlin 60% rasiamargariini soveltuu hyvin ruuanlaittoon ja leivontaan. Ei pidä olla avuton vaan jos ei oma pää sano niin voi kysyä. Tuskin se punainenkaan maito on juuri sellaisena siinä tölkissä kuin se lehmästä tulee :)

• Samaan hintaan
        M-76 kirjoitti:

Lidlistä saa ainakin laktoosittomana Milbona punaista maitoa täysin samalla litrahinnalla rasvattoman kans. On muuten ihan suomalaista maitoa, olisko ollut Satamaito Pori pakkaajana.. ostan tuota kahvikermaksi, huomattavasti halvempaa kuin ns "kahvikerma", mitä myydään pikkupurkeissa ;)

• surmjölk
        Samaan hintaan kirjoitti:

Lidlistä saa ainakin laktoosittomana Milbona punaista maitoa täysin samalla litrahinnalla rasvattoman kans. On muuten ihan suomalaista maitoa, olisko ollut Satamaito Pori pakkaajana.. ostan tuota kahvikermaksi, huomattavasti halvempaa kuin ns "kahvikerma", mitä myydään pikkupurkeissa ;)

Jokunen vuosi sitten vahingossa ostin punaista maitoa, jäi juomatta en tykännyt yhtään sen mausta. Useimmiten juon AB-piimää se parempi ruokajuomana kuin mikään maito. Samoin viilistä tykkään leseen ja marjojen kera.

• ei rahaa ruokaan

Me syömme vain suklaata ja karkkia, niin ei tarvi ostaa ruokaa, kun ei ole sen jälkeen nälkä. Yhdessä ei voi ostaa ruokaa ja karkkia, sillä ei voi kun on niin pient tuet.. misusta tuet pitäisi olla 2000 ekk jotta voisi ostaa ruokaa. Meill ejää 2 e kk kun on maksettu laksut, niin ei ole ruokaa enää varaa. 2 e saa kun säästää 3 kk sen 2 e niin suklaata, ja sitä kun syö ei ole nälkä. Säästäää hirmusesti rahaa kun ei mene ruokaan. Yleensä syön kylässä ja kaupan maistiaisissa, käyn monta kertaa ja otan varstoon.

• Haarald Hirmu(isesti

Miten niin säästät hirmuisesti rahaa? Sullahan ei ole rahaa "laksujen" jälkeen kuin 2 e :D Ei se ole "hirmuisesti"
      Siis syö vain ruokaa, et syömättä voi säästää kun ei ole mistä säästää.

• rahaa nyt 12 senttiä

Kun säästät sen 2 e kuusa sull aon jo 6 e 3:ssa kuussa, ja voit ostaa suklaata. Vessapaperiinkaan ei mee rahaa, kun käy huoltoasemalla tai naapursissa.. ja ei tarvi usein käydä kun ei ole ruokaa mistä syötä.

Mulla on nyt 1 rkl makaroonia kiehumassa, ja siitä tulee tämän ja huomisen luksus ateria, makaroonia!!! Aattele sitäkään ei ol ekuin kolme kertaa 2:ssa vuodessa.

• åyhiä ollaan

Me kerätää heinää ko täl etelä Suomes o viäl nurstit vihreitä. Aamul ko laspet lähteenkouluun me vanhemmat lähetää kerää heinää ja voi kukkua ja pihlajan marjointuolta ulkoa.

• häpeä itse

Kävin tänään kaupassa ja huomasin, että hinnat on alentuneet. Esim. 400 g nautajauhelihaa alle kolme euroa ja oli s-market

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      40
      2899
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      31
      1719
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe