https://www.youtube.com/watch?v=stUF--_Z3RM
https://www.youtube.com/watch?v=WWHrqA2iq8Q
Kirkkoon.
19
177
Vastaukset
- Poista yrityksesi!
Miksi tyrkytät "seka-uskonnollista" ohjelmaa tällä sivulla, joka on tarkoitettu nimenomaan ortodoksisuudelle! Et ole edes osannut "rakentaa" minkäänlaista ortodoksisuutta ns. kirkkoosi. Yritätkö tämmöisillä keinoilla houkutella ortodokseja johonkin muuhun uskontoon?
- ymmärtämättömät
Onhan tuossa toisen videon lopussa ortodoksikirkko.
Jos suomeen mahtuu ortodoksikirkko ja luterilainen kirkko niin miksi ei myös virtuaaliseen maailmaan?
Video nyt sattuu olemaan luterilaisten iltahartaudessa koska ortodoksipapisto on niin sisäänpäinlämpiävää ja virtuaalikammoista että eivät ole saaneet edustustaan tuonne.
Lisäksi kukaan heistä ei uskalla edes pieraista ilman piispan suostumusta.
Jos ei ole kärsivällisyyttä katsoa molempia videoita ja kommentoida vasta sitten kun on nähnyt kaiken niin kannattaako tulla mölisemään palstoille?
Ekumeniaan se Kristuskin käski.Molemmat kansankirkot ovat kristillisiä. - hyi kauheaa
No jopas on erikoista ortodoksisuutta jos ei siedä toisia kristittyjä!
Kaikenlaisia käsityksiä kristillisyydestä ja ortodoksisuudesta sitä näkyy olevankin. - Rukoileva ortodoksi
hyi kauheaa kirjoitti:
No jopas on erikoista ortodoksisuutta jos ei siedä toisia kristittyjä!
Kaikenlaisia käsityksiä kristillisyydestä ja ortodoksisuudesta sitä näkyy olevankin.Luterilaiset EIVÄT OLE kristittyjä! Kuten kirkkoisämme Pyhä Suurmarttyyri Kyprianos Karthagolainen on sanonut; hänellä, jolla ei Kirkkoa äitinään, ei voi olla myöskään Jumalaa isänään. Kirkko on vain Yksi, Pyhä Apostolinen ja Katolinen, eli Pyhä Ortodoksinen ja Pyhä Roomalaiskatolinen. Luterilaiset EIVÄT kuulu kirkkoon, heillä EI ole Jumalaa isänään ja näin ollen on mitä halveksuttavinta rienausta kutsua rappioalkoholistin munkin seuraajia "kristityiksi"! Ekumeniaa luterilaisten kanssa tulee välttää kuin ruttoa!
- hullulta vaikuttaa
Rukoileva ortodoksi kirjoitti:
Luterilaiset EIVÄT OLE kristittyjä! Kuten kirkkoisämme Pyhä Suurmarttyyri Kyprianos Karthagolainen on sanonut; hänellä, jolla ei Kirkkoa äitinään, ei voi olla myöskään Jumalaa isänään. Kirkko on vain Yksi, Pyhä Apostolinen ja Katolinen, eli Pyhä Ortodoksinen ja Pyhä Roomalaiskatolinen. Luterilaiset EIVÄT kuulu kirkkoon, heillä EI ole Jumalaa isänään ja näin ollen on mitä halveksuttavinta rienausta kutsua rappioalkoholistin munkin seuraajia "kristityiksi"! Ekumeniaa luterilaisten kanssa tulee välttää kuin ruttoa!
Kyprianospa ei ole JUMALA.
Onko sattunut unohtumaan?
Ekumeeninen vastuuviikko 19.–26.10.
http://www.ort.fi/tapahtumat/ekumeeninen-vastuuviikko-19-2610
Ilmeisesti et usko Suomen ortodoksisen kirkon oppeihin saati kristinuskon oppeihin.
Kuka hullu lie sinulle ortodoksisuutta opettanut vai lienetkö itse vetänyt siitä oman tulkintasi. - Lorvi Kataari
Luterilaiset EIVÄT OLE kristittyjä! Kuten kirkkoisämme Pyhä Suurmarttyyri Kyprianos Karthagolainen on sanonut; hänellä, jolla ei Kirkkoa äitinään, ei voi olla myöskään Jumalaa isänään. Kirkko on vain Yksi, Pyhä Apostolinen ja Katolinen, eli Pyhä Ortodoksinen ja Pyhä Roomalaiskatolinen. Luterilaiset EIVÄT kuulu kirkkoon, heillä EI ole Jumalaa isänään ja näin ollen on mitä halveksuttavinta rienausta kutsua rappioalkoholistin munkin seuraajia "kristityiksi"! Ekumeniaa luterilaisten kanssa tulee välttää kuin ruttoa!
Tässä sekularistisessa maailmassa meidän kristittyjen kannattasi pitää yhtä. Ne harvat ihmiset jotka kirkon ovensaranoita kuluttavat, eivät ansaitse tuomiota helvettiin sen perusteella, että sinun näkemyksesi mukaan käyvät harhaoppisten kirkossa.
Niin kuin hyvin tiedät varmaan, alle 3%:a suomalaisista osallistuu seurakuntiensa toimintaan useammin kuin kerran kuukaudessa. Joten ehkä olisi parempi keskittyä tuohonn 97%:in eikä tuohon pieneen ryhmään, joka vielä uskoo edes johonkin ylempään voimaan.
Tiedon siitä, kuka on harhaoppinen, voit pitää omana tietonasi ja näkemyksenäsi. - Rukoileva ortodoksi
Lorvi Kataari kirjoitti:
Tässä sekularistisessa maailmassa meidän kristittyjen kannattasi pitää yhtä. Ne harvat ihmiset jotka kirkon ovensaranoita kuluttavat, eivät ansaitse tuomiota helvettiin sen perusteella, että sinun näkemyksesi mukaan käyvät harhaoppisten kirkossa.
Niin kuin hyvin tiedät varmaan, alle 3%:a suomalaisista osallistuu seurakuntiensa toimintaan useammin kuin kerran kuukaudessa. Joten ehkä olisi parempi keskittyä tuohonn 97%:in eikä tuohon pieneen ryhmään, joka vielä uskoo edes johonkin ylempään voimaan.
Tiedon siitä, kuka on harhaoppinen, voit pitää omana tietonasi ja näkemyksenäsi.Länsimaiden sekularistinen rappio johtuu pääasiallisesti saatanaa palvovasta uskonlahkosta nimeltä "luterilaisuus", joka on ateismin synonyymi! Luterilaisuudella ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa! Minun näkemykseni on yhtä kuin Pyhän Ortodoksisen Kirkon näkemys joka on yhtä kuin Jumalan näkemys. Naurettavilla prosenttien luettelulla ei ole mitään merkitystä, sillä Kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta ja Kirkko on yksi Kirkko - joka ei todellakaan ole luterilainen. Tämä on Ortodoksinen Totuus ja voit olla hyvä ja esittää Kirkon opista sen kohdan, joka sanomani todistaa vääräksi. Tiedon siitä, kuka on harhaoppinen pitäminen omana tietonani olisi lähimmäisenrakkauden vastaista, sillä ortodoksin korkein tavoite on pyhittää paitsi oma elämänsä, myös koko ympäröivä yhteiskunta Jumalalle! Harhaoppien ja synnin paljastaminen on kristillinen teko.
- sama lorvi kataari
Länsimaiden sekularistinen rappio johtuu pääasiallisesti saatanaa palvovasta uskonlahkosta nimeltä "luterilaisuus", joka on ateismin synonyymi! Luterilaisuudella ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa! Minun näkemykseni on yhtä kuin Pyhän Ortodoksisen Kirkon näkemys joka on yhtä kuin Jumalan näkemys. Naurettavilla prosenttien luettelulla ei ole mitään merkitystä, sillä Kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta ja Kirkko on yksi Kirkko - joka ei todellakaan ole luterilainen. Tämä on Ortodoksinen Totuus ja voit olla hyvä ja esittää Kirkon opista sen kohdan, joka sanomani todistaa vääräksi. Tiedon siitä, kuka on harhaoppinen pitäminen omana tietonani olisi lähimmäisenrakkauden vastaista, sillä ortodoksin korkein tavoite on pyhittää paitsi oma elämänsä, myös koko ympäröivä yhteiskunta Jumalalle! Harhaoppien ja synnin paljastaminen on kristillinen teko.
Milloinkas olet itse liittynyt tähän meidän pyhään ankkalammikkoomme? Taidat vasta pestä untuviasia pois???
- kivenheittäjä
Länsimaiden sekularistinen rappio johtuu pääasiallisesti saatanaa palvovasta uskonlahkosta nimeltä "luterilaisuus", joka on ateismin synonyymi! Luterilaisuudella ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa! Minun näkemykseni on yhtä kuin Pyhän Ortodoksisen Kirkon näkemys joka on yhtä kuin Jumalan näkemys. Naurettavilla prosenttien luettelulla ei ole mitään merkitystä, sillä Kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta ja Kirkko on yksi Kirkko - joka ei todellakaan ole luterilainen. Tämä on Ortodoksinen Totuus ja voit olla hyvä ja esittää Kirkon opista sen kohdan, joka sanomani todistaa vääräksi. Tiedon siitä, kuka on harhaoppinen pitäminen omana tietonani olisi lähimmäisenrakkauden vastaista, sillä ortodoksin korkein tavoite on pyhittää paitsi oma elämänsä, myös koko ympäröivä yhteiskunta Jumalalle! Harhaoppien ja synnin paljastaminen on kristillinen teko.
Lienet "rukoileva ortodoksi" saanut oppisi vanhoillislestaadiolaisten seuroista?.
- Rukoileva ortodoksi
sama lorvi kataari kirjoitti:
Milloinkas olet itse liittynyt tähän meidän pyhään ankkalammikkoomme? Taidat vasta pestä untuviasia pois???
Olen syntymästäni ortodoksi ja jo vuosia sitten siirtynyt Moskovan patriarkaattiin opillisista syistä. Sinua sen sijaan en muista tällä palstalla nähneeni, joten luulisi sinun enemminkin puheidesi perusteella tietävän kuka minä olen.
- ortodoksi käännynnäi
Olen syntymästäni ortodoksi ja jo vuosia sitten siirtynyt Moskovan patriarkaattiin opillisista syistä. Sinua sen sijaan en muista tällä palstalla nähneeni, joten luulisi sinun enemminkin puheidesi perusteella tietävän kuka minä olen.
Kysymys kuuluu, mitä teet suomen ortodoksisella keskustelupalstalla?
Miksi et mene sinne missä on kaltaisiasi?
Luuletko saavasi tuomita niin että et joudu siitä itse joskus tuomiolle?
Minusta kun tuntuu että sinulla on perin kummallinen käsitys ortodoksisuudesta tai sitten psyykkeessäsi on jotain vialla. - näin se menee
Ah sinulla ei ole valtaa muihin ihmisiin.
Ihmettelinkin miten sinun nimimerkissäsi on jotain tuttua.
Kaltaisiasi venäläismielisiä fundamentalisti ortodokseja putkahtelee silloin tällöin julkisuuteen siellä täällä.Oppineet tahot kuitenkin ovat potkineet pois kaltaisesi useimmistakin ortodoksisista keskusteluryhmistä.
Syyn varmaan tiedät itsekkin.
Venäjällä on menneet uskonnot ja polittiikka nationalismin kanssa sekaisin ihan niinkuin lähi-idän muslimeillakin.
Venäjän patriarkaatti sietäisi julistaa harhaoppiseksi. - sama lorvi kataari
Voisitko lukea mm. heksapsalmit oikein ajatuksen kanssa, ja ymmärtää niiden sisällön, niin et höpöttäisi noita sinun synnynnäisortojuttujasi... Ja viittaan edelleenkiin siihen aiemmin mainitsemaani 97%:in väestöstä; sinä voit aloittaa siitä, että he edes joskus avaisivat kirkon oven. Tuolla paatoksellisella vouhotuksellasi saat tosiaan olla ihan yksinäsi kirkossa. Onko se lähimmäisen rakkautta? Onko se sinun kirkkosi päämäärä?
Laupeudella ne ihmiset saadaan kirkkoon, ei tuomiota julistamalla luin lestadiolaiset! - 1+2
kivenheittäjä kirjoitti:
Lienet "rukoileva ortodoksi" saanut oppisi vanhoillislestaadiolaisten seuroista?.
Tuskin on saanut, siellä kun opetetaan että pienet lapset ovat Kristuksessa pelastettuja vaikka heitä ei oltaisi kastettu, mutta "rukoileva ortodoksi" totesi yhdessä ketjussa että kaikki kastamattomat lapset menevät poikkeuksetta helvetin kadotukseen.
Hänen eksklusiivinen seurakuntaoppinsa tosin lienee saanut vaikutteita v-lestadiolaisuudesta, varsinkin 1970-luvun SRK:n lausunnoista. - väärää tietoa
1+2 kirjoitti:
Tuskin on saanut, siellä kun opetetaan että pienet lapset ovat Kristuksessa pelastettuja vaikka heitä ei oltaisi kastettu, mutta "rukoileva ortodoksi" totesi yhdessä ketjussa että kaikki kastamattomat lapset menevät poikkeuksetta helvetin kadotukseen.
Hänen eksklusiivinen seurakuntaoppinsa tosin lienee saanut vaikutteita v-lestadiolaisuudesta, varsinkin 1970-luvun SRK:n lausunnoista.Vl-herätys ei tuomitse kastamattmana kuolleita lapsia he-lvettiin. Pikemminkin päinvastoin, kaikki lapse väriin ja kansallisuuteen katsomatta ovat Kristuksen lunastuksesta osallisia ja taivaskelpoisia.
- fdhvcnz
väärää tietoa kirjoitti:
Vl-herätys ei tuomitse kastamattmana kuolleita lapsia he-lvettiin. Pikemminkin päinvastoin, kaikki lapse väriin ja kansallisuuteen katsomatta ovat Kristuksen lunastuksesta osallisia ja taivaskelpoisia.
Juuri niinhän tuossa yllä todettiin.
- voihan peruna
No empä tiennynnä mikä soppa tähänkin säkeentyisi kun tuon videon tänne postasin.
Ehkä on parempi ettei täkäläisen palstan niin kutsutut ortodoksit sinne tulekkaan.Säästymmä pahemmilta päänsäryiltä.
Onneksi se on sen verta vaikea sovellus käyttää ja vaatii laadukasta tekniikkaa ettei ehken ole pelkoa siitä. - yötönyö
Eikös videon laittajan nimimerkki ole, sekaan vaan, eikä voihan peruna. ?
- kissa i huvud
Nimimerkki ei ole mikään vakio varsinkaan rekisteröitymätön.
Vain vanhanaikaiset käyttävät yhtä ja samaa nikkiä.
Palstallahan on ollut joskus joku pikkunilkki joka on luonut kymmeniä eri nimimerkkejä ja rekisteröinyt ne ja vielä lukuisan joukon rekisteröimättömiä ja sitten koittanut saada revaa niillä suomi24 palvelusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 342745
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151579- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1791228
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070