Mihin köyhien rahat riittävät?

Näin mennään

Sitä suuresti ihmettelen, kun ensin huonokuntoisista asunnoista peritään kalliita vuokria, sitten vesilaskut tulevat erikseen ja pankki ottaa omansa tästä "laskutuksesta". Sitten pitäisi hoitaa netissä kaikki pankki- ja nettiyhteisongelmista johtuvat asiat.
Ensin rahat tietenkin pitäisi riittää laiteiden ostoon eikä ne laitteet kestä, vaan on uusittava. Jos ne näyttävät kestävän, nämä pörssitieto-liikenneyhteysyrittäjät keksivät kyllä, miten he toimivat omaksi edukseen.
Sitten jos niiden palveluja käyttää, ne perivät moninkertaisia palvelumaksuja "pakkolaskuistaan" ja häiriköivät asiakastaan lähettämällä viestejä jos jonkinlaisia - kuten Saunalahdellakin näyttää olevan tapana. Eli he noudattavat tätä härskiä palvelutapaa "Jos asiakkaalla ei ole tarpeita, ne on luotava, eikä asiakkaan tarpeista välitetä, välitetään vain omasta menestyksestä" eli otetaan rahat köyhiltä keinolla millä hyvänsä.
Sairauksiakaan ei hoideta potilaan rahavaroja ajatellen - tehokkaasti ja nopeasti, vaan juoksutetaan pitkien matkojen päähän tuhkatiheisiin sekä monipuolisiin tutkimuksiin, kun ainakin minä haluaisin hoidon vain siihen, mikä on minun sen hetkinen ongelma. Tämän ikäinen ihminen ymmärtää, että vanhuus on kunnon jatkuvaa heikkenemistä ja se tulee kalliiksi, jos kaikkien mahdollisten vaivojen vuoksi pitää joka kerta tehdä erikseen muita perusteellisia tutkimuksia. Ennen Suomessa parannettiin vaivat heti, eikä tarvinnut yhtenään juosta suuriin keskussairaaloihin. Mutta nyt, jos tekisi näidenkin tahojen vaatimusten mukaan, eläkkeet eivät riittäisi enää mihinkään. Matkat ja pakolliset sairaalamaksut sekä verotuksessa pakkoperittävät sairaanhoitomaksut vähentävät rajusti vuoden aikana köyhän ihmisen taloutta. Tätä menoa meillä ei riitä enää rahat elämiseen, vaan tämän entistä kalliimmaksi muuttuneen Suomen pakkomenoihin. Näissä asioissa poliittiset päättäjät ja pörssiyhtiöt ajattelevat vain "omaa etuaan", ei kansalaisen etua. Siksi vaadin Suomen eroamista näistä pörssimaista. Ennen sentään sai itse suunnitella, mihin rahansa käyttää. Nyt ei ole enää näitä mahdollisuuksia.
Verotuksessa on pakkoradiomaksuvero, vaikka se pulju on YRITYS ja pakkosairaanhoitomaksu, vaikka keskussairaalat ovat myös pörssiyrityksiä ja voitot menevät ulkomaille. Vai onko ne pakkosairaanhoitomaksut tarkoitettu pienten kuntien "pakkotuloiksi"? En löydä itselleni muita mahdollisuuksia kuin lopettaa kaikkien palvelujen käytöt, jos mieli elää. Tämä käskytyspakkopolitiikka on järkyttävää. En ihmettele, mistä sodat saavat alkunsa. Ei tässä EU-politiikassa ole mitään inhimillistä. Kaikki on vain "otetaan rahat ja pakotetaan ihmiset niin köyhiksi että ne nopeasti kuolevat". Suomesta on hirviövaltakunta. Tehokkuus ja kilpailu on tärkeintä, mutta asiakkaalle ei ole annettu mitään oikeuksia. Niiden hakemisiin ei köyhien rahat riitä. Pitäisikö ruveta juomaan kaikki rahat ja siirtyä sossun asiakkaaksi, sillä hermot eivät kestä miettiä näitä epäoikeudenmukaisuuksia. Jos tappavat nälkään, tappakoot, mutta se ei ole enää itseaiheutettua. Suomi köyhtyy ja köyhänä pysyy, kun asumistuet ja sos-tuet nousevat, koska asuntoja vuokralle tarjoavat "helmenkalastajat" pyytävät asunnoista kovia vuokria. Meidän perustoimeentulostamme on tehty hirmu kallista ja sitä pahentaa, kun nämä ketjuruokaliikkeet nostavat hintojaan pienemmissä kunnissa. Isoissa kunnissa vuokrat ovat pilvissä, niihin köyhä ei voi ajattellakaan menevänsä asumaan. Entisetkin surkeat siirretään pienten kuntien niskoille, ja sitten nostetaan kuntien pakkomenoja, mutta ei tuloja.

2

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiköyhäeikäkipeä

      On jokaisen köyhän oma asia, miten sopeutuu eliitin kaappaamaan suomeen. Joko hyväksyt nämä nykyraiskauspoliittiset toimintatavat ja yrität elää niiden mukaan, tai sitten teet vähän työtä, jotta löydät tapoja menestyä.

      Itse irtisanouduin työläisyydestä 4 vuotta sitten. Yhtenä syynä oli tämä nykyinen elitistinen ja kapitalistinen valta. Varsinaisia tulojani on työmarkkinatuki rapiat päälle 500 euroa, toimeentulotuki rapiat päälle 300 euroa sekä asumistuki myös rapiat päälle 300 euroa, eli tulot n. 1200 euroa käteen. En myöskään maksa sähköstä ollenkaan. Elämäni on rahallisesti todellisuudessa hyväpalkkaisen insinöörin tasolla. Kotoani ei löydy mitään kirpputoreilta ostettua vaan sen voi kategorisoida design-kodiksi. Sisustukseen on mennyt nyt pyöreästi 20000 euroa. Pari kuukautta sitten sain valmiiksi viihdekeskuksen, jossa mm. 7000 euron hi-end tri sli-pc kolmella 4k-näytöllä (pelit "Cod WaW Rules!!", leffat yms.), kaareva iso plasma-tv, videotykki screeneineen, 7.1 kotiteatteri jne. sekä lisäksi grafiikan tekoon oma PC. Koko laitteisto on mm. käsieleillä ja äänikomennoilla ohjattava. Parkkipaikalla seisoo kesäautona itse lähes kokonaan uudelleenrakentamani "wide body" Mazda RX7 ja tallissa farkku-Volvo talviautona. Terveydenhoito... en muista koska olen viimeksi käynyt arvauskeskuksessa jonottamassa "jaffaa ja asperiinia". Käyn aina yksityisellä. Teetin myös täydellisen hammasremontin yksityisellä kun refluksitauti alkoi syödä hampaitani. Yksityiset fyssarit yms. hoitaa mm. urheiluvammojani sekä migreeniäni.

      En ole huumediileri, en harrasta pikavippejä, en ole lottovoittaja, en pankkiryöstäjä, en suurperijä enkä talousrikollinen. Olen vain fiksu junailija ja myös pienellä onnenkantamoisella on osuutta asiaan. Ennen olin ns. anarkisti ja kiroilin eliitin touhuja kunnes sitten aloin erään fiksun ihmisen innottamana selvitellä, miten työttömänä voit junailla asiota omaksi eduksesi. En ala mainostamaan keinojani, mutta lähes jokainen pystyy tekemään saman. Jos elitstipaskat tietäisivät, miten toimin, niin uskon, että alkaisi kuumeinen projekti blokata ko. porsaanreijät.

      • Mun rahat riittää!

        Mä asun Espoon Kruunun 3 h k s kämpässä Ansatiellä. Mä en oo 10 vuoteen maksanu mun asumisesta latiakaan. Kela maksaa osan vuokrasta ja Espoon sossu loput. Sit mä saan viel toimeentulotukee n. 1200 egee joka kuukausi, mil mä maksan sähkön, veden, safkat ja mun napit ja viinat.
        Koska mä käyn pimeesti duunissa ja pöllin aina kaupasta kaikkee pientä, mä saan säästöönki joka kuukaus melko paljon fyrkkaa. Täytyy olla tosi tyhmä et käy duunissa, tän päivän Suomessa! Tai maksaa ees mitään veroja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      343
      3574
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      231
      2181
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1712
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1607
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1444
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1315
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1155
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    9. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1139
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      986
    Aihe