Hyvinkää ei ole hyvä paikka

Hyvästi hyvinkää

Hyvinkää on ilkeä paikka elää. Ihmiset on sisäänpäin kääntyneitä. Tänne ei kannata muuttaa muualta suomesta.

40

1676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hymyä huuleen

      Niin on, ei ois pitännyt muuttaa. Monella ihmisellä on paha olo ja se puretaan toiseen ihmiseen ,jolla on myös paha olla. Se näkyy joka paikassa missä kuljet.

    • Ryhtiliike tarvitaan

      Samasta asiasta kertoi kaupungin ent. virkamies Aapossa viime viikolla. Hän muutti Lahteen. Hömpän-pömppään riittää rahaa, mutta terveyspalvelut tökkii.

    • Haaveet kaatuu

      Hyvinkääläiset ovat sieluttomia ihmisiä ja koko paikkakunnalta puuttuu me-henki.

      • Ahneus voittanut

        Tuo on osittain totta. Kaupungin maine on ryvettynyt.


      • KENEN EHDOILLA
        Ahneus voittanut kirjoitti:

        Tuo on osittain totta. Kaupungin maine on ryvettynyt.

        PIENI SISÄPIIRI (LUE BISNESRINKI) päättää kaupungin asioista


      • Anonyymi

        mulla on sielu


    • ohikulku matkalla

      Tässä kaupungissa ei ole mitään erikoista. Ruma kirkko, ruma uimala, rumia museoita jos niitä voi museoiksi kutsua ja ennen kaikkea inhottavia ihmisiä.

    • jerppisuu

      ...ja kuvasitteko Hyvinkäätä vai suomen kaikkia kuntia? Samaa paskaa joka paikassa. Liittyy tähän aikaan, kun työttömyys ja turvattomuus on yleistä.

    • True !!!

      TOTTA yhdyn sanoihisi 100%
      Olen itse muuttanut tänne 4v sitten ja kyllä kaduttaa mutta omistusasunto täällä ja myydä ei näillä hinnoilla kannata! :-(

    • asukki

      Olisiko ruoho sittenkin ollut vihreämpää entisessä kotikaupungissa, vai ilkeiden ihmisten takiako sieltäkin on lähdetty? Kiinnostaisi kyllä periaatteessa kuulla esimerkkejä, kuinka Hyvinkääläisten ilkeys ilmenee käytännössä, ehkä sitten osaamme parantaa tapamme...Aika vaikeaa on asuinpaikan perusteella yleistää ketään ilkeäksi, itse olen ainakin tavannut ilkeitä ihmisiä monessakin kaupungissa.

      • vain asumista

        Olen muuttanut useita kymmeniä kertoja elämäni varrella ja mielestäni Hyvinkää on suht ok. Pääsee helposti Helsinkiin töihin ja harrasteisiin eikä ole missään korvessa. Ja on riittävän iso paikka, jotta ei tarvi pakkoseurustella kaikkien kuntalaisten kanssa, vaan voi halutessaan olla omissa oloissaan.

        Sitä olen joskus ihmetellyt, miksi jotkut ovat täällä kovin kireitä. Vieraalle ihmiselle ruvetaan huutamaan kadulla tai muulla julkisella paikalla ihan pienestäkin syystä, jos ihminen on huutajan mielestä hänen tiellään tai muuta vastaavaa. Sellaiseen en ole törmännyt muualla.


      • tavallistako
        vain asumista kirjoitti:

        Olen muuttanut useita kymmeniä kertoja elämäni varrella ja mielestäni Hyvinkää on suht ok. Pääsee helposti Helsinkiin töihin ja harrasteisiin eikä ole missään korvessa. Ja on riittävän iso paikka, jotta ei tarvi pakkoseurustella kaikkien kuntalaisten kanssa, vaan voi halutessaan olla omissa oloissaan.

        Sitä olen joskus ihmetellyt, miksi jotkut ovat täällä kovin kireitä. Vieraalle ihmiselle ruvetaan huutamaan kadulla tai muulla julkisella paikalla ihan pienestäkin syystä, jos ihminen on huutajan mielestä hänen tiellään tai muuta vastaavaa. Sellaiseen en ole törmännyt muualla.

        Oikeastiko vieraalle ihmiselle ruvetaan huutamaan kadulla tai muulla julkisella paikalla ihan pienestäkin syystä?


      • Ihan oikeasti
        tavallistako kirjoitti:

        Oikeastiko vieraalle ihmiselle ruvetaan huutamaan kadulla tai muulla julkisella paikalla ihan pienestäkin syystä?

        ruvetaan, varsinkin Viertolassa vanhat ämmät tekevät sitä.
        Milloin kävelet liian keskellä, liian reunassa tai väärässä reunassa.
        Muistakin asioista huudetaan.


      • sopu sijaa antaa
        vain asumista kirjoitti:

        Olen muuttanut useita kymmeniä kertoja elämäni varrella ja mielestäni Hyvinkää on suht ok. Pääsee helposti Helsinkiin töihin ja harrasteisiin eikä ole missään korvessa. Ja on riittävän iso paikka, jotta ei tarvi pakkoseurustella kaikkien kuntalaisten kanssa, vaan voi halutessaan olla omissa oloissaan.

        Sitä olen joskus ihmetellyt, miksi jotkut ovat täällä kovin kireitä. Vieraalle ihmiselle ruvetaan huutamaan kadulla tai muulla julkisella paikalla ihan pienestäkin syystä, jos ihminen on huutajan mielestä hänen tiellään tai muuta vastaavaa. Sellaiseen en ole törmännyt muualla.

        JA autoilijat soittavat myös älyttömästi torvea pienemmästäkin syystä....
        '

        HUOMIO..... TORVEA KÄYTETÄÄN SILLOIN KUN VAROITETAAN JOSTAKIN....


      • Anonyymi
        Ihan oikeasti kirjoitti:

        ruvetaan, varsinkin Viertolassa vanhat ämmät tekevät sitä.
        Milloin kävelet liian keskellä, liian reunassa tai väärässä reunassa.
        Muistakin asioista huudetaan.

        Paavolassa varsinkin huudetaan ja raivotaan . erityisesti lapsiperheille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolassa varsinkin huudetaan ja raivotaan . erityisesti lapsiperheille.

        Myös Suokadun slummeissa on jatkuvaa huutelua.


    • Sorsittu

      Olen täysin samaa mieltä sisäänpäinlämpiävyydestä. Monelta syntyperäiseltä hyvinkääläiseltä puuttuu ihan peruskäytöstavat! Itse olen muuttanut stadista ja luulisi että siellä olisi tylympi meininkin, mutta ei.

      Olen silti kotiutunut lähinnä siksi, että olen paikkakunnalla töissä ja toisekseen siksi että lapsen kautta olen tutustunut hänen kavereidensa vanhempiin ja saanut tuttavapiiriä. Mutta edelleen esim. harrastuspiireissä huomaa että niissä on se oma inside-piirinsä, ja muille ei puhuta eikä edes tervehditä, jopa lapsia sorsitaan.

      • Niin rauhallista

        Nyt valehtelet. Mene illaksi junalla Helsinkiin ja jää asemalle katselemaan niitä "ystävällisiä" paikallisia. Jos et tiedä mitä tekisit niin mene ottomaatille rahaa nostamaan. Silloin viimeistään tärppää. Takaisin viimeisellä junalla, mutta osta paluulippu etukäteen. Ei kannata valehdella, koska moni täällä on nähnyt itse ne helsingin "ystävät".


      • Takaisin stadiin ...
        Niin rauhallista kirjoitti:

        Nyt valehtelet. Mene illaksi junalla Helsinkiin ja jää asemalle katselemaan niitä "ystävällisiä" paikallisia. Jos et tiedä mitä tekisit niin mene ottomaatille rahaa nostamaan. Silloin viimeistään tärppää. Takaisin viimeisellä junalla, mutta osta paluulippu etukäteen. Ei kannata valehdella, koska moni täällä on nähnyt itse ne helsingin "ystävät".

        Ikäni yli 40v asunut Helsingissä ja mitään ongelmaa ei koskaan ollut. Sai kulkea rauhassa rautatieasemankin lähellä vaikka aamuyöllä. Mutta kun muutti tänne Hyvinkäälle, sai huomata miten outoa sakkia täällä on. Tätä Hyvinkäätä kovasti kehuttiin (välittäjä hehekutti) kasvukeskuksena yms. potaskaa, siksi täältä talo ostettiin ja nyt sitten ei kannata myydä, kun sillä rahalla ei saa kunnon asuntoa Helsingistä enää.

        Täällä ei mikään toimi ja ihmiset on todellakin umpimielisiä ja sisäänlämpeneviä kyräilijöitä. Hitto että kaduttaa tänne muutto.


    • vain asumista

      Miksi ihmeessä pitäisi päästä johonkin piireihin? Ikänsä jollain paikkakunnalla asuvat jauhavat vain yhtäsamaa ja tuntuu, ettei ne käy ikinä paikkkakunnan ulkopuolella. Kansalaisopiston piireissä voi käydä ihan hyvin ja jutella joutavia, paitsi ettei Hyvinkäällä juurikaan ole kiinnostavaa tarjontaa, pitää lähteä muualle. Mutta mitä väliä sisäänpäinlämpivyydellä on? Itse en ainakaan haluaisi muuttua osaksi jotain piiriä, jolle vuoden huipentuma on asuinpaikkakunnan joulumarkkinat tai naapurin puutarhakompostin syyskauden päättäjäiset. En halua tulla sidotuksi turpeeseen sen kummemmin asuinpaikkakunnalla kuin muuallakaan.

    • girly94

      häiritsee ku tääl ei oo yhtään kunnon baarii mis sois kunnon rave jne.

    • Eläkkeellä sitten...

      Minäkin kaipasin kauan takaisin kotikaupunkiini täältä. Täällä ei ole ihan lähellä vettä, kuten nyt luulisi Suomessa olevan kaikkialla. Nyt entisessä kotikaupungissani kuohuu ja kiehuu, joten on ihan hyvä ainakin toistaiseksi asua täällä, uneliaassa Helsingin lähiössä.

    • hei hei vain

      Tervemenoa, kukaan ei jää kaipaamaan. Järvien rannoilla on paljon tyhjää tilaa. Halvalla saa taloa ja tonttia. Miksette lähde?

    • asukki

      Enpä ole törmännyt ilkeilyyn kaduilla tai muuallakaan, mikäköhän sellaista sitten jonkun kohdalla aiheuttanut, erotutko räikeästi porukasta? Tottahan se on, ettei täällä sanota "päivää" jokaiselle vastaantulijalle, ei sellaista taideta harrastaa kuin aivan pienissä kylissä, joissa kaikki ovat sukua keskenään.

      • vain asumista

        Olen hyvin tavallisen näköinen keski-iän ylittänyt naisihminen ja ihmettelen itsekin, miksi minulle on useamman kerran huudeltu Hyvinkäällä. Joka kerta huutaja on ollut ihminen, jolla on vaikuttanut olevan pinna jotenkin hyvin kireällä. Jokin pieni asia on sitten laukaissut sen, esimerkiksi se, että olin mukamas tiellä, kun pistin polkupyörää aseman katokseen (miksi sen toisen täytyi ylipäätään tunkea juuri siitä ohi, sitä en tajunnut enkä tohtinut kysyä). Pari muuta tilannetta ovat vastaavia, eli avian olemattomia, en muista, onko niitä ollut useampikin. En erotu porukasta, mutten myöskään ole mikään nynnerönoloinen, jota suorastaan pitäisi polkea. Sen olen viisastunut, ettei näille huutajille kannata sanoa mitään, koska on vaara saada turpiinsa.

        Maaima on kuulkaas kovin kummallinen paikka!


    • lord of hell

      Hyvinkäällä ei kuitenkaan tartte pelätä että joku mamujengi ryöstää ja hakkaa tai raiskaa porukalla. Muitakaan retkuja ei useimmilla alueilla tarvitse varoa.

      Värivikaisia on kiitettävän vähän katukuvassa ja ne yleensä häipyy nopeasti hesaan.

      • Anonyymi

        Joko se poliisilta vieläkin selvittämättä oleva raiskaus ihan poliisilaitoksen vieressä unohtui? Joko sekin ihan hiljattain ollut uutinen merkkivaatteiden ja kenkien ryöstäjistä unohtui? On sinulla paha dementia.


      • Anonyymi

        Nyt on tuokin asia toisin. Tosin pääkaupunkiseudulla vieläkin pahemmin kuten media on kertonut. Aloituksen ja alkupään viestien kertoma sisäpiireistä pitää paikkansa ja jopa pahempi hyvä-veli järjestelyineen, mutta ns. kivikylän alueelle tai naapureihin en todellakaan muuttaisi. On sitä menoa tullut nähdyksi jo virkansa puolesta aivan tarpeeksi.


    • viihdyn hyvin

      Trollit taas kirjottelee olemattomia, joka paikkakunnalla on omat hyvät ja huonot puolensa.

    • normijätkä

      Joku hölmö rasisti meillä on, mutta muuten täällä on ihan normi kansaa.

      • Kaikki liikaa

        Täällä on paljon rasisteja, koska rasismia on monenlaista, mm. ikärasismia.


      • normi kansaa

        normi kansaa


      • Anonyymi
        Kaikki liikaa kirjoitti:

        Täällä on paljon rasisteja, koska rasismia on monenlaista, mm. ikärasismia.

        Täällä on hyvä asua. kun ei ole niitä muuuutttiaisakaan


    • BORN IN RYMÄTTYLÄ

      PERUSHÄMÄLÄISIÄ.....EI HAITTAA KUN NE EI PUHU MITTÄÄN

      JUTELLAAN SAVOLAISTEN KANSSA

    • puttervaara

      Toisen hyvä on toisen helvetti, vai miten se meni. On täällä (martissa) hyvä asua, lapsilla 200m koulumatka, rauhallinen piha, lähikauppa lähellä jne.. Työssäkäyvällä perheellisellä ei ole ihan niin paljoa aikaa keskittyä arvostelemaan yhteiskuntaa tahi asuinympäristöä kuin esim eläkeläisellä tahi työttömällä. Tosin, kun lapset muutaman vuoden jälkeen lähtevät kotoansa omiin koteihinsa niin muutamme rouvan kanssa jonnekin sivummalle, maalle. tms.

      • Anonyymi

        Kotipaikkakunnan haukkuminen on nykyään turvallista ja tyylikästä. En usko, että normaalijärkiset eläkeläiset valittavat turhasta, niin kuin omaan saamattomuuteensa turhaantuneet, nuoremmat kaikesta valittajat. Suuri osan eläkeläisistä on kokenut yhteiskunnan kehittymisen nykyisen laiseksi normaalina muutoksena. Nykyvalittajille on kaikki ollut helpompa, kuin aiemmille sukupolville. Nykynyyhkyttäjä saa kaiken valmiina, jos haluaa kieltäytyä vaikkapa yhteiskunnalle välttämättömästä toiminnasta, eli työstä. Hän saa asunnon ja toimeentulon, joka on parempi, kuin suurimmalla osalla maailman työtä tekevillä ihmisillä.
        Toivon, että Hyvinkäätä asuinpaikkana moittivat jurnuttajat painuvat sinne, mistä ovat tulleetkin. Koskee Hyvinkäällä syntyneitäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotipaikkakunnan haukkuminen on nykyään turvallista ja tyylikästä. En usko, että normaalijärkiset eläkeläiset valittavat turhasta, niin kuin omaan saamattomuuteensa turhaantuneet, nuoremmat kaikesta valittajat. Suuri osan eläkeläisistä on kokenut yhteiskunnan kehittymisen nykyisen laiseksi normaalina muutoksena. Nykyvalittajille on kaikki ollut helpompa, kuin aiemmille sukupolville. Nykynyyhkyttäjä saa kaiken valmiina, jos haluaa kieltäytyä vaikkapa yhteiskunnalle välttämättömästä toiminnasta, eli työstä. Hän saa asunnon ja toimeentulon, joka on parempi, kuin suurimmalla osalla maailman työtä tekevillä ihmisillä.
        Toivon, että Hyvinkäätä asuinpaikkana moittivat jurnuttajat painuvat sinne, mistä ovat tulleetkin. Koskee Hyvinkäällä syntyneitäkin.

        Eli synnytys "takaperin" !!! Olet niitä asemalle jääneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli synnytys "takaperin" !!! Olet niitä asemalle jääneitä.

        Lienet kuullut joskus törkeilyn, "painu v****un"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienet kuullut joskus törkeilyn, "painu v****un"?

        Useastikin, mutta ei niitä kannata tosissaan ottaa. Kyllä ketjussa paljon tottakin on mukana. Ei ole aloituksen ajoista paljoa muuttunut varsinkaan tämä hyvä-veli kähmintä, joka on kohdistunut yhteiseen omaisuuteen eri aikoina , sekä uhkana edelleenkin. Toki samantyylistä on muuallakin muutamissa kohteissa, mutta usein tilapäisesti ja korjattu seuraavissa vaaleissa. En todellakaan muuttaisi Helsinkiinkään varsinkaan turvallisuumielessä, tosin päiväaikaan ei ongelmia ole ollut.


    • Anonyymi

      Pesiikö teillä rikollisuus tavallista enemmän?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe