Ja lapsille opetetaan tällaista?

Ei minun lapselleni

Vaikka olen ateisti, en ole aiemmin pitänyt uskonnon opetusta mitenkään pahana asiana. Minun puolestani ihmiset saavat uskoa vaikka pääsiäispupuun jos se ei vahingoita ketään. Mutta nyt kun olen äiti ja puhetta tuli uskonnon opetuksesta kouluissa, perehdyin uudestaan raamattuun... ja sanon tämän nyt suoraan - Minun tyttärelleni ei todellakaan tulla opettamaan sellaista sairasta p*skaa. (Ja jumalille kiitos, etten ole kastanut lastani.)

En voi käsittää, että lapsillemme opetetaan, että raiskaaminen on hyvä juttu. Raamatun mukaan raiskaus on rakkauden osoitus, ei suinkaan hirveä rikos joka tuhoaa uhrinsa henkisesti. Jos neitsyt tyttö raikataan, hänen on mentävä raiskaajansa kanssa naimisiin (tai sitten raiskaaja voi ottaa hänet vuodeorjattarekseen kunhan on maksanut tytön isälle korvauksen tärvellystä omaisuudesta.) Jos raiskattu on toisen miehen vaimo - nainen kivitetään hengiltä ja raiskaaja sovittaa syntinsä uhraamalla kirkossa vuohen ja maksamalla naisen miehelle tärvellystä omaisuudesta...
Raamatun mukaan nainen ei ole ihminen vaan kylkiluusta luotu ihmisen kaltainen olento - miehelle orjaksi luotu. Ja mies saa käyttää vaimoaan (eli orjaansa) juuri silloin kun haluaa ja juuri niin kuin haluaa. Myös sodomia on sallittu kunhan se tapahtuu avioliitossa.
Nainen ei saa kysyä uskonasioista papilta, hänen on kysyttävä niistä kotona mieheltään ja niin, ettei kukaan muu ole kuulemassa - sillä nainen vaietkoon seurakunnassa. Nainen ei myöskään saa puhua ajatuksistaan kenellekään - ei edes miehelleen, sillä nainen eläköön hiljaisuudessa.
En voi käsittää, että tytöillemme opetetaan, että he ovat iljettäviä kammotuksia, jotka ovat koiraakin saastaisempia. (Kuukautiset) ja jokaisten kuukautistensa jälkeen tytön ja naisen on vietävä kirkkoon metsäkyyhky polttouhriksi sovittaakseen saastaisuutensa.
Niin ja joko mainitsin perisynnin ja jumalan kirouksen? Naisen synnytystuskat johtuvat siitä, että eeva joskus aikojen alussa meni syömään väärän tiedon puusta... Jep. jep. Ja jos nainen kuolee lapsivuoteeseen - kuolkoot, sitähän varten he ovat täällä. (Jumalan kiroukseen vedoten synnytyksen aikainen kivunlievitys kiellettiin.) Synnyttänyt nainen on saastainen ja avoin portti suoraan helvettiin, sillä hän on syyllistynyt lihan syntiin makaamalla miehensä kanssa ja tulemalla raskaaksi. Jos nainen synnyttää pojan on hänen elettävä eristyksissä kuukausi ja viikko synnytyksen jälkeen. Jos nainen synnyttää tytön on hänen oltava eristyksissä puolitoista kuukautta. Saastainen nainen lapsineen saa näyttäytyä miehelleen, suvulleen ja muille vasta tämän eristysajan päätyttyäja ja hänet on kirkotettu ja siunattu. Kirkotuksen jälkeen naisen on vietävä kirkkoon lammas uhriksi lihan synnistä sekä metsäkyyhky uhriksi saastaisuudesta.
Niin, ja vastasyntynyt vauvakin on niin kammottava syntisäkki, että se palaa helvetissä jos kuolee ennen kastetta...

Tässä oli vain muutama esimerkki pyhän raamattumme opeista. (Raamatun opetukset eläimistä, maasta (joka ei ole pallo vaan litteä) ovat myös varsin valaisevaa luettavaa.) Mutta näin pähkinän kuoressa; kunnon kristityn kuuluu pelätä ja vihata kaikkea uutta ja vierasta - vieraista tavoista ei saa ottaa selvää. Väkivalta, sota ja raiskaaminen ovat hyvä juttu kunhan ne tapahtuvat herran nimissä. (Tai avioliitossa.) Ja kaikki mitä ns. terveellä moraalikäsityksellä ja järjellä varustettu ihminen pitää hyvänä; rakkaus, muiden kunnioittaminen ja niin edelleen ovat syntiä ja kammotus herramme silmissä.
Älkääkä vetäkö Jeesus ja "Rakasta lähimmäistäsi" korttia esiin. Ensinnäkin lähimmäisen rakkaus ei koske naisia. Sillä tarkoitetaan miesten keskeistä veljellistä rakkautta. Jeesuskin hyväksyi raiskauksia yms. koskevat lait. Ja miksei hyväksyisi. Jeesus ei ole jumala, joten hänen höpinänsä eivät mene jumalan pyhän sanan ja vielä pyhemmän ihmis- ja naisvihan edelle.

Ja näin loppukevennykseksi; kristilliseen vieraanvaraisuuteen kuuluu itsestään kuolleen eläimen mädäntyneen lihan tarjoaminen muukalaisille ja vääräuskoisille... Että ei muuta kuin kirkkokaffeelle - Jos ette kuulu kristusklubiin niin teinä varoisin niitä lihapasteijoita...

16

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateismusmaximus

      Olen itsekin ateisti ja minun on nyt kyllä pakko myöntää että olipa tämä huono provokaatio kun se ei edes perustu täysin Raamatulliseen faktaan kuten väität. Esim. raiskauksella ja rakkauden osoituksella on selvä ero jopa Raamatussa. Jos raiskaaja jää kiinni yrityksestä, tulee Raamatun mukaan hänet kivittää. Jos raiskaus taas onnistuu, niin molemmat osapuolet kivitetään, nainen sen takia kun ei huutanut apua kunnolla ja menetti neitsyytensä ennen avioliittoa.

      Mutta joo, Raamattu on miesten kirjoittama kirja ja sitä ja uskontoa on käytetty naisten ja kansan alistamiseen ja hallitsemiseen. Raamattu on siis käytännössä aivopesun väline, jolla voidaan muokata ihmisten mieliä halutun laisiksi jolloin asiat pysyvät "paremmin" auktoriteettien (miehet, valtio, kirkko...) hallussa. Eivä kaikki tätä ymmärrä, mutta näin se asian laita on minun ja monen muun asiaan perehtyneen mielestä.

    • Olet vissiin tajunnut vähän väärin... Auts. Vanhaa Testamenttia voi lukea tuollaisinkin silmin, mutta Jumalan päätökset yleensä ovat olleet hyviä ihmiskunnan kannalta. Koska Uudessa Liitossa, eli Jeesuksessa, koko laki täytettiin on olemassa erilainen systeemi, mikä ei vaadi eläinuhreja eikä ainakaan raiskattujen naisten kivittämistä missään vaiheessa. Avioseksikään ei muuten ole syntiä, seksi ennen avioliittoa sen sijaan on.

      Lapsikaste on muuten luterilaisen kirkon omia juttuja, kasteelle meno ei muuten vaikuta mitenkään siihen pääsekö ihminen Taivaaseen, tosin kuuliaisuuden osoituksena sille tulisi mennä, kun on tullut uskoon. Tästä voi väitellä, mutta monet kyllä uskovat että lapset pääsevät kuoltuaan Taivaaseen.

      Ja Jeesus on Herra eli siis sama kuin Vanhan Testamentin Herra, tosin tästäkin kristityt väittelevät. Jeesus on myös lempeä ja nöyrä. Jumalan armoa on vaikea ymmärtää tai edes sitä, miksi kukaan sellaista tarvitsee, mutta se on suuri.

      Minä ainakin rukoilen, että ihmiset saavat kuulla Jeesuksesta, että on joku turva tässä pahassa maailmassa ja juurikin uskonnonopetuksen puolesta. Kun minä olin lapsi, tuli pastori puhumaan koululle Jeesuksesta, ja se oli hyvä juttu. Pahempaa oli se, että kotona ei saanut Jumalasta kuulla, vanhemmat ateisteja suurin piirtein.

    • Näin on
      • Huumoria?


    • Huhhahheijaaa

      Siispa rohkeasti vaihto elämänkatsomustietoon, ks. www.et-opetus.fi

      Ja jos ilmotatte nyt tammikuussa lastanne eka luokalle 2015, pitäkää pintanne vaikka rehtori yrittäisi taivutella uskontoon.

    • 63346366346

      Minä täällä ihmetteln juuri miksi en saa lastani elämänkatsomustietoon koska lapsi on kastetu ja kuuluu siis ev.lut.srk. Kumpikaan vanhemmista ei kuulu enää kirkkoon.

      Minusta lapsille ei edes pitäisi opettaa mitään USKONNOLLISTA IDEOLOGIAA tms. OMANAAN ennenkuin itse päättävät mitä uskontoa haluavat edustaa jos yleensäkään mitään. Oikeastaan ainakaan 1-3. luokkalaisilel ei ole mitään järkevää syytä opettaa muuta kuin näitä perusaineita joita jatkossa kovasti tarvitaan sekä tietenkin käyttäytymistä.

      Oikeastihan ei ole mitään velvollisuutta lapsen osallistua kumpaankaan...ei uskonnon opetukseen eikä elämänkatsomustiedon, ainakaan jos kuuluu sellaiseen uskonnnolliseen ryhmään jonka opin mukaista opetusta ei järjestetä eli...entäs jos lapsikin on ateisti?

      Miten lapsi voi erota seurakunnasta?

      • kaikki kieltoon vaa

        Olen aina luullut, että kun vanhemmat eroavat kirkosta, niin myö alaikäinen lapsi eroaa kirkosta, jos vanhemmat niin päättävät.

        Jos lapsi on ateisti, niin elämänkatsomustieto sopii hyvin. Saapahan ainakin yleissivistävää tietoa maailmasta ja yhteiskunnan toiminnasta.


      • kaikki kieltoon vaa kirjoitti:

        Olen aina luullut, että kun vanhemmat eroavat kirkosta, niin myö alaikäinen lapsi eroaa kirkosta, jos vanhemmat niin päättävät.

        Jos lapsi on ateisti, niin elämänkatsomustieto sopii hyvin. Saapahan ainakin yleissivistävää tietoa maailmasta ja yhteiskunnan toiminnasta.

        ET sopii kaikille ja siellä opetetaan myös kaikista maailmanuskonnoista. Se ei todellakaan ole mikään ateistien oma oppiaine!


    • Totuus12

      Kerron tarinan kaikille ateisteille,joka on tosi.Eräällä rikkaalla pariskunnalla oli tyttö heille todella rakas. kävi niin ikävästi,että tyttö saisastui syöpään.Lapselle ei koskaan kukaan ollut puhunut Jeesuksesta eikä Jumalasta. tyttö oli 8 vuotias kun hän sairastui.Lääkärit totesivat, että hän on parantumattomasti sairas. Äiti halusi ostaa lapselle kauniin puvun, he menivät yhdessä kauppaan. äiti tarjosi tytölle kauniita pukuja. Mutta tyttö kielsi ostamasta eikä ollut yhtään kiinnostunut. Hän sanoi äiti minä saan kohta kaunii. Puvun taivaan kultakaupungissa. Vaikka hänelle ei siis kukaan ollut koskaan puhunut Taivaasta mitään.Se oli Jumalan henki joka oli tytölle ilmoittanut. Mutta uskomiseen jää se teilläkin ateistit,että teidän mielestänne ei Jumalaa ole! Mutta kerran tulee päivä ,että kaikki ihmiset uskovat.Se tulee aivan varmasti.Se on yhtä varma, kuin se, että jokainen ihminen kuin on tänne syntynyt,niin hän myös kerran kuolee,uskotteko ateistit sen?

      • Jaysus

        "Taivaan kultakaupunki" tuskin tarkoitti sitä Jumalan taivasta. Ei ole mitenkään omituista, että lapset höpöttävät sairaana sitä sun tätä. 8-vuotias osaa olla myös henkinen ajattelija, siinäkään ei ole mitään omituista. Lapset myös luovat mielessään mieluisia kuvia siitä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Tarinasi ei voi myöskään todentaa, etteikö kukaan ikinä olisi puhunut lapselle Taivaasta ja Jumalasta. Päiväkodin pihallakin lapset voivat keskustella ja samoin koulun pihalla. Palatakseni vielä tuohon "Taivaan kultakaupunkiin", niin eri uskontokunnissa on myös kuvailtuna omanlainen Taivaansa. Tämä ei siis rajoitu vain kristittyjen tai muiden lahkojen käsitteiksi.


    • minunlapsillenikyllä

      naurettaavaa valhetta sinun kirjoituksesi.Mene koulun uskontotunnille ,tai pyhäkouluun tai kirkkoon,ennenkuin rupeet tollasta valhetta täällä levittämään! Olisiko Pohjois-Korea tai Kuuba mielestäsi parempi maa kuin Suomi niissä ei opeteta uskontoa!

      • nhv

        Politiikkaa ja uskontoa ei kannata yhdistää eikä pidä tehdä niin. Tätä Suomen "kristityt" kyllä tekevät, väittämällä Israelin olevan jumalan valittu kansa. Suomenkin väitettiin olevan sellainen toisen maailmansodan aikana. Tällä hetkellä maailman uskonnollisin valtio on Iran. Pieni ero on raamatun ja koraanin välillä, mutta samankaltaisuutta on enemmän.
        Täysin absurdi ajatus on, että uskontoa voi opettaa. Nimim."Totuus 12" antoi siitä esimerkin.


    • nykyaika2

      Jos elämäsi perustuu kokonaan raamatun kirjoituksiin vaikea elää nyky-yhteiskunnassa. Lienee parasta että lähdette perheinesi paikaan jossa ei ole ikinä kuultu että eletään jo 2000-lukua tai parempi ettei ole kuultu että eletään 1900-lukua sivityksen tuomiinee epäkohdin/edityksin. Maailma muuttuu tyttösine ja sinä sen mukana, jos et halua muuttua, jäät kivikaudelle

    • phnatasy

      Hyvä ettet ole kastattanut lastasi. Ja sinä äitinä voit olla iloinen ja ylpeä antamastasi kasvatuksesta. Ihanaa että on ihmisiä jotka ajattelevat näin. Minulla on koiranpentu. Annan sille nimen noin vaan. Niin kuin sinäkin.

    • mefiksut

      Käypä psykiatrin vastaanotolla.

    • perehdyasiaan

      Uskonnonopetuksessa ei ole kyse aivopesusta vaan pikemminkin pohdintaa siitä miten kirkko toimii ja miten se on vaikuttanut suomalaiseen kultuuriin. Yhdeksäsluokan kevät sitä paitsi etiikkaa, jossa pohditaan kirkon mielipiteitä ja omia mielipiteitä eettisistä ongelmista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe