Jaakob rehellisesti kertoo mikä aiheuttaa hänen palstapörräämisensä: kuolemanpelko.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12720476/#comment-71830184
"Kun ihminen on kuolinvuoteella, häntä ei auta mustat aukot, pimeä aine tai avaruudessa mahdollisesti olevat muut aineet tai aineettomuudet, eikä häntä ne edes kiinnosta. Hän tarvitsee siinä tilanteessa vain Jumalaa, kaiken Luojaa. Vain Jumala voi häntä auttaa kuoleman edessä.
Ei evoluutio, ateismi eikä tiede voi häntä pelastaa, vaikka hän kuinka huutaisi niitä avukseen, mutta Jumala voi."
Jaakobin moottori
3
70
Vastaukset
- tieteenharrastaja
Tai sitten yrittää pelotella muita kuolemalla.
"Jaakob rehellisesti kertoo mikä aiheuttaa hänen palstapörräämisensä: kuolemanpelko." Ja vielä tarkemmin sanottuna helvetinpelko. Fundiksen täydellisen mustavalkoisissa ajatuksissa on aina tasan kaksi vastakkaista vaihtoehtoa, eikä siis voi olla muuta kuolemanjälkeistäkään kuin ikuinen autuus tai kidutus.
Jaakob ilmeisesti uskoo saavansa hyödyttömällä paasaamisellaan taivaspisteitä."Kun ihminen on kuolinvuoteella, häntä ei auta"
Jo tuosta kohtaa voi analysoida, miten paljon Jaakobilla on kuolemanpelkoa. Hän ei hyväksy kuolemaa luonnollisena tapahtumana. Hänellä on peloissaan toive, että joku auttaisi häntäkin kuolinvuoteella, että saisi ikuisen elämän.
Minun ja Jaakobin ero on siinä, että Jaakobin suurin murhe on itsekäs, että missä hän viettää kuoleman jälkeisen elämänsä, kuin minun suurin murhe on se, mitä jätän jälkeeni ihmiskunnalle ja miten lapseni sekä läheiseni tulevat pärjäämään kuoltuani. Jos Jaakob saisi kuulla, ettei hänen rakkain ystävänsä tule ikinä saamaan pelastusta, mutta Jaakobilla olisi mahdollisuus antaa oma ikuinen elämänsä hänelle, niin Jaakob ei edes harkitsisi sitä, koska on ahne. Todennäköisesti vain sulkisi ystävänsä pois omasta elämästään ja jatkaisi omaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot193335Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe92744- 282364
- 411659
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola91374- 411281
- 81255
- 521203
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2581080Apua pyydän
Olen tyhmä, kun odotan, että mies lähettäisi viestin. Olemme kuitenkin väleissä ja viestejä on lähetelty. Minun aloitte331056