Pannanpas tämä ihan omaksi avauksekseen, jotta Mover voisit Romania-matsin analysoituasi rauhassa vastata.
Äläkä siis pakene joidenkin yleisten määritelmien taakse, vaan vastaa edes kerran suoraan.
Jos olen kuullut jonkun naapurustossa liikuskelevan mamu-nuorisojoukon olevan hyökkäävä ja väkivaltainen liian lähelle tulevia valkoisia ihmisiä kohtaan, syyllistynkö valkoisena "syrjimiseen ja vainoamiseen" jos ulkoillessani mamu-nuorisojoukon nähdessäni häivyn vähin äänin toisaalle?
Kyllä vai ei?
Onko pelkääminen RASISMIA?
17
105
Vastaukset
- Ohikulkija...
Onko tämä varsin arkipäiväinen kysymys liian kova pähkinä Moverille purtavaksi ilman hampaiden noloa katkeamista?
Ihmettelen... Enkö sanonut jo sinulle, että en pakene?
Ja enkö vastannut jo, yhdellä sanalla, kieltävästi?
Tässä on rasismin (yksi) määritelmä - jossa tietysti on määrittelemättä sen sisällä olevat termit.
"Rasistisuus on ihmisoikeuksien loukkaus, jossa yksilön kulttuurin tai uskonnon tai väitetyn rotuluonteen perusteella oikeutetaan häneen kohdistuva syrjintä. Syrjijän uskonnollisuuden motivoima syrjintä luokitellaan uskonvainoksi."
Ja tässä on "syrjinnän" määrittely:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Syrjintä
Olenko vastannut kysymykseesi?- browser
Jos pelkää tiettyä ihmisryhmää ja antaa pelon vaikuttaa käytökseensä, niin tulee lähes väistämättä myös syrjineeksi kyseistä ihmisryhmää.
Hienoa, että olet kiinnostunut ottamaan selvää siitä, mitä rasismilla tarkoitetaan! On tätä odotettukin! - ¢
browser kirjoitti:
Jos pelkää tiettyä ihmisryhmää ja antaa pelon vaikuttaa käytökseensä, niin tulee lähes väistämättä myös syrjineeksi kyseistä ihmisryhmää.
Hienoa, että olet kiinnostunut ottamaan selvää siitä, mitä rasismilla tarkoitetaan! On tätä odotettukin!Moverilla on tiri pystyssä kun insestirekki uhkailee täällä fyysisellä väkivallalla rasisteja.
¢ kirjoitti:
Moverilla on tiri pystyssä kun insestirekki uhkailee täällä fyysisellä väkivallalla rasisteja.
tiedätkö mikä on vielä säälittävämpää? sä! sä uhkailet pikku pyssylläs
- mn1j
innerstrength kirjoitti:
tiedätkö mikä on vielä säälittävämpää? sä! sä uhkailet pikku pyssylläs
Pikku pyssy sul on housuissas, rasisti
mn1j kirjoitti:
Pikku pyssy sul on housuissas, rasisti
oon kurdi, meil on keskimäärin isompi ku suomalaisil sori jos sattuu totuus..
- Tympäsee
innerstrength kirjoitti:
Lopeta jo valehtelusi tai minun täytyy paljastaa kuka sinä olet. Olen antanut sinulle aikaa ja usko huvikses että paljastan sinut jos et usko. Tympäsee tuo "kurdiutesi" ja kaikki muukin uhittelusi.
browser kirjoitti:
Hienoa, että olet kiinnostunut ottamaan selvää siitä, mitä rasismilla tarkoitetaan! On tätä odotettukin!Itsekontrolli kantsii säilyttää.
Jos alkaa mäiskimään hervottomasti vasrtaantulevia ihmisiä, niin saattaa olle että poliisisetä ei osaa nähdä sitä itsepuolustuksena.
Mutta jos on erilaisia ihan toimivia hoitoja esim. korkean paikan kammoon - niin on paranoiaankin.- browser
Mover kirjoitti:
Itsekontrolli kantsii säilyttää.
Jos alkaa mäiskimään hervottomasti vasrtaantulevia ihmisiä, niin saattaa olle että poliisisetä ei osaa nähdä sitä itsepuolustuksena.
Mutta jos on erilaisia ihan toimivia hoitoja esim. korkean paikan kammoon - niin on paranoiaankin.Oletko sinä 5v, kun näet ainoina rasismin muotoina turpaanvetelyn tai tupakan pummaamisen?
Mikset laita nuppineula-aloitukseesi, että rasismi on aina vain ja ainoastaan fyysistä turpaanvetelyä, kun siihen aina nämä keskustelut väännät? - - mutta
Mover kirjoitti:
Mutta jos on erilaisia ihan toimivia hoitoja esim. korkean paikan kammoon - niin on paranoiaankin.Jos mäiskijä on oikean värinen, hyysärit keksivät kyllä tekosyitä mäiskinnälle.
Missään tapauksessa syy ei voi olla suojavärisessä mäiskijässä. - asdfasdf
innerstrength kirjoitti:
tainnu Suomen pakkasissa kutistua muutakinkuin tirri,kai pidät pipoa jo tällä säällä?
- asdfasdf
- mutta kirjoitti:
Jos mäiskijä on oikean värinen, hyysärit keksivät kyllä tekosyitä mäiskinnälle.
Missään tapauksessa syy ei voi olla suojavärisessä mäiskijässä.valkoiset ovat rasisteja muualta tulleet pahoinvoivia joita pitää ymmärtää ja antaa kaikki ilmaiseksi.
Tympäsee kirjoitti:
Lopeta jo valehtelusi tai minun täytyy paljastaa kuka sinä olet. Olen antanut sinulle aikaa ja usko huvikses että paljastan sinut jos et usko. Tympäsee tuo "kurdiutesi" ja kaikki muukin uhittelusi.
haha valehtelu mistä?
- suomi suomalaisille
Mover kirjoitti:
Mutta jos on erilaisia ihan toimivia hoitoja esim. korkean paikan kammoon - niin on paranoiaankin.noniin mower,innerstupido kaverisi otti puheeksi kullinmittauksen joka näyttää olevan suosikkiaiheesi,tälläkertaa on kohteena kurdikikkeli.
kun ny asia tuli puheeksi niin mistä innerstipido on saanut mittaustulokset joiden mukaan kurdit onniin erinomaisia,jaaniin onhan niilläkin niin nätit ruskeet silmätkin.....jeeskö - rumiaAinakinOlette
innerstrength kirjoitti:
Eihän mitään "kurdeja" ole edes olemassa. On olemassa vuoristoturkkilaisia, Itä-iranilaisia ja pohjois-irakilaisia. Onko teillä muka ollut joskus oma valtio? Missä muuten olet harrastanut munan mittailua, oletko gay? Se kuuluu olevan siellä teilläpäin yleinen harrastus miesten keskuudessa, samoin vuohien nussiminen.
- asdfasdf
ei niitä väistää pidä silloinhan ne tulee oitis päälle.
varaudu tilanteiden varalta älä pakene.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905489- 705056
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484166- 513850
- 423493
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893133Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv723006- 422187
- 492128
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272088