Kouluttautukaa Suomalaiset!

waler.

Korkeakouluista valmistuu tuhansia suoraan kortistoon.

Eliitinaluista heti työttömiä. Mutta mitä pitempää opiskelet,
sen enemmän siitä sinä tai vanhempasi maksat.Tai molemmat.

Etkä näy työttömyystilastoissa.

Eikö ole fantastista?

6

70

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakuntekijä

Parempi tehdä töitä kun alkaa herraksi jo koulussa...ei oo nähty tosimiestä korkeakoulun jälkeen....palkkaa saa perkeleesti...muttei tule tulosta.

• Koneetkusee

Yrittäjänä voin sanoa, että palkkapappeja löytyy pilvinpimein...muttei tosiuskoista,,joka haluaa saada jotain aikaan !

• eikä toivoakaan työs

Korkeasti koulutettuja työttömiä on nyt 40 000. Luku ei kuulosta suurelta, jos sitä vertaa 130 000 keskiasteen käyneeseen työttömään. Korkeasti koulutettuja työttömiä on kuitenkin Akavan mukaan ennätysmäärä.

Akavan puheenjohtajan Sture Fjäderin mukaan korkeasti koulutettujen työttömien määrä kertoo surullista tarinaa: vienti ei vedä, rekrytointi polkee paikoillaan ja kouluista valmistutaan suoraan kortistoon.

– Kun maailma romahti vuosina 2008 ja 2009, Suomen vienti putosi puolella ja työttömiä tuli 8 000–9 000 vuodessa. Korkeakoulutettujen työttömyys on tuplaantunut siitä.

Akateemisten työpaikkoja on kadonnut erityisesti yksityiseltä sektorilta. Työttömänä on nyt etenkin insinöörejä, tradenomeja, humanististen alojen maistereita ja kauppatieteilijöitä.

http://yle.fi/uutiset/korkeasti_koulutettuja_tyottomia_on_ennatysmaara/7235337

minunkin lapseni opiskeli insinööriksi 4,5 vuotta se kesti, nyt on
      työhakemuksia laittanut kaikkiin paikkoihin, jokaiseen noin sata
      hakijaa, alkaa mieli olla maassa, yli vuosi jo kulunut,

• 8 fr8 __R 3o= ="ER

Kouluttautumisen sijaan pitäis miettiä miten sais hieman rahaa, pikku pesämunan, tällaisessa vaikeassa pärjäämisilmastossa,

rahaa jolla sitten muuttaa jonnekin, jossa mahdollisuus töihin ja perheeseen.

Muuta mietintöä, jos sisällis-sota joskus syttyy se on sellainen että presidentinmiehet vs pyrokratia. Lopen kyllästyneet ihmiset äänestää hullun presidentin joka lupaa vähemmän sääntöjä ja virkamiehiä. Hän hankkii ensimäisen vuoden aikana kultistisotilaita jotain viisikymmentä, Siten alkaa tekemään kultistiensa eli presidentinmiehien kanssa hyökkäyksiä eri virkamies laitoksiin, kuten yle, suomenkielen keskus ja ely ja mitä näitä on, virka miehet eivät itse juuri taistele tai edes täysin hoksaa mistä on kysymys vaan, heitä lahdataan kuin karjaa, mutta poliisi asettuu virkamies terrorismin miekaksi, ja sotivat osapuolet ovat näin lähinnä presidentinmiehet ja poliisit
      Kansa katsoo koko hommaa TV:stä outona tosi tv ohjelmana. Uskomatonta väkivaltaa päiden leikkausta ja ristiin-naulitsemista

• fantastista

varmaan mielenkiintoista ja mieltä ylentävää tuollainen päämäärätön koulunkäynti, mikä ei takaa työllistymistä?

No onhan ne masennuslääkkeet tietenkin keksitty.

• tavan duunari

Ei kiitos. Olen tällainen tavan duunari, ja töitä on riittänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5145
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3678
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1524
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1411
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1302
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1208
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1127
    Aihe