Että näin

Totuudessa4

Exhellari
3.10.2014 15:21
0
Sulje
Ok.. Kiitos sullekki vastauksesta, vaikka se olikin aika kovaa tekstiä entiselle "peri"hellutailaiselle. Varmasti haluat vilpittömästi olla avuksi. Olen kyllä itsekin aika kriittininen karismaattisuutta kohtaan, ja oma luopumiseni liittyi vahvasti siihen kehitykseen, mikä omassa seurakunnassani alkoi joskus reilu 10v sitten.. Hengellinen laulukirja vaihtui tuntien ylistysrokkiin, alettiin haikailla kokemusten perään ja mitä enemmän kaatuilit, vapisit tai huusit kielillä, sitä uskovaisempi olit. Noin karrikoiden sanottuna. Aluksi olin myötämielinen tälle touhulle (vihdoin jotain alkaa tapahtua jee!) mutta varsin pian se koko touhu karkasi käsistä ja hämmensi minut niin, että en enää tiennyt, mihin uskoa. Paras Kaveri sekosi niin ettei enää puhunut muusta kuin Rodney Howard Brownesta ja "voitelusta". Samaan aikaan löysin poikakaverin maailmasta, ja niin se kaikki sotku vain johti siihen,e ttä lähdin pois. Ja muistutan, että oli tuolloin 17-vuotias eli aika nuori. Nyt reilu kymmenen vuoden jälkeen olen alkanut uudelleen etsiä ja ottamaan selvää, mitä minulle oikein tapahtui tuolloin. Olen tutustunut äärikarismaattisuuden taustoihin, torontolaisuudet ym sekoilut on tuttuja, ja vasta nyt olen alkanut tajuta, että metsään mentiin silloin ja pahasti, jonka seurauksena minä ja moni muu lähti pois seurakunnasta ja menetti lopulta uskonsakin. Anteeksi ap of topic.

2

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heenokki

Uskoa Jeesukseen ei saa kaataa mikään sekoilu. Et voi panna vastuuseen luopumuksestasi ketään muuta kuin itsesi.

Kysymys on suhteestasi Jeesukseen, vasta toissijaisesti ihmisiin. Ja silloinkin oikealla tavalla. Etsi elämääsi Jeesus ja vaali sitä suhdetta paremmin kuin omaa elämääsi.

• AAAAAAAAAAAAQQQ

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2433
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1713
    3. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      280
      966
    4. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      251
      952
    5. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      944
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      834
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      749
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      725
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      718
    Aihe