Huh - tupakka tappaa- ei pakokaasut

näin on

Näinhän on julistettu ja samalla meistä tupakoivista tehtiin syyllisiä. Samalla kun tupakoimme ulkona, tuhoamme myös muiden terveyden ja tämä viesti tarvitsee huutomerkin varoituksen vaarallisuuden merkityksestä. Mutta autoilu - se on hienoja ja terveydelle eduksi, näin voisi tästä kehityksen muodosta olettaa päättäjien olettavan.
Ovatko nämä hajuttomaksi muutetut pakokaasut tulleet ihmiselle ja luonnolle terveellisemmäksi?
Joku S. sanoi, että ne muutettu erittäin pienhiukkasmuotoon. Ja ainahan tämä tehtailu on aiheuttanut sen, että jopa nämä uudet lääkkeet tunkeutuvat ihmisen pienimpäänkin soluun, aiheuttaen lisää uusia sairauksia. Mitä pienhiukkaspakokaasupäästöt sitten aiheuttavat, sitä ei ole kerrottu. Ainakin mustaa on joka paikassa ja sitä on hankala siivota, jopa mahdotonta.

Ihmiset, jotka eivät jaksa kävellä parkkipaikalta asunnoilleen, näyttävät siltä, monet näyttävät siltä kuin olisivat syöneet lounaakseen pakokaasulla höystettyä ruokaa. Ihon aineenvaihduntatuotokset näyttävät mustalta rasvalta. Ja näitä mustan näköisiä ihmisiä on paljon täällä itäisessä suomessa.
Näinkö luonto kostaa, kun he tahallaan autoilevat toisten ikkunoiden alla ja vielä kiihdytetään vauhtia, jotta pölypilvi olisi mahdollisimman sankka juuri sen asunnon edessä, joka on valittanut asiasta. Vai ovatko nämä ihmiset pelkästään vain omaa nokkaansa pitemmälle ajattelemattomia. Ei edes ajatella, mitä tapoja lapsille opetetaan. Joka paikkaan on mentävä tällä saastaa ympäristöön työntävällä kulkuvälineellä.
Kyllä olisi näissäkin asioissa "kirveellä töitä". Asuntoja ei saa rakentaa vilkasliikenteisiksi muuttuneiden katujen varsille, eikä parkkipaikkoja saa laittaa toisten ovien eteen. Pihatiet eivät ole tarkoitettu autoteiksi. Monissa paikoissa lapset ei voi leikkiä pihassaan, koska siitä on tullut autotie ja asukkaan on päästävä parkkeeraamaan autonsa kotinsa oven eteen, vaikka parkkipaikkakin on muutaman metrin päässä. Ehkä ne ajattelevat, että juuri minun autoni varastetaan, vaikka ei niitä autoja ole vieläkään varastettu, jotka tunnollisesti seisovat vuodesta toiseen parkkipaikalla.
Monien koulujen ongelma on myös pakokaasut. Mutta näistä asioista vaietaan, lanseerasihan eduskunta kaikkein pahimman ja tappavimman tuotteen julkisuuteen - tupakan. Mutta väitän, että jos juuri minä menen kokeilemaan jonkun auton pakoputkeen, onko sieltä tulevat päästöt myrkyllisempiä kuin tupakka, uskon etten selviä kokeesta hengissä.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

        Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
        Maailman menoa
        182
        1981
      2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

        Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
        Maailman menoa
        274
        1499
      3. Ehdin aamulla

        ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
        Ikävä
        139
        1305
      4. Mä todella toivon että

        Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
        Ikävä
        36
        1097
      5. Laita viestiä?

        Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
        Ikävä
        72
        1082
      6. Naiselle kysymys

        Oletko rakastunut minuun?
        Ikävä
        77
        1017
      7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

        Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
        Ikävä
        180
        1010
      8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

        Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
        Tv-sarjat
        3
        848
      9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

        Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
        Ikävä
        40
        838
      10. Sun pitää mies unohtaa

        Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
        Ikävä
        63
        825
      Aihe