Suomen Asiakastieto

Huijarien viidakossa

Onkohan tämä joku huijari soittelija? Kertoi olevansa Suomen Asiakastiedosta ja halusi tietää ovatko yritykseni kaikki osakkeet edelleen omistuksessani. Totesi sitten, että tämä on maksuton tietojen päivitys. Minulla ei ole ollut mitään tekemistä milloinkaan tämän Suomen Asiakastiedon kanssa.

66

20809

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tervetuloa yrittäjäk

      Saat todennäköisesti laskun tilauksesta lähiaikoina, jos jossakin välissä olet lausut sanan joo, jaa, kyllä, ok, selvä, sopii, tms. Ne koostaa siitä nauhan, että olet tilannut nettinäkyvyyttä, tai jotakin muuta huuhaata. Kuluttajansuoja ei koske yritystä, siksi voivat yrittää lähes mitä vaan.

      Seuraavan kerran kun sinulle soittaa joku vastaava kyselijä, tai muu puhelinmyyjä, muistat vittuilla mahdollisimman raskaasti, se on ainut keino vähentää rikollista toimintaa, ei nekään jaksa pelkää vittuilua kuunnella koko päivää jokaiselta "asiakkaalta".

      • asdfvsdfv

        Eikö asiakastieto.fi ole se oikea, semmonen mihin voi luottaa, ei mikään rikollinen siis? Musta tuntuu että monesti kn edessä on tuo sana Suomen, sillon on huijari asialla; vaikkapa nyt suomen 118 vs. 118


      • vanhajuttumuttasilti
        asdfvsdfv kirjoitti:

        Eikö asiakastieto.fi ole se oikea, semmonen mihin voi luottaa, ei mikään rikollinen siis? Musta tuntuu että monesti kn edessä on tuo sana Suomen, sillon on huijari asialla; vaikkapa nyt suomen 118 vs. 118

        on oikeat mutta huijarit ei. heidänkin nimillään voi joku huijata!!


      • Anonyymi
        asdfvsdfv kirjoitti:

        Eikö asiakastieto.fi ole se oikea, semmonen mihin voi luottaa, ei mikään rikollinen siis? Musta tuntuu että monesti kn edessä on tuo sana Suomen, sillon on huijari asialla; vaikkapa nyt suomen 118 vs. 118

        asiakastieto.fi on nimeenomaan huijari. Varmaan jotain kertoo siitä, että firman nimi on "asiakastieto.fi". Tämä ei todellakaan ole mikään viralline taho, vaan nimenomaan tuo huijaritaho. Keskeinen osa huijausta on se, että nimeksi on valittu viranomaiselta ja viralliselta rekisteriltä kuulostava nimi.

        Ilmoittakaa poliisille, jos teille tulee tämän firman kanssa ongelmia.


    • rawaha

      Jos saat laskun, tee normaali reklamaatio ja poliisille tutkintapyyntö.

    • keka tietaa

      Oliskos teillä vastuuhenkilöy muutuneet ?

    • Kolkytä

      Asiakastieto ja Soliditet ovat joskus kyselleet omistajatietoja, mutta muistaakseni ne annettiin webbilomakkeella tms. Itse en antanut, mutta on kai siitä ko. firmoille hyötyä ratingin teossa.

      Jos kyseessä on todella Suomen Asiakastieto Oy (eikä mikään jäljittelijä) tai Soliditet/Bisnode/D&B mikälie, niin en kyllä pelkäisi valelaskujen tuloa, ovat nuo sen verran vakiintuneita toimijoita, jotka eivät halua liata nimeään (vaikka jälkimmäinen vaihtuukin alinomaa).

      • ei pidä paikkaansa

        höpö höpö, vastuulliset luottoluokittajat hakevat yritystä koskevat tiedot viranomaislähteistä, eivät ne voi perustua mihinkään puhelimessa lausuttuihin sanoihin, kukaan ei voi edes varmistaa, kuka niitä todellisuudessa kertoo ja ovatko ne totta.


      • Kolkytä
        ei pidä paikkaansa kirjoitti:

        höpö höpö, vastuulliset luottoluokittajat hakevat yritystä koskevat tiedot viranomaislähteistä, eivät ne voi perustua mihinkään puhelimessa lausuttuihin sanoihin, kukaan ei voi edes varmistaa, kuka niitä todellisuudessa kertoo ja ovatko ne totta.

        Yrityksen omistajia ei saa selville mistään viranomaislähteestä.

        Jos tietää esim. että yrityksen osakkeet on perustamisvaiheessa merkitty yhdelle henkilölle, niin kyseiselle henkilölle soittamalla luultavasti saa parhaan saatavilla olevan tiedon.


      • rahastaa ne haluaa
        Kolkytä kirjoitti:

        Yrityksen omistajia ei saa selville mistään viranomaislähteestä.

        Jos tietää esim. että yrityksen osakkeet on perustamisvaiheessa merkitty yhdelle henkilölle, niin kyseiselle henkilölle soittamalla luultavasti saa parhaan saatavilla olevan tiedon.

        Höpö höpö taas, luuletko oikeasti, että ne kyselevät tietoja puhelimitse vakavissaan? Taidat olla yksi näistä soittelijoista, tai sitten muuten vaan realiteetit hukassa.


      • Valtio

        Päin vittua on jos lopettaisitte yritysten tietojen jakamisen kun ette sitä kerran osaa ja poistuisitte niin olisi SUOMESSA hyvä yrittää!
        En minä ainakaan yrittäjänä lähde ostamaan tietoja jotka voivat olla rahalla hankittuja se on kusetusta!
        Suosittelen kaikille kaupparekisteriä sieltä kun ei voi ostamalla saada parempia papereita!
        Rehellisyys ja oikeudenmukaisuus kunniaan niin kyllä SUOMI nousee!!
        Tämä asiakastieto on ollut minulle rasite 17 vuotta!
        Eikä sille näytä tulevan loppua!
        Aina ovat myyneet vanhentunutta tietoa ja väärillä tiedoilla!
        On se kumma kun ei siihen saa korjausta!
        Toivon että joku päättäjä ottaa asian hoitaakseen ja sulkee koko järjestelmän!
        Sillä minä en ole ainoa joka kärsii!
        On tämä ihmeellinen maa kun järjestelmä antaa ohjeet että tilinpäätös tiedot
        toimitettava kaupparekisteriin niin asiakastieto voi rahaa vastaan myydä asiakkaalle vanhentuneet tiedot ja todeta että uudemmat tiedot eivät ole saatavissa! kun tilikausi loppui 12/2016 niin on se ihmeellistä!
        Ei maitokauppakaan saa myydä puolivuotta vanhaa maitoa rahasta!
        Kyllä tässä olisi samat pelisäännöt tarpeen!
        Ei vanhentunutta tai väärää tietoa saa myydä siitä joutaisi linnaan!
        Pallo jalkaan ja SIPERIAAN!


      • Anonyymi
        Kolkytä kirjoitti:

        Yrityksen omistajia ei saa selville mistään viranomaislähteestä.

        Jos tietää esim. että yrityksen osakkeet on perustamisvaiheessa merkitty yhdelle henkilölle, niin kyseiselle henkilölle soittamalla luultavasti saa parhaan saatavilla olevan tiedon.

        Kalervo sinä huijjari


      • Anonyymi

        Tämä "Suomen Asiakastieto Oy" on nimenomaan huijarifirma. Tämän ylläolevan kommentin on selvästi kirjoittanut kyseisen firman edustaja. Älkää missään tapauksessa myöntykö mihinkään palveluihin tältä huijarifirmalta. Tällainen heidän pitämänsä epävirallinen rekisteri on täysin turha, eikä siitä ole kenellekkään mitään hyötyä, paitsi tälle huijarifirmalle joka nyhtää rahaa pikkufirmoilta valheellisella markkinoinnillaan ja puhelinmyynnillä. Perusharhautus on antaa ymmärtää, että he ovat ikäänkuin virallinen rekisteri, josta pankit tai viranomaiset tarkastaisivat tietojaan, mutta tämä on täyttä hölynpölyä.


    • Huijarien viidakossa

      Nickille "keka tietaa"

      -ei, eivät ole vastuuhenkilöt vaihtuneet

      Tarkastelin numeroa, josta puhelu tuli: näyttäisi olevan samaa sarjaa kuin Suomen Asiakastieto Oy:n puhelinnumerot.

    • Näin meillä

      Suomen Asiakastieto on pankkien omistama yriys, joka myy ja julkaisee laittomasti tietoja henkilöistä ja yrityksistä, heiltä kysymättä edes lupaa. Kaikki myytävä tieto sinusta on tuloa pankeille. Siis omistajille. Näin pankki hyötyy sinusta vielä silloinkin kun olet epäonnistunut .

      • Anonyymi

        Tuohan on yksityissuojan rikkomista ja siten rikollista toimintaa.Syyllisiä ovat pankit ei muuta kun rikosilmoitus, niin lopuu kyttääminen ja kunnianloukkauset.


      • Anonyymi

        Ei ole pankkien omistama vaan Eneto nimisen firman omistama. Yksityinen yritys, jonka tehtävä on ansaita rahaa. Kyseessä ei ole mikään virallinen rekisteri, vaikka he markkinoinnissaan antavat niin kyseenalaisesti ymmärtää. Älä maksa.


    • kohtakoleski

      Meillä ei ole tietoa mistä asiakastieto.fi on saanut salaisen osoitteemme. Nyt on psykiatrinen potilas tulossa pistämään vaimon kylmäksi ja asikastieto se varmistaa, että hullu löytää perille. Kyllä on sairasta touhua. Kyllä on taas oppirahat maksettu kun verkosta näkee jo koska käyt paskallakin. Seuraavaa yritystä ei varmaan lähiaikoina perusteta, sen verran tarkkaan pitää miettiä nykyään tätä touhua. Net info lähetti perättömiä laskuja ja oli vaikea saada loppumaan, käyttävät esim. maahanmuuttajia hyväksi, koska eivät varmista, että ihminen ymmärtäisi heidän myyntipuheesa tarkoituksen. kyllä on sairasta touhua kun ei tiedä mitä kaikkea pitää ottaa huomioon, että olisi jonkunlainen yksityisyydensuoja ihmisellä

      • Valtio

        Tämä asiakastieto on pankkien omistama ja jos sinulla on jo paljon velkaa niin
        sinun liiketoimintasi näyttää todella hyvältä koska pankit hyötyvät tilanteessa jossa tavaran toimittajat myyvät hyvässä uskossa tavaransa ja uskovat saavansa
        maksu suorituksen niin pankkihan perii rahat ja pieni yrittäjä kuittaa tappiot.

        Kusetusta jonka päättäjät pitäisi lopettaa!!!


      • Anonyymi

        Sairasta on ja pankit ovat jälleen asialla.


    • Yrittäjä70

      Perustakaa virmat nii kauas, Suomesta, että mäyräkoiran nokka ei enää tunnista.

    • maisterinvalistusta

      Suomen asiakastieto Oy tarkastuksessa

      HS: Näin Suomen Asiakastiedon huipputulos karkaa verottajalta

      https://www.talouselama.fi/uutiset/hs-nain-suomen-asiakastiedon-huipputulos-karkaa-verottajalta/549c2b9a-6904-3e1e-b213-d586347ecb60


      Luottoluokituksella huijaaminen

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/12276728/luottoluokituksella-huijaaminen


      Kysymyksessä on tämä Suomen asiakastieto Oyn tuote

      https://www.asiakastieto.fi/yritykset/sertifikaatit/suomen-vahvimmat?gclid=EAIaIQobChMI_8eLlNa72QIVVS0ZCh2uggxREAAYASAAEgLckPD_BwE


      Suomen asiakastieto loukkaa kuluttajia itse virittämillään "maksukykymittareilla" julkaisee lupaa kysymättä yritysten tietoja internetissä ym toimintaa voisi verrata maksullisiin nettioppaisiin joissa yrittäjien tietoja julkaistaan välittämättä että ne on edes oikein. Harmaan talouden tai loukkausten raja ylittyy siinä että Suomen asiakastiedon "maksukykymittarit" on lähinnä heidän omaa mutua tai omia näkökulmia. Laki tuntee tuollaisen toiminnan kunnianloukkauksena.

      yrittäjien kannattaisi harkita joukkokannetta tätä Suomen asiakastietoa vastaan

      • voi_voi_noita_riittää

        Höpö-höpö. Suomen Asiakastiedon toimintaa säätelee Luottotietolaki. Niin kauan, kun firma työskentelee tuon lain puitteissa, narina on turhaa.

        >> yrittäjien kannattaisi harkita joukkokannetta >>

        Lisää viisauksia esson baarista. Suomessa ei ole "joukkokannetta", Suomessa on "ryhmäkanne". Sitä voi ajaa ainoastaan kuluttaja-asiamies kuluttajien puolesta.


      • Anonyymi
        voi_voi_noita_riittää kirjoitti:

        Höpö-höpö. Suomen Asiakastiedon toimintaa säätelee Luottotietolaki. Niin kauan, kun firma työskentelee tuon lain puitteissa, narina on turhaa.

        >> yrittäjien kannattaisi harkita joukkokannetta >>

        Lisää viisauksia esson baarista. Suomessa ei ole "joukkokannetta", Suomessa on "ryhmäkanne". Sitä voi ajaa ainoastaan kuluttaja-asiamies kuluttajien puolesta.

        tämä kommentti ei pidää paikkaansa. Luottotietolaki ei näköjään estä kyseenalaista markkinointia ja yritysten huijaamista.


    • riviriviltärivi

      Höpö höpö tulihan se sieltä. Näsäviisas Suomen asiakastiedon asianajajako siellä on linjoilla?

      Katsotaan faktat seuraavan mukaisesti ja kuten todetaan Suomen asiakastiedon toimet jotka ei kestä lähempää tarkastelua vedetään faktat esille:

      Luottotietolain 2.luvun mukaisesti hyvä luottotietotapa edellyttää että

      "Luottotietotoiminnan harjoittajan, luottotiedon käyttäjän ja luottotietoja muutoin käsittelevän on noudatettava toiminnassaan huolellisuutta sekä pidettävä huolta siitä, että luottotietojen laadusta, rekisteröityjen tiedonsaantioikeuksien toteutumisesta sekä tietojärjestelmien tietoturvallisuudesta ja käsittelyn valvonnasta huolehditaan asianmukaisesti"

      Suomessa on tuhansia yrityksiä jotka eivät ole päivittäneet esimerkiksi muuttuneita yhteystietojaan virkaportaaliin.

      Suomen asiakastieto Oy ei ole viranomainen vaan kaupallinen toimija joka julkaisee yrityksen tietoja edellä mainitun mukaisesti virheellisiäkin kuten edellä todettu ja kaiken kukkuraksi ilman asianosaisten lupaa, ja rahastaa sillä vielä. Samanlaista toimintaa harjoittaa kaikenlaiset huuhaa nettioppaat, laittavat ensin yrityksen tiedon nettiin ja soittavat perään vaatien rahaa siitä että päivitetäänkö tieto ajan tasalle.

      Luottotietolaki edellyttää myös hyvää käytöstapaa kaiken tässä kommenttiosuuden pohjalta on jokaisen todettavissa että Suomen asiakastieto ei noudata aivan realistisesti luottolakia.

      Suomen Asiakastieto Oy:n "maksukykymittarit" ym ovat lisäksi korrektissa ristiriidassa todellisuuden sekä realiteettien kanssa juten aiemmin todettu esimerkkinä miten on mahdollista että "Suomen vahvimmat" sertifikaatin voi ostaa parilla sadalla Suomen asiakastieto Oy:ltä sellainen yritys jolla on jo 184 maksuhäiriömerkintää ja
      verottaja niskassa alvariinsa

      https://www.asiakastieto.fi/yritykset/sertifikaatit/suomen-vahvimmat?gclid=EAIaIQobChMI_8eLlNa72QIVVS0ZCh2uggxREAAYASAAEgLckPD_BwE

      Kyse on silkasta rahastamisesta ei mistään muusta.

      Entä yleisön varoitukset Suomen asiakastieto Oy:stä kielteisiä kokemuksia on enemmän kuin kourallinen


      https://keskustelu.suomi24.fi/t/12276728/luottoluokituksella-huijaaminen

      Entä Suomen asiakastieto Oy:n "oma lehmä ojassa"

      "HS: Näin Suomen Asiakastiedon huipputulos karkaa verottajalta"

      https://www.talouselama.fi/uutiset/hs-nain-suomen-asiakastiedon-huipputulos-karkaa-verottajalta/549c2b9a-6904-3e1e-b213-d586347ecb60

      Minkälainen on tyyppi joka johtaa kioskia jonka taustalta löytyy otetaan median tarkasteluun ihan kohta.

      Ilmeisesti linjoilla olevan asiakastiedon juristin pätevyys ei ole ihan hanskassa sillä todettakoon vielä lopuksi että niin sanottu ryhmäkanne eli paremmin tunnettu joukkokanne on mahdollista myös elinkeinoelämässäkin. Tässä aiheesta faktat

      https://oikeus.fi/tuomioistuimet/karajaoikeudet/fi/index/riita-asiat_1/ryhmakanne.html

      • voi.voi.noita.riittää

        >> Ilmeisesti linjoilla olevan asiakastiedon juristin pätevyys ei ole ihan hanskassa sillä todettakoon vielä lopuksi että niin sanottu ryhmäkanne eli paremmin tunnettu joukkokanne on mahdollista myös elinkeinoelämässäkin. Tässä aiheesta faktat

        https://oikeus.fi/tuomioistuimet/karajaoikeudet/fi/index/riita-asiat_1/ryhmakanne.html>>

        Kuules poloinen, oletko edes lukenut tuota linkkiäsi? Jos olet, ymmärsitkö siitä yhtään mitään? Ilmeisesti et. Jokainen edes auttavasti lukutaitoinen näkee, että ryhmäkanne koskee kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välisiä riitoja. Ei siis elinkeinonharjoittajien välisiä riitoja.

        Aika klovni olet. Terveisiä vaan sinne esson baariin.


      • Anonyymi

        Juuri näin, tämä kommentti on oikein ja asiantuntevasti kirjoitettu.


    • superkaataja

      Ilmeisesti aiemman linkin lähettäjä oli lähettänyt väärän linkin tässä sellainen korjattuna ja sieltä selkeällä Suomen kielellä seuraavaa

      Vaihtoehtoiset väylät

      "ryhmäkanteen tapaan joukko yksittäisiä kantajia ajaa riita-asiaa yhteisesti. Tunnetuimpia joukkokanteita lienee erityisesti metsänomistajien vahingonkorvausvaatimukset ns. metsäkartelli-asiassa sekä Nokian renkaat -yhtiöön kohdistettu hinnanalennusvaatimus rengasvilppiasiassa."
      http://pykala.fi/intervivos/2017/10/24/100-vuotta-suomalaisia-lakeja-ryhmakannelaki/

      Lisäksi, Suomen asiakastieto Oy julkaisee myös yksityishenkilöistä henkilörekisteriä joten yksityishenkiöitä suojaavan lain nojalla perustietäkin voidaan käyttää

      https://oikeus.fi/tuomioistuimet/karajaoikeudet/fi/index/riita-asiat_1/ryhmakanne.html

      Pakko tästä on nyt sitten bloginmittaiset savut pistää eetteriin. Suomessa on vielä sentään järjellään ajattelevia yrittäjiä. Jokainen jolla on äly korvien välissä ymmärtää että Suomen asiakastieto on pelkkä kaupallinen toimija joka ei kestä lähempää tarkastelua. Suomen asiakastiedon viritelmät muistuttaa lähinnä helppo heikkien markkinoita. Verrattavissa halpoihin nettioppaisiin jotka ei perustu muuhun kuin huu haahan.


      Tyhmä se on joka luo uskottavuutta Suomen Asiakastieto Oy:n tarjoamasta informaatiosta.


      Tässä hieman tietoa aiheesta

      https://www.suomenmaa.fi/talous/kuluttajaasiamies-ryhmakanne-mahdollinen-vwhuijauksessa-6.3.29671.53f03b2a98


      Pakko tästä on nyt sitten bloginmittaiset savut pistää eetteriin. Suomessa on vielä sentään järjellään ajatteleva jokainen jolla on äly korvien välissä ymmärtää että Suomen asiakastieto on pelkkä kaupallinen toimija joka ei kestä lähempää tarkastelua. Suomen asiakastiedon viritelmät muistuttaa lähinnä helppo heikkien markkinoita. Verrattavissa halpoihin nettioppaisiin jotka ei perustu muuhun kuin huu haahan.

      Hehe joskus totuus löytää Esson baarin nurkasta.

    • patakattilaasoima

      "Helsingin Sanomat kertoo, että Suomen Asiakastiedon liikevoitto päätyy velan korkoina bahrainilaiselle sijoitusyhtiölle."
      Poliitikot haluavat padota Suomessa tämänkaltaista verosuunnittelua, HS kirjoittaa. Verottajalta voi jäädä saamatta vuosittain jopa satoja miljoonia euroja.


      https://www.talouselama.fi/uutiset/hs-nain-suomen-asiakastiedon-huipputulos-karkaa-verottajalta/549c2b9a-6904-3e1e-b213-d586347ecb60

      Lähikuvassa Suomen asiakastieto Oy:n toimari Jukka Ruuska

      https://pbs.twimg.com/profile_images/491948421062737921/j6-0WESp.jpeg

    • superkaataja

      Ryhmäkannelaki on sovellettavissa myös yrittäjien välillä. Taas Suomen Asiakastiedolle pyyhkeitä hehe

      http://pykala.fi/intervivos/2017/10/24/100-vuotta-suomalaisia-lakeja-ryhmakannelaki/

      " ryhmäkanteen rinnalle on kuitenkin kehittynyt epävirallinen “joukkokanne”, jossa ryhmäkanteen tapaan joukko yksittäisiä kantajia ajaa riita-asiaa yhteisesti. Tunnetuimpia joukkokanteita lienee erityisesti metsänomistajien vahingonkorvausvaatimukset ns. metsäkartelli-asiassa sekä Nokian renkaat -yhtiöön kohdistettu hinnanalennusvaatimus rengasvilppiasiassa."


      Soveltamisedellytykset Suomen Asiakastiedon tapauksessa on selkeät. Se julkaisee yritysten tietoja ilman ennakkotarkastusta välittämättä onko tiedot edes ajan tasalle päivittyneitä. Lisäksi Suomen asiakastieto julkaisee myös kuluttajien tietoja joissa sovelletaan puolestaan puhtaasti ryhmäkannelakia.

    • Kannevaikanne

      Täällä on käyty keskustelua ryhmä- ja joukkokanteesta. On ilmeistä, että osallistujilla on ollut epäselvä kuva käsitteistä.

      Ryhmäkanne on spesifi kanteen muoto, josta säädetään omassa laissaan. Se koskee ainoastaan tilannetta, jossa kuluttajat ovat kantajana ja vastaajana on elinkeinonharjoittaja. Asiaa hoitaa kuluttaja-asiamies. Tämä asia on yksiselitteinen (ryhmäkannelaki 444/2007).

      Edellä ollut linkki "WV-päästömittaus" tapaukseen näyttönä siitä, että ryhmäkannetta on käytetty myös elinkeinoharjoittajien välillä, on virheellinen. Siinä tapauksessa käsiteltiin nimenomaan yksityisten ostajien kannetta elinkeinonharjoittajaa vastaan.

      "Joukkokanne" on puhekieltä, sillä "joukkokanne" nimistä prosessimuotoa ei ole olemassa. Se on kuitenkin termi, jota media viljelee ahkerasti. Joskus sillä tarkoitetaan erheellisesti ryhmäkannetta, joskus taas prosessia, jossa on useita kantajia. Tässä ei sinänsä ole mitään uutta, riita-asioissa on voinut jo maailman sivu olla useita kantajia. Tällainen "joukkokanne" ei näin ollen ole mikään uusi asia. Mutta se on terminä hyvin harhaanjohtava ja jopa riskialtis.

      Kun lukee ryhmäkanteen valmisteluasiakirjoja, huomaa että lain laatijan tarkoituksena oli luoda säännelty menettelytapa, jossa kantajien kuluriski ja kanteen johtaminen oli etukäteen määritelty. Myös joukon rajaus (kuluttajat) oli tarkkaan harkittu.

      Usean kantajan riitaoikeudenkäynnissä ei tällaisia sääntelyjä ja varmistuksia ole. Tämä tarkoittaa, että kulujen jakutumista ei ole sitovasti ennalta määritelty. Mikäli kantajat häviävät, he joutuvat vastuuseen hyvinkin suurista vastapuolen kuluista. Nämä korvaukset määrätään usein yhteisvastuullisina. Jos vaikka 20 kantajaa häviää jutun, niin kaikki kulut voidaan periä vain yhdeltä kantajalta (siltä, jolla on rahaa/omaisuutta). On sitten tämän asia saada muita osapuolia maksamaan osuutensa. Myöskään intressiristiriitojen sääntelyä ei ole määritelty. Täten tällaiseen itse keksittyyn "joukkokanteeseen" liittyy valtava riski.

      Jos Suomessa olisi "oikea" joukkokanne, niin nämä asiat olisi otettu etukäteen huomioon lain tasolla. Mutta koska joukkokannetta ei ole olemassa, niin usean kantajan oikeudenkäynnit muodostavat yksittäiselle kantajalle valtavan riskin. Tämähän oli syynä siihen, että metsänomistajien oikeudenkäynti puukartellia vastaan levisi valtaosiltaan käsiin. Kun metsänomistajille vihdoin valkeni, että hävitessään kukin yksittäinen kantaja voi saada niskoilleen myös muiden kantajien kuluja, niin kiinnostus tällaiseen itse keksittyyn "joukkokanteeseen" lopahti kuin seinään ja vastaajan sovintotarjous alkoi näyttää hyvältä vaihtoehdolta.

      Nämä asiat ovat kyllä esillä myös noissa linkatuissa artikkeleissa. Nyt vaan näyttää siltä, että keskustelun eri osapuolet ovat lainanneet artikkeleista niitä lauseita, jotka tukevat omaa argumentointia. "Rusinat pullasta" metodi ei ikävä kyllä toimi, pitäisi lukea koko kakku.

      • voi_kun_noita_riittää

        Turhaan kirjoittelet. Kyllä esson baarin elämänkoululaiset "tietävät" paremmin. Buha-haa.

        Nyt tuli tällaisia viisauksia:
        "Ryhmäkannelaki on sovellettavissa myös yrittäjien välillä. Taas Suomen Asiakastiedolle pyyhkeitä hehe"

        Täyttä roskaa ja höpö-höpö tekstiä. Sitten linkitettiin muka todisteeksi artikkeli, jossa sanotaan ihan päin vastoin kuin mitä väitetään. Poloinen ei osaa edes lukea/ymmärtää linkkaamaansa artikkelia. He-he vaan sinne kahvinkaatajalle esson baariin.


    • capital_int

      Kyllä se vaan niin on että ryhmäkannelaki on mahdollista myös yritys kuin kulutuskaupan sektorilla näin se vain on ja tuolta artikkelista tosiaan siellähän on selkeästi osoitettu sen toimiva osa


      http://pykala.fi/intervivos/2017/10/24/100-vuotta-suomalaisia-lakeja-ryhmakannelaki

      "Toisinaan kuitenkin yksittäistapauksen sijasta kantajien puolella saattaa olla laajempikin joukko, joiden vaatimukset ja perusteet ovat hyvin samankaltaisia. Tälläinen voi esiintyä esimerkiksi viallista tuote-erää koskevissa kuluttajariidoissa tai ympäristövahingoissa. Varomattomasti saastutettu järvivesi ei siis aiheuta vahingonkorvausvaatimuksia yksittäiselle veden rannalla olevan mökin omistajalle vaan kaikille mökkiläisille. Tavallisesti ryhmäkanteesta miellettänee amerikkalainen class action."

      Vaihtoehtoiset väylät

      Kuluttaja-asiamiesaloitteisen ryhmäkanteen rinnalle on kuitenkin kehittynyt epävirallinen “joukkokanne”, jossa ryhmäkanteen tapaan joukko yksittäisiä kantajia ajaa riita-asiaa yhteisesti. Tunnetuimpia joukkokanteita lienee erityisesti metsänomistajien vahingonkorvausvaatimukset ns. metsäkartelli-asiassa sekä Nokian renkaat -yhtiöön kohdistettu hinnanalennusvaatimus rengasvilppiasiassa."

      "Joukkokanteiden myötä saatetaan mahdollistaa kollektiivinen menettely, mutta tiedekuntamme yliopistorehtori ja kuluttajaoikeuteen erikoistunut kauppaoikeuden dosentti Klaus Viitanen varoittaa kuitenkin kuluttajia joukkokanteeseen liittyvästä taloudellisesta riskistä. Esimerkiksi Nokian renkaiden tapauksessa hanttiin pistävän vastaajayrityksen oikeudenkäyntikulut saattavat liikkua kymmenissä tuhansissa euroissa (Helsingin sanomat). "

      Ennakkotapauksiakin Suomessa on missä yritykset ovat vetäneet porsastelijan oikeuteen

      https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/603993-pettyneet-kauppiaat-haastoivat-r-kioskiketjun-karajille-kl-edes-oman-yrityksen

      Suomen asiakastieto Oy on siis pelkkä kaupallinen yrittäjä joka käyttää hyväksi yritysten tietoja käsittäviä rekisteriä. Tuollaisessa on aina riskinsä miten Suomen asiakastieto toimii on nyt tässäkin ketjussa paljastettu. Asiakastieto julkaisee yrittäjältä lupaa kysymättä tämän tietoja välittämättä onko tiedot edes ajan tasalla. Ja jos ja kun ei ole on yrittäjällä oikeus vaatia vahingonkorvausta Suomen asiakastieto oo yyltä virheellisten tietojen julkaisemista kaupallisessa tarkoituksessa. Taloudellisesta hyötymisestä ja sen tarkoituksesta saattaakin koituukin asiakastietiedolle oma vahinko

    • tarjouskilpailuttaja

      Ennakkotapaus yrittäjien keskeisestä joukkokanteesta ja sen olemassa olosta Suomessa

      Pettyneet kauppiaat haastoivat R-kioskiketjun käräjille – KL: ”Edes oman yrityksen pankkitiliin ei pääse käsiksi”

      https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/603993-pettyneet-kauppiaat-haastoivat-r-kioskiketjun-karajille-kl-edes-oman-yrityksen

      "Yrittäjät ovat sitä mieltä, että ketju antoi kioskien myynnistä liian positiivisen kuvan. Heidän mukaansa muun muassa budjetit on laskettu liian pieniksi, eivätkä yrittäjät voi vaikuttaa juurikaan omaan liiketoimintaansa.

      Erään yrittäjän mukaan hän ei voinut vaikuttaa liiketoimintaansa, koska R-ketju määrää valikoiman ja aukioloajat sekä hoitaa kirjanpidon heidän puolestaan.

      – Ainoa asia, johon voimme vaikuttaa, on oma palkka, koska kaiken rahaliikenteen hoitaa emoyhtiö. Kauppias ei pääse edes oman yrityksen pankkitiliin käsiksi, sanoo kannetta ajava entinen yrittäjä."


      Joukkokanne on siis käytännössä olemassa Suomessa tätä faktaa ei voi kiertää eikä kiistää.
      Läpi asia menisi oikeudessa niin että vesi. Joukkokanteen voi kuitenkin sopia ennen oikeutta sovintomenettelyllä. Siinä olisi Suomen asiakastieto Oy:llä soviteltavaa jos yhtäkkiä 4000 kärsinyttä yrittäjää vaatisi asiakastiedolta jokainen per nuppi satasen vahingonkorvausta väärän tiedon julkaisemista julkisessa välineessä.

      Vertauksen vuosi lähes indenttinen tapaus missä nyt jo konkahtanut eräs nettioppailija sai joukkokanneuhan siitä että oli julkaissut ainakin parin sadan yrityksen tiedot netissä ilman heidän kirjallista suostumusta. Tiedot olivat virheellisiä. Asia ei ehtinyt mennä oikeuteen saakka kun oppailija teki konkurssin.

    • voi_kun_noita_riittää

      Jaahas, taas on esson baarissa kynäilty.

      >>
      Kyllä se vaan niin on että ryhmäkannelaki on mahdollista myös yritys kuin kulutuskaupan sektorilla näin se vain on ja tuolta artikkelista tosiaan siellähän on selkeästi osoitettu sen toimiva osa
      >>

      Höpö-höpö. Luepas reppana se itse linkkaamasi artikkeli, jota käytät "todisteena". Tai pyydä jotakuta lukutaitoista lukemaan. No mitäs siellä oikein sanotaan:

      "1.10.2007 voimaan astui lopulta voimaan ryhmäkannelaki. Säädöksen mukaan ryhmäkanne soveltuu ainoastaan siinä tapauksessa, että kuluttaja-asiamies panee ryhmäkanteen vireille"

      Aivan oikein, sinun omassa "todisteessasi" sanotaan, että ryhmäkannetta voi ajaa ainoastaan kuluttaja-asiamies. Sinun poloisessa mielessäsi se todistaa, että ryhmäkannelakia voi soveltaa myös yritysten välillä. Bu-ha-haa.

      >>
      Joukkokanne on siis käytännössä olemassa Suomessa tätä faktaa ei voi kiertää eikä kiistää.
      >>

      Jaahas, mitäs siinä linkkamassasi artikkelissa sanotaan:

      "Kuluttaja-asiamiesaloitteisen ryhmäkanteen rinnalle on kuitenkin kehittynyt epävirallinen “joukkokanne”, jossa ryhmäkanteen tapaan joukko yksittäisiä kantajia ajaa riita-asiaa yhteisesti."

      Minkäs takia luulet, että "joukkokanne" on kirjoitettu lainausmerkkeihin? Kirjoittajat tykkäävät hipsukoista, vai? Voin kertoa sinulle. Se on lainausmerkeissä, koska mitään prosessia nimeltään "joukkokanne" ei ole olemassa. Se jopa sanotaan tuossa artikkelissa: "joukko yksittäisiä kantajia ajaa riita-asiaa yhteisesti". Kyseessä on aivan tavallinen siviilikanne, jossa vain on useita kantajia. Näin on voinut tehdä jo maailman sivu, ennen kuin mitään "joukkokanne" termiä oli edes olemassa. Ei tässä ole mitään uutta.

      Esimerkkinä käytetty metsänomistajien riita on hyvä esimerkki siitä, miksi tällainen "joukkokanne" ei todellakaan ole joukkokanne. Koska kyseessä oli ainoastaan joukko yksittäisiä kantajia, niin tapaus oli hyvin helppo vastaajalle. Otettiin yhteyttä metsänomistajiin yksi kerrallaan. Kerrottiin, että oikeudenkäynnin kulut ovat tähän asti 300.000 euroa ja ne kasvavat. Jos häviätte, perimme kaiken sinulta. Siinä meni maajussilta pupu housuun ja sovinto kelpasi. Millainen sovinto? Sellainen selkeä sovinto: "peruutat kanteen osaltasi, pidät turpasi kiinni ja häivyt kotiisi siitä haisemasta. Jos voitamme, emme vaadi kulujamme sinulta. Mutta omat kulusi joudut totta kai maksamaan". Siinä sitten "joukkokanteen" osallistuja maksoi omasta pussistaan siihen astiset asianajokulunsa itse, eikä saanut senttiäkään korvauksia. Tällä tavoin suurin osa kantajista jätti "joukkokanteen" silleen ja kipitti kotiin häntä koipien välissä.

      Jos kyseessä olisi ihan oikea joukkokanne, näin ei tapahtuisi. Laki määrittelisi reunaehdot, niin kulujen jakautumisen (yleensä pro rata) kuin korvausten jakamisen suhteen. Erillinen sovinto yksittäisten kantajien kanssa ei silloin onnistu. Tällaiset asiat ovat osa oikeaa joukkokannetta.

      Mutta koska Suomessa ei ole joukkokannetta, vaan ainoastaan "joukkokanne" eli lauma itsenäisiä kantajia, niin mitään tällaista ei laissa ole. Tuollainen monen kantajan siviiliprosessi on hallitsematon ja helppo ampua hajalle, kuten metsänomistajien tapaus osoitti.

      Mutta kun sinä tykkäät selata nettiä, vaikka et lukemaasi ymmärräkään, niin etsipä vähän lisää. Mene saitille Finlex. Sieltä löytyy Suomen laki, myös oikeudenkäymiskaari. Kokeile kuinka monta kertaa löydät termin "joukkokanne". Miksi näin? Siksi, että Suomen oikeuslaitos noudattaa Suomen lakia, ei nettikirjoituksia, eikä väärin ymmärrettyjä nettiartikkeleita.

      Tokihan voit googlata vaikka miten monta artikkelia, joita et osaa lukea. Mutta johan tuolle nauraa naurismaan aidatkin. Etsi nyt se laki ja tule vasta sitten uudestaan sekoilemaan sieltä esson baarin sumpin äärestä. Ennen kuin näin tapahtuu, kirjoitelmasi ovat silkkaa hölynpölyä ja korkeintaan terapiaa sinulle itsellesi. Mutta jos se helpottaa pahaa oloasi, niin mikäs siinä.

    • Tulos

      Miksi asiakastiedon ja inoan taloustiedoissa samalla firmalla näkyy eri tulos samana vuonna? toinen sivu näyttää että yritys tehnyt voittoa ja toinen että rankasti tappiota

      • Ei-voi-tietää-tota

        Vaikee sanoo miksi näin on. Onko toinen julkaisija tehnyt virheen ehkä? Entä miksi ne tiedot ovat sinulle niin tärkeitä, aiotko mahdollisesti myydä luotolla ko. firmalle?
        Siinä tapauksessa luottoluokitusirman antamat tiedot ovat ehkä luotettavampia. Tosin eivät nekään mitään vastuuta ota, jos heidän antamansa tiedot ovat virheelliset, eikä asiakkaalla ole maksuhaluja tai kykyä.


    • Tulos

      Selasin oman toimialan eri yritysten liikevaihtoja, pisti silmään tuo kun oli niin iso ero.

    • Anonyymi

      Suomen asiakastieto elää petoksesta. Tekaistuja luottoluokituksia ja väärennettyjä sertifikaatteja. Ajatelkaas yritystä joka on perustanut olemassaolonsa aiheuttamalla epävakautta terveeseen kilpailutoimintaan elinkeinotoiminnassa sekä kärsimyksiä yrittäjille julkaisemalla tuulesta temmailtuja lukemia

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/12276728/luottoluokituksella-huijaaminen

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/12276728/luottoluokituksella-huijaaminen


      Rankat blogit tulossa elokuussa odottakaas vaan

    • Anonyymi

      Tuossa aika selkeä raportti https://asiakastieto.wordpress.com

      kuvassa Jukka Ruuska, Suomen Asiakastieto Oy:n toimitusjohtaja. Hän elää petoksesta, vahingoittaen tervettä liiketoimintaa sekä yrittäjiä. Veronkierto on kuitenkin Ruuskan rakkain bravuurilaji! Siihen saakka kunnes poliisin talousrikososasto pukee hänet VHL:n vanginvaatteisiin.

      Suomen Asiakastieto Oy
      (Enento Group)
      Ajattelepa ajatusmallia että perustaisit yrityksen jonka toiminta perustuisi järjestelmälliseen yrittäjien vahingoittamiseen, väärennettyjen sertifikaattien kauppaamiseen sekä yrittäjien halventamiseen julkaisemalla heistä tekaistuja ja valheellisia tietoja kunnianloukkaus- kriteerien täyttyessä.

      Juuri tätä tekee Suomen Asiakastieto Oy eli Nykyään Enento Group, porukka on vaihtanut nimensä tänä kesänä

      Eräs Vantaalainen raportoi kuinka eräs kalustoasentaja oli hiljattain käynyt asiakkaan tykö hakemassa yrityksen vuokrahuonekaluja takaisin koska yritys oli tehnyt konkurssin.

      Kyseisen yrityksen työhuoneen seinällä komeili edellisellä viikolla Suomen asiakastiedolta ostettu “korkein luokitus” AAA-luokitustaulu. Vaikka yritys oli kuitenkin jo tehnyt konkan.

      Juuri tälläisiä sertifikaatteja Suomen Asiakastieto kauppaa parilla sadalla, huijaus on siis ilmeinen. Kyseessä ei ole yksittäistapaus sillä maakunnissakin ihmetellään kuinka erehdyttävän ja huijaukseen perustuvan Suomen asiakastiedon “suomen vahvimmat” sertifikaatin saa sellainenkin yritys jolla on jo peräti 230 maksuhäiriömerkintää.

      Suomen Asiakastieto eli nykyään Enento Group pyytää kyseisestä erehdyttävästä plakaatista siis parisen sataa euroa välittämättä realiteeteista.


      Suomen asiakastieto loukkaa lisäksi yksityisiä kotitalouksia ja kuluttajia virittämillään “maksukykymittareilla” joiden konkreettisuus perustuu epätodellisuuteen, sekä julkaisee lupaa kysymättä heistä vääristettyjä tietoja sähköisessä verkossa. Rikosoikeudelliset arvioinnit ylittyvät usealla tasolla.

      Suomen asiakastiedon (enento group) toimintaa voisi verrata internetin hakemistomyyjien toimintaan joissa kopioidaan yrittäjän tiedot virallisista lähteistä, väärennetään niihin osoite ym tietoja ja julkaistaan ne internetissä. Soitetaan sitten yrittäjälle ja vaaditaan rahaa että “tietonne korjataan hakemistoluetteloomme” maksua vastaan.

      Jokaisen yrittäjän tiedot ovat esillä virallisissa portaaleissa mm YTJ täysin maksutta. Suomen Asiakastieto (enento group) ei ole viranomainen vaan kaupallinen yritys jonka toiminta on jo kärähtänyt.

      Luottotietolain 2.luvun mukaisesti hyvä luottotietotapa edellyttää että:

      “Luottotietotoiminnan harjoittajan, luottotiedon käyttäjän ja luottotietoja muutoin käsittelevän on noudatettava toiminnassaan huolellisuutta sekä pidettävä huolta siitä, että luottotietojen laadusta, rekisteröityjen tiedonsaantioikeuksien toteutumisesta sekä tietojärjestelmien tietoturvallisuudesta ja käsittelyn valvonnasta huolehditaan asianmukaisesti”

      Luottotietolaki edellyttää myös hyvää käytöstapaa, Suomen Asiakastiedon tahallisuus todistaa että lain noudattaminen näyttää olevan tälle porukalle pelkkä pyyhe.

      Suomen Asiakastieto Oy:n toiminta on paljastettu usealta sektorilta, yrittäjien kannattaa aktivoitua joukkokanteeseen tai rikosprosessiin Suomen asiakastietoa vastaan kun havaitsevat Suomen asiakastiedon julkaisseen heistä kunnianloukkauksen kriteeritkin täyttäviä epärealistisia tietoja ja valheita sähköisessä verkossa.

      lue tästä: Näin Suomen Asiakastiedon huipputulos karkaa verottajalta”

      https://asiakastieto.wordpress.com

    • Anonyymi

      >Juuri tätä tekee Suomen Asiakastieto Oy eli Nykyään Enento Group,
      porukka on vaihtanut nimensä tänä kesänä>

      Minun silmääni Suomen Asiakastieto Oy näyttää olevan vanhalla nimellään edellään, ja pyörittää 63 millin liikevaihtoa.
      Kyseinen Enento Group Oyj on kyllä näköjään samassa katuosoitteessa, Hermannin Rantatie 6, HELSINKI. Onko tämä joku filunki aputoiminimi, sitä en tiedä.

      Nuo yritysten seinällä olevat, muoviset tai paperilla printatut AAA-luottolaput firman ala-aulassa ovat aina olleet naurettavia. Semmoisenhan voi tulostaa väritulostimella itsekin, ei tarvii ostaa keneltäkään.

    • Anonyymi

      suomen asiakastieto firma ei palvele asiakkaita luvatulla tavalla ,kävin paikan päällä ja olisin tarkastanut luottotietoni ja sehän ei käynyt. pitäisi olla maksuton 1 kerta vuodessa . no vahtimestari antoi lapun jossa puh nro jossa ei lue puhehelun hintaa joka on törkeät n 16e miuutti jos tämä ei ole törkeää huijausta niin mikä on. tähän pitää puuttua kuluttaja viraston ja poliisin

    • Anonyymi

      ja edelliseen kirjoitukseeni vielä lisään.miten tarkistaa luottokelpoisuuteni ilmaiseksi menen esim verkkokauppa.com ja kysyn onnistuuko tv.n osto osamaksulla ja sitten tiedän luottokelpoisuuteni kun myyjä tarkistaa eikä maksa mitään.

    • Anonyymi

      >no vahtimestari antoi lapun jossa puh nro jossa ei lue puhehelun hintaa
      > joka on törkeät n 16e miuutti jos tämä ei ole törkeää huijausta

      Kerro minkä puhelinnumeron sieltä sait.

      Tsekkaan saman tien että onko puhelun hinta 16 €/min, vai onko se vielä sitäkin korkeampi.

    • Anonyymi

      sain virallisen lapun jossa lukee , voit ottaa yhteyttä puhelimitse arkisin klo 9-16 numeroon 010-2707300 eikä puhelun hintaa ollenkaan, soitin jossa automaatti sitten kertoi puhelun maksavan ,n 16 .00 e . minuutti , sitä voi sitten miettiä kestääkö puhelu esim 3 min . näin täällä toimitaan

    • Anonyymi

      Yrittäjän mielipide: Jos saatte yhteydenoton ko. puulaakista, niin antakaa väärä osoite ja muuta väärää tietoa, esim. tekaistut päättäjät. Näin ko. puulaakin toiminta muuttuu hankalaksi, jollei jopa mahdottomaksi.

      Kuka luottaa puulaakiin, joka jakaa vanhoja, sekä ihan vääriä tietoja. Ja tieto tästä leviää netissä automaattisesti!

      HEH HEH!

      • Anonyymi

        Tänään soitti joku juopon kuuloinen nainen Suomen asiakaspaskasta. Linja on huono, kuin olisi kaiutin päällä. Haukuin huijalafkaksi ja haistatin vitut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään soitti joku juopon kuuloinen nainen Suomen asiakaspaskasta. Linja on huono, kuin olisi kaiutin päällä. Haukuin huijalafkaksi ja haistatin vitut.

        Ovat jostain imuroineet viranomaisten numerosarjoja muistuttavia 079 alkuisia numeroita olkaas tarkkoina. Tulee mieleen Microsoft vedättäjät jotka soittelevat Intiasta kopioimillaan ja varastetuilla suomalaisten numeroilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat jostain imuroineet viranomaisten numerosarjoja muistuttavia 079 alkuisia numeroita olkaas tarkkoina. Tulee mieleen Microsoft vedättäjät jotka soittelevat Intiasta kopioimillaan ja varastetuilla suomalaisten numeroilla

        Joo, helpoin tapa tarkistaa luottotiedot ja on muuten ilmaista, on ostaa jotain, vaikka ihan pientä luotolla. Jos saat ostettua sinulla ei ole maksuhäiriöitä. Jos taas kauppaa ei synny niin olet jättänyt laskut maksamatta jossain vaiheessa ja sinulle ei myydä luotolla.


    • Anonyymi

      Rahastusta pelkkä soitto yritys maksoi yli 8e Min, tämä on rikollista!!!

    • Anonyymi

      Asiakastieto tosiaan soittelee ja ensin joku harjoittelija, joka sanoi että kyllä pomolle kerrotte, hän saa soittaa kun ette nyt kerro. Pomo soitti ja esitteli kuinka tärkeää saa tiedot rekisteriin ( jätti kertomatta että he sitten myyvät näitä tietoa eteenpäin). Minä olin kiltti enkä ruvennut jankkaamaan, jätin pomon linjoille odottamaan...hetkinen....

    • Anonyymi

      > Onkohan tämä joku huijari soittelija? Kertoi olevansa Suomen
      > Asiakastiedosta ja halusi tietää ovatko yritykseni kaikki osakkeet
      > edelleen omistuksessa...

      Tuo kysymys on vuosien varrella tullut tännekin. Nyt ei polla leikkaa, että mitä informaatiota ne saavat siitä, jos vaikka 10% osakkeista olisi myyty jollekin toiselle?

      Ja toisaalta, kyselijälle voi vastata mitä vaan. Että "ei ole myyty yhtään osakkeita", vaikka olisi kaikkikin osakkeet myyty pois. Ei tuo puhelinsoittelija sitä tietoa mistään tarkista,

      Kuitenkin ilmeisesti tämän kyselyn perusteella joku tekee jotakin päätelmiä ja merkintöjä, johonkin suuntaan. Millaisia, minkä sisältöisiä ne päätelmät mahtavat olla?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Varoituksen sana. Nämä Asiakastiedon eli huijarit ovat taas soittelemassa yrittäjille joten ajankohtaista:


      varoitus tästä numerosta 0753250991 älä vastaa, älä sano sanaakaan näille. Jos sanot vahingossa myöntävän sanan leikkaavat myöntävän sanasi todisteeksi nauhoitteesta jotka nauhoittavat puhelun aikana ja laittavat sinulle aiheettoman laskun muka "hyväksyttynä tilauksena"

      Suomen asiakastieto eli Enento Group on vaihtanut viime kesänä nimensä, esiintyvät lisäksi viranomaisina vaikka eivät sitä ole, kalastelevat yritysten tietoja jotka sitten väärentävät hakuportaaliinsa

      lue artikkeli näistä rikollisista googlesta ks:

      http://asiakastieto.wordpress.com

    • Anonyymi

      Suomen Asiakastieto Oy:stä soitettiin ja yritettiin udella yrityksen omistajien henkilötietoja ja kerrottiin kyseessä olevan "maksuton omistajuustarkistus". Suomen Asiakastieto Oy on tavallinen osakeyhtiö siinä missä muutkin, mutta yritys pyrkii esiintymään viranomaisena tai muuna vastaavana auktoriteettisena tahona. He eivät voi tehdä mitään valvontatarkastuksia saati sitten laskuttaa uteluista.
      ‎‎‎‎‎
      Suomen Asiakastieto Oy:stä lähetettiin ensin sähköpostia yrityksen listaamattomaan sähköpostiosoitteeseen, johon yrityksestä vastattiin pyytämällä tietojen poistamista. Tästä muutama kuukausi myöhemmin he soittivat tänään yritykseen vaihteeseen ja kyselivät vaihteen työntekijän nimeä ja yrityksen omistajien henkilötietoja. Heille ilmoitettiin, että omistajuussuhteisiin ei voida ottaa kantaa, jolloin asiakaspalvelija alkoi jankkaamaan ja toistelemaan toimitusjohtajan nimeä. Toimitusjohtajana ja hallituksen jäsenenä voi toimia ilman, että omistaa yrityksestä yhtään osaketta. He toki tietävät tämän, mutta yrittävät eri keinoin saada kaikkea mahdollista tietoa.
      ‎‎‎‎‎
      Suomen Asiakastieto Oy:n asiakaspalvelija sanoi, että heidän tietonsa ovat kaupparekisteristä ja siinä hän on oikeassa. Patentti- ja rekisterihallituksen hallinnoimassa kaupparekisterissä on kaikki tarpeellinen julkinen tieto osakeyhtiöistä. Heidän ei siis tarvitse lähettää sähköpostia ja soitella udellakseen muita tietoja. Muu tieto on yrityksen sisäistä ja ei kuulu Suomen Asiakastieto Oy:lle.
      ‎‎‎‎
      Yrityksen vaihteen oli pakko katkaista puhelu, koska asiakaspalvelija ei ymmärtänyt, että hänen kysymyksiinsä osakkaista ja henkilökunnan jäsenten nimistä ei tulla vastaamaan.

      Mitä jos yrityksestämme lähetettäisiin Suomen Asiakastieto Oy:n toimitusjohtajalle sähköpostia, jonka jälkeen soittelisimme heidän vaihteeseen ja kyselisimme vaihteen työntekijän nimeä ja että ketkä ovat osakkaina Suomen Asiakastieto Oy:ssä? Aivan. He eivät vastaisi mitään, eivätkä antaisi mitään tietoja. Muistakaa tämä kun Suomen Asiakastieto Oy on teihin yhteydessä ja kyselee yrityksenne tietoja. Miettikää myös, että mikä heidän motiivi on kysellä kyseisiä tietoja. Miksi heille ei riitä julkinen tieto PRH:n kaupparekisteristä?

      https://www.kukasoitti.fi/numero/0454909800

    • Anonyymi

      Vastatkaa firman nimellä puhelimeen esim. "Ab Raksaranet Oy". Tämän jälkeen jos soittaja tiedustelee nimeänne niin kysykää:

      1) Mistä organisaatiosta soitetaan (mistä soitetaan);

      2) Soittajan nimi (kuka soittaa); sekä

      3) Mitä asia koskee (miksi soitetaan).

      Älkää menkö heti kertomaan omaa nimeänne ja sen jälkeen yritystenne yksityisasioita.

      Varmistakaa myös, että työntekijöillänne on ohjeet toimia yllä mainitulla tavalla. Eivät normaalit asiakkaat soita ja vaadi tietää kenen kanssa juttelevat ja kuka firman omistaa. Tässä vaiheessa hälytyskellojen pitäisi jo alkaa soimaan.

      Jos eivät usko puhetta niin sitten on pakko laittaa luuri kiinni kylmästi. Jokainen sekunti, jonka vietätte puhelimessa jonkun hörhön kanssa lässyttäen on pois työajasta ja firman puhelinliittymä varattu ja asiakkaat eivät pysty soittamaan. Kaikenlisäksi kuten täälläkin on kerrottu firmanne voi saada aiheettomia laskuja ja niiden maksaminen aiheuttaa kuluja ja niiden selvittäminen on pois työajasta, joka taas aiheuttaa kuluja.

      Tehkää itsellenne palvelus ja välttäkää moiset ongelmat.

    • Anonyymi

      >>1) Mistä organisaatiosta soitetaan (mistä soitetaan);
      ‎2) Soittajan nimi (kuka soittaa); sekä
      ‎3) Mitä asia koskee (miksi soitetaan).
      ‎Älkää menkö heti kertomaan omaa nimeänne ja sen jälkeen yritystenne yksityisasioita.>>

      Kyllähän nuo Asiakastiedon soittelijat kertovat mistä firmasta soittavat. Ja ainoa kysymys on tosiaan se, että onko yrityksen pääosakekanta edelleen saman omistajan hallussa, vai onko omistus muuttunut.

      Sitä en tiedä, onko soittaja nimenomaan Asiakastieto, vai obko siellä kilpailijamme, tai peräti Venäjän FSB joka etsii uusia varjoyrityksiä toiminnoillensa.

      Kuitenkaan tuo yksittäinen kysymys ei kuulosta kovin vaaralliselta. Jos joku keksii jonkun syyn, miksi tuota pääosakkuuden omistustietoa ei kannata kertoa, niin kertokaa.

      Jos olisi joku yrityskauppa firmassa meneillään, tai merkittäviä osakemääriä olisi juuri myyty, niin silloin ei ehkä laikkea kannata kertoa. Vaikka ei sekään kovin vaarallista tietoa ole, kun ei kerrota kelle on myyty ja millä hinnalla.

      • Anonyymi

        Kerro siis miksi Suomen Asiakastieto Oy ei itse vastaa samoihin kysymyksiin, joita esittävät muille?


      • Anonyymi

        Samassa viestissä oli useampi syy. Lue uudestaan:

        Jokainen sekunti, jonka vietätte puhelimessa jonkun hörhön kanssa lässyttäen on pois työajasta ja firman puhelinliittymä varattu ja asiakkaat eivät pysty soittamaan. Kaikenlisäksi kuten täälläkin on kerrottu firmanne voi saada aiheettomia laskuja ja niiden maksaminen aiheuttaa kuluja ja niiden selvittäminen on pois työajasta, joka taas aiheuttaa kuluja.


    • Anonyymi

      Itse kerron aina ihan huuhaa tietoja ja pienen nakkiokioski firmani osakkeenomistajiksi nimeän tunnettuja rikkaita, julkkiksia ja viranomaisia vetämättä kuitenkaan överiksi.

      • Anonyymi

        Minäkin sanoin viikko sitten, että Jethro Rostedt on ostanut 60% osuuden meidän firmasta.

        Asiakastiedon likka ei meinannut millään uskoa, mutta sanoin että kauppakirjat on tehty, ja Jethro itse oli paikalla. Silloin tyttö kiitti tiedoista ja sulki puhelimen.


    • Anonyymi

      huijareita on laittavat kirjeitä kotiin ja vielä väärään osoiteseen ,eivät ole edes perillä missä kukin asuu

      • Anonyymi

        Suomen Asiakastieto on aivan hyvä ja asiallinen yritys, suorastaan rehellisen yrittäjän paras ystävä ja huijarien pahin vihollinen. Se julkaisee vain oikeaa ja tarkistettua luottotietoa.
        Olen ollut sen asiakkaana kymmeniä vuosia ja olen erittäin tyytyväinen sen antamiin tietoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen Asiakastieto on aivan hyvä ja asiallinen yritys, suorastaan rehellisen yrittäjän paras ystävä ja huijarien pahin vihollinen. Se julkaisee vain oikeaa ja tarkistettua luottotietoa.
        Olen ollut sen asiakkaana kymmeniä vuosia ja olen erittäin tyytyväinen sen antamiin tietoihin.

        Suomen Asiakastieto soittaa, niin kysyn aina soittajan nimeä ja laskutusosoitetta, mihin voin laittaa minimilaskutuksen tästä konsultoinnista.
        Y-tunnuksen myös kysyn ja kirjaan puhelinajan.


    • Anonyymi

      Kyllä vain, huijarista on kyse. Kyseinen firma esiintyy ikäänkuin viranomaisena ja virallisena rekisterinä, mitä se ei missään tapauksessa ole. Tyypillinen huijaus on, että firma soittaa vastaperustetulle yritykselle ja antaa ymmärtää, että tässä rekisterissä on syytä olla jos aikoo tehdä bisnestä, ja sitten tulee lasku perästä. Jos huijauksen huomattuaan huomaa langenneensa ansaan ja yrittää perua laskun, vetoaa firma siihen että yhtiöiden välisessä kaupassa ei ole peruutusoikeutta, toisin kuin kuluttajakaupassa.

      Älkää siis missään nimessä langetko tähän täysin hyödyttömään rekisteriin, tästä ei todellisuudessa ole mitään hyötyä eikä siinä mukanaolosta ole käytännössä mitään hyödtyä, eikä sitä varsinkaan tarvita mihinkään pankkien tai viranomaisten toimintaan. Tätä varten on olemassa ihan muut rekisterit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe