Olen valtionhallinnossa töissä, syntynyt tammikuussa 1956. Työvuosia nyt noin 38. Voimassa olevan eläkejärjestelmän mukaan eläkeikäni on 64,4 kk. Uudistuneessa eläkejärjestelmässä kerrotaan sen olevan 63,6 kk. Pääsenkö siis muutaman kuukauden aiemmin eläkkeelle? Olen valtionhallinnossa töissä.
Milloin siis eläkkeelle?
4
202
Vastaukset
Vielä ei ole tarkkaa tietoa, miten eläkeuudistus vaikuttaa valtionhallinnon työntekijöiden eläkeikiin. Julkisen sektorin eläkeikiin liittyvät asiat ovat vielä jatkoneuvottelussa.
Tässä sinulle linkki Kevan nettisivuille, josta saat tietoa eläkeuudistuksesta julkisen sektorin osalta:
http://www.keva.fi/fi/tietoa_meista/uutiset/Sivut/elakeuudistuksen_vaikutukset_julkisiin_elakkeisiin_selviavat_myohemmin.aspx
Eläkeuudistusta voit seurata myös osoitteesta www.elakeuudistus.fi.- Risti Riitainen
Kiitos, jään odottelemaan jatkoneuvotteluiden tulsota. :)
- Persu56
Minäkin olen 1956 syntynyt ja eläkeikä lähestyy. Minä vaan en tahdo jäädä toimettomaksi ja maata kesämökillä. Aion painaa duunia niin kauan kuin terveyttä riittää ja muut antaa siihen mahdollisuuden. Mikähän tässä vapaa-ajan ajattelussa ihmisä niin viehättää? Mä haluan mennä iltakouluun, hankkia uuden ammatin, kokeilla rajojani, katsoa mitä musta tulee isona ja aikuisena..
elämä on...- uteliaanaKysyn
Vapaa-ajan ajattelussa viehättää vapaus, mahdollisuus toteuttaa unelmia mihin ei ollut aikaisemmin aikaa, ei säännöllisiä työaikoja, ei pakollisia aikaisia heräämisiä, kukaan ei kyttää perääsi, eikä edellytä mitään, voi antaa tilaa luovuudelle. Tämä kaikki ei tarkoita joutenoloa, vaan uudenlaista toimintaa ja tekemistä.
Mikä sinua houkuttaa koulun penkille menossa, uuden ammatin hankinnassa ja jatkuvassa duunin painamisessa? Jonkinlainen suorittamisen pakko, kyvyttömyys elää ilman ohjatun toiminnan piirissä olemista ja muiden arvostuksen hankkiminen? Muuta ei tule mieleen, kovin tylsältä elämältä vaikuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872