Jeesuksen opetuksen pääteema maan päällä ollessaan oli Jumalan
valtakunta. Hän opetti meille rukouksen, jossa hän käski opetuslapsiaan rukoilemaan tämän valtakunnan tulemista.
Mat 6:"9. Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
10. tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa; "
Rukouksen mukaan valtakunta saisi aikaan sen, että Jumalan tahto tapahtuisi
täällä maan päällä niinkuin taivaassa.
Miten tämä käsityksenne mukaan tulee tapahtumaan?
Jumalan valtakunta
14
61
Vastaukset
Hei-
Ilm 20 luku kertoo selvällä suomenkielellä koko kosmosta kohtaavan tuomioprosessi.
Siellä Ilm 20 luvussa käy ilmi että kohtalot on päätetty ihmisen elämän aikana- ja että on kaksi ylösnousemusta- ja lisäksi 1 Tess 4:13-18 tapahtuma jossa kourallinen ihmisiä ei kuole koskaan. - Ja että on lopullinen kuolema.
Siellä kerrotaan myös tuhannen vuoden aikajaksosta- siis ajasta- ei valtakunnasta "valtakunta" ilmaisulla. Kerrotaan selvästi että pyhät on taivaassa 1000 vuotta jonka tuo tuomioprosessin täytäntöönpano kestää kun toisessa ylösnousemuksessa nousseet saavat kuulla että ovat itse halunneet pysytellä Jumalan armonkutsusta osattomana- ja halunneet pysytellä erossa Jumalan vanhurskaista arvoista eivätkä ole halunneet havahtua syntielämänsä harjoittamiseen. Ovat itse torjuneet Jumalan puhuttelun.
> Toinen kuolema seuraa, tämä on siistiä, helppoa ja kätevää Mal 3:19, lupaa samaa. Jeesus vertasi 11 kertaa jumalattomin kadotusta gehennaan jossa poltettiin rikollisten ruumiit Jeesuksen aikana Jerusalemin ongelmajätelaitos oli aikanaan 15 km Jerusalemista itään.
Sitten seuraa uuden maan luominen joka on hienompi ja ihanampi kuin Eeden.
Ilmestyskijan loppuluvuissa kuvataan uutta maata, tosin vertauskuvallisin ilmaisuinkin paljon- mutta käy jotakin selville.
Jumalan tahto? > Itämailla pääosin juutalaisten heimo teki maailman suurimman munauksen hylätessään Jeesuksen. Ihmiskunta tekee yhtä suuren erehdyksen hylätessään Jumalan synnin opettavan lain. Ilm 14:12 kertoo selvästi minkälainen hiippari on "pyhä ihminen?" 12:17 Hebr 12:14 mitä pelastus vielä vaatii- ja ansiot Ef 2:8-9. > Noilla jakeilla minä ilmaisen koko Raamatun ja pelastuksen "ehdot"ja ehdot siis Raamatun sanalla.
Ei tämä tämän kummempi asia ole.
Jumalan siunausta
Jari Laurila- yksi Jumala
Anteeksi tyhmyyteni, mutta en juurikaan pysynyt ajatuksen juoksussasi. Aloitetaan ihan alusta yksi asia kerrallaan. Mikä on tämä Jumalan valtakunta, joka tämän kaiken
toteuttaa? yksi Jumala kirjoitti:
Anteeksi tyhmyyteni, mutta en juurikaan pysynyt ajatuksen juoksussasi. Aloitetaan ihan alusta yksi asia kerrallaan. Mikä on tämä Jumalan valtakunta, joka tämän kaiken
toteuttaa?Hei-
Ai, olet siinä "valtakunta" termissä.
1000 vuoden aikakaudesta voi lukea Ilm 20 luvun alkujakeista.
Koko lukua pitää ajatella joitakin hetkiä.
Kuitenkin halusin sanoa sitä että uusi maa luodaan vasta 1000 aikakauden jälkeen, ja on aikakausi jossa pyhät on taivaassa ennen uuden maan luomista.
Kuitenkin tuo 1000 aika varsinaisesti on aikaa että saatana on "sidottu"
Kirjoitin hiukan sivusta 1000 ajasta- tuhannen vuoden aikakauden jälkeen vasta on ensimmäinen ylösnousemus.
Olen ollut hiukan kiireinen siellä edellisessä- oli kovin suurpiirteistä-
Se ei ollut kurssi vaan kehotin lukemaan selvällä suomenkielellä Ilm 20.
Lue sieltä ja päättele itse. Minun edellinen viesti ei ole täsmällinen.
1000 aikakausi ei tarvitse olla täsmällinen ajassa vaan vertauskuvallinen ilmaisu.
Jos noudattaisimme laskussa Raamatun profeetallista aikalaskentaa on havaittu että Dan kirjan ennustuksissa "päivä" tarkoittaa kirjaimellista vuotta.
>>>> Lue itse Ilm 20-
Yst. t. Siunauksia
Jari Laurila- yksi Jumala
jarinhotelli kirjoitti:
Hei-
Ai, olet siinä "valtakunta" termissä.
1000 vuoden aikakaudesta voi lukea Ilm 20 luvun alkujakeista.
Koko lukua pitää ajatella joitakin hetkiä.
Kuitenkin halusin sanoa sitä että uusi maa luodaan vasta 1000 aikakauden jälkeen, ja on aikakausi jossa pyhät on taivaassa ennen uuden maan luomista.
Kuitenkin tuo 1000 aika varsinaisesti on aikaa että saatana on "sidottu"
Kirjoitin hiukan sivusta 1000 ajasta- tuhannen vuoden aikakauden jälkeen vasta on ensimmäinen ylösnousemus.
Olen ollut hiukan kiireinen siellä edellisessä- oli kovin suurpiirteistä-
Se ei ollut kurssi vaan kehotin lukemaan selvällä suomenkielellä Ilm 20.
Lue sieltä ja päättele itse. Minun edellinen viesti ei ole täsmällinen.
1000 aikakausi ei tarvitse olla täsmällinen ajassa vaan vertauskuvallinen ilmaisu.
Jos noudattaisimme laskussa Raamatun profeetallista aikalaskentaa on havaittu että Dan kirjan ennustuksissa "päivä" tarkoittaa kirjaimellista vuotta.
>>>> Lue itse Ilm 20-
Yst. t. Siunauksia
Jari LaurilaTässähän Ilm 20:4,5:ssä sanotaan että Kristuksella on hallitsijatovereita, jotka
virkoavat eloon ja hallitsevat hänen kanssaan 1000 vuotta. Tämä on ensimmäinen
ylösnousemus, koska muut virkoavat eloon vasta 1000 vuoden jälkeen
Ensimmäiseen ylösnousemukseen osalliset ovat siis Jeesuksen kanssa
hallitsemassa 1000 vuotta. Ketä he hallitsevat ja missä he itse ovat? yksi Jumala kirjoitti:
Tässähän Ilm 20:4,5:ssä sanotaan että Kristuksella on hallitsijatovereita, jotka
virkoavat eloon ja hallitsevat hänen kanssaan 1000 vuotta. Tämä on ensimmäinen
ylösnousemus, koska muut virkoavat eloon vasta 1000 vuoden jälkeen
Ensimmäiseen ylösnousemukseen osalliset ovat siis Jeesuksen kanssa
hallitsemassa 1000 vuotta. Ketä he hallitsevat ja missä he itse ovat?Hei-
Niin siellä lukee. Onnittelen lukusuorituksesta.
Oletko todella tietämätön asiasta ketä "hallitsijatoverit" ovat ?
Oletko todella tietämätön ketä he hallitsevat ja missä he itse ovat?
Yst. t. Jari Laurila- yksi Jumala
jarinhotelli kirjoitti:
Hei-
Niin siellä lukee. Onnittelen lukusuorituksesta.
Oletko todella tietämätön asiasta ketä "hallitsijatoverit" ovat ?
Oletko todella tietämätön ketä he hallitsevat ja missä he itse ovat?
Yst. t. Jari LaurilaKyllä minulla jonkinlainen käsitys asiasta on, mutta haluaisinkin kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta.
- kerettiläinen
>>>Rukouksen mukaan valtakunta saisi aikaan sen, että Jumalan tahto tapahtuisi
täällä maan päällä niinkuin taivaassa.
Miten tämä käsityksenne mukaan tulee tapahtumaan?- yksi Jumala
Minun ymmärrykseni mukaan taivasten valtakunta on nimensä mukaisesti taivaassa eikä maan päällä.
- KopKop.
Lainaus kerettiläinen: "Tällaisesta on ollutkin jo hieman esimakua eräässä saaressa, jonne erään laivan rikollinen porukka haaksirikkoutui ja kuulemma kaikki tekivät parannuksen ja liittyivät tähän maanpäälliseen sapattia viettävään pyhien joukkoon. Tämä on mahtava todiste siitä, että juuri Adventtikirkko todellisuudessa omistaa tämän maanpäällisen Jumalan valtakunnan avaimet "
Lainaus kerettiläinen: "Tällaisesta on ollutkin jo hieman esimakua eräässä saaressa, jonne erään laivan rikollinen porukka haaksirikkoutui ja kuulemma kaikki tekivät parannuksen ja liittyivät tähän maanpäälliseen sapattia viettävään pyhien joukkoon. Tämä on mahtava todiste siitä, että juuri Adventtikirkko todellisuudessa omistaa tämän maanpäällisen Jumalan valtakunnan avaimet "
Hei-
Jumalan valtakunta on perustettu on taivaassa ennen maan luomista, mutta on erilaisia vaiheita ennen kuin lopullinen tavoite täyttyy. Tätä ennen on saa-tana näennäisesti voitolla. Ilm 20 luvun tapahtumissa saata-nan väennäinen voitto saa nähdä totuuden.
Jumalan valtakunta on uskovan pyhittyneen ihmisen "sydämessä" eli tietoisuudessa uskossa jo tässä ajassa kuitenkin; Hebr 12:14, Ilm 14:12.
Joku valitti ettei pysy mukana- mutta tämä on helpompi.
Mutta hengellisiä kauniita sanoja ja ilmaisuja maailmaan mahtuu lisääkin.
Siunauksia
jari laurila
keskustelija- Tämä kertoo kaiken
Jumalan valtakunta on sisäisesti JOKAISESSA ihmisessä.
Mitään erillistä jumalan valtakuntaa ei ole olemassakaan, eikä sitä koskaan tule.
Jeesus on todellakin mennyt valmistamaan myös jokaiselle sijaa.
Hän kun on siellä tuonelassa petaamassa meille petiä, että mekin voisimme kerran olla hänen seurassaan siellä. - yksi Jumala
Jos Jumalan valtakunta on perustettu ennen maan luomista, niin miksi sitten Jeesus - Isä meidän - rukouksessa opettaa opetuslapsiaan
rukoilemaan sen tulemisen puolesta ( Mat 6:9,10 ). Eihän sen tulemista tarvitsisi enää rukoilla, jos se kerran olisi ollut jo taivaassa olemassa.
Mutta jos oletetaan että se olisi kuitenkin jo ollut tuolloin olemassa, kun Jeesus tuota rukousta opetti, niin mikä se valtakunta siellä taivaassa
sitten konkreettisesti olisi? - yksi Jumala
Tämä kertoo kaiken kirjoitti:
Jumalan valtakunta on sisäisesti JOKAISESSA ihmisessä.
Mitään erillistä jumalan valtakuntaa ei ole olemassakaan, eikä sitä koskaan tule.
Jeesus on todellakin mennyt valmistamaan myös jokaiselle sijaa.
Hän kun on siellä tuonelassa petaamassa meille petiä, että mekin voisimme kerran olla hänen seurassaan siellä.Jos Jumalan valtakunta on sisäisesti jokaisessa ihmisessä, niin silloinhan Jumalan tahto tapahtuisi jo kaikkialla maan päällä. Mielestäni näin ei
kuitenkaan käytännössä ole. Pikemminkin täällä riehuu se vastapuoli. Näin ollen en ole valmis yhtymään tuohon ajatukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996003
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764