Fuusioreaktorit jo 10v päästä?

14

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anteeniksi, eihän tuolla tietenkään ollut "uusiutuvien" kanssa mitään tekemistä. Mutta sanotaan että fuusioreaktorille olisi rajattomasti polttoainetta ... mutta riippunee minkämoinen fuusio saadaan toimimaan, tarviiko polttoaine hakea kuusta vai maasta.

      • Lauhde1

        kiitos linkeistä stuksnet! Toivotaan, että tuosta reaktorista vielä kuullaan. Kyllä tuo perinteisen ydinreaktorin hakkaisi.


    • 20+16

      Taloni pannuhuoneessa öljykattila alkaa tulla elinikänsä päähän. Kannattako hankkia uusia vai odottaa fuusiokattilaa?

      • Lauhde1

        uusi vain öljypannu, noita uutisia nyt tipahtelee aina välillä. Vain aika näyttää, kuinka tuonkin kehitelmän käy.


      • suositus

        Suosittelisin öljypannun tilaalle maalämpöpumppua ja porakaivoa pihalle.
        Tuo fuusioreaktori ei tähän hätään ennätä.


      • itse asiassa
        suositus kirjoitti:

        Suosittelisin öljypannun tilaalle maalämpöpumppua ja porakaivoa pihalle.
        Tuo fuusioreaktori ei tähän hätään ennätä.

        Itse asiassa kallioperänkin lämpö perustuu ydinvoimaan.
        Siellä luonnonuraani pikkuhiljaa halkeillee ja säteilee lämpöä ympäristöön.
        Kas kun ydinvoiman vastustajia ei pelota että se voisi vaikka räjähtää.


      • Lauhde1 kirjoitti:

        uusi vain öljypannu, noita uutisia nyt tipahtelee aina välillä. Vain aika näyttää, kuinka tuonkin kehitelmän käy.

        Laita pellettipannu & satsaa kotimaiseen.


      • suositus kirjoitti:

        Suosittelisin öljypannun tilaalle maalämpöpumppua ja porakaivoa pihalle.
        Tuo fuusioreaktori ei tähän hätään ennätä.

        Mikäli viitsii silloin tällöin käydä pannuhuoneessa tarkistamassa laitteen hyvinvointia ja nuohota 15...30min kerran kahdessa kuukaudessa ja on jokin järkevä säilytystila pelletille, suosittelisin sitä.
        Vanhaan öljylämmitystaloon on monesti vaikeaa saada kustannustehokkaasti maalämpö.

        Mun suositus:
        1)pelletti (alle 10t€ kaikkineen) (omakoht kokemus)
        2)ilma-vesi lämpöpumppu (alle 10t€) ( tulisija ois hyvä olla kaveriksi) (ei omaa kokemusta mutta vakuuttaa paperilla)
        3)maalämpö (15...20t€) (omakoht kokemus)

        Aurinkoenergiaa voi harkita aikaisempien kaveriksi, mutta en vielä omaa niin paljoa kokemusta että uskallan suositella.


    • Fuusiokoereaktori saattaisi ehkä toimia jollain lailla 10 vuoden päästä mutta kaupallinen toiminta on ainakin vielä kaukainen haave.

      Nämä pikkuvoimalajutut on varmaan julkaistu 1.4. Moni ei ehkä huomannut katsoa päivämäärää.

    • Alan todellisten asiantuntijoiden mukaan se uutinen on ankka. Kas kun juuri oli koolla fusioasiantuntijoiden kongressi St. Peterburgissa, mutta Lockheed ei esittelytkään "keksitönsä" siinä.

    • kuin

      italilaisilla tutkia ryhmällä on vastaavallainen fusio kapitus testi käytössä jo vuosia yksi testi epäonnistui ja osa sieottajista lähti pois ja homma myös katsottiin ankaksi. mutta homma jatkuu yhä alku vuodesta ainakin sähköyhtiö vattenfall oli yhtenä vielä mukana tukemassa rahallisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe