Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Ravinto on useimpien ihmisen toimintojen perusta. En ota tässä kantaa ihmisen tarvitseman ravinnon määrään/vrk. Mutta otan kantaa siihen mitä ravinnon pitää sisältää, että se on terveellistä.
Paistamalla paistinpannulla, uunissa paistamalla tai grillaamalla ruokaan saa napakkaa suutuntumaa. Ja maustaminen on tärkeää siksi, että ihmisellä olisi parempi ja iloisempi mieli, eikä ruoka olisi mautonta.
Ruokailussa tärkeää on proteiinit. Ne pitävät näläntunteen kurissa.
Sitten ihminen tarvitsee hivenaineita, hivenaineet toimivat pääasiassa entsyymien ja hormonien rakenneosina. Ihmiselimistö ei pysty valmistamaan hivenaineita, joten ne tulee nauttia päivittäin ravinnon mukana tai lisäravinteena
Sitten ihminen tarvitsee kivennäisaineita. Kivennäisaineet ovat ne alkuaineita. Niitä tarvitaan, että aineenvaihdunta pysyy normaalina.
Sitten ihminen tarvitsee vitamiinejä. Vitamiinit ovat tärkeitä sillä niiden vähäisyys ravinnossa aiheuttaa puutostiloja.
Sitten ihminen tarvitsee myös ravintokuituja, joilla ihminen voi säädellä kuinka kauan ravinto pysyy elimistössä.
Sitten ihminen tarvitisee myös glugoosia, koska ne ovat aivojen energianlähde. Ja ilman glugoosia aivot voivat olla kipeät. Esim. suklaahyvä on sellaista, josta tulee glugoosia.
Ravinnon sisältö (pohdittavia asioita alelaarin äärellä)
2
103
Vastaukset
- mene töihin
Entä mitä olet itse valmis tekemään sen eteen että sinulla on varoja noihin mainitsemiisi asioihin? Älä vain sano että se on yhteiskunnan automaattinen velvollisuus hoitaa jokaiselle kansalaiselle joka esim. vain makailee kotona ja ja pottuilee keskustelupalstoilla.
- Nälkäkurkiainen
Olen valmis tekemään kaikki mahdolliset vaadittavat asiat. Jokin kansalaistyö ravintoa vastaan voisi olla sellainen malli, jossa ihmiset voisivat petrata omaa elintarvikemonipuolisuuttaan.
Itse olen pystynyt alelaarista hankkimalla pitämään ruokavalion jotakuinkin hyvänä.
Mutta kieltämättä se vaatii järjestelmällisyyttä, että osaa hakeutua oikeaan aikaan oikealle alelaarille. Isoimmilla paikkakunnilla on aina helpompaa, kun tietää missä liikkeissä on minkäkin tyyppistä elintarviketta alelaarissa.
Arjen ongelma on tietysti hyvälaatuisen proteiinin (kanamunia lukuunottamatta) hankkiminen. On ilmeisesti niin, että valtio subventoin ulkomaille vietävien elintarvikkeiden hintoja. Mielestäni tulisi ehkä ottaa harkintaan se, että myös omalle kansalle voisi samoin subventoida esim. proteiinipitoista ravintoa.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551216
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.911209Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171050- 18905
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45813Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112778Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64732- 13723
- 38619
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..72613