Amerikkalainen luottoluokituslaitos Standard & Poor's laski Suomen valtion pitkäaikaisen velan luottoluokituksen AAA-luokasta luokkaan AA .
Suomalaiset poliitikot ovat olleet ymmärrettävästä syystä varsin vähäpuheisia luottoluokituksen alenemisesta. Presidentti Niinistökään ei halua entisenä valtiovarainministerinä ylidramatisoida asiaa, vaikka kyseessä on satojen miljoonien menetys Suomen valtionvelkojen korkojen noustessa.
Valtiovarainministeri Rinne ehti jo paukutella henkseleitään kahden muun luottoluokittajan jättäessä luokituksensa myöhemmäksi. Nekin voivat alentaa Suomen luottoluokitusta muutaman kuukauden kuluttua.
Alamäkeä mennään nyt Suomessa ennätystahdissa ja sen luottoluokittajatkin ovat huomanneet. Sen ovat huomanneet myös työttömiksi jääneet kansalaiset, joiden omaksi syyksi korkeat työttömyysluvut on kaadettu.
Poliitikot ovat velkauttaneet maan. Suurin velkauttaja on ollut päämäärätön Kataisen hallitus. Samaan aikaan kun Katainen nautti ennennäkemätöntä kansansuosiota, hän romahdutti kansakunnan talouden.
Suomen luottoluokitus putosi
4
<50
Vastaukset
- ollinkurjuus
Olli Rehn lupasi panna luottoluokittajat aisoihin. Uskotaan siis Olliin tässäkin tapauksessa niin kuin uskoimme Kreikan lainojen takaisinmaksuunkin.
- lisää lisää
HYVÄ että putosi. Loppui jatkuva spekulointi asialla.
- kierre talous
jos vanhat merkit pitää niin kansa saa lisä veroa ja leikkaus listaa lisää.
- waler.
Luultavasti taas "vastaus kaikkeen" löytyy,kuten ylläoleva tossa mainitsi.
Mutta noilla lääkkeillä vaan menetetään työpaikkoja lisää.
Verotulot ei veroja nostamalla enää lisäänny,vaan näkyy kulutuksen
laskuna.
Jos Jopoiltais ja Twiittailtaisiin enemmän,kyllä se siitä.
Tai liitytään Natoon,se on ratkaisu kaikkeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m894484Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013870Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513220
- 432892
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222412- 232116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161791Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725