saan työeläkettä 620 e kk, kela makaa 369 e kk, lisäksi saan
asumistukea 240 e.
Olen aloittanut työt 15 vuotiaana mutta työeläkemaksut kerättiin vasta 23 vuotiailta,pääsin eläkkeelle 57 v uotiaana, olin sairas mutta sairaseläkkeelle en päässyt.
Laskin nyt että olen ollut työssä noin 25 vuotta maksaen työeläkettä,
osa pätkätöitä ja lasten syntymät/ hoito on lyhentänyt tuota aikaa.
Mietin vain nyt että saisin kelan kautta melkein saman eläkkeen
mitä nyt saan yhteensä, maksoinko siis turhaan työeläkettä nuo 25 vuotta?
Ei senpuoleen ei sitä valita voi, mutta tuyönantajakin olisi päässyt paljon halvemmalla ja olisi ehkä maksanut paremman palkan.
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=8&id=9673
Lukekaa tämä oikein ajatuksen kanssa, meillä on paljon korjattavaa.
hyödynkö työeläkkeestäni?
17
85
Vastaukset
- eläkerosvot
Takuueläke
Takuueläkettä maksetaan henkilöille, joiden kokonaiseläke on pienempi kuin takuueläkkeen täysi määrä. Takuueläkkeen täysi määrä vuonna 2014 on 743,38 euroa kuukaudessa.
http://www.stm.fi/toimeentulo/tuet_ja_etuudet/elaketurva/takuuelake
Saan nyt siis yht, vähän enemmän, jos olisin vain kansaneläkkeen varassa niin olisin oikeutettu myös toimeentulotukeen ja saisin luutavasti enemmän kuin nyt.
Tähän huijaukseen on saatava muutoa.
http://heikkisantala.puheenvuoro.uusisuomi.fi/156071-valtiosääntöasiantuntijat-työeläkeyhtiöt-perustuslain-vastaisia - tähän on tultu
Aloittaja puhuu totta tuossa, mutta jos me oltaisi oltu töissä kun oli pakko, olisi tullut nälkä, eikä oltaisi saatu sitäkään vähää, susunluuku ei ollut avoin niin kui nyt sanotaan olevan, en tiä kun ei tarvinnu vielä sinnä mennä, nyt nuoremmat syyttää meitä että ollaan jotain etuoikeutettuja kun olla revitty pesnkasta asti leivänperässä, ja eläke alkoi karttumaan vasta 23v.
- KöyhyysEiOlePop
Minulle kävi samalla lailla ja saman ikäisenä kuin aloittajalle, ja silpuista ei ole kertynyt tarpeeksi. Saan asumistukineen yhteensä noin 1100 euroa. Mutta se on plus miinus nolla kun maksaa vuokran pois. Enemmän saisin Sossusta.
Onneksi on työ-mainetta ja kysyntää, teen pieni muotoisia työkeikkoja lisukkeeksi. Oman tahdin ja aikataulujen mukaan. 500-700 euroa kuukaudessa 25-35 h. Saisin tehdä vaikka 150 h mutta en viitsi kun olen eläkkeellä.
Mutta halvalla ei saa hyvää ja tasapainoista elämää. Samat sanat eläke alkoi karttua vasta 23 vuotta täytettyäni, mutta silloisen eläkejärjestelmän mukaan myös loppupäässä sitä lisää, ei karttunut ja nostanut eläkesummaa, kun oli 30 vuotta kertynyt eläkemaksuja putkeen. Kusetettu on tavallisia tallaajia alussa ja lopussa eläkekertymässä. Että silleen.
- tähän on tultu
Sitten kun herrat ja narrit pelaa nuo eläke-miljardit laman-nimissä säilyttääklsensä muka työpaikkoja, voi vain sanoa lenku-moo, niinä men nuoriltakin eläkkeet, saa pian taas keksiä lisää eläkelakeja.
- niin nuorena?
onko se jotenkin "jonkun" vika että olet tehnyt niin pientä palkkaa koko ikäsi?
Ja mitä sä oikeastaan siis valitat, jäin 57 v eläkkeelle, mitä ihmettä?!?!?
Miten voi sen ikäisenä päästä eläkkeelle, oletko lentäjä vai sotilas?
Minä tulen pääsemään eläkkeelle varmaan 67 vuotiaana!
Jos silloikaan - saisi puhua?
"Minä tulen pääsemään eläkkeelle varmaan 67 vuotiaana!
Jos silloikaan"
Mikisi moitit minua kun yritän puhua tämän mädän systeemin
kumoamisesta juuri sinun ja tulevien eläkeläisten vuoksi,
minulle mikään muutos ei enää ehdi, mutta lapsilleni kyllä.
En valittanut, jos arvostelee vääriä tekoja se ei ole valittamista,
käytin omaa eläkettäni vain esimerkkinä, olen ihan tyytyväinen näin.
http://kaikontturi.blogspot.fi/search?updated-max=2014-09-11T15:12:00%2B03:00&max-results=1&start=1&by-date=false
Tällä tavoin työuran aikana rahastoidut työeläkemaksut kasvavat korkoa korolle ja lopullinen rahasto on kasvanut yli kaksinkertaiseksi. Eläkkeen karttumisjärjestelmän (35 vuotta 1,5 % ja 10 vuotta 1,9 %) ansiosta henkilökohtainen rahasto riittäisi 30 vuoden eläkkeisiin.
Nykyaikana eläkerahastoja ei enää sijoiteta niiden alkuperäisen tarkoituksen mukaan eli yritysten investointeja tukeviin takaisinlainauksiin. Nyt eläkevarat sijoitetaan pääasiassa rahamarkkinoille, joilla riskit ovat entisaikoja oleellisesti suuremmat. Ja kuten näyttää parhaillaan meneillä olevilla eläkeuudistuksilla halutaan varautua rahamarkkinoiden tuleviin ongelmiin ja sijoitustappioihin pienentämällä eläkemenoja.
Nykyiseen järjestelmään liittyy sellainen erikoisuus, että vaikka rahastot ovat henkilökohtaisia, niihin ei ole perillisillä perintäoikeutta. Varat jäävät eläkevakuutusyhtiöiden voitoksi. Vuoden 1990 eläkerahastot olivat 18,8 miljardia euroa, mutta kesäkuussa 2014 ne olivat 169,9 miljardia euroa, joten kasvu oli 804 %.
häneltä jäi vaimo jolla on itsellään hyvä eläke, joten leskeneläkettä
ei juurikaan saa.
Veljeni maksamat eläkerahat jäävät siis eläkeyhtiön hyödyksi,
ja ammattitaitoisella metallimiehellä oli hyvä palkka ja kalliit eläkemaksut, onko tämä siis oikein?
Nuorempi veljeni ehti olla eläkkeellä viisivuotta, samanlainen tarina,
paisi hän oli perheetön, joten eläkeyhtiö hyötyi satojatuhansia.
yöeläkeyhtiöt Ilmarinen ja Varma aloittavat tänä vuonna johtajiensa palkitsemisen lisäbonuksilla, jotka maksetaan palkan ja tavallisten bonusten päälle, kertoo Helsingin Sanomat. Työeläkejärjestelmän varoista maksettavat lisäpalkkiot pulitetaan vuosien 2010–2012 saavutuksista.
HS:n mukaan Ilmarisen toimitusjohtaja Harri Sailas saa 268 680 euron lisäbonukset. Kolmen vuoden aikana Sailaksen peruspalkka oli 1,5 miljoonan euroa, jonka päälle hän sai 387 000 euron kannustinpalkkiot.
http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/2013/08/12/hs-tyoelakeyhtioiden-johtajille-lisabonukset/201311106/12
Tässä näitä hyötyjiä, näistäkö ei- mitä sä valitat
Unohdat näppärästi että kuka sitten kustantaa mm. sairauseläkkeet sekä leskeneläkkeet? Eläkemaksuilla maksetaan muitakin kuin vain omaa,
sehän on ihan selvä. Samoin kuin verotuksella.
Joku jää aikaisemmin eläkkeelle kuin toinen?
Sijoituksista on turha valittaa, mm viime vuonna ne tuotti MILJARDEJA lisää,
joten tottakai niitä sijoitetaan sinne mistä paras tuotto.
Johtajien palkat ovat 150 miljardin eläkepotissa mitättömiä.
Ei mitään merkitystä, varsikin kun ovat hoitaneet työt hyvin.
- 9909
Minä rupeen mamuksi ku jään eläkkeelle tulee 100 neliön kämppä ja rahaa tulee taikaseinästä.
- toiveammattina_mamu
Kohta kun lapsilta kysytään "Mikä susta tulee isona?" vastaukseksi saadaan:
"Rikas mamu! Niillä on aina uusimmat kännykät ja suurimmat asunnot"
- oletko kokkari?
Leskeneläke, jos puoliso saisi kuolleen loput eläkerahat, niin hän
saisi huomattavasti enemmän kuin leskeneläkkeen.
Eläkevarat on itekunkin ansaitsemia palkkoja, joten ne kuuluu
perheelle.
Sairaseläkkeetkin maksetaan itse maksetuista eläkkeistä, tai sitten kelalta, riippuu työhistoriasta,
En ole valittanut hyvistä sijoituksista, korko niistäkin pitää tulla
maksajalle, ei vain tule.
Koko systeemi on syytä siirtää kelan hoitoon,sijoitusosaajia kyllä
löytyy , normipalkalla, ei ne suuret rahat tietämystä lisää.
Onko sinusta siis oikein että Suomessa toimitaan perustuslain vastaisesti?
Niin on viime vuosina toimittu monissa muissakin asoissa.. - Eläke on petos
Et hyödy mitään. Työeläkkeesi määrä ei ylitä takuueläkettä, joten koko eläkkeesi tulee olemaan yhteensä 743,38€/kk.
- tälleen.
Tämä ei nyt ihan pidä paikkaansa,
Oma laskelmani on tässä edessäni.työeläke 620 kela369=989
verot ja maksut yht,536,51
lisäksi saan asumistuen.
- tähän on tultu
Onkohan kaikki joita on sijoitettu elkerahoja tuottaneet voittoa, kun joku tietää kehua.
- suunniteltu juttu
Tuskin tulet nauttimaan työeläkettäsi kovin kauaa. Pääset takuueläkkeelle!
No mamut saa 2538 € / kk ja takuueläkkeellä oleva 743,38 erotus mamun hyväksi 1794,62 € /kk.
Alkaa olla se aika tehdä " Suomen kevät " mellakat jo arabimaiden esimerkin mukaan.
. Että silleen.- Oblicado
Heitetään kuoppaan kun on mehut puristettu pois.
Eläkeläisellä ei ole enään käyttöä joka ajaisi eliitin etuja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse43673SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933589Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1283320Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713291Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202176Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251758- 311506
- 321461
- 861355
- 151303