Panasonic/Lumix-huolto

Viimeinen Lumix

Oletteko kokeilleet Lumix/Panasonic huoltoa? Minusta tämä ei toimi lainkaan Suomen kuluttajalakien mukaisesti, ainakaan takuuhuoltojen osalta.
Huolto on siis toteutettu niin, että ensin rekisteröit kamerasi huoltoon nettilomakkeella. Jotta pääset eteenpäin, sinun tulee hyväksyä "pienellä präntillä" englanninkielinen sopimus. Samalla tulet tehneeksi sopimuksen UPS:n kanssa, joten tulosta lähete valmiiksi ja pakkaa kamera hyvin. Lähetti hakee ja vastuu on sinulla.
Huolto sinänsä ainakin minulla toimi, mutta 6 vko jälkeen kun kyselin kamerani perään, sain puhua kerran ruotsia ja kahdesti englantia. Löytyi se lopulta Puolasta ja palautui korjattuna.
Yhtä kaikki toiminta oli niin epämääräistä ja huonosti dokumentoitua, ettei siihen voi olla tyytyväinen. Lisäksi takuuasiat pitää pystyä hoitamaan suomen kielellä. Takuutilanteessa en myöskään voisi hyväksyä sitä, että joudun tekemään sopimuksia kolmannen osapuolen (UPS) kanssa.
Taisi minun Lumix-ostot loppua tähän kokemukseen.

3

2347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kameran voi aina viedä liikkeeseen, josta sen on ostanut ja antaa heidän toimittaa se huoltoon. Marginaalimerkeillä on aina ongelmia. Minulla kaksi Canonia on mennyt huoltoon. Ne on huollettu Saksassa, mutta homma on mennyt JAS:in kautta.

• Ai, meillä on koko porukalla Panasonicin Lumixit (4 kpl) eikä niiden kanssa ole koskaan ollut ongelmia. (jos olis ollut takuuaikana, niin oltais viety ostokauppaan takasin). Minulla kulkee aina mukana, eikä ole pakkasestakaan pahastunut (vaikka niin tuolla palstoilla on väitetty. Nyt niillä alkaa olla jo sen verran ikää, ettei kannata ajatella huoltoa jos jotain ongelmia tulee.
      Harmi ettei JAS hoida Panasonicia, Olen käynyt monesti Nikonin ja Canonien kanssa, ja palvelu on ollut loistavaa.

• sonisti

Kamerani Panasinic DMC ZX1 objektiivi jumittui niin ettei sitä voi käyttää, luultavasti "hiekkaa rattaissa". Onko suomessa järkevänhintaista ja luotettevaahuoltoliikettä tai korjaamoa ko. kameroille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7840
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2019
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1960
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe