Uskoisko tuota:
http://www.reuters.com/article/2014/10/15/us-lockheed-fusion-idUSKCN0I41EM20141015
Viimiset 50v sen toteutuma on kait ollut aina 50v päässä.
Nyt jos se onnistuu tuotannollisesti 10v päästä niin kyllä menee energiamarkkinat uusjakoon tuolloin ja moni fissiolaitos viilenee.
Fuusioreaktorit jo 10v päästä?
14
146
Vastaukset
Anteeniksi, eihän tuolla tietenkään ollut "uusiutuvien" kanssa mitään tekemistä. Mutta sanotaan että fuusioreaktorille olisi rajattomasti polttoainetta ... mutta riippunee minkämoinen fuusio saadaan toimimaan, tarviiko polttoaine hakea kuusta vai maasta.
Mua ei aihe haittaa jos ei lähde rönsyilemään, mutta muista en tiedä. Tässä juttua Suomeksi:
http://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/73144-joka-taloon-oma-fuusioreaktori-voisi-syrjayttaa-ydinvoiman- rossin
stuxnet kirjoitti:
Mua ei aihe haittaa jos ei lähde rönsyilemään, mutta muista en tiedä. Tässä juttua Suomeksi:
http://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/73144-joka-taloon-oma-fuusioreaktori-voisi-syrjayttaa-ydinvoiman"Joka talossa oma voimala"
Enpä taida uskoa. 50-luvulla ennustettiin että traktorit kulkevat tulevaisuudessa pienellä ydinreaktorilla.
Tämä ennustus joka talon omasta voimalasta taitaa olla yhtä todennäköinen kuin ydintraktorit.
Suomalaistutkijat ihmettelevät, kuinka Lockheed Martinin pieni fuusioreaktori rakennettaisiin
http://www.hs.fi/tiede/a1413428747883?jako=83e3cca5eeeae5627cc92bf6f1c8f53f- Lauhde1
kiitos linkeistä stuksnet! Toivotaan, että tuosta reaktorista vielä kuullaan. Kyllä tuo perinteisen ydinreaktorin hakkaisi.
- 20+16
Taloni pannuhuoneessa öljykattila alkaa tulla elinikänsä päähän. Kannattako hankkia uusia vai odottaa fuusiokattilaa?
- Lauhde1
uusi vain öljypannu, noita uutisia nyt tipahtelee aina välillä. Vain aika näyttää, kuinka tuonkin kehitelmän käy.
- suositus
Suosittelisin öljypannun tilaalle maalämpöpumppua ja porakaivoa pihalle.
Tuo fuusioreaktori ei tähän hätään ennätä. - itse asiassa
suositus kirjoitti:
Tuo fuusioreaktori ei tähän hätään ennätä.Itse asiassa kallioperänkin lämpö perustuu ydinvoimaan.
Siellä luonnonuraani pikkuhiljaa halkeillee ja säteilee lämpöä ympäristöön.
Kas kun ydinvoiman vastustajia ei pelota että se voisi vaikka räjähtää. Lauhde1 kirjoitti:
uusi vain öljypannu, noita uutisia nyt tipahtelee aina välillä. Vain aika näyttää, kuinka tuonkin kehitelmän käy.
Laita pellettipannu & satsaa kotimaiseen.
suositus kirjoitti:
Tuo fuusioreaktori ei tähän hätään ennätä.Mikäli viitsii silloin tällöin käydä pannuhuoneessa tarkistamassa laitteen hyvinvointia ja nuohota 15...30min kerran kahdessa kuukaudessa ja on jokin järkevä säilytystila pelletille, suosittelisin sitä.
Vanhaan öljylämmitystaloon on monesti vaikeaa saada kustannustehokkaasti maalämpö.
Mun suositus:
1)pelletti (alle 10t€ kaikkineen) (omakoht kokemus)
2)ilma-vesi lämpöpumppu (alle 10t€) ( tulisija ois hyvä olla kaveriksi) (ei omaa kokemusta mutta vakuuttaa paperilla)
3)maalämpö (15...20t€) (omakoht kokemus)
Aurinkoenergiaa voi harkita aikaisempien kaveriksi, mutta en vielä omaa niin paljoa kokemusta että uskallan suositella.
Fuusiokoereaktori saattaisi ehkä toimia jollain lailla 10 vuoden päästä mutta kaupallinen toiminta on ainakin vielä kaukainen haave.
Nämä pikkuvoimalajutut on varmaan julkaistu 1.4. Moni ei ehkä huomannut katsoa päivämäärää.Alan todellisten asiantuntijoiden mukaan se uutinen on ankka. Kas kun juuri oli koolla fusioasiantuntijoiden kongressi St. Peterburgissa, mutta Lockheed ei esittelytkään "keksitönsä" siinä.
- kuin
italilaisilla tutkia ryhmällä on vastaavallainen fusio kapitus testi käytössä jo vuosia yksi testi epäonnistui ja osa sieottajista lähti pois ja homma myös katsottiin ankaksi. mutta homma jatkuu yhä alku vuodesta ainakin sähköyhtiö vattenfall oli yhtenä vielä mukana tukemassa rahallisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475226- 3261928
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131868Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701527Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681477Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh341240- 811214
- 361066
- 421045
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21994