...yritystoiminnan verotettavat ansiotulot eivät yrittäjän opiskellessa alene vähintään kolmanneksella, vaan alenevat vähemmällä kuin kolmanneksella tai eivät lainkaan. Siksihän minä juuri hain tänä vuonna aikuiskoulutukseen, että ansiotuloni ovat olleet tuskallisen pienet jo useamman vuoden!! Jos niitä lähden pienentämään vielä kolmasosan tai yli, niin eihän mulle jää enää yhtään mitään!
Lisäksi vaikka aikuiskoulutustuen takaisinmaksu määräytyy tulojen mukaan, aikuiskoulutustuen määrä ei yrittäjillä määräydy niin, vaan se on kaikilla yrittäjätoiminnan verotettavan ansiotulon tasoilla sama minimi tukimäärä 709€ / kk miinus tasavero 20%.
Verotettavan yritystoiminnan ansiotuloni ovat osittain siitä syystä olleet pienet, että olen maksanut suurehkoja YEL-maksuja. Niistä on ollut hyötyä kun olen saanut sairauspäivärahaa sairaslomalla, joka taas on pienentänyt laskutusta... Kyllä saisi aikuiskoulutustuki määräytyä YEL-työtulon mukaan, kuten muutkin meikäläisten etuudet.
minun on tässä tilanteessa pakko ottaa aikuiskoulutustuki, tienata opiskeluajan ulkopuolella vähintään sama köyhyysrajan alittava summa kuin edellisessä valmistuneessa verotuksessani ja maksella tuki pois "sitten joskus". Kukaan muu yrittäjäkollega joutunut vastaavan ikävän tilanteen ääreen?
Yrittäjän aikuiskoulutustuki peritään takaisin...
... silloin kun...
0
694
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315776- 363791
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833323- 122758
- 292222
- 122167
- 1621906
- 181505
- 1051362
- 251233