Muistetaan nyt kuitenkin kaikki se tosiasia, että se miksi maataloustukia joudutaan maksamaan on se, että muuten ruoan hintaa jouduttaisiin tarkistamaan oikein selkeästi ylöspäin. Eli on tasan kaksi vaihtoehtoa: maataloustuet maailmassa ja ruoka edullista tai maataloustuet pois ja ruoka pomppaa oikein kalliiksi.
Eli meille kaikille on tässä vääristyneessä järjestelmässä kaiketi ihan hyvä, että tukia maksetaan.
Tuet ovat tae halvoista hinnoista
49
3961
Vastaukset
- Tuottaja
Osuit naulan kantaa, sillä ymmärtäkää nyt se että tuottajahinnoilla ei voi tuottaa koska se on tappiollista, joten tukia on siis pakko saada tai muuten tuottajille joudutaan nostamaan hintoja ja sitten se korotus on melkoinen hintalapuissa kaupoissa.
- Sitten
Ulkolaista ruokaa, tai ostetaan jo nytkin.
Arvoisa tuottaja voi sitten pitää ruokansa. - nomutta
No sitten sinä maksatkin tukea ulkolaiselle tuotannolle. Tosin maksat sitä jo nyt. MM ranskan ylituotanto viinille ja saksalaiselle viljalle ja vaikka eu:n tupakkituotannolle
Teet niin tai näin niin tukea maksat veroissasi yhtä paljon oli suomessa maataloutta tai ei. - Varmasti
nomutta kirjoitti:
No sitten sinä maksatkin tukea ulkolaiselle tuotannolle. Tosin maksat sitä jo nyt. MM ranskan ylituotanto viinille ja saksalaiselle viljalle ja vaikka eu:n tupakkituotannolle
Teet niin tai näin niin tukea maksat veroissasi yhtä paljon oli suomessa maataloutta tai ei.Ne alkavat pakostakin siellä ulkomailakin tutkimaan noita tukia, eikai mikään maa kestä loputonta kusetusta.
Mutta minä nyt ainakin annan ne rahat mieluummin ulkomaille kuin näille suomalaisille pelleille. - Maaherra
Varmasti kirjoitti:
Ne alkavat pakostakin siellä ulkomailakin tutkimaan noita tukia, eikai mikään maa kestä loputonta kusetusta.
Mutta minä nyt ainakin annan ne rahat mieluummin ulkomaille kuin näille suomalaisille pelleille....ja pahasti.
Vahinko vaan että vaikutat jopa niin tyhmältä ettet ikinä (sulle) näin vaikeaa asiaa edes voi tajuta.
Ai mitkä rahat annat? Taidat itse olla sossuluukun kerjuupuolella.
...voivoi... - Tajuan
Maaherra kirjoitti:
...ja pahasti.
Vahinko vaan että vaikutat jopa niin tyhmältä ettet ikinä (sulle) näin vaikeaa asiaa edes voi tajuta.
Ai mitkä rahat annat? Taidat itse olla sossuluukun kerjuupuolella.
...voivoi...Olenhan itse ihan oikea yrittäjä metalli alalla, ja onhan mulla pari maatilaakin jotka on annettu vuokralle.
Siinä hommassa olen katsellut näiden maajussien kitinää tätäkö on yrittäminen heidän mielestään ?
Lähinnä yhtä sairasta on tuo Taksi homma. - Kuluttaja
Ostetaan banaanit banaani,maasta, siellä ne ovat halvimpia.
Ostetaan ruoka muukin missä halvinta on.Mikä ihmeen velvollisuus meillä on loisia elättää, tehkööt sellaista työtä että kannattaa tai niin paljon että tarpeeksi rahaa tulee.
En minäkään mene grönlantiin jäätä myymään enkä saharaan hiekkaa vaan teen mitä täällä kannattaa tehdä.
JOs ituniskat hiukan vähemmän mammonaan olisi tykästyneitä niin ruoka olisi kohtuuhintaista ilman tukiakin.
ituniskan euro ei ole vertailukelpoinen vuosaaren duunarin euron kanssa.Duunari maksaa ihan kaikesta mutta ituniska vain ylellisyystavaroistaan ja ulkomaan matkoistaan, ruoka asunto ja lämpö tulee ilmaiseksi kun saa kaikki melkein vähentää suoraan tuloista. - Myös kuluttaja
Kuluttaja kirjoitti:
Ostetaan ruoka muukin missä halvinta on.Mikä ihmeen velvollisuus meillä on loisia elättää, tehkööt sellaista työtä että kannattaa tai niin paljon että tarpeeksi rahaa tulee.
En minäkään mene grönlantiin jäätä myymään enkä saharaan hiekkaa vaan teen mitä täällä kannattaa tehdä.
JOs ituniskat hiukan vähemmän mammonaan olisi tykästyneitä niin ruoka olisi kohtuuhintaista ilman tukiakin.
ituniskan euro ei ole vertailukelpoinen vuosaaren duunarin euron kanssa.Duunari maksaa ihan kaikesta mutta ituniska vain ylellisyystavaroistaan ja ulkomaan matkoistaan, ruoka asunto ja lämpö tulee ilmaiseksi kun saa kaikki melkein vähentää suoraan tuloista.Kuka se on kieltänyt duunaria tekemästä itselleen polttopuita ,taloa tai kasvimaata ?
Monet duunarit näin tekevät , mutta luuserit vaan valittaa netissä .
Asuminen maatilalla saattaa olla kalliimpaa kuin tavallisessa omakotitalossa , koska vanhaa taloa ei käytännössä voi myydä pois tuotantorakennuksien vierestä.
Vanhaa joko korjataan kohtuuttoman kauan tai se puretaan . Duunari voi myydä entisen talonsa kun rakentaa uuden .
Vähennysoikeudet on kyllä tarkkaan rajattu , jopa alv;n voi joutua maksamaan yksityiskäyttöön otetuista tuotteista . Viljelijätkin ostavat pääosan ruuastaan kaupasta samoin kuin duunarit . - Myös kuluttaja
Sitten kirjoitti:
Arvoisa tuottaja voi sitten pitää ruokansa.Muista ostaa Eu;n ulkopuolelta nyt kun ollaan Eu;n yhteisessä maatalouspolitiikassa .
Syö ihmeessä Etelä-ameriikan naudanlihaa ,se on herkullista kun valkuaisrehuna käytetään jättitiloilla kananlantaa. - Maaherra
Tajuan kirjoitti:
Olenhan itse ihan oikea yrittäjä metalli alalla, ja onhan mulla pari maatilaakin jotka on annettu vuokralle.
Siinä hommassa olen katsellut näiden maajussien kitinää tätäkö on yrittäminen heidän mielestään ?
Lähinnä yhtä sairasta on tuo Taksi homma.Lainaus viestistäsi:
>>>>Ne alkavat pakostakin siellä ulkomailakin tutkimaan noita tukia, eikai mikään maa kestä loputonta kusetusta.>>>>
Tuosta lauseesta jo päättelen ettet ainakaan käsiteltävästa asiasta tajua oikeestaan siis YHTIKÄS mitään.
Ainakin itse myönnän että kirjoittamasi lause ei omaan ymmärrykseeni mahtunut ollenkaan. (olen aikas varma että vika ei ole minussa)
Ja pieni kysymys.
Kerroppas niistä parista maatilastasi jotain.
...siis vaikka ihan yleisesti vaan.
koko ?
sijainti (noin suurpiirteisesti)?
konekanta ?
tuotantosuunta ?
...jne? - Maaherra
Kuluttaja kirjoitti:
ituniskan euro ei ole vertailukelpoinen vuosaaren duunarin euron kanssa.Duunari maksaa ihan kaikesta mutta ituniska vain ylellisyystavaroistaan ja ulkomaan matkoistaan, ruoka asunto ja lämpö tulee ilmaiseksi kun saa kaikki melkein vähentää suoraan tuloista.Taas yksi näitä viestisurffaajia jotka ohittavat silmät kiinni asiapitoiset viestit ja kun löytävät jotain kokonaisuudesta irroitettavaa mistä vähän saa kiinni niin SITTEN vittuillaan. Ja KAIKKI on loisia ja vitun ituniskoja.
Onko sua iso poika nolannu koulussa pikkutyttöjen edessä kun tänne täytyy tulla poraamaan ja purkamaan itkua? - Niin..
Maaherra kirjoitti:
Lainaus viestistäsi:
>>>>Ne alkavat pakostakin siellä ulkomailakin tutkimaan noita tukia, eikai mikään maa kestä loputonta kusetusta.>>>>
Tuosta lauseesta jo päättelen ettet ainakaan käsiteltävästa asiasta tajua oikeestaan siis YHTIKÄS mitään.
Ainakin itse myönnän että kirjoittamasi lause ei omaan ymmärrykseeni mahtunut ollenkaan. (olen aikas varma että vika ei ole minussa)
Ja pieni kysymys.
Kerroppas niistä parista maatilastasi jotain.
...siis vaikka ihan yleisesti vaan.
koko ?
sijainti (noin suurpiirteisesti)?
konekanta ?
tuotantosuunta ?
...jne?Perintönä saatu, toinen noin 80 h ja toinen noin 65 h.
Koneet on myyty jo ennen minua, peltoa noin kolmas osa kummassakin ja loput melko hyvää metsää.
Isommassa rantaviivaa noin 1.5 km
Talousrakennukset vielä tallella, mutta aika huonossa kunnossa. Asuin rakennukset asuttavassa kunnossa.
Kyllä ei kiinostaisi pätkääkään alkaa tonkia maata jollain "tuella" ymmärrän että oikea yrittäminen on jotain ihan muuta.
Nämä tilat sijatsevat Keskisuomessa.
Olen tuossa keskustellut jo myynnistäkin ja korvaan on tarttunut aina mitä tukea mihinkin asiaan saa, vaikuttaa näin kaupunkilaisen korvaan melko sairaalta touhulta. - Maaherra
Niin.. kirjoitti:
Perintönä saatu, toinen noin 80 h ja toinen noin 65 h.
Koneet on myyty jo ennen minua, peltoa noin kolmas osa kummassakin ja loput melko hyvää metsää.
Talousrakennukset vielä tallella, mutta aika huonossa kunnossa. Asuin rakennukset asuttavassa kunnossa.
Kyllä ei kiinostaisi pätkääkään alkaa tonkia maata jollain "tuella" ymmärrän että oikea yrittäminen on jotain ihan muuta.
Olen tuossa keskustellut jo myynnistäkin ja korvaan on tarttunut aina mitä tukea mihinkin asiaan saa, vaikuttaa näin kaupunkilaisen korvaan melko sairaalta touhulta.>>>Kyllä ei kiinostaisi pätkääkään alkaa tonkia maata jollain "tuella" >>>
Jos siis herra siellä on niin viisas niin miksei noin komealla tilakokonaisuudella tee elantoaan ihan ILMAN tukia sitten ????
Jätkä poraa maajussien loiselämää eikä itse pysty muuttamaan työnteolla rahaksi noin mahtavan maatilan tuloa??? MISSÄ VIKA ?????
Näytä nyt sitten meille muille mallia miten se homma toimii ilman tukiaisia. Et ainakaan voi valittaa ettei olisi annettu kultavadilla mahdollisuuksia näyttämiseen.
...voi herranjestas sentään...
ja vielä:
>>>...ja korvaan on tarttunut aina mitä tukea mihinkin asiaan saa, vaikuttaa näin kaupunkilaisen korvaan melko sairaalta touhulta>>>
Niin se varmasti on!!! Kaupunkilaiset eivät MISSÄÄN TAPAUKSESSA käytä elämiseensä minkäänlaisia tukia missään muodossa. Eiväthän käytäkään?? Eiväthän ????? Siis älä valita että se nimenomaan kaupunkilaiseen korvaan jotenkin särähtäisi. Aika heikko huomautus oli sekin.
Sairaalta touhulta se koko tukiaispaska vaikuttaa ihan yhtä paljon maajussinkin korvaan. Vai oletko ihan tosissaan niin naivi ettet sitä tiedä. Tälläistä tukijärjestelmää ei kukaan maajussi itse halua. Ellei sitten todella halua olla loinen tai ole muuten harvinaisen tyhmä.
Muuten vastauksesi tilakokonaisuudesta oli melko mielenkiintoinen, mikäli pitää paikkansa. - Myös kuluttaja
Niin.. kirjoitti:
Perintönä saatu, toinen noin 80 h ja toinen noin 65 h.
Olen tuossa keskustellut jo myynnistäkin ja korvaan on tarttunut aina mitä tukea mihinkin asiaan saa, vaikuttaa näin kaupunkilaisen korvaan melko sairaalta touhulta.Sinähän se elät niillä viljelijöille tarkoitetuilla tukieuroilla : Millä rahoilla luulet vuokrat maksettavan = TUKIRAHOILLA
Jos tukia korotettaisiin , olisit varmaan ensimmäisenä vinkumassa korotusta vuokraan .
Luultavasti metalliyrityksesikin on vuokralla kunnan rakentamassa/ostamassa hallissa , sehän on yritystukea .
Maaherra antoikin tuossa jo sinulle hyvän neuvon mitä voisit tehdä . Myös kuluttaja kirjoitti:
Sinähän se elät niillä viljelijöille tarkoitetuilla tukieuroilla : Millä rahoilla luulet vuokrat maksettavan = TUKIRAHOILLA
Jos tukia korotettaisiin , olisit varmaan ensimmäisenä vinkumassa korotusta vuokraan .
Luultavasti metalliyrityksesikin on vuokralla kunnan rakentamassa/ostamassa hallissa , sehän on yritystukea .
Maaherra antoikin tuossa jo sinulle hyvän neuvon mitä voisit tehdä .Nimimerkki "Myös kuluttaja" ei tiedä EU-maataloustuista mitään.
Kannattaisi yleisivistää itseään.
Ensiksi tiedoksi:
- En ole viljelijä.
- Olen kuluttaja, joka on perehtynyt EU-maataloustukien taustoihin.
Siksi kirjoitin nettikirjan Suomen EU-maatalousneuvottelujen hämäryyksistä.
Huijaten tehdyt sopimukset eivät ole oikeudellisesti päteviä.
Tässä on osa lääkkeistä, jolla hoidetaan rytinä, joka toivottavasti seuraa nettikirjastani:
Verotukselliset kuluttajahinnan alennukset, jolloin tuottaja saa tuotteesta palkan ilman tukia vieläpä ilman, että elintarvikkeen hinta kaupassa nousee.
KS alempaa alustus
"löysin Tukikirjoit"
osoite:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000024&conference=4500000000000713&posting=22000000004966237
Omalla nimelläni totuutta ja avoimuutta peräten.
Jorma Jaakkola
[email protected]- Myös kuluttaja
jorma.jaakkola kirjoitti:
Nimimerkki "Myös kuluttaja" ei tiedä EU-maataloustuista mitään.
Kannattaisi yleisivistää itseään.
Ensiksi tiedoksi:
- En ole viljelijä.
- Olen kuluttaja, joka on perehtynyt EU-maataloustukien taustoihin.
Siksi kirjoitin nettikirjan Suomen EU-maatalousneuvottelujen hämäryyksistä.
Tässä on osa lääkkeistä, jolla hoidetaan rytinä, joka toivottavasti seuraa nettikirjastani:
Verotukselliset kuluttajahinnan alennukset, jolloin tuottaja saa tuotteesta palkan ilman tukia vieläpä ilman, että elintarvikkeen hinta kaupassa nousee.
KS alempaa alustus
"löysin Tukikirjoit"
osoite:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000024&conference=4500000000000713&posting=22000000004966237
Omalla nimelläni totuutta ja avoimuutta peräten.
Jorma Jaakkola
[email protected]Mikä siinä muka on väärin , perustelehan vähän .
Vuokrahinnat ovat nousseet tukien takia ja tuet valuvat vuokratun pellon omistajille . Myös kuluttaja kirjoitti:
Mikä siinä muka on väärin , perustelehan vähän .
Vuokrahinnat ovat nousseet tukien takia ja tuet valuvat vuokratun pellon omistajille .Se, mitä "Myös kuluttaja" on kertonut, on totta..., vuokrat nousevat, koska toiset haluavat sosialisoida tuet itselleen.
Mutta...
premissit eli lähtökohdat nykyiselle tolkuttomalle tukitilanteelle ovat väärät.
- Mikään huijaten tehty sopimus (Suomen EU-liittymissopimus) ei ole oikeudellisesti pätevä!
Kansanäänestyslain kysymystekstin ja tuhotun EU-kirjan antamien vinkkien perusteella EU-kansanäänestys oli vaalipetos...
Kaikki viljelijöihin kohdistuneet epäoikeudenmukaisuudet ovat MTK:n nykyisen puheenjohtajan Esa Härmälän suunnittelemia.
Onneksi MTK-veteraani Lauri Kuosmasen poika Antti kirjoitti kirjan "Suomen tie EU:n jäseneksi".
Kirjailija on keskeinen EY/EU-neuvottelija jo 20 vuoden takaa.
Antti Kuosmanen sai kirjalleen kustantajan, silloisen Kauppa- ja teollisuusministeriön kansliapäällikön Matti Vuorian ja tämän isän Pekan omistaman Kustannusosakeyhtiö Ultima Thulen.
Kun kirja sitten painettiin ja tuli myyntiin, tuli jostakin hätäinen käsky kerätä kirjat takaisin.
Erään tiedon mukaan ulkoministeriö oli kirjan hävittämisen takana. Ulkoministerinä oli tuolloin Tarja Halonen...
Todiste kirjan myymisestä on netissä: Tampereen kaupunginkirjaston luettelokortti.
Minulla on ollut kopiot ko kirjasta kohta kolme vuotta.
Härmälä oli Suomen EU-maatalousneuvottelija, (pääministerin erityisavustaja kesästä 1991 alkaen). Maatalousministerit Pura ja sittemmin Pesälä eivät halunneet osallistua neuvotteluihin.
Härmälä huseerasi yksin sihteerinään MTK:n nykyinen toiminnanjohtaja Paavo Mäkinen.
Härmälän ensimmäinen Maatalouden sopeuttamismuistio on päivätty 30.12.1992.
Julkisuusaste on salainen...
Siltä pohjalta, mitä Härmälä oli muistionsa perusteella vaatimassa Suomen maataloudelle, ei ollut odotettavissa muuta kuin maatalouden alasajo.
Tätä muistiota ei vielä ole päivitetty nettikirjaani.
Keskustelu maataloustuista käsittelee pikkuseikkoja.
Nettikirjani teksti pitää nostaa julkiseen keskusteluun.
Jäljet johtavat demaripresidenttien käskytyksiin.- Talonpoika
Kuluttaja kirjoitti:
ituniskan euro ei ole vertailukelpoinen vuosaaren duunarin euron kanssa.Duunari maksaa ihan kaikesta mutta ituniska vain ylellisyystavaroistaan ja ulkomaan matkoistaan, ruoka asunto ja lämpö tulee ilmaiseksi kun saa kaikki melkein vähentää suoraan tuloista.Käykö sinulle että tehdään sopimus jossa sitoudut siihen,että et ikinä syö suomalaista ruokaa?On katos sellainen tieto,että kuolet muutaman vuoden päästä nälkään kaikkien muiden kaupunkilaisten mukana.Ei teillä ole enää mitään toivoa säästyä siltä kohtalolta,vaikka söisittekin suomalaista ruokaa.Se kun ei riitä kaikille öljyn loppumisen jälkeen.Tieto on valtaa.
- Talonpoika
Sitten kirjoitti:
Arvoisa tuottaja voi sitten pitää ruokansa.Nyt ollaan polleata poikaa kun on rahaa ostaa ulkomailta ja niillä on myytävää.Mm.sodan jälkeen oli toisin,ei ollut varaa ostaa ruokaa ulkomailta ja tarjontakin oli olematonta.Luuletko tosissasi,että tämä on pysyvä tilanne?Muillekin luulottelijoille olen ennustanut että tulette kuolemaan nälkään kymmenen vuoden sisällä koska ette tajua asiasta yhtään mitään.Lykkyä tykö.
- Kunnioitan
Talonpoika kirjoitti:
Nyt ollaan polleata poikaa kun on rahaa ostaa ulkomailta ja niillä on myytävää.Mm.sodan jälkeen oli toisin,ei ollut varaa ostaa ruokaa ulkomailta ja tarjontakin oli olematonta.Luuletko tosissasi,että tämä on pysyvä tilanne?Muillekin luulottelijoille olen ennustanut että tulette kuolemaan nälkään kymmenen vuoden sisällä koska ette tajua asiasta yhtään mitään.Lykkyä tykö.
Niitä sodanjälkeisiä maanviljelijöitä, ne sentään tekivät töitä eivätkä naukuneet tukuaisia koko ajan.
Näitä nykyisiä maajusseja ei voi verrata heihin, ovat vain pelkkiä loisia. Kunnioitan kirjoitti:
Niitä sodanjälkeisiä maanviljelijöitä, ne sentään tekivät töitä eivätkä naukuneet tukuaisia koko ajan.
Näitä nykyisiä maajusseja ei voi verrata heihin, ovat vain pelkkiä loisia.EU-ajan tuista ei tiedä yhtikäs mitään sellainen henkilö, joka kirjoittaa
(Minä
Kunnioitan 4.11.2004 klo 20.34):
"Niitä sodanjälkeisiä maanviljelijöitä, ne sentään tekivät töitä eivätkä naukuneet tukuaisia koko ajan.
Näitä nykyisiä maajusseja ei voi verrata heihin, ovat vain pelkkiä loisia.",
--
EU-AJAN VILJELIJÄT EIVÄT OLE LOISIA!
Kannattaisi sivistää itseään, ennen kuin kirjoittaa tuollaisen kirjoituksen, ja ennenkuin Suomen kansantalous vuotaa kuiviin ostamalla muualla tuotettua ruokaa.
Moinen kirjoitus perustuu vanhoihin maatalousvastaisiin vappupuheisiin (, jotka ovat juurtuneet myös kokoomuslaisten mielikuviin).
Jo EY-aikana (siis vanhojen EY-maiden tuottajien) tuottajahinnat alennettiin vähitellen vuosittain.
Tuota tuottajahintojen alenemista kompensoimaan alettiin maksaa ns. tukia.
Nämä tuet eivät siis ole kannattamattomaan maanviljelyyn suunnattuja tukia.
Mitä suurempi sadonmukainen maataloustulo oli ennen EY-tuottajahintojen romahduttamista, sitä suuremman "tuen" vanhan EY-maan viljelijä saa...
Kun Suomi kävi EY/EU-neuvotteluja kävi selväksi, että Suomi ei tulisi saamaan yöllä 1.1.1995 tapahtuneesta tuottahintojen romahduksesta samanlaisia tuottajahintojen kompensaatiomaksuja kuin mitä vanhat EY-maat saivat/saavat.
Kun EU:n kassasta maksetaan vanhojen EY-maiden "tuet", joutuu Suomen valtio maksamaan omasta budjetistaan kansallista "tukea".
Koko EU-maataloustukijärjestelmä on aivan mieletöntä.
Iso-Britannian kuningashuone saa EU:n suurimmat maataloustuet.
Tässä on syitä miettiä, ostaako suomalaista vai ei.
Minä ostan VAIN suomalaista ruokaa.
Asiaan liittyen HERÄTTELEN ulkomaalaista ruokaa suosivia miettimään EY/EU-tukien taustoja kysymyksillä:
1. Miksi EY-tuottajahinnat 1980-1990 -lukujen vaihteessa romahdutettiin?
2. Kenelle/mille EU-tuottajahintojen romahduttamisesta oli hyötyä?
Lopuksi:
Lukekaapa alempaa nettikirjani, jossa tuon esille Suomen EY/EU-neuvottelujen aikaisia hämäryyksiä.
Nettikirja on alustuksessa:
"löysin Tukikirjoit"
Terveisin
Jorma Jaakkola
EU-ajan viljelijöiden oikeuksia puolustava ja
suomalaista ruokaa suosiva kuluttaja- vain niin
Kunnioitan kirjoitti:
Näitä nykyisiä maajusseja ei voi verrata heihin, ovat vain pelkkiä loisia.Se on kuule ympäri Eurooppaa demokraattisesti tehty päätös että eurooppalainen maatalous on tehty tukipelleilyksi. Silloin, kun nämä päätökset on tehty, olivat maanviljelijät jo vähemmistönä. Joku muu kansanosa kuin viljelijät siis tahtoo tätä.
- oletko höppänä?
Talonpoika kirjoitti:
Käykö sinulle että tehdään sopimus jossa sitoudut siihen,että et ikinä syö suomalaista ruokaa?On katos sellainen tieto,että kuolet muutaman vuoden päästä nälkään kaikkien muiden kaupunkilaisten mukana.Ei teillä ole enää mitään toivoa säästyä siltä kohtalolta,vaikka söisittekin suomalaista ruokaa.Se kun ei riitä kaikille öljyn loppumisen jälkeen.Tieto on valtaa.
öljyn ei tosiaankaan lopu vielä muutaman vuoden kuluttua!!!!! Mistä olet sellaisen "tiedon" saanut? Kuulutko johonkin maailmanloppua ennustavaan lahkoon? Mitäs sitten teet jos se ei tulekaan vielä muutaman vuoden päästä?
Useampi kymmentä vuotta olisi jo vähän realistisempi ennustus. - Talonpoika
oletko höppänä? kirjoitti:
öljyn ei tosiaankaan lopu vielä muutaman vuoden kuluttua!!!!! Mistä olet sellaisen "tiedon" saanut? Kuulutko johonkin maailmanloppua ennustavaan lahkoon? Mitäs sitten teet jos se ei tulekaan vielä muutaman vuoden päästä?
Useampi kymmentä vuotta olisi jo vähän realistisempi ennustus.Minulle on ihan sama loppuuko öljy vuosien vai kymmenien vuosien kuluttua.Pelkkä hinnan nousu rapauttaa talouden ja elintarviketuotannon,ja nälänhätä kai sinunkin mielestä johtuu siitä ettei ruokaa ole tarpeeksi.Äläkä sotke uskonasioitasi vakavaan keskusteluun.Minun tietoni pohjautuvat factoihin joita voi kaikki muutkin käyttää.On eri asia kiinnostaako ajattelu ja onko siihen resursseja ja elääkö vain median syöttämässä tyhjiössä,jossa valmis tieto on tarjolla.Vaikka tiede on selittänyt melkein kaikki asiat ymmärrettävästi,niin jopa länsimaissa uskovaiset käyttävät valtaa.Ja uskonnon avulla tehdään bisnestä.Siis tämä usko uusiin energioihin on aivan ällistyttävää.Se jos mikä on uskovaisuutta.Ei taida porukoilla olla hääppöset tiedot edes fysiikasta?Minulle on ihan sama vaikka vetäisitte itsenne hirteen mutta älkää tyrkyttäkö minulle niin huonoa vaihtoehtoa.Kyllä elämän tarkoitus on pysyä hengissä-ei muuta.
- Heh heh
Talonpoika kirjoitti:
Minulle on ihan sama loppuuko öljy vuosien vai kymmenien vuosien kuluttua.Pelkkä hinnan nousu rapauttaa talouden ja elintarviketuotannon,ja nälänhätä kai sinunkin mielestä johtuu siitä ettei ruokaa ole tarpeeksi.Äläkä sotke uskonasioitasi vakavaan keskusteluun.Minun tietoni pohjautuvat factoihin joita voi kaikki muutkin käyttää.On eri asia kiinnostaako ajattelu ja onko siihen resursseja ja elääkö vain median syöttämässä tyhjiössä,jossa valmis tieto on tarjolla.Vaikka tiede on selittänyt melkein kaikki asiat ymmärrettävästi,niin jopa länsimaissa uskovaiset käyttävät valtaa.Ja uskonnon avulla tehdään bisnestä.Siis tämä usko uusiin energioihin on aivan ällistyttävää.Se jos mikä on uskovaisuutta.Ei taida porukoilla olla hääppöset tiedot edes fysiikasta?Minulle on ihan sama vaikka vetäisitte itsenne hirteen mutta älkää tyrkyttäkö minulle niin huonoa vaihtoehtoa.Kyllä elämän tarkoitus on pysyä hengissä-ei muuta.
Ruoka meinaisi loppua,niin silloin maajussi kyllä pistettäisi hääräämään yötä päivää, eri juttu saisiko hän mitään palkkaa.
Turha luulla että silloin olisi jotenkin erikoisasemassa jos muka omistaisi jonkun maapläntin.
Täällä mailmassa ei ole mikään varmaa, tilanteet muuttuvat aina.
Jotta on ihan järkevää olla ihan hissuksiin ja viljellä sitä maapaikkaansa kun vielä saa niin tehdä. - Fairplay
Kävisikö sellainen, että poistetaan kaikki tuet maataloudesta. Sitten voitte pyytää viljastanne senverran, jotta viljely kannattaa. Näin se toimii muillakin aloilla.
- Kotimainen liha rules
EU-tuet vois lopettaa ja eu vois ruveta tukemaan esim. meijereitä ja lihataloja, jolloin ruuasta lihasta ja maidosta maksettais tuottajille enemmän eikä elintarvikkeiden hintaakaa nousis.
- Maaherra
Miksei anneta niitä tukirahoja ASIAKKAILLE jotta voisivat ostaa niitä ilman tukiaisia kaupan hyllylle asti toimitettuja ruokatarvikkeita.
- Maaherra
Paljonko leipäkilo maksaa tällä hetkellä?
Oletetaan nyt että vaikka 2 EUROO kilo. (varmaankin enemmän, hatusta hinnan kiskaisin)
Tällä hetkellä kaurakilo on jossain 7 sentin nurkilla.
Jos siis viljan hinta kolminkertaistettaisiin niin paljonko leivän hinta nousisi ???
Eipä paljon paskaakaan ainakaan sen takia.
Sensijaan sitä mukaa kun tukiaisia nostetaan, voivat keskusliikkeet ja muut viljan ostajat polkea viljan hintaa ja sitä kautta viljan alhaista hintaa kompensoivat tukiaiset siirtyvät suoraan maajusseilta seuraavaan portaaseen.
Jos tukiaiset poistettaisiin jokaisesta Euroopan maasta yhtä aikaa niin kyllä viljan hinta taas paikkansa nopeasti löytäisi ja korottunut ruuan hinta tulisi kaupunkilaisille takaisin verotuksen keventymisenä.
Mutta ongelma on se, että ne tukiaiset pitäisi tosiaan poistaa JOKA MAASTA yhtä aikaa kilpailutilanteen vääristymisen estämiseksi.
Suomi yksin ei voi tätä tehdä. Tai siis tottakai voi mutta sitten ainakin maajussit kaikki saamme etsiä muuta hommaa tai siirtyä maajussiksi parempien tukiaisten EU-maihin.- Esajas
Kyllä nämä tukiaiset ovat tulon siirtoa rikkailta köyhille.
Eli alempi keskiluokka jolla pienet verot, ei maksa tukiaisia, vaan nautti tukiaisita alempina
hintoina. Jos tuet lopetettaisiin ja alennettaisiin veroa, suurituloiset korjaisivat hyödyn. Pienituloiset maksaisivat vain hieman pienemmät verot, mutta ruokaan ja veroihin yhteensä suhteelisesti entistä enemmän. - Maaherra
Esajas kirjoitti:
Kyllä nämä tukiaiset ovat tulon siirtoa rikkailta köyhille.
Eli alempi keskiluokka jolla pienet verot, ei maksa tukiaisia, vaan nautti tukiaisita alempina
hintoina. Jos tuet lopetettaisiin ja alennettaisiin veroa, suurituloiset korjaisivat hyödyn. Pienituloiset maksaisivat vain hieman pienemmät verot, mutta ruokaan ja veroihin yhteensä suhteelisesti entistä enemmän.Kas kas
Ei ole edes ITSELLENI tullut mieleen tuollainen pointti. Ja kaikessa yksinkertaisuudessaan se on osana kokonaisuutta ihan looginen.
Nyt kun vaan köyhät kapinamieliset kaupunkilaisetkin tuon käsittäisivät.
...pisti oikeen miettimään...
Olen silti sitä mieltä, että asiassa ei kuitenkaan ole ristiriitaa väitteeseeni että leivän jo korkea kilohinta ei siitä kovasti nousisi jos viljan muutaman sentin kilohinta tuplattaisiin. - viljelijä 27v
Ennen EU:ta kaura maksoi parhaimmillaan 2,40mk/kilo, eli n. 40snt/kilo. Eli karkeasti viljan hinta pitäisi kuusinkertaistaa
Kaupunkilainen kirjoitti:
"Muistetaan nyt kuitenkin kaikki se tosiasia, että se miksi maataloustukia joudutaan maksamaan on se, että muuten ruoan hintaa jouduttaisiin tarkistamaan oikein selkeästi ylöspäin. Eli on tasan kaksi vaihtoehtoa: maataloustuet maailmassa ja ruoka edullista tai maataloustuet pois ja ruoka pomppaa oikein kalliiksi.
Eli meille kaikille on tässä vääristyneessä järjestelmässä kaiketi ihan hyvä, että tukia maksetaan."
--
Tuet ei ole tae halvoille kuluttajahinnoille.
EU-maataloustuet eivät ole ollenkaan varsinaisia tukia, vaan ensin ACA-maatalous"tuki"-reformia ja siten CAP-"tuki"reformia (v 1993), jolla koko EY-alueen tuottajahinnat ennen Suomen jäsenyttä romahdutettiin.
Kyseiset "tuet" ovat kompensaatiomaksuja joilla korvataan tuottajahintamenetyksiä.
Ketkä hyötyvät kyseisistä "tuista"?
Ylikansalliset elintarvikeyritykset, koska ne saavat raaka-aineen pilkkahinnalla.
Otsikoksi kirjoitin;
Kolmas vaihtoehto.
Tästä seutraa kolmas vaihtoehto:
Tässä on osa lääkkeestä, jolla hoidetaan rytinä, joka seuraa nettikirjastani.
Se käsittelee Suomen EU-maatalousneuvottelujen hämäryyksiä.
KS alempaa alustus
"löysin Tukikirjoit
osoite:
On helppoa kirjoitella musta-tuntuu-kirjoituksia Kaupunkilaisen alustukseen ja jatkokirjoituksiin.
Pyydän ystävällisesti lukijoita lukemaa nettikirjani ja myös kommentoimaan.- Myös kuluttaja
Maataloustuki vie 1 prosentin koko eu-alueen julkisista menoista .
Mitä saamme tällä 1 prosentilla ?
Takeet siitä että edullisia elintarvikkeiden raaka-aineita on aina saatavissa .
Ruualla leikkimiseen ei ole varaa millään maalla ja maailmanmarkkinahinnat perustuvat osittain todella törkeän huonoihin palkkoihin esim. Afrikkalaisilla tiloilla kärryissä ei ole kippiä koska mustamies tyhjentää kärryn talikolla edullisemmin- Maaherra
Onko se tosiaan vain yksi prosentti ????
Luulin sen olevan enemmän.
Onko sulla viitteet lähteisiin josta olet tiedot saanut?
Kiinnostaapi :) - Myös kuluttaja
Maaherra kirjoitti:
Onko se tosiaan vain yksi prosentti ????
Luulin sen olevan enemmän.
Onko sulla viitteet lähteisiin josta olet tiedot saanut?
Kiinnostaapi :)Tuo oli suora lainaus eu-komissaari Fisslerin päätöspuheesta tms.
Voit toki itse laskea asian :
Kaikki eu alueen maataloustuet jaettuna koko eu alueen julkisilla menoilla X 100 = 1%
Asioiden mittasuhteiden selventämiseksi , jos palkkoja korotetaan tupossa hiemankin , kulut julkiselle sektorille kohoavat enemmän kuin koko maataloustuki on yhteensä .
Yleensä puhutaan eu;n menoista 40% kuluvan maatalouteen , tämä saattaa tietenkin pitää paikkansa ,mutta ainoastaan murto-osa julkisista menoista kiertää eu;n kautta . Myös kuluttaja kirjoitti:
Tuo oli suora lainaus eu-komissaari Fisslerin päätöspuheesta tms.
Voit toki itse laskea asian :
Kaikki eu alueen maataloustuet jaettuna koko eu alueen julkisilla menoilla X 100 = 1%
Asioiden mittasuhteiden selventämiseksi , jos palkkoja korotetaan tupossa hiemankin , kulut julkiselle sektorille kohoavat enemmän kuin koko maataloustuki on yhteensä .
Yleensä puhutaan eu;n menoista 40% kuluvan maatalouteen , tämä saattaa tietenkin pitää paikkansa ,mutta ainoastaan murto-osa julkisista menoista kiertää eu;n kautta .Voisitko nimimerkki "Myös kuluttaja" kertoa tarkemmin, mistä asian voi lukea.
Yli puolet EU:n budjetista menee maatalous- ja aluetukiin.
Paljonkohan Suomen EU-jäsenmaksusta on EU-maataloustukia euroissa/yksi suomalainen?- Myös kuluttaja
jorma.jaakkola kirjoitti:
Voisitko nimimerkki "Myös kuluttaja" kertoa tarkemmin, mistä asian voi lukea.
Yli puolet EU:n budjetista menee maatalous- ja aluetukiin.
Paljonkohan Suomen EU-jäsenmaksusta on EU-maataloustukia euroissa/yksi suomalainen?Älä sotke alue tukea maataloustukiin .
Yritän etsiä alkup. tekstin , mutta voithan laskea itsekin , jos viitsit etsiä luvut laskelman pohjaksi.
Vain pieni osa eu-alueen julkisista menoista kiertää eu;n kautta ,mutta maataloustuesta suurin osa kiertää eu;n kautta .
Paljonkos se suomen eu-jäsenmaksu oli ,niin siitä taas on helppo laskea kansalaista kohti menevä määrä ,joka jouduttaisiin maksamaan vaikka suomesta lopetettaisiin koko maatalous . Myös kuluttaja kirjoitti:
Älä sotke alue tukea maataloustukiin .
Yritän etsiä alkup. tekstin , mutta voithan laskea itsekin , jos viitsit etsiä luvut laskelman pohjaksi.
Vain pieni osa eu-alueen julkisista menoista kiertää eu;n kautta ,mutta maataloustuesta suurin osa kiertää eu;n kautta .
Paljonkos se suomen eu-jäsenmaksu oli ,niin siitä taas on helppo laskea kansalaista kohti menevä määrä ,joka jouduttaisiin maksamaan vaikka suomesta lopetettaisiin koko maatalous ."Sotken" tuet tarkoituksella, koska Suomen EY-maatalousneuvottelut kytkettiin EU:n aluepolitiikkaan suomalaisten tahdon vastaisesti.
Näin kertoo Antti Kuosmasen tuhottu EU-kirja...
TE-keskusten kautta hoidettavat EU-projektit ovat paljolti tehty ahdinkoon joutuvien viljelijöiden sivuansioiden parantamista varten.
Maataloustukien määrän vertailu EU-alueen julkisen sektorin menoihin on tuskin yhtä prosenttia.
Tällaisilla tiedoilla vain hämärrytetään kansalaisten käsityksiä kokonaisuudesta.
Suomen EU-jäsenyyteen liittyvä neuvottetullos tehtiin ns. maratonistunnossa 1.3. 1994 tarkoituksella huijaukseksi.
Huijauksen kohteena olivat kaikki kansalaiset.
Viljelijät ovat kärsineet asiasta eniten.
Kolmenkymmenen hehtaarin peltoalalla ja parilla kymmenellä lehmällä pitäisi saada toimeetulo ilman tukia.
Ei muuta kuin kommentoimaan nettikirjaani!- Hauli
Mitä! unohtuiko se kansallinen tuki kokonaan?Ruoka maksaa Suomessakin vieläkin liikaa suhteutettuna kansalliseen/Euro tukeen.Ne jotka täällä muuta väittävät olisi syytä miettiä, että sillä raha määrällä saisi jokainen Suomalainen ilmaisen aterian joka päivä.
- Myös kuluttaja
Hauli kirjoitti:
Mitä! unohtuiko se kansallinen tuki kokonaan?Ruoka maksaa Suomessakin vieläkin liikaa suhteutettuna kansalliseen/Euro tukeen.Ne jotka täällä muuta väittävät olisi syytä miettiä, että sillä raha määrällä saisi jokainen Suomalainen ilmaisen aterian joka päivä.
Ei unohtunut mitään , se oli suora lainaus komissaari Fischlerin 18.10.04 pitämästä komission päätöspuheesta , ne pojat laskevat kyllä tarkkaan , koska joku heti puuttuisi asiaan jos laskelmissa olisi virheitä .
Ruuan hintaan vaikuttaa eniten palkkatyön hinta , ellet osta leipäviljaasi ym suoraan viljelijältä .
Esim. 2 euron leivässä on viljaa noin 10 eurosentin arvosta . Arvonlisäveroa on 29 senttiä . Jos palkkoja alennettaisiin puoleen leipä maksaisi hieman yli euron , en todellakaan tällaista kannata , mainitsin vain että ymmärtäisit mistä hinta muodostuu .
Elintarvike-alan palkkojen sivukulujen alentamista sen sijaan kannatan , mutta sitä tuskin kilpailumääräykset sallivat .
- maksettaisikaa.
eikä niistä luovuta missään olosuhteissa
- -
-
- Idiooteille
Tämän hetkistä tilannetta , uutisissa tulee tuutin täydeltä , mitähän siellä ruoka taloudelle on käynyt.
Mahtaisiko Suomalainen Kade pysyä ajatuksineen hengissä? - Älä jätä?
Idiooteille kirjoitti:
Tämän hetkistä tilannetta , uutisissa tulee tuutin täydeltä , mitähän siellä ruoka taloudelle on käynyt.
Mahtaisiko Suomalainen Kade pysyä ajatuksineen hengissä?Pakistanissa SIITÄ HUOLIMATTA että on ollut oma maatlous niin tulee nälänhätä tuollaisen katastrofin kohdatessa. Näin käy täälläkin VAIKKA on oma maatalous jos saman suuruusluokan katastrofi sattuu kohdalle. Joudutaan tuontiruoan varaan. Ainoa mikä tuollaisessa tilanteessa auttaa on varmuusvarastointi, oma tuotanto ei takaa vielä yhtään mitään.
- eikös--
Älä jätä? kirjoitti:
Pakistanissa SIITÄ HUOLIMATTA että on ollut oma maatlous niin tulee nälänhätä tuollaisen katastrofin kohdatessa. Näin käy täälläkin VAIKKA on oma maatalous jos saman suuruusluokan katastrofi sattuu kohdalle. Joudutaan tuontiruoan varaan. Ainoa mikä tuollaisessa tilanteessa auttaa on varmuusvarastointi, oma tuotanto ei takaa vielä yhtään mitään.
varmuus varastotkin ole kätevintä tehdä omasta tuotannosta?
Pakistanin tilanteessa on vain se ikävä puoli että ne varastotkin taisivat tuhoutua samoin kuin siemenetkin joten uudenkin tuotannon pystyyn polkaisu kestää pitkään. Myös kastelujärjestelmät taisivat kärsiä pahasti.
- -
-
- -
-
- -
-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578757Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123449Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262640Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142030Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht802020Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3571747Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411432FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01211Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101095Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu671044