Harvinaisen selvää tekstiä R.Mänttäriltä

niitämme

Onko Tämä Reijo Mänttäri, Raimo Mänttärin poika, veli vai ihan joku muu ?
Luin hänen kommenttejaan siitä Hyvösen blogista jo aiemmin, ja siinä hän vaikutti aika perivanhoilliselta, mutta tästä asiasta olen samoilla linjoilla hänen kanssaan.

Reijo Mänttäri 08.10.2014 00:33
” Laajaa veljesyhteyttä sekä esimerkiksi koulutusta ja lähetystyötä tukevia yhteisiä rakenteita osaa arvostaa monesti vasta kun ne on menettänyt, Esko Matikainen sanoo.”
Helluntaikirkko-rakenteen väkisin uittaminen helluntaiseurakuntiin on osoittautunut tuhoisimmaksi operatioksi Suomen helluntailiikkeessä.
On tuotu 40 paikalliseen helluntaiseurakunnan sisään tarpeeton väliseinä, joka on lamauttanut hengen.

Lähetystyö muuttui dramaattisesti, kun sitä alkoi valtio rahottamaan,
mutta klausuulilla, ettei varoja saa käyttää evankelioimiseen, siis lähetystyöhön.
Olen keskustellut monen lähetyssaarnaajan kanssa, joiden työmäärittely muuttui lähetyssaarnaajasta kehitysaputyöntekijäksi.
Samalla kasvatettiin “lähetyssaarnaajien” lukumäärää yli neljäänsataan, vaikka todellisuudessa heitä oli noin 180, joissa heissäkin oli aviopuolisoja laskettu erillisiksi lähetyssaarnaajiksi. Kolmisen vuotta sitten tehtiin puhdistus, ja päädyttiin mm. edellämainittuun lukuun.
En näe paluuta tähän numeroilla pelaamiseen. Kaipuuta tällaiseen kouluttautumiseen ei missään ole. Sen menettäminen on helpotus.

Olen kokenut kaipuun Pyhän Hengen työkumppanuuteen, Jumalan työtoveruuteen.

Itse olen pienessä seurakunnassamme (PPHSRK) kokenut Seurakunnan Pään läsnäolon niin rukouskokouksissa, raamattipiirissä kuin sunnuntain tilaisuudessamme.
Kuoro, vaikka laulaa niitä pitkän kirjan lauluja, saa tehdä sitä Pyhän Hengen innoittamana. Ne tuntuvat upouusilta ja perinteisiltä yhtäaikaa."

http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/helluntailaisten-lippulaivasta-lohkesi-pala/

Kenen leipää syöt sen lauluja laulat, niin se vain on. Jos lähetystyötekijän kädet ovat sidotut, miten lähetystyötä voi tehdä ?
Helppo raha ei tuo siunausta, vaikka kehitysapu on hyvä, en sitä moiti, mutta lähetystyöntekjä menee viemään sinne ensisijaisesti EVANKELIUMIA, ruoka ja vaatteet seuraavat sitä.

Ja tähän nuorten pastorien seurakunnista eroamiseen: Onko siinäkin takana liika teologisuus, kutsumuksen ja Pyhän Hengen johdatuksen tilalle ?
Mitä kylvämme sitä

6

1592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kammio kestää

lasikirkko on herkkä särkymään kun jyrinät alkaa.

• omituinenx

Mänttäri on melko hyökkäävä ja ylimielinen kirjoittelija. Samaa linjaa olleet kaikki kirjoitukset.

• ap.

" Mänttäri on melko hyökkäävä ja ylimielinen kirjoittelija "
      Mikä tuossa tekstissä on YLIMIELISTÄ ?
      Siinä hyvösen blogissa hän minusta oli aika vanhoillisen oloinen ja tiukkapipoinen mm.Leevi Launonen ja Timo Tikka oli liian yhteistyök. toisiin srk kuuluvien uskovien kanssa.
      Mutta tässä hän on minusta ihan asialinjalla.

• RAhaKirstuSieluntae

No Esa Hyvönen haluaa vain turvata helluntailiikkeen tulevaisuuden ja rahakirstun sekä eläkkeensä. Hillsong-ylistely ja Helluntaikirkko on Esan näkemys asiasta.

Koko Helluntailiike on muutostilassa ja voi olla että helluntaiherätys pirstoutuu vieläkin enemmän kun mitä nyt on tapahtunut.

Vapaa-ehtoisiin lahjoituksiin perustuva kirkkokunta tai seurakunta joutuu elämään jäseniensä enemmistön ehdoilla ja ongelmia tulee kun nykyinen 65-75 vuotiaiden ikäpolvi siirtyy mullan alle ja keski-ikäisten asuntovelkaisten sukupolvi jotuu ottamaan taloudellisen vastuun.

Rahakirstusta tässä ollaan huolissaan. Ylistysvouhotusta on Helluntailaiset harjoittaneet aina Ylivainion ajoista lähtien.

• profetta

Aloittamalle on Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika tullut, kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi. Isä Jumala ei aloittaman kanssa tee minkäänlaista työtä eikä Pyhä Henki aloittamassa vaikuta. PS. Evankeliumi on niin monelta täysin pimennossa ja Pojan Jeesuksen valta jonka Isä Jumala on Pojalleen antanut. Mutta niinhän se on tänä päivänä hellari kirkoissa ja seurakunnissa myös.

• 19451941

Reijo Sakari Mänttäri on Raimo Mänttärin veli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6293
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1744
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1528
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      962
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      32
      879
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      856
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      809
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      231
      775
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      759
    Aihe