Alkoholi ei ole kenellekkään hyväksi ja se tulisi kieltää lailla Suomessa, ellei laittomuus aiheuttaisi isompia onglmia kuin laillisuus. Ainoiksi keinoiksi meille jää kitkeä alkoholin kulutus niin pieneksi kuin mahdollista laeilla ja veroilla. Verot ovat jo niin suuret että niitä ei voi enään nostaa, kiitos eu:n ja tämän paholaisenlitkun vapaan liikkuvuuden vuoksi. Keinot alkavat pikkuhiljaa olla käytetty loppuun ja jäljelle jää mainonnan rajoittaminen. Mielestäni alkoholista keskustelu internetissä positiiviseen sävyyn tulisi kieltää lailla. Myös alkolin käyttö ja siitä keskustelu alaikäisen kuullessa tulisi olla laitonta. Voitte olla sitä mieltä että tämä on sanavapauden rikkomista, mutta nyt tarvitaan rankkoja keinoja että saataisiin tämä juopotteleva luuserikansa kuriin! Olen saannut kannatusta idealleni ja aionkin perustaa asiasta nettiadressin lähiaikoina.
Sensuuri alkoholi keskustelulle.
15
140
Vastaukset
- KristillisetArvot!
Just näin ! Viinan ohella myös tupakkatuotteet tulee kieltää ja alkoholin tai tupakan salakaupasta tulee määrätä kuolemanrangaistus !
Tässä maassa kaikki vaan juopottelee, käyttää huimausaineita ja on kaikenmaailman rasisteja ja persuja, semmonen peli ei enää vetele ! Pakkotyötä kaikille työttömille heti saatava , vaadimme tätä !- Tsiisus
Kyllähän sille Jessellekin viini tais maistua. Ja taisipa tarjota kavereillekin, sitä viiniä jonka oli itse muuttanut viiniksi, Olen muuten itsekin tehnyt saman "ihmeen". Ei siihen tarvita kuin vettä, hiivaa, marjoja ja sokeria. Raamattu ei myöskään kiellä mitään huimausaineita. Suomen laki tosin kieltää. Ihme jeesustelua!
- tenu_keppi
Nyt minä kyllä rrryyyyppään tölkin keppanaa
- sd kunniaan
Mielestäni voisimme hakea eu:lta poikkeuslupaa alkoholin ja tupakan tuonnin kieltämiseselle. Verot voisimme nostaa pilviin ja verorahoilla palkata kunnollinrn arsenaali tulliin valvomaan alkoholin tuontia. Oikeastaan tämän jälkeen verojen nostolla ei olisi minkäänlaista kipurajaa, vaan veroja voitaisiin nostaa vaikkapa 300%.
- onneksi eu:ssa
Entäs jos matkustaa viroon tai saksaan ja juo siellä tai sitten muuttaa kokonaan pois suomesta jos moiset ehdotukset astuisivat voimaan. Ihme kieltäjiä ja rajoittajia täällä suomessa. Onneksi ulkomailla ei ole vastaavanlaisa kieltäjiä ja tämähän näiden rajoitusten ja veronkortuksien ongemaksi tuleekin kun kansa hakee juomat virosta jossa ei ole vastaavia kieltoja ja alkoholilait ovat paljon löysempia kuin suomessa. . eikä niitä myöskään ole Saksassa,Espanjassa,Latviassa,Italiassa, Puolassa,Venäjällä, Ranskassa. Ranskassa muuten juodaan päivittäin viiniä ja vero 0%
Näin Lauantaina ulkomailla paljon käyvänä ihmetyttää miksi kaupatkin pitää laittaa jo 18.00 kiinni? Tähänkään en ole ulkomailla törmäänyt ja myös suomessa kauppiaden pitäisi itse saattaa mihin asti ovat auki.
- Siitä vaan
Onnistuu. Tarvitset vain ajatuksillesi äänestysikäisten kansalaisten enemmistön kannatuksen.
Perusta raittiuspuolue. Saatuasi sen taakse ehdottoman enemmistön voitkin huudattaa itsesi Suomen diktaattoriksi (vrt. Hitler, Stalin, Putin...)
Autoritaarinen meininki kunniaan! Mahdollisuutesi ovat rajattomat! - muhametti
Alkoholin lisäksi myös seksi tulee kieltää... nuoret tytöt tuolla puolialasti juoksee napapaidoissa, se ei käy minulle alkaa jöpöttämään ja ne ei kuitenkaan anna minulle.
Näinollen ehdotan vaikka semmoista että mitenkä jos lailla pakotetaan kaikille tytöille hunnut... ja kun minua kuitenkin ne nuoret tytöt jöpötteleepi ja ne ei edelleenkään minulle anna, niin lailla myös säädetään pakko avioliitot siinä sanotaanko 10 vuoden iässä ! - eionnistukieltämien
Ei alkoholia voi kieltää mitenkään. Pitää muistaa sekin, että sitä voi tehdä myös itse ja kieltäminen pelkässä suomessa ei auttaisi yhtään mitään kun muut maat sen kuitenkin sallisi. Maapallo kun on rajattu eri valtoihin joissa on eri lait. Varsinkin alkoholilaki on erillainen eri maissa.
- kielletäänkaikki
Rasvainen ruoka,punainen liha, kala, sokeripitoiset virvoitusjuomat, suola, ruisleipä, leipä, ruoka ylipäätään, jne.jne. Kaikki listalla olevat epäterveellisiä ja fataaleja kohtuuttomasti nautittuina, kielletään samalla nekin.
- Asiaa täällä!
- Sanna Kanninen
Täällä uskovaiset luulevat pääsevänsä taivaaseen jos kielletään alkoholi, tupakka, seksi jne jne..
Itse asiassa tollainen kielto kiellon päälle on niin typerää ja lapsellista, tää on kun venäjällä, et saa sanoa sitä etkä tehdä tätä. Onko ihmiset oltava jonkin hihhuloiden talutusnuorassa, onko meidän elettävä kuin zombiet neljän seinän sisällä.
Minä en juo holtittomasti, enkä tupakoi. Lapseni eivät juokse ulkona kaljakassien kera puistossa iltaisin. Kaikki on kiinni vaan omasta selkärangasta, viitseliäisyydestä ja lasten kasvatuksesta. Ei se kieltämällä muutu, jos ihminen ei itse tajua parhaansa, antaa mennä suohon, omapa on valinta! Katsokaa esimerkiksi välimeren kansoja, juovat viiniä ruoan kanssa päivittäin, lapset näkevät sitä eikä rupee juopoiksi, harvemmin mekastavat kylillä pahanteossa. Missä vika? Sanoisin, että tutkikaa sitä omaa peilikuvaanne! Olen kuullut ravintolapäälliköstä, joka sanoo, että ei jaksa kuulla lastensa kiljumista kun tulee kotiin, hän on mielummin töissä. Ja tarjoaa lapsilleen " äitien tekemää" ruokaa suoraan mikrosta. Siinä on esimerkki tulevien hörhöjen elämästä. Ei se vika ole alkossa tai sen nimestä! Välinpitämättöjen vanhempien kasvatusten laiminlyönnistä ja laiskuudesta on kyse. Mutta onpa helpompaa sysätä syyt yhteiskunnan niskaan ja vaatia muutoksia verorahoin joita ei loppupeleissä auta hevonkukkua!
- mietippä
"tulisi kieltää lailla Suomessa" kuinkas meinais toteuttaa? Muistatko kieltolain seurauksia?
- 20-20
Jos avauspostin kirjoittaja sinun mielestä alkoholi on niin haitallista niin suosittelen sinua lopettamaan sen käytön. Ei kukaan pakota sinua juomaan.
- ponunhäntäpoika
Lopetetaan viinakeskustelu ja viinanjuonti, sen tilaaminen ulkomailta ja sen ostaminen kotimaasta; lopetetaan viinapalstojen lukeminen ja lakkautetaan lehtitilaukset ja sammutetaan tietokoneet. Lopetetaan äänestäminen ja valittaminen. Maksetaan veroa ja ollaan hiljaa eikä vastata, kun puhelin soi tai gallupkyselijä kyselee. Ketä äänestäisit -kysymykseen vastataan että "en tiedä", eikä äänestetä. Sitten, kun aika on kypsä... ei tehdä mitään.
- internetylittääsuomenra
Mainostuskielto SUOMESSA toimii, Vai toimiiko??. Entäs internet?. Sen kauttahan pääsee katsomaan viron ja muun maan mainoksia. Mitä ihmettä? Eikö virossa olekkaan samanlaista mainostuskieltoa. Senhän piti olla joka maassa`? Mites kun löysin tälläisen mainoksen. mitä ihmettä?
https://www.youtube.com/watch?v=E29Vltnod0E
Olikos tämä se Ranskalainen juomatapa jossa juodaan vain lasi viiniä aterian yhteydessä ja senjälkeen korkki kiinni? Jonka vuoksi Ranska Espanja ja muut maat ei nosta veroa viiniin ja muihin alkoholeihin.
https://www.youtube.com/watch?v=oe-oBcUdHhw
Tämä ei kyllä siltä näytä. Nyt Ranskassa äkkiä vero ylös tämän yhden poikkeus tapauksen vuoksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181026Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42909
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 72875