Minua on nimitetty satananpalvojaksi. Pyydän aloittamaan arvioinnin Raamatusta. Käsittääkseni netti on yksi pahan aikakautemme lopun merkeistä. Se "julistaa katoilta".
Job 28:11
Vesisuonet estetään tihkumasta, ja salatut saatetaan päivänvaloon.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Job.28.html
Matt:
10:24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
10:25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
10:26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
10:27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Arvioikaa Jyrki
100
282
Vastaukset
- Ingenjör_81
Rakas veli. Saatana haluaa juuri tätä:
- ärsyttää sinua, jotta menetät ilon Herrassa
- saada sinut käyttämään aikasi tappeelemiseen ja väittelemiseen
- turhautumaan epäonnistumisissa, kun taistelet inhimisillin asein
- luovuttamaan, kun näet pelkkää riitaa ja ristiriitoja
Älä tartu syöttiin, vaan etsi Jeesuksen kasvoja - ole rukouksessa, lue Raamattu ja kuuntele ylistystä. Lähde ulos, rukoile ystäviesi, työkavereidesi ja sukulaistesi puolesta.
Jeesus rakastaa sinua ja olet jo voittaja, älä välitä jumalattomista. Nyt ollaan Saatanan pelivuorolla ja se on loppumassa. Uppoudu Jeesuksen rakkauteen ja puhdistaudu kaikesta turhasta. Olet Jeesukselle korvaamattoman tärkeä ja se on ainoa asia jolla on merkitystä.
"Älä vihastu pahantekijäin tähden, älä kadehdi jumalattomia. Sillä ei ole pahalla tulevaisuutta; jumalattomien lamppu sammuu." - Sananlaskut 24:19-20
Lopeta omat yritykset ja päästä Jeesus täysillä rattiin. Hän arvostaa suunnattomasti ponnistelujasi, mutta ollaan rehellisiä ja myönnetään, että Hän on paljon parempi voittmaan sieluja, tuomaan esille totuutta ja rakkautta kuin me. Jeesus ei ole hävinnyt vielä yhtään erää, kun hänet on päästetty rinkiin. Heitä sitä hanskat tiskiin ja totea, ettei sinusta mihinkään ole - eikä tarvitse olla - sillä Jeesus on jo voittanut.
Etsi ensin Jumalan valtakuntaa ja kylve Pyhän Hengen täydeydessä, niin kaikki muu tapahtuu ympärilläsi kuin itsestään. Luota Jeesukseen. Ole siunattu rakas veli! :)
Tätä salaisuutta Saatana ei halua sinun tietää tai ymmärtävän. Sinussa on valtava Voima!
http://ennustuksia.com/kirjoituksien-suuri-salaisuus/Kiitos Mauno-veli. Jumalan siunausta. Saanen ojentaa mahdollisia kirkon jäseniä (nimikristittyjä).
> Apostoli-sanan perustana on kreikan kielen apostolos (lähetti, lähettiläs, sananmukaisesti ’ hän, joka lähetettiin’), josta se on sitten otettu lähes sellaisenaan useimpiin kieliin tarkoittamaan ensisijaisesti Herramme Jeesuksen Kristuksen maailmaan lähettämiä opetuslapsia, joiden tarkoituksena oli julistaa evankeliumia, kertoa taivasten valtakunnasta ja viedä kristinuskoa maailman eri kansoille. Apostolien tehtävänä oli kertoa Kristuksesta sekä siitä, että hän ylösnousemuksellaan on pelastanut meidät. Alkuaan tämä sotilaallinen termi viittaa eräällä tavalla niihin, jotka lähetettiin vihollisia vastaan.
Apostoli kristillisessä asiayhteydessä viittaa Kristuksen evankeliumia eteenpäin vievään lähetystyöntekijään. Sana apostoli esiintyy Raamatun evankeliumeissa vain kaksi kertaa. Toisen kerran Markuksen evankeliumissa (Mark.3:16-19) ja toisen kerran Matteuksen evankeliumissa. Tässä tuo jälkimmäinen (Matt.10:2-4) siteerattuna: "Päivän koittaessa hän kutsui luokseen opetuslapsensa ja valitsi heistä kaksitoista, jotka nimesi apostoleiksi."yurki1000js kirjoitti:
Kiitos Mauno-veli. Jumalan siunausta. Saanen ojentaa mahdollisia kirkon jäseniä (nimikristittyjä).
> Apostoli-sanan perustana on kreikan kielen apostolos (lähetti, lähettiläs, sananmukaisesti ’ hän, joka lähetettiin’), josta se on sitten otettu lähes sellaisenaan useimpiin kieliin tarkoittamaan ensisijaisesti Herramme Jeesuksen Kristuksen maailmaan lähettämiä opetuslapsia, joiden tarkoituksena oli julistaa evankeliumia, kertoa taivasten valtakunnasta ja viedä kristinuskoa maailman eri kansoille. Apostolien tehtävänä oli kertoa Kristuksesta sekä siitä, että hän ylösnousemuksellaan on pelastanut meidät. Alkuaan tämä sotilaallinen termi viittaa eräällä tavalla niihin, jotka lähetettiin vihollisia vastaan.
Apostoli kristillisessä asiayhteydessä viittaa Kristuksen evankeliumia eteenpäin vievään lähetystyöntekijään. Sana apostoli esiintyy Raamatun evankeliumeissa vain kaksi kertaa. Toisen kerran Markuksen evankeliumissa (Mark.3:16-19) ja toisen kerran Matteuksen evankeliumissa. Tässä tuo jälkimmäinen (Matt.10:2-4) siteerattuna: "Päivän koittaessa hän kutsui luokseen opetuslapsensa ja valitsi heistä kaksitoista, jotka nimesi apostoleiksi."yurki1000js kirjoitti:
Valaisua
Jokaisella on oma yksilöllinen historiansa. Taannoin kiinnostuin maailmanmenosta. Havaitsin netin ja Googlen hyviksi työkaluiksi. Käsittääkseni seurakunnalle kuuluu monipuolinen valistaminen eli maailman paljastaminen. Jotta nykyaikaa voisi ymmärtää, on hyvä tuntea ainakin jonkun verran mennyttä aikaa. Adam/ihminen lankesi. Alkoi epäjumalien palvonta (okkultismi). Koska maallistunut Suomi ei opeta henkimaailmasta, lankeaa valistaminen siksikin srk:n harteille. Näin olen asiat ymmärtänyt. Minua saa ojentaa Raamatulla. Mauno toikin esiin tärkeän aspektin.
Mpeltonen valistaa. "Ohjaavatko okkultistit ja salajärjestöt maailman kohtaloita?"
http://www.netikka.net/mpeltonen/salaliitot.htm
"Historian petollisin hanke toteutumassa?"
http://www.netikka.net/mpeltonen/salaliitot2.htm
Pekka Lahtisen kirja: "Maailman yhdentyminen"
http://files.kotisivukone.com/kristillinenyhteiso.kotisivukone.com/Lahtisen_kirjat/maailman_yhdentyminen_2009_pdf.pdf
- -jarmo-
Sama ku Ingenjööri... mustaki on tehty jo kymmeniä pilkkaketjuja, enkä mä niitä ainakaan ota itteeni. Mua harmittaa paljon enemmän jos uskovat alkavat puhumaan pahaa. Senkin voi jossain vaiheessa jättää Jumalan huomaan, koska voit hyvin asettua ottavan asemaan ja saamaan vastapalvelus Taivasten valtakunnalta, eikä näiltä täällä. Täällä olemisella on vain vähän merkitystä sen jälkeen kun sä oot uskonratkasus tehny. Tähän maailmaan ei kannata kiinnittää liikaa huomiota, vaan pitää molemmin käsin omasta kruunusta kiinni.
Voin hyvin jopa myöntää "paraski puhuja" mutta tee miten sanoin, älä tee miten minä teen. Olen vain heikko ihminen. Mutta olen nöyrä anteeksipyytäjä.Kiitos Jarmo-veli. Kuinka usein olenkaan sanonut: "Kyllä Minä tiedän."
Ps. Tärkeää. Rakastakaamme ja siunatkaamme Luojamme silmäterää. Israelin jäännöksen "hoosianna"-kutsu aloittaa 1000-vuotisen maailmanrauhan.
Luuk. 13:35
Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
Mies ja kihlattunsa saavat vihdoin toisensa. Alkaa kaikkien aikojen hääjuhla.
Hoosea:
2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"yurki1000js kirjoitti:
Kiitos Jarmo-veli. Kuinka usein olenkaan sanonut: "Kyllä Minä tiedän."
Ps. Tärkeää. Rakastakaamme ja siunatkaamme Luojamme silmäterää. Israelin jäännöksen "hoosianna"-kutsu aloittaa 1000-vuotisen maailmanrauhan.
Luuk. 13:35
Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
Mies ja kihlattunsa saavat vihdoin toisensa. Alkaa kaikkien aikojen hääjuhla.
Hoosea:
2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"
- serafiina3
Voimia yurkille roppakaupalla. Vaikka olisi kuinka vahva Jeesuksessa, on tuollainen syytös kuitenkin tosi hurja, joka varmasti saa mielen matalaksi. Ole Siunattu Veliseni.
Muista että: "Se on täytetty!" :)
http://www.youtube.com/watch?v=0GowdyztUJwSuurkiitos rakas Serafiina-siskoni:)
http://authordenisekennedy.files.wordpress.com/2012/09/big-heart.jpg
- bää
älä moisesta väitteestä säikähdä. saatanan tehtävä on saada uskova lannistumaan. minulle kerran eräs uskova profetoi, että minulla on henkien erottamisen lahja ja jos saanen sitä tässä nyt sitten käyttää, niin et kyllä ole mikään saatanan palvoja vaan ihka oikea Jumalan sanan julistaja.
yurki1000js kirjoitti:
http://khongthe.com/wallpapers/nature/beautiful-wild-flowers-in-the-meadow-252452.jpg
Bää. Luotan ymmärrykseesi. En sano: "Haista kukkanen." Vaan sanon sen kukkasin:) Jumala siunatkoon sinua ja perhettäsi runsaasta. Let's ylistetään korealaisten perheenjäsentemme voimin.
http://www.youtube.com/watch?v=0jmeIx8IO8Y
Jes. 9:5
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
- Pasi Toivonen
>>Arvioikaa Jyrki >>
Ei ole saatananpalvoja, mutta Israelin (ja Suomen) fanittaminen menee joskus liian pitkälle. Vilpitön siitä huolimatta.Kiitos Pasi. Kommunikointi sisältää häiriöitä ja tulkintavirheitä syntyy. Vaikkakin silkasta armosta jaloon puuhun oksastetut ihmiset rakastavat ja siunaavat Jaakobin sukua, he eivät siunaa syntiä. Roni Dalumi: "Kuinka siunaisin tätä lasta"
http://www.youtube.com/watch?v=ujTPDIadFa0- Tosi Toivoton
Arvioikaa Pasi Toivonen! Israelin ja Suomen fanittaminen ei mene tässä ajassa liian pitkälle. Saattaa itse olla ties minkä palvoja?. Ilkeämielinen kaiken kaikkiaan.
Tosi Toivoton kirjoitti:
Arvioikaa Pasi Toivonen! Israelin ja Suomen fanittaminen ei mene tässä ajassa liian pitkälle. Saattaa itse olla ties minkä palvoja?. Ilkeämielinen kaiken kaikkiaan.
Tosi. En tunne Pasin historiaa kovin hyvin, mutta ehkä hänen sydämessään on hippunen katkeruutta. Rukoilkaamme Pasin puolesta. Hän saattaa kuulua tuhlaajapoikien, kenties runsaaseen, joukkoon.
Luuk:
15:17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
15:18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
15:19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
15:20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
15:21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan.'
15:22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
15:24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.
Fil. 4:7
ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
Ilm. 3:20
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
Suomea pidetään tuhlaajapoika-Efraimina.
http://fkf.net/Kadonneet/Oulu11061961.jpg
> "Suomi on rakkain kansani Israelin jälkeen." Koska "Efraim ja häneen liittyneet Israelin heimot" ovat kadoksissa, niin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ei liene voinut antaa tällaista rakkauden tunnustusta kuin tuhlaajapoika-"lempilapselleen Efraimille" (Jer. 31:16-20), jonka oli luvannut "tuoda takaisin pohjoisesta maasta (=Finland?) aikojen lopussa" ja pitää "esikoisenaan" (Jer. 31:2-9) ennen vanhempaa Juudaa. <
http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen
"Kiveenhakatut"
http://jarmo10.org/sakuva.jpg
Isien maa
http://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8
Suomi Israel
http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg
Jyrki. Kun omat voimat tuntuvat loppuvan. Jeesuksen kautta olemme Isämme lapsia. Voit sanomattomin sanoin olla hiljaisuudessa hänen edessään ja Isä, sinun ja minun, hän parantaa haavoja, vahvistaa horjuvaa, nostaa ylöspäin, avaa silmämme, yhä enemmän.
Jeesus pelasti meidät Isän tuntemiseen. Ja iankaikkiseen elämään jossa saamme olla hänen rakkaudessaan jota maailma ei tunne.Täsmälleen Pekka. Ilman Jeesusta olisin puilla paljailla. Jumalan siunausta.
http://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0
- Mietippä tätä
Ihmeen innokkaasti nuo "Jyrkit "jaksaa kaiken pahan asettamien ketjujen perässä olla.
Tärkeää mielestään myös linkittää kaikkea pahaa palstalle.
Kun ihminen on todella kiinni Jeesuksessa niin viestitkin korottaa Jumalaa ja paholaiset jää niiden omille palstoille.
Sitä korotat, mistä kirjoitat. Tässä ketjussa siis Jyrki korottaa Jyrkiä itseään, haluaa, että hänestä puhutaan.
Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Jeesuksen Kristuksen omat eivät tuo itseään esille, eivätkä innostu myöskään paholaisen kirjoituksia pitämään esillä. Eivät linkitä myöskään muille pahaa.
Jos sanat ja teot ovat ristiriidassa, yleensä tekoja uskotaan. Mk3:22 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
28-30: Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin; mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin." Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".
Jos olet Jeesuksen oma, ja joku on sinusta väittänyt niin kuin kerroit, niin voi voi tuon ihmisen kohtaloa! Voitko keskustella hänen kanssaan ja saada hänet julkisesti perumaan sanansa?Kiitos Magda. Olen valmis keskusteluun. Jos pilkkaajani on ateisti, on luultavaa, ettei hänen kanssaan synny keskustelua.
yurki1000js kirjoitti:
Kiitos Magda. Olen valmis keskusteluun. Jos pilkkaajani on ateisti, on luultavaa, ettei hänen kanssaan synny keskustelua.
Tiedän, kommunikaatiota aten kanssa ei synny. Ei myöskään jos hän on mieleltään järkkynyt, missä tapauksessa hän luultavasti on Jumalan edessä syyntakeeton, toivotaan niin.
- ---
yurki1000js kirjoitti:
Kiitos Magda. Olen valmis keskusteluun. Jos pilkkaajani on ateisti, on luultavaa, ettei hänen kanssaan synny keskustelua.
Ei ole ateisti. Kyllä sinä sen tiedät.
--- kirjoitti:
Ei ole ateisti. Kyllä sinä sen tiedät.
Jos mua tarkoitat, niin en tiedä, kuka on hänestä noin väittänyt.
- ---
magda-sisko kirjoitti:
Tiedän, kommunikaatiota aten kanssa ei synny. Ei myöskään jos hän on mieleltään järkkynyt, missä tapauksessa hän luultavasti on Jumalan edessä syyntakeeton, toivotaan niin.
Eikö tuo väite, jonka mukaan ateistin kanssa ei voi kommunikoida, ole hiukan ristiriidassa lähetyskäskynne kanssa?
- ---
magda-sisko kirjoitti:
Jos mua tarkoitat, niin en tiedä, kuka on hänestä noin väittänyt.
En tietenkään tarkoita sinua. Vastasin yurkille, kuten näet. Ja tarkoitin henkilöä, joka pitää tätä palstaa ja sen käyttäjiä pilkkanaan. Ja hän ei ole ateisti.
--- kirjoitti:
Eikö tuo väite, jonka mukaan ateistin kanssa ei voi kommunikoida, ole hiukan ristiriidassa lähetyskäskynne kanssa?
---. Sanaa kylvetään ja maaperät ovat moninaiset. Mitä maaperää sinä katsot edustavasi?
Luuk:
8:4 Kun paljon kansaa kokoontui ja ihmisiä kulki joka kaupungista hänen tykönsä, puhui hän vertauksella:
8:5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
8:6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
8:7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
8:8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon."
8:9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
8:10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
8:11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
8:12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
8:13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
8:14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
8:15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.
8:16 Ei kukaan joka sytyttää lampun, peitä sitä astialla tai pane vuoteen alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon.--- kirjoitti:
En tietenkään tarkoita sinua. Vastasin yurkille, kuten näet. Ja tarkoitin henkilöä, joka pitää tätä palstaa ja sen käyttäjiä pilkkanaan. Ja hän ei ole ateisti.
---. Mistä tietosi on peräisin?
- ---
Et kai sinä nyt kovin vakavissasi ota tuota saatananpalvontahöpötystä. Sehän on lähtöisin tämän palstan mielipidejohtajan ja ylipäällikön virkaa jo pitkään tavoitelleelta copypastehuurupäältä. Eihän kukaan muu moista väitä. Ja hänen jutuistaan nyt ei kannata välittää. Eivät välitä ateistit eivätkä juuri uskovatkaan. Toki ärsyttävä on, mutta jokainen kyllä näkee kuinka totaalisen pihalla mies suunnilleen kaikesta on. En usko kenenkään likimainkaan täysijärkisen pitävän sinua saatananpalvojana, oli uskova tai ei.
Mitä sinuun taas tulee, niin pidän suhteellisen harmittomana, joskin toisinaan todella hämärään salaliittosekoiluun taipuvaisena uskonjulistajana, joka on kehitellyt pitkälti ihan ikioman versionsa kristinuskosta.---. Huumorilla on aikansa ja paikkansa. Hiostaa. Pulahdan veteen:D
http://www.youtube.com/watch?v=9fLBl_7qL2E- ---
yurki1000js kirjoitti:
---. Huumorilla on aikansa ja paikkansa. Hiostaa. Pulahdan veteen:D
http://www.youtube.com/watch?v=9fLBl_7qL2EEn kirjoittanut mitään huumorimielellä.
--- kirjoitti:
En kirjoittanut mitään huumorimielellä.
---. Anteeksi. Ota sitten Raamattu vakavasti. Se elävöittää ja antaa tietoa ja ymmärrystä. Rukoilen sinulle kutsua.
> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.
Jeesus sanoo, että Isä on antanut (kutsunut) ihmisiä Hänelle Joh. 17: 24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
Rakas lukija. Jos Isä vetää sinua tai jotain tuttuasi Jeesuksen puoleen niin käänny tai anna tutullesi ohje kääntyä Jeesuksen puoleen heti ja ota vastaan pelastava usko. Raamattu sanoo miksi Jeesus, Kristus, Messias, Herra, Jumala, Jumalan Poika, syntiemme Sovittaja on tullut maailmaan Joh. 3: 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. <
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
- Ota esikuvaksesi
Paavali ja rohkaisi Timoteusta, ja sekin olkoon sinulle rohkaisuksi. Jeesus tosin kehottaa olemaan täydellinen kuin Isä taivaassa, joten ei kilvoittelu lopu kesken, jos tuntuu että jo paljon olemme saaneet hyvää ja hedelmä sen osoittaa varmasti.
Ota... Kannustava rohkaisusi kelpaa kyllä. Me lankeamme, mutta Herramme armo ei lopu kesken. Iloitkaamme siitä:)
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&kirjat=kr&hakuehto=iloitkaa
- Inhottava realisti
yurki. Olet vain turha trolli. Se siitä.
- Trollit on ihan eri
maasta eikä esilläpidä Raamattua vaan lähinnä sitä trollausta ja se on heistä hauskaa. Trollin suurin lempiaihe on kiusata toisia ihmisiä.
- Kenties itsensä
Trollit on ihan eri kirjoitti:
maasta eikä esilläpidä Raamattua vaan lähinnä sitä trollausta ja se on heistä hauskaa. Trollin suurin lempiaihe on kiusata toisia ihmisiä.
kanssa keskusteleminen myös voisi onnistua trolleilta tai ainakin yhteistyön tekeminen.
- Tietysti on eri asia
Kenties itsensä kirjoitti:
kanssa keskusteleminen myös voisi onnistua trolleilta tai ainakin yhteistyön tekeminen.
lisätä asiaa siihen omaan viestiin kuin esittää että on eri kirjoittajasta kyse.
- Itse pyrin pysymään
kohtuudessa kaiken suhteen vaikka välillä ei onnistu tämä. Janotaan hyvää ja ymmärretään että vielä vuosia saamme kulkea mahdollisesti ja samoin Herran Hengen työstä tässä Jeesuksen yhteydessä elämisessä on aina kyse ja siksi juuri, anokaamme ja palvelkaamme pyhässä uskossa ja toivossa ja rakkautta myös tarvitaan, samoin laupeutta yli kaiken näin ihmisenä.
- Tuossa nimimerkistä
ja "1000":sta voisi tulla mieleen se yksi, mutta voihan se olla toinen.
Tuossa. Minun "tonnini" kuvaa menetetyn (poisannetun) itsenäisyytemme yhtä symbolia eli Suomen markkaa. Niinikään se on merkkinä tulevasta 1000-vuotisesta maanpäällisestä rauhasta.
Ilmestyskirja:
20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Hoos. 2:18
Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
Jes. 11:6
Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
- Vain Yksin Jeesus
Kukaan Jeesuksen Kristuksen seuraaja, siis uskova ei lähde tällaisiin keskusteluihin.
Mitä Raamattu profetoi? Kuka lopunaikana nostaa itsensä korokkeelle ja käskee palvella itseään.
Se on itse saa ta na.
Kukaan muu ei laita ihmisiä kumartamaan itseään, eikä arvioimaan.- ---
"Kukaan Jeesuksen Kristuksen seuraaja, siis uskova ei lähde tällaisiin keskusteluihin."
Ja sinä lähdit.
- Borealis
Kyllä minäkin voisin huolestuneena kysellä, jos minun väitettäisiin palvelevan paholaista, koska olen antanut elämäni Jeesukselle. Olisin huolissani myös niin pahan asian väittäjän kohtalosta.
Aamen Borealis. Vääryyttä ei pidä suvaita. Luojamme tuo itsensä julki luomakunnassaan:)
Psalmit:
19:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
19:2 Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
19:3 Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
19:4 Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
19:5 Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
19:6 Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
19:7 Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.
19:8 Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
http://www.youtube.com/watch?v=Lc3FxNXjBs0
Jyrki. Rauhassa. Uskovaisen on hyvä olla Jumalan edessä kahdestaan kauemmin kuin ihmisten edessä. Pieni erämaavaellus tekee uskoville hyvää. Pidempi kävelykierros. Sitten tullaan taas Jumalan läsnäolosta ihmisten ilmoille, hunajaa poskilla, johon on tarttunut pari heinäsirkkaa. Jumalan virittämillä armolahjoilla annetaan tietä Jeesukselle. Rukoillaan että saamme olla jokainen Johannes Kastajia.
Aamen Pekka. Rauhasta käsin.
Kol. 3:15
Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Kol.3.html
Johanneksen evankeliumi:
9:1 Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.
9:2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
9:3 Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.
9:4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.
9:5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
9:6 Tämän sanottuaan hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan ja siveli tahtaan hänen silmilleen
9:7 ja sanoi hänelle: "Mene ja peseydy Siiloan lammikossa" - se on käännettynä: lähetetty. - Niin hän meni ja peseytyi ja palasi näkevänä.
Mel Bond anoi Herralta rukouksen henkeä.
http://www.youtube.com/watch?v=DIiQZGuXY8s
- Häpeän puolestasi
Jyrki. Ihan hyvällä. Mene lääkäriin, sillä todellisuudentajusi on hukassa.
Jumala jää kyllä toiseksi sinun aivoitustesi ohella.
Se on sitten se itse paholainen, joka haluaa nostaa itsensä korkealle. Sinä teet juuri sitä. Yhtäkään Raamatullista aloitetta et ole tehnyt, muuta itsesi korotat palstan aiheeksi.
No. Kun teit ketjun itsestäsi, niin täytäppä sitä taas pari viikkoa, niin olet olma itsesi ja sen huomaa kaikki.Häpeän. Mikä on mielestäsi oikea oppi? Mikä on esim. kymmenen käskyn tarkoitus?
> Kuvittelemme olevamme terveitä ja pärjäävämme hyvin niin ihmisten kuin Jumalankin edessä, mikäli nyt tulemme Jumalaa edes ajatelleeksi. Tällainen väärä varmuus omasta hengellisestä terveydentilasta ottaa helposti valtaansa myös uskovan ihmisen. Tarvitaan jatkuvasti lakia, Jumalan vasaraa, murtamaan kivistä sydäntä. Vain niin käy ilmi, ettei ihminen ole terve vaan kauhealla tavalla sairas ja matkalla kohti helvettiä. Jumalan käskyissä kohtaamme sen Herran, joka on kiivas Jumala ja joka on kuluttavainen tuli. Kuulemme, että joudumme tekemään hänen edessään tilin jokaisesta sanastamme. Kuulemme myös, että ellei meidän vanhurskautemme ole paljon suurempi kuin fariseusten ja kirjanoppineiden, emme pääse sisälle taivasten valtakuntaan. <
http://sley.fi/luennot/ESITYS/KymmenEK.htmlyurki1000js kirjoitti:
Häpeän. Mikä on mielestäsi oikea oppi? Mikä on esim. kymmenen käskyn tarkoitus?
> Kuvittelemme olevamme terveitä ja pärjäävämme hyvin niin ihmisten kuin Jumalankin edessä, mikäli nyt tulemme Jumalaa edes ajatelleeksi. Tällainen väärä varmuus omasta hengellisestä terveydentilasta ottaa helposti valtaansa myös uskovan ihmisen. Tarvitaan jatkuvasti lakia, Jumalan vasaraa, murtamaan kivistä sydäntä. Vain niin käy ilmi, ettei ihminen ole terve vaan kauhealla tavalla sairas ja matkalla kohti helvettiä. Jumalan käskyissä kohtaamme sen Herran, joka on kiivas Jumala ja joka on kuluttavainen tuli. Kuulemme, että joudumme tekemään hänen edessään tilin jokaisesta sanastamme. Kuulemme myös, että ellei meidän vanhurskautemme ole paljon suurempi kuin fariseusten ja kirjanoppineiden, emme pääse sisälle taivasten valtakuntaan. <
http://sley.fi/luennot/ESITYS/KymmenEK.htmlRoom:
5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
5:19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
5:20 Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
5:21 että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.
http://www.youtube.com/watch?v=R2QOnUhNU2c- Hullut päivät
yurki1000js kirjoitti:
Room:
5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
5:19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
5:20 Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
5:21 että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.
http://www.youtube.com/watch?v=R2QOnUhNU2cMielestäni nämä henkien taistelut menevät liian kokealentoiseksi. Koska täällä harrastetaan linkittämistä, niin tässäpä linkki. http://www.karikuula.com/119
Hullut päivät kirjoitti:
Mielestäni nämä henkien taistelut menevät liian kokealentoiseksi. Koska täällä harrastetaan linkittämistä, niin tässäpä linkki. http://www.karikuula.com/119
Hullut... Kari Kuula on epämääräinen, koska hän ei erota Uskoa/Jeesusta uskonnosta ja uskonnollisuudesta. Nimittäin Jeesus nimensä mukaisesti vapauttaa. Kun taas uskonto/religion sitoo ja vaatii suorituksia. Esim. anekauppa edustaa uskontoa.
- Hullujen päivät
yurki1000js kirjoitti:
Hullut... Kari Kuula on epämääräinen, koska hän ei erota Uskoa/Jeesusta uskonnosta ja uskonnollisuudesta. Nimittäin Jeesus nimensä mukaisesti vapauttaa. Kun taas uskonto/religion sitoo ja vaatii suorituksia. Esim. anekauppa edustaa uskontoa.
Kari Kuula
- tietokirjailija
- pastori, Kuopion Puijon seurakunnan kappalainen
- teologian tohtori, Paavaliaiheella, mutta muutakin on sittemmin tullut tehtyä
- Uuden testamentin eksegetiikan dosentti, Helsingin yliopisto
Mitä? Miten voit tuomita henkilön epämääräiseksi? yurki1000js kirjoitti:
Osaako joku vetää Kari Kuulan pohdinnasta selkeän yhteenvedon?
> Uskonto ja mielenterveys
Pahat pojat elokuvan keskeinen henkilö on rötostelevien poikien skitsofreniaa sairastava isä, joka on uskonnollisen ajattelun läpitunkema. Voisi luulla, että uskonto on sairastuttanut miehen. Joskus ankara uskonnollinen ilmapiiri horjuttaa heikkoa mielen tasapainoa.
Mutta myös päinvastainen on mahdollista. Uskonto saattaa vahvistaa ja tukea mielenterveyden ongelmista kärsivää ihmistä.
Mielenterveyden järkkyessä moni hakee turvaa uskonnosta. Suomen oloissa apua etsitään lähinnä kristinuskosta, kun muissa kulttuureissa elämän eheyttä haetaan oman kulttuurin uskonnollisista traditioista. Kun uskontoon turvautuneen ihmisen mielen tasapaino järkkyy lopullisesti, voidaan luulla, että uskonto on sairastuttanut ihmisen.
Uskonto itsessään ei kuitenkaan sairastuta. Uskonto voi jopa eheyttää ja tukea haurasta mieltä. Mutta se voi myös järkyttää jo horjuvaa mielen tasapainoa. Uskonto on vain niin tervettä kuin sitä harjoittavat ihmisetkin ovat. Tämä merkitsee sitä, että uskonnon varsinainen tehtävä ei ole mielenterveyden edistäminen vaan sen syvin olemus on jossakin muualla. <
http://www.karikuula.com/119Hullujen päivät kirjoitti:
Kari Kuula
- tietokirjailija
- pastori, Kuopion Puijon seurakunnan kappalainen
- teologian tohtori, Paavaliaiheella, mutta muutakin on sittemmin tullut tehtyä
- Uuden testamentin eksegetiikan dosentti, Helsingin yliopisto
Mitä? Miten voit tuomita henkilön epämääräiseksi?Hullujen... En automaattisesti kumarra titteleitä. Minulle KK on epämääräinen.
- näkymätön ninni
yurki1000js kirjoitti:
Osaako joku vetää Kari Kuulan pohdinnasta selkeän yhteenvedon?
> Uskonto ja mielenterveys
Pahat pojat elokuvan keskeinen henkilö on rötostelevien poikien skitsofreniaa sairastava isä, joka on uskonnollisen ajattelun läpitunkema. Voisi luulla, että uskonto on sairastuttanut miehen. Joskus ankara uskonnollinen ilmapiiri horjuttaa heikkoa mielen tasapainoa.
Mutta myös päinvastainen on mahdollista. Uskonto saattaa vahvistaa ja tukea mielenterveyden ongelmista kärsivää ihmistä.
Mielenterveyden järkkyessä moni hakee turvaa uskonnosta. Suomen oloissa apua etsitään lähinnä kristinuskosta, kun muissa kulttuureissa elämän eheyttä haetaan oman kulttuurin uskonnollisista traditioista. Kun uskontoon turvautuneen ihmisen mielen tasapaino järkkyy lopullisesti, voidaan luulla, että uskonto on sairastuttanut ihmisen.
Uskonto itsessään ei kuitenkaan sairastuta. Uskonto voi jopa eheyttää ja tukea haurasta mieltä. Mutta se voi myös järkyttää jo horjuvaa mielen tasapainoa. Uskonto on vain niin tervettä kuin sitä harjoittavat ihmisetkin ovat. Tämä merkitsee sitä, että uskonnon varsinainen tehtävä ei ole mielenterveyden edistäminen vaan sen syvin olemus on jossakin muualla. <
http://www.karikuula.com/119No eihän tuossa Kari Kuulan pohdinnassa ole päätä eikä häntää... Epämääräistä tieteellistä pohdintaa, jolla ei ole uskon kanssa mitään tekemistä.
- Hullut Päivät
näkymätön ninni kirjoitti:
No eihän tuossa Kari Kuulan pohdinnassa ole päätä eikä häntää... Epämääräistä tieteellistä pohdintaa, jolla ei ole uskon kanssa mitään tekemistä.
Surullista. Kari Kuulan teksti on selkeää. Hänen ei tarvitse todistella mitään, koska on uskossa. Te taas kirjoitatte tänne jatkuvalla syötöllä tempauksista ja pahan alkamisesta. Oletteko te näin epävarmoja?
Hullut Päivät kirjoitti:
Surullista. Kari Kuulan teksti on selkeää. Hänen ei tarvitse todistella mitään, koska on uskossa. Te taas kirjoitatte tänne jatkuvalla syötöllä tempauksista ja pahan alkamisesta. Oletteko te näin epävarmoja?
Hullut... KK ei edusta tiedettä. Hän ei edes määritä mitä hän tarkoittaa termillä "uskonto".
- Hullut Päivät
yurki1000js kirjoitti:
Hullut... KK ei edusta tiedettä. Hän ei edes määritä mitä hän tarkoittaa termillä "uskonto".
Siis pitääkö ihmisen todistaa usko sinulle? Miksi ihmeessä halveksit muita uskovaisia?
Hullut Päivät kirjoitti:
Siis pitääkö ihmisen todistaa usko sinulle? Miksi ihmeessä halveksit muita uskovaisia?
Anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata. Kommukaatiossa on häiriöitä. Häiriöt loppuvat lunastuksemme päivänä. Iloitkaamme siitä.
Ilm. 3:10
Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
1Tess. 4:17
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Room. 8:21
koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
Juud. 1:14
Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
Ilmestyskirja:
20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.- näkymätön ninni
Hullut Päivät kirjoitti:
En valitettavasti saanut käsitystä Kari Kuulan uskosta tuon lyhyen pätkän perusteella. Siksi olikin minulta varsin moukkamaista yleensäkkään esittää mielipidettäni. Pyydän anteeksi kun loukkasin sinua ja varmasti myös Kari Kuulaa. Minulla ei ole mitään Kari Kuulaa vastaan, enkä kyseenalaista hänen uskoaan. En myöskään ole kirjoittanut tänne tempauksista, enkä pahan alkamisesta. Epävarma voin monestikkin olla.
yurki1000js kirjoitti:
Anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata. Kommukaatiossa on häiriöitä. Häiriöt loppuvat lunastuksemme päivänä. Iloitkaamme siitä.
Ilm. 3:10
Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
1Tess. 4:17
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Room. 8:21
koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
Juud. 1:14
Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
Ilmestyskirja:
Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.On suotavaa, että Jumalan lapset (morsian) odottavat Ylkäänsä ja siihen liittyvää tempausta. Ellei Herra saa antaa yliluonnollista rauhaansa lastensa sydämiin, on luonnollista, että Raamatun ennustama 7-vuotinen vaivanaika pelottaa. Tässä tapauksessa pelko ei vältämättä ole huono asia. Nimittäin armo on tarjolla. Aikaamme voisi verrata Johannes Kastajan aikaan. Silloinkin oli mahdollista paeta tulevia kauhuja.
Luuk. 3:7
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Ohjeita elämään: "Kohtuus kaikessa" ja "vaatimattomuus kaunistaa" ja "parempi antaa kuin ottaa".
Luuk:
3:10 Ja kansa kysyi häneltä sanoen: "Mitä meidän siis pitää tekemän?"
3:11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin."
3:12 Niin tuli myös publikaaneja kastettaviksi, ja he sanoivat hänelle: "Opettaja, mitä meidän pitää tekemän?"
3:13 Hän sanoi heille: "Älkää vaatiko enempää, kuin mikä teille on säädetty."
3:14 Myös sotamiehet kysyivät häneltä sanoen: "Mitäs meidän pitää tekemän?" Ja hän sanoi heille: "Älkää kiskoko keneltäkään älkääkä kiristäkö, vaan tyytykää palkkaanne."
3:15 Mutta kun kansa yhä odotti ja kaikki ajattelivat sydämessään Johanneksesta, eikö hän itse ehkä ollut Kristus,
3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
3:17 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."
3:18 Antaen myös monia muita kehoituksia hän julisti kansalle evankeliumia.
Johannes ojensi Herodesta ja sai maksaa hengellään. Isä/Abba otti hänet luokseen. Mies oli hommansa hoitanut. Caravaggio maalasi aiheesta vaikuttavan taulun.
http://westerncivart.com/archive/files/4c113c7d393459a2cdfc9a1d521f9bb4.jpg- -jarmo-
No eihän tuossa Kari Kuulan pohdinnassa ole päätä eikä häntää... Epämääräistä tieteellistä pohdintaa, jolla ei ole uskon kanssa mitään tekemistä.
Ongelma on Ninni siinä, ettei usko terminä ole monillekaan tuttu, jopa silloinkaan vaikka olisi uskossa. Vain harva uskova on käynyt uskontaistelun läpi, uskoa on koeteltu siten että olet päässyt uskossa sille tasolle, jota kutsutaan lapseudeksi uskossa.
Usko perustuu luottamukseen mutta se onkin yhtäkkiä paljon vaativampi. Vähän kuin Kulta Mokka mainoksessa se veneentekijä. "kun tein ensimmäisen veneeni, luulin että osasin kaiken, mutta kun tein seuraavan ja sitäseuraaavan, ymmärsin etten vielä osannutkaan mitään". Samoin käy uskon kilvoittelussa. Kaksin siihen kyllä raamatunpaikkojakin mutten jaksa etsiä.
Nuo jotka puhuvat uskosta, uskosta osattomina, eivät tiedä mistä puhuvat. Eikä nekään tiedä, jotka ovat maistaneet uskoa. Usko ei ole helppo juttu, eikä sitä voi määritellä tuolla tavalla kuin tuo, kuka lie Kari Kuula oli. Uskosta esimerkiksi ei voi koskaan tehdä väikkäriä. - näkymätön ninni
-jarmo- kirjoitti:
Ongelma on Ninni siinä, ettei usko terminä ole monillekaan tuttu, jopa silloinkaan vaikka olisi uskossa. Vain harva uskova on käynyt uskontaistelun läpi, uskoa on koeteltu siten että olet päässyt uskossa sille tasolle, jota kutsutaan lapseudeksi uskossa.
Usko perustuu luottamukseen mutta se onkin yhtäkkiä paljon vaativampi. Vähän kuin Kulta Mokka mainoksessa se veneentekijä. "kun tein ensimmäisen veneeni, luulin että osasin kaiken, mutta kun tein seuraavan ja sitäseuraaavan, ymmärsin etten vielä osannutkaan mitään". Samoin käy uskon kilvoittelussa. Kaksin siihen kyllä raamatunpaikkojakin mutten jaksa etsiä.
Nuo jotka puhuvat uskosta, uskosta osattomina, eivät tiedä mistä puhuvat. Eikä nekään tiedä, jotka ovat maistaneet uskoa. Usko ei ole helppo juttu, eikä sitä voi määritellä tuolla tavalla kuin tuo, kuka lie Kari Kuula oli. Uskosta esimerkiksi ei voi koskaan tehdä väikkäriä.Hyvin kirjoitit Jarmo. Uskoon ei kuulu uskonnollisuus ja uskonto. Tai miten sen nyt osaisin ilmaista. Joskus laitoin tuosta aiheesta viestiäkin tänne. Koetan löytää sen paremmalla ajalla. :)
Hyvin kirjoitit Jarmo. Uskoon ei kuulu uskonnollisuus ja uskonto. Tai miten sen nyt osaisin ilmaista. Joskus laitoin tuosta aiheesta viestiäkin tänne. Koetan löytää sen paremmalla ajalla. :)
Moi Ninni. Lyhyesti. Jeesus = Vapahtaja. Hän vapauttaa ihmiset orjuudesta ja suorittamisesta. Uskonto/religion orjuuttaa ja panee suorittamaan. Erääseen uskontoon liittyy kuvaava sanonta: "Kun kolikko kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Johann_Tetzel
Samaan uskontoon liittyy kiirastuli, jonka kesto riippuu uskonnon harjoittajien tekemisistä. (Vikko = Viinikan kotikirkko)
- Katolilaiset käsittävät kiirastulen ajalliseksi rangaistukseksi, joka johtaa aina taivaan autuuteen. Kiirastuli ei siis ole helvetin kaltainen lopullinen kadotustuomio, vaan sinne joutuneet tai pikemminkin päässeet ovat aina jo matkalla paratiisiin. Se, miten kauan kukin joutuu viipymään kiirastulessa, riippuu viime kädessä maanpäällisen elämän kolttosista. Mitä enemmän sovittamattomia syntejä mustalta listalta löytyy, sen pidempi aika luuhataan purgatoriumissa.
http://www.tampereenseurakunnat.fi/sivustot/viinikan_kotikirkko/blogit/masan_mutinat/twiitaten_taivaaseen.11015.blog
Erään blogistin pohdintaa. "Kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa?"
> Seisoskelin maanantaina Kaivopihalla, kun joku kohtuullisen laitamyötäisesti liikehtivä mieshenkilö tuli suoraan naaman eteeni: "Hei kundi, heitä pari euroa, pitäs saada ostettuu drinksuu..". En tiedä oliko syynä hetkellinen ajattelemattomuus, tämän miehen päällekäyvä ja aggressiivinen esiintyminen vai hänen söpö(?) ristikorvakorunsa, mutta työnsin silti nopeasti pari euroa äijän käteen. Vain päästäkseni hänestä eroon. Pelkäsin?
Pelottavampaa on oikeastaan ajatella, mitä kaikkea nykyään voi yrittää välttää rahalla. Aina voi vaihtaa kanavaa tai kääntää päänsä pois, vuokrata kivan leffan ja poistaa mielestään ratikassa nähdyt kodittoman kasvot. Siis juuri hänen, ihmisen, jonka tiesin nukkuvan ensi yön ulkona. Kun sehän nyt on vaan niin, että köyhyyttä ja ahdistusta mukavampaa katsella vain joskus ja vain omasta tahdosta ja tietenkin vain omalta sohvalta. <
http://viisastelua.blogspot.fi/2006/11/kun-kolikko-kirstuun-kilahtaa-niin.html
Lisäksi maailmassa on runsaasti ei-kristillisiä uskontoja.yurki1000js kirjoitti:
Moi Ninni. Lyhyesti. Jeesus = Vapahtaja. Hän vapauttaa ihmiset orjuudesta ja suorittamisesta. Uskonto/religion orjuuttaa ja panee suorittamaan. Erääseen uskontoon liittyy kuvaava sanonta: "Kun kolikko kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Johann_Tetzel
Samaan uskontoon liittyy kiirastuli, jonka kesto riippuu uskonnon harjoittajien tekemisistä. (Vikko = Viinikan kotikirkko)
- Katolilaiset käsittävät kiirastulen ajalliseksi rangaistukseksi, joka johtaa aina taivaan autuuteen. Kiirastuli ei siis ole helvetin kaltainen lopullinen kadotustuomio, vaan sinne joutuneet tai pikemminkin päässeet ovat aina jo matkalla paratiisiin. Se, miten kauan kukin joutuu viipymään kiirastulessa, riippuu viime kädessä maanpäällisen elämän kolttosista. Mitä enemmän sovittamattomia syntejä mustalta listalta löytyy, sen pidempi aika luuhataan purgatoriumissa.
http://www.tampereenseurakunnat.fi/sivustot/viinikan_kotikirkko/blogit/masan_mutinat/twiitaten_taivaaseen.11015.blog
Erään blogistin pohdintaa. "Kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa?"
> Seisoskelin maanantaina Kaivopihalla, kun joku kohtuullisen laitamyötäisesti liikehtivä mieshenkilö tuli suoraan naaman eteeni: "Hei kundi, heitä pari euroa, pitäs saada ostettuu drinksuu..". En tiedä oliko syynä hetkellinen ajattelemattomuus, tämän miehen päällekäyvä ja aggressiivinen esiintyminen vai hänen söpö(?) ristikorvakorunsa, mutta työnsin silti nopeasti pari euroa äijän käteen. Vain päästäkseni hänestä eroon. Pelkäsin?
Pelottavampaa on oikeastaan ajatella, mitä kaikkea nykyään voi yrittää välttää rahalla. Aina voi vaihtaa kanavaa tai kääntää päänsä pois, vuokrata kivan leffan ja poistaa mielestään ratikassa nähdyt kodittoman kasvot. Siis juuri hänen, ihmisen, jonka tiesin nukkuvan ensi yön ulkona. Kun sehän nyt on vaan niin, että köyhyyttä ja ahdistusta mukavampaa katsella vain joskus ja vain omasta tahdosta ja tietenkin vain omalta sohvalta. <
http://viisastelua.blogspot.fi/2006/11/kun-kolikko-kirstuun-kilahtaa-niin.html
Lisäksi maailmassa on runsaasti ei-kristillisiä uskontoja.Ateismi on tuhoisa uskonto. Se laillisti syntymättömien ihmisten suunnitellut murhat. Ateismi on vaarallinen uskojilleen, koska se ei noteeraa henkimaailmaa. Nimittäin ellei usko henkiin, on kääntyminen Jumalan puoleen vaikeeta. Tosi vaikeeta :-(
- näkymätön ninni
yurki1000js kirjoitti:
Ateismi on tuhoisa uskonto. Se laillisti syntymättömien ihmisten suunnitellut murhat. Ateismi on vaarallinen uskojilleen, koska se ei noteeraa henkimaailmaa. Nimittäin ellei usko henkiin, on kääntyminen Jumalan puoleen vaikeeta. Tosi vaikeeta :-(
Kiitos jyrki! Hyvin kirjoiti! Löysin myös tuon kirjoituksen, jonka joskus olin tänne laittanut:
"Maailma on täynnä erilaisia uskonnollisia rituaaleja. Vainajahenkien palvontaa, uusnoituutta eli wiccaa, buddhismia, zeniä, satanismia, kristillisyyttä sen eri muodoissaan jne. Uskonnoissa riittää jokaiselle jotakin.
Uskonto antaa viimeisiä neuvoja hukkuvalle ihmisen vetäessä viimeisiä uintiliikkeitään ennen kuolemaa. Uskonnot jopa painavat hukkuvan päätä upoksiin kuten satanismi ja saatanan palvonta, jonka ajatus "******* pelastaa elämältä" on suomeksi tapa itsesi.
Uskonto on ihmisen suoritteita Jumalalle, joilla hän yrittää ostaa paikan tuonpuoleisessa. Uskonto voi olla julminta ihmisarvon polkemista henkisesti, joskus myös fyysisesti. Uskonto vaatii, syyttää ja rankaisee. Uskonnon yksi perustunnusmerkki on ainainen suoritteiden riittämättömyys ja armottomuus. Inhoan uskontoa ja luulenpa, että Jumalakin inhoaa.
Uskonnollinen ihminen ei halua tutustua itse Jumalaan. Rituaaleilla, sakramenteilla, messuilla ja kasteilla hän luo tarvittavan välimatkan. Omantunnon ääni ajaa häntä tekemään jotakin, jonka hän toivoo kelpaavan sovituksekseen, kuitenkin niin ettei tarvitse "tulla uskoon".
Kaikkialla maailmassa uskonnon nimessä tehdään rikoksia ihmisarvoa vastaan. Hindut polttavat naisia elävältä, muslimit tappavat jopa oman sisarensa. Minne islam tulee, tulee myös väkivalta ja terrori. Buddhalaisessa Thaimaassa esimerkiksi äiti tai isä myy tyttärensä lapsiprostituoiduksi, kristityt taistelevat Irlannissa ja tappavat toisiaan jne.
Mitkään kauniit seremoniat tai liturgiat eivät pyyhi pois näitä tosiasioita. Ns. tieteelliset ajattelijat ovat sokeita humaanin darwinistisen ihmisjärjen ajattelun "riemuvoitolle" Auschwitsissa. Ateismi on myös uskonto, jonka messias on ihmisjärki.
Jumala ei halua uskontoa, vaan ihmisen itsensä lähelleen. Jumala etsii ihmisen sydäntä. Jeesus huusi "tulkaa Minun tyköni, niin Minä annan teille Ievon".
Uskonnon ovet aukeavat pimeyteen ja turhaan suorittamiseen. Jumala huutaa vielä tänäänkin, "se on täytetty".
S.S
Mikkeli - näkymätön ninni
Kiitos jyrki! Hyvin kirjoiti! Löysin myös tuon kirjoituksen, jonka joskus olin tänne laittanut:
"Maailma on täynnä erilaisia uskonnollisia rituaaleja. Vainajahenkien palvontaa, uusnoituutta eli wiccaa, buddhismia, zeniä, satanismia, kristillisyyttä sen eri muodoissaan jne. Uskonnoissa riittää jokaiselle jotakin.
Uskonto antaa viimeisiä neuvoja hukkuvalle ihmisen vetäessä viimeisiä uintiliikkeitään ennen kuolemaa. Uskonnot jopa painavat hukkuvan päätä upoksiin kuten satanismi ja saatanan palvonta, jonka ajatus "******* pelastaa elämältä" on suomeksi tapa itsesi.
Uskonto on ihmisen suoritteita Jumalalle, joilla hän yrittää ostaa paikan tuonpuoleisessa. Uskonto voi olla julminta ihmisarvon polkemista henkisesti, joskus myös fyysisesti. Uskonto vaatii, syyttää ja rankaisee. Uskonnon yksi perustunnusmerkki on ainainen suoritteiden riittämättömyys ja armottomuus. Inhoan uskontoa ja luulenpa, että Jumalakin inhoaa.
Uskonnollinen ihminen ei halua tutustua itse Jumalaan. Rituaaleilla, sakramenteilla, messuilla ja kasteilla hän luo tarvittavan välimatkan. Omantunnon ääni ajaa häntä tekemään jotakin, jonka hän toivoo kelpaavan sovituksekseen, kuitenkin niin ettei tarvitse "tulla uskoon".
Kaikkialla maailmassa uskonnon nimessä tehdään rikoksia ihmisarvoa vastaan. Hindut polttavat naisia elävältä, muslimit tappavat jopa oman sisarensa. Minne islam tulee, tulee myös väkivalta ja terrori. Buddhalaisessa Thaimaassa esimerkiksi äiti tai isä myy tyttärensä lapsiprostituoiduksi, kristityt taistelevat Irlannissa ja tappavat toisiaan jne.
Mitkään kauniit seremoniat tai liturgiat eivät pyyhi pois näitä tosiasioita. Ns. tieteelliset ajattelijat ovat sokeita humaanin darwinistisen ihmisjärjen ajattelun "riemuvoitolle" Auschwitsissa. Ateismi on myös uskonto, jonka messias on ihmisjärki.
Jumala ei halua uskontoa, vaan ihmisen itsensä lähelleen. Jumala etsii ihmisen sydäntä. Jeesus huusi "tulkaa Minun tyköni, niin Minä annan teille Ievon".
Uskonnon ovet aukeavat pimeyteen ja turhaan suorittamiseen. Jumala huutaa vielä tänäänkin, "se on täytetty".
S.S
MikkeliOlen jo monta kertaa kaivanut tämän kirjoituksen esille, ja yhä vaan se sävähdyttää syvältä.
Kuka lieneekään tämä S.S Mikkelistä, mutta loistavasti hän kiteyttää uskon "olemuksen". - ---
S.S
MikkeliPaitsi ettei ateismi ole uskonto. Jospa selvitettäisiin käsitteet ennen kuin lauotaan ihan mitä sattuu.
- -jarmo-
--- kirjoitti:
Paitsi ettei ateismi ole uskonto. Jospa selvitettäisiin käsitteet ennen kuin lauotaan ihan mitä sattuu.
Ateismi? No sahän se vasta uskoa vaatiikin...
- -jarmo-
-jarmo- kirjoitti:
Ateismi? No sahän se vasta uskoa vaatiikin...
Melkeenpä sanoisin jopa että ateismi vaatii jo itsetuhoisaa uhkarohkeutta suunsa tunnustuksella sanoa ja olla ateisti.
--- kirjoitti:
Paitsi ettei ateismi ole uskonto. Jospa selvitettäisiin käsitteet ennen kuin lauotaan ihan mitä sattuu.
Ateismi on uskonto, koska se ei tunnusta Luojaa. Moni ateisti luulee ateismin perustuvan tieteelliseen tutkimukseen, jonka mukaan maailmankaikkeus tuli taianomaisesti olemattomuudesta. Toki Jumalakin on mysteeri. Monet kysyvät: "No mistäs se Jumala sitten tuli?" Jumala vastaa sanansa kautta: "Minä olen."
S.S
MikkeliKiitos Ninni. Tosi hyvä kirjoitus:)
- Hae apua
Jyrki. Pidätkö käytöstäsi "normaalina?"
Mitä aiot tehdä tilanteellesi ja itsellesi?Hae... Fundikset eivät ole "normaaleja". Turhaan kysyt:)
> Jeesuksen omat ovat ihmiskunnan vihollisia. Väärämielisen ihmiskunnan.
"The minds of the wise turn to the right, but the mind of a fool to the left. Even when he travels, the fool shows no sense and reveals to everyone how foolish he is." .... Ecclesiastes 10: 2-3 (The Bible) <
http://jyrkiola.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/107429-vastuunalaisemme-ovat-järjettömiä
Siunaa, jos kaipaat siunausta. Kiroa, jos kaipaat kirousta.
4Moos. 24:9
Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
Jumalan lapset siunaavat.
http://www.weblessisrael.org/
Jumala antoi Norjalle rauhaa ja rikkautta. Norja palkitsi Jumalan hyvyyden opettamalla lapsensa vihaamaan Jumalan silmäterää.
http://radiopatriot.wordpress.com/2011/07/23/norwegian-campsite-utoya-was-socialist-and-anti-israel/
- Älä vastaa
Mitä ihmettä sinä höyryät?
Omalle nimelle tehty ja itse täyttämä ketju ei ole normaalia. Terve ihminen ei toimi siten.
Jos kirjoitan, että ei tarvitse vastata, niin sinä vetäiset taas muutaman arkin eng. kielistä linkkiä ja kyselet muiden uskosta ymmärtämättä, että itse tarvitset apua.yurki1000js kirjoitti:
Jokaisella on oma luonteensa ja historiansa erilaisine kokemuksineen. Muhun 90-luvun lama iski rankasti. En ollut uskossa tuolloin. Musta tuli yhteiskuntakriittinen. Oli syytäkin. Aloin perehtyä maailmanmenoon. En nähnyt muutosta parempaan. Kyynistyin. Paha homma. Mutta Herra näki tuskani. Hän laittoi mut etsimään muutosta elämääni Raamatusta. Luin Raamattua ja Herra antoi ymmärrystä ja aloin uskoa/luottaa Häneen. Aloin kuunnella mm. Radio Deitä. Jukka Norvannon "Raamattu kannesta kanteen" on edelleen suosikkini. Suosittelen lämpimästi. Netistä voi kätevästi valita itselleen sopivan ajankohdan ja opetusjakson.
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjat
Tavallaan lipsahdin käyttämään toista kotimaista, koska sillä sai netistä parhaat hakutulokset. That's it.- -jarmo-
yurki1000js kirjoitti:
Jokaisella on oma luonteensa ja historiansa erilaisine kokemuksineen. Muhun 90-luvun lama iski rankasti. En ollut uskossa tuolloin. Musta tuli yhteiskuntakriittinen. Oli syytäkin. Aloin perehtyä maailmanmenoon. En nähnyt muutosta parempaan. Kyynistyin. Paha homma. Mutta Herra näki tuskani. Hän laittoi mut etsimään muutosta elämääni Raamatusta. Luin Raamattua ja Herra antoi ymmärrystä ja aloin uskoa/luottaa Häneen. Aloin kuunnella mm. Radio Deitä. Jukka Norvannon "Raamattu kannesta kanteen" on edelleen suosikkini. Suosittelen lämpimästi. Netistä voi kätevästi valita itselleen sopivan ajankohdan ja opetusjakson.
Tavallaan lipsahdin käyttämään toista kotimaista, koska sillä sai netistä parhaat hakutulokset. That's it.Mä oon ollu tänään kolme tuntia puhelimessa ja saanu peräkanaa evankelisoida ihmisille joilla on ollu hätä. Alotin kattoon leffaa klo 21:30 ja kerkisin vartin kattoo ja puhelin soi siten että soittojen väliin ehti kulua noin 7 sekuntia ja tuli uusi puhelu klo 22:15 ja ku kysyin että oliks soittanu mulle aiemmin, niin ei, se oli eka yrittys. Molemmat soittajat olivat selvästi huolissaan pelastumisestaan ja vielä enemmän huolissaan läheisistään. Sain puhua ja julistaa kolme tuntia ja vasta just lopetin ja avasin tän ketjun ku laitoit mailia. Tonne ylemmäs Ninnin kommenttiin ekaks kommentoin.
Hurjaa! Jumala johdattaa ja antaa sitä minkä kukin tarvitsee. On nyt hyvä olo ja iloinen mieli. Sain rukoilla molempien soittajien puolesta ja iloita sydämessä, koska tunsin kuinka "jutskat osu ja uppos" Amen! Herra on hyvä. -jarmo- kirjoitti:
Mä oon ollu tänään kolme tuntia puhelimessa ja saanu peräkanaa evankelisoida ihmisille joilla on ollu hätä. Alotin kattoon leffaa klo 21:30 ja kerkisin vartin kattoo ja puhelin soi siten että soittojen väliin ehti kulua noin 7 sekuntia ja tuli uusi puhelu klo 22:15 ja ku kysyin että oliks soittanu mulle aiemmin, niin ei, se oli eka yrittys. Molemmat soittajat olivat selvästi huolissaan pelastumisestaan ja vielä enemmän huolissaan läheisistään. Sain puhua ja julistaa kolme tuntia ja vasta just lopetin ja avasin tän ketjun ku laitoit mailia. Tonne ylemmäs Ninnin kommenttiin ekaks kommentoin.
Hurjaa! Jumala johdattaa ja antaa sitä minkä kukin tarvitsee. On nyt hyvä olo ja iloinen mieli. Sain rukoilla molempien soittajien puolesta ja iloita sydämessä, koska tunsin kuinka "jutskat osu ja uppos" Amen! Herra on hyvä.Kiitos Jarmo kun todistat täällä. Onko nyt aika? Nimittäin muutama vuosi sitten srk:n vanhin kysyi: "Olemmeko valmiit kun lukuisat ihmiset tarttuvat hädässänsä olkapäihimme?"
- näkymätön ninni
-jarmo- kirjoitti:
Mä oon ollu tänään kolme tuntia puhelimessa ja saanu peräkanaa evankelisoida ihmisille joilla on ollu hätä. Alotin kattoon leffaa klo 21:30 ja kerkisin vartin kattoo ja puhelin soi siten että soittojen väliin ehti kulua noin 7 sekuntia ja tuli uusi puhelu klo 22:15 ja ku kysyin että oliks soittanu mulle aiemmin, niin ei, se oli eka yrittys. Molemmat soittajat olivat selvästi huolissaan pelastumisestaan ja vielä enemmän huolissaan läheisistään. Sain puhua ja julistaa kolme tuntia ja vasta just lopetin ja avasin tän ketjun ku laitoit mailia. Tonne ylemmäs Ninnin kommenttiin ekaks kommentoin.
Hurjaa! Jumala johdattaa ja antaa sitä minkä kukin tarvitsee. On nyt hyvä olo ja iloinen mieli. Sain rukoilla molempien soittajien puolesta ja iloita sydämessä, koska tunsin kuinka "jutskat osu ja uppos" Amen! Herra on hyvä.Tämä olikin upea todistus Jarmo. Kiitos kun toit tänne! ♡.♡
- -jarmo-
yurki1000js kirjoitti:
Kiitos Jarmo kun todistat täällä. Onko nyt aika? Nimittäin muutama vuosi sitten srk:n vanhin kysyi: "Olemmeko valmiit kun lukuisat ihmiset tarttuvat hädässänsä olkapäihimme?"
Joo, se oli aika hauska ku sen ekapuhelun uskova äiti oli sanonu sille ihmiselle että soita Jarmolle ja sit se soitti... jne. näin ne menee aina. Jokainen kantaa jotain.
Jeesus on Herra! Halleluja! - -jarmo-
Tämä olikin upea todistus Jarmo. Kiitos kun toit tänne! ♡.♡
Täänks, rakas Ninni sisar.
- -jarmo-
Älkääs nyt viittikö, Jyrki on oikeelta nimeltä Rambo, John Rambo, eikä sille ..tuilla :D
-jarmo- kirjoitti:
Älkääs nyt viittikö, Jyrki on oikeelta nimeltä Rambo, John Rambo, eikä sille ..tuilla :D
CIAo Jarmo:) Rambo nimi juontuu Ruotsin sanasta "Ram-bo" eli Ramissa asuva ihminen. Ram on ruotsalainen paikkakunta. Näinollen Stallonen roolihenkilön nimi ei ole tuulesta temmattu. Stallone styylas yhen tanskalaisen Brigitten kanssa. Pidän mahdollisena, että Brigitte tiesi kyseisen ruotsalaisen paikkakunnan. Mene tiedä. Niinikään yhen tunnetun ruotsalaisen juoman nimi on Ramlösa. Ruotsissa on paljon Rameja, mm. suomalaisia kunnon työmiehiä:)
- Ramlösa on kevyesti hiilihapotettu luontainen kivennäisvesi, jota Carlsberg Sverige AB pullottaa lähteellä Ruotsin Helsingborgissa. Ramlösan historia juontaa juurensa vuonna 1707 terveyskylpylään, jonka perusti lähteelle Johan Jacob Döbelius.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ramlösa
http://www.youtube.com/watch?v=2TKdPksXVik- -jarmo-
yurki1000js kirjoitti:
CIAo Jarmo:) Rambo nimi juontuu Ruotsin sanasta "Ram-bo" eli Ramissa asuva ihminen. Ram on ruotsalainen paikkakunta. Näinollen Stallonen roolihenkilön nimi ei ole tuulesta temmattu. Stallone styylas yhen tanskalaisen Brigitten kanssa. Pidän mahdollisena, että Brigitte tiesi kyseisen ruotsalaisen paikkakunnan. Mene tiedä. Niinikään yhen tunnetun ruotsalaisen juoman nimi on Ramlösa. Ruotsissa on paljon Rameja, mm. suomalaisia kunnon työmiehiä:)
- Ramlösa on kevyesti hiilihapotettu luontainen kivennäisvesi, jota Carlsberg Sverige AB pullottaa lähteellä Ruotsin Helsingborgissa. Ramlösan historia juontaa juurensa vuonna 1707 terveyskylpylään, jonka perusti lähteelle Johan Jacob Döbelius.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ramlösa
http://www.youtube.com/watch?v=2TKdPksXVikNo ilmankos mul on tätä ylipainoo, ku mun nimi on Jar- ja sit mus asuu se -MO, eli lehmä sit vissiin. No parempi lehmä ku susi. Paha olis asua sutena lammasten vaatteissa. En tiä on Jeesus sit "cowboy", lehmipaimen?
-jarmo- kirjoitti:
No ilmankos mul on tätä ylipainoo, ku mun nimi on Jar- ja sit mus asuu se -MO, eli lehmä sit vissiin. No parempi lehmä ku susi. Paha olis asua sutena lammasten vaatteissa. En tiä on Jeesus sit "cowboy", lehmipaimen?
Menin sanattomaks vanhan kunnon analyysiproffamme edessä:) Itse olen pelkkä maisteri, glug glug. Kuka mahtais lähtee Grogille?
http://digilander.libero.it/otacoconvention/immagini/grog.jpg- Lumivaippa
yurki1000js kirjoitti:
Tavallaan lipsahdin käyttämään toista kotimaista, koska sillä sai netistä parhaat hakutulokset. That's it.Ketjun ensimmäisessä viestissä kerrot näin: Minua on nimitetty satananpalvojaksi. Pyydän aloittamaan arvioinnin Raamatusta. Käsittääkseni netti on yksi pahan aikakautemme lopun merkeistä. Se "julistaa katoilta".
Samassa ketjussa kuitenkin kerrot näin: "Raamattu kannesta kanteen" on edelleen suosikkini. Suosittelen lämpimästi. Netistä voi kätevästi valita itselleen sopivan ajankohdan ja opetusjakson.
Mitä netti teille merkitsee? Pahuutta? Lumivaippa kirjoitti:
Ketjun ensimmäisessä viestissä kerrot näin: Minua on nimitetty satananpalvojaksi. Pyydän aloittamaan arvioinnin Raamatusta. Käsittääkseni netti on yksi pahan aikakautemme lopun merkeistä. Se "julistaa katoilta".
Samassa ketjussa kuitenkin kerrot näin: "Raamattu kannesta kanteen" on edelleen suosikkini. Suosittelen lämpimästi. Netistä voi kätevästi valita itselleen sopivan ajankohdan ja opetusjakson.
Mitä netti teille merkitsee? Pahuutta?Lumi... Son niinko raha. Sil voi duunaa hyvää ja pahaa.
- Parane pian
Xiina
26.11.2011 19:05
0
Sulje
Kysymys: Voiko kaksisuuntainen itse tajuta sairastavansa ko tautia ?
Vastaukseni: Ei välttämättä
Olen itse myös perheenäiti . Eräänä päivänä ruokaostosten sijaan työpäiväni jälkeen ostinkin asuntovaunun, ilman, että olin puhunut asiasta etukäteen mitään miehelleni. Onneksi mieheni ei hermostunut, koska itsekin tuhlailee rahaa mm musiikkilaitteisiin.
Vuosia myöhemmin sain potkut töistä, kun en millään oppinut uusia työtehtäviä, jotka minulle määrättiin. Työni menetyksen ja masennuksen vuoksi minut ohjattiin psykiatriseen hoitoon. Psykiatrilleni kerron, että lievittääkseni masennusta olen mm ostanut asuntovaunun tms muita suurempia hankintoja, mitä mies ei hyväksy. Kertomani perusteella sain bipo-diagnoosin ja olin silloin jo yli 50-vuotias.
Tietämättäni olin koko-ikäni sairastanut maanis-depressiota. Yksi turha ostamani asuntovaunu, tai muutkaan suuret hankintani eivät kaataneet - Arjessa on rakkaus
Sanot alussa "Käsittääkseni netti on yksi pahan aikakautemme lopun merkeistä." ja silti julistat oikeaksi katsomaasi täällä vuorokauden ympäri. Mene ja kohtaa ihmisiä, perhettäsi.
Arjessa. Laulatko käskien? Onko lähetyskäsky todellakin käsky: "Menkää kaikkeen maailmaan..."?
- -jarmo-
yurki1000js kirjoitti:
Arjessa. Laulatko käskien? Onko lähetyskäsky todellakin käsky: "Menkää kaikkeen maailmaan..."?
Mites se menikään. Saiks pakanoille julistaa vai ei?
-jarmo- kirjoitti:
Mites se menikään. Saiks pakanoille julistaa vai ei?
Vissiinkään ei saisi julistaa pakanoille, koska ne itte julistaa, että Jumala kuuluu vain kristityille:) (Meniks tää oikein?)
Pelastuvatko perheenjäsenet ilman kääntymystä, kunhan vain joku perheenjäsenistä on uskossa? Löytyykö tähän opetus Raamatusta?
- Pariisin kukkaset
Miksi kyselet? Sinullahan on vastaus kuitenkin valmiina? Jyrki, sinä katsot asioita vain yhdestä vinkkelistä ja annat ymmärtää, että meidän muidenkin pitäisi katsoa samasta luupista tätä maailmaa. Jos perheenjäsenet vain pelastuvat, niin taivaassa ovat Soinin suku ja Jarmon suku.
Tiedän jo sinun vastaavan kysymyksellä, massalinkeillä ja raamatunlauseilla. En aio jatkaa väittelyä. Pariisin kukkaset kirjoitti:
Miksi kyselet? Sinullahan on vastaus kuitenkin valmiina? Jyrki, sinä katsot asioita vain yhdestä vinkkelistä ja annat ymmärtää, että meidän muidenkin pitäisi katsoa samasta luupista tätä maailmaa. Jos perheenjäsenet vain pelastuvat, niin taivaassa ovat Soinin suku ja Jarmon suku.
Tiedän jo sinun vastaavan kysymyksellä, massalinkeillä ja raamatunlauseilla. En aio jatkaa väittelyä.P.Tytär. Olisin niin toivonut sinun etsivän vastauksia Raamatusta. Raamattu elävöittää. Haluathan tulla eläväksi?
Matt. 4:4
Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
Joh:
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Joh:
6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
https://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho
Kommunikaatio on vaikee laji. Tosi vaikee:) Tässäpä esimerkki:
> Arjessa on rakkaus9.10.2014 17:390 SULJE
Sanot alussa "Käsittääkseni netti on yksi pahan aikakautemme lopun merkeistä." ja silti julistat oikeaksi katsomaasi täällä vuorokauden ympäri. <
_______
Yritän täsmentää. Mielestäni netti on positiivinen asia, koska se tarjoaa sellaista tärkeää tietoa, joista poliitikot ja ns. valtamedia vaikenevat. Samalla ymmärrän netin ja yleensäkin tämän maailmanajan teknologisten saavutusten kielivän ns. viimeisistä päivistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265